De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TQ507R03 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

d******@z******* 06-02-2024

Drama Machine

Drama Machine
Diverse keren gerepareed dan was de computer weer stuk
dan was de koffie weer slap en weer sterk. Dan was de zetgroep weer kapot
Dan weer een slang lek in de deur.
Of aparaat valt uit het niets uit.
Melk shuim is koud

Opgelet er zit een ontwerp fout in deze machine
De zetgroep heeft een slang die in een knik zit
Deze slang scheurt naar enige tijd precies waar de knik zit.
Siemens is bekent met dit probleem maar komt niet met een oplossing
Wees gewaarschuwd voor deze machine

Pluspunten

• Veel Koffiesoorten
  • Handig met losse melk kan
  • makkelijke bediening
  • Grote watertank
  • Veel Koffiesoorten
  • Handig met losse melk kan

t***********@h********** 22-12-2021

Mijn ervaring met de EQ500 van Siemens

Geschreven voor: Siemens TQ507R03

Ik heb het genoegen gehad om deze Espresso volautomaat te mogen testen. Hoewel ik in het begin wel enthousiast was, ben ik na het testen toch een beetje teleurgesteld. Het apparaat gebruikt heel veel water, en de helft komt niet in het kopje terecht. Hij geeft wel aan als de lekbak vol is, maar als de bonen op zijn, geeft hij geen melding en krijg je een slappe bak. Ook als het bakje waar de de koffieprut in zit, vol zit, krijg je geen melding. Toch jammer! Ook vind ik hem net iets te groot voor mijn keuken.

Maar eerlijk is eerlijk, HIJ ZET HEERLIJKE KOFFIE!!

Als je met de minpunten genoegen neemt, heb je een mooie koffieautomaat welke alle soorten koffie zet.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Lekbak is snel vol
  • geeft niet aan als de koffie op is

Hoekerdje 19-12-2021

Goede koffiezetter

Geschreven voor: Siemens TQ507R03

Fijne machine. Zeer gebruiksvriendelijk. Vele soorten koffie en die kan je zelf verder instellen, naar elke gewenste sterkte. De losse melkkan is ideaal. Je zet hem na gebruik gewoon in de koelkast. De kopjes opwarmer vind ik overbodig. Wordt niet heel warm. Makkelijk bij te vullen water en bonen reservoir. De opvangbak moet wel wat vaak geleegd.

Pluspunten

• Snel
  • Melk kan

Minpunten

• Kleine afvalbak

Aaf 15-12-2021

Mooi apparaat maar melk te koud

Geschreven voor: Siemens TQ507R03

Mooi apparaat, het instellingen ging heel erg soepel. Het waterreservoir erin zetten was even proberen maar is uiteindelijk heel erg makkelijk. Het dekseltje ligt er wel los op wat beetje gek is. Het is een vrij groot apparaat en het jammere is de het waterreservoir en het melkreservoir aan de zijkanten uitsteken waardoor hij nog meer plek in beslag neemt. Verder wel een mooi en strak design. Hij is redelijk stil, wel is het lekbakje snel vol. Helaas blijft de melk te koud en dat is toch waar je zo'n apparaat voor koopt. Voor de luxe melk drankjes die je eruit kan halen. Een echte misser als je het mij vraagt. Koffie kan ik ook uit een goedkoper model halen. Ook het warmteplaatje wordt niet snel genoeg warm dus dan moet je eerst een hele tijd wachten terwijl je gelijk koffie wilt zetten als je hem aan zet. Al met al dus: mooi apparaat, stil geluid, strak design, wel lauwe melk en warmhoudplaatje doet het niet snel genoeg.

Pluspunten

• Heel stil
  • Twee kopjes tegelijkertijd
  • Veel koffiekeuzes

Minpunten

• Lauwe melk
  • Slap warmhoudplaatje
  • Groot lomp apparaat

Coatan 15-12-2021

Goed, lekker maar wel veel onderhoud

Geschreven voor: Siemens TQ507R03

Op het moment van uitpakken dacht ik wat een enorm apparaat. Hiervoor had ik een bescheiden cupjes-machine maar dit is even wat anders. Hij is dan wel groot, maar ziet er wel goed uit! Mooie RVS voorkant in combinatie met hoogglans zwart. Bescheiden schermpje bovenop en tiptoetsen.

Het installeren was een eitje, uiteindelijk dan. De handleiding is niet heel fijn, deze staat meer gevuld met waarschuwingen (“pas op heet!”, “pas op elektriciteit”, etc. etc.), maar als je ziet wat je uiteindelijk moet doen is het eenvoudig.

Dan uiteindelijke de koffie.. Bonen bovenin kieperen en koffie kiezen en gaan met die banaan. Cappucino's of lattes gaan super eenvoudig. De sterktes en hoeveelheden zijn eenvoudig in te stellen.

De kopjesverwarmer vind ik een aanfluiting, die doet amper iets. Ik dacht dat ik iets verkeerd deed. Dus de handleiding nagelezen, maar er slechts 1 regel in de handleiding hierover. Deze doet gewoon zeer weinig, of je moet het apparaat de hele dag aan laten staan.

Het valt me wel op hoe vaak ie automatisch schoon maakt. Op zich fijn en goed natuurlijk, maar wel vervelend om steeds weer de lekbak leeg te moeten kieperen en de binnenkant schoon te maken.
De binnenkant wordt nl ook vies door nadruppelen. Het schoonmaken zelf is een eitje.

Kortom, ik ben zeker tevreden en bonenkoffie is fantastisch, maar ietsje meer gemak (iets minder vaak schoonmaken dus) had voor mij wel gemogen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Mooi
  • Makkelijk

Minpunten

• Veel onderhoud