Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs - Reviews

rvs
Fabrikant kleur(en)
rvs
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs op Kieskeurig.nl.

Eric Huizer 02-12-2020

Professionele kwaliteit

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Na veel volautomaten te hebben vergeleken is onze keuze op de Siemens EQ500 Integral gevallen. Ten opzichte van alle anderen is dit een van de meest stille en complete apparaten met echt veel koffiespecialiteiten. Instaleren was makkelijk dankzij de bijgeleverde goed leesbare (begrijpelijke) gebruiksaanwijzing. Bediening is makkelijk dankzij tiptoetsen i.pv. kleine knopjes. Werkelijk alles valt in te stellen: van waterhardheid, maalgraad, sterkte enz. Handig is dat je bij een melkspecialiteit b.v. Capucino of Latte Machiato 2 kopje tegelijk kan zetten. Iets wat de meeste andere apparaten niet kunnen. Handig is verder de verlichte koffietray zodat je ook in donker kan zien hoe je koffie gemaakt wordt. Bij ieder kopje koffie of een andere specialiteit denk je weer aan het terras waar we zaten in Lugano. Echt boven verwachting. Verder reinigt hij zichzelf automatisch als je hem aan/uit zet. Wil je je zelf en je gasten verwennen dan is dit een aanrader van de bovenste plank. Super. Bedankt Siemens.

Pluspunten

• Super kwaliteit koffie en specialiteiten
  • Zelf reinigend
  • Makkelijke bediening
  • 2 Melkspecialiteiten tegelijk.

Minpunten

• Misschien wat preizig maar z'n geld echt waard.

Corrie 02-12-2020

Geweldig Apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Dit apparaat voldoet zeker aan onze verwachtingen
Heerlijke koffie etc
en een super gemakkelijk apparaat om te bedienen

Kwaliteitskoffie 02-12-2020

Koffieapparaat van wereld klasse

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Eenvoudig je eigen kwaliteit koffie te zetten naar de smaak die jij wil met een grote variatie mogelijkheid

Sulo977 26-11-2020

Groot duidelijk touchscreen

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Hij is degelijk groot makkelijk in bedienen ik had hiervoor een andere koffiemachine dit is wel een klasse beter koffiemachine ik raad het aan

Pluspunten

• Een druk en alles wordt gedaan

uitstekend 24-11-2020

Espresso

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Toe aan een nieuwe de oude espresso volautomaat kreeg keuren na 7 jaar en 20 000 kopjes koffie
Beoordeling perfecte machine tot heden.

Pluspunten

• mooi
  • lekkere koffie

Minpunten

• opvang water reservoir

Julia 03-08-2020

mooi design

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Deze machine nu een paar dagen in huis.
wat een fantastisch apparaat.
Ik begon gelijk met schoonspoelen. Het is hierbij van belang dat je het apparaat aan laat staan , zodat hij alles kan registreren.
Anders komt de zetgroep vast te zitten.
Dit was snel opgelost dankzij de geweldige service van Siemens.
Ik zet nu de lekkerste kopjes cappuccino en latte macchiato.
maar ook een espresso op z'n tijd smaakt heerlijk met de verse bonen.
Het mooie van deze machine is dat er eindeloos veel mogelijkheden zijn:
het is ook mogelijk om koffie te zetten met gemalen koffie, en om de sterkte in te stellen.
Kortom een super apparaat: de investering dubbel en dwars waard!

Pluspunten

• eindeloos veel variatie
  • heerlijke smaak

Wim 24-06-2020

Top machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Een geweldige machine in vergelijking met mijn vorige. Heel stil en lekkere warme producten.
Zeer eenvoudig in de bediening en in het schoonmaken.

• Warme producten
  • zeer makkelijk schoonmaken
  • compact

Wim v B 22-06-2020

Heel goed

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Fijne machine, veel gebruiksmogelijkheden en verademend stil [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ivanka 25-05-2020

Fijne koffiemachine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Na jarenlang in het bezit te zijn geweest van een Saecomachine waren we nu op zoek naar een volautomatische machine die 2 kopjes koffie, cappuccino, latte machiato, etc. in één keer kon zetten. Na veel zoeken en vergelijken zijn wij gevallen voor de Siemens EQ500. De machine maakt weinig geluid tijdens het zetten en de twee koppen worden prima gezet.

Pluspunten

• 2 perfecte koffie, cappuccino, espresso
  • weinig geluid
  • mooi design
  • Siemens was een vertrouwde keuze

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

Yvonne 21-05-2020

Super machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

2 dagen gebruikt en we zijn er zó blij mee. Even alles installeren wat ook heel makkelijk is en daarna konden we ieder naar onze eigen smaak een kopje espresso drinken. 2 heel tevreden, genietende mensen.

Pluspunten

• Gemakkelijk installeren
  • Automatische toetsen
  • Zelf lekkere koffiebonen kiezen
  • Eindelijk hete koffie

Minpunten

• Beker eronder ivm water van het doorspoelen

Yvonne 21-05-2020

Super machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Pluspunten

• Gemakkelijk installeren
  • Automatische toetsen
  • Zelf lekkere koffiebonen kiezen
  • Eindelijk hete koffie

Minpunten

• Beker eronder ivm water van het doorspoelen

luknieuwpoort 14-04-2020

Heerlijke koffie en latte

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Mooi, strak design. Degelijke kwaliteit. Heel eenvoudig in gebruik. Alle soorten koffie en latte makkelijk te bereiden via het overzichtelijke digitale display. Al de verschillende soorten koffie en melkbereidingen zijn echt top! Heerlijke smaken dankzij de versgemalen koffiebonen. Latte moeiteloos klaarmaken dankzij het melkreservoir. Eenmaal je het toestel een beetje onder de knie hebt is ook het onderhoud vrij eenvoudig. Hier gaan we zeker en vast nog heel veel koffieplezier aan beleven! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

EQ500_TQ507R03 19-03-2020

heel leuk toestel

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Ik heb dit toestel nu een paar weken in huis. Product is heel gebruiksvriendelijk, super lekkere koffie. Enkel minpuntje is de temperatuur van de melk. Zelfs wanneer de melk op kamertemperatuur staat, warmt de melk niet heel erg warm op. Ik zou denken dat de melk vooraf toch gestoomd zou zijn. Maar voor wie graag zwarte koffie drinkt is dit een heel leuk toestel

Sabrina 17-03-2020

mijn ervaring

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Ik heb nu deze machine een 3-tal weken in gebruik. Installatie lukte vlot. Bij de eerste spoelbeurt bleek het binnengedeelte wel te blokkeren. Ik kon niet terugvinden hoe deze kon losgemaakt worden. Stekker even uit en nadien kwam het wel weer los. Het is voor ons vooral zoeken en uitproberen met soorten bonen maar de machine levert de gevraagde koffie. Een heel duidelijk display met verschillende keuzes en instelmogelijkheden. Ook bij ons zijn de melkvarianten meestal niet warm genoeg maar ik las nu de tips al. Ik ga een poging ondernemen om de melk al heel licht op te warmen in de microgolf en misschien is het dan beter? Het toestel ziet er mooi uit. Er is veel keuze van verschillende koffies en binnen elke soort ook nog veel keuzes qua hoeveelheid. Onderhoud valt goed mee. Je hoeft gedurende de hele bereidingstijd geen aandacht te schenken aan het toestel, gaat allemaal automatisch. Wat ik wel een beetje mis , is een signaal of aanduiding wanneer de bonen moeten opgevuld worden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

vincentjanv 17-03-2020

High-end consumenten apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Als fervent koffiedrinker was ik erg benieuwd om een high-end volautomatische koffiemachine uit te testen. Persoonlijk hoef ik geen opties zoals een melkschuimer, maar gezien mijn vrouw dat wel graag heeft, was dit een ideale combinatie. Een veelgelezen opmerking is de water-temperatuur: ook ik vond dit met de standaard instellingen eerder aan de lauwe kant. Via de instellingen kan je dit nog verhogen maar persoonlijk mocht dit zelfs nog warmer. Dat brengt me bij het gebruiksgemak: de instellingen en algemene navigatie van het toestel zijn makkelijk in gebruik: het mooie kleurenscherm draagt bij tot de luxe uitstraling van het toestel. Tesamen met de stevige frontplaat oogt het plaatje compleet. De koffie zelf heeft steeds een lekkere crema: ik drink ze het liefst klein en straf en een mooie laag vanboven draagt alleen maar bij tot het gehele plaatje. Het toestel is wel niet bepaald stil: ik had verwacht dat dit bij deze prijsklasse wat stiller zou zijn, dit was dus niet het geval. Dit is een toestel die vooral huishoudens moet aanspreken die een kwalitatief apparaat willen met allerhande bereidingsopties. Of het ook een betrouwbaar toestel is, valt moeilijk te zeggen na de korte gebruikstijd. Echter is het onderhoud wel eenvoudig: om het toestel wekelijks even proper te maken, heb je echt niet veel tijd nodig. Dit draagt bij tot de aantrekkelijkheid van dit toestel.

Stijn VDM 09-03-2020

Lekkere koffie en topkwaliteit in de keuken!

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Ik hou echt van lekkere koffies 's morgens en een cappucino tijdens de voormiddag. Deze Siemens maakt ze allemaal perfect voor mij. In het begin was het een beetje zoeken en aftasten hoe alles werkt. Maar na wat "experimenteren" met maalgraad en de temperatuur, heb ik nu toch echt een koffie naar mijn smaak kunnen instellen. Het is echt een plezier dat je met één toestel zoveel verschillende lekkere koffies kan maken. Iedereen vindt er zijn goesting in terug. Het is ook handig dat je naast de bonen, ook schepjes koffie kan toevoegen. Ik gebruik dit voor voorgemalen decafé koffie. , Ook deze wordt echt gesmaakt. Het malen van de koffiebonen brengt wat geluid met zich mee, maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Het toestel vraagt wel wat regelmatig onderhoud, maar in het kader van keukenhygiëne, heb ik daar totaal geen probleem mee. Een goed onderhoud garandeert heerlijke koffie. Ik wil absoluut niet dat er rare smaakjes aan mijn koffie zitten. Ik kan dit toestel alleen maar aanraden! Heerlijke koffie, voldoende variëteiten en vooral een mooi en strak design in de keuken, echt een eyecatcher op het aanrecht! Top! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Laura 09-03-2020

Lekkere koffie maar geen fan van het design

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Super lekkere koffie en zeer flexibel in te stellen. Je kiest zelf met voldoende opties de grootte van je tas en ook de strafte. Hierin heb je steeds 4 a 5tal opties dus echt wel variatie voldoende. Ook 5 soorten koffie die je kan zetten (als je wil 2 tassen tegelijk) dus echt wel leuk.

Persoonlijk vind ik het eerder een lompe bak. Het neemt wel wat plaats in, maar als je de plek hebt, is dit natuurlijk geen probleem. Voor mij mochten de spoelopties iets minder. Nu spoelt machine iedere keer als je het aanzet en ook als je uitzet. Hierdoor is druppelschaal nogal snel vol. En je moet je hier ook van bewust zijn, dus smorgens eerst aanzetten en dan pas je koffietas eronder zetten....

Sandra 06-03-2020

Super machine die dromen overtreft

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

Bij het openen van de verpakking was het even uitzoeken of we alle stukken nu al dan niet hadden... maar toen de machine dan opstond waren de twijfels totaal weg. De machine is heel eenvoudig in gebruik. Het waterreservoir is makkelijk te vullen en de machine geeft ook aan wanneer het water moet bijgevuld worden, net zo bij de druppelbak. De koffie is super lekker, is net van de juiste temperatuur (ook makkelijk aanpasbaar als je dit te warm of net niet warm genoeg vindt). De melktank is makkelijk vulbaar en sluit makkelijk in de machine aan. Het melkschuim is mooi en geeft de machiatto. de latte, ... extra cachet dat je enkel van een baristo verwacht. Het enigste wat spijtig is de opvangwaterbak : deze moet heel regelmatig leeg gemaakt te worden. Omdat er koffie resten achterblijven in deze bak, dient deze ook telkens schoongemaakt te worden. samen gevat.. een expressomachine waar je denkt dat enkel bestaat in dromen... maar van de eerste koffies heeft overtuigd... Een SUPER machine [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Wim DM 04-03-2020

Eerste indruk: eenvoudig lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

De koffiemachine staat nu zo'n 3 tal weken op ons aanrecht en na bijna elke dag te kunnen genieten van een lekkere cappuchino in de ochtend, kunnen we toch wel zeggen dat dit wel een heel fijn toestel is. Het is zeer eenvoudig om een koffie te zetten: opstarten, water bijvullen, melkreservoir plaatsen uit de frigo en klaar! De koffie is zeer lekker van smaak en kan zeker wedijveren met deze uit de professionele toestellen uit de betere horeca. Positieve punten zijn: - De bediening is lekker eenvoudig zodat je niet te veel moet kennen om een lekkere koffie te kunnen maken - veel instellingen zodat je kan experimenteren met de instellingen - zonder dat je een koffie expert moet zijn -je kan zelfs enkel melkschuim maken voor als je eens de barista wil uithangen en indruk wil maken op je gasten (wel eerst oefenen ;-) ) - je kan direct aan de slag om koffie te maken - zeer eenvoudig in het onderhoud: de machine geeft aan wanneer onderhoud nodig is en begeleidt je doorheen de cyclus - aanvaardbare afmetingen voor een volautomaat, maar toch groter dan vb. een nespresso apparaat - testertje voor waterhardheid meegeleverd: niets vervelenders dan de waterhardheid instellen zonder dat je weet wat dat dan is. Siemens heeft een testertje toegevoegd - top idee en oog voor detail! Minpuntjes: - waterverbruik bij reinigen is toch vrij groot: je moet vaak de drupschaal leegmaken of water bijvullen - wat vaker is dan ik zou willen (beetje lui - geef ik toe) - handleiding is niet altijd even duidelijk: het plaatsen van de waterfilter was even zoeken, - transport: toestel zat geblokkeerd bij opstart en hier heb ik toch moeten zoeken om dit in gang te krijgen. Dit laatste was doordat er een pinnetje ingedrukt zat waardoor de machine blokkeerde. Dit heeft letterlijk enkele dagen geduurd alvorens ik dit gevonden had. Beetje jammer, want ik dacht dat ik het toestel al moest retourneren. Samengevat: een topper! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

dkemps 04-03-2020

handig in gebruik, lekkere cappuccino

Geschreven voor: Siemens EQ500 Integral TP507R03 rvs

enkele weken in gebruik, en moet zeggen dat hij veel betere cappuccino maakt dan mijn oudere toestel van een ander merk, grote kleuren drukknoppen zijn zeer handig om de koffie te kiezen, het grote kleurendisplay is ook leuk, toestel is ook minder lawaaierig dan mijn oudere, 1 klein minpuntje: de druppelschaal moet ik wel iets meer leegmaken dan mijn oude toestel