Braun Silk-épil SensoSmart 5/890 Epilator - Reviews

Gebruiksfuncties
epileren
Bruikbaar onder de douche
Aantal snelheden

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 42 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Nicole vW 20-06-2018

Effectief, maar niet pijnloos

De epilator werkt erg fijn, zeker voor een beginner. Het is helaas niet pijnloos, maar wel effectief. Een groot pluspunt is dat het apparaat onder de douche te gebruiken is. Hierdoor is de epileerervaring een stukje prettiger.
Het is wel lastig om de haartjes te verwijderen.
De bijgeleverde gezichtsreiniger werkt fijn, verwijdert moeiteloos mijn makeup.
Ik heb de epilator gratis gekregen om te testen, maar inmiddels ben ik een fan!

Elkedl 28-05-2018

Een echte aanrader

Ik raad de Braun Silk-épil 5-890 zeker aan. Met name door de extra opzetstukjes.
Ik was al blij toen ik te horen kreeg dat ik het product gratis mocht gaan testen, laat staan toen ik hem aan het uitpakken was. Na wat pijnlijke ervaringen met een epilator van een ander merk die ik vervolgens aan de kant heb gelegd. Heb ik de Silk-épil 5-890 alsnog een kans geven. En erg blij dat ik dat heb gedaan.Door vooraf eerst te scrubben en daarna in een lekker warm bad te zitten ( waardoor endorfine vrij komt) heb ik met een van de extra hulpstukje waardoor het epileren een stuk minder pijnlijk wordt.
Na het epileren gebruik ik een bodylotion om de huid toch wat te voeden. Weg met de ondraaglijke pijn van epileren!!!!

Pluspunten

• Comfortabel

Minpunten

• blijft pijnlijk

Mandy P 27-05-2018

Mooi apparaatje en handig in gebruik

Aller eerst was ik echt wel heel bang om het apparaat alleen al uit de doos te halen.
Ik wou graag een snelle manier om te kunnen ontharen omdat je met 2 kleine kinderen niet echt veel tijd hebt voor jezelf.
Maar het idee om zelf haren uit jezelf te trekken vond ik wel eng.

Eenmaal uitgepakt zag de epilator er heel mooi uit. Leuke kleur, ligt makkelijk in de hand en heeft verschillende opzetstukjes wat super handig is.
Opladen had ik de eerste keer niet zo veel geduld mee want natuurlijk wou ik hem meteen gebruiken. Dus bedenk van ten voren dat je hem eerst op de oplader legt voordat je hem gaat gebruiken want de accu is helemaal leeg als hij net uit de doos komt.
Maar ookal had ik hem maar 5 minuten op de oplader gehad, heeft hij het daarmee wel 3 x gebruiken vol gehouden. Dus de accu is geweldig.

De eerste keer gebruikte ik het beginners opzetstukje, wat wel een fijn idee was. Het bleek achteraf wel net zo gevoelig te zijn alleen de weggeschoren haren kwamen natuurlijk heel snel terug en dat vond ik niet fijn dus ben ik meteen van af gestapt.
Het massage opzet stukje was wel fijn alleen miste je daarmee wel veel haartjes waardoor het weer wat langer duurde voor je klaar was.

In het begin is het best wel gevoelig en daar moet je echt even doorheen bijten. Op mijn benen vond ik het niet echt pijnlijk. Mijn oksels daar in tegen wel.
Maar hoe vaker je de epilator gebruikt, des te minder gaat het pijn doen.

Maar het is het waard. Mijn benen en oksels waren super zacht.
Vooral mijn oksels wou ik graag doen omdat ik door donker haar te hebben elke 2 dagen moest scheren en dan bleef je nog heel goed een donkere plek zien waar de wortels zaten. Maar dat wordt steeds minder nu. Ik ben volledig gestopt met het scheren van mijn oksels. Omdat er minder en dunnere haartjes terug komen ben je steeds sneller klaar.
Ik vind het heel fijn dat je de epilator onder dedouch kunt gebruiken.

Over de prijs kan ik niet oordelen want ik heb de epilator cadeau gekregen.

Het enige nadeel vind ik dat er veel haartjes af breken in plaats van dat ze er uit getrokken worden.

Tip: haal een verkoelende zalf voor na het epileren, want je huid doet er anders echt een paar dagen over om niet meer branderig aan te voelen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Beschadigd de huid niet
  • Goede accu

Minpunten

• Haren breken vaak af

Nathalie 24-05-2018
  • Product gekregen

Mooi formaat, handig in gebruik voor gladde benen

Aan het begin vond ik het gebruik van een epilator maar pijnlijk, maar ik zou nu echt niks ander meer willen vooral voor mijn oksels. Gladde oksels die langer dan twee dagen glad blijven en na verloop van tijd is het niet eens heel pijnlijk meer. Het is ook heel fijn dat je hem onder de douche kunt gebruiken, dat maakt het toch net wat aangenamer en lijkt het net alsof je je gewoon aan het scheren bent. Het kost niet eens zoveel meer tijd dan gewoon scheren, maar je hebt er veel langer profijt van. De batterijduur is lang genoeg voor 2/3 beurten, wat precies goed is. De prijs is misschien wat duur, maar het is goedkoper dan een laserbehandeling!!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede batterijduur

Minpunten

• Aan het begin pijnlijk
  • Scrubben om ingegroeide haartjes te voorkomen

Ivanah 15-05-2018

Een hele fijne epilator!

Ik heb de Braun epilator SE5/500 al een tijdje in gebruik. De epilator is een erg simpel maar mooi design. Normaliter scheer ik mijn benen/bikilijn. In het begin deed het epileren pijn, maar na een tijdje "went" je huid aan de prikkels en voel je het niet meer. Ik kan nu niet meer zonder! De huid is erg mooi glad voor een aantal weken. Ik heb dit product gratis ontvangen om te mogen gebieden en ben erg blij met dit product! Ik raad het iedereen aan om het ook te gebruiken. Het is in het begin wat pijnlijk, maar na een tijdje gaat je huid er zo aan wennen en heb je weken lang een mooie gladde huid.

• Goed vast te houden
  • Onder de douche te gebruiken

Minpunten

• Pijnlijk in het begin
  • Moeilijk schoon te maken

Stephanie 12-05-2018

Prijs/kwaliteit prima keuze

Toen de silk épil in de bus arriveerde, waren mijn benen net onthaard waardoor ik er niet meteen mee aan de slag kon... Een gegeven apparaat kan je niet in de bek kijken. Lol. Even wachten dus. Toen de eerste haren kwamen piepen, moest ik het apparaat testen en dit viel heel goed mee: zelfs de korte nieuwe haartjes werden onmiddellijk vlot geëlimineerd. Ik vind het een groot voordeel dat ik dit in bad kan doen. Dit zorgt ervoor dat dit vrijwel pijnloos kan. Er zit ook een kop ladyshave bij, wat ik zelf niet onmiddellijk zou kopen, maar hier was ik ook aangenaam verrast: zowel voor de oksels als voor de bikinilijn. Het duurt wel even, maar het resultaat was prima. Ik mis in vergelijking met mijn vorige Braun wel het extra licht voor een betere zichtbaarheid, maar dat is dan ook het enige nadeel voor mij.

Pluspunten

• Resultaat
  • Accuduur

Minpunten

• Geen licht

Marleen87 10-05-2018

Na twijfel super tevreden

Ik heb de Silk-épil epilator inmiddels meer dan een maand uitgetest op mijn benen, bikinilijn en armen en ben er blij met, vooral omdat je het tijdens het douchen kan gebruiken en vanwege het massagesysteem. Ik heb het gratis ontvangen om te testen en twijfelde vooraf wel, maar het doet een stuk minder pijn dan bij andere epilators die ik in het verleden heb gebruikt. Het resultaat is - vooral met de snelle stand glad en de haartjes komen steeds minder snel en minder dik terug.

Pluspunten

• Draadloos
  • Goed resultaat
  • Te gebruiken onder de douche

Minpunten

• Epileren blijft een beetje pijnlijk

Anna95 07-05-2018

Goede grip, duidelijke handleiding

De Braun Epilator SE5/880 is een heel fijn epileer apparaat. Aan het begin moest ik even wennen, omdat het niet geheel pijnloos is en ik alleen een draadloos scheermesje was gewend. De handleiding is echter super handig en geeft duidelijk aan hoe en wanneer welk opzet stuk te gebruiken. Na uitgebreid gebruik ben ik super enthousiast vanwege de goede grip en werking van het apparaat dat ik gratis mocht testen. Vooral onder de douche is het gebruik ervan ideaal en de batterij doet lang mee. Het resultaat na het epileren is overweldigend glad. Ook zijn de accessoires super fijn en is het lichtsein erg handig, zodat je niet te hard drukt.

Pluspunten

• goed handleiding
  • fijne grip

Minpunten

• aan begin pijnlijk

Estrella 05-05-2018

Prima epilator

De SE5-880 is een handzame epilator en erg gemakkelijk in gebruik. Voorheen gebruikte ik een andere, uitgebreidere epilator, maar heb de SE5-880 mogen testen.
Pluspunten vond ik:
- handzaam
- makkelijk in gebruik
- opzetstukken
- onder de douche/in bad te gebruiken
- goed schoon te maken
Minpunt:
- pakt niet alle haartjes in een keer mee

Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Nancy 02-05-2018

goed degelijk apparaat die zijn werk zijn behoren doet

Ook ik was sceptisch om te gaan epileren maar toch overstag gegaan met de kans om het gratis te testen.
En vol verbazing moet ik toegeven dat het me erg meevalt.
Natuurlijk is het in het begin pijnlijk maar word snel minder na meerdere keren gebruik.
Ik ben ook erg tevreden met de bijgeleverde (beginners)kop, wat zorgt voor minder pijnlijk epileren.
Er word ook een reisetui bijgeleverd wat erg makkelijk is zowel thuis als op reis om alles bij mekaar te houden.
Hij is zowel nat als droog te gebruiken wat erg makkelijk is als je bijv aan het douchen bent ( zorgt ook voor verlichting)

Pluspunten

• zowel nat als droog
  • levensduur accu
  • beginnerskop
  • reisetui

Anika 01-05-2018

Super fijn epileer apparaat

Sinds 2 maanden gebruik ik de SE 5-880 en ik kan niet anders zeggen dan dat dit epileer apparaat mij blij verrast heeft. Een jaar of 15 geleden heb ik al eens een epileerapparaat gekocht en ik was hier absoluut niet tevreden mee. Hij werd namelijk heet en werd erg pijnlijk daardoor. Deze silk epil kreeg ik toegestuurd om uit te testen en niet alleen was hij minder pijnlijk, maar voor mij als moeder van 3 kleine kinderen ook tijdbesparend is gezien hij in tegenstelling tot de harspleisters die ik afgelopen jaren gebruikt heb ook onder de douche en in bad gebruikt kan worden. Verder is de batterij na 5x gebruiken nog niet leeg en is het apparaat makkelijk mee te nemen op vakantie. Kortom ik ben er super blij mee

Pluspunten

• Draadloos
  • Kan in bad/douche
  • Goede batterij

Minpunten

• Licht pijnlijk

NonniManni 01-05-2018

zo goed als pijnloos epileren

Wat een leuk apparaat, ik ben helemaal verkocht!
Mijn oude trok wel eens haartjes mee uit tijdens het scheren en dat doet deze gelukkig niet. Wat natuurlijk wel de haartjes uittrekt is het epileer-opzetstukje en deze doet het, in combinatie met de massagerollers, op een zachte en zo goed als pijnloze manier. Dus ik ben enorm blij dat ik dit product gratis mocht uittesten!
Wat ook fijn is, is dat je een alles-in-één apparaat in huis hebt zodat je plaats bespaart in je badkamerkastje. Minder is wel dat je het de eerste keer nog moet opladen voordat je kan beginnen.

Pluspunten

• eenvoudig
  • zacht epileren

Minpunten

• lege batterij bij uitpakken

Teuni P 30-04-2018

Fijn apparaat

Scheren is voor mij verleden tijd,epileren met dit apparaat bevalt goed,regelmatig scrubben hoort hier ook bij, het helpt de dode huidcellen te verwijderen.
Onder de douche of in bad kan eventueel ongemak verminderen, je huid ontspant door de warmte. ik heb deze epilator gratis ontvangen om te testen, super leuk.
Ook voor de bikinilijn een aanrader,geen ingegroeide haartjes of pukkeltjes meer!
Je benen mogen weer gezien worden,mooi weer, rokjesdag!

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Haartjes worden minder
  • Oplaadbaar apparaat

Minpunten

• Gevoelig

Monique 29-04-2018

Fijne wet & dry epilator!

Eerdere ervaringen met een epilator waren vooral pijnlijk. Maar dit was al een aantal jaren geleden. Toen ik de mogelijkheid kreeg om deze epilator gratis te testen was ik direct enthousiast. Ik heb het inmiddels een aantal keren geprobeerd. Geheel pijnloos is het nog steeds niet! Ik heb de epilator zowel droog als nat (onder de douche) gebruikt. Dit laatste vind ik fijner, de warme douche vergemakkelijkt het epileren. Naarmate ik de epilator vaker gebruik, vind ik het epileren wel minder pijnlijk worden. In vergelijking met andere ontharingsmethoden, blijven de haartjes langer weg. De epilator ligt makkelijk in de hand. Doordat het snoerloos te gebruiken is, is het te gebruiken waar je wilt. Een fijne epilator, die ik zeker zal blijven gebruiken!

Pluspunten

• Wet & Dry
  • Meerdere opzetstukken
  • Snoerloos

Minpunten

• Zeker in het begin niet geheel pijnloos

Kim 26-04-2018

Fijne epilator

Deze review gaat over de Braun Silk épil 5 type 5391.
Enkele weken geleden heb ik deze epilator gratis ontvangen om te mogen testen. Hieronder schrijf ik mijn bevindingen met deze epilator.

De epilator zit goed verpakt in de doos en wordt geleverd met een oplaadsnoer (met stekker), een schoonmaak kwastje, de handleiding, de epilator zelf en een massageopzetstuk. Direct na ontvangst heb ik de handleiding doorgenomen, wat erg goed te volgen is. Verschillende talen staan opgenomen in de handleiding en het is absoluut geen berg leeswerk, maar wel aan te raden om van tevoren even de instructies door te nemen.

Zoals ik al zei zitten er twee kopstukken bij; een kopstuk voor vrij direct contact met de huid en een massageopzetstuk wat bedoeld is voor de gevoelige lichaamsdelen (denk aan oksels, knieën). Het verwisselen van de opzetstukken is vrij gemakkelijk, let erop dat de twee pijltjes (aan de achterkant van het apparaat) op mekaar wijzen en je klikt het opzetstuk er zo af mits je deze van de zijkanten vastpakt (je voelt dit aan de ribbeltjes waar je deze moet pakken).

Aan de voorkant van de epilator zie je in het midden de startknop. Eenmaal hierop drukken start de apparaat en start deze vanaf stand I. Druk je tweemaal op de startknop dan krijg je stand II en driemaal op de startknop drukken schakel je de epilator mee uit.
De SensoSmart lampje laat je zien hoeveel batterij er nog over is en wanneer de epilator weer opgeladen moet worden. De epilator gaat 40 minuten mee en is ook snel weer opgeladen. Dit lampje laat tevens ook zien wanneer je te hard drukt op de huid, je ziet dan een rood lichtje. De plaatsing van het lampje is slim bedacht, want deze schijnt ook op je huid waar je aan het epileren bent. Je kunt dus direct zien wanneer je te hard drukt en wanneer de batterij bijna leeg is.

Het epileren zelf viel mij vrij mee. De epilator ligt erg lekker in de hand, ook voor mensen (zoals mij) met kleine handjes. In het begin was het even doorzetten, want je haartjes worden met wortel en al eruit getrokken op vrij hoge snelheid. De eerste paar keren is dat eventjes doorbijten, maar ik verging niet van de pijn. Het was even een vervelend gevoel, maar dit trok snel weer weg. Naarmate je het vaker doet, wordt het ook minder pijnlijk/vervelend. Onder de douche epileren is in dit soort gevallen aan te raden en ook dat kan ik bevestigen. Dat is ook zeker een pluspunt aan deze epilator dat je deze onder de douche gewoon kunt gebruiken. De lengte van het kopstuk is niet erg lang, dus bij de benen duurt het ietsje langer maar deze lengte is juist ideaal voor bijvoorbeeld de oksels. Ook merkte ik op dat de haartjes minder snel terug groeiden naarmate ik vaker epileerde. Nu zit ik nog niet vier weken lang met gladde benen, maar ik twijfel er niet aan dat dat snel wel het geval zal zijn!

Mijn conclusie is dat ik zeker tevreden ben met deze epilator en zonder twijfel raad ik deze ook aan!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Komt beloftes na

Minpunten

• Lengte kopstuk

willemijn 25-04-2018

super tevreden, werk perfect!

Inmiddels ben ik ruim een maand in het bezit van dit product, en ik moet zeggen ik ben niet zo'n held. Maar ik kreeg het product gratis om te testen, dus ik wou het toch een kans geven.
De eerste keren dat ik het product gebruikte, kreeg ik heel veel huidirritatie. De keren die daarop volgde kreeg in steeds minder last van mijn huid. En inmiddels na ruim een maand gebruik doet het bijna geen zeer meer.
Wat ook heel erg fijn is aan het apparaat, dat je het kan gebruiken onder de douch. Zeker in de eerste periode, wanneer je huid nog heel gevoelig is.
Voor de mensen die het ook spannend vinden om dit product te gaan gebruiken, raad ik het zeker aan. op het begin doet het een beetje zeer. maar na een maand een stuk minder en je hoeft niet meer een paar keer per week je te scheren!

Pluspunten

• te gebruiken onder douch
  • handig opbergzakje

Minpunten

• geeft huidirritatie (op het begin)

Lena Mariën 25-04-2018

Aanrader!

Om te beginnen: Op zoek naar een handige epilator die volledig doet wat hij zou moeten? Dan ben je met dit product zeker gesteld! Ik heb het product gratis ontvangen en test het nu al enkele weken op alle mogelijke manieren. Onder de douche, op droge benen, oksels, met scheeropzetstuk of trimkop. En bovendien natuurlijk ook als epilator. Op alle vlakken scoort hij heel erg goed. Handig in gebruik, lange batterijduur, mooi resultaat. Het toestel heeft twee snelheden en een lampje dat aangeeft wanneer je te hard drukt. In de verpakking vind je het toestel zelf, vier opzetstukken en een handig opbergzakje en borsteltje. Ik raad dit product aan iedereen aan en zal het ook opnieuw kopen als mijn huidig toestel aan vervanging toe is.

Kan ik alstublieft een bevestiging ontvangen via e-mail dat ik deze review heb achtergelaten? Alvast bedankt!

Pluspunten

• Handig
  • Batterijduur
  • Opbergzakje
  • Opzetstukken

SanneVL 25-04-2018

Prima apparaat

Wat als eerste opvalt is dat de Silk Épil lekker in de hand ligt. Als ik hem voor het eerst wil gebruiken, heb ik een kleine tegenvaller. Ik heb een beetje haast, maar blijkbaar werkt dit apparaat niet met een lege batterij, zelfs als hij wel is aangesloten op netstroom. Ik heb het appraat gratis gekregen om te testen, maar dat testen moet dus nog even een paar dagen wachten tot ik wat meer tijd heb.

Ik heb vroeger ook een Braun Silk Epil gehad, maar daarmee deed epileren best pijn, zelfs met de icepack die er aan vast zat. Dus een beetje huiverig ga ik onder de douche staan en gebruik het apparaat. Wat een wereld van verschil met het warme water erbij. Echt lekker is het niet, maar pijn doet het epileren ook niet.

Wat tegenvalt is hoe het apparaatje alle haartjes pakt. Ondanks mijn voorbereiding met scrubben een paar dagen vooraf, pakt hij niet alles, ook niet als ik er meerdere keren overheen ga. Hierdoor ben ik er flink wat tijd mee kwijt. De meeste haartjes zijn gelukkig wel weg en die blijven ook lekker lang weg, dus het was wel de moeite waard!

Pluspunten

• Fijne grip
  • Doet geen pijn

Minpunten

• Kost vrij veel tijd
  • Niet alle haartjes weg
  • Werk niet met lege batterij, zelfs met netstroom

A 23-04-2018

Snel, makkelijk, pijnloos

Wanneer je op zoek bent naar een nieuwe epilator: kies de Braun Epilator SE5/870! Het apparaat is draadloos, heel handig voor het epileren tijdens douchen/bad. Het zorgt ervoor dat de gevoeligheid van de huid vermindert en na een paar weken gebruiken, pijnloos is.
Het apparaat helpt je bij het vinden van de juiste balans, omdat het rode lampje gaat branden wanneer je teveel druk uitoefent. Het gezichtsmassageborsteltje is voor mij geen meerwaarde, maar de epilator raad ik van harte aan. Ik heb alleen maar pluspunten ervaren bij het gratis testen van dit apparaat. Het is mij goed bevallen en wil niet meer zonder (en zeker niet terug naar scheren), epileren is de kunst!

Vera D 23-04-2018

Douchegebruik

De BRAUN Silk-épil 5 5/880 SensoSmart is een heel fijn product om als beginner te gebruiken. Door de vele opzetstukken en de goede handleiding wist ik precies wat ik moest doen. Natuurlijk deed het wel pijn in het begin maar hoe meer je de Silk-épil gebruikte werd dit steeds minder. Ik heb dit product gratis gekregen om het te testen.

Pluspunten

• Gebruik onder de douche
  • Veel opzetstukken

Minpunten

• Lawaai
  • Pijnlijk