Braun Silk-épil 7 SensoSmart 7/860 - Reviews

Bruikbaar onder de douche
Aantal snelheden
Afspoelbaar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 11 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,1

Kristel 27-05-2018

Gebruiksvriendelijk en mooi apparaat

Jaren terug heb ik een epilator gekregen van het merk Braun. Die heb ik toen meerdere keren gebruikt voor het epileren van mijn bikinilijn. Ik bleef het gevoel echter vervelend vinden en ik ben toen overgestapt op harsen en scheren. Ik was dus erg nieuwsgierig toen ik de Braun silk epil 7 gratis mocht uit proberen.

Het design en gebruiksgemak is erg goed. Het apparaat was snel opgeladen en gebruiksklaar. Het geluid wat hij produceert deed me wel denken aan het oudere exemplaar dat ik had.

Ik heb de silk epil meerdere keren getest op mijn gevoelige huid en hoewel het vervelende gevoel minder werd ervaar ik het gebruik niet als prettig. Na gebruik waren mijn benen glad en de roodheid trok redelijk snel weg. Toch ben ik weer over gestapt op de oude manier van ontharen.

Bij de epilator is ook een gezichtreiniger geleverd. Dat vind ik een super product. Mijn huid voelt schoon en zacht aan na gebruik

• Draadloos
  • Goede kwaliteit
  • Glad resultaat

Minpunten

• Het is erg wennen aan het gevoel

Iris 20-05-2018

Fantastische werking

Sinds een maand pf 2 maak ik gebruik van dit apparaat. Het werkt snel en haargroei blijft echt lang weg. Na een week of 4 was het pas nodig om dit weer te gebruiken. Ik heb dit product gratis gekregen en blijf dit ook echt gebruiken! Ik gebruik ook dagelijks de gezichtsreiniger. Ik heb minder oneffenheden en mijn huis voelt gladder en schoner aan. Super!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Werkt echt!

Minpunten

• Kan iets gevoelig zijn

Elke 14-05-2018

Niet echt wat het moet zijn

Nee, dit is niet wat het moet zijn. Als je wil besparen aan scheermesjes, houd je dan vast aan een hoge waterfactuur want je staat wel een tijdje voorovergebogen in de douche als je haarvrije benen wil met dit ding. Het laat de helft van de haartjes staan en degene die je niet gezien hebt met die “schijnwerper” die in het machinetje is ingebouwd groeien rustig door, waardoor je na een dag of 2 terug behaarde benen hebt en alweer 3u in de douche kan staan.
Het ontharen is vrijwel pijnloos, wat logisch is als het geen haren uittrekt... Leuk dat ik dit product gratis mocht testen maar het ligt alweer in de vuilbak...

Minpunten

• Laat veel haren staan
  • Lampje is niet erg fel
  • Lampje is niet erg fel
  • Lampje is niet erg fel
  • Lampje is niet erg fel

DemiR28 01-05-2018

Mooi apparaat, handig in gebruik

Ik ben erg tevreden met dit product. De epilator heeft meerdere opzetstukken die ervoor zorgen dat je nauwkeurig ieder gewenst lichaamsdeel kunt bereiken en kunt epileren. De eerste paar keren (weken) doet het epileren veel pijn en moet je hier nog even aan wennen. Na een poosje verdwijnt de pijn of blijft de pijn nog licht. Ik vind het apparaat wel erg duur, maar zeker de prijs waard. Ik heb het product gratis gekregen om te testen, en ik zou het iedereen zeker aanraden. Het product ligt makkelijk in de hand, maar maakt wel erg veel geluid.

Pluspunten

• Mooi
  • Handig in gebruik
  • Ook onder douche/in bad
  • Veel opzetstukken en mogelijkheden

Minpunten

• Veel geluid
  • Pijnlijk
  • Duur

Sanne 25-04-2018

Makkelijk in gebruik

Ik heb de Braun Silk-Epil een paar weken gebruikt en ik heb er verschillende meningen over. Ik heb hem tussen m’n wenkbrauwen gebruikt en dit werkte heel fijn, in een keer de haartjes weg. Hij is niet geschikt voor je oksels, ook al staat dat wel in de handleiding. Dit deed zo ontzettend veel pijn dat ik ben gestopt. Verder gebruik ik hem vooral voor m’n benen. Aan de ene kant voelt het wel gladder, maar aan de andere kant heb ik het idee dat hij niet alle haartjes pakt, dus als die haartjes na een paar dagen groeien, je alsnog enigszins behaarde benen hebt. De pijn op m’n benen viel heel erg mee vergeleken met m’n oksel. Natuurlijk doet het wel zeer, maar ik vind het fijner dan harsen. Er zit ook een gezichtsreinigingsborsteltje bij. Die vind ik wel fijn, m’n huid is nu een stuk minder vet. Ik heb dit product gratis ontvangen zodat ik het kon testen. Ik blijf hem nog wel gebruiken, want de haartjes blijven toch wat langer weg en zijn niet zo stoppelig zoals gebeurt bij scheren.

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Gladdere benen

Minpunten

• Niet geschikt voor oksels
  • Pakt niet alle haartjes

Carmel 19-04-2018

Super apparaat! Fijn lampje en de gezichtsborstel is top!

Een aantal weken geleden heb ik deze set gratis mogen ontvangen en kunnen testen. Ik was super blij met het apparaat! Hij geeft door middel van het lampje duidelijk aan wanneer je duwt op je huid en dit voorkomt dat je je huid beschadigd. Mij werd aanbevolen om mijin huid twee dagen voor het epileren te scrubben om ingegroeide haartjes te voorkomen, dit was een goede tip en raad ik zeker aan te doen. Ik heb zelf een hele gevoelige huid en kon hiervoor geen epilator gebruiken, maar na 4 weken werd het bij mij pijnloos. Even geduld hebben dus en niet te snel oordelen!

Pluspunten

• Waarschuwingslampje
  • Fijne opzetstukken

Minpunten

• Duurt even voor je huid gewend raakt

Veerle T 17-04-2018

Handig toestel, iets te pijnlijk, extra gezichtsborstel.

Het toestel zelf is handig in gebruik. Er zitten verschillende opzetstukjes bij, een borsteltje om te reinigen, een oplader en een opbergtasje. Tijdens het testen is gebleken dat een epilator niet mijn favoriete toestel is om te ontharen. Het neemt niet alle haartjes mee en het is voor mij net iets te pijnlijk. Na het epileren zie ik kleine rode puntjes op mijn been. Blijkbaar heb ik een lage pijngrens en een gevoelige huid. Mijn voorkeur blijft dus uitgaan naar scheren (wat voor mij pijnloos is en geen bijkomend reacties geeft). Bij de Braun Silk épil 7/860 zit ook een facial brush. Sinds ik deze borstel heb kan ik deze niet meer missen. De borstel is zeer handig in gebruik en in combinatie met een exfoliërende reiniger levert het een schone zachte huid op. Ik mocht dit toestel gratis testen.

Pluspunten

• handig
  • extra's

Minpunten

• neemt niet alle haartjes mee
  • iets te pijnlijk

Maylinn 11-04-2018

Handig!

De Braun Silk Epil 7 860 heb ik nu een aantal weken gebruikt.

Het apparaat werkt goed, al pakt hij niet altijd alle haartjes mee. Voornamelijk met kleine ruwe haartjes heeft hij moeite mee. Verder worden er veel accessoires meegeleverd, waardoor je het apparaat zo kan modificeren dat hij geschikt is voor elke situatie. Er wordt een draagtasje meegeleverd om alles in te stoppen, maar het was wel fijner geweest als dat een etui was met rits.

Verder zijn nog positieve punten dat de accu lang meegaat, hij 2 standen heeft voor de RPM en dat er een ingebouwd lampje in zit.
Nog een paar negatieve punten: lawaaierig, lampje kan je uitzetten.

Al en al een erg fijn apparaat en zal het zeker aanbevelen, maar ik zou wel even wachten tot hij wat goedkoper is.

Pluspunten

• Premium
  • Veel accessoires
  • Lange accuduur
  • Waterdicht

Minpunten

• Lawaaier
  • Trekt niet alle soorten haren eruit
  • Draagtasje ipv (hardcase) etui

Jaravdb 10-04-2018

Het is een geweldig apparaat!

Het is echt een grote aanrader. Mijn haartjes komen veel minder snel terug. Ik heb dit product gratis gekregen en ik ben er echt heel blij mee! De eerste keer is het even pijnlijk, maar onder de douche valt het reuze mee. De pijn wordt steeds minder, hoe vaker je hem gebruikt! Het lampje wat aangeeft of je te hard duwt, is ook erg handig doordat je daardoor veel beter licht hebt op de haartjes!

Pluspunten

• Handig lampje
  • Fijne opzetstukjes
  • Ligt makkelijk in de hand

Minpunten

• Gevoelige delen zijn nog pijnlijk

Ouarda 10-04-2018

Een volmaakte epileerapparaat

Scheren is veel gemakkelijker, maar als ik wat langere periodes nodig heb zonder me te scheren, blijft epileren de oplossing. Dit apparaat is dan ook ideaal hiervoor. Alhoewel je in het begin even moet wennen met een paar dingen, is deze echt aan te raden. Zo is er de aan- en uitknop die je in het begint wat moet doorhebben. Je moet drukken en draaien. Ten tweede moet je de pijn onder de oksels even aankunnen in het begin. Wat betreft de benen, heb ik veel minder pijn dan andere epileerapparaten, dit is te danken aan de speciale massagekop. Deze masseert echt goed, waardoor je de pijn echt bijna niet voelt. Het andere voordeel, is het lampje. Deze laat u toe de kleinste haartjes te zien, waardoor je ze niet mist. De vorm is ook zeer handig, deze valt mooi in de handpalm en kan op verschillende manieren worden vastgehouden. Als laatste wil ik afsluiten dat dit apparaat echt vrouwelijk is, het heeft een mooi glitterende kleur en ziet er echt "chik" uit. Ik heb dit apparaat zelf cadeau gekregen, maar moest ik er zelf een kiezen, zou ik deze zeker nemen en vooral qua kwaliteit/prijs. Het is zijn prijs wel degelijk waard.
Als accessoires heb je 3 verschillende koppen, een etuitjes om alles in te bergen en een gezichtsreiniger. Deze is ook handig, je kan ze zelfs onder de douche gebruiken.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Lampje
  • Massagekop

Minpunten

• Lawaai

DebbieB 06-04-2018

Goede kwaliteit

De silk epic 7 is een apparaat wat zorgt voor een mooi resultaat. Hij is handzaam en werkt snel. Door het lichtje wordt het oppervlak goed zichtbaar. Ook helpt het borsteltje tegen ingegroeide haartjes. Ik heb de SE 7 gratis ontvangen. Het is absoluut een product wat ik in de loop van de jaren opnieuw zou aanschaffen. Het duurt ongeveer 2 weken voordat er weer haartjes zichtbaar zijn bij mij. Het is een snelle manier van ontharen maar helaas blijft epileren pijnlijk. Ook gaat de batterij lang mee, op beide snelheden

Pluspunten

• handzaam
  • veel opzetstukken
  • goed resultaat