Braun Silk-épil 5 5/880 SensoSmart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Silk-épil 5 5/880 SensoSmart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Nina 19-12-2020

Niet geschikt voor iedereen

Om mooie gladde benen te krijgen, wilde ik graag een epileerapparaat aanschaffen. Hiervoor leek de startersset mij ideaal. Het beloofde ook het “niet goed geld terug” garantie.

In het begin, is het gevoelig, maar na een aantal keer over het te epileren oppervlak te gaan, valt dit reuze mee (bij mij).
Echter was ik een half uur bezig per onderbeen, en zaten er nog haren op mijn benen. Na meerdere keren het apparaatje schoon te maken en verder te epileren, was ongeveer 1/3 van de haren weg met het “gewone epileerkopje”. Dit vond ik erg jammer. En heb toen mijn haartjes met een bovenal scheermessen weggeschoren. Maar ik gaf het nog een kans een aantal dagen, nog een kans. Helaas met hetzelfde resultaat. Daarbij kwam dat ik mijn knie “scalpeerde” met het apparaat.
Hierdoor wilde ik graag mijn geld terug, want het apparaat deed absoluut niet wat het beloofde.
Nadat ik via de website netjes het formulier ingevuld had, heb ik helaas nooit meer iets vernomen.
Nu ligt het apparaat thuis ongebruikt, maar ik kan er helaas ook niemand anders blij mee maken vanwege de hygiëne.

Nee, persoonlijk zou ik dit apparaat niet aanbevelen.

Pluspunten

• Fijn formaat
  • Ziet er leuk uit

Minpunten

• Werkt niet naar behoren
  • Geen geld terug garantie, die wel beloofd is

Mandy P 27-05-2018

Mooi apparaatje en handig in gebruik

Aller eerst was ik echt wel heel bang om het apparaat alleen al uit de doos te halen.
Ik wou graag een snelle manier om te kunnen ontharen omdat je met 2 kleine kinderen niet echt veel tijd hebt voor jezelf.
Maar het idee om zelf haren uit jezelf te trekken vond ik wel eng.

Eenmaal uitgepakt zag de epilator er heel mooi uit. Leuke kleur, ligt makkelijk in de hand en heeft verschillende opzetstukjes wat super handig is.
Opladen had ik de eerste keer niet zo veel geduld mee want natuurlijk wou ik hem meteen gebruiken. Dus bedenk van ten voren dat je hem eerst op de oplader legt voordat je hem gaat gebruiken want de accu is helemaal leeg als hij net uit de doos komt.
Maar ookal had ik hem maar 5 minuten op de oplader gehad, heeft hij het daarmee wel 3 x gebruiken vol gehouden. Dus de accu is geweldig.

De eerste keer gebruikte ik het beginners opzetstukje, wat wel een fijn idee was. Het bleek achteraf wel net zo gevoelig te zijn alleen de weggeschoren haren kwamen natuurlijk heel snel terug en dat vond ik niet fijn dus ben ik meteen van af gestapt.
Het massage opzet stukje was wel fijn alleen miste je daarmee wel veel haartjes waardoor het weer wat langer duurde voor je klaar was.

In het begin is het best wel gevoelig en daar moet je echt even doorheen bijten. Op mijn benen vond ik het niet echt pijnlijk. Mijn oksels daar in tegen wel.
Maar hoe vaker je de epilator gebruikt, des te minder gaat het pijn doen.

Maar het is het waard. Mijn benen en oksels waren super zacht.
Vooral mijn oksels wou ik graag doen omdat ik door donker haar te hebben elke 2 dagen moest scheren en dan bleef je nog heel goed een donkere plek zien waar de wortels zaten. Maar dat wordt steeds minder nu. Ik ben volledig gestopt met het scheren van mijn oksels. Omdat er minder en dunnere haartjes terug komen ben je steeds sneller klaar.
Ik vind het heel fijn dat je de epilator onder dedouch kunt gebruiken.

Over de prijs kan ik niet oordelen want ik heb de epilator cadeau gekregen.

Het enige nadeel vind ik dat er veel haartjes af breken in plaats van dat ze er uit getrokken worden.

Tip: haal een verkoelende zalf voor na het epileren, want je huid doet er anders echt een paar dagen over om niet meer branderig aan te voelen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Beschadigd de huid niet
  • Goede accu

Minpunten

• Haren breken vaak af

Anna95 07-05-2018

Goede grip, duidelijke handleiding

De Braun Epilator SE5/880 is een heel fijn epileer apparaat. Aan het begin moest ik even wennen, omdat het niet geheel pijnloos is en ik alleen een draadloos scheermesje was gewend. De handleiding is echter super handig en geeft duidelijk aan hoe en wanneer welk opzet stuk te gebruiken. Na uitgebreid gebruik ben ik super enthousiast vanwege de goede grip en werking van het apparaat dat ik gratis mocht testen. Vooral onder de douche is het gebruik ervan ideaal en de batterij doet lang mee. Het resultaat na het epileren is overweldigend glad. Ook zijn de accessoires super fijn en is het lichtsein erg handig, zodat je niet te hard drukt.

Pluspunten

• goed handleiding
  • fijne grip

Minpunten

• aan begin pijnlijk

Estrella 05-05-2018

Prima epilator

De SE5-880 is een handzame epilator en erg gemakkelijk in gebruik. Voorheen gebruikte ik een andere, uitgebreidere epilator, maar heb de SE5-880 mogen testen.
Pluspunten vond ik:
- handzaam
- makkelijk in gebruik
- opzetstukken
- onder de douche/in bad te gebruiken
- goed schoon te maken
Minpunt:
- pakt niet alle haartjes in een keer mee

Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Nancy 02-05-2018

goed degelijk apparaat die zijn werk zijn behoren doet

Ook ik was sceptisch om te gaan epileren maar toch overstag gegaan met de kans om het gratis te testen.
En vol verbazing moet ik toegeven dat het me erg meevalt.
Natuurlijk is het in het begin pijnlijk maar word snel minder na meerdere keren gebruik.
Ik ben ook erg tevreden met de bijgeleverde (beginners)kop, wat zorgt voor minder pijnlijk epileren.
Er word ook een reisetui bijgeleverd wat erg makkelijk is zowel thuis als op reis om alles bij mekaar te houden.
Hij is zowel nat als droog te gebruiken wat erg makkelijk is als je bijv aan het douchen bent ( zorgt ook voor verlichting)

Pluspunten

• zowel nat als droog
  • levensduur accu
  • beginnerskop
  • reisetui

Anika 01-05-2018

Super fijn epileer apparaat

Sinds 2 maanden gebruik ik de SE 5-880 en ik kan niet anders zeggen dan dat dit epileer apparaat mij blij verrast heeft. Een jaar of 15 geleden heb ik al eens een epileerapparaat gekocht en ik was hier absoluut niet tevreden mee. Hij werd namelijk heet en werd erg pijnlijk daardoor. Deze silk epil kreeg ik toegestuurd om uit te testen en niet alleen was hij minder pijnlijk, maar voor mij als moeder van 3 kleine kinderen ook tijdbesparend is gezien hij in tegenstelling tot de harspleisters die ik afgelopen jaren gebruikt heb ook onder de douche en in bad gebruikt kan worden. Verder is de batterij na 5x gebruiken nog niet leeg en is het apparaat makkelijk mee te nemen op vakantie. Kortom ik ben er super blij mee

Pluspunten

• Draadloos
  • Kan in bad/douche
  • Goede batterij

Minpunten

• Licht pijnlijk

Vera D 23-04-2018

Douchegebruik

De BRAUN Silk-épil 5 5/880 SensoSmart is een heel fijn product om als beginner te gebruiken. Door de vele opzetstukken en de goede handleiding wist ik precies wat ik moest doen. Natuurlijk deed het wel pijn in het begin maar hoe meer je de Silk-épil gebruikte werd dit steeds minder. Ik heb dit product gratis gekregen om het te testen.

Pluspunten

• Gebruik onder de douche
  • Veel opzetstukken

Minpunten

• Lawaai
  • Pijnlijk

Jaleesa Bezem 19-04-2018

erg fijn apparaat!

Ik vind dit een fijn apparaat. Naast het feit dat hij onder de douche gebruikt kan worden en draadloos is, vind ik dat de verschillende opzetstukjes erg fijn zijn.

Omdat je het onder de douche kunt gebruiken is de pijn beperkt en vind ik het goed vol te houden. Wel heb ik gemerkt dat hij niet alle haartjes in een keer pakt, voor een totaal glad resultaat moet je dus een aantal keer over dezelfde plek heen gaan. (wellicht lag dit aan dat mijn haartjes nog te kort waren?)

Al met al vind ik het een fijn apparaat wat ik zeker weten vaker ga gebruiken!

Pluspunten

• draadloos
  • in het water te gebruiken

Minpunten

• pakt niet in een keer alle haartjes

Anja V 18-04-2018
  • Product gekregen

Fijn apparaat

Sinds een aantal weken heb ik dit epileer apparaat in gebruik. Deze heb ik gratis ontvangen om het te mogen testen. Ik ben erg tevreden. Hoe vaker je epileert hoe minder pijnlijk het wordt. Dit hield mij eerder toch tegen om deze manier van ontharen te gebruiken. Door het opzetstuk kun je langzaam wennen aan epileren (minder haren in 1x en massage stukje voor minder pijn). De haren blijven uiteindelijk langer weg en het resultaat is goed glad.

Pluspunten

• Effectief
  • Glad resultaat

pascal14 17-04-2018

Zeer degelijk apparaat maar heel erg pijnlijk

Kon niet wachten om het product te ontvangen door alle lovende recensies die overal op internet te vinden waren. Gelukkig mocht ik het product gratis testen en houden!
Toen eenmaal het product binnen kwam merkte je gelijk dat het om een degelijk Braun apparaat ging, mooie doos en goed verpakt.
Nadat het product was opgeladen en ik de handleiding had gelezen ben ik gelijk aan de slag gegaan.
Helaas was dit geen succes, meer een nachtmerrie omdat ik dit product zo graag wou gebruiken en het ineens zo tegen viel.
Paar dagen daarna nog dagelijks getest maar de pijn bleef heel heftig en mijn huid werd steeds gevoeliger, ook met het beginners opzet stuk
Dit vind ik echt heel jammer maar voor mij is het echt totaal geen aanrader.
veel van mijn vriendinnen gebruiken hem ook. Voor mij dus helaas niet geschikt maar het apparaat zelf is wel echt heel goed, als je een epileer apparaat zoekt met een mooie prijs dan is dit een apparaat om zeker aan te schaffen, zo bespaar je weer wat bezoekjes aan de schoonheidssalon.

Pluspunten

• Goede batterij
  • zeer degelijk
  • schoon

Minpunten

• Zeer pijnlijk
  • Gevoelige huid

huismusje19 16-04-2018

Ik vind het een top apparaat

Ik mocht dit apparaat via een website ontvangen om te testen. Op zich was ik in het begin huiverig, het leek mij altijd vrij pijnlijk, dat epileren, maar ik wilde het wel eens een keertje proberen. Dus aan de slag met de nieuwe Braun Epilator SE5/880. Volgens de instructie is onder de douche het best, en het minst pijnlijk en dat klopt ook wel. Maar t.o.v. scheren is dit dus echt ideaal, 4 weken zonder die vervelende haartjes....ik vind het echt geweldig!!

Pluspunten

• goed resultaat
  • glad resultaat
  • langdurig resultaat

Minpunten

• wel iets pijnlijk

Meike Buursma 16-04-2018

Een product voor beginners en ervaren gebruikers

Nog nooit heb ik ervaring gehad met het epileren van lichaamsdelen die geen wenkbrauwen waren. Dit product heb ik mogen testen en ben hierdoor toch wel enthousiast geworden naar deze ontharingsmethode.
In totaal heb ik dit product nu 5 keer gebruikt, waarbij ik vanmorgen voor het eerst ben overgestapt van het beginnersopzetstuk naar het massageopzetstuk. Wat een verschil was dat! Het epileren met het beginnersopzetstuk was zo goed als pijnloos, maar epileren met het massageopzetstuk is echt een ander verhaal. Dit was vooral in het okselgebied erg pijnlijk, maar bij de benen viel het erg mee.
In het begin was ik erg optimistisch bij het gebruik van het product: ik dacht dat het apparaat wel in één keer alle haartjes zou verwijderen. Dit was helaas niet zo. Met het beginnersopzetstuk moet je echt meerdere keren bij je benen langs gaan om alles te verwijderen. De plekken die hij wel de haren verwijderde, waren echter erg zacht en een rode reactie kreeg ik niet. Vandaag met het massageopzetstuk heeft hij zo goed als alle haren verwijderd en mijn huid is erg zacht.
Naast de pijn die het product je oplevert, maakt het apparaat ook een lawaai. Het is daarom niet verstandig om het product te gaan gebruiken als de rest van je gezin/vrienden nog lekker liggen te slapen.
Desondanks zijn er ook genoeg pluspunten die het product met zich meebrengt. Ten eerste geloof ik dat de pijn zo langzamerhand zal verdwijnen: hoe vaker je het product gebruikt, hoe minder pijnprikkels je zult ervaren. Daarnaast is het product erg gebruiksvriendelijk en valt goed in de hand. De variatie aan opzetstukken maken het mogelijk om te wennen aan de verschillende epileermogelijkheden en kun je de mogelijkheid kiezen die jij het prettigst vindt. Daarnaast is de gebruiksaanwijzing erg duidelijk zodat je goed voorbereid de douche in stapt.
Al met al raad ik dit product aan en ook ik zal hem intensief blijven gebruiken. Hopelijk verminderen de pijnprikkels en kan ik uiteindelijk met prachtige gladde benen de zomer in!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Beginnersopzetstuk
  • Gemakkelijk
  • Zachte huid
  • Duidelijke handleiding

Minpunten

• Pijnlijk in het begin
  • Lawaai

rachelle94 16-04-2018

Goed apparaat, zeer geschikt voor beginners

Ik kreeg dit apparaat gratis opgestuurd om een aantal weken te testen.
De eerste keer gebruikte ik het apparaat droog en dit vond ik pijnlijk. De keren daarna heb ik het apparaat onder de douche gebruikt. Dit vond ik comfortabeler. In het begin is het over het algemeen pijnlijker, ik vond dat het snel went. Ik was eerder scheermesjes gewend, maar deze epilator geeft een veel langer glad resultaat. Het apparaat laat een rood lichtje zien bij het zetten van te harde druk. Erg handig voor beginners, zo weet je precies wanneer je de juiste druk zet voor het beste resultaat. De extra opzetstukjes vond ik ook fijn in gebruik, met name de massageroller

Pluspunten

• Meerdere opzetstukken
  • Lange batterijduur
  • Glad en langdurig resultaat
  • Sensor voor zetten voor juiste druk

Minpunten

• In het begin pijnlijk

Cdehaas 15-04-2018

Een goed product en daarmee een echte aanrader.

Ik heb dit product gratis mogen ontvangen om te testen en ik ben over het algemeen erg tevreden over dit product. De huid blijft na het epileren relatief lang glad en de Silk Epil is makkelijk in gebruik. Daarnaast had ik het gevoel dat de epileer ervaring minder pijnlijk was dan mijn voorgaande ervaringen. (Hoewel epileren natuurlijk altijd pijnlijk blijft.) Al met al zou ik dit product zeker aanraden.

Pluspunten

• Wet & dry gebruik

Minpunten

• In het begin pijnlijk (daarna snel minder)

Noor van Wendel de J 10-04-2018

Over het algemeen: top!

Als je nog nooit geëpileerd hebt, en er ook best huiverig voor bent, dan is de Epilator SE5/880 van Braun toch een hele mooie manier om te beginnen. Dankzij het beginners-opzetstuk kan je rustig wennen aan het onprettige gevoel. De handleiding raadt aan dit opzetstuk vier weken lang één keer per week te gebruiken. Het opzetstuk bestaat uit een deel wat epileert en een deel dat scheert, waardoor je minder haartjes epileert en toch gladde bennen hebt. Dit heb ik gedaan en na vier weken was ik inderdaad al zo gewend aan het epileren dat ik het een stuk minder voelde. Ik ben overgegaan op één van de twee normale opzetstukken, het een massage-opzetstuk, wat erg prettig in gebruik is. Naast het massage-opzetstuk is er ook nog het normale opzetstuk, wat verder geen poespas heeft. In de handleiding wordt aangegeven dat het apparaat het beste werkt als de haren 2 tot 5 mm zijn. Dit vind ik het enige nadeel, omdat als ze langer zijn, je dan een aantal keer over hetzelfde stukje huid moet om gladde benen te krijgen. Ondanks dat is het apparaat erg gemakkelijk in gebruik, goed schoon te maken, heeft een uitgebreide handleiding en laadt het snel op. Ik heb dit product gratis ontvangen om te testen, maar ik hoop het in de toekomst nog erg vaak te gebruiken!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Veel opzetstukken
  • Beginnersopzetstuk

Minpunten

• Heeft moeite met de langere haren

ShennaW 10-04-2018

Fijn apparaat!

De Braun Silk-épil 5 5-880 SensoSmart heb ik al nu gedurende 5 weken getest. De silk epil wordt geleverd met een aantal opzetstukjes, waaronder een scheeropzetstuk, massageroller alsmede druksensoropzetstuk. Je kunt het apparaat op twee standen zetten. Als je dit apparaat voor de eerste keer gebruikt zou ik aanraden om op de laagste stand te beginnen. Het fijne aan dit apparaat is dat men het apparaat niet enkel op droge huid kan gebruiken, maar ook onder de douche. Dit is dan ook een essentieel verschil met andere epileerapparaten. Door het epileerapparaat onder de douche te gebruiken wordt het ontharen van armen en benen vrijwel gevoelloos. Ik zou iedereen aanraden dit product aan te schaffen.

Pluspunten

• Batterij gaat lang mee
  • Veel opzetstukjes

Neeltje 80 10-04-2018

Snel en gemakkelijk epileren

De silk-epil 5 SensoSmart is een epileerapparaat die gemakkelijk te gebruiken is. Zelf vind ik het prettig om in bad of onder de douche te epileren omdat dit minder pijnlijk aanvoelt. De batterijduur is voldoende om hem meerdere keren snoerloos te gebruiken. Er zit ook een opzetstuk bij met een massageroller, hierdoor wordt het pijnlijke gevoel ook minder. Hierdoor en het extra opzetstuk wat tegelijkertijd scheert is het een epileerapparaat wat heel fijn voor beginners is. Ik ben blij dat ik dit epileerapparaat gratis mocht testen, anders was ik nu nog aan het epileren met een apparaat wat voor veel ongemak zorgt bij het epileren. De silk-epil 5 SensoSmart is zeker een aanrader!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Lange batterijduur
  • Onder de douche of in bad te gebruiken

Birgit j 09-04-2018

1e x pijnlijk maar zeker aanbeveling waardig

Ik heb dit epileer apparaat nu een aantal weken. Toen ik het voor de eerste keer ging gebruiken was het epileren nog compleet nieuw voor me. het eerste gebruik ervaarde ik als niet prettig. Het liefst zou ik het apparaat zo weg willen gooien. maar naarmate ik het meerdere malen heb gebruikt werd het gevoel van pijn/irritatie minder. ook kun je dit product onder de douche gebruiken wat het gebruik nog net wat aangenamer maakt.
Het resultaat is echter wel heel mooi en de haren blijven zeker langer weg. In het begin komen ze sneller terug maar ook dit duurt steeds langer naarmate je het waker gebruikt.
Dit product is zeker geschikt voor een beginner omdat er meerdere opzetstukken aanwezig zijn waardoor het zeker in het begin minder pijnlijk is.
Een volledig opgeladen batterij gaat best lang mee, je kan het apparaat dus makkelijk meerdere keren gebruiken zonder tussendoor op te laden.

Ik kreeg dit product gratis opgestuurd door braun zodat ik als testpersoon zou kunnen kijken hoe mijn ervaringen zouden zijn met de silk epil. Zoals hier boven gezegd, in het begin is het pijnlijk maar het wordt steeds minder. Ik raad hem dan ook zeker aan aan andere mensen.

Pluspunten

• lange accuduur
  • mooi resultaat
  • onder de douche te gebruiken

Minpunten

• in het begin pijnlijk

Janet 01-04-2018

Fijne epilator

Ik heb de epilator een aantal weken in bezit. Ik heb hem ontvangen om te testen. Het beginnersopzetstuk is erg handig en het massagestuk ook. Het maakt het epileren een stuk minder pijnlijk dan normaal. Het is ook erg handig dat je hem onder de douche kan gebruiken. De batterijduur is ook prima.

Pluspunten

• onder de douche gebruiken
  • minder pijnlijk