Braun Silk-épil 7 7-521 Wet & Dry draadloze epilator met 2 extra's

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Silk-épil 7 7-521 Wet & Dry draadloze epilator met 2 extra's op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

deina 27-07-2017

Makkelijk in de hand

Paar weken in huis. Pakte eerst niet al mijn haartjes. Volgende dag nog een keer gedaan toen wel. Ligt goed in de hand. Licht tijdens epileren is een pluspunt. Pijn valt mee. De duur wanneer de haartjes terug komen was bij mij 2 weken dus geen 4 weken. Misschien na verloop van tijd langer. We zullen zien.

Pluspunten

• Lampje bij epileren
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• pakt niet meteen alle haartjes
  • na 2 weken weer haartjes

Ellie3 26-07-2017

Ik heb de braun silk epil gebruikt in de douche en op de droge huid. Ik zag er eerst tegenop om dit te doen vanwege de pijn die het doet. Uiteindelijk heb ik het gedaan. Onder de douche pakte het apparaat mijn haartjes niet, het was sowieso al veel beter in gebruik met de massage kop erop. Dit verzachtte ook de pijn. Daarna heb ik het op de droge huid geprobeert en dit verliep beter dan onder de douche maar pakte alsnog niet alles waardoor dit apparaat voor Mij helaas niet werkt.

Pluspunten

• Makkelijk apparaat

Minpunten

• Pakt mijn haartjes niet goed
  • Pijnlijk

Itamkb 15-07-2017

Handig in gebruik

Na een aantal weken dit product gebruikt te hebben is het niet pijnlijk meer. Nog een Zach prikkelende sensatie. En mooie zachte benen. De apparaat werkt makkelijk en snel. En het kan ook onder de douche. Ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Makkelijk ik gebruik
  • Kan ook onder de douche

Minpunten

• Wat aan de dure kant

Mirte 14-07-2017

fijne manier van ontharen

Onlangs las ik verschillende positieve berichten over de Braun Silk épil 7 7-521. In deze berichten werd beweert dat er onder andere onder de douche en in bad gebruik gemaakt kan worden van dit apparaat. Wat de pijn van het epileren zou moeten verzachten. De reden dat ik nooit had nagedacht over de aanschaf van een epileerapparaat was altijd de pijn, waar ik geregeld verhalen over hoorde. Ook het opzetstuk met hoogfrequentie-massagesysteem zou helpen de pijn te verminderen. En dat klopt, denk ik. Hoewel ik tijdens het eerste gebruik echt wel pijn ervaarde en mijn benen volledig rood gestippeld raakten, was de pijn uiteindelijk, met tussenpozen te doen. Helaas bleek wel dat toen ik onder de douche vandaan kwam, de kleine haartjes niet waren meegenomen. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het water, waardoor de haren niet goed opgepakt kunnen worden. Want eenmaal buiten de douche met droge benen lukte dit prima! Echter nam de pijn wel wat toe. Daar staat dan wel tegenover dat ik daarna super gladde benen had. Na enkele dagen voelde ik wel weer wat haren op mijn benen groeien, dit zijn waarschijnlijk nog haren die ik heb afgeschoren voor ik het epileerapparaat ging gebruiken. Toen ik het apparaat gebruikte, zonder water dit keer, pakte hij deze haartjes goed op.
Al met al is mijn eerste ervaring met de braun silk épil vooral positief. Ik heb hem nu enkele weken in huis en ik begin echt te merken dat ik minder vaak naar het apparaat hoef te grijpen. De pijn neemt af in intensiteit en ook de reactie van mijn huid wordt per keer minder. Ik heb het apparaat nog niet durven gebruiken om de haartjes onder mijn oksels of bikinilijn weg te halen, omdat ik vrees dat de pijn daar nog wat heftiger zal zijn. Maar het gebruik op deze plekken is volgens Braun zeker mogelijk met het daarvoor bijgeleverde opzetstuk.
Het apparaat is makkelijk in gebruik. Door een kleine draaiknop kun je kiezen voor 2 standen; een rustige stand en een snellere stand voor efficiënt en snel epileren. De snelle stand vond ik tot op heden nog net te heftig, maar gezien ik steeds meer begin te wennen aan de pijn die de langzame veroorzaakt, zou het zomaar kunnen dat ik uiteindelijk de snelle stand ook fijner ga vinden waardoor het hele epileren ook minder lang zal duren. Het lampje vind ik nog niet erg veel toevoegen, misschien omdat ik het epileren volledig op gevoel doe en ik niet het idee heb dat het lampje mij nou echt op haartjes wijst die ik niet kan voelen.
Het apparaat is goed schoon te maken doordat het opzet kapje gemakkelijk te verwijderen is. De haartjes kun je wegvegen met het bijgeleverde borsteltje. Wel is het aan te raden het apparaat eerst te laten drogen zodat de haartjes niet aan het apparaat blijven plakken.
Al met al ben ik erg tevreden met deze aankoop en ik hoop er nog lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• bruikbaar onder de douche
  • verschillende opzetstukken te gebruiken
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• onder de douche niet secuur
  • niet geheel pijnvrij

LTJ 13-07-2017

Positief verrast!

Ik ben blij verrast door dit apparaat. Volgens Braun is het apparaat zacht voor de huid wat het epileren minder pijnlijk maakt. Dit trok mij over de streep om dit apparaat te proberen na negatieve ervaringen met eerdere apparaten.
Het apparaat maakt wel waar wat ze claimen: ik vind het epileren niet erg pijnlijk. De eerste keer voelt het even vreemd, maar het went snel. Het epileren kan op twee verschillende snelheden, wat ook fijn is.
Het ingebouwde lampje leek me wat overbodig maar blijkt toch erg handig, je mist zo nauwelijks haartjes omdat ze goed zichtbaar zijn.
Ik heb hem voornamelijk onder de douche gebruikt, fijn dat dat kan. Accu gaat na opladen ook lang mee. Ik vind het een aanrader.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ligt fijn in de hand
  • Volgt contouren van lichaam goed

Brilsmurf 07-07-2017

Eenvoudige epilator

Mooi apparaat, makkelijk in gebruik. Na ontvangst even de gebruiksaanwijzing lezen en direct aan de slag. Niet teveel opties maar doet precies wat je er van verwacht. In het begin wel wat pijnlijk, maar na even doorzetten werkt het nu prima. Vooral onder de douche is het apparaat prettig in gebruik en doet het minder zeer. Met het lampje kan je de kortste haartjes ook goed zien. Na gebruik voorlopig weer mooie gladde benen. Handig dat het ook snoerloos is, opladen gaat snel.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • haartjes blijven lang weg
  • te gebruiken onder de douche

Minpunten

• In het begin wat pijnlijk

Iris HF 06-07-2017

goed apparaat!!

Al jaren lopen dubben of ik een ontharingsapparaat zou aanschaffen en toch steeds de stap niet genomen omdat ik bang was dat het te pijnlijk zou zijn en het apparaat in de kast zou belanden.
Maar gelukkig ben ik positief verrast. Oké, de eerste keer mijn benen ontharen ging prima, maar de bikinilijn was toch even een uitdaging. Ik heb me vastgehouden aan hetgeen in de handleiding stond vermeld dat het na meerdere behandelingen minder gevoelig wordt. Dit is absoluut waar. Het gaat steeds makkelijker en ook lijkt het prettiger om onder de douche te ontharen dan om het “droog” te doen. Zelfs het ontharen van mijn oksels heb ik al gedaan. Dat was best even doorbijten, maar gaat nu ook al stukken makkelijker. En met een heel glad resultaat!
Het apparaat ziet er mooi uit en ligt goed in de hand. Door het ingebouwde lampje kun je goed zien waar de haren zich bevinden. Het is wel iets meer werk dan scheren met een scheermes, maar je hebt dan ook langer plezier van het resultaat. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik na twee weken een hele tevreden gebruiker ben!!

Pluspunten

• veel minder pijnlijk dan verwacht
  • werkt prettig, ook onder de douche

Minpunten

• Kost iets meer tijd, wel langer resultaat

CindyB80 04-07-2017

Fijn in gebruik

Jeetje, wat had ik de eerste keer een pijn tijdens het gebruiken van de epilator. Voor de mensen die dit product voor het eerst gaan gebruiken, moeten zich hier wel even op voorbereiden. Ondanks de pijn raad ik dit product van harte aan.

Ik gebruik de epilator nu ongeveer twee weken en in de twee weken heb ik hem drie keer gebruikt. De epilator kan je onder de douche gebruiken en zonder water. Ik heb hem alleen onder de douche gebruikt en dat vond ik erg fijn. Lekker de warme straal op mijn benen terwijl alle haartjes eruit getrokken worden.

De epilator heeft twee opzetstukken. Ik heb alleen het opzetstuk met massage-onderdeel gebruikt, omdat ze die aanraden voor beginners. Dit schijnt toch minder pijnlijk te zijn. Ik heb gemerkt dat na de tweede keer de epilator te gebruiken de pijn minder wordt.

Daarnaast pakt het apparaat alle haartjes goed. Er zit een led-lampje geïntegreerd in het apparaat waardoor je alle haartjes ook nog eens goed kunt zien. Let er wel op dat je het apparaat niet te snel over je benen beweegt, want dan heeft het apparaat geen tijd om alle haartjes te pakken.

Nadat het apparaat volledig is opgeladen kun je hem zeker een uur gebruiken. Ook dat is fijn, niks lijkt mij vervelender dan dat je bezig bent en het apparaat stopt ermee.

Ook zit er een borsteltje bij het apparaat en daarmee maak je het apparaat schoon na elk gebruik. Toch miste ik iets in de doos en dat is een zakje en opzetstuk op de epilator te beschermen wanneer je hem opbergt.

Pluspunten

• Kan onder de douche
  • Makkelijk in gebruik
  • Draadloos

Minpunten

• Accessoires

Baarss 04-07-2017

Braun epilator

Ik gebruik nu voor een tijdje de Braun Silk-epil SE-7-521 epilator die te gebruiken is op zoal droge als natte benen. Dit was iets wat mij al meteen als eerste aansprak, erg handig als je een epilator ook onder de douche kunt gebruiken. Ik gebruikte voorheen nooit een epilator en ben eigenlijk altijd bezig geweest met scheermesjes, omdat dit dagelijks gebruikt moest worden ben ik uiteindelijk toch gaan kijken naar een epilator. Deze epilator beweert je benen voor een zeer lange tijd glad te maken zonder een oncomfortabel gevoel. In de handleiding staat dat het bij de eerste keer gebruiken wat oncomfortabel kan aanvoelen maar dat je huid hier vanzelf aan zal gaan wennen. Ik moet zeggen dat ik het de eerste keer zoveel pijn vond doen dat ik de epilator eigenlijk meteen heb weggelegd. Mijn benen werden zeer rood en geïrriteerd en het bleef de hele avond branden. Na een weekje heb ik het opnieuw geprobeerd op de zachtste stand en dit werkte al veel beter. Het is dus echt een proces om er even aan te wennen, je moet er even doorheen bijten. Je benen blijven wel minimaal een week lang haarloos en daar deed ik het ook voor. Ook het design is erg mooi, eenvoudig en toch vrouwelijk.

• Lang gladde benen

Minpunten

• Oncomfortabel bij eerste gebruik

Neert 03-07-2017

Handzaam en degelijk apparaat

Ik heb dit product gekozen omdat het me handig lijkt om draadloos te epileren en dat je hem onder de douche kan gebruiken. Ook hoef ik dan niet met scheercreme te scheren. En je haren blijven langer weg. Bij me benen ging het goed het lampje erbij erg handig kan je het goed bekijken. De bikinilijn was wat moeilijker en pijnlijker maar dat zal als ik hem vaker gebruik beter worden. Onder de douche heb ik hem nog niet gebruikt vind dat nog niet handig.

Pluspunten

• Draadloos
  • Kan onder de douche gebruikt worden

Minpunten

• Te duur

Erika 14-06-2017

Fijn in gebruik!

Ik heb voor dit product gekozen omdat mijn vriendin hem ook heeft en zodoende al wist of ik hem ook fijn zou vinden of niet. Epileert zorgvuldig alle haren, en verwijdert deze met haarzakje en al. Benen en oksels zijn super glad! Beter dan waxen, en helemaal beter dan het ouderwetse scheren! Het is vrijwel pijnloos.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Eenvoudig in Gebruik
  • Goede prijs
  • Gebruik onder de douche
  • Snelle oplaadtijd

Minpunten

• Maakt luid geluid