Braun Silk-épil 3 - 3170 epilator met 1 opzetstuk - Reviews

Epileren op lichtnet
Bruikbaar onder de douche
Aantal snelheden

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

7,4

Jolijn N. 25-05-2018

Braun epilator SE3-170

Ik vind het product, de epilator SE3-170 geweldig. Voordat ik dit product ging gebruiken heb ik steeds 2 dagen van e voren mijn his helemaal goed geschubd waardoor het minder pijn deed om het apparaat te gebruiken. Ik heb zelf normaal veel last van haargroei, met name op mijn benen. Doordat ik hier veel last van had was ik extra benieuwd naar het gebruik van de epilator SE3-170. De eerste keer dat ik het product gebruikte, deed het een beetje pijn, namate ik het product vaker gebruikte wende dat gevoel en vond ik het juist heel fijn dat ik niet 1 keer in de 2 dagen alles hoefde te scheren. Door het gebruik van de epilator hoefde ik maar 1 keer in de 1 1/2 week a 1 keer in de 2 weken mijn benen te epileren wat een stuk minder tijd kost. Ik ben zeer tevreden over dit product en raad het zeker aan. De epilator SE3-170 heb ik gratis mogen ontvangen en testen.

Wat ik wel jammer vind aan dit product is dat hij niet geschikt is om te gebruiken bij de bikini lijn. Daarnaast moet je hem altijd aan het snoer gebruiken, wat in sommige situaties erg lastig is.

Pluspunten

• Verwijderd snel de haartjes

Minpunten

• Snoer
  • Niet te gebruken bij bikinilijn

Marleen van M 14-05-2018

Snel gladde benen

Sinds een paar weken gebruik ik de Braun Silk-épil 3 (SE3-170). Het was in het begin erg wennen. De eerste keer duurde het best lang voordat mijn benen glad waren. Ook zat het snoer in de weg. Echter na een paar keer werd het makkelijker. Ik kreeg er echt handigheid in. Het leek ook sneller te gaan. Nu duurt het niet veel langer dan mijn benen scheren. En het blijft veel langer glad. Een nadeeltje vind ik wel dat deze eigenlijk alleen geschikt is voor de benen. Voor de gevoelige huis van oksels en bikinilijn trekt hij te hard en dat is pijnlijk. Al met al ben ik blij dat ik deze epilator gratis heb gekregen. De voordelen zijn echt dat je benen veel langer glad blijven en dat er geen stoppeltjes te zien zijn zoals bij scheren.

Pluspunten

• Snel resultaat
  • Vrijwel pijnlos

Minpunten

• moet aan het snoer

Ann B. 05-05-2018

Handig toestel voor het volledige lichaam

Deze epilator doet wat het belooft en dat is haartjes verwijderen vanaf de wortel. Het toestel is uitgerust met een smartlight en massageroller. De smartlight is erg handig om te zien wat je aan het doen bent. De massageroller belooft het ontharen minder pijnlijkt te maken, maar daar heb ik zelf niet veel van ondervonden. Wat de roller wél doet, is de haartjes goed positioneren zodat het epileren vlotter gaat en dat ook korte haartjes worden verwijderd.

Behalve de epilator, heeft het toestel ook een scheerkop en trimmer. Deze leveren prima werk en maakt dat je het toestel kan gebruiken voor het ganse lichaam. De scheerkop scheert verrassend glad. Het bijgeleverde schoonmaakborsteltje maakt dat je het toestel netjes kan reinigen na elk gebruik.

Het nadeel aan dit toestel is dat het niet op batterijen of een accu werkt. Hoewel het snoer vrij lang is, moet je toch steeds in de buurt van een stopcontact zitten om aan de slag te kunnen gaan. Ook is zo’n doos nogal onhandig om op te bergen, en zou een etui een meerwaarde kunnen bieden.

Ik heb dit toestel gratis ontvangen om het uit te testen en ben er tevreden over. Het is een prima toestel dat makkelijk is in gebruik, een goed resultaat levert, en compact is om mee te nemen.

Pluspunten

• compact
  • lichtje
  • epileert ook korte haartjes
  • goede scheerkop

Minpunten

• enkel via snoer
  • geen etui
  • blijft pijnlijk

Lotte 03-05-2018

Basic epilator met weinig pincetten

Als je een instapmodel epilator zoekt is deze Braun epilator een optie. Er zitten geen extra opzetstukken en mogelijkheden bij, epileren is wat hij doet en meer ook niet. Dit model heeft maar 20 pincetten en dat is erg weinig in vergelijking met andere modellen en epilators. Hierdoor duurt het epileren langer, je moet meerdere keren over een stukje huid heen voordat alle haartjes weg zijn. Het epileren van je benen duurt hierdoor meer dan een uur! Ik vind dat zelf echt te lang duren. Ik heb deze epilator gratis gekregen om te testen, maar ik adviseer om te investeren in een iets duurder exemplaar met meer pincetten. Deze epilator is niet draadloos, maar het snoer is erg lang en een voordeel is dat de epilator het altijd doet wanneer je hem nodig hebt, geen gedoe met een batterij die leegloopt. Ook het lampje op het apparaat is handig want daarmee kun je goed zien of er nog haartjes zitten. Kortom: een prima basic apparaat, doet wat het moet doen, maar met weinig pincetten dus het epileren duurt (te) lang.

Pluspunten

• Handig lampje
  • Lang snoer

Minpunten

• Weinig pincetten
  • Geen andere opzetstukken

Marrije 24-04-2018

Goed werkende epilator!

Goed werkende epilator. eerder een epilator gehad die erg pijnlijk was; deze is vrijwel pijnloos. Waarschijnlijk ook door het opzetbare massage stuk. Scheert de haartjes goed weg en deze blijven ongeveer 2 weken weg. Haartjes komen zacht terug en dus geen stoppels!! Mocht je eens een haartje overslaan, door het lampje op het apparaat, vind je deze haartjes snel en scheer je ze alsnog weg!! Ik heb deze epilator gratis gekregen om te testen, maar zou hem zeker ook gekocht hebben voor deze prijs! Ik blijf hem dus zeker gebruiken!!

Pluspunten

• lampje

Angela 23-04-2018

Voor zowel oksels als benen

Het is een fijn epileer apparaat wanneer je het voor zowel je benen als je oksel wilt gebruiken. Het apparaat heeft 20 pincetten waardoor je met je benen wel lang bezig bent om deze goed te epileren. Doordat er minder haartjes worden verwijderd is het minder pijnlijk en kan je de epilator ook voor de oksels gebruiken.
Het lampje is handig, daarmee zie je makkelijk of er nog ergens haartjes zitten. Het apparaat is makkelijk schoon te maken omdat je uit elkaar kan halen. Bij deze epilator ontbreekt er wel een opbergetui of zakje.
Zelf heb ik deze epilator gratis ontvang om te testen. Als je een epilator zoekt om alleen voor je benen gebruiken dan zou ik gaan voor een apparaat met meer pincetten. Maar wanneer je ook je oksels wilt gaan epileren raad ik deze zeker aan.

Pluspunten

• Te gebruiken voor oksels
  • Lampje

Minpunten

• Weinig pincetten
  • Ontbreken opbergetui

worteltje2 17-04-2018

Degelijke epilator voor zijn prijs zonder extra’s

het lichtje zorgt dat je de haartjes schitterend ziet, ik mis alleen een kopje dat mooi de contouren volgt. De kabel is gemakkelijk lang. Het toestel ligt goed in de hand. Ik mis wel een etui om alles op te bergen.
Het epileren doet op den duur bijna geen pijn meer, zeker door de massage rollers. Goed product voor zijn prijs. Ik testte dit product gratis uit.

Pluspunten

• Lichtje
  • Lange kabel
  • Massagerollers

Minpunten

• Geen etui
  • Geen contouren volgen

Naomi Biegstraaten 17-04-2018

Onthaard niet goed

Ik heb deze epilator sinds een paar weken geprobeerd, maar zonder succes. Het epileren met dit apparaat doet geen pijn, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat mijn haartjes nauwelijks worden verwijdert. Ik heb dit product gratis ontvangen om uit te testen, maar jammer genoeg kan ik er niet veel goeds over kwijt. Ik had veel hoop, maar ik blijf toch bij mijn eerdere epilator.

Pluspunten

• Doet geen pijn

Minpunten

• Onthaard niet goed

Hester 17-04-2018

Veel beter dan normaal scheren

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van de Silk Épil SE3-170. Ik heb dit product gratis ontvangen om te testen en ik kan zeggen dat ik niet meer anders wil.
Het eerste gebruik was wel even wennen. Er zat veel haar op mijn benen en het was behoorlijk pijnlijk om alles weg te krijgen. De tweede keer werd dit echter al een stuk minder, omdat je gewend raakt aan het gevoel.
Bij sommige haartjes moet je wel een paar keer heen en weer bewegen om ze weg te krijgen, maar over het algemeen pakt het apparaat alle haartjes, waardoor het epileren vrij snel gaat. Daarnaast had ik bij normaal scheren af en toe last van een geïrriteerde huid of zelfs wondjes. Daar heb ik nu geen last meer van. De huid wordt hoogstens een beetje rood van het epileren.
Al met al vind ik het apparaat erg handig en gebruik mijn scheermes nauwelijks meer. Dit is dus een blijvertje!

Pluspunten

• Handig lichtje
  • Haren blijven veel langer weg

Minpunten

• Eerste keer pijnlijk
  • Pakt niet altijd alle haren

Lene V 16-04-2018

Topapparaat!

Beste apparaat dat ik al had! Ligt goed in de hand. De massagerollers zorgen voor minder pijn. Het smartlight helpt om alle haartjes te zien, al had ik tot nu toe altijd al voldoende daglicht. De meerdere koppen zijn handig: zo kan je ook haartjes scheren of trimmen. Werkt goed: mijn benen hebben duidelijk al minder haartjes! Niet draadloos en kan niet tegen water. Apparaat ziet er ook goed uit en ligt goed in de hand. Ook geen opbergzakje. Als ik dit niet gratis had ontvangen, zou ik het apparaat zeker kopen!

Pluspunten

• Massagerollers
  • Smartlight
  • Meerdere koppen

Minpunten

• Geen opbergzakje
  • Niet draadloos

Hercai C. 14-04-2018

Uitstekend product

Voordat ik begon met het gebruiken van dit product scheerde ik altijd mijn benen. De haartjes groeiden dik terug en ik moest het vaak herhalen om het haarloos te krijgen. De Braun Epilator heb ik gratis mogen ontvangen om het product te testen. Ik wil zeggen dat ik erg tevreden ben met dit product!
Naar mijn mening heb ik een lage pijngrens, maar tijdens het epileren met dit apparaat voelde ik er bijna niks van! Na ongeveer 3 á 4 weken heb ik het epileren herhaald en toen werd het vrijwel pijnloos. Je krijgt ook een trimmer er bij om o.a. je bikini lijn te behandelen. Deze heb ik ook gebruikt en hij werkt super goed! Ik hoef er maar één keer erover heen te gaan en de haartjes vallen er af.
Ik vind dit product zeker een aanrader!

Pluspunten

• Verlichting tijdens het epileren
  • Vrijwel pijnloos
  • Klein en compact
  • Twee standen
  • Prijs-kwaliteit perfect

Minpunten

• Werkt alleen op stroom

Kdw 14-04-2018

Een ontdekking!

Mijn ontharingsmethode was tot nu toe een simpel scheermesje. Toen ik een mail kregen om het Braun epileer apparaat te testen, was ik wel enthousiast om epileren te leren kennen.
Ik kwam tot de conclusie dat epileren efficiënter en beter is dan scheren. Vroeger moest ik 1 keer per week mijn benen scheren, het epileer apparaat nam ik pas na 3 weken terug vast om bij te werken!
Het felle lampje bovenop het toestelletje is heel handig. Het toestel ligt overigens goed in de hand ligt en is niet erg groot.
De eerste keer vond ik vrij pijnlijk, daarna ging het beter. Maar aan de gevoeligere zones ga ik voorlopig niet beginnen, lijkt me te pijnlijk.

Eigenlijk ben ik best tevreden met het apparaat en resultaat!

Pluspunten

• Efficiënt
  • Handig
  • Lampje op het toestel

Minpunten

• Aanvaardbaar pijnlijk

CelinevanderG 13-04-2018

Snel, effectief en mooi apparaat

Ik was al een tijdje helemaal klaar met scheren omdat de haartjes zo snel teruggroeien, dus het kwam me supergoed uit dat ik deze braun silk-epil mocht testen.
Het is een mooi en effectief apparaat en de haartjes blijven zo 2 weken weg en komen een stuk dunner terug!
Voor de lichtblonde haartjes op mijn benen vind ik het niet ideaal omdat ik het dan heel lang zou moeten laten groeien wil ik het goed kunnen weghalen, dat is wel jammer.
Voor oksels, armen en bikinilijn werkt het top tho!
Heel blij met deze ontdekking omdat ik nu niet meer elke dag mijn oksels hoef te scheren en niet in de stress hoef te raken als ik hier een keer geen tijd voor zou hebben.

• snel
  • haartjes komen lichter terug

Minpunten

• pijnlijk aan het begin

Marjoleinb 11-04-2018

Pijnloos epileren

Dit product heb ik inmiddels een aantal weken in gebruik en ben zeer tevreden. Het epileren gaat pijnloos en de haartjes blijven een ruime week weg. De haartjes die terugkomen zijn ook niet zwart meer zoals voorheen met een gewoon scheermes, maar heel lichtblond. Ik heb het product gratis mogen ontvangen en blijf het zeker gebruiken, ik vind het een fijn en compact apparaat. Enige nadeel ervan vind ik dat ik wat last heb van ingegroeide haartjes maar dit is goed te voorkomen door zo nu en dan te scrubben.

Pluspunten

• Compact
  • Haartjes blijven lang weg

Minpunten

• Ingegroeide haartjes

Marielle 11-04-2018

Doet z'n werk

Ik heb jaren geleden een epileerapparaat gehad van Braun en vond het toch altijd ietwat pijnlijk, met zo'n apparaat. Zeker in combinatie met het geluid dat van zo'n epilator komt ;-) Omdat ik het gratis mocht testen, heb ik toch nog eens een poging ondernomen. Het is zeker verbeterd. Groot voordeel aan dit apparaat is het lampje, zo zie je goed wat je doet. Daarnaast trekt het apparaat snel de haartjes uit en is dat vrijwel pijnloos. Aan startende epileerders wil ik meegeven: scheer eerst je benen eens en houd het daarna bij met de epilator. Zo gaat de overgang het makkelijkst.

Pluspunten

• Lampje
  • Lang snoer
  • Slaat geen haartjes over

Minpunten

• Er zitten geen andere accessoires bij

Sofie88 22-03-2018

Goede basisepilator

Ik heb de Silk-épil 3-170 nu enkele weken in gebruik. Het eerste wat mij opviel was het zeer luide geluid. Ik vind het eenvoudig in gebruik met 2 snelheden en makkelijk proper te maken omdat alle onderdelen simpel uit elkaar te klikken zijn. De epilator ligt goed in de hand en is een lichtgewicht. Het smart light maakt de haartjes goed zichtbaar zodat je er geen over het hoofd ziet. Het grootste minpunt van dit toestel is dat het niet draadloos is en niet onder de douche te gebruiken is, daarentegen heeft het wel een lang snoer ter compensatie. Ik raad aan om vooraf goed te scrubben voor het gladste resultaat, want het toestel heeft het wat moeilijk met stoppeltjes. Als je je niet stoort aan het luide geluid is het een goede epilator om voor het eerst te epileren. Prijs-kwaliteit heel goed. Ik heb dit toestel gratis gekregen om te testen. Ik zou zelf voor een hoger model (hogere serie) gaan, maar wel voor Braun kiezen.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Makkelijk proper te maken
  • 2 snelheden
  • Lang snoer
  • Lampje

Minpunten

• Niet draadloos
  • Luidruchtig
  • Geen etui erbij
  • Niet onder de douche
  • Niet zo goed bij stoppeltjes