Philips EnergyUp HF3430

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EnergyUp HF3430 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Paprika123 27-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Ik heb de energy up nu een aantal weken. Het is een prachtig compact model, wat ik makkelijk heen en weer tussen mijn huis en mijn werk kan vervoeren. Het blauwe licht was even wennen, maar ik heb er geen last van, ook niet in de hoogste stand.

Door het gebruik van de lamp voel ik me minder vermoeid, vooral rondom het moment dat ik de lamp daadwerkelijk gebruik. Omdat ik een avondmens ben, wil ik de lamp het liefste 's ochtends gebruiken. Het blijft voor mij persoonlijk een uitdaging om mijn ochtenden zo te plannen dat ik 20 minuten de tijd heb om bij de lamp te zitten. Dit is echter geen nadeel van de lamp, maar een gevolg van mijn eigen drukke programma. Het prettige van de lamp is dat je hem gewoon naast je neer kunt zetten wanneer je aan het werk bent, tv kijkt, ontbijt, of welke zittende activiteit dan ook.

Als wit licht je meer aanspreekt en je de lamp niet naar andere locaties wilt vervoeren, dan is het andere model van de energy up een aanrader.

HaWee 20-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Heb de Energyup Intense Blue nu ongeveer 5 weken uit kunnen proberen en ik kan niet anders concluderen dan dat het echt werkt.
In eerste instantie begonnen met 2 weken op het werk te proberen rond 15.00 uur om de
middagdip tegen te gaan en tevens meer energie in de avond over te houden.
Na 1 week had ik merkbaar resultaat en heb de lamp thuis gelaten zodat ze ook thuis de
lamp zouden kunnen proberen.
Na 1 week zonder lamp kan ik echt zeggen dat mijn niveau weer gezakt is en dat ik blij
ben dat ik hem weer mee naar het werk kan nemen.

Grote voordeel van de Intense Blue uitvoering is dat deze zeer compact is en makkelijk
mee te nemen. Het is het formaat “discman” voor diegene die nog weten wat dat is.
Zit ook en handige hoes bij waar deze goed in beschermt blijft.

EnergyUp werkt echt…..zeker een aanrader!

BPI76 17-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Ik ben nog wat sceptisch over het effect.
Helaas is het mij niet gelukt om 14 dagen achtereen de lamp te gebruiken zoals wel wordt voorgeschreven om een resultaat te boeken. Onder meer wat ziektedagen en en ontbreken van tijd door "nieuw vaderschap"gooiden roet in het eten. Waarschijnlijk zou ik wel meer effect hebben gevoeld als ik de lamp volgens een iets strakker schema zou gebruiken en niet alleen even tijdens het tandenpoetsen aanzetten of gedurende 20 minuten voor het slapen gaan. En ook zonder verstorende griep en verkoudheid zou mijn beeld denk ik ook anders zijn. Ik verwacht er bij mij echter niet veel meer uit te halen en heb het product na een extra lange proef-/testperiode retour gezonden. Ik kan mij voorstellen dat mensen die meer discipline voor het gebruik van de energylight kunnen opbrengen er meer effect van ervaren.
Tijdens werkzaamheden achter de pc of tvkijken of lezen van een boek zou je de lamp in principe goed moeten kunnen gebruiken, echter geeft deze blauwe lamp naar mijn mening niet zo'n pretig licht. Ik dat de witte variant dan fijner is. Naar ik begrepen heb is de blauwe variant iets intensiever, waardoor je minder tijd kwijt bent en je het bijvoorbeeld tijdens andere activiteiten kunt doen, waarbij je niet perse je ogen continu open hoeft te hebben.

ZuperaZZ 16-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Prachtig apparaatje van mooie kwaliteit en lekker handzaam. Te gebruiken waar je wil omdat hij ook zonder snoer bruikbaar is. De lichtintensiteit is per sessie instelbaar, wat handig is voor de momenten dat je slechter of beter licht kan verdragen. Het licht van dit apparaat helpt mij makkelijker uit mijn bed te komen 's ochtends en me fitter te voelen gedurende de dag. Vooral in de wintermaanden een uitkomst als je naar je werk gaat in het donker en naar huis gaat in het donker en dus onvoldoende daglicht ontvangt. Natuurlijk verhelpt het niet al je problemen wat betreft fitheid, maar het is een mooie aanvulling op gezond eten, voldoende bewegen etc.

gerplo 12-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Apparaat eenvoudig in gebruik. Verrassend doeltreffend. Dagelijks gebruik is geen belasting, gewoon tijdens het lezen van de jrant. Zeker nadat je na een paar dagen het effect van het dagelijkse lichtbad merkt, zien de donkere dagen er opeens een stuk zonniger uit. Aanrader dit product!

daan1962 07-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Heel makkelijk mee te nemen en neer te zetten. Het blauwe licht stoort niet en voor je het weet, is het half uur lichtbad voorbij. Opvallend is de zuinigheid van de lamp. Minder goed vinden we de bediening van de sterkte. Die knopjes reageren vrij traag.

testinge 04-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Ik heb ruim zes weken de EnergyUp lamp gebruikt. Als ochtendmens had ik de hoop om meer energie te krijgen in de middag en avond. Daarnaast was ik op zoek naar een stimulans voor mijn energieniveau tijdens de koude, donkere wintermaanden.

De lamp is erg mooi en fijn in gebruik. De lamp is compact en is makkelijk neer te zetten, mee te nemen (zelfs op reis of naar werk) en handig op te bergen.

Ik merkte dat ik erg moest wennen aan het blauwe licht aan mijn ogen. Het voelde niet zo natuurlijk en daarna zag ik nog alles in andere kleuren. Dat voelde wat vreemd.
Verder viel het me op dat ik de lamp best snel weer moest opladen en dat de accutijd beperkt was.
Ten slot, maar misschien nog wel het belangrijkst, merkte ik niet het effect op mijn energiepeil waarop ik had gehoopt. Misschien is de tijd (6 weken) die ik de lamp geprobeerd heb te kort geweest.
Ik vind het jammer.

Misschien ga ik het andere model lamp (wit licht) nog aanschaffen met de hoop dat die beter past bij mijn behoeften en wel het gewenste effect heeft.

stella1982 04-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Het apparaat is makkelijk in gebruik; je hoeft hem maar naast je te zetten, bijv. bij het tv kijken.
Het effect staat of valt wel met consequent gebruik, anders heeft het niet veel zin om hem te gebruiken.

s0017728 04-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Hoewel ik in het begin sceptisch was over de werking van licht op je welzijn, ben ik door het gebruik de afgelopen weken (met name na de lunch op mijn werk) minder vermoeid en meer geconcentreerd. Ik weet niet of dit komt door het placebo effect of dat het daadwerkelijk door het licht komt, maar ik ben erg tevreden.

KarinWe1984 03-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Via Philips kon ik meedoen aan een testtraject met de EnergyUp. Ik heb regelmatig last van energie- en winterdips en hoopte dat de lamp daar bij zou kunnen houden. Ik probeer de lamp elke ochtend 20 minuten te gebruiken voor ik naar het werk ga, dit lukt niet altijd. Toch merkte ik na ongeveer anderhalve week dat ik energieker ben. Ik weet niet of het door de lamp zelf komt of omdat ik bewuster met mijn energieniveau en slaappatroon om ga sinds ik de lamp heb, maar profijt heb ik er in ieder geval wel bij.

De blauwe variant is erg licht en handzaam en dus zeer gemakkelijk mee te nemen. Het blauwe licht voelt in het begin wat fel aan, maar dit went erg snel. De lamp kan gebruikt worden tijdens allerlei werkzaamheden (computer, koken, tandenpoetsen).

Philips biedt een app aan die ondersteunt bij het gebruik door een reminder op vaste tijdstippen te geven en op bepaalde momenten je energieniveau controleert. Dit leek me vooraf erg handig maar ik heb de app niet langer dan een paar dagen gebruikt. Met wat kleine aanpassingen zou de app heel wat gebruiksvriendelijker kunnen worden. Je moet nu altijd exact op het vooraf gedefinieerde tijdstip de lamp gebruiken, anders kun je de gebruikelijke peilvragen voor je energieniveau niet invullen. Het is niet mogelijk om de reminder voor weekenden en weekdagen afzonderlijk in te stellen.

HuiskampA 03-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Vanwege het meedoen aan een onderzoek heb ik de Philips blue 5 weken getest, en met resultaat! In de eerste weken merkte ik niet veel verschil. Ik had ook geen klachten maar had nog niet veel meer energie. Nu na weken regelmatig gebruik kan ik zeggen dat ik vooral makkelijker opsta en me uitgeruster voel. Geen last meer van winterblues, yes!

Caroline_d 02-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Ik heb de Energyup van Philips nu een aantal weken kunnen proberen en ik ben echt enthousiast!
In eerste instantie wist ik niet zeker of het zou werken, maar na ongeveer een week merkte ik resultaat. Het gaat heel geleidelijk, maar ik sta 's ochtends makkelijker op. Ben sneller aan de gang en houd meer energie over de dag.

Ook heb ik minder behoefte aan zoete snacks tussendoor, en minder behoefte aan koffie. Dit waren zeker dingen die ik rond een uur of 15u wel nodig had om aan de gang te blijven op mn werk.

Hij is erg makkelijk in gebruik. Ikzelf gebruik hem bijvoorbeeld 's ochtends tijdens het haren doen en tanden poetsen in de badkamer, en dan vervolgens bij mn ontbijt. Zo kost het geen extra moeite, en ik heb er veel plezier van.

Het is een heel handig klein formaat. Waardoor hij overal te plaatsen is. Tevens is hij prettig om mee te nemen in je tas, om hem bijvoorbeeld op het werk te kunnen gebruiken.

Het blauwe licht was even wennen, maar dat duurt niet lang.

Angie81 02-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Ik ben nu enkele weken de EnergyUp aan het uitproberen. Ik moet wel zeggen dat ik hem niet elke dag gebruik. In het weekend, als ik meer in daglicht kom, gebruik ik hem niet. Ik moet zeggen dat ik vrij snel, na enkele dagen, al verschil merkte in mijn energieniveau. Normaal gezien in deze periode van het jaar sta ik zeer vermoeid op, heb echt een paar uur nodig om een beetje wakker te worden en op gang te komen, blijf ik de hele dag door vermoeid, krijg makkelijk hoofdpijn en ben wat lustelozer. Gevolg is dat ik vanalles ga eten/drinken om die vermoeidheid te lijf te gaan: koffie, iets met suiker, of iets met zout, of juist iets hartigs en dat een aantal keren per dag wanneer die vermoeidheid weer toeslaat. Gezien ik een avondmens ben, word ik dán ook meestal ‘wakker’ en is het lastig op tijd te gaan slapen met al die energie in de avond.

Ik heb de EnergyUp aangeschaft om te kijken of ik hier wat verbetering in kreeg gebracht. Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben dat zo’n klein lampje dat gewoon voor elkaar krijgt. De behoefte om iets tussendoor te nemen is afgenomen, ik voel me uitgeruster en frisser. Ondanks dat ik tevens een slechte slaper ben heb ik zelfs het idee dat ik iets beter slaap. Ook heb ik minder last van hoofdpijn gehad en de lusteloosheid is ook een stuk minder aanwezig. Wil je het goed doen, zou je de lamp ook in het weekend moeten gebruiken, ik denk dat het effect dan nog beter zou zijn.

De lamp zelf is zeer makkelijk in gebruik. Ik neem hem mee naar werk, wat ook zeer makkelijk kan in het reistasje. Het formaat is lekker klein, zo’n 14 bij 14, en de lamp is ook echt niet zwaar. Hij heeft een reisvergrendeling, zodat hij niet vanzelf aan kan gaan en de accu leegloopt. Op het werk gebruik ik hem het eerste half uur als ik geen afspraken heb. Het blauw licht is goed te verdragen. Er zitten 5 standen op, zelf zet ik hem in stand 3, dan is het licht niet te fel en niet te min, al naar gelang je voorkeur. Super handig ook dat de tijdsindicator meeknippert en je op die manier kunt zien hoe lang de lamp al aan staat. En ik moet zeggen, eenmaal opgeladen kan deze toch echt wel een paar dagen zonder lader gebruikt worden!

Philips heeft ook een EnergyUp app ontwikkeld, daar was ik in eerste instantie zeer positief over, want je kunt zelf een persoonlijk programma kiezen na een kort testje om te kijken wanneer je de lamp het beste kunt gebruiken. Echter, de app werkt bij mij niet goed, hij geeft geen herinneringsmeldingen aan. Gelukkig weet ik wanneer ik de lamp kan gebruiken en heb ik de app eigenlijk niet nodig. Al met al dus positief over deze energielamp!

Iris_1982 02-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Ik gebruik de EnergyUp Blue nu zo'n 1,5 maand en moet zeggen dat hij echt werkt!
Wat mooi is aan de Blue variant t.o.v de White variant is met name het formaat. De Blue is erg compact en past daarom makkelijk in je handtas of rugzak als je naar je werk gaat.
Je kunt m daarom dus ook op andere plekken dan thuis proberen

Wat een klein nadeel is aan de Blue is de kleur van het licht. Het is, zoals de naam al zegt, blauwer dan de white en daar moest ik in het begin wel even aan wennen. Ik denk dat wit licht prettiger is, maar na een tijdje wende ik ook aan het blauwe licht. Ideaal zou zijn als Philips met een White variant in dit formaat zou komen.

De eerste 2 weken merkte ik voor mijn gevoel nog niet zoveel van de lamp maar ik had ook gelezen dat hij pas na een tijdje zijn vruchten afwerpt. En dat klopt ook. Na een week of 2,5 merkte ik dat ik de energiedip die ik rond een uur of 3 meestal krijg, een stuk minder was. Ook stond ik 's morgens makkelijker op.
Ik heb zelf geen last van winterdepsressie maar ik denk zeker dat deze lamp mensen kan helpen die daar wel mee kampen!

Handig is ook de app die je kunt downloaden waar tips in staan over het gebruik en hoe je m het beste kunt positioneren.

Al met al denk ik dat de EnergyUp een heel mooi, compact en betaalbaar alternatief is voor dure en tijdrovende lichttherapie die je elders moet volgen

driesp 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Ik gebruikte in de sombere seizoenen altijd een lichttherapie-lamp van de vorige generatie (of een paar eerder ;-)). Het witte licht kwam van de Daylight Power (ook met Philips lampen). Die lamp was nog lang niet versleten, maar de oproep van Buzzer om de nieuwe generatie te testen sprak me wel aan, dus ik ben nu in het bezit van deze blauwe led-versie.
Ondanks dat ik een maand geleden nog in zonnig Portugal was geweest merkte ik dat het weer tijd werd voor de gebruikelijke sessies...
minder energie, een wat somberder gevoel dan normaal.
Ik gebruikte de oude lamp altijd als volgt:
ergens in de ochtend, of in ieder geval nog bij daglicht, een sessie van 20 minuten, en dat een dag of 5 aaneengesloten. Meestal merkte ik na een paar dagen effect; meer energie, een opgewekter gevoel, meer zin in alles. Ik kon er dan weer een paar maanden tegen.
De oude, witte lamp vond ik wel een bakbeest, en het felle licht maakte dat ik de minuten aftelde, ook al las ik op dat moment een spannend boek.
En nu heb ik dus de blauwe led-versie:
Een sessie vliegt voorbij, het licht stoort me niet, en dan gebruik ik 'm op de hoogste stand en staat hij vrij dichtbij (30cm?), schuin voor me. De indicatie dat er weer tien minuten voorbij zijn knippert opvallend snel, de tijd vliegt!
resultaat (in de zin van meer zin in het algemeen, meer energie) merk ik, net als voorheen na enkele dagen.
Is hij beter dan de oude generatie? Geen idee, maar zeker prettiger (fijn licht), praktischer (compacter, draadloos te gebruiken) en ook nog eens een stuk voordeliger in gebruik (want d.m.v. leds).
Nadelen heb ik nog niet kunnen ontdekken. klein minpunt is de accu, die zou van mij wel enkele uren mee mogen gaan, ipv de nu (schatting) max. 1 uur.

Plienvi 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

De intense blue nu een paar weken in mijn bezit en het werkt echt! Mijn man werd vaak vroeg wakker (05:00 uur) en kon dan niet meer in slaap komen. Na het gebruik van de lamp slaapt hij door en wordt hij weer gewekt door de wekker. Zelf merk ik dat ik meer energie heb aan het einde van de dag. Het product is klein en licht in gewicht waardoor makkelijk mee te nemen naar bijv. werk. De Intense blue is gebruikersvriendelijk al mis ik wel een aanduiding waarmee je kunt zien op welke lichtsterkte het apparaat staat ingesteld. Dat maakt dat hij net geen 10 scoort. Het apparaat is nog net te kort in ons bezit om te bepalen in hoeverre het positieve resultaat aanhoudt maar overall zijn we zeer tevreden.

mariscaz 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Ik heb de energy up lamp in huis genomen om te kijken wat hij doet met mijn energieniveau. Niet alleen voor de donkere dagen van de winter, maar ook voor een voorgenomen reis waarbij een jetlag te verwachten is. De energy up is een mooie compacte lamp. Hij doet een beetje Apple achtig aan. De eerste dagen was het even wennen, maar na een kleine week begon ik zodra ik tien minuten voor de lamp zat een soort opklaring te voelen in mijn hoofd. Overigens hoef je niet in opperste concentratie te gaan "zonnen", ik zet de lamp gewoon op de ontbijttafel en aan het eind van het ontbijt heb ik mijn portie energielamp er alweer op zitten. Met handige app die je helpt bij het juiste gebruik!

Koozz 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Ik heb de philips EnergyUp nu 3 weken op proef in huis. Iedere ochtend tijdens het ontbijt en het lezen van de krant maak ik gebruik van de EnergyUp! Na de eerste week begon ik mij energieker te voelen.

Het is een zeer fijn apparaat waar ik zeker baat bij heb.
In deze donkere dagen waar je je, als je er gevoelig voor bent, vaak wat somber kan voelen, geeft dit apparaat je toch een optimistischer en energieker gevoel.
Het brengt letterlijk licht in je hoofd en je stemming verbeterd, althans dat voel ik erbij.

Het licht is zeer prettig en zeker geen storende factor. Tijdens het gebruik kan je makkelijk de krant lezen, op de laptop werken of andere bezigheden uitvoeren.

De EnergyUp is 100% geluidloos, heeft een mooi design, geeft een fijn difuus blauw licht wat 100% gelijkmatig in vijf stappen te dimmen is zonder dat er trillingen of frequentieschommelingen in het licht merkbaar zijn.

Verder bied Philips een soort van handleiding in de vorm van een handige app waarmee je het beste uit het apparaatje kan halen.

Ontspannen, energieker en je beter voelen is het resultaat. Kortom een prima apparaat. En zeker het aanschaffen waard.

Minpuntje is het ontbreken van een timer/klok wekfunctie zoals uitgevoerd bij de wake up light van Philips.

Ander minpuntje; klepje is zeer fragiel! De duurzaamheid hiervan moet nog blijken.

Tip voor Philips; Voor iemand die in de wintermaanden niet alleen last heeft van minder energie maar ook moeite met opstaan; ontwikkel een combi van de EnergyUp en de wake up light. Mocht dit er in de toekomst komen dan zou dat voor mij het perfecte apparaat zijn.
Pluspunten:
compact, reisetui, design, accu, Gebruiksvriendelijk
Minpunten:
fragiel klepje, geen timer, geen wekfunctie

Reneetje01 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Ik heb deze EnergyUp nu ruim een maand in gebruik en begin nu echt te merken hoe het mij helpt om meer energie te krijgen. De dagen worden steeds korter en dus steeds minder daglicht. Elke dag een half uurtje 's middags in het licht van de EnergyUp en merk dat mn energie level stijgt. De EnergyUp is een mooi vorm gegeven apparaat wat zeer degelijk aanvoelt. Over het bedieningsgemak kan ik kort zijn, een kind kan de was doen. Dankzij de oplaadbare accu in de lamp en de handige etui kan ie makkelijk overal mee naartoe, dus ook naar het werk. In vergelijking met mijn oude lamp van een enorm formaat is dit een een top oplossing. Deze Energie gever is niet supergoedkoop, maar zijn geld zeker waard

Anneliese1970 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

De lamp heeft een mooi design, je kan hem makkelijk overal plaatsen omdat hij compact is, door de hoes/tasje kan je de EnergyUp overal mee naar toe nemen.
Door de lamp twee keer per dag te gebruiken heb ik veel meer energie gekregen over de dag maar ook 's avond, ik voel met veel beter omdat ik meer energie heb.
Een echt aanrader vooral in deze donker dagen.

Gaudi68 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

De lamp is makkelijk in gebruik en in 5 sterktes in te stellen.Makkelijk op te laden en dan is de lamp drie dagen te gebruiken. Hierdoor ook makkelijk mee te nemen. Ik merk duidelijk verschil. De middagdip is verdwenen en ook slaap ik dieper dan voorheen. Bij de lamp kun je een app gebruiken. Die is handig om de juiste afstand in te stellen. Verder kun je hem gebruiken om je energieniveau aan te geven, maar hiervoor krijg je geen berichtje waardoor ik het steeds vergeet. Enig minpuntje is het standaardje waarop hij staat.

dizzydarky 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Voordat je de lamp gebruikt is het handig om even goed vast te stellen op welk moment je dat het beste kunt doen. Voor ochtendmensen bijvoorbeeld geldt een ander schema dan avondmensen.
Ik ging iets te enthousiast van start met de lamp en heb daardoor een paar nachten wakker gelegen.

Wel duidelijk effect dus. Ik merk na 2 weken gebruik al verschil in mijn energieniveau. Waar ik normaal na mijn werk op de bank plofte en in slaap viel, lukt het me nu om (zelfs zonder te snaaien) wakker te blijven en zelfs nog een nuttige avondinvulling vol te houden. En dat door de lamp elke middag een half uurtje aan te zetten tijdens mijn werk. Het kost dus helemaal geen tijd, want je kunt gewoon doorgaan met je alledaagse dingen, terwijl de lamp zijn werkt doet.
Werkt ook goed bij wijze van lichttherapie (al moet dit wel in overleg met een arts!). Ik merk dat het hetzelfde effect heeft als de lichttherapie die ik jarenlang kreeg bij een GZ instelling.

Het apparaat is compact en licht, dus kan makkelijk mee in je tas. De lamp heeft genoeg branduren voor een heel leven, dus je kunt hem ook makkelijk delen met anderen.

superbeem 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Ik kan niet anders dan vol lof over deze lamp praten. Heb hem nu een aantal weken in bezit en hij werkt. Had er in het begin een hard hoofd in, maar ik merkte na een week gebruik merkbaar verschil. Ik ben een avondmens, dus heb ik 's ochtends een extra dosis licht nodig. Ik gebruik de lamp op mijn werk, ook wel handig, omdat hij zo compact is en draadloos is. Topding, zeker voor die prijs en in deze donkere dagen!

NouddeGreef 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Compact en snel opgenomen in ochtendritueel:

Mijn keuze voor deze variant met alleen blauw licht, in plaats van de grotere met wit licht, was snel gemaakt vanwege het formaat. Dat bleek een goede keuze. Ik wilde hem vooral gebruiken om sneller op tempo te komen in de ochtend. En dan is een apparaat wat past op 't aanrecht bij het klaarmaken van het ontbijt, en snel op te pakken is om op de tafel te zetten ideaal. Daarmee is de lamp erg snel opgenomen in de dagelijkse routine: ik heb in de afgelopen paar weken nog geen dag overgeslagen. Elke ochtend staat hij de aanbevolen 20 minuten aan voor mij, vervolgens in gebruik door mijn vrouw.

Of hij me echt wakker maakt of beter laat presteren in de ochtend vind ik toch nog lastig om keihard te zeggen. Feit is wel dat ik me er goed bij voel. Ik voel in elk geval dat mijn ogen eerder echt open lijken te zijn, iets alerter. Zoals gezegd zit de lamp al in 't ochtendritueel. En maakt me daarmee ook bewuster van dat ritueel, maar is ook van invloed op de rest van de dag: wanneer pak Philips EnergyUp lampik koffie? Is het echt nodig? Het maakt wat bewuster, hopelijk blijft ook dat effect lang behouden!

Het apparaat is erg compact, zelfs kleiner dan ik vooraf had verwacht. Aan de voorzijde zitten twee tip-toetsen om het licht in vijf stappen te dimmen. Aan de zijkant zit een button om hem aan te zetten. Deze is ietwat verstopt. Ook zie je op de voorzijde een minimalistische timer: een streepje verschijnt bij elke 10 minuten gebruik, een rood lichtje als de batterij bijna leeg is. Opladen doe je met een losse lader die aan de achterkant erin gaat. Deze oplader past overigens niet in het meegeleverde reishoesje. Wij gebruiken hem met z'n twee, wat betekent dat de lamp elke twee, drie dagen toch opgeladen moet worden.

Naast de lamp is er ook een app beschikbaar. Deze heeft een stappenplan om je behoefte te analyseren en vervolgens ook reminders te sturen. Dat stappenplan heeft een aantal vragen wat mij toch een bevestiging gaf dat ik niet zo'n ochtendmens was. De app kan vervolgens reminders geven in de ochtend met een timer, en meet met een vraag je alertheid. Deze toepassing lijkt op mijn android niet zo goed te werken: de herinneringen komen niet door.

AMHV 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3430

Mooie compacte lamp, waardoor je hem makkelijk mee kan nemen naar kantoor.
In eerste instantie was ik best sceptisch. Ik gebruik de EnergyUp nu ruim een maand elke dag en ik heb werkelijk het gevoel dat het werkt: meer energie de hele dag door. Erg fijn aangezien ik de hele dag op kantoor zit en weinig daglicht zie. Over degelijkheid kan ik nog weinig zeggen, maar eerste indruk is positief. Handig met het meegeleverde opberg hoesje.