Philips EnergyUp HF3419

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EnergyUp HF3419 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Bastiaan Visser 22-11-2016

Mooi, Apple achtig apparaat, dun en praktisch

Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

Ik heb het apparaat op aanraden van een vriend aangeschaft. Elk jaar ervaar ik in de herst een afname van mijn energie en toename van mijn behoefte aan slaap. Er komt als het ware een beetje een grauwsluier over mij heen. Niet somber of depressief, maar minder energie en een minder wakker gevoel overdag. In de zomer ervaar ik enorm veel energie en lijkt ik met weinig slaap de hele wereld aan te kunnen. Nu gebruik ik de lamp direct 's ochtends als ik wakker wordt. Ik zet de lamp naast mijn laptop en neem een bak koffie en check mijn email terwijl lamp zijn werk doet voor een half uurtje. De lamp past daarnaast ook nog eens prima in mijn laptop tas en op mijn werk doe ik de lamp rond het middaguur nogmaals een half uur aan. Het verschil is al 5 dagen opmerkelijk. Ik dacht altijd dat mijn toestand lag aan een vitamine D gebrek (minder zon), maar het blijkt gewoon daglicht te zijn. In het donker opstaan en de hele dag kantoorwerk om vervolgens in het donker weer naar huis te rijden heeft het effect wat ik elk jaar voel. Dat bestrijdt de lamp op eenvoudige wijze. Je wordt er niet bruin van en het is ook niet schadelijk voor je ogen. Het is plug & play en de lamp geeft aan als een half uurtje voorbij is. Daarnaast heeft ie 5 lichtstanden. Ideaal eigenlijk. Dit had ik jaren eerder moeten aanschaffen. Dat mijn langjarige herfstdip zo eenvoudig te verhelpen is. Voor een krappe EUR 200,- ben je er voor altijd van verlost. Een prima investering.

Pluspunten

• Mooi en portable
  • Handzaam
  • Verlicht heel gelijkmatig
  • Gebruikersvriendelijk
  • Effectief

Minpunten

• Werkt niet op een batterij

Vlinder76 31-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

Top product. Ik heb er direct profijt van als ik moe ben. Na het gebruik van de lamp voel ik me direct energieker en fitter.
Enige nadeel van dit type is dat je hem niet zo makkelijk heen en weer sleept uit het huis omdat de lamp te groot en te zwaar is,

Bovenh 13-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

Het design en gebruiksgemak is zeer goed... Zelf ben ik er nog niet helemaal zeker van dat er positieve effecten zijn. Heb hem nu ruim een maand gebruikt en denk dat het wel een positief effect heeft. Toch vind ik het moeilijk te beoordelen wat het effect nu precies is.

Bas OR 11-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

De energy lamp is bij zonder eenvoudig in gebruik. Zelf zonder het lezen van de gebruiksaanwijzing kan deze eenvoudig worden aangesloten en bediend.
Voor het dagelijksgebruik heeft Philips een bijzonder handige app ontwikkeld die je helpt bij het juiste (en regelmatige) gebruik van deze lamp. Deze twee samen zijn mijn belangrijkste reden voor mijn score op dit punt.

Over het resultaat vind ik het lastiger een score toe te kennen. De dagen veranderen en ik kan lastig bepalen of de lamp er nou voor zorgt dat ik me fit(ter) voel. Mijn vrouw schakelt wel iets makkelijker van haar nachtdienst naar dagdienst. Daar ik zeker niet ontevreden ben toch een score Goed.

De degelijkheid krijgt eenzelfde score. De lamp voelt degelijk aan, niet te zwaar en is (nu nog) makkelijk neer te zetten. Hoewel ik vermoed dat er na verloop van tijd wat souplesse in de beugel zal ontstaan verwacht ik nu geen problemen.

Scorpio1972 05-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

We weten allemaal dat je van licht energie krijgt. In de zomer ben je nu eenmaal fitter en actiever dan in de koudere maanden van het jaar waarin de dagen korter zijn. Voldoende natuurlijk daglicht krijgen we dus niet altijd genoeg en dat heeft zijn weerslag op ons lichaam en productiviteit. Ik slaap meestal wel goed maar altijd veel te kort en dat haalt me ergens gedurende de dag wel in. Vaak is dat in de (na)middag; dan voel ik me echt een marmot en kruip ik het liefst onder de wol om in een hele diepe slaap te vallen. Los van het feit dat ik dan minder (of niks) gedaan krijg, wat al vervelend genoeg is, krijg ik rondom die momenten ook nog eens trek in eten. Dubbelop vervelend, want heel mijn ritme is dan verstoord. Zo rol ik van het ene in het andere en voor ik het weet, ben ik nóg lustelozer... Reden genoeg voor mij op zoek te gaan naar een oplossing.
Na wat onderzoek kwam ik uit bij deze lamp, de EnergyUp van Philips. Deze viel op om 2 redenen: het is een LED-lamp, dus energiezuinig en er wordt geen gebruik gemaakt van schadelijke UV-stralen.

Mijn eerste indruk
Bij het uitpakken van de lamp vielen me 2 dingen meteen op. Allereerst, de lamp is relatief dun en licht en als tweede, het gemak van het gebruiksklaar maken: je hoeft enkel de standaard uit te klappen, de lamp neer te zetten en het snoer in het stopcontact te stoppen. Binnen 30 seconden kan je van start! Geen grote, lelijke of overbodige knoppen. Alleen de aan/uit knop en 2 buttons waarmee de intensiteit van de verlichting kan worden aangepast. Hierbij zijn de knoppen ook nog eens geïntegreerd in de lamp dus vallen erin weg als het ware. Mooie rustige vormgeving en eenvoudig in gebruik.

Wat vond ik van het gebruik van de EnergyUp?
Heel makkelijk in gebruik, dat was mijn eerste indruk. Ja, het is even wennen: de LED-verlichting is intens, maar dat is een kwestie van seconden. Des te belangrijker dat je de lamp kan instellen op de laagste stand de eerste keren dat je de lamp gebruikt. Zo wennen je ogen je aan de lichtopname. Daarnaast kan je de intensiteit naar wens aanpassen. Ik heb de lamp de eerste 2 weken om de dag of om de 3 dagen gebruikt, maar in de weken daarna vaker. De eerste week merkte ik niet heel veel verschil; nog altijd een middagdip maar de drang om m’n ogen dicht te doen was wél minder. Na die week ebte ook die dip weg. Het is heel belangrijk om de lamp te gebruiken om dat voor te zijn! Dus, heb je bijvoorbeeld een middag-dip om 15uur zoals ik, gebruik de lamp dan rond 14uur. Hetzelfde geldt voor elk ander moment van de dag, het is een kwestie van inschatten en actie ondernemen. Gemiddeld genomen zit ik zo’n 20 minuten voor de lamp, daarmee heb ik de resultaten behaald die ik hierboven omschrijf. Dat vind ik een acceptabele hoeveelheid tijd; ik heb een klein kind rondlopen dus veel meer speling heb ik niet. Plus, als het veel langer duurt, is het ook moeilijk om het gebruik ervan te integreren in je dagelijkse routine. 20 minuten is goed haalbaar merk ik!

Gebruiksresultaat
Nu ik de lamp ruim een maand gebruik, merk ik dat ik echt meer energie heb. Natuurlijk heb ik nog mijn momenten van vermoeidheid, maar dan is het een fysiek resultaat van een drukke dag en niet dat gevoel van mentale lusteloosheid wat voorheen overheerste. Het scheelt ook enorm in mijn humeur, wat ik feitelijk belangrijker vind. Wanneer je eenmaal went aan die 20 minuten rustig zitten (en dat went vrij snel gelukkig, ik ben namelijk niet de geduldigste), is het ook even een moment van ontspanning. Ik doe dan mijn oordoppen in, zet mijn favoriete muziek op en ben dan alleen even hiermee bezig. Je gaat daarna gewoon verder met je dag.

Oordeel
Erg fijn product! Makkelijk in gebruik, merkbaar resultaat binnen korte tijd, instelbaar lichtvermogen, overzichtelijke behandeltijd, snel op te zetten/op te ruimen en niet onbelangrijk: geen UV-stralen! Je moet er even voor gaan zitten, maar zoals iedereen die een winterdip o.i.d. heeft weet, ben je een veelvoud van 20 minuten per dag kwijt aan die lusteloosheid. In dat opzicht bestaat er geen twijfel: met dit product valt er alleen maar winst te behalen: gevoelsmatig & fysiek. Ik heb weer een normaler slaap- en eet ritme te pakken en dat is winst.

Het verschil met hiervoor? Ik pak niet alleen datgene op wat ik moet oppakken, ik doe dat ook met een gezonde dosis zin!

Marissalindhoud 02-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

Ik heb de EnergyUp White nu ongeveer 7 weken in gebruik. De lamp ziet er mooi vormgegeven uit. Hij heeft een moderne uitstraling en is gemakkelijk in gebruik. Ik gebruik de lamp thuis. Ik heb onregelmatig werk en draai vroege, late, weekend & nachtdiensten. Hierdoor heb ik geen natuurlijk dag en nachtritme. Ik ben geen ochtendmens, dus kan tijdens mijn vroege diensten wel wat extra energie gebruiken. Kort na het opstaan gebruik ik de EnergyUp 20 min. Ik zit aan tafel achter de lamp, drink ondertussen een kop koffie en ontbijt, check het nieuws en maak me op. Door het gebruik van de lamp voel ik me direct meer wakker en klaar voor de dag. En dat op ontspannen wijze! Bij late diensten gebruik ik de lamp in de loop van de ochtend zodat ik de rest van de dag meer energie heb en geen energiedips heb. Hierdoor heb ik overdag minder behoefte aan cafeïne en zoetigheid. Voordat ik de lamp gebruikte had ik dagelijks last van een algemeen gevoel van vermoeidheid en energiedips, met name na de maaltijden. Het gebruik van de lamp heeft direct effect gehad op mijn gemoedstoestand. Ik voelde me zowel lichamelijk als fysiek meer fit. Na enkele dagen is mijn algemene energielevel gestegen en had ik overdag geen behoefte meer aan dutjes. Iets waar ik me voorheen met grote regelmaat schuldig aan maakte. Hierdoor lijk ik nu 's nachts ook wat beter te slapen. De lamp en het effect wat dit heeft zorgt ervoor dat ik met mijn wisselende diensten makkelijk kan schakelen. Er is ook een App te gebruiken naast de EnergyUp. Deze bevat onder andere meer info over hoe de lamp te gebruiken afhankelijk van je doel. Ik gebruik de App als reminder om de lamp te gebruiken. Echter ontbreken praktische tips en informatie voor mensen die onregelmatig werken. Bovenstaande is kort samen te vatten: EnergyUp is een handzaam product, gemakkelijk en gebruik en het levert je veel op! Een aanrader dus!

Evel13n 02-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

De lamp is prachtig, een degelijke bak licht in een mooi strak design. Ik gebruik de lamp 's ochtends omdat ik dan moeilijk mijn bed uitkom, na een paar dagen consequent gebruik merk ik dat ik eenvoudiger wakker word en opsta, dat is me met mijn wake-up light nooit echt gelukt. Ik heb nu echt een ritme. Verder merk ik dat ik gedurende de dag meer energie heb. Ik vind m'n half uurtje voor de lamp ook een fijn moment, krantje en kop koffie erbij en het kost me helemaal geen 'extra' tijd omdat hij gewoon in mijn ochtendroutine past.

ronald van der werf 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

Ik heb de lamp nu ruim een maandje in gebruik en moet zeggen dat ik ongelooflijk blij ben met deze aankoop.
De lamp geeft me veel energie omdat ik doordat ik op kantoor zit veel te weinig daglicht krijg in deze donkere dagen. Door deze lamp voel ik me fitter en opgewekter.
Zeker een aanrader !

Emceee 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

De Philips HF3419 Energy Up is de grote variant van de EnergyUp. Als je de lamp ook buitenshuis wilt gebruiken is de andere variant aan te raden. Deze HF3419 is namelijk vrij groot. Dat is dan ook meteen het enige nadeel van de lamp.

Het design is mooi, en de bediening is eenvoudig, De stand van de lamp is makkelijk aan te passen, de lamp is eenvoudig aan en uit te zetten, en de sterkte van het licht is simpel in te stellen.
De bijbehorende app is ontzettend handig voor het instellen van de lamp, afgestemd op jouw persoonlijke eigenschappen en voorkeuren, en het doel waarvoor je de lamp gebruikt.

Zeker in de donkere maanden draagt de lamp bij aan de lichthoeveelheid die ons lichaam nodig heeft, en in combinatie met een gezonde leefstijl zorgt de lamp voor meer energie en een beter humeur

JulieBruijn 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

De energy light lamp, dat is nogal een statement! Je moet van goede huize komen wil je die statement waar maken. In eerste instantie denk je dat het allemaal een hoop bla bla is maar ik moet eerlijk toegeven dat ik er baat bij heb. Op mijn werk kreeg ik in de loop van de middag een dip. Iedereen kent het wel, na de lunch een dipje en je denkt bij jezelf dat je eerder naar bed moet of misschien minder suiker eten. Natuurlijk is dat allemaal waar maar nu is er een derde optie: te weinig (zon)licht. Hoe kom je in de donkere dagen aan meer zonlicht? Philips heeft het antwoord in het twee mooie lampen gestopt. Een (grotere) witte lamp en een kleine blauwe lamp die je vooral handig is als je veel mobiel moet zijn.

Omdat ik bij de blauwe lamp vooral een zonnebank gevoel kreeg heb ik voor de witte lamp gekozen. Ik moet eerlijk toegeven dat hij wel wat aan de grote kant is, de blauwe lamp is veel kleiner en handzamer en bovendien draadloos. Als je de lamp statisch kunt gebruiken dan is de witte prima.

Met behulp van een handige app van Philips kun je het gebruik van de lamp inrichten naar je eigen behoeften. Bovendien helpt de app je de lamp op de juiste, meest optimale, manier neer te zetten. De app geeft je vervolgens steeds een reminder wanneer je de kamp aan moet zetten. Voor mij is dat rond de middag een uurtje.

In eerste instantie denk je: ja het zal wel maar na een paar dagen merkte ik dat ik veel meer energie had in de middag. Daar waar ik normaal rond en uur of 15.00 een dipje kreeg en enorme behoefte aan iets zoets, bleef dat nu achterwege. Er is veel documentatie beschikbaar over hoe het werkt en waarom het werkt maar eigenlijk wil je gewoon weten of het werkt.
Ik kan met volle overtuiging zeggen dat ik er veel profijt van heb, voel me energieker en snoep een stuk minder!

Meisjemuis 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

Ik heb deze lamp nu een paar weken in bezit, ik werk op kantoor en heb regelmatig last van een afterlunch dip, je hebt per dag een groot aantal lux ( maat van licht) nodig, om je energie niveau op peil te kunnen houden, na het meten met een luxmeter (app) blijkt dat dat op kantoor en thuis veel te weinig is. Daarom nu deze lamp aangeschaft. Door middel van de app van philips kan je precies meten op welk tijdstip het gebruik voor jou het beste effect oplevert, voor mij is dit rond twee uur, en sindsdien heb ik zeker effect van deze lamp. Mijn dochter van vijf jaar zet hem nu al standaard aan wanneer ze uit school, dansles of zwemles komt, zelfs zij voelt zich er al beter bij, zeker in deze donkere dagen. Wanneer je dus last hebt van dips op een dag of zelfs een winterdepressie, is deze lamp zeker een aanrader! Achteraf gezien had ik wel beter de blauwe lamp kunnen nemen, omdat deze handzamer is en dus ook makkelijk mee te nemen is naar huis en kantoor.

Buzzerbabs 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

Ik had mijn hoop gevestigd op dit "zonnetje" maar ik wist niet goed wat ik er van moest verwachten. Na een burn out en met het zicht op de donkere dagen, grijp je alles aan om je maar beter te gaan voelen. Eerllijk is eerlijk, je voelt niet meteen effect... Je moet het wel een week of 2 geven, maar echt waar... Het werkt!!

Voor het eerst sinds lange tijd, had ik 's vorige week middags het gevoel dat het leven me weer toelachte! Je zou er bijna continue achter de lamp willen zitten..en elke kamer van het huis voorzien van dit soort lampen ;-)

Ik ben een ochtendmens, en dankzij de App weet ik precies wanneer ik de lamp het beste kan gebruiken. Tijdens het werk zet ik de lamp aan, en na een minuutje heb je niet eens in de gaten dat hij aan staat. Het is nl geen hinderlijk licht. (Veel mensen denken dat het te fel is, of pijn doet aan je ogen..maar dat is absoluut niet het geval)

Ben je veel onderweg, dan is het handiger om de kleinere versie van deze lamp te kopen. (De blauwe) Maar ik heb deze grote lamp standaard op het bureau staan, en gebruik hem thuis.

Kortom, heel blij mee en ik kan geen minpunten verzinnen.

Ik wil mn zonnetje nooit meer kwijt ;-)

renzoluitjes2 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

Uitstekend apparaat, geeft veel licht en daar hem iedere ochtend 30 minuten te gebruiken voel ik mezelf aan het eind vd dag fitter en scherper van geest. Ideaal voor tegen een winterdepressie, jetlag of als je een lange vergader of studiedag voor de boeg hebt. Daarnaast ook een perfecte leeslamp gezien de hoeveelheid licht (10.000 lux) die de lamp produceert... Zonlicht heeft een genezend effect op de geest en deze lamp is eigenlijk het zonnetje in huis....

ToJuCo 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

De EnergyUp is een apparaat met een mooi design, makkelijk te installeren en ook makkelijk in gebruik. In het begin de nodige scepsis, maar na 1,5 week was deze geheel verdwenen. De dagen begonnen energievoller en dat was ook langer vol te houden

Scribble 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

Deze lamp is geweldig. Er komt echt een bak licht af en je voelt je na een aantal dagen gebruik gewoon lekker energiek alsof je uitgeslapen hebt. Echt een aanrader.

MargjeH 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

Grote lamp (dus vooral voor thuisgebruik). Makkelijk in gebruik. Mooie vormgeving. Helder wit licht. Gewoon op tafel zetten bij ontbijt of krant lezen bijvoorbeeld, in de ochtend tegen een ochtenddip. Of in de keuken bij eten koken als je last hebt van middagdip. Half uurtje per dag gebruiken om meer energie te voelen. Ik geloof ook dat deze daglichtlamp gaat werken tegen een herfstdepressie. Laat die koude en donkere winter maar komen, ik heb hèt licht gewoon in huis gehaald!

jessicag78 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

Even de juiste tijdsduur zien te vinden, daarna geweldige lamp

Ervaring met het gebruik van de EnergyUp Mijn werkruimte is best wel donker, dus ik vond het licht van de EnergyUp gelijk ook al erg fijn licht om aan te hebben als ik aan het werk was. Het advies is om de lamp 20 à 30 minuten per dag aan te hebben. Maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik de lamp de eerste 4 dagen veel langer aan heb gehad. Hierdoor hoefde ik gelijk niet meer te twijfelen of de lamp daadwerkelijk werkte, want ik kreeg er na het werken zoveel energie van dat ik nog uren door kon gaan, maar ook merkte dat ik 's avond minder goed kon slapen. Om 4 uur 's ochtends was ik al wakker. Zodoende heb ik de tijd dat ik de lamp gebruik ingekort naar 30 minuten en ik vond dat toch net weer iets te kort. Nu heb ik hem als ik opsta iets meer dan een uur aan en dat is voor mij de perfecte tijd om meer energie te krijgen, maar wel gewoon goed te slapen. Design Een groot voordeel vind ik dat de EnergyUp mooi plat is qua design en dat ik zelf op mijn overvolle bureau makkelijk een plekje kon vinden om hem neer te zetten. Ondanks dat hij plat is, staat hij wel heel erg stevig. Ik heb 4 katten die als ik aan het werk ben, wel eens op mijn bureau springen om een aai te halen. Of ze nu de EnergyUp een kopje geven of er vlak langslopen, hij blijft stevig staan. De EnergyUp White vind ik alleen wel te groot om ergens mee naartoe te nemen, dat is wel iets om van tevoren goed over na te denken. Als je dat wilt doen, dan kun je beter voor het alternatief kiezen, de EnergyUp blue. App Je kunt een app downloaden waar heel veel informatie in staat. Wat ik zelf prettig vind is dat die je helpt om de lamp precies op de juiste manier neer te zetten. Daarnaast geeft hij a.d.h.v. een aantal vragen die je invult aan wanneer je de lamp het beste aan kunt zetten. Lamp keuze Zelf heb ik een hele tijd getwijfeld wel van de lampen ik het beste kon aanschaffen, het verschil tussen de lampen vind ik zelf nog steeds niet heel erg duidelijk omdat de werking voor een groot deel overeen komt.

sannes88 01-12-2014
Geschreven voor: Philips EnergyUp HF3419

Voorheen had ik met name in de herfstperiode veel last van vermoeidheid gedurende de hele dag, maar sinds ik de lamp gebruik is mijn energielevel vooral ’s ochtends en ’s avonds een stuk hoger. Het duurde ongeveer 1,5 week voordat ik verschil merkte. Het begon mij op te vallen dat ik sneller en makkelijker uit mijn bed kon komen en dat ik aan het einde van een werkdag nog genoeg energie en concentratie had om andere dingen te gaan doen. Het nadeel van de lamp is dat hij groter is dan verwacht. Gelet op de app kan ik de lamp het beste om 11.00 uur gebruiken, maar het kost mij veel moeite om die lamp dagelijks mee naar het werk te nemen. Had ik dit vooraf geweten dat had ik de blauwe meer handzamere lamp gekocht. Dit ene nadeel weegt echter niet op tegen de vele voordelen van de lamp. Ondanks het feit dat ik in het begin vrij sceptisch was, ben ik helemaal om en ik beveel de lamp anderen dan ook van harte aan.