Gigaset SL910A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gigaset SL910A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Theo214 01-09-2020

Slecht ontwerp; falende sensor; raar geluid tijdens bellen

Geschreven voor: Gigaset SL910A

Helaas moeten constateren dat er een ontwerpfout in dit toestel zit. Heb 2 exemplaren; beide zelfde probleem. Afgelopen maanden 1 handset ter reparatie gestuurd. Kreeg steeds terug met melding dat er geen probleem is. Uiteindelijk foto genomen van scherm en daarmee bewijs geleverd. Daarna vervangende handset ontvangen. Maar ook daarmee zelfde probleem.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Sensor werkt niet goed
  • Storende geluiden tijdens bellen
  • Ontwerpfout

Lex Seerden 28-04-2020

Duidelijk scherm.

Geschreven voor: Gigaset SL910A

De telefoon heb ik gekocht vanwege de materiaalkeuze. Het is mijn eerste touchscreen telefoon. Het is voor mij een makkelijk te gebruiken telefoon. De telefoon is inderdaad niet de snelste, zoals in diverse reviews aangegeven. Wanneer ik de telefoon wat luider luister kraakt de luidspeaker soms licht. Verder ben ik tevreden met de telefoon.

Pluspunten

• Materiaalkeuze.
  • Gebruiksgemak.

Minpunten

• Luidspeaker kraakt bij hoger volume.

Tiberius Black 23-06-2016

mooi vorm gegeven, maar daar niet op af gaan, mensen

Geschreven voor: Gigaset SL910A

Het ding is erg zwaar tov van andere toestellen die hetzelfde kunnen. Werkt zeer traag. Je krijgt iedere keer het idee dat de tatchscreen niet goed werk. Soms duw je het dan nog een keer in en blijkt de verbinding verbroken. Geen sms functie en onlogisch menu. product voor die prijs moet meer kunnen dan alleen een mooi uiterlijk. Nooi kopen! gebruik alleen als tweede telefoon, anders was ie vervangen.

mdedters 08-05-2014
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Dit is mijn derde gigaset en de beste en mooiste ooit. Ik ben het met iedereen eens dat de gevoeligheid van het scherm zich niet kan meten met de huidige gsmtoestellen, maar als je dat eenmaal weet, is er prima mee te werken.
Ik heb bij Wehkamp goedkoop de witte versie gekocht en ik was blij verrast door de degelijke en toch elegante uitstraling. Het toestel is gemaakt van metaal en geen goedkoop plastic. Daardoor hen je ook echt iets in de hand zonder dat het te zwaar wordt.
Op dit moment heb ik nog niet eens alle mogelijkheden benut van het gebruik van eigen foto's maar als telefoon met antwoordapparaat een absolute aanrader.

Middelkamp 12-06-2013
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Ook ik vindt dit toestel een drama!
Wij hebben ook dit type toestel (handset) in ons kantoor maar heeft totaal geen bereik.
Het spijt me dat ik dit toestel heb gekocht.
En dat voor zoveel geld!
Anoniem 14-06-2013

Heb zelf sinds een maand ook dit toestel maar ik ondervind geen enkel probleem over bereik of zoals dat hij traag is of touchscreen reageert niet (folie eraf halen),je kan heel veel instellen misschien is daar nog wat in te vinden.
zoals ik al zei ik ben tevreden

Anoniem 14-06-2013

Kijk eens in de geruiksaanwijzing op blz 63 ECO DECT - Stroomverbruik en DECT-signaal reduceren.
SUC6

kbolder 18-05-2013
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Het lijkt prachtig, maar het is een dramading. Vreselijk traag, een touchscreen wat slecht en traag reageert, onduidelijke structuur en hij loopt vaak vast. Je wordt er gek van. Nu is de oplader weer kapot. Ik ga wel weer een goedkoop toestel bij de gamma halen.

Anoniem 10-04-2013
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Sinds een maand in het bezit van een sl910A en sl910H, prachtige toestellen, maar, na een week ging de lader van de sl910H stuk, geen probleem, met kieskeurig gebeld en voila een nieuwe lader. na drie weken ging de lader van de sl910A stuk? De ergernis en portokosten ten spijt, ondanks de prachtige vormgeving, goede geluidskwaliteit en de vele functies valt me dit toch wel tegen van een gerenomeerd merk als siemens! kortom ik betaal Siemens prijzen en dan verwacht je ook Siemens kwaliteit, toch?
Kiestkeurig 23-05-2016

Waarom zo'n hoge waardering (8,6), wanneer u al 2 kapotte laders en kosten hebt gehad?

pinokkia 05-04-2013
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Na x aantal jaar toch maar huistelefonie genomen bij mijn alles in 1 pakket. Nu was alleen de vraag: Welke dect telefoon is nou prijs en kwaliteit goed. Na x aantal dagen zat ik te twijfelen tussen 2 merken. Dat is panasonic (oude draadloze telefoon van mijn moeder doet het nog steeds perfect. Zo`n 20 jaar oud) of deze gigaset SL910A. Heb uiteindelijk toch voor de deze telefoon gekozen vanwege de touch. Deze heb ik vanaf 17-9-2012 in mijn bezit.

Geluidskwaliteit: Dit is zeer goed. Ik kan mensen duidelijk verstaan en hun kunnen mij ook goed verstaan. Heb geen ruis en is heldergeluid.

Mogelijkheden:
Nou er zitten zoveel mogelijkheden op dat het mij een x aantal dagen heeft geduurd wat er allemaal op zit. Dit kan een voordeel of een nadeel voor mensen die deze telefoon willen kopen.

Gebruiksgemak:
Dit is ook zo simpel. Alleen is 1 ding waar ik aan moest wennen als je de lijst van bellers/gebeld wil verwijderen. Bij de meeste telefoons noemen ze dat ook echt het woord VERWIJDEREN. Alleen bij gigaset noemen ze dit OPSCHONEN. Beetje raar en moest in het begin echt zoeken hoe kan ik de hele geschiedenislijst verwijderen.

Vormgeving:
Vind ik persoonlijk mooi en simpel.

Duurzaamheid: Ja dat zit tot nu toe wel goed, want helaas is deze onderhand al 10 x gestuiterd en doet het nog steeds goed en is de behuizing nog steeds heel.

SERVICE Gigaset:
Toen ik deze telefoon op 17 september 2012 bij de dixons kocht voor €129 zat er de oude batterij bij. Ik heb naar gigaset gebeld. Ik moest een foto via de mail naar hun mailen. Kreeg netjes met de 2 dagen een mail dat ik recht heb op een nieuwe batterij en na circa 5 dagen kreeg ik mijn batterij geleverd door ups. Dus ik ben wel tevreden over de service.

E.v.Niekerk 26-03-2013
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Mooi toestel, synchroniseren is inderdaad simpel. Mijn outlook adressen stonden er in no-time in. Synchroniseren met mijn oude siemens toestellen was daarna ook beren simpel.
Ik kon ook de Iphone toewijzen als telefoon. Zou leuk zijn als die binnen deel zou uitmaken van mijn huiscentrale. Dat had ik wel erg leuk gevonden. Maar dat werk helaas nog niet. Zou een toegevoegde waarde zijn. Omdat ik via UPC onbeperkt in Ned. kan bellen en ik toch te vaak de Iphone pak en dus mobiel bel zou dat een goede oplossing zijn. Misschien dat iemand een app kan ontwikkelen of een idee voor Siemens. Jammer maar de telefoon is een prima aankoop!

Aat Oosterhof 06-02-2013
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Prima prijs - Prima Product - Prima levering en deze Gigaset is helemaal van deze tijd. Installatie van het basisstation is super eenvoudig en de handheld(s)/telefoons draadloos aanmelden gaat bijna vanzelf. Zet de handheld(s) ergens in de buurt van een stopcontact. Richt het toestel in naar eigen wensen - dat kan allemaal - maak het antwoordapparaat actief - ook naar eigen inzicht - zet afbeeldingen/foto's in de contactenlijst en het voelt alsof je een basis-mobiel - apparaat tot de beschikking hebt.
BCC heeft de pianolak zwarte/aluminium uitvoering in haar collectie en dat past goed in ons huis en werkomgeving.
BCC maakt waar wat ze in huis hebben.
gigasetsl910 05-03-2013

Hallo Aat,
Ik ben op zoek naar een nieuwe huistelefoon en mijn oog is gevallen op de Gigaset SL910. Maar ik schrik van een aantal zeer negatieve reviews en ik schrik van de blijkbaar slechte service van Siemens. Daarnaast staan er weliswaar ook een aantal positieve reviews, maar toch.. Je hebt het toestel nu één maand in gebruik. Kun je me vertellen hoe de ervaringen met dit toestel nu zijn?

Jan456 25-12-2012
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Dit is echt een super toestel ! Installatie was een fluitje van een cent : Basisstation in meterkast ophangen en in PSTN pluggen, ook een netwerkkabeltje aansluiten op een router. De handsets aanmelden ,een keer drukken op een basisstation knopje en op de handsets en klaar is kees.
Mijn Google/Outlook contacten heb ik via de Smartphone mbv Bluetooth verstuurd naar de handsets (3 in totaal)
Verder kan ik me niet vinden in de negatieve reviews van sommigen hier. Toestel reageert juist super snel, niks traag, en niks lijn bezet , o.i.d.. (dat laatste krijg je als je andere toestellen in je netwerk heb hangen , én je niet de juiste instellingen op de gigaset hebt gezet, sommige mensen snappen er écht helemaal niks van)

zhanmarco 25-12-2012
Geschreven voor: Gigaset SL910A

sinds een aantal maanden de Gigaset SL910 in bezit. Ik heb al jaren een siemens huis telefoon gehad en nooit geen problemen. Nav reviews toch besloten om de Gigaset SL910 aan te schaffen.

tot mijn spijt moet ik aangeven dat ik erg teleurgesteld ben in de performance van deze telefoon, ondanks alle positieve reviews. Reactie van het scherm is erg traag waarop je ook drukt en welke instellingen je ook gebruikt. Berichten en oproepen lijst kan ik nu al niet meer gebruiken, ook kan ik de inhoud op gen enkele manier legen. Ook niet na updates firmware en reset van basisstation en telefoon naar fabrieks instellingen. Kwaliteit van handsfree mode valt tegen. Gebruik van Qiucksync software valt tegen. Deze app moet nog aardig op gewaardeerd worden, en bied niet veel mogelijkheden.

Al met al een belabberde prestatie van Siemens en ben zeer teleurgesteld in dit toestel. Ik had geen apple kwaliteit verwacht maar dit toestel is totaal niet wat ik ervan verwacht had. Als fotolijstje is het een leuk hebbedingetje, het toestel ziet er idd goed uit. Je vraagt je af of alle reviews wel kloppen. Zit er over erg hard over na te denken om deze telefoon weg te doen en een nieuwe te kopen. Of dit een siemens wordt valt nog te bezien.
aldero99 21-01-2013

Beste zhanmarco,

Kun je aangeven hoe je je SL910 gereset hebt? Ik ben al even bezig maar krijg het niet voor elkaar om de gesprekslijst weer werkend te krijgen.

Alvast dank

Alexander

ElmoLien 05-01-2013

Jammer dat u zo teleur gesteld bent.
Wij hebben nu zelf de s820 sinds de kerst.
Het touch screen is idd geen Apple kwaliteit.
Maar verder vinden wij het een goed toestel.
Bij dit toestel vinden wij de handsfree geluidskwaliteit wel erg goed.
Maar ik ben idd wel blij dat wij er gewoon nog toetsen op hebben.
Want ze moeten nog wel werken aan de touch screen kwaliteit.

zhanmarco 19-02-2013

@ aldero99, wat ik ook heb geprobeerd reset blijkt niet mogelijk op een of andere manier. Het toestel vraagt nu meerdere malen per dag om een software update. Het toestel wordt er na elke keer dat ik hem koppel en een software update uitvoer niet beter op. Daarnaast heb ik bijvoorbeeld bij de laatste update alle tel nr er 2x instaan. Software update heeft niet geholpen om de problemen te verhelpen. Enige issue dat is opgelost is dat de gesprekslijst wel weer werkt.

L Andriesse 23-10-2012
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Telefoon is mooi en kan van alles. Echter in het gebruik is het belabberd. Het scherm reageert traag, zeker bij het opvragen van lijstjes van gemiste oproepen: dit duurt soms wel tien seconden!!! Als je een iPhone of Galaxy gewend bent, dan moet je hier niet aan beginnen.

Ander nadeel is dat iemand die de handleiding niet gelezen heeft, geen flauw idee zal hebben hoe je hiermee moet bellen, omdat op het home-scherm geen toetsenbord staat en ook geen icon hiervoor.

Ik heb een andere Siemens-toestel gekocht dat gelukkig ook op het SL910A basisstation aangesloten kan worden.

Conclusie: niet kopen als je ermee wilt bellen - alleen als je met foefjes wilt spelen.

LarsThijssen 16-09-2012
Geschreven voor: Gigaset SL910A

sl910 gekocht met daarbij een sl910H ofwel handset. toestel heeft een mooi design en werkt goed qua bediening(redelijk makkelijk) echter na 1 maand begeeft het basisstation het. heb hier al een eerder review over gelezen, basisstation voelt ook goedkoop en simpel aan moet ik zeggen. geadviseerd werd de gigaset lijn te bellen(kosten 25ct per min) echte service ! div tips gekregen om het station te resetten, dit mocht niet baten, uiteindelijk mijn gegevens op gegeven, zou ik een email krijgen waar ik het station heen zou moeten sturen, email nooit ontvangen wel 4-5 euro telefoonkosten gehad! uiteindelijk ligt het station nu bij coolsound in zwolle die hem verder verstuurd voor garantie! kortom degelijkheid basistation heel laag, service siemens heel heeel heeel slecht,heb siemens er nog een mail over gezonden, werd nauwelijks op geantwoord, de set heeft 288 euro gekost is nog geen maand oud, en ze verdommen het bij siemens om gewoon een ander basis station op te sturen,Het station van ong 10 euro gaat nu naar duitsland voor reparatie ik zit weken zonder telefoon ! ik zou willen zeggen koop een panasonic !

waterman2 04-06-2012
Geschreven voor: Gigaset SL910A

voor ons een waardeloos ding....
geluid e.d. zijn goed daar niet van.
De telefoon blijft vaak hangen op lijn bezet en is dan ook niet meer uit te zetten en alleen weer op te starten door de stekker uit het modem te halen en de batterij uit het toestel en alles weer opnieuw in te stellen.
Tot op heden nog geen oplossing van de kant van Siemens.
Erg jammer, we hebben al vele siemens sets gehad maar nog niet 1 zo als deze, deze is eindelijk mooi en niet zo groot.
Vonkie 02-07-2012

Ik heb precies het zelfde gehad. Telefoontoestel en basis station voorzien van nieuwe Software nu werkt alles goed. Wel even de handeling erbij pakken.
Val a.u.b. Siemens hier niet mee lastig, want die snappen er helemaal niets van.

SUC6

Ron1959 27-03-2012
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Allereerst ging na een paar dagen basis station stuk. Terug naar de leverancier die er drie weken over deed om het basis station te repareren. Het bleek vervolgens dat het basis station niet was gerepareerd maar vervangen. Helaas was het basis station vervangen door een type wat geen nummerherkenning in Nederland kon doorgeven dus contact gezocht met Gigaset a € 0,25 per minuut. Na veel heen en weer gemail is men niet bereid om een nieuw basisstation af te sturen dus het geheel gaat terug naar de winkel en er komt nooit meer een Gigaset in huis. en ik adviseer u dat ook niet te doen. Super slechte service!
Dennis F. 02-05-2012

meer info graag:

Bij NL Leverancier/webwinkel of winkel gekocht en onder welke condities/volledige garantie?
Hoe is het mailen verlopen?

Verder niets over het toestel zelf..
Alleen maar een rechtlijnige slechte ervaring zo te lezen..
Toch staat hij op cijfer 8,2 hier.

Vonkie 14-03-2012
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Sinds drie maanden dit toestel in bezit, ik kan mij volledig aansluiten bij mijn voorgangers, dit met betrekking op de positieve geluiden.
Op een andere site kwam ik een vergelijking tegen ten opzichten van een iPhone, verre van, het enige wat overeen komt is het aanraak scherm.
Nadeel is de TE gladde behuizing, waardoor deze makkelijk uit je hand glipt. 2e nadeel is het TE gevoelige aanraakscherm. Bij het scrollen in de contacten lijst, komt het voor dat je per ongeluk een ander contact aan kiest(Groot Nadeel). Ik hoop dat siemens met een up-date komt. En het had fijn geweest als dit toestel een home toets had gehad.
Ook voor de apple gebruikers is er eindelijk een nieuwe software up-date, beschikbaar.
Ook dit toestel kwam in aanmerking voor een batterij wissel, batterij werd binnen 10 dagen geleverd.

Sensie 05-02-2012
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Fraaie telefoon. Verwacht geen Iphone functionaliteit, echter voor in huis een ware stap vooruit. Geluid is perfect (ook handsfree). Ligt lekker in de hand. Telefoon heeft een strakke en professionele uitstraling. De interface met je PC is OK en geeft je de mogelijkheid een personal touch aan je telefoon te geven. Maar dan; De aangegeven duur van de batterij is als bij zovelen een sprookje. Let er op dat je batterij van na week 38 in 2011 (HY3811)is, anders is er een klein risico op explosie gevaar. Je kunt de batterij omruilen bij Siemens, reactie snelheid uiterst traag ! Zou ik hem opnieuw kopen ? Yes

Bolle41 03-02-2012
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Een paar maanden in bezit, met het toestel is niets mis mee werkt naar verwachting. Een waarschuwing is uitgegaan van Siemens , dat de lithium-ion battery tot en met productiedatum HY38 vervangen dienen te worden in verband met incidentele oververhitting. Helaas, weet siemens tot op heden niet wanneer tot vervanging kan worden overgaan. Al die tijd kan men dus geen gebruik meer maken van die telefoons. Slechte zaak van Siemens.
Bolle41 16-02-2012

Eerlijk is eelijk ze zijn vervangen , maar het duurde wel bijna 2 maanden

Ger Bronberg 04-01-2012
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Na wisseling van internetprovider ook een ander modem (had de Fritz!Box modem met ingebouwd DECT station)nodig. Jammer, want mijn oude huistelefoon had maar één oplader, die tevens DECT centrale was. En een oplader in de meterkast is niet zo handig.

Diverse reviews en fora afgelopen, op zoek naar een nieuw model. Dit keer met een gescheiden DECT station en lader. Het werd uiteindelijk de SL910A.
De installatie van de SL910A was, met de duidelijk beschreven handleiding die ik vooraf van internet had gedownload, een fluitje van een cent.
Ik ben uitermate tevreden met dit toestel. Het ligt lekker in de hand, de geluidskwaliteit is zeer goed, en heeft ook nog eens een mooie uitstraling. Wellicht dat het gewicht voor sommige net iets te veel is, namelijk rond de 160 gram. Metaal is nu eenmaal zwaarder dan plastic.
De eerste indruk na een dag gebruik is goed. Het geluid is heel wat beter dan mijn oude Gigaset.
Toch een klein nadeel. Niet over de set, maar over het PC programma Quick Sync. Wat Gigaset hier gemaakt heeft is zeer summier. Men verwacht hierbij dat iedereen met Outlook werkt. Het handmatig inbrengen van contactpersonen is nu een behoorlijk karwei. Voorbereiden op een PC programma en dan Sync gebruiken was heel wat sneller gegaan. Nokia weet hier veel beter mee om te gaan.
Een ander minpuntje was dat de leverancier de afgekeurde batterij (zie website Gigaset) nog niet had vervangen. Zij waren nog niet op de hoogte van het bericht van Gigaset. Na mijn telefoontje was
‘s-avonds de telefoon niet meer te vinden op de website.
Alle batterijen met een lager nummer dan HY3911 moeten namelijk vervangen worden na enkele incidenten in Duitsland. Dit is waarschijnlijk de reden waarom de set op dit moment slecht leverbaar is. De leveranciers wachten op de nieuwe batterijen.
Ik mocht de set terugsturen en een nieuwe bestellen. Kon echter moeilijk afscheid nemen van dit toestel. Heb daarom ook met Gigaset zelf gebeld. Nieuwe batterijen worden zo spoedig mogelijk toegezonden. Advies was wel om, als ik weg ga, het toestel niet in de oplader te laten staan.
Al met al zeer tevreden over deze aankoop.
Ger Bronberg 20-02-2012

Batterij na 4,5 week ontvangen.

rolandzelf 06-12-2011
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Knap stukje werk van Siemens! Fraaie interface, simpel te koppelen met Outlook, zelf te configureren scherm met foto's van de snelkeuzes, screensaver met slideshow, basis apparaat update automatisch zodra verbonden met router etc. Gebruik ook 2 sl87 handsets, volledig compatibel.

jc76 05-12-2011
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Sinds een paar dagen in het bezit van dit toestel.

Erg mooi design en het touchscreen reageert goed.

Voordeel vinden wij, is dat je geen grote bak meer als oplader hebt. De centrale is een aparte unit die je kunt wegwerken in de meterkast.

Geluid is erg helder en mooi.

Hebben lang getwijfeld om deze te kopen, vanwege de prijs. Maar mooie aanbieding bij MM heeft ons over de streep getrokken.

Als je van gadgets houdt en design is deze telefoon zeker de moeite waard.

Regina S. 03-12-2011
Geschreven voor: Gigaset SL910A

mooi design, makkelijk in gebruik.
touchscreen etg handig.
functioneert goed.

zigurrat 23-11-2011
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Gisteren nieuwe SL910A met 2xL410 ontvangen.
De eerste indruk is goed. Geluidskwaliteit, design, degelijkheid e.d. zijn dik in orde.
Helaas gaat hoor je de telefoon maar 1x overgaan bij extern bellen. Je moet dan alsnog de opnemen toets van de SL910A indrukken om de andere kant te beluisteren. Vreemd, ligt dit aan mij ?
Het synchroniseren met Outlook gaat alleen met de naam en telefoonnummer van de contacten. Profielfoto moet via andere manier gekoppeld worden.
Ook de agende kan helaas niet gesynchroniseerd worden met Outlook.
Ik heb de indruk dat de software nog niet helemaal af is.
Verder eem prima telefoon.

FredWillem 14-11-2011
Geschreven voor: Gigaset SL910A

Ik heb ook de 910A in bezit en ben uitermate tevreden. Voor het gemak de L410 handsfree set erbij gekocht. Ik stuit op het volgende probleem, de L410 ziet hij niet. Na kontakt te hebben opgenomen met de klantenservice:0900-3333102 a 0,25 ct p/m (11 minuten in de w8) gaf ik desbetreffende persoon aan dat ik de SL910A niet kon registreren zoals vermeld staat in de handleiding dit wel direct te doen. Dit hoeft kennelijk niet meer, daarna vroeg ik wat de technische kennis was van deze persoon, dit omdat ik de L410 niet kan koppelen, ik kreeg als antwoord "helaas werkt de SL910A niet naar behoren, de firmware update is helaas nog niet beschikbaar wij verwachten dit zo snel mogelijk te kunnen oplossen. Mijn vraag hoe ik dat kon oplossen als de firmware beschikbaar zou zijn werd niet beantwoord. De vraag hoe ik de L410 kon koppelen met de SL910A werd alsvolgt benatwoord: "deze werkt en hoeft u niet aan te melden" "heb ik u voldoende kunnen informeren"? Ik heb het maar gelaten voor wat het was en mijn vraag per email verzonden, scheelt 0,25ct p/m en had het idee dat met deze persoon op technisch gebied er geen uitkomst zou komen. Iemand tips ?