Philips Sonicare FlexCare+ HX6972/10

Philips Sonicare DiamondClean HX9363

Philips Sonicare DiamondClean HX9363 Best Reviewed apr 2017
9,0 (30)

Beoordeling op basis van 282 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

SuzieQU75 09-09-2014

6,5
Dit is mijn inmiddels 4e tandenborstel, en inderdaad: ze gaan niet lang mee. De laatste heeft het 14 maanden gedaan, degene daarvoor 25 maanden. En die viel dus buiten de garantieperiode van Philips. Reden dat ik toch een nieuwe heb gekocht, is omdat ze ontzettend goed reinigen en erg fijn poetsen. Er hoeft bij mij geen tandsteen meer verwijderd te worden, tandarts geeft aan dat mijn tanden zo schoon zijn dat hij er verder niets aan hoeft te doen. Maar eerlijk is eerlijk: voor de aanschafwaarde vind ik dat je mag verwachten dat ze langer meegaan.

anpopp 05-10-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Anderhalf jaar geleden 2 sets gekocht en 1 cadeau gedaan. De eerste set begaf het al naar een paar maanden, maar werd keurig vervangen. Na een paar maanden ging deze ook kapot. De 2e set heeft het na anderhalf jaar nu ook begeven en nu hebben we dus 2 kapotte sets. Gebruiksgemak is prima,maar de duurzaamheid is ver beneden peil.

anpopp 04-11-2013

Zojuist met de klantenservice van Philips gebeld en krijg per omgaande nieuwe borstels toegestuurd. Goede sevice!

Harrie das 10-07-2013

5,5
Slechte kwaliteit. Na 2 jaar houden ze er mee op.
Kortingsbon van 20% wordt je aangeboden voor de webwinkel
Ben je alsnog 20 euro duurder uit dan elders.
Nee, voor ons geen philips meer, te duur als ze maar zo kort meegaan.

Patrickbr 21-04-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Wat een fijne tandenborstel. Als ie het doet althans 26 maanden geleden een set van twee gekocht. Super borstel met handige timer en na een poetsbeurt echt een fris gevoel. Beter dan bij Braun borstels die we eerder hadden. Na een maand of zes begon de ene borstel veel lawaai te maken. Onder garantie een nieuwe gekregen, paar maanden later zelfde verhaal bij de andere borstel. En nu een jaar later allebei de borstels overleden. Het lawaai stak de kop weer op en nu zijn ook de accus defect . En natuurlijk net een paar maanden buiten de garantie. Wat een beroerde kwaliteit, niet te geloven. Qua poetsresultaat zou ik weer een nieuwe Philips kopen. Maar wat duurzaamheid betreft niet.

jeroenkoppenol 12-06-2013

wij hebbe precies dezelfde ervaring met inmiddels al weer de tweede set. Shame on you Philips..!

eurojojo 28-03-2013

4,5
Wij hadden al jaren een oudere Sonicare gebruikt, en kochten in 2011 deze HX6972. Mooie complete set. Veel standen op de handset, reislader erbij, twee soorten borsteltjes, die je uit zicht op kunt bergen in de UV-unit. Ook handzamer dan ons oude model. We waarderen Sonicare omdat de tanden zo lekker schoon aanvoelen. We hadden dus hoge verwachtingen.

Maar na een jaar deed het trilmechanisme het niet meer. Geen nood, garantie, en al snel kregen we een nieuwe van Internetshop, wat een goede webwinkel blijkt te zijn. 8 Maanden later weer hetzelfde. Internetshop vraagt: wil je weer zo een of liever een andere. Philips gevraagd of er inmiddels een degelijker model is, of dat ze misschien de garantie met een jaar kunnen verlengen. Antwoord: de garantie is 2 jaar, en in die tijd ruilen we om. Echt een antwoord waar je een maand over moet nadenken! We hebben dus nog tot augustus, krap vier maanden. Wat als deze ook maar een levensduur heeft van 8 maanden? Dan is het geld verbrand. Deze tandenborstel kost dan meer dan een tientje per maand. Voor dat geld heb je heel veel andere.

Dus ondanks de mogelijkheden van de tandenborstel, en de complete set, is het product niet degelijk genoeg gegeven de prijs die je betaalt. Na de garantieperiode is het game over.

Menno2007 19-02-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Na 2x eerder een sonicare die snel kapot ging toch besloten voor de duurste (toendertijd) te gaan maar helaas... Ook deze na anderhalf jaar stuk. Steeds gaat het rubbertje waarmee het bewegende deel afdicht (bovenaan) stuk waardoor de tandenborstel heftig vibreert en een enorm lawaai maakt. Na 2x verhuizen geen bonnetje dus ook geen garantie. Bedroevend slechte service van online Philips klantenservice.

Erg jammer aangezien de tandenborstel enorm fijn en goed poetst (veel beter dan Oral-B). Misschien dat de nieuwe generatie verbeterd is, dat zal de tijd leren. Duurzaamheid bij deze serie is waardeloos!

Officiele reactie van Philips Nederland 22-02-2013

Beste Menno2007,

Vervelend te horen dat je geen gebruik meer kan maken van de HX6972. Mocht je geen bonnetje meer hebben, dan kunnen we uitgaan van het serienummer van de tandenborstel onderop het handvat.

Graag helpen we je bij het nakijken van de garantie op serienummer. Dit kan via een privebericht op Facebook. Als je dan het referentienummer 50-1215843748 opgeeft, kunnen we je direct helpen. Natuurlijk kan je ook telefonisch of via de chat contact opnemen, onze collega’s zullen de gegevens dan opnemen en dit doorzetten naar de Webcare afdeling.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kunt u vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

GJHADAM 04-03-2013

Menno, ik, mijn vrouw en mijn kinderen heb in de afgelopen vijf jaar zes exemplaren van deze borstel 'versleten', bewustzet ik dat tussen aanhalingstekens, want echt versleten waren ze natuurlijk niet. ze gingen telkens plotseling kapot. of ze laden niet meer op (lichtjes stoppen er ook mee), of ze beginnen wilde capriolen uit te halen (snachts spontaan urenlang aan en uit springen), of de knop om hem aan en uit te zetten reageert nergens meer op.
hou er rekening mee bij deze borstel dat niet de opzetstukjes de dure elementen zijn maar de body van de borstel zelf. vaak moet je die net zo snel vervangen als de opzetborstels namelijk.

Ansje1954 04-09-2012

Op 27-07-2012 een Philips HX6972/12 gekocht,bij het registreren van de tandenborstel op de Philips site melding op scherm dat ik een gratis opzetborstel zou ontvangen.
Na ongeveer 1,5 weken bij Philips geinformeerd, ik wil deze gratis opzetborstel omdat ze nogal duur zijn graag hebben.
Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat van deze aktie niets bekend was bij Philips en heb me daar bij neer gelegd.
Omdat deze tandenborstel voor mijn vrouw was en zij er zeer tevreden over is besloten zelf er ook een aan te schaffen.
Op 15-08-2012 een Philips sonicare HX6972/34 gekocht.Bij het openen van de doos was het eerste wat ik er uit haalde een flyer met daarop de aanbieding een gratis opzetborstel als de tandelborstel geregistreed zou worden. Dus maar geregistreerd en Philips gebeld dat ik er helemaal niets meer van snap.
De teleurstelling was groot toen ik een zelfde verhaal kreeg te horen als de eerste keer.
Er werd mij gevraagd de flyer te scannen en te mailen.Ik heb dit gedaan en vervolgens hoor je niets meer.
Dus een beetje geirriteerd weer contact met Philips gezocht en gevraagd hoe dit kan.(28-08-2012)
Antwoord met heeft mij 2 mails gestuurd maar zouden dit naar een verkeerd email adres gestuurd hebben.
Er werd mij door een aardige meneer beloofd dat hij zou gaan informeren en mij zeker de volgende dag zou terug bellen of mailen.
Helaas Philips laat niets van zich horen, dus maar weer bellen (belkosten lopen inmiddels flink op 10ct/mnt)
Advies van de mevrouw die ik heb gesproken niet meer bellen er wordt geinformeerd bij een andere afdeling en als er iets bekend is zou ik het horen.
Ik vind het allemaal erg vervelend en niet Philips waardig.
Hopelijk heeft men bij Philips het fatsoen mij te bellen of te mailen.
Wat ik wel wil zeggen de tandenborstels bevallen tot nu toe prima

Van den Brande Marylou 28-06-2012
  • Product half jaar in bezit

-----------Update review, 28-6-2012----------
Ik heb de tandenborstel Philips Sonicare HX6972 kunnen uittesten dankzij Buzzer en kan na 6 maanden gebruik alleen maar beamen wat anderen zeggen.Ik ben er heel tevreden over.Je tanden zijn extra glad en een echt surplus is dat je hem erg lang kunt gebruiken zonder opladen.Ik nam hem mee op reis zonder gesleur van oplader.Ik moet hem alle maanden maar opladen.De signalen die je krijgt als je een deel goed en lang genoeg gepoetst hebt maken het erg gemakkelijk in gebruik.Ik heb er niets dan goede ervaringen mee

----------2e review, 7-3-2012-------------
ik ben uiterst tevreden.
Ik had daarvoor ook een electrische tandenborstel maar in vergelijking met de vorige is deze tandenborstel de mercedes onder de electrische tandenborstels.Poetst veel..veel beter

---------1e review, 18-11-2011-----------
Ik testte deze tandenborstel uit dankzij Buzzer.Voordien gebruikte ik een elektrische tandenborstel van Braun waar ik zeer tevreden over was.Maar dit is een pak beter..Ik twijfel niet meer en koop hem aan.Mijn tanden zijn spiegelglad ongelooflijk dit verschil met mijn andere borstel.Of mijn tanden witter zijn geworden is de vraag.Ik test de borstel nog maar een 2 weken dus wat te vroeg om conclusies te trekken Minpunt vind ik de verschrikkelijk dure vervangborsteltjes..als je weet dat je die toch 3 keer per jaar vervangen moet
Mooi design en ligt super gemakkelijk in de hand en de timer voorkomt dat je te weinig tijd voor een poetsbeurt uittrekt

W. Wigman 12-06-2012
  • Product jaar of meer in bezit

In 2010 dit model gekocht, omdat er een uv-unit bij zit.
Ik moet eerlijk toegeven, dat ik niet weet of het echt werkt, want in de tussentijd zijn daar al wel verschillende meningen van diverse consumenten organisaties over gepubliceerd.

Zoals gezegd, in 2010 gekocht. Was wel even wennen in het begin dat sonische, maar het went wel vrij snel.
Sinds ik hiermee poets, hoef ik nog maar 1x per jaar naar de mondhygiëniste ipv elke 3 maanden, voor mij verdiend dit apparaat zichzelf terug.
Het mooie is, dat ik in het verleden ander merken heb gehad, maar altijd na ca. 1 jaar waren die gewoon kapot. Deze doet het dus al bijna 2 jaar en nog steeds geen enkel probleem, gewoon een erg degelijk apparaat.

Wat dat betreft kan ik hem echt aanraden.

NolfGirl 07-06-2012

5,5
Ik ben inmiddels bezig aan m'n 3e elektrische tandenborstel van Phillips en dit in net ruim 1 jaar. De ansere keren is de tandenborstel keurig vervangen. Nu was de UV lamp (binnen 4 maanden)stuk dus heb ik deze terug gestuurd. Ik ben nu 11 weken verder en heb vandaag een reisoplader ontvangen van Phillips. Na gebeld te hebben kreeg ik te horen dat de oplader met UV lamp voorlopig niet los te leveren is. Op mijn vraag of ik deze dan alsnog toegestuurd krijg was het antwoord duidelijk NEE, wat betreft Phillips is de zaak afgehandeld. De tandenborstel is erg goed maar de service laat te wensen over. Ook een ander familielid heeft problemen met haar tandenborstel. Degelijkheid laat mijn inziens te wensen over. Te duur apparaat voor paar maanden plezier.

Officiele reactie van Philips Nederland 11-06-2012

Beste NolfGirl!

bedankt voor uw review. Vervelend te horen dat de UV lamp defect is gegaan, dit zou niet mogen. Graag zoek ik voor u uit waarom de reislader is verstuurd, om samen met u tot een goede oplossing te komen.

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op het apparaat heeft? Aan de hand van het serienummer kan er bepaald worden of u nog garantie heeft, indien dit het geval is kan er direct een passende oplossing aangeboden worden.

U kunt de Philips klantenservice bereiken op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m) van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Philips Webcare

Daniel Beemer 16-04-2012
  • Product half jaar in bezit

Ongeveer een half jaar geleden mocht ik de Sonicare uitproberen via Buzzer en mijn vrouw en ik hebben hem allebei gehouden na de testperiode. 2 weken geleden moest ik naar de tandarts en ze vroeg aan me welke tandenborstel ik gebruik omdat ze vond dat mijn gebit er zo schoon uit zag. Ik ben blij dat mijn tandarts dit opmerkte want nu weet ik zeker dat ik geen andere tandenborstel meer wil!

quencar0 28-03-2012
  • Product kwartaal in bezit

Fantastische tandenborstel, het was eventjes wennen het gekriebel maar dat is helemaal over. De beste tandenborstel die ik ooit gehad heb. Dankzij buzzer heb ik hem uitgeprobeerd en hij blijft gewoon helemaal super, dacht nooit dat ik dat over een tandenborstel zou zeggen.

YB50 24-03-2012
  • Product kwartaal in bezit

Ik heb de electrische tandenborstel nu een kwartaal gebruikt. Ik wil nooit geen andere meer. Mijn tanden zijn echt superglad. Ondertussen bij de tandarts geweest en die vond dat ik een beste keus gemaakt hebt met de electrische tandenborstel van Philips. Hij voorspelde ook dat ik over een tandje geen tandsteen meer weg hoef te laten halen wat dat met deze tandenborstel niet meer terugkomt.

AmandavD 10-03-2012

Super!
Ik mocht deze tandenborstel testen en ben zeer tevreden. Tussendoor en tijdje mijn gewone tandenborstel weer gebruikt maar kreeg direct weer irriterend tandvlees en ruwere tanden.
Met de Sonicare zijn mijn tanden echt gladder en witter. Ben er erg tevreden mee.

Robin Paul 08-03-2012
  • Product kwartaal in bezit

Het blijft een fantastische tandenborstel, echt een aanrader! Maakt weinig lawaai, kriebelt niet aan tandvlees en maakt echt schoon. Ik was laatst bij de tandarts en die was ook zeer tevreden over het resultaat.

carlien carlien 13-01-2012
  • Product maand in bezit

Ik vind het een prettige tandenborstel in gebruik. Er zijn 5 standen om uit te kiezen.

In het begin had ik wat last van het gekriebel, maar dat wende snel.

De batterij gaat heel lang mee. Echt heel fijn.

Mijn tanden zijn gladder. Ik heb minder last van mijn tandvlees en hoef minder vaak te flossen.

suzibol 10-01-2012
  • Product kwartaal in bezit

Ik ben erg blij met deze tandenborstel. Voorheen had ik veel last van mijn tandvlees, het was gevoelig en pijnlijk (soms bloedde het zelfs bij het poetsen), en daar heb ik nu totaal geen last meer van. Het was in het begin wel even wennen en doorzetten, de eerste keer was het erg kriebelig in mijn mond. Maar daarna was ik er snel wég van.
Een aanrader!

Vladia_Vostock 06-01-2012
  • Product maand in bezit

Fantastische tandenborstel. Het gekriebel was inderdaad even wennen, maar niet vervelend. Door de timer neem je voldoende tijd om je tanden goed te poetsen. Erg fijn dat ik via Buzzer deze tandenborstel kon proberen. Als ik mijn oude Oral B Vitality van Braun vergelijk met de Philips HX6972 flexcare+ dan komt deze laatste als absolute winnaar uit de bus. Het gebruik geeft een heerlijk schoon gevoel; net alsof je tanden gladder worden!
Vandaar dat ik besloten heb om deze te houden; ik wil hem niet meer kwijt!

Leon10tje 02-01-2012
  • Product maand in bezit

Heb deze tandenborstel via Buzzer een maand mogen testen. Had nog niet eerder een sonische tandeborstel gebruikt dus moest in het begin even wennen aan het gekriebel maar na een paar dagen was dat over.

In vergelijking met mijn oude vertrouwde electrische tandenborstel heb ik met de sonicare gladere tanden en ook lijkt de koffie/thee aanslag op mijn tanden minder te zijn. Of ze echt witter zijn geworden durf ik niet te zeggen.
De diverse poets opties waarmee je ook je tandvlees kunt masseren bevielen goed. Ook de timer voor de verschillende delen van je mond is erg handig.

De batterij gaat erg lang mee waardoor je maar max 1x per week hoeft op te laden.

Kortom erg tevreden. Heb dan ook besloten mijn exemplaar te kopen.

PvdW1969 31-12-2011
  • Product kwartaal in bezit

Het sonische trillen maakt vel miner lawaai dan andere electrische borstels. Na een zeer kleine gewenningsperiode voelt het trillen zelfs prettig aan. De batterij gaat lang mee en het tandvlees dat voorheen met regelmaat bloedde vaart merkbaar wel bij deze borstel. De verschillende makkelijk aan te wijzen standen en bijbehorende poetsduur maken poetsen tot een gemak en aangename bezigheid waar ik eerst slechts het noodzakelijk kwaad vond! Prima apparaat!