Philips Sonicare FlexCare+ HX6972 wit, chroom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 347 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare FlexCare+ HX6972 wit, chroom op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

M Smeets 29-12-2020

We krijgen nu voor de 5de keer binnen 4 jaar onder garantie een nieuwe tandenborstel via Philips. De service van Philips is uitstekend te noemen, echter de kwaliteit van dit model tandenborstel is op z'n zwakst gezegd discutabel te noemen. Het probleem is steeds hetzelfde: de rubber tussen einde opzet gedeelte en borstel krijgt speling, waardoor het apparaat enorm veel kabaal gaat maken en niet meer goed poetst.
Maar áls het apparaat goed werkt is dit de meest perfecte tandenborstel die er bestaat: er is al 4 jaar geen plaque meer verwijderd hoeven te worden bij de tandarts, top!

Pluspunten

• Poetst ontzettend schoon
  • Accu duur is erg lang

Minpunten

• Slechte kwaliteit

Jos 20-06-2016

Fantastische poetservaring

Ter vervanging van de OralB electrische tandenborstel gegaan voor een zeer uitgebreide Sonicareset met extra body, twee reisetuis, twee laders en UV-reiniger. Na de allereerste poetsbeurt viel al op hoe schoon ons gebit was!
Door de toepassing van de zogeheten 'quadpacer' weet je zeker dat je voldoende tijd besteed aan ieder kwadrant tanden en met de 5 verschillende poetsmodi kun je naar hartelust je gehele gebit, tandvlees en tong verzorgen.
Wij zijn helemaal overtuigd van het poetsresultaat, het gebruiksgemak en de kwaliteit van deze bovendien geweldig uitziende tandenborstels welke slechts eens per 3 weken hoeven te worden opgeladen, waardoor je tijdens een korte vakantie niet eens een lader hoeft mee te nemen!
Van harte aan te bevelen en de investering meer dan waard, veel plezier met je verdere afwegingen.

consument 09-06-2016

Poets fantastisch maar stuk voor je het weet

Deze tandenborstel poets fantastisch maar gaat bijzonder kort mee. Na precies 2 jaar begaf de eerste handset het. De tweede na 2 jaar en een paar maanden. En ja hoor... standaard reactie: het is economisch niet verantwoord het product te repareren.

Een technische levensduur van krap aan 2 jaar is ronduit belachelijk voor zo'n Philips product.

Iklinda 26-02-2016

Prima tandenborstel met meerder 'programma's' en geeft even een seintje als het tijd is voor de volgende kwadrant om te poetsen. het reinigen van de borstels met UV geeft een extra fris idee

Willem Verwijs 23-02-2016

fijne tandenborstel. poetst prima. na 2,5 jaar is de batterij op, dus niet degelijk. ik verwacht een technische levensduur van 6 jaar of meer

ballooning 21-02-2016

mooi poetsresultaat, wel even aanpassen in het begin met de trillingen, nogal raar gevoel als je een andere elektronische tandenborstel gewend bent

Roodkapje12 19-02-2016

we gebruiken deze tandenborstel nu ongeveer een maand en ik moet eerlijk tpegeven dat ik hem werkelijk niet meer zou willen afgeven!
De eerste dagen waren wel even aanpassen daar deze met sonische bewegingen werkt. Als je al 10 jaar een roterende tandenborstel gewend bent dan is dit werkelijk een wereld van verschil, positief dan! Mijn tanden zijn glanzend en glad, lichte verkleuringen zijn ondertussen verdwenen en ook ontstoken tandvlees is verleden tijd. Handig bij dit toestel is ook dat er een uv reiniger bij voorzien is, waar ik voorlopig niet echt het nut van inzie, maar je kan er wel 2 borsteltjes in kwijt. Dus kunnen we deze tandenborstel met z'n twee kunnen gebruiken. Ook heb je de keuze tussen 5 verschillende "programmatjes" . Van snel tot intensief, zelfs met massage. Ook is hij voorzien van een functie waarbij je een zwak signaal hoort wanneer het tijd is om te over te gaan tot de andere kant van je gebid. Een hele goede tandenborstel alleen jammer dat het toestel en ook de borsteltjes nogal duur zijn.

Lieveke 16-02-2016

De trillingen van deze tandenborstel zijn veel te hard. Het is zelfs licht pijnlijk de trillingen.
Hij ligt wel goed in de hand en hanteert wel makkelijk. Hij is zeker gemakkelijk in het gebruik, maar ik heb nogal gevoelige tanden en de trillingen zijn hiervoor niet aangenaam

saranne 16-02-2016

Wat een ontzettend fijne elektrische tandenborstel! Mijn tanden voelen super schoon en glad na het poetsen. Ook mijn tandvlees ziet er beter uit.

Xenia1881 15-02-2016

De Philips Sonicare FlexCare+ 6 series heeft een hele moderne uitstaling, 5 poetsstanden (clean, gum care, refresh, sensitive and massage), een batterijduur voor 3 weken poesten, een quadpacer (stimuleert grondig poetsen van alle tanden) en een smartimer (ondersteunt de aanbevolen poetsduur van tenminste 2 minuten). Een van de beste optie aan de tandenborstel is de UV-reiniger voor de opzetborstel-na de poetsbeurt kun je het opbergen in de UV reiniger en UV licht maakt de opzetborstel droog en vrij van bacterien. Heel handig dus.
Poetsen met deze andenborstel geef me een heel schoon gevoel. Ik ben zeer tevreden.

Marincke 14-02-2016

Goede tandenborstel. Diverse opties erop. Geeft duidelijk aan hoe lang je moet poetsen. Uv reiniger voor extra hygiëne. Normaal heb ik altijd bloedend tandvlees. Tot nu toe is dat met deze borstel nog niet gebeurd. Zelfs niet op de gewone clean stand.

Kicky 12-02-2016

Komende van een manuele tandenborstel is het een groot verschil. Eerst vond ik de trillingen echt onaangenaam, maar na een tijdje raak je er aan gewend. Enkel aan het gehemelte vooraan blijf ik het een vervelend gevoel vinden. Mijn man vindt het echter geen probleem, dus het lijkt persoonsgebonden.

In het begin kan je moeilijk inschatten aan welk tempo je moet rondgaan om elk kwadrant af te werken binnen de tijd, maar na enkele dagen heb je dit onder de knie en zijn de piepjes erg handig. Wel jammer dat de maalvlakken eigenlijk niet voorzien zijn in het poetsschema: ik doe ze ofwel samen met de binnenste kwadranten ofwel start ik een nieuwe cyclus.

Het doorzetten loont wel de moeite: vanaf de eerste poetsbeurt voelen mijn tanden schoner en gladder aan (net een reclame-zinnetje maar het is gewoon zo). Ik heb bovendien geen enkele keer bloedend tandvlees gehad, in tegenstelling tot met mijn manuele borstel. Ik ga niet meer terug... De tandenborstel is niet van de goedkoopste maar voelt wel heel degelijk aan, voor deze prijs gaat hij hopelijk lang mee.

De tip die je ook in andere reviews leest is nuttig: tandenborstel in de mond houden (liefst gesloten) en dan pas aanzetten om te vermijden dat de tandpasta rond spettert.

zonneke79 12-02-2016

zeer handig in gebruik. gewoon een druk op de startknop en daar gaan we :-) eerst was het wat vreemd dat het een langwerpige borstel is, maar poetst wel aangenaam. ik merk niet veel verschil tussen de verschillende programma's, maar dat hoeft ook niet voor mij.

44Jollie44 10-02-2016

Als aanhanger van Oral B deze tandenborstel toch een kans gegeven. Ik heb hier geen spijt van. Het is even wennen, vooral de langwerpige borstel, maar het lijkt wel of mijn tanden schoner zijn en blijven. Mooie vormgeving, ligt goed in de hand. Geluid is even wennen, net alsof je bij de tandarts zit. Meerdere instellingen ( oasenitive, clean, gum, massage) zeer fijn ervaren. UV lamp voor extra schone borstels.. tja moelijk wat over te zeggen, maar geeft wel extra gevoel van hygiene.
Een klein nadeel. na twee minuten poetsen stopt de tandenborstel er zelf mee. Ik zou hier graag zelf de controle over willen houden, maar opnieuw aanzetten is kleine druk op de knop, dus zeker overkomelijk.

wapa 09-02-2016

Sinds een paar weken deze elektrische tandenborstel in mijn bezit en ik ben om. Voor mij nooit meer een gewone tandenborstel. Veel minder last, gevoel dat tanden veel schoner worden en geen bloedend tandvlees meer!

highfive86 09-02-2016

Dit product gebruik ik nu al 3 weken en kan dit zeker aanbevelen. Op het eerste gezicht valt het design op. Het gemak waarmee je opzetborstel kunt reinigen middels UV-reiniger is hier een groot pluspunt. Verder vind ik het zeer prettig dat er 5 verschillende poetsstanden op dit product zitten. Ik merk dat het heel prettig voor mijn tandvlees poetsen is. En vooral de reisetui springt eruit als extra accessoire.

Michel16 07-02-2016

Ik heb deze tandenborstel even te leen gekregen om te kijken wat ik ervan vind. Maar ik moet zeggen dat die echt goed poetst. Mijn tanden voelen na het poetsen heel glad aan. Verder maakt die een apart vrij stil geluid. In ieder geval maakt die minder geluid dan mijn eigen tandenborstel. Dat vind ik zelf wel prettig! En verder is die makkelijk schoon te maken. Ow ja..! De accu van deze tandenborstel gaat erg lang mee, voordat die weer opgeladen moet worden. Dat vind ik zelf echt heel prettig!

wadetski 06-02-2016

Degelijke en doeltreffende tandenborstel!

Ik had vaak last van bloedend tandvlees. Maar sinds ik met de Philips Sonicare poets heb ik daar zo goed als geen last meer van.
Het is even wennen en de manier van poetsen, het bizarre geluid. Maar eens je dit gewoon bent is het super! Nog nooit zo glad gevoel gehad na het poetsen.

+ zeer goede reiniging
+ veel verschillende poets-standen
+ minder bloeding bij het poetsen
- wennen aan het geluid
- opzetborstels zijn niet overal te verkrijgen
- vrij duur in aanschaf

DaphneVB 06-02-2016

Zeer tevreden van deze tandenborstel. Een heel groot verschil met een eenvoudig model dat ik vroeger had. De haartjes geraken echt overal. De opdeling van de poetstijd in 4 stukken is ook handig om te weten wanneer je best aan de andere kant begint te poetsen. Mooi design ook. Zeer tevreden!

aj1977 06-02-2016

Ik gebruik deze tandenborstel nu ruim een week. Ik heb hiervoor meerdere elektrische borstels gehad. Deze is echt formidabel, wat een kracht zit erin. Mijn tanden voelen veel gladder aan, en het tandvlees is ook gezonder! Ook het reinigen stelt niks meer voor met de reiniger! Kortom een aanrader voor iedereen, die hygiëne wil en een gezonder gebit!

AGBuitenhuis 05-02-2016

Ik kon maar niet wennen aan deze tandenborstel. Dus voor mij is het een afknapper.
Maar mijn zoontje van 11 jaar vindt de tandenborstel geweldig, zeker met die 'kwart-indicator'. En de tandenborstel stopt met 2 minuten, dus hij hoeft niet meer zelf op de tijd te letten. Hij vindt het apparaat geweldig.
Dus tja... Kwestie van persoonlijke voorkeur.

E. 04-02-2016

Een prachtig vormgegeven elektrische tandenborstel, met diverse poetsmogelijkheden in het menu op de borstel.
Na de eerste poetsbeurt merkte ik meteen verschil, mijn tanden voelen echt schoon aan. Ik had mijn twijfels of het beter kon, maar dat kan dus echt.
De prijs is iets hoger dan gemiddeld, maar is het zeker waard als je kijkt naar het poetsresultaat, de mogelijkheden van het apparaat en het design.
Enige minpuntje dat hij harder poetst en dus iets meer spettert, maar ook dat went.

kna66el 02-02-2016

Na een paar weken al duidelijk minder plak en gladere tanden. Mijn tandvlees bloed ook niet meer. Moest wel erg wennen aan dat trillen in me mond.

kim2902 02-02-2016

Ik moest even wennen aan de 'huid' van de tandenborstel, deze is erg zacht, zachter als mijn voorgaande, waardoor ik hem de eerste keer uit mn handen liet glijden, maar ik vind het nu een fantastisch apparaat en wil niet meer terug naar mijn vorige, ik heb het gevoel alsof hij veel beter poetst dan de vorige, welke trouwens ook van philips was.

cbdkl 31-01-2016

Makkelijk in gebruik, fijn al de verschillende standen en door uv reiniger blijft borstel schoon. Borstel is fijn alleen lastig te verwijderen. Ook de timer is fijn, weet je wanneer je moet wisselen van kant.