Philips 4300 series HX6800 zwart, grijs - Reviews

• Best Reviewed aug 2021
  • Test panel 8 aug 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 4300 series HX6800 zwart, grijs op Kieskeurig.nl.

dejongpatrick 31-08-2021

Mooi product, niets voor mij

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart

Het product de afgelopen weken mogen testen. Normaal poets ik mijn tanden met een handtandenborstel, dit was een ideaal moment om weer eens een elektrische variant te proberen.

Het is een mooie tandenborstel, het strakke, zwarte design maakt hem een mooi apparaat om te zien. Verder is hij niet zwaar en heeft het apparaat niet veel knoppen. Dat is prettig en maakt het apparaat gemakkelijk in gebruik.

De tandenborstel is snel in elkaar geklikt en kan vrijwel direct gebruikt worden. Wat opvalt is dat het apparaat erg hard trilt bij het aanzetten, dit voelt onprettig. Vervolgens is het tandenpoetsen ook niet aangenaam, wellicht omdat ik dit ook niet gewend ben. Na meerdere keren proberen, bleef het een naar gevoel geven aan mijn tanden. Het harde trillen ervaar ik als erg onprettig. Er zitten twee standen op de tandenborstel, maar nog een extra zachtere stand had een aanwinst geweest en had voor mij de tandenborstel waarschijnlijk wel als prettig laten ervaren.

De tandenborstel is verder snel opgeladen en erg degelijk. Bij het te hard poetsen merkt de tandenborstel dit direct op, de druksensor werkt dus perfect.

Pluspunten

• Druksensor

Minpunten

• Twee standen
  • Gevoelig

Femkewokke 30-08-2021

Super fijne tandenborstel

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart

De afgelopen 2 weken heb ik deze tandenborstel getest en ben echt ontzettend tevreden.
Door de eenvoud van de tandenborstel, 1 knop, is deze juist heel fijn te bedienen. Sommige tandenborstels zien er heel fancy uit met alle knopjes, maar in de praktijk maak je daar bijna geen gebruik van.
Hij voelt heel er licht aan, ligt makkelijk in de hand en voelt heel zacht aan voor je tanden. Mijn vorige tandenborstel (ook van Philips) was ook heel fijn maar daarvan vond ik persoonlijk de poetsstand vaak heel hard. Met mijn gevoelige tanden, is dit echt een uitkomst. Ook krijg ik vaak van de tandarts te horen dat ik te hard tegen mijn tandvlees duw, wat met deze borstel verleden tijd is.
Ook de batterij gaat heel erg lang mee. Ik ben benieuwd hoe lang dit ook zo blijft, vaak zie je dat veranderen in de loop van de tijd.
Al met al een top apparaat, helemaal voor de prijs die je ervoor moet betalen.

Pluspunten

• Fijne poetsstand
  • Lange batterijduur
  • Ligt fijn in de hand

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Niek00 28-08-2021

Fijne tandenborstel, goed poetsresultaat

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart

Toen ik de tandenborstel voor het eerst gebruikte merkte ik dat ik de trillingen erg hard vond. Na een aantal keer poetsen merkte ik hier niks meer van, dit was een kwestie van gewenning. De tandenborstel heeft dan ook twee standen de ene is harder dan de andere. De hardere stand wordt geactiveerd door twee keer op de knop te drukken.

Ik verbaasde mij over de batterijduur van de tandenborstel, ik gebruik de tandenborstel namelijk al twee weken en heb deze nog geen enkele keer hoeven opladen. De borstel geeft tijdens het poetsen elke dertig seconden een signaal en stopt automatisch na twee minuten. Deze functie vind ik erg prettig omdat ik nooit doorhad hoelang ik nou daadwerkelijk mijn tanden aan het poetsen was. Wat ik ook zeker een pluspunt vind aan deze tandenborstel is dat je een signaal krijgt wanneer je te hard drukt tijdens het poetsen, dit merk je namelijk door de veranderende vibratie van de tandenborstel. Door deze functie kwam ik er achter dat ik eigenlijk altijd te veel druk zette tijdens het poetsen.

Ik vind dat de tandenborstel een mooie kleur en een strak design heeft. De greep van de tandenborstel voelt glad aan en er zit maar één knop op de tandenborstel, dit maakt het gebruik erg eenvoudig. Ook is de tandenborstel waterdicht dit maakt het mogelijk om de tandenborstel tijdens het douchen te gebruiken.

Het nadeel van deze tandenborstel vind ik de kleine borstelkop en het harde geluid wat de tandenborstel maakt. Maar al met al ben ik zeer tevreden met deze tandenborstel, mijn tanden voelen na het gebruik erg glad en schoner aan.

Pluspunten

• Houdt poets tijd bij
  • Druksensor

Minpunten

• Harde trillingen
  • Kleinere borstelkop

ws 28-08-2021

Fijne tandenborstel, maakt goed schoon.

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart

Ik heb deze tandenborstel mogen testen, en was zeer verrast over dit model. Ik was al jaren gewent aan mijn eigen elektrische tandenborstel. Ik moest eerst wel wennen aan de trillingen en de welke hardheid ik het prettigst vond, na 2 dagen was ik daaraan gewend. Ik vind deze elektrische tandenborstel erg fijn in gebruik, mijn tanden voelen een stuk schoner aan. Het voelt niet zo zwaar als mijn oude tandenborstel en ligt fijn in de hand. Wat ik erg prettig vind is dat deze tandenborstel 2 standen heeft en het geeft een signaal als je te hard poetst. Voordeel is ook dat hij steeds een signaal geeft na 30 seconden en dat hij automatisch na 2 minuten poetsen zichzelf uitschakelt. Wat ik ook een pluspunt vind is dat de batterij lang meegaat voordat je het weer moet opladen. Ik vind het erg fijn dat deze tandenborstel ook aangeeft wanneer je de borstel moet vernieuwen. Ik vind het dan ook een erg fijne tandenborstel die goed schoonmaakt en fijn in gebruik is.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Signaal wanneer borstel moet worden verwisseld
  • 2 standen
  • Schonere tanden

Marcel 28-08-2021

Luxueuze tandenborstel met goed poetsresultaat

Design
Het is een luxueus uitziende tandenborstel maar de body voelt wel wat glad aan. Ik zie een risico dat je de tandenborstel daardoor een keer laat vallen als je natte handen hebt.

Gebruiksduur/laden
Ik heb de tandenborstel nu bijna twee weken in gebruik en heb hem nog niet hoeven opladen. Wat een leuk detail is, is dat als je de tandenborstel oppakt voor gebruik, dat lampje ook gaat branden. De kleur geeft de status van de batterij aan. Ik vind het een erg handige feature, omdat je nu precies weet wanneer je hem moet opladen en dat niet te vroeg al doet.

Gebruik
De tandenborstel kent twee is makkelijk in gebruik. 1x op de knop drukken zet hem aan, een tweede keer drukken geeft de andere vibratie-intensiteit en bij de derde keer gaat hij uit. Het was even wennen, maar het werkt prima als je het even door hebt. Tijdens het borstelen voel je een verandering in de vibratie als je te hard duwt. Ik heb dat een paar keer meegemaakt. Dat is een fijne feature omdat je hiermee je tandvlees ontziet. Op mijn huidige tandenborstel heb ik het niet en ik wist dus niet dat ik eigenlijk af en toe te hard poets. Na iedere 30 seconden krijg je een kort piepje en na 2 minuten schakelt de tandenborstel vanzelf uit. Dat vond ik in eerste instantie vervelend, maar ik merk nu dat ik anders ben gaan poetsen. Ik poets nu echt 30 seconden een van de voer zones (binnenkant boven en onder en buitenkant boven en onder) en ik stop pas met poetsen na 2 minuten. Bij mijn eigen tandenborstel poetste ik ook wel korter dan 2 minuten.

Resultaat
En uiteindelijk het belangrijkste: het poetsresultaat is prima. Mijn tanden voelen glad aan en je hebt en fris gevoel in je mond!

Pluspunten

• Luxe uitstraling
  • Batterij-indicatie bij oppakken
  • Goed poetsresultaat

Minpunten

• Gladde behuizing

Dwight Demmers 27-08-2021

Mooie drukgevoelige tandenborstel

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart

Omdat ik te hard druk met het poetsen van mijn tanden, raadt de tandarts mij al jaren aan om een elektrische tandenborstel te kopen. Ik heb dat altijd onzin gevonden, maar heb de kans aangegrepen om de Philips Sonicare ProtectiveClean 4300 uit te testen.
De tandenborstel heeft een mooi slank model en is (in mijn geval) mat zwart. De oplader die erbij geleverd wordt is hoogglans zwart en net breed genoeg om de tandenborstel op te zetten, ondanks dat staat de tandenborstel stabiel op de oplader. Ik heb de tandenborstel nu 2 weken in gebruik en heb hem tot op heden nog niet hoeven opladen, dus mocht je een keer op vakantie gaan en je bent de oplader vergeten, dan is er nog geen man overboord.

Omdat ik te hard druk met mijn tandenborstel was ik vooral benieuwd naar de druksensor in de tandenborstel en eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik door de trillende tandenborstel nog nooit te hard heb gedrukt met deze tandenborstel. Als je wel te hard drukt gaat er een oranje lampje branden aan de voorkant van het toestel, persoonlijk vind ik dit niet genoeg opvallen (ik kijk niet altijd in de spiegel tijdens het poetsen) en had een waarschuwing via een piepje of iets dergelijks handiger geweest. Volgens de gebruiksaanwijzing en aanraden van de tandarts moet je ongeveer 30 seconden per kwadrant poetsen. Deze tandenborstel weet dat en geeft een soort lange vibratie zodra er 30 seconden zijn verstreken. Na 4x 30 seconden schakelt de tandenborstel zichzelf uit. Dit vind ik een erg handige functie en praktischer dan de beeldschermen met timers die bij andere merken worden geleverd. De Philips Sonicare gebruikt vibraties om de tandenborstel te bewegen in tegenstelling tot de draaiende kopjes van andere merken, die trillingen zijn wel even wennen maar na een paar keer poetsen merk je het niet meer. Ik ben erg tevreden over de tandenborstel en heb persoonlijk het gevoel dat ik beter mijn tanden poets dan voorheen (geen bloedingen meer), wel vind ik het jammer dat je geen gekleurd ringetje of iets dergelijks op je opzetborsteltje kan klikken om zo onderscheidt te maken tussen die van jou en je huisgenoten.

Pluspunten

• Druksensor
  • Compact / slank design
  • Lange batterijduur
  • Houdt poetsintervallen bij

Minpunten

• Alleen lichtsignaal bij te hard drukken
  • Geen mogelijkheid tot kleurcodes borstel

F. Oulad Youssef 27-08-2021

De tandenborstel voor het betere poetswerk

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart

Ik heb een elektrische tandenborstel, maar had nog steeds problemen met tandvlees. Het maakte niet goed schoon waardoor mijn tandvlees telkens bloed.

Ik heb de Philips nu een week getest en ik merk dat mijn tandvlees minder rood kleurt en minder bloedt. Je merkt wel dat de Philips veel krachtiger is dan de "bekende" elektrische tandenborstel. Als je te hard drukt, stopt de Philips automatisch. Dat doet de andere niet.

Wat ik ook handig vind, is de melding ( lampje) die gaat branden als je de opzetborstel moet vervangen. Die hebben de andere elektrische tandenborstel niet. En de 2 snelheden maakt het wel compleet.

Pluspunten

• gewicht
  • slank
  • design
  • lange accu duur

Minpunten

• 1 opzetborstel

h**s@g**l.com 26-08-2021

Fijne electrische tandenborstel voor schappelijke prijs

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart

Ik kom van een handtandenborstel en dit is echt een verademing. In het verleden heb ik wel een electrische tandenborstel gehad (15 jaar geleden) maar deze werkt echt veel beter. Poetsen gaat veel beter en mijn gebit is schoner. Het is wel even wennen de eerste paar dagen. Gelukkig zit er een programma in die de intensiteit geleidelijk opbouwd om je gebit te laten wennen.

Ik vind het design van de tandenborstel erg mooi, het ziet er strak uit. Daarnaast voelt deze erg degelijk aan en is hij waterdicht zodat je het goed schoon kunt houden. De verpakking waarin het apparaat komt is ook goed. Een minpuntje vind ik wel dat er maar 1 opzetstuk bij zit, en er geen reisetui bij zit. Hierdoor moet er al snel bijgekocht worden.

Een ander minpuntje is de quadpacer functie. In principe is deze erg handig, maar ik ben langer bezig dan de tandenborstel wil. Hij gaat dan automatisch uit wat ik niet wil. Ik heb niet kunnen ontdekken hoe ik dit uit kan zetten.

Pluspunten

• Poets goed schoon
  • Voelt erg degelijk aan

Minpunten

• Quadpace functie kan niet uitgeschakeld worden
  • Maar 1 borstel in de verpakking

fam.kuppen2020@gmail.com 26-08-2021

Philips elektrische tandenborstel

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart

Mooie elektrische tandenborstel maakt goed schoon
Goed in gebruik
de batterij van de tandenborstel gaat lang mee als die opgeladen is zal hem zeker aanraden

Pluspunten

• Werkt goed
  • Batterij gaat lang mee als die opgelaten is

Suzanne 26-08-2021

Gezondere tanden en tandvlees door deze tandenborstel

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart

Op advies van mijn mondhygiënist een elektrische tandenborstel gaan gebruiken ipv een gewone tandenborstel.
2x per dag gebruik ik hem nu en ik moet zeggen wat een verademing.

Toen ik het pakket opende vond ik hem er mooi uitzien. Een mooi kleurtje en fijn design. Ligt ook lekker in de hand. Ik heb hem neergezet. Dat ging in eerste instantie niet zo makkelijk omdat de draad wat krulde en hij daardoor wat lastig bleef staan. Maar mijn man heeft dat perfect opgelost.

Wat ik erg fijn vind is dat je kunt zien wanneer je de borstel moet vervangen. Anders laat je een borstel er toch te snel te lang opzitten lijkt mij.
De tandenborstel is erg fijn in gebruik aangezien hij een signaal afgeeft als je 30 seconden hebt gepoetst. En hij stopt na 2 minuten. Dat is ook wat mijn mondhygiënist adviseerde. Dus nu zorg ik er voor dat mijn tanden lang genoeg zijn gepoetst.

De borstel voelt fijn aan. Ik heb hele gevoelige tanden en tandvlees maar dit voelt perfect.
Tevens merk ik nu dat mijn tanden en tandvlees er veel beter uit zien. Dat is dus een mooi pluspunt voor mijn gezondheid.

Enig nadeel vind ik dat hij het geluid best wel hard is.

Pluspunten

• indicator voor vervanging borstel
  • tijdsindicator
  • Schakelt uit na 2 minuten
  • Ligt fijn in de hand

Minpunten

• hard geluid

Marcellahoye 25-08-2021

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart

Wat een verademing met een gewone tandenborstel. Eerst sceptisch nu toch om.
Heel fijn dat er een timer op zit van 2 minuten. Zo weet je precies wanneer je klaar bent. En in die twee minuten geeft hij ook nog elke dertig seconden een piepje zodat je je gebit in 4 kunt delen en elk gebied even veel aandacht kan schenken.

De hardheid van de borstels is precies goed.

Het kapje op de borstel is fijn, er komt hierdoor geen viezigheid op de borstel.

Ik zou niet meer teruggaan naar een gewone tandenborstel.

Christina0102 24-08-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart

Ik heb de Philips Sonicare mogen testen. Ik gebruikte al een elektrische tandenborstel met ronde kop, maar hiermee kreeg ik niet altijd goed het tandplak weg. Met de Philips Sonicare wel. De tandenborstel zorgt voor een goed resultaat, je tanden voelen erg schoon na het poetsen. Ook is de tandenborstel makkelijk in gebruik, gezien de tandenborstel zelf vrijwel al het werk doet. De borstel voelt niet te hard aan op het tandvlees, maar wel hard genoeg dat je voelt dat het schoon wordt. Je kunt de tandenborstel instellen op normaal en iets harder door simpelweg op de knop te drukken.
Ik ben zeer tevreden met het resultaat van deze tandenborstel, omdat het zorgt voor een goed en schoon resultaat. Daarom raad ik dit product aan.

Pluspunten

• Schoon resultaat
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Maakt wel veel geluid

Nancy 23-08-2021

Mooi maar minder prettig in gebruik.

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart

Ik was blij verrast toe ik de tandenborstel uitpakte maar het gebruik was minder positief. Het design vind ik prachtig: strak, zachte kleuren en handzaam. Het randje tussen de borstel en het handdeel is wel vatbaar voor achterblijvende tandpasta.
Eenmaal geïnstalleerd, wat zeer snel ging, heb ik de tandenborstel opgeladen en in gebruik genomen. Nu, ruim een week verder, heb ik de tandenborstel nog niet hoeven op te laden, dat vind ik prettig voor weekendjes weg etc.
De eerste keer kriebelde mijn hand en mond van het trillen (ondanks dat ik al 15 jaar elektrisch poets met andere tandenborstels). Het handdeel trilt erg mee. Ik vond het borsteltje vrij zacht en de vorm minder prettig in gebruik dan ronde borsteltjes. Mijn tanden werden wel goed schoon voelde ik maar niet anders dan anders.
Bij te hard drukken gaat er een klein lampje branden, deze zie ik niet tijdens het poetsen dus dat heeft weinig nut. De tandenborstel stopt even na 30 seconden, dat is leuk bedacht maar in de praktijk poets ik nooit 30 seconden 1 unit, en erna de volgende. Na 2 minuten gaat hij automatisch uit. Dit vind ik heel vervelend want ik ben dan vaak nog niet klaar.
Het lampje op het handdeel geeft aan hoeveel hij nog is opgeladen, deze gaat pas branden als je de borstel oppakt. Dit vind ik goed bedacht.
Al met al ben ik niet overtuigd om over te stappen van mijn eigen merk.

Pluspunten

• uitstraling
  • batterijduur

Minpunten

• manier van trillen
  • stopt zelf na 2 minuten

akpool 20-08-2021

tandenborstel (Sonicare) werkt uitstekend

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart, grijs

Niet te veel tierelantijnen, aan en uit en 2 snelheden, heb het gevoel, dat de borstel uitstekend werkt. Na volledig opladen een heel lange tijd werkzaam, steeds gelijke kracht houdend, licht in gewicht, makkelijk in de hand houdend, zuinig met tandpasta.

D. Klein 19-08-2021

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart

Deze elektrische tandenborstel geeft handig iedere 30 seconden aan wanneer het tijd is om te wisselen van kant met poetsen. Na 2 minuten schakelt hij zich vanzelf uit. Daarnaast is de druksensor handig, zodat je nooit te hard duwt op je tandvlees en tanden. Het enige minpunt is dat de tandenborstel maar 2 standen heeft, zo voelt de ''zachtste'' stand nog steeds vrij hard aan voor mij.
Het design is mooi, met een lichtroze kleurtje en de borstel ligt lekker in de hand.
De accu gaat ook lang mee, dus je hoeft niet naar iedere poetsbeurt weer de tandenborstel in de oplader te hangen. Als laatste pluspunt vind ik het heel praktisch dat de tandenborstel aangeeft wanneer het tijd is om het borsteltje te vervangen, ideaal!

Pluspunten

• design
  • accu capaciteit
  • druksensor
  • geeft aan wanneer je opzetborstel moet vervangen

Minpunten

• maar 2 poetsstanden

Postmanator 04-05-2021

Poetst perfect schoon

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart, grijs

Was altijd een handenpoetser. Wilde nooit een electrische, trilde teveel in mijn hoofd. Maar nu ik deze heb gebruikt, Wil ik niet meer anders. Merkte dat mijn tanden er echt veel schoner en gladder van werden. Perfect, en dat vond mijn tandarts ook.

Tester-Dijk 20-04-2021

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart, grijs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het is een hele fijne tandenborstel, waar ik wel even aan moest wennen omdat dit mijn eerste elektrische tandenborstel is. Tanden zijn hierna fris en glad. Ook geen last meer gehad van pijnlijk tandvlees. De tandenborstel geeft het goed aan wanneer je te hard drukt. De tandenborstel gaat na 2 minuten zelf uit, dit vond ik niet handig omdat ik met de hand gewend ben om langer te poetsen. Een pluspunt is ook de batterijduur, na 2 weken nog steeds vol. Een extra oplader zou wel fijn zijn geweest.

JillAmsterdam 15-04-2021

Super fijne tandenborstel.

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart, grijs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een hele fijne tandenborstel. Ik had zelf nog een oudere, en je merk dat deze sonicare aanzienlijk minder geluid maakt. Dit vind ik een grote plus. Ook de bijgeleverde etui is handig wanneer je veel onderweg bent. Jammer vind ik dat de tandenborstel maar 1 stand heeft. Wel geeft de tandenborstel een signaal wanneer je te hard poetst. Dat deed ik blijkbaar best vaak en poets nu veel beter.

Fae92 12-04-2021

Zeer krachtige tandenborstel

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart, grijs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Bij het openen van de doos schiet alles er al heel goed uit. Het komt met mooie opbergdoosjes en de borstel zelf is van sterk materiaal maar met een zacht laagje voor een fijne houvast.

En dan het poetsen zelf... Bij het aanzetten schrok ik de eerste keer want het zijn echt zeer krachtige vibraties. Niet pijnlijk, het voelt juist prettig aan maar wel erg aanwezig. Je voelt de trillingen in de hele borstel en ook je mond, maar zelfs met mijn gevoelig tandvlees geen problemen.

Elke 30 seconde geeft de borstel een seintje en na 2 minuten stopt hij vanzelf. Ook heel handig.

Na het poetsen voelt het alsof je net bij de tandarts je tanden hebt laten polijsten. Ik ben echt zeer tevreden over deze tandenborstel!

ellens 12-04-2021

poetst tanden veel schoner zonder moeite

Geschreven voor: Philips 4300 series HX6800 zwart, grijs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] kan beter overal bij, gemakkelijk in gebruik, fijne borstel