De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B SmartSeries Smart 5 - 5000- Elektrische Tandenborstel Wit Powered by Braun wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Lisanne079 20-02-2019

Zeer fijne tandenborstel!

Ik ben nu een tijdje de trotse eigenaresse van de Oral-B SMART 5000N White. Dat ik dat ooit zou zeggen over een elektrische tandenborstel is voor mij ook een verrassing. Ik was er namelijk altijd van overtuigd dat een elektrische tandenborstel niks voor mij was. Ik heb een draadje achter zowel mijn boven- ala ondergebit vanwege een beugel en mijn tandarts adviseerde mij daarom met een zachte handborstel te poetsen. Toen ik deze SMART 5000n gratis mocht uit proberen, heb ik het er voorzichtig op gewaagd. Blij ben ik met de functie die aangeeft als je te hard drukt. Ook is het fijn dat er een timer op zit, want ik ben er eigenlijk altijd te snel klaar mee. De tandarts was positief bij de laatste controle, meer dan bij mijn handtandenborstel. Wat ik jammer vind van dit product is dat ik de app functie niet kan benutten, al twijfel ik er ook aan wat de toegevoegde waarde hiervan is. De app vereist ios11 of hoger en mijn telefoon van 2,5jaar oud kan niet verder dan ios10. Jammer ook is dat de nieuwe borsteltjes vrij prijzig zijn en dat de borstel met doc in totaal best een grote omvang hebben. Ik kon hem niet kwijt op de planchet en dus staat hij nu op de wasmachine. Verder dus wel positief over het gebruik en de resultaten en ik zou deze tandenborstel dan ook zeker aanbevelen, ook als je een draadje achter je tanden hebt!

Pluspunten

• Druksensor
  • Timer
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Te groot voor wasbak planchet
  • SMART app vereist ios 11 of hoger
  • Nieuwe borsteltjes zijn prijzig

rverhoog 22-01-2019

Tandenborstel van de toekomst, erg prettig!

De electronische tandenborstel van Oral B is mij erg goed bevallen! De tandenborstel heb ik gratis ontvangen om te testen wat ik graag deed. De tandenborstel komt met een houder, drie verschillende opzetstukken, een lader, smartphone houder en een reisetui in de doos. Na het laden gelijk even getest en de 4 weken erna. Op je smartphone kun je een bijbehorende app downloaden die middels bluetooth verbinding maakt met je tandenborstel. Je kunt je smartphone in de keurig ogende houder plaatsen. De eerste keer verbinden gaat handig en snel! Daarna voelt de app dat je de tandenborstel oppakt en start zelf de timer zodra je hem start. 4 gebieden in je mond moet je poetsen in twee minuten. Je mond voelt ontzettend schoon aan na een poetsbeurt! Alsof je bij de tandarts bent geweest. Elke keer als je drukt komt hij in andere modes. Zo is er dagelijks schoon, white en soft. Tijdens het poetsen voel je elk kwartier door een korte onderbreking dat een ander gedeelte in je mond aan de beurt is. Tijdens het poetsen krijg je nieuws te zien, tips, het weer en andere zaken. Erg leuk! Ook krijg je tijdens het poetsen te zien dmv een rood lampje of je teveel druk zet wat slecht is voor het tandvlees. Na de gehele poetsbeurt geef je aan of je ook geflost hebt, tong hebt gereinigt en mondwater hebt gebruikt. Je krijgt een samenvatting te zien met een compliment en je kunt je poetsgedrag zien per dag, maand en jaar. Ook kun je je volgende bezoek aangeven bij de tandarts in de app. Al met al een erg bijzondere tandenborstel die door de gebruikte methode van resultaat zien in de app en de kwaliteit van de borstel en lader echt aanmoedigt dagelijks 2x te poetsen. Al in het begin voel je veel verschil nu je mond en tanden echt schoon zijn. Ik zou zelf niet meer zonder willen! Beslist een aanrader!

Pluspunten

• Fraai design!
  • Bluetooth connectie perfect
  • App heeft elke dag nieuwtjes!
  • Werking app prima!
  • Zeer positief resultaat!

Minpunten

• Staat iets wankel in houder

MennoK 15-12-2018

Een bijzonder goede tandenborstel, met app

Na het gebruik van de Philips elektrische tandenborstel was het tijd voor iets anders. Ik kreeg namelijk de kans om deze Oral-B tandenborstel gratis uit te proberen. Als ik de app daarbij gebruik, is het poetsen echt een verrijking. Er zijn veel standen waar ik mee kan poetsen, waaronder een massage stand. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de app er niet zo vaak bijpak. Het poetsresultaat is heel goed.

Pluspunten

• Accuduur
  • Handig
  • Poetsstanden

Minpunten

• Prijs

Wim 11-12-2018

Een fijne tandenborstel met verschillende standen. Van gewoon poetsen tot het verwijderen van tandplak.
Vergeleken met mijn oude tandenborstel maakt deze wel wat meer geluid.
De borstelhouder is ideaal omdat je nu 4 borstels kwijt kan bij je tandenborstel.
Ik heb deze tandenborstel gratis gekregen om te testen en ik moet zeggen, hij bevalt me erg goed.
Mijn tanden worden mooi wit en glad.

De app heeft naar mijn mening geen meerwaarde.

Pluspunten

• accu gaat lang mee
  • ligt fijn in de hand

Monique Westra 12-11-2018

Een geweldige tandenborstel met zeer schoon resultaat!

Een fijne tandenborstel die erg goed schoon poetst. Mijn tanden voelen echt glad aan.
Deze elektrische tandenborstel is zeker een aanrader. Wel zitten er veel opties op die ik persoonlijk zelf niet veel zal gebruiken. De tandenborstel kan gekoppeld worden aan je tablet of telefoon en daarin worden dan precies je resultaten en de tijd bijgehouden. Er word afgevinkt of je hebt geflost of mondwater hebt gebruikt. Wel fijn z’on reminder maar voor mij overbodig.
Er zitten ook meerdere poetsstanden op. Kortom een luxe tandenborstel met veel opties.
Zo kan je zelfs aangeven of je het weer en het nieuws in de app wilt laten weergeven.
Ik heb deze tandenborstel gratis gekregen om te testen maar zou hem ook zeker kopen.

Pluspunten

• Poetste goed schoon
  • Timer
  • Geen probleem als de tandenborstel nat wordt

Minpunten

• Maakt veel geluid
  • Beetje duur

Jeroen K 07-11-2018

Krachtige tandenborstel met lange accuduur

Sinds een aantal weken maak ik gebruik van de Oral B smart 5000N. Deze tandenborstel is erg licht, maar krachtig en ligt lekker in de hand. De tandenborstel heeft een druksensor. Als je te hard drukt brandt er een rood lampje, dit is zodat je niet te hard drukt en je borsteltjes niet onnodig slijten. Elke 30 seconden geeft de tandenborstel een korte trilling, deze trilling geeft aan dat je een ander deel van het gebit kunt poetsen. Verdeeld in; voor boven, achter boven, voor onder en achter onder, hierdoor heb je je tanden in 2 minuten volledig gepoetst.

De smart functie vind ik niet erg veel toevoegen. Hoewel het verbinden met je smartphone eenvoudig gaat is de app niet veel meer dan een timer, door middel van de eerder genoemde trillingen geeft de tandenborstel dit elke 30 seconden echter zelf al aan. De meerwaarde van de Bluetooth functie zie ik dan ook niet en ik maak er dan ook geen gebruik van. Doordat ik deze tandenborstel gratis kon testen kon ik hem goed vergelijken met mijn andere tandenborstel. Mijn gebit voelt vooral schoner en verzorgder aan. De borstel maakt wel behoorlijk veel geluid voor een elektrische tandenborstel, echter vind ik dit niet echt storend. De tandenborstel wordt met meerdere soorten opzetborstels en accessoires geleverd. Ik ben erg tevreden over dit apparaat en ga hem zeker blijven gebruiken.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik
  • Lange accuduur
  • Druksensor

Minpunten

• Smartfunctie van geen toegevoegde waarde
  • Luid

Tessaflessa 07-11-2018

Uitgebreide tandenborstel!

In de doos vind je de tandenborstel met 3 opzetborstels, een laadstation waarin je ook netjes de opzetborstels kan opbergen en de gebruiksaanwijzing.

Ik gebruik deze tandenborstel nu een aantal weken. Hij ligt prettig in de hand en maakt het gebit goed schoon! Wat ik fijn vind is dat er een rood lampje opzit die aangeeft wanneer je teveel druk zet. De timer geeft aan wanneer het tijd is om naar het volgende kwart van je gebit te gaan, en verzekert je ervan dat je braaf 2 minuten poetst. De App kon ik wel installeren, maar mijn telefoon maakte geen verbinding met de tandenborstel. Ik vraag me af of de App veel toegevoegd zou hebben aan mijn poetservaring. Daarnaast heeft de tandenborstel verschillende standen, maar om daar echt iets over te kunnen zeggen zou ik eigenlijk langer de verschillende standen moeten proberen. Ik heb dit product gratis ontvangen om te testen en ben zeker over het resultaat te spreken. Ik moet wel eerlijk bekennen dat als ik er zelf één zou kopen ik waarschijnlijk voor een meer simpele versie zou gaan. Dat zou voor mij een betere prijs-kwaliteit verhouding zijn.

Pluspunten

• Druksensor
  • Timer

Minpunten

• Geluid

Karin Römer 07-11-2018

Fijne tandenborstel

Ik ben erg blij met deze tandenborstel. Ik heb hem gratis mogen testen. Ondanks dat ik hem wel wat aan de prijzige kant vind, geeft hij een erg fris gevoel. Hij voelt wel wat goedkoop aan. Hij is wat slap en plastic, maar het resultaat is zeer fijn. De borstel heeft verschillende standen, die allemaal prima werken. Ik zou het geld er zelf misschien niet voor hebben overgehad, maar ik ben wel heel blij dat ik hem heb mogen krijgen! Dit is dan ook een blijverdje.

Pluspunten

• Fris gevoel

Minpunten

• duur
  • voelt niet heel sterk

TP74 05-11-2018

Een echte aanrader!

Zeer uitgebreide tandenborstel die via bluetooth met je telefoon en een app. gekoppeld kan worden, om het poetsen uiteindelijk zo eenvoudig en plezierig mogelijk te maken!
Op de borstel zelf zitten vijf functies en in de doos zitten onder andere drie verschillende opzetstukken.
Als U de app linkt aan Uw tandenborstel via een smartphone, dan wordt U vanzelf door mogelijkheden heen geleid.
Eenmaal een keuze gemaakt uit een van de vijf verschillende poets-mogelijkheden en alle daarbij behorende vragen ingevuld, kunt U eenvoudig aan de slag.
Zelf heb ik deze borstel gratis mogen ontvangen om uit te testen en na jaren met een gewone tandenborstel gepoetst te hebben was dit echt even wennen voor me.
Maar eerlijk is eerlijk, mijn tanden voelen een stuk gladder aan en het programma geeft keurig aan wat je moet doen, welke opzetborstel er bij hoort en welke producten U daarnaast het beste kunt gebruiken voor het beste resultaat.
De bijbehorende poetstand stelt hij ook automatisch in en de accu gaat ook makkelijk een kleine twee weken mee!

Kortom, een echte aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik, bij gebruik app
  • Goede waarschuwing bij te hard drukken
  • Goede accu capaciteit
  • Handige extra accessoires

Minpunten

• Handigste met je mobiel in de buurt.
  • Van alle opzetstukken,slechts 1 toegevoegd

Philippe 01-11-2018
  • Product gekregen

Poetst goed, maar beetje lawaaiig

Ik gebruik de Oral-B 5000N elektrische tandenborstel nu een paar weken en ben er tevreden over.
- ligt goed in de hand,
- poetst uitstekend,
- bij signaal bijna lege accu kun je nog 2-3 keer poetsen,
- heeft een lange accuduur,
Er worden ook een paar verschillende types opzetborstel meegeleverd.

Je selecteert de poetsprogramma’s met de aan/uitknop.

Waardoor het komt weet ik niet, maar het apparaat dat ik kreeg om te testen maakt wel veel meer geluid dan de oudere modellen van Oral-B; soms zelfs met een vreemde extra rammel.

De gratis app lijkt leuk, maar na een tijdje gebruikte ik ‘m niet meer: te veel werk en ik zie het nut niet zo. Wel nuttig is dat je de poetsprogramma’s die je niet gebruikt op de tandenborstel kunt deactiveren.

Ondanks het geluid ben ik enthousiast over de tandenborstel zelf. Die doet zijn werk uitstekend. De app gebruik je na een tijdje hooguit nog voor het programmeren van het apparaat, niet meer voor de overige functies.

Pluspunten

• poetst goed
  • verschillende opzetborstels meegeleverd
  • lange accuduur

Minpunten

• lawaaiig
  • app gebruik je na een tijdje niet meer

Marry 31-10-2018

Fijne tandenborstel

Een mooi design en een borstel die lekker in de hand ligt. Met een docking station en een reisetui is deze borstel helemaal compleet. De borstel zelf is voorzien van diverse standen, van gewoon poetsen, polijsten tot het poetsen van de tong; verschillende poetsstanden waaronder: 'tandvleesverzorging', 'whitening' en 'gevoelige tanden. De standen kun je veranderen door op de aan/uit knop te drukken. Wel is het jammer dat niet zichtbaar is in welke stand er dan gepoetst wordt. In de doos vind ik ook nog een reisetui, houder voor mijn mobiel en een badkamer organizer waarin meerdere borsteltjes bewaard kunnen worden. De borstel heeft Bluetooth-verbinding met de Oral-B app. Deze app is voornamelijk een timer, die zit dus ook al op de tandenborstel dus dat geeft mij weinig extra. Voor mij is dat geen reden om mijn telefoon mee te nemen naar boven. Een druksensor geeft aan wanneer er te veel druk wordt uitgeoefend. De borstel wordt geleverd met drie verschillende borsteltjes. Ik vind dat fijn omdat ik zo ook de verschillende borsteltjes kan proberen. De whitening is vind echt even wennen, er wordt behoorlijk druk uitgeoefend op de tanden. De motor is echt krachtig, ik merk heel duidelijk verschil met mijn vorige tandenborstel. De batterijduur is een dag of 10, ook prima wat mij betreft. Leuk dat ik deze borstel mocht proberen voor een test. Ik zou zelf geen borstel kopen met bluetooth omdat deze functie voor mij niet zoveel waarde heeft.
Maar omdat ik deze mocht testen kon ik de app met alle funties toch uitproberen.

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand

Minpunten

• De ziet niet op welke stand er gepoetst wordt

miranda2688 30-10-2018

Gladde en schone tanden in een handomdraai

Even wennen was het wel na jaren gepoetst te hebben met een elektrische tandenborstel van Philips. Erg handig vind ik de seintjes die je tussendoor krijgt na iedere 30 seconden en een langere trilling als de 2 minuten voorbij zijn. De app vind ik toegevoegde waarde hebben, omdat je inzicht krijgt in je poetsgedrag. Daarnaast geeft het rode indicatorlampje aan wanneer je te hard poetst. Ik mocht dit product gratis testen en heb daarom niet van tevoren naar de specificaties gekeken, maar al met al ben ik erg tevreden. Een aanwinst voor mijn mond!

Pluspunten

• Seintje na 30 sec. en 2 minuten
  • Rood indicatorlampje bij te hard poetsen
  • App

Minpunten

• Vrij duur in aanschaf
  • Geen bijzonder design

Bas 30-10-2018

Lekker gladde tanden

Sinds een paar weken gebruik ik deze elektrische borstel. Nou poetste ik al eens eerder elektrisch maar nam toch ook best vaak de gewone tandenborstel ter hand. Deze borstel, die ik kreeg om te testen, is echt wel een fijn apparaat. Het levert me een stuk gladdere tanden op, en ook achter mijn laatste kiezen poets ik beter dan voorheen. Wat me verder overtuigd van dit model is dat er verschillende snelheden opzitten waaronder een rustige stand die iets minder geluid maakt. De bijbehorende app die, via bluetooth verbonden, de poetsresultaten scant en bijhoudt is wel interessant. Niet zozeer voor mezelf, maar vooral mijn kinderen vinden het leuk om nu eindelijk eens hun vader te kunnen controleren: 'of ie wel goed poetst'

Pluspunten

• gladde tanden
  • verschillende snelheden
  • app is wel grappig

Minpunten

• maakt minder geluid maar nog steeds hoorbaar
  • prijs

SDWasabi 29-10-2018

Uitstekende elektrische tandenborstel

e Braun Oral-B Smart 5000N is een uitstekende veelzijdige elektrische tandenborstel met verschillende poetsmodi. Het brengt alle voordelen van een elektrische tandenborstel met zich mee en meer. Even belangrijk, als je te hard drukt, dan slaat de drukregeling aan, als je de tandenborstel te hard op de tanden drukt. De tandenborstel vermindert onmiddellijk de snelheid. De Smart 5000N heeft ook een ingebouwde timer die elke 30 seconden zoemt om het kwadrant te veranderen. Rechts en links voor en achter. Het reinigt in 3D-ritme en verwijdert op betrouwbare wijze de plaque. En bovenal, het werkt goed en betrouwbaar gedurende een lange periode, omdat ik de batterij slechts ongeveer om de twee weken moet opladen. Tevens kan je verschillende opzetborstels gebruiken, naar wens. Ik mocht deze versie testen.

Pluspunten

• led indicatie
  • meerdere modi
  • 30 seconden timer
  • druksensor

Minpunten

• app is gimmick
  • borstelhouder neemt veel ruimte in op wastafel

Mark van de G 28-10-2018

Goede Behulpzame tandenborstel

De Smart5000N van Oral-B is een lichte tandenborstel vergeleken met voorgaande modellen. Hij ligt prima in de hand en heeft veel kracht tijdens het poetsen. Ik heb wel de gebruiksaanwijzing goed moeten lezen over wat de verschillende standen betekenen, maar uiteindelijk is dat vrij snel duidelijk. Tijdens het poetsen krijg je elke 30 seconden een signaal om naar het volgende segment te gaan waardoor je je poetstijd goed bij kunt houden. Ook waarschuwt de borstel door middel van licht wanneer je te veel druk geeft. Er zit ook een app bij die je op je telefoon kunt installeren. Deze houdt bij wanneer en hoevaak je poetst. Hier moet ik de toegevoegde waarde nog van te herkennen, maar is wel een leuke gadget. Ik heb de borstel gekregen om te testen en kan hem iedereen aanraden. De meerprijs tov een niet smart type kan ik niet helemaal plaatsen, maar dat komt omdat ik de toegevoegde waarde van de app niet helemaal zie.

Pluspunten

• Helpt tijd bij te houden
  • Geeft aan wanneer te veel druk gegeven wordt

Minpunten

• Toegevoegde waarde van de app

Maaike 27-10-2018

Maakt het tandenpoetsen weer leuk!

Ja ontvangst van de tandenborstel meteen de app van oral b gedownload, en gekoppeld aan het apparaat. Zodra het apparaat gekoppeld is, en aan gaat gaat een timer in de app lopen ( je kan zelf kiezen wat je wilt zien, ik heb ervoor gekozen dat je per sectie gaat poetsen.) als je te hard drukt wordt het licht achterop rood, nou ik heb nu dus pas geleerd dat ik al veel te lang veel te hard poets... ook krijg je in de app tips, en echt ben hierdoor ook met mondwater gaan spoelen, tong poetsen, het maakt het gewoon echt leuker. De borstel heeft meerdere standen, en je tanden voelen echt schoon aan na t gebruik, ben echt blij dat ik dit mooie apparaat mocht testen, echt een aanrader!

Pluspunten

• Geeft aan wanneer je te hard poetst
  • Meerdere standen
  • Maakt niet te veel geluid

Ilse M 26-10-2018

Deze tandenborstel heb ik nu een aantal weken in mijn bezit nadat ik hem gekregen om te testen

In de doos zit achtereenvolgens de elektrische tandenborstel, 3 verschillende opzetborstels, een oplader met daaraan vast een houder voor 4 borstels, een smartphonehouder en reis-etui.
De tandenborstel ligt goed in de hand en is makkelijk te bedienen. Er zit namelijk maar één knop op waarmee je de poetsstanden regelt. Het apparaat heeft bluetooth om verbinding te kunnen maken met een smartphone.

Met diverse standen is dit een heel fijne tandenborstel.

Het korte signaal na 30 seconden is zeer handig om elk kwadrant van je mond even lang te poetsen. En natuurlijk het belangrijkste, mijn tanden voelen schoon en glad aan.

Echt een aanrader.

Pluspunten

• Timer
  • Kwaliteit

olaafje 24-10-2018

Fijne tandenborstel

Dit is een hele fijne tandenborstel makkelijk te gebruiken poets heel fijn en geeft duidelijk aan hoe lang je moet poetsen.
Ook geeft hij aan als je te hard drukt
En doormiddel van de app die je installeert is het alleen maar fijner en makkelijker geen spijt van deze aanwinst

Romy dV 22-10-2018

Schoon mondgevoel, handige extra's

Ik gebruik al jaren een handtandenborstel omdat ik het gevoel van een elektrische tandenborstel nooit zo fijn vond. Sinds ik de Oral-B Smart 5000N gratis mocht ontvangen om te testen, gebruik ik deze 2 keer per dag i.p.v. mijn handtandenborstel. Dit bevalt mij erg goed. Na het poetsen heb ik een super schoon mondgevoel en is al mijn tandplak verdwenen. De extra's die bij het product zitten zijn ook erg handig. Zo zitten er 3 borstels met een eigen eigenschap bij, een opbergbakje voor onderweg en een leuk standaard waar de tandenborstel in opgeladen kan worden en de borstel in opgeborgen. Daarnaast zit er ook een telefoonstandaard bij omdat er een Oral-B app is die je poetservaring kan verbeteren. Persoonlijk vond ik het niet zo van toegevoegde waarde en ik heb dit dus ook maar 1 keer gebruikt om uit te proberen. Een ander dingetje dat ik wel erg fijn vind is het 'alarm' wanneer je te hard poetst. Zo kwam ik erachter dat ik vaak veel te hard poets. De 2 aanbevolen minuten om te poetsen zijn precies goed en worden duidelijk aangegeven door middel van trillingen. Zo weet je precies wanneer je naar de andere kant van je gebit moet switchen. Al met al ben ik erg tevreden en zal ik deze tandenborstel voorlopig blijven gebruiken! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Duidelijk aangeven 30 seconde
  • Alarm te hard poetsen

Minpunten

• Kort snoer

StephanKoning 22-10-2018

Fijne tandenborstel!

Op aanraden van mijn vriendin ben ik overgestapt van het ‘gewone poetsen’ naar elektrisch poetsen. Ik gebruikte daarvoor altijd de goedkoopste borstel van OralB, omdat ik niet dacht dat het zo veel verschil kon maken. Ik heb deze tandenborstel gratis gekregen om te testen en ik ben overtuigd!
In het begin moest ik er even aan wennen, aangezien hij een stuk harder poetste dan mijn vorige tandenborstel, maar al snel was ik er aan gewend. De genius 5000 is echt een fijne tandenborstel!
Waar ik ook d meerwaarde niet van zag, was bluetooth op je tandenborstel om te connecten met een app. Ook die gedachte is nu positief veranderd! Met de app van OralB kun je precies bij houden wanneer en hoe lang je gepoetst hebt en verschillende programma’s volgen die aansluiten op jou poets wensen.
Het vernoemen waard zijn ook de accessoires die erbij zaten, zoals verschillende opzet stukjes, een houder om deze in te bewaren en een reisetui om je tandenborstel veilig mee op reis te nemen.
Het enige minpunt wat ik vind dat ik moet benoemen, is dat er lichte roestvorming ontstaat op het ijzeren gedeelte waar de borstel op zit als je die er niet na iedere poetsbeurt af haalt.
Op dat ene kleine nadeel na, een echte aanrader!

Pluspunten

• Verschillende borstelkoppen
  • 30 seconden timer
  • 2 minuten timer
  • reiskoker
  • druk sensor

Minpunten

• roest

Jor40 19-10-2018

Gebruiksvriendelijk

Wat ben ik blij met de oral-b smart 5000N elektrische tandenborstel. Dit is mijn eerste elektrische tandenborstel. Omdat ik was uitgekozen om deze tandenborstel gratis te testen ben ik er van overtuigd dat dit beter is als met de hand. Je tanden voelen veel gladder aan en je tandvlees is minder gevoelig. Nooit gedacht dat er zoveel functies op een elektrische tandenborstel zitten bijvoorbeeld een signaal na 30 seconden waardoor je een ander gedeelte van je tanden moet poetsen, en een lichtsignaal geeft bij te hard drukken. Al met al ben ik er van overtuigd dat ik niet meer terug wil om met de hand te poetsen.

Pluspunten

• Signaal als je te hard poetst
  • Handige opbergdoos voor op reis

Nooit meer zonder elektrisch poetsen 18-10-2018

Gebruiksvriendelijk

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Poetsen op verschillende standen

Lisa 11-10-2018

Geeft ook echt resultaat

Deze tandenborstel is mijn overstap geweest naar elektrisch poetsen. Omdat ik deze nu gratis zou mogen ontvangen, was de keuze snel gemaakt. Ik kreeg een heel pakket met onder andere 3 tandenborstels en een reisetui. Er bleek een app bij te zitten, en na deze te hebben gedownload kon het feest beginnen. Eerst heb ik alle standen uitgeprobeerd, maar toen ben ik toch voor een whitening programma gegaan die beschikbaar is in de app. Ik kon het niet geloven, maar zag al na 1 week resultaat. Daarnaast voel ik dat mijn tanden aanzienlijk sterker zijn geworden en niet meer zo heftig reageren op kou of suiker. Als ik dit eerder had geweten dan had ik hem ook wel zelf willen kopen!

Pluspunten

• Goede tandplakverwijdering
  • Handig om te vervoeren
  • Programma's helpen je met een routine

Minpunten

• Sessies sloegen soms niet op in de app
  • Weinig uitleg over de standen

Marianne van de Werken 05-10-2018

Fijne tandenborstel, maar erg duur.

Wie op zoek is naar een tandenborstel met veel technologische snufjes moet de Oral-B Smart 5000N eens proberen. Om te testen kreeg ik de tandenborstel gratis thuisgestuurd en ik was erg nieuwsgierig of ik de verkoopprijs in verhouding vond staan tot de kwaliteit van de tandenborstel.

Je kunt de tandenborstel via Bluetooth verbinden met een app op je mobiele telefoon en op die manier met een handmatige timer bijhouden hoelang je dagelijks gepoetst hebt. De app berekent vervolgens aan de hand van jouw registraties de gemiddelde poetstijd in een week. Ik heb zelf al vrij snel besloten de app van mijn telefoon te gooien, het bijhouden van poetstijden voor mij geen meerwaarde biedt en ik niet heb kunnen ontdekken wat ik nog meer kan met de app.

Iedere 30 seconden geeft de tandenborstel je een signaal. Na 2 minuten is dit signaal iets krachtiger en weet je dat je kunt stoppen met poetsen. Ik vind dit zelf erg prettig en miste dit op mijn oude elektrische tandenborstel. Door de controlelampjes weet je precies wanneer je
te veel druk uitoefent en wanneer de batterij leeg is. De batterijduur is, zoals de fabrikant belooft zo’n 14 dagen, maar daarvoor is het wel noodzakelijk om ook echt de oplaadtijd van 12 uur aan te houden. Ik ben zeker te spreken over deze tandenborstel, maar vind de prijs nog niet in verhouding staan tot de meerwaarde die de tandenborstel mij levert.

Pluspunten

• Elke dertig seconden een signaal
  • Lange batterijduur

Minpunten

• App werkt niet zoals het zou moeten

henk 03-10-2018
  • Product gekregen

Frisse tanden en duidelijk zichtbaar schonere tanden

Enkele weken geleden kreeg ik deze borstel gratis thuis gestuurd om hem uit te testen.
De resultaten zijn verbluffend. Ik maakte tot voordien gebruik van een handtandenborstel. Sinds ik de Orall-B Smart 5 gebruik ervaar ik een schoner gebit en heb ik zichtbaar schonere tanden.

De borstel geeft aan wanneer je een kwadrant van je gebit lang genoeg hebt gepoetst en dit ervaar ik als prettig. Nu weet ik wanneer ik lang genoeg gepoetst heb.

De borstel wordt met diverse bruikbare accessoires geleverd. De app is een leuke gadget maar hier maar ik geen gebruik meer van.
Minpunt? Nee, maar mijn omgeving geeft aan dat de borstel veel geluid produceert. Maar dit ervaar ik zelf niet zo.

Zou ik deze borstel aanbevelen? Ja maar ik heb geen ervaring met goedkopere uitvoeringen en kan dus geen vergelijking maken. Maar over deze borstel niet anders dan lof.

Pluspunten

• Schonere tanden

Minpunten

• Omgeving ervaart lawaai