Oral-B Genius 10000N Black Elektrische Tandenborstel Powered By Braun zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B Genius 10000N Black Elektrische Tandenborstel Powered By Braun zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Alexander Ekima 07-07-2020

Waardeloos ontwerp, handvat wordt vies en nat

Ik gebruikte hiervoor jarenlang een Sonicare zonder problemen, sinds enkele weken een OralB. Het handvat wordt nat tijdens het poetsen, dit is onaangenaam en onhygiënisch
Mijns inziens een ontwerpfout, er zitten uitsparingen in het borsteltje waardoor vocht naar het handvat kan lopen..

MichelL 26-09-2019

Verschillende poetsstanden

Sinds 3 maanden poets ik met OralB Genius 10000N (black). Het ziet er stoer uit. Ik poetste nog niet elektrisch, heb het in het verleden wel eens geprobeerd, maar ik vond het “gedraai” in mijn mond niet fijn. In het begin was het even wennen met deze borstel (ik kreeg ‘m gratis om uit te proberen), maar één van de standen poetst subtiel en is voor mij prima. Er zijn maar liefst 6 standen: een stand waarmee je heel grondig poetst en een stand waarmee de snelheid van het ronddraaien van de borstel varieert. Die is ook fijn. Mijn familieleden die wel gewend zijn om elektrisch te poetsen, “lenen” graag mijn borstel omdat ze deze fijner vinden.
De tandenborstel kan met een App (via bluetooth) verbonden worden. Dat heb ik niet uitgeprobeerd, want ik hou er niet van om dit soort apps te gebruiken omdat ik graag mijn privacy wil waarborgen..
De borstel is wat dikker dan andere elektrische borstels maar dat is geen probleem.
In het begin had ik moeite met de verschillende standen: je kunt alleen van stand wisselen als de tandenborstel aanstaat, maar dan heb je ‘m in je mond, dus kun je niet zien op welke stand hij staat.
De borstel blijft wel op de ingestelde tand staan tot de volgende keer, dus dat is fijn. De gratis, vrij grote meeneemetui ziet er sjiek uit. Blijkbaar kan de borstel hier ook mee opgeladen worden, maar die hebben we nog niet gebruikt. Ik laad op met een losse oplader die er ook bij zit.
Kortom, fijne tandenborstel!

Pluspunten

• persoonlijk keuze uit poetsstanden
  • zachte poetsstand mogelijk

Minpunten

• selectie poetsstand alleen tijdens poetsen
  • twijfel over privacy bij app

SuzanneS. 02-09-2019

Mooie complete set, erg tevreden

Een mooie complete set met een tandenborstel die goed zijn werk doet. De tandenborstel heeft verschillende standen die gebruikt kunnen worden. Dit werkt erg fijn. De tandenborstel wordt geleverd met een case waarin je de tandenborstel kunt opladen, een gewone oplader, een houder voor je telefoon zodat je die kunt verbinden met de tandenborstel en een aantal opzetstukjes.
Ik ben erg tevreden over deze elektrische tandenborstel, hij ziet er mooi uit en is erg luxe uitgevoerd. Ik het deze set gratis gekregen om te testen en ben echt ontzettend tevreden. Ik zou deze set ook zeker aanraden!

Pluspunten

• complete set
  • diverse standen
  • mooi design
  • communicatie met telefoon mogelijk

Biancadb 30-08-2019

Goede kwaliteit, erg tevreden

Ik gebruik deze elektrische tandenborstel nu 2 weken. Allereerst vind ik de hele uitstraling van de borstel en accessoires luxe en van goede kwaliteit. Zelf gebruik ik altijd een hand tandenborstel, heel soms elektrisch. Ik kreeg de kans om deze te testen, en ik ben erg tevreden! Wat ik vooral fijn vind is dat de borstel aangeeft als je te hard poetst door de licht ring. Ook vind ik het opberg doosje dat er bij zit heel handig. Al met al tevreden over de Oral B Genius 10000N Black. Enigste min puntje vind ik toch wel de prijs, al is die het zeker waard.

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • Gebruiksvriendelijk
  • Uitgebreid

Minpunten

• Prijs

JulietteVD72 30-08-2019

De tandenborstel van de toekomst

Door de verschillende standen van de tandenborstel kun je je tanden op verschillende manieren poetsen. Zelf vind ik het erg fijn om eerst de dagelijks schoon stand te gebruiken, vervolgens de massagestand voor mijn tandvlees, dan de whitening stand voor mijn voortanden en de tong stand om die te poetsen. Door de vele opties zijn mijn tanden veel mooier schoon. Daarnaast werkt de oral B app als goede reminder om lang genoeg te poetsen. De camerafunctie werkt niet altijd even goed om te detecteren welke tanden meer gepoetst moeten worden, maar het idee dat de tandenborstel toegevoegd kan worden aan je eigen netwerk van producten is de toekomst! Deze tandenborstel heb ik gratis ontvangen om te testen, ik ben er ontzettend blij mee!

Pluspunten

• Veel standen
  • Oral B app
  • De houder voor op de spiegel

Minpunten

• De dagelijks schoon stand is best hard
  • De opzetborstels zijn vrij hard

CaroT 29-08-2019

app & houder echt toegevoegde waarde

Dit is echt een next generation tandenborstel door toevoeging van de interactieve app aan deze tandenborstel. App stimuleert poetsen van alle delen van je gebit. De houder voor je mobiele telefoon die erbij zit is van echt goede kwaliteit, stevig en blijft goed op de spiegel zitten maar vooral is het een nuttige toevoeging icm de app en poetsbegeleiding. Voor onze zoon van 12, die niet altijd even goed poetst, wordt door de app en de houder goed poetsen echt gemotiveerd. Dat maakt deze investering dus meteen de moeite waard.
Ik vind de tandenborstel zelf, vergeleken met de Philips Sonicare, hard en minder prettig in gebruik.
Ik heb de tandenborstel gekregen maar mijn kinderen zullen hem blijven gebruiken omdat zij er meer voordeel van hebben dan ik.

Pluspunten

• app
  • telefoonhouder

Minpunten

• harde borstel
  • valt snel om

Carlijn15 22-08-2019

Mooie tandenborstel die goed z'n werkt doet met vele opties

Sinds enkele dagen deze OralB Genius 10000N black in mijn bezit. Wordt in een mooie doos geleverd, een cadeautje om uit te pakken. Alles zit er op en aan. Naast een gewone oplader krijg je er ook een reisetui wat tevens ook gelijk een reisoplader is, erg handig voor vakantie! Er zitten netjes 2 borsteltjes bij en een ophang systeem voor je telefoon in de badkamer. Ook leuk!
Eerst heb ik de app gedownload die erbij hoort. Vervolgens ben ik hem gaan instellen (je kan je eigen kleur kiezen voor de ring die oplicht, erg leuk!) en toen ben ik hem gaan gebruiken in combinatie met de app en zie je gelijk hoe je poetst, bijvoorbeeld of je te hard drukt of juist niet en hoelang je poetst. Je denkt al snel dat je 2 minuten hebt gepoetst, maar dat was toch niet het geval, dus door de app ga ik wel langer en beter poetsen.
Op de borstel zitten ook nog eens diverse standen, zoals een dagelijkse poetsstand, massage, witte tanden en 1 stand om je tong schoon te maken.
Tandenborstel doet goed zijn werk en ik heb het idee dat door de verschillende standen en bijhorende app waardoor ik langer poets, ik schonere tanden heb.
Ik heb het product gekregen om te testen en ben overtuigd, ik kan het product zeker aanraden.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Veel accessoires
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Hoge prijs
  • Locatie delen om app te gebruiken

MartijnH 05-11-2018

Winnaar onder de tandenborstels!

De Oral-B Genius 10000N is echt een shiny apparaat. De doos ziet er ontzettend stoer uit en hoewel ‘ie er niet voor bedoelt is, is het echt wel een mooi apparaat dat je bijna tentoonstelt in de badkamer. Haha!

Bijgeleverd wordt ook een zuignap voor jouw smartphone op de spiegel zodat je de bijbehorende app uit gebruiken via Bluetooth. Geinige app die je keurig helpt bij het poetsen, maar die zuignap moet je na gebruik wel even van de spiegel halen want anders komt ‘ie een keer midden in de nacht naar beneden vallen. Idioot harde klap, kan ik je verklappen.

Het is natuurlijk echt niet zo dat je alle verschillende functies (zijn er echt heel veel!) altijd gebruikt, want meestal kies ik voor de reguliere stand. Je hebt bijvoorbeeld ook de stand “tong poetsen” die dan iets minder regelmatig toepas. Ik hou het echt altijd bij de twee minuten die geadviseerd wordt.

Het geheel heeft ook een nette opbergdoos en dat geeft gelijk voldoende bescherming als je ‘m, zoals ik, graag meeneemt op reis.

Hoe goed je poetst ligt natuurlijk niet alleen aan de borstel, maar ook aan de persoon die ‘m hanteert. Als je serieus bent met het reinigen van je tanden dan helpt dit exemplaar erg goed. Mij in ieder geval wel. Deze borstel is niet goedkoop, maar wel heus een aanrader.

Ik had het geluk dat ik dit apparaat gratis mocht ontvangen om te testen hoe ‘ie presteert. Je merkt het al een beetje: een tandenborstel is natuurlijk geen life-changer, maar voor tijdens ’t poetsen doet ‘ie z’n werk subliem. De app is overigens ook prima, maar ik heb niet meer dagelijks mijn smartphone bij me tijdens ’t poetsen.

Pluspunten

• Vele standen
  • Batterijduur
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Prijs

Albert van Daalen 05-11-2018

Zeer mooi produkt, met zeer veel mogelijkheden, voor mij zelfs teveel. Zo heb je mogelijkheden on je tong te poetsen na een halve minuut gaat het lampje flikkeren dat je naar andere kant moet. Mogelijkheden om je poetsresultaten via de app na te kijken. Voor mij is het helemaal nieuw, maar ik wil nu niet anders meer duidelijk beter poetsresultaat en mijn tandvlees ziet er veel beter uit. Na de aanpassingsproblemen, poets ik nu met heel veel plezier met dit apparaat.

Pluspunten

• poetskwaliteiten
  • batterijduur
  • je vergeet niks

Minpunten

• prijs

Robbberg 27-10-2018

Goed apparaat

Het is een zeer fijne elektrische tandenborstel. Ik was gewend om met een gewone hand tandenborstel te poetsen, maar nu ik deze elektrische tandenborstel gratis heb ontvangen om te testen, doe ik dit ook vaak elektrisch. Het fijne aan deze tandenborstel is dat er meerdere standen te gebruiken zijn, waardoor je bijvoorbeeld sneller of langzamer kan poetsen. Ook zijn er verschillende soorten borsteltjes, waardoor je hard of zacht kan poetsen. De batterij houdt het lang vol en er zit ook een doosje bij die je kan gebruiken als je op reis gaat. Deze ziet er mooi uit en is compact. Al met al vind ik het een fijne toevoeging op het gewone poetsen en raad ik dit product zeker aan.

Pluspunten

• Goede kwaliteit

Paul van Wadenoijen 15-10-2018

Na mijn laatste bezoek aan de tandarts kreeg ik het advies om eens elektrisch te gaan poetsen daar er zich wat tandplak bevond op mijn tanden en kiezen, ik poetste namelijk nog lekker ouderwets met een handtandenborstel. Dus ik op onderzoek uit welke elektrische tandenborstel ik zou willen gebruiken daar er vele en vele merken en tandenborstels zijn. Nu kreeg ik bij toeval het geluk om de Oral-B Genius 10000N Black gratis uit te testen dus was de keuze in dit geval makkelijk
Het apparaat wordt geleverd met meerdere borstels. Via de op je mobiel te installeren app en de bluetooth functie op het apparaat krijg je poetstips. Een leuke gadget maar het is niet special nodig om dit te doen als je dit te veel gedoe vind, Als je de doos open maakt heb je echt het gevoel van luxe alles voelt prettig aan en de inhoud is meer dan compleet naast de tandenborstel en oplader zit er ook een reis etui in welke tevens oplader is en je kan er ook een 2tal borstels in kwijt zodat je nooit zonder zit als je op reis bent super handig dus. Tevens zit er een handleiding bij en die daar moet je wel ff de tijd voor nemen om die door te nemen zodat je alle functies en gadgets begrijpt ik zou zeggen probeer elke functie even uit
Ik ben nu een flinke tijd aan het poetsen met deze tandenborstel en ik kan niet anders zeggen ik ben super tevreden mijn tanden voelen een stuk prettiger aan dan in de tijd van de handtandenborstel dit mede door de verschillende standen die je kan gebruiken, natuurlijk moest ik wel even wennen aan de overgang van hand naar elektrisch maar als je dit een tijd doet merk je echt het verschil, een minpuntje mijnerzijds deze uitvoering is wat prijzig maar oke aan de andere kant is het meer dan waard want dit is echt een geweldig ding

Pluspunten

• Makkelijk
  • vele mogelijkheden

Minpunten

• Prijs

Wickygertje 12-10-2018

Zeer fijne borstel

Een zeer fijne borstel met meerdere standen, je moet er haast eerst een cursus voor volgen om alles te begrijpen. Persoonlijk vind ik de pro clean de beste stand, mijn tanden werden er echt schoner door. Ik had hiervoor een philips sonicare. De andere standen wel allemaal geprobeerd maar deze voldeden niet echt aan mijn verwachtingen. De app die erbij zit is wel leuk en uitdagend alleen vind ik de functie positiedetectie niet echt goed werken ,als je de borstel aan je binnenkant van de tanden zet volgt ie de positie niet echt goed. Qua tijd kun je wel mooi zien in wel gedeelte je zit en hoe lang je nog moet. Je moet voor de positie je telefoon in de houder doen en aan de spiegel bevestigen. Dit is voor een paar keer wel leuk maar erg omslachtig om dit 2 keer per dag te moeten doen. Er zit ook een hele handige reisetui bij, terwijl de borstel in de houder zit kun je hem ook opladen en er ook nog eens een telefoon mee opladen met een usb aansluiting.
Ik heb deze borstel gratis gekregen om te testen.
In het begin moest ik wel erg wennen aan de borstel, de tanpasta liep me aan alle kanten uit de mond en spatte ook erg tegen de spiegel aan. Na een aantal weken weet je precies hoe je de borstel moet houden om lekken te voorkomen. Ten opzicht van mijn vorige borstel maakt ie wel meer lawaai maar daar wen je snel aan.
De resultaten zijn wel veel beter dan mijn vorige borstel.
Er zitten ook een aantal verschillende borstels bij, mijn voorkeur gaat uit naar de crossaction.
Al met al een borstel met veel mogelijkheden, maar het belangrijkste wat ie moet doen doet ie zeer goed en ben dan ook dik tevreden over het resultaat na het poetsen.

Pluspunten

• Poetst zeer goed schoon
  • Veel mogelijkheden
  • Veel accessoires

Minpunten

• Prijzig
  • Wel lawaaiig

HiddeSijbrands 11-10-2018

Top tandenborstel die poetsen leuk maakt

Ik heb deze tandenborstel ontvangen om te testen in ruil voor een eerlijke beoordeling. Het cijfer wat ik de tandenborstel geef is een 10!
Het poetst geweldig, heeft een lange batterij duur, poetst prettig, heeft een hulp app die bijhoudt hoe je poetst. De vele pluspunten van deze tandenborstel. Na het poetsen zijn mijn tanden glad en zit er geen tandplak meer op. Daarnaast zitten er verschillen de standen op waarbij je o.a. je tong kan poetsen.
Het is zeker het geld waard!

Pluspunten

• uitstekende kwaliteit
  • Batterij duur

TomBrokling 09-10-2018

Geweldig apparaat

Sinds een aantal weken is ik mijn oude Oral B elektrische tandenborstel ingeruild voor de Oral B genius 10000N black. Een echte verbetering! Allereerst omdat deze tandenborstel veel krachtiger poetst, zonder pijnlijk en bloedend tandvlees, maar ook omdat er verschillende standen te gebruiken zijn, zoals bijvoorbeeld tongreiniging of tandvlees poetsstand.
Mijn tanden voelen na het gebruik heel schoon aan en ik behoud dit gevoel lang gedurende de dag.
De accu houdt het na opladen heel lang vol en het reisetui (van hard materiaal) kan ook gewoon opgeladen worden en je kunt er je telefoon mee opladen.
Het enige nadeel vind ik het handvat met gaatjes, voor betere grip, zich vult met tandpasta en ik krijg dat niet schoon.
De Oral-B app heb ik een paar keer geprobeerd, maar vind ik geen succes. Ik heb dit apparaat ontvangen om uit te testen.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Langer gladdere tanden

Minpunten

• Handvat moeilijk te reinigen

Meijerj 08-10-2018

Wauw!

Ik was toe aan een nieuwe tandenborstel maar zoals tegenwoordig met een hoop, de keuze is reuze! Wel wist ik dat ik een elegant design wilde. Een zwarte uitvoering genoot mijn voorkeur. Komt het even goed uit dat ik dit apparaat mocht testen. Wacht even met oordelen, dit is geen verkooppraatje!

Het toestel voldoet aan alle verwachtingen, voor dit geld mag dat ook wel. Een aantal positieve punten:

- zeer krachtige accu
De accu in dit apparaat verliest geen power als de batterij leegloop, dit is bij traditionele electrische tandenborstels wel het geval. Een plus!
- zeer veel rotaties pulsaties
Leuk zo'n krachtige accu, maar wat heb je eraan? Nou dit apparaat kent dus een gigantisch hoog aantal rotaties en pulsaties, erg fijn. Een enorme plus.
- externe reisoplader
Erg handig en werkt nog verrassend goed ook. Overal je tandenborstel hygiënisch opbergen!
- veel extra's opzetstukjes
Je kan fijn proberen welk opzetstukje jou bevalt, je krijgt er namelijk een hoop bij!
- leuke applicatie
Je krijgt er de mogelijkheid bij je tandenborstel te koppelen aan een App op je telefoon, leuk! Zo zie je direct of je ook echt goed poetst.

Een minpunt:
Enige minpunt welke ik kan bedenken is de prijs, toch een aardig grote uitgave. Met alle pluspunten vind ik dit eigenlijk uiteindelijk wel meevallen.

Samenvattend, een fijn apparaat met groot gebruikersgemak!

Pluspunten

• Accu
  • Whitening
  • Rotaties
  • Pulsaties

Ger-S 21-09-2018

Nooit weer een handtandenborstel

In het verleden heb ik ooit eens een (goedkope) electrische tandenborstel gehad die mij niet beviel (om de haverklap opladen etc.) en ben weer overgestapt op een normale maar wel goede handtandenborstel. Nu mocht ik de Oral B 1000N Black kostenloos testen. Ik had er geen hoge verwachtingen van gezien mijn eerdere ervaring maar deze elektrische tandenborstel heeft mij erg positief verrast. Het poets resultaat is echt geweldig: echt schone tanden en zelfs tussen de tanden. Zelfs de rookaanslag is vrijwel verdwenen. Ook is het tandsteen sterk vermindert en dat al na slechts 3 week gebruik. Van de bijgeleverde borstels is de cross action mijn favoriet.
Het apparaat wordt geleverd met meerdere borstels, een reisetui en een houder voor je mobiel. Via de op je mobiel te installeren app en de bluetooth functie op het apparaat krijg je poetstips. Een leuke gadget maar op langere termijn zal ik deze waarschijnlijk niet meer gebruiken.
Op deze tandenborstel zitten meerder poetsfuncties waaronder zelfs een tongreinigingsstand.
De batterij is erg krachtig en behoeft pas na ongeveer 2 weken bij normaal gebruik te worden opgeladen. Top!
Hoewel ik de prijs wel aan de stevige kant vind maakt het resultaat veel goed.

Pluspunten

• poetsresultaat
  • kwaliteit apparaat
  • vele functies

Minpunten

• prijs

Marcel Brouwers 07-09-2018
  • Product gekregen

Stevige prijs, maar maakt de verwachtingen goed waar

Deze tandenborstel heeft erg veel functies, maar hij is niet moeilijk te bedoenen. De handleiding is duidelijk heel compleet.
De Gum Guard-functie werkt voor mij erg prettig. Gevoelige tanden en makkelijk bloedend tandvlees worden goed bestreden én voorkomen door de combinatie van sensoren en feedback die je, zowel mét als zonder app, van de tandenborstel en op het scherm van je smartphone direct als trillingen en tekst terugkrijgt.
Het reisetui is een makkelijk, erg beschermend (stevig materiaal) 'koffertje' wat makkelijk mee te nemen is. Je kunt, heel handig, de tandenborstel opladen terwijl hij zelfs nog in deze etui zit. Ook kun je er 2 opzetborsteltjes in meenemen.
Het belangrijkste: het poetsresultaat, dit is boven mijn verwachting. Ik poetste altijd al elektrisch dus dacht dat dat al optimaal was, maar inmiddels heb ik dit apparaat ruim 2 weken in gebruik en ik met aanzienlijk verschil. Mijn gebit is door deze tandenborstel en de meegeleverde CrossAction X8 opzetborstel nog nooit zo schoon geweest.
Hoewel ik het apparaat inclusief opzetborstels gratis kreeg zodat ik hem kan testen en reviewen, mag dat ook een kritische of zelfs negatieve review zijn. Maar mijn eerlijke mening is erg positief! Oké, als kanttekening kan ik hooguit noemen dat de aankoopprijs voor een elektrische tandenborstel op zich wel behoorlijk stevig is - maar los daarvan is het serieus een super tandenborstel is die de beloftes dubbel en dwars waarmaakt en de hoge aankoopprijs rechtvaardigt.

Pluspunten

• Goed poetsresultaat
  • Makkelijk hanteerbaar
  • Handige koppeling met smartphone
  • Poetssensor en tandvleesbeschermer

Minpunten

• Hoge aankoopprijs