Philips HX9192 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HX9192 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Lisa 08-01-2018

Makkelijk in gebruik, witte tanden

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

Tandenborstel die het tandenpoetsen leuk maakt! Door de app kan je gemakkelijk zien waar en hoe je moet poetsen, dit heeft mijn poetstechniek flink verbeterd.

Pluspunten

• App werkt makkelijk
  • Herinnering voor het vervangen van je opzetborstel
  • Poetsdruk wordt aangegeven
  • Poetssnelheid wordt aangegeven
  • Lange batterijduur

Minpunten

• soms pakt de app een gedeelte van je gebit niet

Bastiaan7 07-01-2018

krachtige elektrische tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

Al 20 jaar gebruik ik een sonicare elektrische tandenborstel van Philips. Altijd het 'dikke' exemplaar gehad. Dit exemplaar is een stuk slanker. Maar ligt niet minder prettig in de hand. Mogelijkheden van deze elektrische tandenborstel zijn divers. 3 krachtige standen waarvan elke stand zijn werk goed verricht. Ook de mogelijkheid tot het instellen van 3 verschillende mogelijkheden (clean, white en deep clean) is erg handig. Elke stand is anders voelbaar.

Pluspunten

• krachtig
  • ligt goed in de hand
  • diverse standen

Minpunten

• een weinig speeksel loopt langs opzetstuk uit mond

Fleur535 06-01-2018

Fijne tandenborstel dat echt goed reinigt mede door de app

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

De tandenborstel van Philips heeft een makkelijke app voor op je telefoon waarop veel informatie beschikbaar is. Je kunt gemakkelijk na het poetsen zien welke gebieden in de mond extra aandacht nodig hebben, dit geeft de app goed aan. Ook word je na het poetsen gevraagd of je tussen de tanden hebt gepoetst, mondwater hebt gebruikt en de tong hebt gereinigd, dit werkt erg fijn als geheugensteuntje om dit echt elke dag te doen en vergeet je dus bijna nooit meer. Wel maakt de tandenborstel wat herrie tijdens het poetsen, daarentegen gaat de batterij lang mee.

Mijn tanden voelen extra schoon aan na het poetsen, doordat de tandenborstel de tanden in zes zones verdeelt en deze allemaal veel aandacht krijgen door middel van de app!

Pluspunten

• Goede reiniging
  • App toont veel inzicht in het gebit
  • Herinnering aan poetsen tussen tanden & mondwater
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Maakt veel geluid tijdens het poetsen
  • Mag niet onder de douche

Debbie 06-01-2018

Hele fijne tandenborstel!

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

Het is even wennen , maar eenmaal gewend wil je niks anders meer! Het is een hele fijne degelijke tandenborstel en makkelijk in gebruik. Je kunt kiezen uit veel verschillende poetsstanden, wat ik persoonlijk wel fijn vind. Hoe dan ook bezorgd deze tandenborstel een super schoon gevoel, nog meer dan mijn oude elektrische tandenborstel. De accu gaat lang mee, en het bijgeleverd etui en tandenborstelkapje voegen voor mij ook zeker waarde toe. De app is goed bedacht, maar niets voor mij. Ik vind het niet fijn om telkens mijn mobiel mee te nemen naar de badkamer. Maar het is wel heel handig voor goede poets feedback! Ook heb je bepaalde challenges waar je aan mee kunt doen, en herinnert de app je eraan om te flossen en je tong te reinigen, super dus! Al met al een hele fijne tandenborstel, aanrader!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Veel mogelijkheden
  • Goede accuduur
  • Schoon en fris gevoel

Minpunten

• Prijs is wat hoog

Ed70 04-01-2018

Prestaties boven verwachting goed

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

De borstel presenteert boven verwachting goed.
Na een eerste periode van wennen omdat deze borstel geen draaiende beweging maakt zoals andere merken, bleek het resultaat verbluffend goed te zijn. Mijn tanden voelde super glad aan, ook de functie voor het extra schoonmaken van plekken met verhoogde kans op tandsteen was een verassende aanvulling. De ondersteunende app op de telefoon is een fijne aanvulling. Je kunt hierdoor goed zien waar en hoe je gepoetst hebt en of dit onder de juiste omstandigheden van druk en beweging gebeurd. Ook het bij houden van de conditie van het gebruikte borsteltje is een mooie aanvulling. Enige punt hierbij is dat ik niet continu de telefoon in de badkamer heb en dus lang niet altijd standaard van de app gebruik kan maken wanneer ik mijn tanden ga poetsen.
Verder een hele fijne borstel om je gebit te verzorgen.

Pluspunten

• Verschillende instelmogelijkheden
  • Vormgeving
  • goede poetsresultaten

Minpunten

• gebruik telefoon app

Odnan 04-01-2018

Eindelijk een goede tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

Bijzonder goede tandenborstel, de eerste die ook daadwerkelijk tandplak/steen weet te verwijderen. Verder helpt de app erg goed bij het poetsen, vergeten delen worden goed inzichtelijk en de verschillende programma's helpen uitstekend bij het behalen van het gewenste resultaat. In mijn geval waren dit wittere tanden.

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Goede programma's
  • Goede app

MMMS1987 03-01-2018

Meerdere Standen, en een nieuwe manier van tandenpoetsen.

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

De Philips Sonicare is een goede en nieuwe manier van tandenpoetsen. Er zitten meerdere standen en functies op de tandenborstel. Door de app kun je bijhouden hoe goed je poetst. Het is een complete tandenborstel.

Pluspunten

• Leuke app waardoor je beter gaat poetsen
  • meerdere standen

Minpunten

• de standen zijn de te hard afgesteld

Miek91 03-01-2018

Goede fijne tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

Na even wennen was het een erg fijne tandenborstel waar ii het idee bij kreeg dat mn gebit echt goed schoon werd.
De app heb ik nauwelijks gebruikt omdat ik bluetooth aanzetten steeds beetje onhandig vond.
Ik denk wel dat de kinderapp goed kan helpen om poetsen leuk te maken.
Kortom over het poetsen zeer tevreden.

Pluspunten

• Fijne tandenborstel
  • Goede accuduur

Minpunten

• Bluetooth verbinding met app

Liesje63 03-01-2018
  • Product gekregen

Fijne elektrische tandenborstel met een prima resultaat.

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

Ik gebruik deze elektrische tandenborstel nu sinds een paar weken met veel plezier. Philips Sonicare Flexcare Platinum Connected ziet er mooi vormgegeven en degelijk uit. Er is een stevig reis-etui bijgeleverd, twee verschillende opzetborstels en een oplader, waar de extra borstel kan worden opgezet. De accu gaat erg lang mee. Doordat de borstel niet ronddraait, krijg ik niet dat vervelende jeukende gevoel bij het poetsen van de binnenkant van mijn tanden. Het duurde wel even voordat ik doorhad, dat er na iedere 20 seconden een korte onderbreking/piepje komt, om zo ieder segment in de mond aan een poetsbeurt toe te laten komen. Na twee minuten poetsen houdt de tandenborstel vanzelf op. Bij de white-functie duurt het poetsen nog 40 seconden langer, zodat de voortanden extra gepoetst kunnen worden. De tandenborstel heeft drie snelheden en drie verschillende poetsstanden, clean-modus, white-modus en deep-clean. Zelf merk ik niet zo heel veel verschil tussen de drie poetsstanden, maar mijn tanden voelen en zien er na een poetsbeurt schoon en mooier uit. Ik vind ze ook witter geworden, doordat de koffie- en/of theeaanslag van mijn tanden verdwijnt.
Je kunt ook een app downloaden, waarbij je mobiele telefoon met Bluetooth verbinding maakt met de tandenborstel en alle gegevens van het poetsen opslaat en de eventuele aandachtsgebieden aanwijst. Deze app werkt goed, maar je telefoon moet wel dicht bij de tandenborstel in de buurt zijn, anders maakt hij geen contact.
Ik ben zeer tevreden over deze mooie Sonicare tandenborstel van Philips.

Pluspunten

• zichtbaar schone en wittere tanden
  • zeer gebruiksvriendelijk
  • drie verschillende snelheden
  • accu gaat lang mee

Minpunten

• mobiel moet dicht in de buurt voor gebruik app

Merel24 02-01-2018

Prettige tandenborstel, wittere tanden

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

Ik vind de Sonicare FlexCare Platinum Connected (HX9192/01) een erg fijne tandenborstel. Mijn tanden voelen veel schoner aan dan bij het gebruik van een niet elektrische tandenborstel. Hiernaast heb ik het idee dat mijn tanden iets witter worden. De app doet het helaas niet op mijn al wat oudere telefoon. Dat vind ik jammer want het idee dat je je eigen poetsgedrag kan bijhouden is erg prettig.
De bijgeleverde reis etui is handig zodat de tandenborstel hygiënisch kan worden vervoerd.
Al met al een prettige tandenborstel die ik zeker kan aanraden.

Pluspunten

• wittere tanden
  • een schoon gevoel
  • goede prijs/kwaliteit verhouding
  • handige reis etui

Minpunten

• De app werkt niet op mijn wat oudere telefoon

SdH123 01-01-2018

Toptandenborstel! UItstekende kwaliteit.

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

Deze tandenborstel werkt heel erg goed. Het is vooral heel gebruiksvriendelijk en door de verschillende standen qua intensiteit en de diverse programma's, kun je het tandenpoetsen helemaal persoonlijk maken. Je merkt al na een aantal poetsbeurten een aanzienlijk verschil, zelfs als je al eerder met een andere elektrische tandenborstel hebt gepoetst.
De app voor op de smartphone is super. Je kunt hiermee het programma volgen en je gebit op de juiste manier reinigen. Ik had graag gezien dat je de duur van het poetsen zelf kon aanpassen, ik houd er namelijk van om iets langer te poetsen dan de 2,5 minuten die nu standaard zijn ingesteld (als is dit waarschijnlijk al langer dan de gemiddelde poetsbeurt van veel mensen).

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Uitstekende poetskwaliteit
  • Persoonlijke 'poetsapp'

Minpunten

• Je kunt zelf geen poetstijd instellen.

Jane96 31-12-2017

Perfect schone tanden

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

Nieuwe manier van poetsen waarbij de tanden nog grondiger gereinigd worden dan bij standaard elektrische tandenborstels. Na een week een opmerkelijk verschil genoteerd in de vermindering van tandplak. Daarnaast bleef mijn adem ook langer fris.

De app is een leuke toevoeging om het bewustzijn bij het tandenpoetsen te kunnen vergroten. Toch slaat de app sommige stukken die wel gepoetst zijn over waardoor de app niet helemaal betrouwbaar is.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • 3 poetsstanden
  • Verminderd tandplak

Minpunten

• App is niet geheel nauwkeurig
  • Tandenborstel is niet waterdicht

Pieter1983 30-12-2017

Zeer goede tandenborstel die grondig poetst!

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

Dit is de beste tandenborstel die ik tot nu toe heb gehad: hij ligt fijn in de hand, de drie snelheidstanden zijn fijn en het belangrijkste is natuurlijk dat hij goed poetst! Na het poetsen heb je een fijn schoon gevoel. Verder is het geluid ok en is de opbergdoos plus twee borstels erg gebruiksvriendelijk. Ook gaat de batterij erg lang mee wat handig is met name bij weekendjes weg en korte vakanties.

De eerste paar dagen gebruikte ik ook de bijbehorende app, maar wat ik niet handig vond was dat na iedere beurt de borstel even op de oplader moet om de timer te resetten. Het gevolg hiervan is nu dat ik de app niet meer gebruik (is verder niet nodig om je tanden te kunnen poetsen). Daarnaast was ik gewend om de hele tandenborstel onder de kraan schoon te maken maar aangezien de tandenborstel niet geheel waterdicht is kan dit niet.

Pluspunten

• Poetst goed
  • Fijn gevoel na het poetsen
  • Lange batterijduur
  • Verschillende snelheid standen

Minpunten

• Timer resetten via de oplader
  • Niet onder de kraan schoonmaken

elss94 28-12-2017

Super elektrische tandenborstel!

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

De Sonicare FlexCare Platinum Connected werkt super! Mijn tanden zijn na elke poetsbeurt super schoon en glad, wat ik nog nooit met een andere elektrische tandenborstel heb mogen ervaren. De App van SoniCare werkt daarintegen niet optimaal bij mij. De App detecteert niet altijd goed waar de tandenbostel op welk moment is waardoor hij aangeeft dat sommige stukken niet goed gepoetst zijn. App is wat mij betreft overbodig!

Pluspunten

• Gladde tanden na poetsen
  • Pakt tussen de tanden en het tandvlees ook aan

Frank1967 28-12-2017

Geweldig apparaat, een echte aanrader!!

Geschreven voor: Philips HX9192 wit

Ik heb dit apparaat nu een kleine maand in mijn bezit en ben er uiterst te reden over.
Handig in het gebruik en een heel schon gevel wat veel langer aanhoudt.
Ook heb ik veel minder last van geïrriteerd tandvlees.

Pluspunten

• Schoon gevoel
  • Handig in gebruik
  • Handig met de app
  • Lange levensduur de batterij