Philips HX9924 - Reviews

Timer
Snelheid instelbaar
Poetsbewegingen
31000 per minuut

Beoordeling op basis van 73 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Bianca011206 11-10-2017

poetst geweldig en schoon!

Voor wij deze borstel gebruikten gebruikten wij een andere elektrische tandenborstel.
Onze persoonlijke mening is dat onze tanden schoner en beter gepoetst aanvoelen dan met de oral b pro. ook heb ik het idee dat je overal beter bij kan. Onze dochter (8jaar oud) poetst beter haar tanden dankzij de timer. ook geeft de borstel aan wanneer je van quadrant moet verwisselen zodat je geen plekje overslaat.

Zelf merk ik dat ik vaker mijn tanden poets dan voorheen, en denk er dan ook aan om een tweede aan te schaffen voor beneden zodat ik niet steeds naar boven hoef te gaan om mijn tanden te poetsen.

het oplaadglas is mooi om te zien!

Anita81 11-10-2017

Tandenborstel van deze tijd

Dit is nou echt een tandenborstel die doet wat ik verwacht. Hij maakt je tanden goed schoon, ligt lekker in de hand, hij is ook lekker licht, maakt niet zoveel geluid en met de app kun je ook nog eens bijhouden of je wel écht goed poetst. Ik ben echt heel blij met deze tandenborstel, mijn tanden voelen ook echt schoner. Dan zit er ook nog eens een mooi glas bij waarin je de tandenborstel zet wanneer je klaar bent met poetsen, zo kan je hem tevens opladen. Superhandig. Er zit ook nog een reisoplader bij, daar is ook over nagedacht dan hoef je het glas niet mee te nemen. Echt een aanrader deze tandenborstel!

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Lange batterijduur
  • Optimaal schoon

adweert 11-10-2017

een pareltje onder de elektrische tandenborstel

Hij is niet alleen fraai vormgegeven hij poets je tanden op iedere manier die bij je past. door de verschillende opzetborstels, ook je tong hoort hierbij. Dit komt mede door de applicatie die bij de tandenborstel hoort. Hij is hi-tech.
De pulsaties kun je ook instellen zodat je nooit te hard of te snel poets. Hoe dan ook ik zou hem iedereen aan kunnen raden

Pluspunten

• vershillende opzetborstel
  • poetsopties
  • vormgeving
  • goede batterij

Minpunten

• applicatie soms niet duidelijk

Esther1979B 10-10-2017

Inventief produkt met de juiste resultaten!

Om te beginnen is het wel even uitpluizen hoe hij werkt, maar als je de gebruiksaanwijzing goed leest kom je er snel uit. Maar als ik hem voor de eerste keer gebruik zijn er toch wat dingen waarvan ik denk hmmm. Hij spettert en kietelt ontzettend. Hij kietelt zo erg dat ik er mijn tanden niet goed door kan poetsen. Het spetteren is niet handig, spiegel en kleding zitten er onder.. Dit is me maar een paar keer overkomen. Ik zet de Sonicare nu een stand lager en ik ben aan het apparaat gewend. Nu poets ik er kietel en spetter loos mee :) Mijn tanden voelen superschoon aan. En ze zien er ook schoon en blinkend uit na een paar weken te poetsen met de sonicare. Ook kan je de tandenborstel erg lang gebruiken zonder op te laden. De app heb ik geïnstalleerd, en nog maar enkele keren gebruikt. Om eerlijk te zijn, vind ik het niet handig. Ik sleep mijn GSM niet overal mee naartoe en zeker niet onder de douche. Ik snap het idee zeker wel, en je zal er vast ook schonere tanden van krijgen, maar ben ook erg benieuwd of het haalbaar is voor veel mensen om deze app te gebruiken/ blijven gebruiken. Verder wil ik het product wel aanbevelen aan de mensen. Hij is makkelijk in gebruik en heeft een goed resultaat. En ik gebruik hem pas twee weken, dus ben heel benieuwd hoe het aan het eind van de test is. Verder vind ik het design van het toestel erg mooi. Strak en schoon. Zeker het oplaad/glas, is erg inventief.
De reisetui is echt een mooie en slimme uitvinding. Van de poetskoppen heb alleen nog maar de whitening kop gebruikt, en moet zeggen dat ik overal goed bij kan en ik echt een schoon en fris gevoel heb in mijn mond. Of ze echt al veel witter zijn??? Ze blinken in ieder geval goed!

KristofT 10-10-2017

Must have tandenborstel voor iedereen!!!

Bij het open maken van de doos zie je direct wat voor een prachtige tandenborstel het is. Vier verschillende borsteltjes, een knap glas met oplader en nog eens een reisoplader. Completer kan het niet zijn ! Alles is netjes afgewerkt en de tandenborstel zelf ligt goed in de hand. Hij herkent automatisch het juiste opzetstukje. Daarna de app geïnstalleerd zonder probleem. Hij herkende direct de diamondclean. Ik vind het echt wel een meerwaarde dat je kan zien waar je al dan niet slecht poetst. Ook wanneer je te hard poetst geeft hij een signaal. Alles is gewoon top. Hopelijk krijg ik er wittere tanden door maar dat is nog afwachten.
De eerste poetsbeurten zijn alvast positief! Verder vind ik de tongschraper ook een leuke aanvulling. Ik ben alvast heel enthousiast over het toestel!!!
Ondertussen al elke dag de tanden gepoetst en je merkt en voelt aan de tanden dat ze properder en langer glad aanvoelen. Ook de tongschraper doet goed zijn werk, de adem blijft heel lang fris!! De app houd alle poetsbeurten goed bij en ziet eventuele slijtage van de borstels!!

Pluspunten

• Langdurige glade en zuivere tanden.
  • Ligt goed in de hand.
  • App assisteert je bij het poetsen!

gewiktengewogen 10-10-2017

Waw!

Philips Sonicare hoefde mij eigenlijk niet meer te overtuigen. Sinds 2016 heb ik de Flexcare+ in gebruik en ik ben razend enthousiast.
Wat mij vooral triggerde om de DiamondClean Smart te proberen, was de belofte dat dit model wittere tanden kon bezorgen. Ik viel bovendien bijna van mijn stoel toen ik las dat er zelfs een app aan verbonden is om je poetservaring nog te verbeteren.

De DiamondClean Smart heeft zoveel snufjes dat ik bijna niet weet waar te beginnen!

Eerst en vooral: niet meer aanwezig in deze versie is de UV reiniger. Ik vind het geen groot gemis. De UV lampjes in mijn vorige Sonicare gaven er na anderhalf jaar reeds de brui aan. Het maakt het oplaadstation bovendien onnodig groot.

De Diamondclean daarentegen heeft een herlaadglas. Praktisch en veel mooier voor het oog. Je hebt meteen een glas om je mond te spoelen, je hoeft niet langer te mikken om je tandenborstel in het laadpunt te koppelen (gewoon in het glas en klaar is kees!) en het staat mooier in de badkamer. Als ik onhandig ben en mijn glas laat vallen, hoef ik bovendien niet te treuren: in de webshop kan ik gewoon een nieuwe exemplaar bestellen!

De app. Hoewel ik erg hou van technische snufjes is deze app voor mij net iets te veel van het goede. Uit nieuwsgierigheid heb ik hem uiteraard wel geïnstalleerd en gebruikt, maar ik vind het een héél gedoe. Ten eerste heb je niet steeds je smartphone bij de hand in de badkamer en volg je dus niet steeds op het schermpje of je goed bezig bent. Wie een nogal hectische ochtendspits heeft (zoals mezelf) komt daar gewoon niet toe! De tandenborstel onthoudt de vorige poetsbeurten wel een tijdje, maar als je niet op tijd in de buurt komt met de smartphone, worden de gegevens niet gesynchroniseerd en ben je dus die info kwijt. Dé grote troef van de app is natuurlijk dat je meteen kan zien of je je hele gebit goed hebt gepoetst en als je dat niet meteen zit, is het een beetje vijgen na Pasen natuurlijk...
De app volgt onder andere je poetsbeweging en geeft aan of er gebieden zijn die je niet voldoende hebt gepoetst. Dat is uiteraard handig, maar nogmaals: je moet dan wel je smartphone bij hand hebben!
Er wordt tevens aangegeven of je te hard poetst of teveel beweegt! Ook als je app niet gebruikt, wordt aangegeven of je teveel druk zet. De ring onderaan de tandenborstel gaat paars branden en het handvat trilt. Ik bleek teveel te bewegen en heb uit de app dus wel de conclusie kunnen trekken dat ik mijn tandenborstel wat stiller moet houden (soms denk ik nog dat ik manueel aan het poetsen ben blijkbaar!)
Naast deze snufjes, kan je via de app ook je tandartsafspraken bijhouden en extra producten bijbestellen.

De Diamondclean ligt makkelijk in de hand, net als zijn collega van de Flexcare. Er wordt duidelijk aangegeven hoe het met de batterij gesteld is. Volledig opgeladen gaat de batterij bovendien ook erg lang mee ( 2 weken). Wie zijn oplader niet bij de hand heeft, hoeft dus niet onmiddellijk te panikeren.

Je oplader vergeten wordt trouwens ook erg moeilijk: als je je reisetui gebruikt, hoef je je daar al geen zorgen over te maken want de oplader zit hierin verwerkt !

De verschillende poetsstanden en bijhorende borstels:

Clean : om tandplak tegen te gaan. Ik ben er tevreden van. Maar zelf heb ik weinig of geen last van tandplak, dus ik kan er me niet verder over uitspreken.

Gum Health : ik heb vaak last van bloedend tandvlees. Als ik poets met deze stand, lijkt dit inderdaad te verbeteren.

White+: mijn hoop op wittere tanden moet ik helaas laten varen. Witter zijn mijn tanden voorlopig niet geworden. De naam white+ is in dat opzicht misschien niet zo goed gekozen. Je denkt dat je kans maakt op wittere tanden, maar eigenlijk is deze stand vooral geschikt voor mensen die vlekjes op hun tanden hebben en deze daarmee (wel ?) kunnen verwijderen of verminderen. Ik heb (gelukkig) geen vlekjes, dus kan er ook niets verwijderd worden. Toch een ietsiepietsie teleurgesteld omdat ik écht hoopte op wat wittere tanden.

TongueCare: wow! Voor mij toppie. Hoewel ik met deze opzetborstel af en toe serieus last heb van kriebels (ja het kietelt), vind ik hem wel héél geslaagd. Geen vieze tong meer, dus dat kan alleen maar positief zijn. Na ettelijke kopjes koffie of een gekruide maaltijd durf ik wel eens last hebben van een ‘stinkbek’ dus deze borstel komt als geroepen. De anti-bacteriële tongspray die bijgeleverd wordt, versterkt het effect alleen maar! Hiep hoi!

Een indicatielampje geeft aan wanneer het tijd wordt om je borstel te vervangen. Handig, want ik durf al eens te vergeten hoe lang het is geleden.

Besluit: ik blijf ervan overtuigd dat Philips een fantastisch gamma heeft voor wat betreft de tandenborstels. Het is wel even schrikken als je de prijs van de DiamondClean Smart te zien krijgt. Het blijft enorm veel geld, ook al krijg je er een prachtig design, handige snufjes en een erg goede tandenborstel voor in de plaats !

Pluspunten

• mooi design
  • lange batterijduur

Minpunten

• prijzig
  • smartphone niet altijd in de buurt

nmeijden 10-10-2017

Tandenpoetsen is fun met Philips SonicareDiamondclean Smart

Onlangs ben ik de elektrische tandenborstel Philips Sonicare Diamondclean Smart HX9924/03 gaan proberen. Toen ik de doos uitpakte en de tandenborstel in mijn hand had, dacht ik "Wauw!" De tandenborstel ligt heel prettig in de hand. Ikzelf ben al gebruiker van een ouder type van Philips Sonicare en kan ze dus goed vergelijken. Deze Smart versie is iets lichter dan de oudere versie. De oudere versie heeft rubber aan de achterkant, die bij mij na heel wat jaren gebruik eraf aan het slijten is. Dat heeft deze nieuwe Sonicare Smart niet. Ik heb er 4 opzetstukken en tongspray bijgekregen. Wat ik echt heel gaaf vindt, is dat de bewaardoos gelijk ook een USB oplader heeft! Dat is echt ideaal voor als je op vakantie bent! Het normale oplaadpunt, moest ik even aan wennen. IK had de gebruikshandleiding niet gelezen en had de borstel direct op het oplaadpunt gezet. Omdat deze een rond kuiltje heeft, viel de tandenborstel steeds om. Maar je hebt dus nog een glazen mondspoelbeker die je erop zet en daarin kun je de tandenborstel zetten. De borstel hoeft niet rechtop in het glas te staan, maar kan gewoon tegen de zijkant leunen. Het poetsen is fantastisch. Ik vind dat hij wel veel geluid maakt ten opzichte van mijn oude tandenborstel, maar het resultaat is echt geweldig! Mijn tanden voelen schoner en gladder! Wat ik wel gaaf vind is dat de tandenborstel herkend welke opzetborstel erop staat en kiest daarmee ook gelijk het bijpassende programma. Bij deze tandenborstel kun je ook de Philips Sonicare app downloaden. Je vult wat gegevens in en wat je doelen zijn en de app geeft vervolgens tips en weetjes. Je ziet ook precies welk deel van je gebit je gepoetst hebt en voor welke delen je na je poetsbeurt nog even extra aandacht kan geven. Als je teveel op en neer beweegt zoals bij een normale tandenborstel krijg je hier direct melding van. Door deze app ben ik veel bewuster gaan poetsen! Wat ook fijn is, is dat de app bijhoudt wanneer je opzetborstels aan vervanging toe zijn. Erg handig. Overigens hoef je de app niet steeds open te hebben staan, als je poetst. De gegevens worden een paar dagen onthouden en kunnen op een later moment gesynchroniseerd worden. De set is aan de prijs, maar wat je ervoor terugkrijgt is echt een gadget! Wat een technieken zitten hierin. Ik ben er echt heel erg blij mee. Tandenpoetsen wordt leuk met deze Philips Sonicare Smart!

Pluspunten

• Licht lekker in de hand
  • Koppeling aan app, waardoor beter inzicht
  • Reisetui is tevens oplader

Minpunten

• Duur in aanschaf
  • Smart opzetborstels niet goedkoop

nmeijden 10-10-2017

Tandenpoetsen wordt leuk met de Philips Sonicare Diamonclean

vistavie2013 10-10-2017

goed gepoetst

super tandenborstel die echt goed poetst.
naast het goed poetsen helpt hij je ook te herinneren wanneer je naar de tandarts moet, en hoe je nog beter kan poetsen.
De tandenborstel heeft een mooi (vrouwelijk) design en heeft een lange batterijduur.
Ook super is dat hij in een handige etui zit, welke je makkelijk kan meenemen op een weekendje of op reis.
Het glazen oplaadstation in de vorm van een glas oogt bovendien ook mooi in de badkamer.

De app was wat moeilijk te downloaden en is naar mijn gevoel niet overzichtelijk. Na een tijdje lukt het wel.

Pluspunten

• grondig gepoetst met hulp
  • leuk design
  • lange batterijduur
  • makkelijk mee te nemen
  • leuke accessoires

Minpunten

• app is onduidelijk en moeilijk te downloaden

eeff 10-10-2017

efficient en luxe

Gemakkelijk in gebruik, duidelijke instructies. Deze zeer mooie design tandenborstel is een luxe product. Maar werkt wel zoals ze beloven. Zeer efficient, mijn tanden zien en voelen beter verzorgd aan ivm een gewone elektrische tandenborstel. Via een app kan je volgen welke tanden je moet poetsen en of je ze voldoende gepoetst hebt. Door het gebruik van de 'slimme' opzetborsteltjes weet je tandenborstel welk programma je gebruikt; white+ ben ik nu aan het gebruiken en het is een lang programma maar mijn tanden zien er witter uit!
bijgevoegd in de verpakking is ook een mooie harde case waar je de tandenborstel kan opladen en vervoeren. Voor dagelijks gebruik heb je een glas die past op je oplader. stijlvol en praktisch. Batterij gaat zeer lang mee (meer dan 3 weken)

Pluspunten

• luxe disign
  • intensieve verzorging

Minpunten

• wennen aan de snellere trilbewegingen

Lollytest 09-10-2017

Uitstekende prestaties en mooie vormgeving

Door de vibraties van de tandenborstel was het wennen tijdens de eerste poetsbeurt. Maar al heel snel ben je weg van deze borstel die heel grondig poetst. Je hebt nadien echt een 'tandartsfris' gevoel :-) De app is niet noodzakelijk om de tandenborstel te gebruiken maar wel heel handig, zeker op het begin. Zo leer je goed hoe de borstel functioneert en op welke poets-zones je meer moet letten zodat je geen tanden overslaat.(gebeurt vaker dan je denkt!) Je kan ook een programma kiezen waarbij je dan een paar weken lang extra aandacht besteedt aan het verzorgen van je tandvlees of het witter maken van je tanden. Er worden verschillende opzetstukken meegeleverd met elk aparte eigenschappen (gericht op de tong, tandvlees, wit maken, etc) Dus wat betreft poetsen verdient deze tandenborstel zeker een 10/10 en een kus van de juf.
Wat heel mooi meegenomen is is dat deze tandenborstel bovendien ook heel mooi oogt. Mooie vormgeving, elegant en komt met een heel handige oplader. Leg de tandenborstel gewoon in het meegeleverde glas en hij laadt op. Door de lange batterijduur kan je gerust zonder oplader op weekend/vakantie vertrekken.Geen geprul meer met opzetvoetjes en pinnetjes! Ook heb ik het reisetui al een paar keer gebruikt. Het ziet er allemaal heel chique uit.

Pluspunten

• poetst heel grondig
  • handige app
  • mooi

Becky1976 09-10-2017

Revolutionair voor schone en witte tanden.

Waw! Wat een futuristisch ogende tandenborstel!! Ligt heel goed in de hand en supermakkelijk om op te laden.. je legt hem gewoon in het glas en hij laadt op. Wat ook leuk is, zijn de verschille de programma's op het toestel met bijhorende koppen. Eentje voor wittere tanden; eentje voor gezond tandvlees, een om te reinigen; eentje voor de tong etc. Zelf probeerde ik al wittere tanden en gezond tandvlees uit. Het resultaat is super. Mijn tanden zijn superglad en zijn heel mooi wit. Ik heb veel last van terugtrekkend tandvlees waardoor mijn tanden soms veel pijn doen. Sedert ik dit speciaal programma gebruik in combinatie met een tandpasta voor gevoelige tanden heb ik GEEN pijn meer gehad! Ook de app heb ik gedownload. Deze heb ik enkele keren gebruikt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit heb opgegeven. Vaak moet ik me haasten 's morgens waardoor ik deze bijkomende handeling dan laat vallen. De app zit nochtans goed in elkaar. Hij is verbonden via bluetooth met de tandenborstel en zegt me welke kwadranten ik moet gaan poetsen en let op op de snelheid van het poetsen. Als ik de tandenborstel te snel beweeg; dan wijst de app me hierop. Wat me ook wel opvalt, is dat door de snelheid van de borstels; er veel meer speeksel wordt aangemaakt, waardoor ik soms moeite heb om niet te gaan 'kwijlen' na 2 minuten. Ik ben wel supertevreden met de resultaten! Dikke plus.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • design
  • mooie en wittte tanden

Minpunten

• sneller kwijlen

AlexandraB 08-10-2017

Een echte topper onder de tandenborstels!

Wat een topper onder de tandenborstels! Niet alleen qua design (het oog wil ook wat) - maar wat een fijn apparaat voor complete mondverzorging!

Deze tandenborstel overtreft ruimschoots mijn verwachtingen qua poetsresultaat. Bij de set hoort ook een mooie, handige reisetui en een lader die ook gelijk een beker is om je mond te spoelen. Maar de Sonicare biedt meer, zoals een handige app voor je telefoon die je tips geeft over je poetstechniek.

Het poetsresultaat overtreft ruimschoots mijn verwachtingen. Mijn tanden zijn merkbaar gladder en schoner. De app wees mij op een aantal kleinere foutjes. Maar dankzij deze tips, poets ik beter! (ik beweeg de borstel minder en geef minder druk).

Ook van de tandarts complimenten gekregen!

De tandenborstel zelf is slank, voelt erg licht en degelijk aan. Alle programma's worden in tekst uitgebeeld op de borstel, maar zijn enkel te zien wanneer ze oplichten. Dit geeft de tandenborstel een erg luxe uitstraling. De nieuwe slimme opzetborstels worden gekoppeld aan de Sonicare, dankzij een ingebouwde chip. Zo worden automatisch de optimale poetsstand en intensiteit geselecteerd die bij de gebruikte borstel horen.

Pluspunten

• Mooi, luxe design
  • Complete mondverzorging
  • Mooie, handige reisetui
  • App die je tips geeft over je poetstechniek
  • Veel opzetborstels mogelijk qua type

Minpunten

• Is geschikt voor een persoon (persoonlijk)
  • Vervangende borstels zijn erg prijzig

AlexandraB 08-10-2017

Een echte topper onder de tandenborstels!

Ook van de tandarts complimenten gekregen!

MJ134 06-10-2017

Sonicare voor een super schoon gebit

Na het ontvangen van de Sonicare gelijk de doos opengemaakt. In de door zat een mooie witte tandenborstel, een stevige reisetui en een mooi design glas. Tevens heb ik 4 verschillende opzetstukken ontvangen en een flesje mondwater. Voordat ik ben begonnen met poetsen heb ik eerst de bijbehorende app gedownload en geïnstalleerd. daarna is hij eenvoudig in te stellen. zodra je de tandenborstel aandoet koppelt hij met de app en is hij klaar voor gebruik. de app houdt precies bij hoe ne waar je poetst en hoe lang. Ook geeft hij tips of je te snel beweegt of te hard drukt. de tandenborstel geeft dit aan door aan de onderkant te knipperen. zo weet je altijd of je goed poetst. na het poetsen vraagt de app of je tussen je tand gereinigd hebt, je mond gespoeld hebt met mondwater en of je je tong gepoetst hebt. zo kun je het nooit vergeten als de app aanstaat en ben je dus heel bewust aan het poetsen. Het poetsen is erg fijn en de borstel reinig de tanden goed en grondig. hij kan op alle plekjes komen en dat is erg fijn om een schoon gebit te krijgen. Ook de tongborstel doet zijn werk naar behoren en zorgt voor een schoner gevoel in je mond. Net of je elke dag bij de tandarts bent geweest. De tandenborstel heeft verschillende standen zodat je van gewoon reinigen naar extra reinigen of juist een stand voor wittere tanden kunt switchen. Ook zit er een knopje op dat je wat meer of minder intensief poetst in de gekozen stand. Het reisetui is mooi en stevig en hiermee kun je je tandenborstel opladen wat erg handig is. Het designglas licht mooi op als je je tandenborstel erin zet zodat je weet dat hij contact heeft en opgeladen wordt. OP zich heb je het als niet heel vaak nodig als oplader omdat de batterij best lang mee gaat (hij doet het bij mij nog steeds na twee weken poetsen). De Sonicare bevalt erg goed en maakt goed schoon. mijn mond voelt na het poetsen schoner en frisser en mijn tandvlees ziet er gezond uit door het poetsen. wat mij betreft is de Sonicare een aanrader.

Pluspunten

• goed grip
  • schonere tanden

MJ134 06-10-2017

fijne tandenborstel die zijn werkt uitstekend doet.

dfrenner 04-10-2017

Een knap staaltje techniek!

Direct wanneer je de doos openmaakt, merk je dat het om een design product gaat. Slimme toepassingen in een zeer aantrekkelijk jasje. Zo geschied het opladen in een prachtig glas, maar is er ook een zeer fraai lederen reiscase bijgeleverd, een reiscase met USB kabel, zodat ook dit prachtige lederen etui kan worden gebruikt om op te laden.

De nieuwe slimme opzetborstels worden gekoppeld aan de Sonicare, dankzij een ingebouwde chip. Zo worden automatisch de optimale poetsstand en intensiteit geselecteerd die bij de gebruikte borstel horen. Aangezien ik last heb van gevoelig tandvlees, begon ik met de "Premium Gum Care" opzetborstel. De Sonicare herkent deze borstel en selecteert automatisch de "Gum Care" stand bij het poetsen. Maar ook de bijgeleverde "Premium Plaque Defense", voor ultieme reiniging geeft een fijn resultaat! Je tanden voelen gladder voorheen, ondanks dat ik altijd al met een elektrische tandenborstel poetste. Door de hoge frequentie van het trillen van de tandenborstel, duwt het de tandpasta door alle kieren en gaten!

Het poetsen zelf, hiervoor gebruik je de Philips Sonicare App. Makkelijk te installeren op je telefoon. Deze helpt je, je persoonlijke doelen te halen. Wil je een schoner gebit, wittere tanden of gezonder tandvlees? Je geeft het aan in de app en deze vertelt je welke opzetborstel je moet gebruiken. Ook kun je zelf aandachtsgebieden toevoegen aan je virtuele gebit in de app. Zo heb ik bijvoorbeeld bij mijn voortanden sneller last van tandsteen, dit geef ik aan in de app en zodra je daar poetst, gaat de Sonicare op een verhoogde intensiteit te werk. De app laat precies zien waar je moet poetsen en hoe lang. Maar toch is de Sonicare zo slim dat als hij precies weet waar ik poets. Zo hoef je niet altijd de app te gebruiken, als ik dan later de telefoon weer een keer verbind met de tandenborstel, synchroniseert hij de eerdere "offline" poetsbeurten en kun je achteraf zien waar je te weinig of te kort hebt gepoetst.

Al met al een knap staaltje techniek van Philips!

Filiz78 03-10-2017

Het nieuwe poetsen met power!

Wat een kracht! Ik heb na het gebruik zeker een veel schoner gevoel, mijn gebit voelt super schoon aan en witter, kleine vlekjes zijn verdwenen en dat al na 2x poetsen. Wat een power! Geweldig. Het verbinden met Bluetooth met mijn telefoon was niet zo simpel. Het veranderen van de standen is niet zo makkelijk, dan moet je de tandenborstel eerst uitzetten. Ik heb nog niet alle borstels uitgeprobeerd maar na het poetsen heb ik het gevoel dat ik een behandeling heb gehad bij de mondhygiëniste. Na het poetsen voelt je gevit heel de dag schoon aan, wat een heerlijk gevoel.

Pluspunten

• Licht in hand
  • Meerdere standen
  • Poetskracht is geweldig
  • Reisetui met oplader

Minpunten

• Poetskracht niet makkelijk verstelbaar
  • body delen niet mogelijk ivm persoonsgebonden
  • Spettert wel

saartje80 03-10-2017

Een nieuwe manier van tandenpoetsen

Ik gebruik de Philips Sonicare nu ongeveer 10 dagen en ik ben er ontzettend tevreden van. Bij het openen van de verpakking was ik al meteen onder de indruk van de tandenborstel en alle bijgeleverde accessoires. Het oogt allemaal heel mooi en stijlvol.
Het tandenpoetsen zelf was in het begin een beetje wennen. De trillingen en het geluid zijn totaal anders dan mijn vorige elektrische tandenborstel. Maar na enkele poetsbeurten was ik al helemaal overtuigd.
De tandenborstel wordt geleverd met verschillende opzetborstels die elk een ander doel hebben. Je kiest zelf het doel dat je wil realiseren, bijvoorbeeld wittere tanden, minder tandplak. Ikzelf koos voor minder tandplak en na enkele poetsbeurten merkte ik al een verschil: mijn tanden voelen properder en gladder aan.
Ook heel handig is de app die je kan downloaden. Deze app begeleidt je tijdens jouw poetsbeurten en helpt je om beter te poetsen. Ook houdt de app je poetsbeurten en voortgang bij.
De tandenborstel opladen kan eenvoudig in het bijgeleverde glas of in de etui met USB-kabel. Dit is heel handig om mee te nemen op reis.
Ik ben alvast helemaal overtuigd en wil nooit nog een andere tandenborstel.

Pluspunten

• mooi design
  • handige app
  • verschillende programma's naargelang doel

Minpunten

• prijs

passie2980 02-10-2017

Zéér grondige reiniging, veel functies, groot gebruiksgemak

Aanvankelijk stond ik een beetje sceptisch tegenover deze tandenborstel. Hij heeft een hogere prijsklasse, maakt deze echt het verschil? Wel... ja! Ik gebruikte voordien een borstel met ronde borsteltjes en gebruikte regelmatig flos en kleine borsteltjes om tussen mijn tanden verder te reinigen. Al vanaf de eerste poetsbeurt voelde ik hoe deze ovale borsteltjes veel beter tussen mijn tanden reinigden. De borstel heeft zeer veel functies en herkent via het borsteltje welke functie je wil gebruiken. Wil je toch liever met een "gum" borsteltje het "white" programma gebruiken, dan kan dat evengoed. Alles is mogelijk. Tijdens het poetsen de poetssterkte wat harder of zachter zetten gaat als vanzelf. De tandenborstel heeft een mooi design, wie had ooit gedacht dat een tandenborstel mooi zou staan aan je wasbak?! Hij kan worden opgeladen via het bijgeleverde glas op lader of de bijgeleverde (reis)etui. Het enige mini minpuntje vind ik het feit dat de borsteltjes niet gepersonaliseerd kunnen worden met bv. een kleurtje. Als meerdere mensen de tandenborstel gebruiken is dat wel een gemis. De kinderen staan nu in de rij om tanden te poetsen, de app maakt het leuk en ik ben er gerust in dat elke tand evenveel aandacht krijgt. Wat wil een mens nog meer?!

Pluspunten

• buitengewoon goede reiniging, ook tussen de tanden
  • handige app
  • mooi design
  • verschillende functies naargelang ieders voorkeur
  • motiverend voor kinderen

Minpunten

• borsteltjes zijn nt. individueel personaliseerbaa