De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Waterpik WP-100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Ludo 03-05-2020

Wat een apparaat, je voelt het verschil

Geschreven voor: Waterpik WP-100

Voelt superdegelijk aan, goede grip en er zijn (betaalbaar) reserveonderdelen voor te krijgen. Ik heb even getwijfeld over een draadloze variant, maar de hogere druk heeft me tot deze unit doen besluiten. Andere modellen met hogere nummers heb ik wel bekeken maar zag geen functioneel verschil. Ik las overigens over de sterke gewichtsafname van de nieuwere modellen: ik verkies deze. Na een keer flossen voel je het verschil: echt heel degelijk; wel even wennen met al het water, maar voelt zuiver. Beter dan flosdraad of een ragger (die ik ook al jaren gebruikte: nu thuis niet meer vermoed ik)

Pluspunten

• kracht/druk
  • gewicht
  • watercapaciteit
  • eenvoud van bediening

Minpunten

• slangetje had wat langer gemogen

gaag 09-11-2019

lang in gebruik + tip!

Geschreven voor: Waterpik WP-100

Minstens 10 jaar geleden, na ontstekingsproblemen in mijn mond, dit apparaat gekocht. bevalt goed. Heb juist vandaag een nieuwe in gebruik genomen omdat de waterdruk na jaren gebruik toch wel terugloopt, zit inmiddels op stand 10. En een vleugel van het houdertje op het apparaat al een tijdje is afgebroken. De tip; gebruik je andere hand om het slangetje niet te scherpe hoek te laten maken met het spuitje. Ik heb inmiddels al de derde spuit met slang in gebruik. zijn te koop voor p.m. 13,- Dat mensen zo'n wpik weggooien door een gescheurd slangetje? Effe internet checken!
En het is ook nog es een mini hogedrukreiniger! Gootsteenputje bijv.

Pluspunten

• betrouwbaarheid
  • effektief - schone mond

Nicole 26-08-2018

Heel makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Waterpik WP-100

Op aanraden van de tandarts deze waterflosser gekocht. We waren bang dat het een heel geknoei zou worden maar dat valt reuze goed mee. Het makkelijke is dat er bovenop een bakje zit voor de hulpstukken, zodat ieder zijn eigen hulpstuk bij de hand heeft. Hij wordt hier gebruikt door iemand met een prothese, met een beugel en gewoon voor de tanden goed zuiver te krijgen, en allemaal heel tevreden. Hij wordt ook echt gebruikt, dus gemakkelijk in gebruik anders zou hij er binnen de kortste keren voor niks staan maar dat is dus duidelijk niet het geval. Tot nu toe heel tevreden!

Pluspunten

• Bakje voor hulpstukken
  • Niet te groot
  • Voldoende inhoud voor water
  • Makkelijk in gebruikk
  • Hulpstukken makkelijk te verwisselen

Ien 01-06-2017

nog geen dag spijt

Geschreven voor: Waterpik WP-100

Apparaat nu ruim twee jaar in bezit en het is en blijft een fijn en goed apparaat. Ik heb in die tijd een beugel gehad en de Waterpik is de redding voor mijn gebit geweest. Geen gaatjes! Je spoelt alle achtergebleven voedselresten weg en de speciale borsteltjes helpen daar nog eens extra aan mee. Nog elke dag blij met de Waterpik en aangezien ik Kieskeurig vaak gebruik, weet ik hoe belangrijk eerlijke reviews zijn. Je moet wel iets verwarmd water gebruiken (of minuutje in apart bakje in de magnetron)

Pluspunten

• verwijdert achtergebleven voedselresten
  • minder tandplak
  • onmisbaar bij een beugel
  • handige borsteltjes

Minpunten

• hooguit het geluid

Frans den Oudsten 09-02-2017

Een fantastisch apparaat

Geschreven voor: Waterpik WP-100

Ik heb sinds een jaar of 8 a 9 twee gebitsprotheses onder en boven op implantaten. Goed onderhoud is daarom een must. Dat doe ik dan ook met een elektrische tandenborstel, raggers en de monddouche.

9 jaar geleden heb ik een Waterpik Ultra aangeschaft. Gemiddeld heb ik hem al die jaren zo’n 1 a 2 X per dag gebruikt. Meteen na aanschaf gaf het onderbreekknopje op de steel al problemen, hij schoot niet of moeilijk terug waardoor de waterstraal onderbroken bleef, ook na los laten. Gebeld met Waterpik die meteen aanboden het apparaat terug te sturen wat dan echter als consequentie zou hebben dat ik hem een tijdje kwijt zou zijn. Daarom besloten hem niet terug te sturen omdat je dat knopje eigenlijk niet nodig hebt. De aan- en uitknop op het apparaat zelf is voldoende.

Gedurende de volgende periode van 9 jaar heeft het apparaat zonder problemen gewerkt. Grandioos!!! Het is een fantastisch apparaat gebleken die zijn werk 9 jaar lang op een goede manier heeft gedaan. Ik heb berekend dat ik hem gedurende die 9 jaar meer dan 5000 keer moet hebben gebruikt zonder een enkel probleem, geen gescheurde slangetjes ….. helemaal niets.

Maar, aan alle goede dingen komt een eind. Aan het eind van de 9 jaar zag het ding er niet meer uit, er zat een barst in het watervulbakje en het apparaat zelf begon aan de onderkant te lekken, althans er kwam water onder het apparaat uit. Toen bovendien het motertje spontaan met wisselende toerentallen begon te werken zag ik wel in dat het eind nabij was. Graag had ik de 10 jaar vol gemaakt maar ……….. helaas.

Een paar weken geleden en al in 2017 heb ik zodoende een nieuwe aangeschaft, te weten een Waterpik Ultra Black WP-112 Waterflosser Monddouche en die gebruik ik nu en al weer naar volle tevredenheid.

Ik wil de fabrikant graag langs deze weg een groot compliment maken. Het apparaat ziet er misschien wat fragiel uit maar hij heeft zijn werk gedurende 9 jaar op een goede manier en storingsvrij gedaan. Nogmaals, een fantastisch apparaat!!

Pluspunten

• doet zijn werk fantastisch
  • storingsvrij

Frans den Oudsten 30-05-2017

Kieskeurig vroeg mij een nieuwe review te schrijven aan de hand van mijn aanvullende ervaringen. Dat doe ik echter niet maar volsta met deze aanvulling. Het nieuwe apparaat doet het nog steeds fantastisch. Ik las bij de andere commentaren het commentaar van iemand dat je hem regelmatig moet ontkalken. Ik heb dat met mijn oude apparaat echter nooit gedaan en toch heeft deze het 9 jaar volgehouden. Maar, misschien had het apparaat langer meegegaan als ik dat wel zou hebben gedaan. Bovendien las ik dat iemand de moter van een oud apparaat in een nieuwe machine had geplaatst omdat het motertje zwakker was dan voorheen. Ik begrijp dat niet helemaal enerzijds omdat dat volgens mij niet zo is maar anderzijds dat als dat wel zo zou zijn dan nog is de waterstraal regelbaar zodat je een zwakke moter kunt compenseren door de straal wat harder te zetten. Maar ik herken het probleem eigenlijk helemaal niet. Hij functioneert bij mij prima en ik heb ook een nieuw apparaat.

Waterpik WP-100 15-12-2016

Waterpik WP-100 Waterflosser

Geschreven voor: Waterpik WP-100

Gebruikte al jaren met veel plezier de Waterpik WP-100. Nu was het oude apparaat aan vervanging toe en hebben wij dezelfde weer aangeschaft. Maar wat bleek: Er zit een andere, veel stillere motor is die veel minder krachtig schoonmaakt. Wij hebben dit probleem zelf kunnen oplossen door de oude motor in het nieuwe apparaat te zetten, maar eigenlijk zou Waterpik hier iets aan moeten doen, anders heb je er niets aan!