Philips Sonicare HX8432 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare HX8432 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Polki 28-05-2017

Een goede aanvulling op je mondhygiene

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

Ik gebruik de airfloss nu zo'n vier weken en ik ben ontzettend enthousiast. Mijn tanden voelen ontzettend schoon aan. Het apparaat is erg makkelijk in gebruik en staat bovendien behoorlijk fraai in de badkamer. Je kan er zelf voor kiezen of je er water of mondwater in doet, ik kies altijd voor mondwater, dat geeft het een net wat schoner en frisser gevoel. Ook onder de douche te gebruiken! Dus binnen een minuutje zijn je tanden stralend schoon.

Doordat er twee opzetstukken bij zitten kan mijn vriendin het apparaat ook gebruiken. Zij ondervindt nu veel minder last van pijnlijk tandvlees. Erg groot pluspunt!

Het is echt een aanrader! Geen flossdraad meer, dit werkt veel sneller en efficiënter!

• Gebruiksgemak
  • Door twee personen te gebruiken
  • Accu gaat lang mee
  • Doet wat het belooft

Minpunten

• Klein waterreservoir

wendy 24-05-2017

Laat een fris en fijn gevoel achter

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

Geeft mij een fris gevoel in mijn mond, is fijn in gebruik en laat een goed gevoel achter in mijn mond

vipinholland@gmail.com 23-05-2017

Vergeet niet te flossen!(aldus de tandarts)

Inleiding:

Flossen…
De tandarts blijft het altijd herhalen...vergeet niet goed te flossen. Dus probeer ik altijd braaf mijn tanden te flossen met flosdraad. Echter blijkbaar kan het ook anders. Ik was erg benieuwd of deze Philips Airfloss het ‘ouderwets’ flossen met draad kan vervangen.

Wat zit er in de doos:

In de doos vinden we de flosser zelf(de body), twee opzetstukken en de oplader/ houder. Verder zit er een handleiding bij. De handleiding is niet echt nodig omdat de bediening voor zich spreekt.

Fijn, maarehhh wat is het nou precies?

De Philips Airfloss Ultra is een draadloze flosser welke gevuld kan worden met water of mondwater. Dit water of mondwater word in combinatie met lucht tussen de tanden en tandvlees gespoten om deze zo te reinigen.

Er zitten drie standen op waarmee je kunt instellen hoeveel keer het apparaat ‘spuit’ per druk op de knop. De standen zitten geïntegreerd in de aan/uit knop.

Je houd de mondstuk dus tegen je tandvlees aan en deze spuit vervolgens tussen je tanden en tandvlees. Wel dient de mond tijdens dit proces zoveel mogelijk gesloten te blijven anders worden jij en je omgeving ook onder gespoten.

Werkt het ook

Na een aantal weken gebruikt te hebben voelt alles schoner en frisser aan. Ik gebruik momenteel geen flosdraad meer maar alleen de airfloss. Vooral in combinatie met mondwater is het effect verfrissend. Wel kan dit wat gaan schuimen. Je kan het mondwater ook verdunnen met water om het minder te laten schuimen.

Het was in het begin wel even wennen. Maar het apparaat staat nu naast mijn tandenborstel en zo vergeet ik nooit meer te flossen. Tijdens het flossen dient het reservoir wel een keer bijgevuld te worden echter dit is zo gebeurd.

Ben benieuwd wat de tandarts te zeggen heeft op mijn volgende afspraak.

Pluspunten

• gebruikersgemak
  • werking

dimi22 23-05-2017

Goede reiniging tussen je tanden

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

Ik vindt dat het product echt goed reinigt tussen de tanden.
Beter dan ik verwacht had in eerste instantie. Je krijgt na het flossen een schoon gevoel. Ik vind het apparaat alleen vrij groot, verder erg tevreden.

Pluspunten

• Reinigt echt goed
  • Goede accu

Minpunten

• Groot
  • Klein reservoir

Chantal78 19-05-2017

Schoon en Gezond tandvlees

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

Heb de Airfloss Ultra nu enkele weken in gebruik. Heb inmiddels wat routine gekregen in het gebruik ervan. Tanden en tandvlees voelen schoon en fris aan en heb weinig last gehad van bloedend tandvlees. Gebruik eigenlijk alleen de meest intensieve stand (3 lampjes), maar kan me voorstellen dat als je heel gevoelig tandvlees heb je een wat minder harde straal wilt. De proef op de som is als mijn mondhygiëniste aangeeft dat mijn tandvlees niet meer ontstoken is. Een nadeel vind ik het bijvullen van de Airfloss Ultra met mondwater. Er kan slechts een kleine hoeveelheid in, waardoor je dagelijks moet bijvullen. Daarnaast gaat dit vullen zelden zonder morsen. Nu doe je dit in de regel boven de wasbak, maar het is niet heel gebruiksvriendelijk. Al met al denk ik dat de Airfloss een mooie aanvulling biedt op je mondverzorging.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • maakt goed schoon tussen tanden

Minpunten

• klein reservoir voor mondwater

Mamalydia 18-05-2017

Goed product

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

Sinds een paar weken heb ik het geluk de airfloss te mogen testen. Ik was erg blij dat ik deze kans kreeg en ben vol enthousiasme begonnen.
En wat een handig apparaatje is het!
Ik moet veel flossen en stoken omdat mijn tanden erg nauw tegen elkaar aangaan, en had vaak last van ontstoken tandvlees etc.
De airfloss is ideaal. Vul hem met water, en flossen maar. Door de druk spuit rommel er zo tussenuit. Ik gebruik hem op dit moment met normaal water, en dat gaat al prima.
Het stoken kan veel pijn doen op nauwe plaatsen en dat is hier totaal niet het geval. Je kunt door de vorm ook makkelijk de achterkant van je tanden bereiken en dat is ideaal.
Het enige minpuntje.. Het water spat nog weleens wat in het rond haha als je even scheef gaat.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Sterke accu
  • Goede werking
  • Pijnloos

Minpunten

• Spetteren

Mike Wouters 17-05-2017

Eenvoudig en Snel

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

Sinds kort in het bezit van de Airfloss.
Moet zeggen dat ik het erg wennen vond, dit aangezien ik normaal met raggertjes en borsteltjes doe flossen.
Het is heel erg wennen en uiteraard je routine aanpassen.
De airfloss in combinatie met mondwater is niet echt een succes, aangezien het ontzettend gaat schuimen.
Ik zelf prefereer water met een klein beetje mondwater voor het frisse gevoel.

Kan ik nu zeggen dat de airfloss een vervanging van gewoon flossen is?! Neen helaas, je zult toch af en toe gewoon moeten flossen.
Dit ook op advies van de mondhygiëniste, aangezien de waterstraal niet overal tussen de tanden komt.

Pluspunten

• Snel en Makkelijk
  • Fris gevoel
  • Makkelijk voor mensen die nooit flossen

Minpunten

• Wellicht prijs

lislot 17-05-2017

Maakt flossen makkelijk

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

Flossen moet, dat weten we allemaal. Maar het was nooit mijn favoriete werkje en zo schoot het er toch te vaak bij in.
De airfloss heeft mij echt positief verrast, zo makkelijk, snel en doeltreffend!
Handleiding even doorlezen en je kan zo aan de slag, moeilijk is het niet. De eerste dagen merkte ik echt dat er veel viezigheid tussen mijn tanden vandaan kwam en dat mijn tandvlees bloedde. Maar nu (iets meer dan een week verder) is dat al bijna niet meer. Dat is voor mijzelf al het bewijs dat het goed werkt.
Persoonlijk vind ik het het fijnste werken met normaal water en niet met mondspoeling. Met mondspoelwater gaat het wel erg veel schuimen, water is prima vind ik.
Hij staat nu in de oplader naast de tandenborstel, vanaf nu gaat de airfloss gewoon mee in het tanden reiniger ritueel!

Pluspunten

• makkelijk op moeilijke plekken te komen
  • Werkt snel

Rens 17-05-2017

Makkelijk en snel!

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

De tandarts vertelde me altijd hoe belangrijk het is om te flossen. Echter lukte het me nooit dit flossen in mijn dagelijkse routine op te nemen. Nu lukt me dat wel! Dit vind ik een van de grootste voordelen. Het is makkelijk en snel, en niet zo irritant als flossen met flosdraad bijvoorbeeld. Daardoor gebruik het wel. Ik vind dat het veel scheelt wat voor mondwater je gebruikt. Het tankje is wel wat snel leeg vind ik, maar het bijvullen daarvan is ook een kleine moeite dus dat is niet heel erg.

Malb 16-05-2017

Fris en fruitig met de airfloss?

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

Iedere keer als ik bij de tandarts ben, wordt mij ingewreven dat ik moet flossen en iedere keer doe ik het niet. De tandarts geeft aan dat ik moet flossen met een tandenstoker of met flosdraad en dat ik dit vol moet houden. Ik heb het al talloze keren geprobeerd maar ik kan het maar niet volhouden, ik vind het veel te veel gedoe. En nu mocht ik de Philips AirFloss gaan testen, zou dit mijn redding zijn?

De AirFloss zit in een compact doosje met daarin de AirFloss, een oplader, twee opzetborsteltjes en een handleiding. De handleiding is eigenlijk overbodig want het apparaat spreekt voor zich. Je plaatst het opzetborsteltje, vult het reservoir en je kan beginnen. Het reservoir kan gevuld worden met water of met mondwater. Aangezien ik geen mondwater in huis heb, vul ik het reservoir met water. Hierbij valt mij gelijk op dat het reservoir klein is en er niet veel vloeistof in de AirFloss kan.

Je zet het apparaat aan en kiest voor stand 1, 2 of 3. Ik heb gekozen voor stand 3 en plaatst de AirFloss tussen mijn tanden tegen mijn tandvlees aan. Let op, doe je mond dicht! Doe je dit niet, dan wordt het een grote kliederboel. Druk vervolgens op de floss knop en er wordt water en lucht tussen je tanden gespoten. Verplaats de AirFloss steeds een tand verder totdat je boven en onder volledig hebt gehad.

Met het reservoir volledig gevuld en stand 3 kan ik net geen twee keer volledig mijn tanden flossen. Je moet hem dus tussendoor bijvullen. Nadat ik de AirFloss een aantal keren met water heb getest, heb ik besloten om mondwater te kopen. Hierdoor krijg je direct een heel fris gevoel in je mond en ik vind het dan ook zeker fijner dan het gebruik van water.

Maar……..werkt de AirFloss wel? Eerlijk gezegd durf ik niet te zeggen of het echt helpt tegen tandsteen / tandplak. De keren dat ik een tandenstoker heb gebruikt voor het flossen bloedde mijn tandvlees direct. Dit verdween na enkele dagen automatisch waardoor ik merkte dat mijn tandvlees aan het genezen was. Met de AirFloss heb ik helemaal geen bloedend tandvlees gehad. Ik vraag me daardoor dus ook af of de werking even goed is als bij het gebruik van een tandenstoker of flosdraad. Ik denk dat als je nooit flost, zoals ik, dat de AirFloss zeker wel een meerwaarde heeft. Ik denk dat het beter is dan helemaal niet te flossen. Als je al flost met een tandenstoker dan zou je de AirFloss als extra middel kunnen toevoegen maar als complete vervanging zou ik hem niet aanraden.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Fris gevoel

Minpunten

• Geen flos vervanging
  • Klein reservoir

JoinThatin 16-05-2017

lekker fris

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

Ik heb de AirFloss inmiddels dik twee weken in huis.

Model HX8432 is zonder (grote) Fill&Charge-station en dat vind ik erg fijn. Deze AirFloss neemt hierdoor net zo weinig ruimte in beslag op de wastafel als een elektrische tandenborstel.

In de doos zit een kleine oplader, de AirFloss en 2 opzetstukken.

Men dient voorgaande het eerste gebruik de AirFloss 24 uur op te laden. De AirFloss kan met water of mondwater gevuld worden. Je hoeft maar weinig vloeistof toe te dienen anders loopt het vulbakje al snel over.
Je kunt instellen hoe vaak je wilt dat de burst/spray komt, dit is 1, 2 of 3 keer achter elkaar. Zelf heb ik deze op 2 ingesteld.
Het gebruik gaat heel makkelijk, je plaatste de spuitkop tussen de tanden naar het tandvlees toe en drukt dan op de knop.. wel je lippen op elkaar houden anders spuit/loopt het water uit je mond. Door het lange mondstuk komt je overal makkelijk bij, zelfs bij de kiezen. Dit is een stuk lastiger met een tandenstoker/rager en vaak breekt deze dan ook nog een af.

Na het spuiten heb ik een fris gevoel en dat vind ik erg fijn. Ik heb aan de binnenkant van mijn gebit een beugel zitten en deze neem ik ook mee, deze spuit ik schoon.

Naast dat er water wordt gespoten spuit er ook lucht, dit blaast het vuil weg.
Ik merk dat een rager anders schoonmaakt.. als ik met een rager tussen mijn tanden ga is er meteen een 'opening' vrij, dit heb ik niet meteen met de AirFloss.

Het spuiten gaat heel vlot, terwijl ragen wat langer duurt.

Op sommige plekken op het tandvlees moet ik wat wennen, mijn tandvlees is wat gevoelig om het mondstuk op te zetten, vooral op de plekken waar ik terugtrekkend tandvlees heb, dus daar ben ik voorzichtig.
Het spuiten zelf doet totaal geen pijn en ik heb ook (nog) geen bloedend tandvlees gehad.

Ik zet de AirFloss weg met een leeg water reservoir en het klepje open zodat het van binnen kan drogen.

Ik zou de AirFloss zeker aanraden als je een lekker fris gevoel in je mond wilt, nog frisser dan na het tandenpoetsen vind ik. En wanneer je ook makkelijk en snel wilt kunnen schoonmaken tussen de tanden. Ook voor een beugel kan ik deze AirFloss aanraden.

Wat ik nog zou willen toevoegen aan dit product is een piepje/melding wanneer het water reservoir in de AirFloss leeg is.

Voor elke dag gebruik ik de AirFloss voor het tandenpoesten (airfloss, mond spoelen, tandenpoetsen, spoelen) Wil ik uitgebreid schoon maken dat doe ik eerste tandstoken/ragen en daarna de AirFloss gebruiken.

Pluspunten

• batterij gaat lang mee
  • fris gevoel
  • kan goed bij de kiezen
  • snel en makkelijk

Minpunten

• even een handigheid in krijgen
  • daarna geen minpunten

vincent 16-05-2017

Erg handig

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

Erg handig voor als js een beugel hebt of hebt gehad want dit werkt niet met flosdraad maar met water

Pluspunten

• Water
  • Geen flosdraad

Minpunten

• Spetterd

expresszo 16-05-2017

Fris, maar geen vervanging voor flossen

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

De airfloss is een soort grote elektrische tandenborstel. De bediening is simpel: je laadt het apparaat op, vult het waterreservoir met water of mondwater (of half om half, dat vind ik het prettigst), stelt de stand in (1, 2 of 3 pulsjes per keer) en gaat je gebit tand voor tand af.

Het resultaat is vergelijkbaar met een mondspoeling. Je krijgt een fris mondgevoel. Wel heb ik het idee dat het tussen mijn tanden iets schoner is.

Echter merk ik dat mijn tandvlees meer nodig heeft: stokeren of flossen heeft namelijk ook een masserend effect op het tandvlees. Het (mond-)water wordt door de airfloss wel goed tussen de tanden gespoten, maar wanneer ik nu naast de airfloss stoker, merk ik dat mijn tandvlees alsnog begint te bloeden. Voor mij is de airfloss dus helaas niet voldoende.

Ook merk ik dat er veel (mond-)water steeds door mijn mond wordt gespoten. Het spettert snel en ik merk dat ik tussendoor af en toe even het mondwater uit moet spugen.

Al met al voegt het product voor mijn mondverzorging te weinig toe. Jammer!

Pluspunten

• fris mondgevoel
  • gemakkelijk en snel

Minpunten

• spettert
  • reservoir raakt snel leeg
  • presteert onvoldoende ivm stokeren of flossen

Marcha87 13-05-2017

Handig in gebruik

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

Voordelen
Fris gevoel
Makkelijk in gebruik

Nadelen
Waterreservoir is klein
Waterreservoir lekt

Pluspunten

• Snel
  • Fris gevoel
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Lekt
  • Klein waterreservoir

KimberlyK 08-05-2017

Schoon gevoel, geen bloed

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

De AirFlos is heel makkelijk om te gebruiken met (mond)water. Er zitten verschillende functies op de AirFlos waarmee je de “sterkte” kan bepalen. De AirFlos verwijdert tandplak en andere resten. Je ziet direct resultaat en dat geeft een fris en schoon gevoel. Een nadeel van de AirFlos is dat hij spettert.

Pluspunten

• Schoon gevoel
  • Geen bloed
  • Makkelijk in gebruik
  • Diverse standen

Minpunten

• Spettert

DorienW87 03-05-2017

Super makkelijk draadloos flossen

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8432 wit

Ik was in eerste instantie wat sceptisch bij het zien van de vrolijk lachende vrouwen met de air floss in hun mond. Ik verwachtte een gigantisch waterballet bij het flossen, maar niets was minder waar. Door de korte stralen wordt de hoeveelheid water beperkt, en werkt het ontzettend effectief. Toegegeven, de eerste keer kon ik na het flossen direct de spiegel poetsen, maar de keer erna was dat al niet meer nodig.
Na een paar keer gebruiken merk ik al duidelijk verschil. Mijn tanden voelen schoner, mijn tandvlees sterker. En met slechts een minuutje werk is het ontzettend makkelijk toe te voegen aan de avondroutine.

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • reinigt goed
  • heel snel merkbaar verschil

Minpunten

• klein waterreservoir