Philips Sonicare HX8431 wit

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare HX8431 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RonaldS 21-01-2019

Prachtig water flos apparaat

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Ideaal flossen zonder draadjes of stokjes
Met dit apparaat Kun je met sterke water straaltjes flossen
3 standen, voor iedereen in de familie een goede stand
1 keer opladen en de eerste weken Kun je flossen
Goede aankoop

Pluspunten

• Variatie in standen
  • Geen draad of stokjes
  • Accu duur

matthijs van keulen 21-01-2019

Top product

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Top product werkt heel eeg goed.
Geen ragers/stokers etx meer voor mij.
Met mondwater extra fris!!!!!

Ricky67 20-01-2019

Makkelijk apparaat

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Prima apparaat, na 1e keer vol geladen te zijn kun je lang mee werken.
Reservoir voor water zou iets groter mogen zijn.
Tijdens het gebruik merk je ook dat het wel degelijk reinigend effect heeft.

Pluspunten

• licht in gewicht

Minpunten

• opzetstukken relatief duur

Ngmr90 20-01-2019

Niet flossen is verleden tijd

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Flossen met flosdraad of borsteltje was nooit helemaal voor mij weggelegd. Vond dit altijd teveel moeite.
De philips sonicare airfloss ultra is dan echt een uitkomst. Het bespaart je tijd en je komt makkelijker tussen alle tanden en kiezen.

Doormiddel van water en luchtdruk komt er iedere knopdruk een straaltje water uit. Er zijn 3 standen. Je hebt de keus uit 1 straal, 2 stralen en 3 stralen per keer.
Bij een eerste gebruik is het even wennen. Start liever ook even met de 1 straal functie ipv met gelijk 3 stralen. Als je het niet gewend bent kan dit best pijnlijk aanvoelen. Naarmate je meer gewend bent aan het gevoel kun je hem of op 2 stralen of 3 stralen per keer zetten.

Het apparaatje is vergelijkbaar qua grote met een elektrische tandenborstel. Dit neemt dus weinig ruimte in beslag.
Er zit een waterreservoir in waar je ongeveer 2x alles mee kunt airflossen. Deze is makkelijk aan te vullen met water onder de kraan of met mondwater.

Ik ben heel blij met het apparaatje. Het kost me iets meer tijd, omdat ik nu wel floss en voorheen niet. Maar het is zo gedaan en het geeft een heel fris gevoel.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel

Minpunten

• Pijnlijk in het begin

Wille 18-01-2019

Prima flosapparaat

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

De AirFloss werk erg snel en eenvoudig. Hierdoor steeg de motivatie om vaker te ‘flossen’ en gaf het apparaat mij een erg schoon gevoel. Daarnaast gaat de batterij lang mee. Wel moet je echt je mond dicht houden tijden gebruik, anders zit alles onder de spetters. Ook ben ik benieuwd of de tandarts ook resultaat ziet.

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Snel
  • Schoon gevoel
  • Lange batterij duur

Minpunten

• Spetters

Joël 15-01-2019

Goed airfloss. werkt uitstekend

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

bedienen Dit apparaat is een welkome versterking in iedere badkamer. Het apparaat is heel makkelijk te. Het spreekt voor zich. Er zitten 3 standen op . Persoonlijk vind ik stand 3 het fijnst. 3 korte luchtstootjes tussen je tanden. Het tandvlees word zichtbaar gezonder. Je kan er water of mondwater in doen, wat zorgt voor een frisse smaak. Het opzetstukje komt overal in je gebit, en past goed tussen de kiertjes. Wat ook fijn is , dat je het apparaat maar 1 keer in de 2 a 3 week op te laden. Hij is gemakkelijk schoon te maken. je houd hem gewoon onder de kraan. Het opzetstukje van dit apparaat verkoopt Philps niet zelf op hun site De omschrijving ontbrak dat je een ander opzet stukje van een ander type er ook op kan doen. Dat had wel even vermeld mogen worden. Had een hoop gezoek gescheeld.

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • mooi design
  • sterk materiaal
  • gezond tandvlees
  • langwerkende accu

Sjaco90 14-01-2019

Snel en efficiënt een schoon gebit

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Het product is makkelijk in gebruik. Je zet m aan en kunt m gelijk gebruiken. In een halve minuut tijd heb je je mondhygiëne aanzienlijk verbeterd. Om je gebit 100% schoon te krijgen is 1x in de 2/3 dagen een rager nodig. Voor mij een aanzienlijke verbetering, omdat flossen veel tijd kost en je moeilijk tussen strakke kiezen door komt. Erg positief over, een aanrader!

Pluspunten

• Snel te gebruiken
  • Strak design
  • Goede mondhygiëne

Minpunten

• Geen volledige vervanging van flos/rager

Natascha2808 14-01-2019

Zorgt voor een schoon gebit

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Ik krijg een schoner mondgevoel door de airfloss. Ik ben dan ook zeker benieuwd wat de mondhygiëniste hiervan vindt. Naar mijn idee is mijn tandplak nu minder en is mijn gebit schoner. De airfloss is zeer makkelijk in gebruik en heeft een goede batterij. Een nadeel is dat de watertank moeilijk is om in één keer helemaal vol te vullen. De prijs-kwaliteitverhouding is goed, de airfloss is het wel waard. Het is handiger met flossen dan met stokjes of touwtjes flossen. Nu ik de airfloss heb, heb ik geen gedoe meer met die stokjes of touwtjes en gaat het flossen een stuk sneller en makkelijker.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Makkelijker dan handmatig flossen
  • Zorgt voor schoon mondgevoel

Minpunten

• Watertank moeilijk helemaal vol te vullen

margriet35 14-01-2019

Ideale flosser!

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

De Philips AirFloss is een goede vervanging voor het flossen met flosdraad! Hij ligt fijn in de hand en de bediening is super eenvoudig. Je kan uit 3 standen kiezen qua krachtige spray; enkele, dubbele of drievoudige spray-herhaling. Ik gebruik de drievoudige spray. Vul eerst het reservoir met water of mondwater. Ik heb tot nu toe steeds mondwater gebruikt. Dat is en lekker fris en goed voor mijn tanden en tandvlees. Zet de spuitkop dan elke keer op een tussenruimte van je kiezen of tanden, zorg ervoor dat je lip er goed overheen is (anders spuit je de hele spiegel vol) en druk dan eenmaal op de knop bij je wijsvinger. Je voelt de lucht en het mondwater dan tussen je tanden en kiezen gaan. Ik heb zowel boven als onder een spalkje (metalen draadje) achter mijn tanden en dankzij de AirFloss kan ik nu ook hier flossen. Met een flosdraadje is dat onmogelijk. Binnen een minuut en met 1 vol reservoir met mondwater heb ik alles geflost. Na twee weken merk ik al dat mijn tandvlees minder gevoelig en minder pijnlijk is. Voorheen floste ik misschien 1x in de week, nu doe ik het dagelijks. Voor mij een hele verbetering en ik raad het iedereen aan!

Pluspunten

• Snel en eenvoudig
  • Ook flossen als je spalkje hebt
  • Helpt bij gezonder tandvlees
  • Lange batterijduur

tajko 14-01-2019

Doet wat het beloofd

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Doordat mijn tanden strak op elkaar staan is flossen niet gemakkelijk, maar met dit apparaat gaat het uitstekend.
Enig nadeel is dat het nogal spettert.
Ik raad ieder die zijn gebit goed schoon wil houden van plak de Airfloss Ultra aan.

jaccieboe 14-01-2019

Schone tanden, fris gevoel

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Fijn apparaat wat erg simpel werkt. fijn schoon gevoel na gebruik. Vergt eventjes wat oefenen om de straaltjes precies goed te mikken maar na 2 keer doe je het zonder spiegel. Echter mis ik tandenstokertje wel dus ik wissel af. Tandenstoker zelf ik ook goed voor het tandvlees. Dat kan dit apparaat niet nabootsen.

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• klein waterreservoir
  • pakt tandvlees niet mee zoals een stokje doet

snoepiejudge 14-01-2019

Fijne manier van flossen!

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

De sonicare Airflos is erg makkelijk in het gebruik. Doordat hij compact is gebruik je hem sneller. Veel beter dan steeds onhandig met flosdraad tussen je tanden te flossen.

Wel vond ik het gebruik van de Airflos in het begin vrij pijnlijk. Dit kwam omdat er natuurlijk een kracht achter het water zit wat je tussen je tanden spuit, op een plek waar je normaal niet of nooit bij komt. ​
Gelukkig gaat dit na 2 a 3 keer gebruiken over en is het gebruik ervan erg fijn! ​
De airflos is nu niet meer weg te denken als ik mijn mond verzorg

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • compact model

Minpunten

• pijnlijk bij gebruik in het begin

G.L. 13-01-2019

Met de sonicare flos je ook op moeilijke plekken

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Met een rager of flosdraad kom je vaak niet overal goed bij. Met de airflos lukt dat wel. Zowel van binnen naar buiten als andersom. Zelfs mijn dochter gebruikt hem bijna dagelijks. Omdat ze gebitsproblemen heeft kan ze met een rager niet overal bij, maar is het wel belangrijk om alles goed schoon te houden. Dat lukt met de airflos. Wel even elke keer het bakje water vullen. Soms 2x per poetsbeurt. Maar dat gaat gemakkelijk. Doordat je losse opzetstukken kunt kopen kun je het apparaat met meerdere personenen gebruiken. We zijn blij met de aankoop.

Pluspunten

• je kunt overal goed bij
  • makkelijk te bedienen
  • het doet geen pijn
  • geen pijnlijk tandvlees meer
  • makkelijk op te laden

Minpunten

• bakje vaak vullen

Lola 29-10-2018

Zwak

In de reviews lees ik over bloedend tandvlees en later een fris gevoel.
Ik kan nog zo vaak op hetzelfde plekje richten, maar geen reactie. Als ik dan flosdraad of een stoker pak bloedt het meteen.
Het wordt niet schoon en het voelt niet fris. Het ding valt me vreselijk tegen.

Suusje 28-05-2017

Een zeer goed flos apparaat!

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

De eerste keren in gebruik leek het wel een slagveld in me mond maar naar een paar keer had ik al geen bloedend tandvlees meer en voelt me mond een stuk frisser!

AnneTuin 27-05-2017

Flossen wordt een feestje!

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Voorheen was ik altijd bang voor het flossen. Dat gepor met stokjes of draad tussen mijn tanden.. die angst is nu verleden tijd. Dit apparaat doeltreffend, snel, pijnloos en mijn tandvlees is er goed van opgeknapt. De stress is nergens meer te bekennen. Even flossen is nu zo gedaan. Heel fijn!

Pluspunten

• Snel
  • Efficient
  • Professioneel
  • Pijnvrij

Minpunten

• Klein resevoir

Amica Nova 26-05-2017

Geweldig apparaat, alleen 1 nadeel

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Ik ben helemaal weg van het apparaat, er is alleen 1 nadeel. Onder het reservoir zit een scheur, ik verwacht dat dit komt doordat deze de druk niet aankan. De eerdere versie van de Airfloss had dit ook helaas. foto's kan ik helaas niet toevoegen maar van 14 mei heb ik een foto met een klein scheurtje en 24 mei zie je duidelijk dat deze dikker is. Verder een top product als je het mij vraagt. Vandaag bij de tandarts geweest en die gaf aan dat ik een perfect schoon gebit heb.

Pluspunten

• makkelijk
  • snel
  • werkt echt

Minpunten

• apparaat kan de druk niet aan.

cillatje 26-05-2017

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Ik ben vanaf dag 1 erg blij met mijn Airfloss. Het is even een uitgave maar ik denk dat hij het geld absoluut waard is. Het is inmiddels helemaal toegevoegd aan mijn dagelijkse routine.

ik blijf ernaast wel mijn tandenstokers gebruiken maar sinds ik de airfloss gebruik voelt het allemaal in ieder geval een stuk gladder en frisser aan.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • schoon
  • frisheid

Minpunten

• eenmalige uitgave

Arno82 26-05-2017

Super apparaat

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Wat een geweldig apparaat! Deze airfloss heeft mij echt verrast!
Het gebruik is erg makkelijk. Flosdraadjes of stokjes houd ik niet lang vol. Sinds ik het apparaat in huis heb, gebruik ik het iedere dag 2x! Het is snel gedaan, en je merkt gelijk verfrissing door het mondwater

Pluspunten

• snel gedaan
  • fris resultaat
  • lange batterijduur

MomMandy 22-05-2017

Flossen met luchtstootjes

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Ik heb het idee dat flossen met flossdraad toch beter werkt. Dan zie je goed wat je doet en kom je ook onder het tandvlees. Wanneer je geen zin hebt om te flossen maar toch je tanden goed wilt verzorgen is dit een goeie oplossing. Je vult het reservoir met mondwater en 'schiet' tussen al je tanden. Zeer makkelijk te gebruiken. Perfect voor luie en onregelmatige flossers.
Het gebruik van mondwater zorgt voor een fijne, frisse smaak. Je moet wel je mond sluiten (anders zit heel de spiegel onder de spetters) waardoor je niet ziet wat je doet.

Pluspunten

• makkelijk te gebruiken

Minpunten

• minder effectief dan flossdraad

Veenstra 22-05-2017

Fijn product zeker in combinatie met ragertjes en mondwater!

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Na drie weken gebruik is de Airfloss niet meer uit de badkamer weg te denken. Voorheen gebruikte ik alleen ragers en deze blijf ik gebruiken maar dan wel in combinatie met de Airfloss. Met de ragers lukt het niet om tussen alle tanden komen.

De Airfloss is een mooie aanvulling voor mijn mondverzorging. Doordat hij water en lucht pulseert ( keuze uit 1,2 of 3 pulsjes) verwijdert hij tandplak en restjes tussen de tanden. Ik dacht dat hij een continue straal zou produceren, maar dit bleek een misvatting van mij. Als er echt iets vastzit, zoals een stukje vlees dien je meerdere malen 3x te pulseren. Anders wil het er alsnog niet tussenuit. Een tandenstoker werkt dan efficiënter.

De eerste keren bloedde mijn tandvlees hevig, maar na een aantal dagen werd dit al minder. Je dient wel goed tussen de tanden te richten, vooral bij gevoelig tandvlees beschadig je dit anders.
Voor mij werkt de Airfloss het beste boven de wasbak. Als je niet oplet spuit de flos de hele badkamer door. Hij is vooral niet geschikt om voor de spiegel te gebruiken, aangezien deze dan vol spetters komt.

Mijn man en dochter (6) gebruiken de Airfloss ook en samen kunnen we, nadat hij volledig is opgeladen er ongeveer 10 dagen gebruik van maken. Zij zijn beide niet gewend om te flossen, waardoor de Airfloss zeker bijdraagt aan een betere mondverzorging!

Het reservoir kan gevuld worden met water of mondwater. Mijn favoriet is 50/50 voor een lekker fris gevoel. Om dit frisse gevoel te bereiken, ga ik meerdere keren mijn tanden bij langs. Het reservoir is hiervoor helaas niet groot genoeg waardoor ik het tussendoor bij moet vullen.

De Airfloss verwijdert het loszittende vuil, maar ik weet niet of het op langer termijn ook effect heeft voor het voorkomen van tandsteen. Ik zal de Airfloss blijven gebruiken, maar wel in combinatie met de ragertjes. Door het gebruik van het borsteltje heb ik het idee dat echt alles weggepoetst wordt. De Airfloss zorgt daarna voor het lekkere frisse tandartsgevoel.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Lage batterijduur
  • Fris en schoon gevoel
  • Krachtige straal

Minpunten

• Best prijzig
  • Klein waterreservoir
  • Sputtert de hele badkamer onder

melike1986 20-05-2017

Doet wat het moet doen, ideale vervanger voor flossdraad.

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Mijn man en ik hebben de Philips Airfloss Ultra nu ruim 3 weken in gebruik en in het begin was het even wennen qua gevoel, het voelt een beetje vreemd aan en als de luchtstoot tegen je tong komt voelt het onprettig aan. Je hebt de mogelijkheid om de luchtstroom in 3 standen in te stellen. Ik ben inmiddels aardig gewend aan het gebruik en gebruik de Airfloss op de hoogste stand en vind het heerlijk. Mijn man heeft gevoeliger tandvlees en gebruikt daarom de tweede stand. Met water voelen je tanden al frisser aan na het gebruik, maar vooral na het gebruik met mondwater voelen mijn mond en tanden heerlijk fris aan. Mijn man had last van bloedend tandvlees maar dit is dankzij het regelmatig gebruik de afgelopen 3 weken verholpen. De tank gaat enkele dagen mee en het kost weinig moeite om het bij te vullen. Enig minpunt is dat het een waterballet kan worden, maar als je eenmaal went aan het gebruik valt dit reuze mee.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • snel en effectief

Minpunten

• had compacter gemogen

Fallon83 17-05-2017

Verrassend schoon en fris

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Ik was nogal sceptisch over de Philips Airfloss Ultra. Ik heb al jaren last van geïrriteerd tandvlees en tot nu toe was dit met flossen niet opgelost. Ik heb verschillende draden geprobeerd, maar ook tandenstokers en zelfs borsteltjes. Niets mocht baten. Ook met speciale tandpasta's van dure merken verbeterde mijn tandvlees niet. Ik zag de oproep om de Philips Airfloss te proberen, en eigenlijk was het meer een vorm van laatste hoop.

Toen ik de Airfloss ontving was ik er niet meteen enthousiast over. Het is namelijk een heel simpel ding, met een reservoir voor (mond)water. Ging dit nu mijn probleem met bloedend tandvlees oplossen?

Ik ben het nu iets meer dan 2 weken aan het testen en ik moet zeggen er zit zeker verbetering in. Mijn mond voelt erg schoon en fris aan na het flossen, en dan moet ik mijn tanden nog poetsen.

De eerste paar keren bloede mijn tandvlees juist extra erg dus toen was ik helemaal geschrokken. Maar ik denk dat er gewoon veel vuil uit moest, want nu na een week of 2 bloed het al een stuk minder tot bijna niet. Ik heb erg goede hoop dat dit mijn tandvleesproblemen gaat oplossen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Voelt fris na gebruik
  • Voelt fijn in de mond

Minpunten

• Erg simpel design

4ever2 17-05-2017

goed zolang hij werkt ...

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Ik heb 6 maanden een airfloss gebruikt. Het fijne vond ik dat ik er mondwater in kon gebruiken. Hij maakt ook goed schoon tussen de tanden en door het mondwater geeft het een nog frisser gevoel. Echter: de airfloss raakt steeds verstopt en werkt dan niet meer. Ik heb hier een paar keer contact over gehad met Philips, die me steeds een nieuwe stuurden, omdat de oude niet meer werkte. Toen dit voor de 3e keer gebeurde binnen 6 maanden heb ik het hele apparaat geretourneerd.

Pluspunten

• fris
  • grondige reiniging
  • past op Philips tandenborstel oplader

Minpunten

• snel verstopt / defect
  • relatief dure opzetstukjes
  • lastig te vullen doo relatief kleine opening

jnmrtn 16-05-2017

Snel, schoon en fris!

Geschreven voor: Philips Sonicare HX8431 wit

Toen ik dit product in handen kreeg was ik heel erg benieuwd naar het gebruikt en resultaat. Ik ben iemand dit altijd vergeet te flossen en daardoor altijd bij de tandarts te horen krijgt dat ik dat meer moet doen. Nu ik de Airfloss gebruik krijg ik dit niet meer te horen! Gaat snel en makkelijk! Je moet alleen wel goed je mond dicht houden anders zit je hele spiegel onder de spetters :)

Pluspunten

• snel
  • Gemakkelijk
  • mooi design
  • veel makkelijker dan gewoon flossen

Minpunten

• Goed je mond dicht houden ivm spetters