Philips Airfloss HX8462 - Reviews

Poetsstand
standaard/clean
Laadstation
Elektrische flosser

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Airfloss HX8462 op Kieskeurig.nl.

Jacqje83 13-05-2017

Schoon en fris

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Ik maakte al enige jaren gebruik van de Sonicare elektrische tandenborstel, die ontzettend goed bevalt. Heb sinds die tijd zelfs geen gaatjes meer gehad.
Nu gebruik ik sinds 2 weken de Sonicare AirFloss.
Ik wilde deze graag proberen aangezien ik na een beugel zowel boven als onder een spalkje achter mijn tanden heb gekregen. Hierdoor is het flossen met flosdraad niet meer mogelijk. Flossen met tandenstokers leverde mij frustratie door bloedend tandvlees en gebroken tandenstokers op. Hierdoor maak ik hier geen consequent gebruik van, waardoor ik iedere keer bij de tandarts te horen krijg dat ik tandsteen langs m'n spalkjes heb.
Vandaar nu de AirFloss, die erg makkelijk werkt en goed werkt

De voordelen:
- Schoon en fris gevoel
- Tandplak verdwijnt
- Verwijderd etensrestjes die vast zitten
- Geen bloedend tandvlees
- Door het vul en laad station wordt het handvat snel en makkelijk gevuld met mond spoelwater (geen geknoei dus)
- Hij staat bij de wastafel naast m'n tandenborstel waardoor ik hem eerder gebruik

De nadelen:
- Wanneer je je mond niet goed dicht houdt wil het water nog wel eens een andere kant op gaan.
- Langs een blootliggende wortel is het wel wat gevoelig.

Pluspunten

• Schoon en fris gevoel
  • Tandplak verdwijnt
  • Verwijderd vastzittende etensrestjes
  • Geen bloedend tandvlees
  • Vul en laad station

Minpunten

• Soms gevoelig bij blootliggende wortel
  • Spettert soms op de spiegel

HaGi271 23-04-2018

Werkt goed maar is ietwat onhandig ontworpen

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Het AirFloss principe werkt prima maar de uitvoering is niet helemaal handig. In het gebruik ben ik geneigd om per abuis de ontluchting van het vloeistofreservoir met de hand dicht te drukken. Ook is er geen indicatie op het oplaadstation en op de reiniger over het opladen van de accu's.
De spuitkoppen hebben een plastic randje dat af en toe tussen de kiezen blijft 'hangen'; een afgeronde spuitkop zou beter zijn

killerds 23-05-2017

Krachtig klein mannetje

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Dit kleine mannetje heeft mij bijzonder verrast!

Het gebruik is zo makkelijk dat een kind het kan. Heel erg fijn als dingen niet moeilijk zijn en vooral niet te veel gedoe.

Ik gebruik hem nu 2 weken en ik heb gelijk resultaat gezien!
Mijn tandvlees is niet meer ontstoken en is blij. Het ziet er ook een stuk gezonder uit. Ik poets met een elektrische tandenborstel en daarna ga ik al mijn tanden langs met gummies (stokjes voor tussen de tanden) om de laatste restjes eruit te halen. Daarna gebruik ik de AirFloss icm mondwater en wanneer ik mijn mond uitspoel zie ik dat er tóch nog hele kleine stukjes voedsel uit komen met het water. Zelfs alleen flossen is dus niet genoeg! Dit mannetje spoelt het gedeelte tussen de tanden door waardoor er minder tandplak en bacteriën tussen de tanden komen. Ik merk echt een enorme vooruitgang en ben ontzettend blij met de AirFlos!

Nog even iets leuks; wanneer je je product online registreert kun je 2 nieuwe opzet stukjes met korting kopen! Scheelt toch weer in de portemonnee.

Pluspunten

• Maakt mond goed schoon
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Hoge prijs

Roussia 18-05-2017

Routine dankzij AirFloss Ultra

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Dankzij de Philips AirFloss Ultra heb ik nu een dagelijkse routine voor het reinigen tussen mijn tanden. De AirFloss maakt het flossen met een draadje overbodig; hij reinigt goed tussen de tanden. Het reinigen gaat snel en gemakkelijk, zonder gedoe. Na 2 weken gebruik heb ik echt zichtbaar gezonder tandvlees gekregen. Een groot pluspunt vind ik de instelbare straal. Ik ben begonnen met een enkele straal en heb het opgebouwd naar een drievoudige straal.
Het vul- en oplaadstation is erg handig en vergroot het gemak. Handig dat de oplader eruit te halen is, zodat je op vakantie niet het hele station mee hoeft te nemen.
Fijn dat er twee opzetstukjes bij geleverd worden; een voor mij en een voor mijn partner.
Voor mij nooit meer een flossdraad, maar vanaf nu altijd de Philips AirFloss Ultra!

Pluspunten

• gemakkelijk
  • snel
  • instelbare straal

Minpunten

• wat spetters

Basjuh 18-05-2017

Voelt allemaal een stuk schoner aan

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

sinds drie weken week in huis. Eerste indrukken van het apparaat zijn goed. Wel even 6x moeten lezen in de instructie hoe het apparaat schoon te maken, dit hebben ze niet makkelijk verwoord en is erg verwarrend.

inmiddels een aantal dagen gebruikt met mondwater. eerste keer zit je spiegel geheid onder (mond)water. je lippen c.q. mond moet je echt dicht doen voor je (in mijn geval) 3x burst tussen je tanden. Het voelt in ieder geval goed en schoner dan het was. wel op een aantal plekken kleine bloeding, maar daar is dit apparaat ook voor bedoeld, om je tandvlees sterker te maken. De komende weken zal dit blijken.

Een verbeterpunt welke ik aan Philips wil meegeven is dat het aan en uitschakelen onderaan niet een logische plek is. Liever had ik de aan/uitknop bovenaan gehad of nog beter, dat als ik hem in of uit de houder haal hij dit detecteert en aan/uit gaat.

Resultaat na een drietal weken is dat ik geen bloedend tandvlees meer heb. Daarnaast voelt het zeker tussen de tanden schoner. Voor mij geen flosdraad meer maar eenvoudig met deze Airfloss!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • meteen spoeling met mondwater

Minpunten

• aan/uitknop onlogisch

madicy 29-07-2019

Fijn apparaat om mee te werken

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Mijn eerste is kapot gegaan door inwendige lekkage en daardoor kortsluiting. De tweede werkt zo wie zo beter en doet wat hij moet doen. Na het tandenpoetsen haalt hij toch nog resten tussen de tanden uit.

Martijn013 13-05-2019

In jaar tijd een keer om moeten ruilen en na een jaar weer

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Na een paar weken werkte het vul mechanisme niet meer. Nieuwe gekregen en na een jar werkte de airflos niet meer. Maar weer een nieuwe gekocht die gewon standaard was

GeronimoV 16-04-2019

Een middelmatig product voor een te hoge prijs!

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Ik overweeg (nog steeds) het product terug te sturen omdat het flosresultaat matig is en de prijs daarvoor/daardoor veel te hoog!
Ik vind de kracht van de straal niet hard genoeg, ook niet op de hoogste stand en de fijnere spuitkop.

Het enige voordeel met dit apparaat is dat je het apparaat vrij kunt bewegen/gebruiken; er zit geen "kabeltje" aan. Na gebruik zet je hem terug in de houder en het reservoir vult zichzelf en het apparaat laad ook gelijk op, dus direct klaar voor een volgend gebruik.

Alewaps 13-03-2019

Dit product gaat vaak kapot.

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Voor de 3de keer een vervangend apparaat gehad. Binnen een jaar is er iedere keer weer wat aan de hand. Bij de laatste versie werkte de oplader/batterij niet meer na 7 maanden.

Patric38 08-02-2019

De tandenstoker vervanger

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Ik heb dit product nu een tijdje en ben er erg Content mee. Ik gebruikte eerst flosstokjes en daar ben ik volledig mee gestopt, nadat ik merkte dat dit apparaat dezelfde werking heeft en prettiger voelt. Het plaatsen van het apparaat op de lader gaat nog wel een verkeerd en daar had misschien wat beter over nagedacht kunnen worden. Bijvoorbeeld een oplossing, waarbij je hem op beide manieren er op kan zetten. Verder hou ik er iig een frisse mond en gezond tandvlees aan over.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Opzetstukjes

Minpunten

• Plaatsing in het apparaat

Jannigje2 06-02-2019

Een fijn en handzaam product die doet waar het voor is

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Ben blij kennis gemaakt te hebben Philips Sonicare.
Geen bloedend tandvlees meer door het flossen en de ruimte tussen mijn tanden is ook beter gereinigd.
Kreeg een compliment van mijn tandarts! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Lalalovelyness 06-02-2019

Een wereld van verschil in mijn mond

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Ik zou dit product aan iedereen aanbevelen. Ik heb nogal een moeilijk gebit, ik heb een brug op mijn vier boventanden waardoor mijn tandvlees erg makkelijk ontsteekt en ik ben een 'mondademer' waardoor ik erg snel tandplak en tandsteen ontwikkel. In de eerste paar weken dat ik de airfloss heb gebruikt merk ik een duidelijk verschil. Langzaam maar zeker bloed mijn tandvlees veel minder. Ik gebruik de airfloss in combinatie met tandenstokers en natuurlijk mijn tandenborstel, en merk dat het mijn gebit veel schoner houdt. Ik ben erg tevreden met het product, vooral ook de verschillende standen die je kan instellen. In het begin vond ik het wel een beetje moeilijk om uit te vogelen hoe ik het beste kon airflossen. Je moet je mond zoveel mogelijk dicht proberen te houden want anders heb je de kans dat je (mond)water eruit spat. Ook moet je na (bij mij) ongeveer je halve mond even spugen, want anders dan heb je de kans dat het water langs de airfloss en je hand naar beneden loopt. Dit was even wennen, maar nu ik het eenmaal onder de knie heb merk ik dat ik nooit meer spetters op mijn spiegel of natte handen heb. Ik ben erg tevreden en het is zeker het geld waard! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

sprang99 06-02-2019

goed werkend product

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

de airfloss werkt heel gemakkelijk. ook geeft het een veel minder naar gevoel dan flossdraad. ik heb echter wel het idee dat flossdraad iets beter zijn werk doet. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

jeroen 23-01-2019

Flossen is ineens leuk

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Wanneer je de Philips Sonicare AirFloss Ultra uit de doos haalt en installeert is dat een peulenschil. Voor het gemak is er een gebruiksaanwijzing bijgevoegde , maar die heb je eigenlijk niet nodig. Grappig genoeg vult de AirFloss zichzelf elke keer na gebruik vanuit het reservoir op het basisstation. Hierop wordt de houder ook opgeladen. Erg handig. De AirFloss Ultra past precies in ons kastje in de badkamer. De AirFloss Ultra wordt geleverd met 2 mondstukken. Er is echter geen houder voor deze extra mondstukken op de AirFloss Ultra. Geen geneuzel met borsteltjes en flosdraad meer, wat een uitkomst. En wat weet die AirFloss Ultra nog tussen je tanden uit te AirFlossen.
Op de verpakking staat dat de Airfloss Ultra van Philips helpt tegen bloedend tandvlees. Nou dat doet het zeker. Ik had eerst regelmatig last van bloedend tandvlees en dat is nu zo goed als verholpen. De AirFloss Ultra is wat mij betreft een echte aanrader. Het flossen met water wat door druk tussen je tanden geblazen wordt is makkelijk, handig en is in een minuut of twee gedaan. Klasse Philips.

Pluspunten

• Strak design
  • makkelijk te gebruiken
  • vult automatisch waterreservoir

Minpunten

• geen houder extra mondstuk

Djoowie 22-01-2019

dagelijks flossen met gemak

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Fijn en eenvoudig in gebruik!
Heb het inmiddels 3-4 weken in gebruik aanzienlijk minder tandsteen [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Lot 32 21-01-2019

Mooi apparaat

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Mooi design, vind de handleiding niet heel duidelijk. Na het poetsen een fris gevoel in de mond, ben dus tevreden.

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• Ingewikkelde handleiding

Lot32 21-01-2019

Functioneert prima

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Het is een mooi apparaat dat prima functioneert , lees voor gebruik wel goed de gebruiksaanwijzing. Dit is echt nodig om en apparaat vlot te kunnen gebruiken. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Revdl 19-01-2019

Een prima airfloss

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

De airfloss is prima in gebruik. Het bijladen van het mondspoelwater werkt niet altijd. Laatste tijd wel.En het ontwerp is een beetje robuust, waardoor je het niet makkelijk in de badkamer kwijt kan.

Pluspunten

• Doet zn werk

Minpunten

• Robuust ontwerp

Sandravl 18-01-2019

Snel schoon en fris

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Apparaat nu 3 weken in bezit en begint een fijne gewenning te worden. Elke keer na een maaltijd even snel een schone frisse mond omdat ik het apparaat in de keuken heb staan.
In het begin even wennen hoe je deze het makkelijkste kan gebruiken, hij kan namelijk op twee manieren in de houder en op de verkeerde manier kan hij niet gevuld worden.
Ook het in de hand houden is even aanpassen, niet je vinger op de vulopening houden. Lippen gesloten houden scheelt ook een hoop gespetter.
Je gebruikt nooit meer te veel mondwater omdat je het zelf goed kan doseren.
Nadeel is dat er geen ruimte is voor de extra spuitmondjes, van de andere gebruikers slingeren nu rond.
Snoer is beetje aan de korte kant en er zit geen accu indicator op.

Pluspunten

• Altijd klaar voor gebruik
  • Direct frisse mond
  • Geen bloedend tandvlees meer

Minpunten

• Geen accu indicator
  • Kort snoer

laura1 15-01-2019

Handig in gebruik, maar voldoet niet aan verwachting

Geschreven voor: Philips Airfloss HX8462

Mooi design en de airfloss is handig in gebruik. Het geeft een fris gevoel na gebruik en je komt goed overal bij in de mond, ook bij de achterste kiezen. Hij mag alleen wat harder spuiten, zodat hij beter schoonmaakt tussen de tanden. Hierdoor vervangt hij het flossen met ragers of flosdraad niet voor mij. Ik vond ook het in elkaar zetten van het apparaat niet helemaal duidelijk uitgelegd in de gebruiksaanwijzing. Gelukkig was er een filmpje van Philips op het internet te vinden, die het goed uit heeft gelegd. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]