Philips Airfloss HX8462 - Reviews

Poetsstand
standaard/clean
Laadstation
Elektrische flosser

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Jacqje83 13-05-2017

Schoon en fris

Ik maakte al enige jaren gebruik van de Sonicare elektrische tandenborstel, die ontzettend goed bevalt. Heb sinds die tijd zelfs geen gaatjes meer gehad.
Nu gebruik ik sinds 2 weken de Sonicare AirFloss.
Ik wilde deze graag proberen aangezien ik na een beugel zowel boven als onder een spalkje achter mijn tanden heb gekregen. Hierdoor is het flossen met flosdraad niet meer mogelijk. Flossen met tandenstokers leverde mij frustratie door bloedend tandvlees en gebroken tandenstokers op. Hierdoor maak ik hier geen consequent gebruik van, waardoor ik iedere keer bij de tandarts te horen krijg dat ik tandsteen langs m'n spalkjes heb.
Vandaar nu de AirFloss, die erg makkelijk werkt en goed werkt

De voordelen:
- Schoon en fris gevoel
- Tandplak verdwijnt
- Verwijderd etensrestjes die vast zitten
- Geen bloedend tandvlees
- Door het vul en laad station wordt het handvat snel en makkelijk gevuld met mond spoelwater (geen geknoei dus)
- Hij staat bij de wastafel naast m'n tandenborstel waardoor ik hem eerder gebruik

De nadelen:
- Wanneer je je mond niet goed dicht houdt wil het water nog wel eens een andere kant op gaan.
- Langs een blootliggende wortel is het wel wat gevoelig.

Pluspunten

• Schoon en fris gevoel
  • Tandplak verdwijnt
  • Verwijderd vastzittende etensrestjes
  • Geen bloedend tandvlees
  • Vul en laad station

Minpunten

• Soms gevoelig bij blootliggende wortel
  • Spettert soms op de spiegel

HaGi271 23-04-2018

Werkt goed maar is ietwat onhandig ontworpen

Het AirFloss principe werkt prima maar de uitvoering is niet helemaal handig. In het gebruik ben ik geneigd om per abuis de ontluchting van het vloeistofreservoir met de hand dicht te drukken. Ook is er geen indicatie op het oplaadstation en op de reiniger over het opladen van de accu's.
De spuitkoppen hebben een plastic randje dat af en toe tussen de kiezen blijft 'hangen'; een afgeronde spuitkop zou beter zijn

killerds 23-05-2017

Krachtig klein mannetje

Dit kleine mannetje heeft mij bijzonder verrast!

Het gebruik is zo makkelijk dat een kind het kan. Heel erg fijn als dingen niet moeilijk zijn en vooral niet te veel gedoe.

Ik gebruik hem nu 2 weken en ik heb gelijk resultaat gezien!
Mijn tandvlees is niet meer ontstoken en is blij. Het ziet er ook een stuk gezonder uit. Ik poets met een elektrische tandenborstel en daarna ga ik al mijn tanden langs met gummies (stokjes voor tussen de tanden) om de laatste restjes eruit te halen. Daarna gebruik ik de AirFloss icm mondwater en wanneer ik mijn mond uitspoel zie ik dat er tóch nog hele kleine stukjes voedsel uit komen met het water. Zelfs alleen flossen is dus niet genoeg! Dit mannetje spoelt het gedeelte tussen de tanden door waardoor er minder tandplak en bacteriën tussen de tanden komen. Ik merk echt een enorme vooruitgang en ben ontzettend blij met de AirFlos!

Nog even iets leuks; wanneer je je product online registreert kun je 2 nieuwe opzet stukjes met korting kopen! Scheelt toch weer in de portemonnee.

Pluspunten

• Maakt mond goed schoon
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Hoge prijs

Roussia 18-05-2017

Routine dankzij AirFloss Ultra

Dankzij de Philips AirFloss Ultra heb ik nu een dagelijkse routine voor het reinigen tussen mijn tanden. De AirFloss maakt het flossen met een draadje overbodig; hij reinigt goed tussen de tanden. Het reinigen gaat snel en gemakkelijk, zonder gedoe. Na 2 weken gebruik heb ik echt zichtbaar gezonder tandvlees gekregen. Een groot pluspunt vind ik de instelbare straal. Ik ben begonnen met een enkele straal en heb het opgebouwd naar een drievoudige straal.
Het vul- en oplaadstation is erg handig en vergroot het gemak. Handig dat de oplader eruit te halen is, zodat je op vakantie niet het hele station mee hoeft te nemen.
Fijn dat er twee opzetstukjes bij geleverd worden; een voor mij en een voor mijn partner.
Voor mij nooit meer een flossdraad, maar vanaf nu altijd de Philips AirFloss Ultra!

Pluspunten

• gemakkelijk
  • snel
  • instelbare straal

Minpunten

• wat spetters

Basjuh 18-05-2017

Voelt allemaal een stuk schoner aan

sinds drie weken week in huis. Eerste indrukken van het apparaat zijn goed. Wel even 6x moeten lezen in de instructie hoe het apparaat schoon te maken, dit hebben ze niet makkelijk verwoord en is erg verwarrend.

inmiddels een aantal dagen gebruikt met mondwater. eerste keer zit je spiegel geheid onder (mond)water. je lippen c.q. mond moet je echt dicht doen voor je (in mijn geval) 3x burst tussen je tanden. Het voelt in ieder geval goed en schoner dan het was. wel op een aantal plekken kleine bloeding, maar daar is dit apparaat ook voor bedoeld, om je tandvlees sterker te maken. De komende weken zal dit blijken.

Een verbeterpunt welke ik aan Philips wil meegeven is dat het aan en uitschakelen onderaan niet een logische plek is. Liever had ik de aan/uitknop bovenaan gehad of nog beter, dat als ik hem in of uit de houder haal hij dit detecteert en aan/uit gaat.

Resultaat na een drietal weken is dat ik geen bloedend tandvlees meer heb. Daarnaast voelt het zeker tussen de tanden schoner. Voor mij geen flosdraad meer maar eenvoudig met deze Airfloss!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • meteen spoeling met mondwater

Minpunten

• aan/uitknop onlogisch

watnou 30-08-2018

Gewoon goed eb ook nog mooi

Onvoorstelbaar dat die kleine 'putjes' zo goed schoonmaken en tegelijkertijd je tandvlees masseren. En toch is het zo!

Laysa 17-07-2018

Goed en toch bewerkelijker met schoonmaken

vergeleken met de 'solo' monddouche is dit wat gevoeliger.
Je moet het beslist iedere week goed schoonmaken indien je alleen water gebruikt.
Het bijvullen is praktisch en handig maar toch ook bewerkelijker bij het schoonmaken.
Kortom, het is goed maar je moet wel het schoonmaken bijhouden, anders heb je een probleem( een nieuwe kopen bv ).
De voorkeur gaat nog steeds naar de 'solo' uitvoering, waar je het water/mondwater zelf moet bijvullen.

LaysaIndo 20-06-2018

Goede concept maar geen degelijkheid helaas.

27 mei 2018 gekocht.
16 juni 's avonds deed het apparaat niet meer.
17 juni ingeruild met een nieuwe met bijbetaling (ga dit zo dadelijk weer registreren) + een enkelvoudige airfloss ultra bijgekocht.

Veel slechte recensies gelezen helaas.
Hopelijk deze 2e apparaat + die enkelvoudige een lang leven beschoren. (fingers crossed).

Willem149 24-05-2018

Voelt extra schoon

Goed als extra aanvulling op tandenpoetsen . Kost weinig tijd. Reservoir oplaadbare reiniger is niet voldoende. Moet helaas tussentijds bijgevuld worden. Oplaadbare reiniger is niet erg praktisch van vormgeving.

GerL 11-04-2018

Fijn apparaat voor dagelijks gebruik.

De Philips Sonicare AirFloss is een fijn apparaat voor dagelijkse mondverzorging. Het vulapparaat zorgt er voor dat hij iedere keer stand-by staat en je hem niet eerst hoeft te vullen. Geen gedoe meer met tanddraad of tandenstokers.

gery1965 05-04-2018

glad en gezond gebit

Goed apparaat, gebruiksvriendelijk en doet goed zijn werk, na poetsen en flossen mooi glad gebit, volgens tandarts ook verbetering

Jmlk 21-03-2018

Gemakkelijk gebruik

Airfloss is voor mij (mijn gebit) noodzakelijk ivm tandvlees problemen. Ik gebruik het iedere dag. Dit product met water reservoir is altijd gebruiksklaar. Aan het water is een spoelmiddel toegevoegd. Airfloss mondstuk wordt automatisch gevuld wanneer je het naar achteren drukt in de houder, dus geen geknoei meer met vullen zoals in het verleden. Mondhygiëniste constateerde lichte verbetering pocketstatus.

Elin 23-02-2018

Echt verschrikkelijk

Los van het onvoldoende apparaat, zéér slechte ervaring met de Philipsrefund-actie (van maar € 20). De website is ontoegankelijk, je moet van alles fotograferen en meesturen, refund vervolgens afgekeurd, bellen (lange wachtrij), alsnog goedkeuring en (schriftelijke) toezegging overboeking binnen 4 weken (is al een lange tijd, maar ja), na 6 weken nog niets ontvangen, weer bellen (lange wachtrij), men kan helaas geen belofte doen (Janssen doet de refund voor Philips): of ik volgende week weer kan terugbellen! Inmiddels al meer dan € 20 extra uitgegeven en nog niets ontvangen. Als ik mijn tijd hiervoor bij elkaar tel, kom ik zeker op 4 uur werk. Kun je beter folders gaan rondbrengen. Zéér slechte ervaring.

Minpunten

• prijs
  • werking

henk201054 04-07-2017

prima, met een mankement

het apparaat op advies van de mondhygienist gekocht, echter:

het apparaat geeft een dermate harde straal, dat het mondwater er aan twee kanten uitkomt.
-uit de sproeikop
-op de plaats waar de sproeikop geplaatst wordt.

ik stel het op prijs dat hierover met mij contact wordt opgenomen, want dit is mi. allerminst de bedoeling en wordt je kleding nat.

Wietske073 27-05-2017

Perfect product

Werkt perfect erg fijn om te gebruiken en weldegelijk minder tandsteen in 2 weken.
Ik beveel het product zeker aan.

Mddy 26-05-2017

Flossen was nog nooit zo leuk!

Ik was nooit echt een liefhebber van het flossen, met van alles heb ik het in loop der jaren geprobeerd, met stokjes/touw/rijgertjes.. ik was altijd onzeker of ik het wel goed deed en het was toch lastig om echt goed tussen je tanden te komen. Nu heb ik de Philips Sonicare Airfloss Ultra geprobeerd, en flossen is nog nooit zo leuk en effectief geweest! Je giet mondwater in het apparaat en het flos apparaat vult zichzelf elke keer bij, en je kunt er lang van genieten zonder het apparaat elke keer te hoeven op te laden.
Het flossen is een eitje, je zet het flos apparaat aan, je kiest tussen 1 - 2 of 3 stralen je plaatst het mondstukje op de plaats tussen je tanden en klikken maar! Je merkt gelijk verschil, en niet onbelangrijk: geheel pijnloos :) ik ben verkocht en kan niet meer zonder!

Iesie 26-05-2017

Ideaal! Je wilt niet meer anders!

Ik zal eerlijk zijn, had het 1x geprobeerd en dacht, jeetje wat ingewikkeld, wat raar. Paar dagen in de kast gezet en toen dacht ik, als ik nou eens goed de gebruiksaanwijzing lees! En ja, dat helpt! Ze hebben een hele uitgebreide gebruiksaanwijzing maar ook een korte met een paar stappen. Ideaal! Je moet wel echt goed het houdertje doordrukken, dat er geen lucht tussen de houder en het handvat zit...

+het werkt echt! Zelfs als je iets tussen je tanden hebt 'blaast' die het er uit!

+ heb sinds kort ook een nieuwe elektrische tandenborstel, de Philips Sonicare, i.c.m. met de AirFloss ben ik echt goed bezig! Alsof ik net van de tandarts vandaan kom!

+ Ik heb heeeeel snel last van tandvleesontstekingen, sinds het gebruik van dit product niet meer! Toeval, of die echt zo goed?

Oke, eerlijk is eerlijk.. Je flost nu zelfs bijna met plezier, het gaat zo makkelijk!!! Dat vind ik het grote voordeel!
- het zal aan mij liggen, air floss? Vond de naam verwarrend want je hebt ook (mond)water nodig.

- Er zitten 2 opzetstukken bij... Dus ik dacht, handig kan je hem (zeker gezien de nieuwprijs) delen met je partner. Maar de opzetstukjes hebben geen uniek kleurtje/figuurtje/randje o.i.d.
Philips, idee om dit toe te voegen?

- Het apparaat moet in de stroom zitten om zichzelf weer bij te vullen (de vloeistof). Dat vind ik best onhandig. Of weet iemand hier een oplossing voor?

- Hihi klein 'praktisch' probleempje. Omdat hij op de oplader moet staan, past hij niet in de schapjes van mijn badkamer! Haha maar gezien de voordelen neem ik dit wel voor lief :)

Pluspunten

• Snel en makkelijk!
  • Maakt flossen zelfs leuk!

Minpunten

• Erg groot
  • Altijd in stroom

Miranneke 26-05-2017

Krachtig, makkelijk in gebruik, ideaal

In het begin is het even wennen. Maar al snel werd dit apparaatje eigen en ben ik nu heel blij mee. In het begin bloedde mijn tandvlees, maar dit waren de eerste paar dagen. Je kan het instellen of 1-2-of 3 x sproeien. Ligt makkelijk in de hand. Keuze uit flossen met water of met mondwater (dit geeft een heel fris gevoel!).

Dit apparaat zorgt ervoor dat je makkelijk elke keer kan flossen zonder problemen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel opgeladen / bijgevuld

Dimitri87 22-05-2017

Beter dan verwacht

Ik had mijn twijfels voor het eerste gebruik van de Airfloss, maar het heeft mij zeker verrast. Het werkt simpel, snel en efficiënt. Ik heb het gevoel dat mijn tandvlees gezonder is en het bloed nu ook niet meer. Het geeft ook een fris gevoel door het mondwater.

Pluspunten

• efficient
  • snel
  • beter dan verwacht

Minpunten

• klein mondwater reservoir

Mark 22-05-2017

Gebruiksvriendelijke Reus

De Airfloss is een zeer fijn apparaat wat de routine van het reinigen van de tanden verbeterd. Naast het standaard poetsen en met een raggertje tussen de spleetjes schoon maken is er met dit apparaat een extra stapje aan toegevoegd die een nog schoner gevoel in de mond geeft.
De Airfloss is gemakkelijk in gebruik; 1 knop voor de 4 standen en 1 knop om de Airfloss zijn werk te laten doen. Tevens is het vullen van het waterreservoir en het laden van de Airfloss overgenomen door het laadstation. Deze moet eens in de twee weken gevuld worden met (mond)water en vult dan na elke gebruik het reservoirtje in de Airfloss weer bij.
Er is een groot nadeel aan dit alles, en dat is dat het laadstation een behoorlijk gevaarte op je wastafel.
Maar al met al ben ik zeer tevreden met de Airfloss en heb ik ook het idee dat mijn mondhygiëne er alleen maar beter van wordt.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Snel
  • Verschillende standen
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• Groot laadstation
  • constant 1 stroompunt nodig