Oral-B Professional Care 3000 Elektrische Tandenborstel wit, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B Professional Care 3000 Elektrische Tandenborstel wit, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

NielsH01 29-07-2015
Mijn oude Philips electrische tandenborstel was aan vervanging toe, wilde ook iets aan de kwaliteit van mijn tandvlees doen. Na lang vergelijken op Kieskeurig.nl uiteindelijk deze Oral B uitgezocht. Belangrijkste reden was dat deze een aparte stand heeft voor gevoelig tandvlees en ook een aparte opzetborstel (sensitive) hiervoor wordt meegeleverd.

Valt in de praktijk echter flink tegen: na enkele weken poetsen kreeg ik op verschillende plekken last van ontstoken tandvlees. Na overgeschakeld te zijn naar een gewone handtandenborstel verdween dit weer...

In vergelijking met mijn oude Philips maakt-ie ook erg veel lawaai. Daarnaast zit er in de opzetborstels van Oral B een kleine opening, de smaak die hieruit komt in erg chemisch - ik weet niet waardoor dit komt maar heb het al een aantal keren schoongespoeld.

Kortom: niet echt tevreden met mijn aankoop dus, de volgende wordt wellicht weer een Philips.

Peledro 13-11-2014
De kwaliteit van de Oral B-accu's is de afgelopen jaren behoorlijk achteruit gegaan . Na drie jaar en één poetsbeurt per dag is de accu nu na circa één minuut al uitgeput. Aangezien voor een vrijwel onvervangbare accu gekozen is, kan een nog verder prima functionerende tandenborstel worden weggegooid.

Cielke1972 28-09-2014
Na jaren een sonische tandenborstel te hebben gebruikt nu weer over naar een Oral B. Het was erg wennen want de tandenborstel maakt veel meer geluid dan de sonische tandenborstel die ik hiervoor gebruikte. De borstel maakt echter de tanden goed schoon en is voorzien van een handig systeem om de 2 minuten poetstijd goed vol te maken EN je te attenderen als je te veel druk uitoefent tijdens het poetsen. Middels een smiley op de timer en een rode lamp op de borstel zie je dat je niet goed poests en dat helpt je beter je gebid reinigen.

laura1234567 14-07-2014
Nadat de accu van onze oral-b sonic complete het begaf hebben we deze prof care 3000 op basis van de goede reviews aangeschaft. Het standaard ronde borsteltje bleek echter zeer onhandig om ook goed de achterste kiezen te reinigen. Er bleef duidelijk tandplak achter. Ik heb de klantenservice hierover gemaild en kreeg het advies om de langwerpige trizone borstels aan te schaffen. Dit heb ik dan ook gedaan en hoewel het een verbetering is ten opzichte van de originele ronde borstel is het nog steeds niet optimaal. De borstel van de sonic was gewoon dunner en daardoor veel beter voor de achterste kiezen. We hebben de 3000 nu ongeveer een half jaar in bezit en het resultaat: voor het eerst in 27 jaar een gaatje, in de achterste kies... Alles behalve tevreden over deze tandenborstel dus.

Aapje13 16-03-2013
Een snelle en precieze Oral-B, nog nooit beter meegemaakt! Optimale werking bij kamertemperatuur. Het is niet zo zeer een echte tandenborstel. Hij is flexibel, kan overal bij en wordt vanzelf vochtig. Op een sensuele manier worden je tanden gepoetst. Het beste is misschien nog wel dat de borstel niet ruw is en tandvleesvriendelijk. Een ander voordeel is dat er geen batterijen nodig zijn, het werkt namelijk op natuurlijk opgewekte energie.

Een klein nadeel kan zijn dat het enigszins op je tandvlees kriebelt, al is het maar even en op een prettige en zelfs grappige manier. Ik zou deze Oral-B iedereen willen aanraden. Helaas bleek er geen verdere voorraad beschikbaar te zijn. Deze professionele Oral-B zou ik iedere dag willen gebruiken!

Rembert 27-11-2012
Destijds op basis van onder meer kieskeurig en op basis van vervangbaarheid batterijen twee van deze tandenborstels gekocht. Zo'n 3 jaar dagelijks gebruikt, dus zeg zo'n 2600 poetsbeurten elk. Ze werken nog steeds maar daar waar ze eerst wel een kleine week meegingen, redden ze nu amper twee poetsbeurten.

De beschrijving op de website staat letterlijk: "1x vervangbare Ni-MH battery met oplaadindicator". Maar hoe je die moet vervangen is volkomen onduidelijk en de support website van OralB is ook helder: je kunt de batterijen _niet_ vervangen. Beetje teleurstellend.

hans.verburg 28-11-2012

Helemaal mee eens. Ik heb inmiddels het batterijtje vervangen, maar dat kost aardig wat moeite: het begint al met het openmaken, daarna wegsnijden plastic om batterijtje eruit te halen, nieuw batterijtje plaatsen en vastsolderen en tenslotte het geheel weer dichtmaken (met wat kit). Gelukkig gaat ie nu weer een week mee, maar het is afwachten of de tandenborstel nog steeds waterdicht is.

sander936 10-06-2013

dus dit is geen aanrader dan als ik gord begrijp

hans.verburg 21-10-2012
In mijn eerdere review van december 2009 was ik nog enthousiast over de accu duur. Terwijl ik mijn tandenborstel aanvankelijk wekelijks oplaadde, moet ik em inmiddels elke dag opladen. Ik ben nog steeds erg tevreden over het gebruiksgemak en poetsresultaat. Maar na 3 jaar al weer een nieuwe kopen, vind ik zonde van het geld. Ik ga nu maar proberen de accu zelf te vervangen.

mercedesss 26-04-2012
Ik heb hem geprobeerd en kan het iedereen aanbevelen, zie bij de kids al veel minder plak op de tanden, ideaal is ook het houdertje langs de tandenborstel waar maar liefst 4 borstels op een hygienische manier bewaard kunnen blijven...dat de stekker vast aan de oplader zit is ietsjes minder....maar het gaat uiteindelijk toch om het poetsen....toch en dat bevalt superrrrrr

Iwan de B 25-01-2012
Mijn vrouw heeft op aanraden van de monhygieniste deze tandeborstel gekocht. Werkt super en binnen no-time was de tandplak weg en het tandvlees was ook binnen een week al gezonder. Enige nadeel vind ik dat de batterij maar 3 en halve dag meegaat aangezien mijn vrouw wat langer dan de 2 minuten (die in de handleiding staan) poets. Dus als ik het wonderding ook gebruik staat ie bijna constant op de lader. Maar werkt super! Echt een aanrader, behalve als je veel onderweg bent en niet op kan laden. :-)

Therapeet 05-01-2012
Ik heb de Oral B prof care 3000 nu een aantal maanden en hij bevalt zeer goed.
Hiervoor een Philips Sonicare gehad waar ik in het begin erg aan moest wennen. Dat ding trilt met zo’n hoge frequentie dat het jeukt in je mond. De eerste week poetsen hield ik niet langer dan pak weg een halve tot 1 minuut vol maar dan went het snel.
Deze tandenborstel went meteen en lijkt het beter te doen (gladdere tanden) en ik vind de lagere tril frequente (het is meer borstelen) ook prettiger.
Ik kreeg van mijn tandarts te horen dat ik ook meer op mijn tandvlees moest borstelen omdat het wat teruggetrokken was. Met een sonische borstel is dat haast geen doen vandaar deze keus.
De Sonicare borstel is smal en lang en steekt niet zo ver uit te steel waardoor het lastiger is om de borstel in verschillende hoeken op je tanden/tegen je tandvlees te zetten en speciaal recht op ipv horizontaal.
Van Deze Oral B prof care 3000 steekt de borstel verder uit de steel (verder naar voren) waardoor je makkelijker de borstel in verschillende hoeken kan houden en bewegen/kantelen. Echt een groot verschil.
De lage trilling is ook prettiger tegen je tandvlees vind ik, natuurlijker dan z’n super hoge tril van de sonische.

Het enige nadeel vind ik dat de batterij erg snel op is. 1 week houd hij het ongeveer uit.
Daarna nog een min punt en dat is de erg lange oplaadtijd, 17 uur!
Zo staat het ook in het boekje en dat klopt met de praktijk.
De Philips Sonicare deed een paar maanden op de batterij en was veel sneller vol. Een nachtje op de lader en hij was weer vol en kon je hem meteen weer gebruiken.
De 17uur oplaadtijd van de Oral B geldt als je hem tussendoor niet gebruikt. Maar zolang poets je je tanden niet dus tussendoor gebruik je hem weer waardoor de laadtijd langer wordt.
Eigenlijk moet je deze Oral B na het poetsen meteen weer op de lader zetten.
Op zich geen probleem maar ik heb een setje van 2 Oral B’s gekocht en mijn verbazing was groot toen ik zag dat er maar 1 lader in de doos zat….. Dan gaat dat dus mooi niet op.
Nu dus op zoek naar een extra lader…..

Anoniem 02-12-2011
In de handleiding voor de types 1000, 2000 en 3000 staat dat men de batterijen zelf kan vervangen, echter, op de Website staat dat het niet kan om de waterdichtheid te kunnen waarborgen. Dat laatste is te begrijpen natuurlijk, maar dan moet Oral-B zichzelf niet tegenspreken!

Dit is mijn eerste elec. tandenborstel en ik ben lovend over het gebruiksgemak en reinigingsresultaat. Ik had er veel eerder mee moeten beginnen! Wel hoop ik dat mijn mondhygieniste er bij mijn volgende 'grote beurt' óók zo lovend over is...

Het enige vervelende vind ik de timer, daar die bij het geven van de signalen ook de poetswerking afremt. Ook vind ik 4x30sec. niet genoeg, dat zou 6x30 moeten zijn, de boven- en onderkanten van het gebid moeten ook gereinigd worden. Ik kom dus op 6 opervlaktes en die tijd heb ik ook nodig.
Ik zou het prettig vinden als ik die timer gewoon kan uitgeschakelen (baas in eigen gebid...).

Anoniem 21-03-2012

Update:

Ik ben nog steeds zeer tevreden over het gebruiksgemak en resultaat van deze Oral-B P.C. 3000, die ik kocht op 10-11-11 voor slechts 48,45 Euro op Amazon UK, incl. verzending...
Aan die nutteloze storende timer heb ik nog steeds een bloedhekel!

Na enige tijd bleef die zich maar opladen en als ik hem gebruikte deed die het ongeveer 1 minuut.
Dit in januari gemeld aan Amazon, welke zonder probleem mij een nieuwe toesturde, met retourzending van de defecte.

Vanwge dat batterijprobleem had ik ondertussen een Oral-B P.C. 500 gekocht, welke het ook prima doet.
Het is ook handig om er 2 te hebben, want nu heb ik continu een volledig opgeladen tandenborstel klaar staan!

mojito122 28-11-2011
Oral B sonic, helemaal top. Helaas gaat de batterij van deze peperdure maar goede tandenborstel slechts 1 a 2 jaar mee. Na 1 a 2 minuten poetsen stopt de borstel. Dat betekend negen van de tien keer dat de batterij kapot is is. Volgens de officiele site van Oral is deze batterij niet te vervangen...KLETSPRAAT.
Natuurlijk wil men dat u 90 tot 130 euro uit geeft voor een nieuwe. Ik mijn borstel opgestuurd (niet naar Oral) en kreeg heb geheel gereinigd en voorzien van een nieuwe batterij terug...kosten 50 euro...kijk maar eens op marktplaats....;-)

Viewfinder 24-10-2011
Ten eerste; je hoeft dus NIET 3 keer te drukken om de borstel te laten stoppen, zoals hieronder wordt gesuggereerd. Even iets langer (1 sec.) indrukken volstaat.

Verder gewoon een complete borstel, die geweldig schoonmaakt en prettig in gebruik is. Ergonomie is top en de extra's t.o.v. mijn vorige, eerstegeneratie Oral-b, zijn nuttig en maken het poetsen nog aangenamer.

Helemaal tevreden dus!

Stefanp19 15-09-2011
Vanochtend voor het eerst met deze tandenborstel gepoetst. Was sceptisch over het schone gevoel wat er in andere reviews beschreven werd, maar niets is minder waar. Geweldig!

Een aantal zaken vallen op:
- Wordt compleet geleverd met 3 borsteltjes (normaal, floss, en polijst)
- Bij te hard poetsen brand er een fel rood licht. Dit kan ook als irritant worden ervaren
- Tandenborstel geeft tussentijds aan (om 30s) dat je naar het andere quadrant over moet gaan d.m.v. een kort signaal
- 3 poetsstanden. Normaal, voor gevoelige tanden en polijsten. Je moet dus ook 3 x drukken voordat de borstel stopt met poetsen.

Voor de rest ligt de borstel prettig in de hand. Over de batterijduur kan ik nog niets melden. Maar dit zit vast goed. Wat mij betreft een aanrader.

L. Postma 11-12-2011

- Je hoeft niet 3 x te drukken om de borstel stop te zetten; vanaf stand 1 of 2 één x langer aangedrukt houden is voldoende om de borstel uit te schakelen.
- Volledig opladen duurt wat langer, maar een keer opgeladen doe je heel lang mee.

Elly van Breen 18-08-2011
De tandenborstel draait alleen maar keihard in het rond. Ik had verwacht dat hij 2 kanten op zou draaien (zie reclame) Het bijgeleverde DVD-tje levert geen nieuws over het gebruik. De batterij is snel leeg en moet erg lang opladen. Mijn vorige Aldi tandenborstel van 16 Euro was veel gebruikersvriendelijker. En ik heb dus spijt van deze aankoop.

Stevens94 12-08-2011
Even een uitstapje gemaakt naar een Philips tandenborstel, maar dit is toch de tandenborstel, zoals je een elektrische tandenborstel graag wilt. Snel, degelijk, poetst ook na 2 minuten door. Paar verschillende standen, maar vooral gewoon voor het betere poetswerk. Mijn tanden voelden met de philips nooit zo schoon als na een keer poetsen met deze.

Mevr de Boer 15-06-2011
Super super super tevreden met de tandeborstel. Had een ouder type welke na wat aardig wat jaartjes trouwe dienst wel aan vervanging toe was.
Je merkt absoluut dat je tanden goed gereinigt worden en ze glad aanvoelen. Zelf gebruik ik het witmakende borsteltje, waar ik niet heel veel van verwachtte. Ik moet echter zeggen dat ik al een keer de vraag heb gekregen of mijn tanden witter zijn....misschien dan toch?

wendy1975 28-04-2011
Na eerst de revieuws over tandenborstel.com op internet gelezen te hebben dacht ik nou dat durf ik wel aan! Dit omdat de prijs zoveel scheelt met andere. Ik las in een revieuw dat dat zou komen omdatd ie in een andere doos zou zitten voor tandartsen maar ja tandenborstel is tandenborstel ik ik ben er zeer tevreden over! De Levering was snel! Er ontbraken borsteltjes maar die werden meteen na gestuurd met nog extra ook! Mail contact meteen de zelfde dag nog antwoord of liever gezegd binnen 2 uur!
De Braun Professional Care voldoet aan al zijn revieuws poetst uitstekend dag en nacht verschil met voorgangers die ik gehad heb. Enige miss kritieke puntje dat die best hard geluid maakt maarja voor die 4 minten per dag dat je poetst is dat voor mij geen enkel probleem.
Al met al adviseer ik iedereen bij tandenborstel.com te bestellen voor de service alleen al maar ook zeker voor de prijs!

silvio comis 16-03-2011
Ik poets al jaren elektrisch met een "braun"tandeborstel.Was aan een nieuwe toe.Heb andere reviews gelezen en gekozen voor deze borstel.Heb hem besteld bij tandenborstel.com..binnen twee dagen in huis.uitgebreid pakketje met meerdere borsteltjes.Wat een power!Ja de tijd heeft niet stilgestaan.Me tanden worden perfect schoon.Die tussentimer vind ik ook goed gevonden.Mijn vrouw zag het aan en.....ook zij ging voor de bijl en bestelde ook haar borstel bij dezelfde firma.Was hij ook nog eens 7€ goedkoper dan de mijne dankzij de maart-aktie.Nu poetsen we tegen elkaar op.

Martijn Boss 05-12-2010
Voorheen een Oral-B Sonic Complete S-320 gehad en deze verruilt voor de Oral-B Prof Care 3000. Ik had het eerder moeten doen, wat een verschil. De tanden worden veel beter schoon. Tandplak krijgt veel minder kans en het al aanwezige is nu helemaal weg. Geweldig apparaat.

strictlye 25-05-2010
Wij hebben de tandenborstel nu 4 dagen in huis en zijn overgestapt van een gewone tandenborstel. De tandenborstel poets geweldig. Mijn tanden voelen schoner aan en ik heb al het idee dat ze witter zijn. Handig is dat de borstel aangeeft met een rood knipperlampje als je te hard duwt. Voor gevoelig tandvlees is er ook nog een ander opzetborsteltje bijgeleverd en kun je het apparaat in de "soft"-stand zetten (nog niet gebruikt). Minpuntje vindt ik de opladerstandaard. Hij lijkt niet handig te bevestigen en als je deze op je wastafel neerzet valt hij bijna om doordat het gewicht van de borstel en het snoer aan 1 kant zit.
Al met al; eerste indruk zeer positief.

remcob2 15-02-2010
---------- update review 15-02-2010 ----------
Ter aanvulling op mijn eerdere review: inmiddels al een aantal weken gepoetst. Tanden zijn zichtbaar witter geworden! De accu doet wat hij belooft. Hij geeft ook mooi op tijd aan dat de accu bijna leeg is (rode acculampje gaat knipperen). Hij blijft met volle kracht doorpoetsen, ook als de accu bijna leeg is.

---------- oude review 21-01-2010 ----------
Uit onvrede met mijn vorige, goedkope elektrische tandenborstel, ben ik overgestapt op deze. Poetsen doet hij veel grondiger; mijn tanden voelen echt schoner aan. De druk sensor vind ik erg goed, omdat ik dan tenminste niet te hard poets (het rode lampje brandt echt fel!). De timer is voor mij niet echt handig, omdat ik standaard 3 minuten poets en ik echt niet minder ga poetsen nu. Aangezien ik in het verleden wel eens gevoelige tanden heb gehad, leek me de optie van de verschillende poetsstanden ook wel handig, hoewel ik ze nog niet heb gebruikt. De eerste indruk is zeker positief.

Boekertje 19-02-2015

Ik poets nu een jaar of twee met deze tandenborstel. Uitstekend resultaat voor wat betreft het poetsen, maar de batterijen van beide body's zijn heel snel leeg: na 2 keer een poetsbeurt. Ik heb de bon niet meer en heb contact gezocht met OralB. Ik kreeg een standaardmailtje terug over de 2 jaar garantie. Alsof het gewoon zou zijn de de batterijen er na 2 jaar wel mee op mogen houden. Erg onzorgvuldig en cliëntonvriendelijk. Voor mij geen OralB meer na deze ervaring.

robbiej 17-01-2010
Prima tandenborstel, werkt goed en na een paar weken heb ik, waarschijnlijk omdat ik eerst verkeerd poetse, schonere tanden gekregen.

Op aanraden van mijn tandarts gekocht!

xanscho 14-01-2010
Het is een supertandenborstel. Mijn tanden worden glad, schoon en wit.

walrave 12-01-2010
Op aanwijzing van mijn mondhygieniste ben ik overgestapt van handmatig poetsen naar electronisch poetsen. Met een Oral-B borstel met maximale aantal rotaties. Mijn gebit/tandvlees wordt optimaal grondig gereinigd.Er worden geen plaatsen meer overgeslagen. Beter kan ik mijn gebit/tandvlees niet verzorgen. Zelfs polijsten is mogelijk. Optimaal gebruikersgemak.
Ik gebruik de borstel nu zo'n drie weken en ik ben uiterst tevreden. Het geeft me een gevoel van zekerheid.