Philips Sonicare DiamondClean HX9398 - Reviews

Timer
Laadstation
Poetsbewegingen
31000 per minuut

Beoordeling op basis van 56 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Pepijn 01-11-2016 Product paar weken in bezit

Brilliant product

Ik ben erg verrast over de werking en resultaten van de Philips Sonicare. De afwerking en samenstelling van het product met toebehoren is erg compleet en van een hoogstaande kwaliteit.
Voor gebruikers (zoals ik) die nog niet eerder met een "sonisch" product hebben gepoetst, zal het aan het begin wel wennen zijn. De trilling is dusdanig hoog dat het bijna kietelt, echter ben ik er snel aan gewend (lees 3 dagen). Je merkt direct dat het poetsresultaat erg goed is, de tanden voelen glad (bijna gepolijst) aan, tevens wordt het tandvlees ontzien doordat de hoge trillingsfrequentie er in resulteert dat je weinig druk hoeft uit te oefenen op de tanden. Dus vooralsnog enkel lof voor dit topproduct van Philips.

mvg
Pepijn

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Hoogwaardig product
  • Geschikt voor gevoelig tandvlees

Minpunten

• Aanschafprijs

Claudia87 01-11-2016 Product paar weken in bezit

luxe tandenborstel, handig in gebruik

Bij het openen van de doos moest ik even goed kijken wat ik had en waarvoor het diende. Het boekje lag al snel opzij en de Quick start guide werd gelezen. De oplader met glas ziet er mooi uit maar verdwijnt in de kast omdat ik geen stopcontact bij de wastafel heb. Het etuitje daarentegen wordt gebruikt als oplader en bovenop de kast gelegd. Als die valt, valt de schade hopelijk mee. De eerste dagen behoorlijk moeten wennen aan het gekietel in mijn mond. Het geluid dat hij maakt als de borstelkop met de achterkant een andere tand raakt vind ik nog steeds naar. Maar.. de 5 verschillende programma's werken fijn, als is het lastig om een programma te kiezen. De tekst op de borstel is net niet leesbaar met de borstel in je mond en haal je hem uit de mond, spetter je alles onder. Gelukkig heeft de borstel weinig ribbeltjes en randjes waardoor hij makkelijk schoon wordt en mijn tanden voelen echt schoon na het poetsen. Een fijn gevoel om de dag mee te beginnen!

Pluspunten

• design
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• programma's lastig leesbaar

Marian 08-12-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijke tandenborstel

Fijne tandenborstel, prima schoon gebit, fijn om te gebruiken. Andere elektrische tandenborstels zijn in vergelijking met deze betonmolens.
Batterij gaat echt lang mee.

Namibya 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Kwalitatieve elektrische tandenborstel

Ondertussen gebruik ik de Philips Sonicare DiamondClean reeds een aantal weken. In de doos zitten samen naast de tandenborstel ook tal van accessoires, zoals 2 extra opzetborstels, een tongborstel + tongspray en een mooi glas + handige reisetui waarmee je de tandenborstel zelfs kunt opladen! Deze manier van opladen vind ik heel erg innovatief en tevens heel handig. Het oogt ook veel mooier in de badkamer.

De tandenborstel vind ik er persoonlijk mooi uitzien. Hij heeft een neutrale witte kleur en een glad modern design. Dit laatste zorgt ervoor dat hij gemakkelijker schoon te houden is. Voor mij is dit al zeker een pluspunt, want mijn vorige elektrische tandenborstel had ribbeltjes vooraan en de tandpasta is soms moeilijk te verwijderen hierdoor.

Het was eventjes wennen toen ik voor de eerste keer gebruik maakte van de Philips Sonicare DiamondClean. De Sonicare geeft een volledig ander gevoel dan mijn vorige elektrische tandenborstel van Oral-B. De trillingen zijn bijvoorbeeld volledig anders (niet meer roterend) en ook de opzetborstel is verschillend (ovaal ipv rond). Na mijn eerste poetsbeurt voelde ik echter meteen al een verschil. Mijn tanden voelden schoon aan en er was duidelijk meer tandplak verwijderd. De Sonicare geeft aan wanneer je van kwadrant moet veranderen. Ik vind het handig dat er zo’n timer opzit. Het enige was ik misschien mis is een sensor die aangeeft wanneer je te hard drukt op de tanden.

De Sonicare heeft 5 verschillende poetsstanden. Persoonlijk heb ik er niet zoveel nodig. Voor mij zijn witte tanden heel belangrijk. Daarom geniet de poetsstand ‘white’ mijn voorkeur. Wat me wel opvalt is dat bij Oral-B het opzetborsteltje zorgt voor wittere tanden terwijl het bij Philips de poetsstand is die hiervoor zorgt. Mijn tanden zijn in ieder geval niet minder wit geworden door de Sonicare. Ook de batterij gaat lang mee.

Conclusie? Ik vind het een super apparaat en kan hem alleen maar aanraden aan iedereen!

Pluspunten

• innovatieve manier van opladen
  • lange batterijduur
  • timer
  • verwijdert effectief tandplak
  • gemakkelijk schoon te houden

Minpunten

• Geen druksensor

Amydv 19-11-2016 Product paar maanden in bezit

Mooie design tandenborstel met te harde vibraties

Een heel mooi design van deze elektrische tandenborstel!
Ik plaatste de tandenborstel in het laadstation, tot ik besefte dat het glas er eerst nog moest op geplaatst worden. Probleempje: de tandenborstel + de lader + het glas zorgen ervoor dat de elektronische tandenborstel niet past tussen mijn wasbak en spiegelkast.. Ik heb maar een beperkte ruimte en moet deze nu dus elders opladen.. Jammer!
Na het 24H opladen, probeer ik de tandenborstel uit.Ik was even geschrokken bij het poetsen, wat een sterke vibraties! Een minder aangenaam gevoel als je zeer gevoelige tanden hebt. Zelf op de stand sensitive is het enorm sterk. Het is ook even wennen omdat mijn vorige tandenborstel draaibewegingen maakte en deze niet. Blijkt dat er een timer is, maar die maakt geen geluid? Het valt me dus niet echt op. Om eerlijk te zijn, ik kan het ook geen 2 minuten uithouden wegens de te sterke vibraties. Mijn tanden zijn ook niet witter. Het gebruiksgemak is ok, maar ik vind niet dat deze tandenborstel goed in de hand ligt. Het is een goede elektrische tandenborstel met een mooi design, maar dat is het zo een beetje. Ik vind het niet beter dan elke andere tandenborstel. Als de "sensitive-mode" nog iets gevoeliger had geweest, dan was het wel ok geweest voor mij denk ik.. Ik ben lichtjes teleurgesteld..

Pluspunten

• Lange batterijduur

Minpunten

• te harde vibraties - niet voor gevoelige tanden
  • het glas is onpraktisch
  • te grote tandenborstel
  • met mond open poetsen
  • te luid

bossie 18-11-2016 Product paar weken in bezit

Super verrassing!

De Philips Sonicare en toebehoren ziet er in de eerste plaats aantrekkelijk en stijlvol uit met zijn oplaadglas, de USB-lader en het handige reisetui. Maar ook het poetsresultaat is geweldig. Het verschil in poetsresultaat in vergelijking met andere tandenborstels is meteen voelbaar. Je tanden voelen gladder aan, ook op de moeilijker bereikbare plaatsen. Het resultaat blijft ook langer dan met een gewone tandenborstel. De keuze van de verschillende poetsprogramma's is een meerwaarde. De Sonicare geeft ook om de 30 seconden een signaal om aan te geven hoe lang je aan het poetsen bent. De opgeladen batterij gaat ook lang mee, waardoor de Sonicare ook handig is om bijvoorbeeld mee op reis te nemen. Volledig overtuigd van de tandenborstel, voor mij geen andere meer.

Hourr 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Geweldig tandenborstel

Heb in het verleden een electrische tandenborstel gehad. Maar het is niet te vergelijken met dit fijne tandenborstel en is voor iedereen makkelijk te gebruiken. DFijne tandenborstel en is voor iedereen makkelijk te gebruiken. De handgreep is mat en past goed in de hand. Timer zit erop van 2 minuten en 5 verschillende standen. Het heeft een mooie design. Dit geldt ook voor de oplader. De batterij gaat lang mee! Daarnaast is er ook een draagbare oplader wat tevens het opbergtasje is! Een fijne tandenborstel en zeker een aanrader.

Pluspunten

• Mooi model
  • Batterij gaat lang mee
  • Makkelijk

Hourr 16-11-2016

Alles in 1 electrisch tandenborstel

Timer zit erop van 2 minuten en 5 verschillende standen.
Daarnaast is er ook een draagbare oplader wat tevens het opbergtasje is!

Een fijne tandenborstel en zeker een aanrader.

Karin 14-11-2016 Product paar weken in bezit

Zeer complete tandenborstelset

Ik heb tot nu toe een gewone tandenborstel gebruikt en maak sinds kort gebruik van de Philips Sonicare. Ik ben aangenaam verrast hoeveel beter de tandplak verwijderd wordt en het gemak van het gebruik. Het hele pakket van de tandenborstel en het oplaadstation is mooi: tandenborstel ligt goed in de hand en het glas van het oplaadstation is erg handig. De tandenborstel is hierdoor niet kwetsbaar tijdens het opladen. Ook het reisetui is erg praktisch. Je legt hem in de etui en via het bijgeleverde snoertje en de stekker, is opladen een fluitje van een cent. En opladen hoef je niet veel te doen door de lange duur dat van de batterij. Mijn conclusie na een paar weken gebruik van de tandenborstel is zeer positief. Mijn tanden voelen schoon en ook mijn tong voelt veel prettiger door het gebruik van de TongueCare .

Karin1953 14-11-2016

prima zeer compleet tandenborstelset

SophieVB 14-11-2016 Product paar weken in bezit

De elektrische tandenborstel 2.0

Voor het eerste gebruik, koos ik voor de clean stand. In eerste instantie vond ik het een heel vreemde sensatie. Niet alleen op mijn tanden en tandvlees want dat gevoel is beduidend zachter dan mijn oude elektrische tandenborstel, maar de trilling veroorzaakte een heel raar gevoel. Het is even wennen, maar na een 2e gebruik was dat gevoel verdwenen.
Na afloop voelden mijn tanden heel erg schoon en zacht, eigenlijk net zoals na een bezoek aan de tandarts.
De duurtijd wordt heel handig aangegeven met kleine stopjes na 30sec. Na 2 minuten stopt het toestel gewoon vanzelf.

Qua uitzicht vind ik de tandenborstel bijzonder geslaagd. Strak wit design, geen ribbels of kantjes waar vuil in kan kruipen en hoe cool is die lader in dat glas? Enige minpuntje van dat glas vind ik dat het best zwaar weegt. En dat gaat volgens mij nog wel eens gevaarlijk worden met een kind van 2 in huis dat uit nieuwsgierigheid alles in zijn handbereik wilt vastnemen.

De handleiding is duidelijk, alleen is het mij niet helemaal duidelijk waarvoor de extra tandenborstels juist dienen.

De tongschraper is handig, maar het product zelf vind ik erg vies smaken. Ik heb een gewone "hand" tongschraper, die vind ik persoonlijk makkelijker, maar het is wel zo dat mijn tong er gezonder uitziet na gebruik met de Philips Sonicare.

Na een paar weken gebruik, merk ik wel degelijk dat mijn tanden witter zijn geworden, een heel fijne vaststelling!

Eindconclusie: De Philips Sonicare DiamondClean is niet te vergelijken met andere elektrische tandenborstels die ik ken en vraagt daardoor wat gewenning. Maar ondanks dat, wil ik niet meer terug naar mijn oude tandenborstel want hij doet absoluut wat hij beloofd.

Pluspunten

• design
  • doet wat hij beloofd: witte tanden opleveren
  • handig in gebruik
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• zwaar glas als oplader
  • smaak product tongschraper

Anoniem 13-11-2016

Super tandenborstel!

Luxe tandenborstel die heel goed zijn werk doet: verschillende standen, tanden voelen heel schoen aan na het poetsen, de batterij gaat superlang mee.
Tevens wordt er een reisetui met oplader (usb) meegeleverd.
Super!!! Ik ben heel tevreden!

Philips Sonicare DiamondClean HX9398/20 12-11-2016 Product paar weken in bezit

super elektrische tandenborstel

heerlijke tandenborstel. batterij gaat lang mee zonder opladen. goed bruikbare programma's. wil nooit meer anders

Hugo88 11-11-2016

Geweldig poetsresultaat

Wat mij betreft is de Philips DiamondClean de beste elektrische tandenborstel van het moment, en dat blijkt ook uit alle product reviews. Deze tandenborstel heeft 5 verschillende functies voor elke specifieke gevoeligheid of voorkeur. Mijn tandarts ziet het verschil duidelijk in de gezondheid van mijn gebit.

Wat ik vooral fijn vind aan het apparaat is de timing functie. Door een subtiele vibratie weet je dat er 30 seconden voorbij zijn en dat je naar een ander gedeelte van je gebit kan. Daarnaast stopt de tandenborstel na 2 minuten automatisch. Bovendien is het een aesthetisch mooi apparaat. Het heeft een moderne look en past prima in de badkamer. De travelkit die wordt meegeleverd is erg handig!

Kortom erg tevreden en beter dan alle vorige elektrische apparaten die ik heb gehad.

PinLi 11-11-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijke tandenborstel

Mijn OralB tandenborstel was al ettelijke jaren oud en dringend aan vervanging toe! Ik was zeer aangenaam verrast toen ik de doos van de Philips Sonicare opende. Wat een luxe toestel.

Bij het eerste gebruik verschoot ik wel een beetje. Het toestel maakt een heel ander geluid en trilt op een heel andere manier dan mijn oude toestel.

Twee kleine minpuntjes. Ik krijg het borsteltje er moeilijk af. Wij gebruiken het apparaat met twee personen dus moeten van borsteltje kunnen wisselen. En hij spettert heel erg hard. Ik had hem vanmorgen per ongeluk aangezet voor hij in mijn mond zat en alles zat onder de spettertjes. Maar dat is natuurlijk mijn eigen domme fout en zo weer opgekuist.

Ik heb het gevoel dat mijn tanden zeer proper zijn na het poetsen met de Philips Sonicare. Bovendien geeft hij ook heel handig aan wanneer ik moet wisselen van kant.

Ook het design van deze tandenborstel is top! Alles voelt uitermate luxueus aan. De handige reisetui is ook al meerdere keren van pas gekomen. De batterij gaat drie keer zo lang mee als onze oude tandenborstel. Die begon na 1 dag al aan kracht te verliezen.... Deze Sonicare gaat lang mee en blijft even goed werken.

Kortom, de perfecte tandenborstel voor ieder die graag mooie en propere tanden heeft en tussendoor ook nog eens wil genieten van een prachtige tandenborstel. Wij zijn tevreden!!

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Poetst grondig
  • Handig in gebruik

Kim 10-11-2016 Product paar weken in bezit

topproduct

Philips heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik gebruik hem nu een dikke week en na iedere poetsbeurt ben ik steeds opnieuw verbaasd hoe proper mijn tanden aanvoelen. Zelfs na een nachtje slapen voelen ze nog proper aan. Ik gebuikte vooral de whiteningfunctie, om ze echt wit te krjigen zal ik moeten bleachen, maar ik denk wel dat ze al een streepje witter zijn.

Pluspunten

• laad snel
  • design
  • weinig geluid

Minpunten

• prijs
  • oplaadglas groot

Smulders 10-11-2016 Product paar dagen in bezit

De perfecte tandenborstel

Tanden voelen veel schoner als met andere electrische tandenborstel. Ze zijn ook glanzender en witter

vipinholland 10-11-2016

Poetsen anno 2016

Introductie:

De Philips Sonicare Diamondclean...een hele mond vol. Wat is het eigenlijk. Kort samengevat is het een zogenaamde sonische tandenborstel. Een electrische tandenborstel waarvan de kop de vorm heeft van een gewone tandenborstel(dus niet rond zoals andere modellen) en waarbij de kop snelle op en neer bewegingen maakt.

Wat zit er in de doos:

De tandenborstel(body), 3 opzetborstels en een opzetstuk voor de tong(tongschraper), een glas bedoelt als lader,reisetui(met oplaadfunctie i.c.m. de bijgeleverde usb kabel), een tongspray en een handleiding

Oops even wennen...maar dan…

De handleiding even doorgenomen en de tandenborstel een dagje opgeladen. Ik kon niet wachten tot ik de tandenborstel voor het eerst kon gebruiken.
Ik zelf gebruik al een tijdje een elektrische tandenborstel met draaiende kop. Toen ik voor het eerst deze Philips Sonicare probeerde was het wel even schrikken. De trillingen waren nogal wennen en dit was heel anders dan ik gewend was. Na zo'n drie poetsbeurten ben ik helemaal gewend aan het 'nieuwe poetsen' en wil ik eigenlijk niet anders meer. Mijn oude electrische tandenborstel kan de kast in.

Vormgeving en gebruik:

Dat je te maken hebt met niet zo maar een elektrische tandenborstel maar een superdeluxe, was eigenlijk al te zien aan de luxe accessoires die je erbij krijgt. Ook de tandenborstel zelf is zeer luxe vormgegeven. Ik heb zelf de witte met zilveren accenten. De body voelt stevig aan en in de uit stand zie je alleen Philips Sonicare op de body staan. Verder heeft de tandenborstel een ronde aan/uitknop. Zodra je deze knop indrukt toveren zich diverse oplichtende woorden (de verschillende standen) en een batterij teken(hieraan kun je zien hoe vol de batterij is) te voorschijn. Door telkens op de knop te drukken ga je over op een andere poetsmodus. Zo heb je een clean, white, sensitive, gum care en deep clean modus. Nadat je de gewenste modus hebt gekozen kan het poetsen beginnen. De tandenborstel heeft een ingebouwde timer welke telkens laat weten als je toe bent aan een ander gedeelte van je gebit. Dit werkt zeer prettig en zo sla je niks van je gebit over.

Resulaat:

Ik dacht dat ik bekend was met het elektrisch poetsen echter dit is toch weer een andere level. Mijn gebit voelt na gebruik gewoon veel schoner aan. Echt een gevoel alsof je net langs de tandarts bent geweest. Mijn tanden lijken iets witter te zijn geworden. Echter ik heb hem nog niet heel lang in gebruik dus ben benieuwd of ze nog witter worden.

Conclusie:

Dit is echt tandenpoetsen anno 2016...een mooi design en een geweldige poetservaring. Ja het was even wennen maar laat je niet afschrikken. Na een paar keer poetsen raak je totaal gewend. Ik wil in ieder geval niet anders meer.

MarijkeB 10-11-2016 Product paar weken in bezit

Super apparaat! Modern design, goede resultaten!

De verpakking van de Sonicare is zeer degelijk, heeft een mooi design. Wanneer ik de doos opende en de Sonicare bekeek was ik meteen verbaasd over het apparaat. De etui ziet er zeer elegant uit, alsook de Sonicare zelf. Wanneer ik opmerkte dat ik de Sonicare kan opladen op verschillende mogelijkheden stond mijn mond open. Als ik dit vergelijk met mijn vorig apparaat is er in design en innovatie een serieus verschil, in het voordeel van Philips. Ik heb de Sonicare nu een 3 weken en het voelt zeer goed aan. De 1e keer was het nogal onwennig. De trillingen zijn volledig anders dan bij mijn oud elektrisch apparaat. Het kittelde nogal. Na een paar keer gebruik word je dit wel gewoon. Het feit dat je de tandenborstel op verschillende standen kan zetten vind ik super. De Sonicare maakt ook een fractie van lawaai tov mijn ander apparaat. Ik hou er ook van dat de Sonicare zelf aangeeft wanneer je van kwadrant moet veranderen en voornamelijk dat hij zelf stopt na deze periode. Bij mijn ander apparaat moet ik steeds mijn hoofd erbij houden en stop ik soms te vroeg of te laat. Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Ik moet zeggen dat mijn tanden zeer proper voelen nadat ik mijn tanden heb gepoetst met de Sonicare. Het lijkt ook dat mijn tanden iets witter zijn geworden.
Ik heb de Tonguecare ook al eens een keer uitgeprobeerd. Dit voelt wel redelijk raar aan. Het product dat je eerst moet spuiten op je tong heeft geen goede smaak. Het is niet zo gemakkelijk voor mij om achteraan mijn tong te komen. Het gedeelte dat ik wel kan doen is nadien wel een pak properder. Het geeft je echt terug een roze tong ipv een witte/rozige tong.

De handleiding is zeer duidelijk. Enige verwarrende tot nu toe zijn de borstels. Er zijn 2 tandenborstelopzetstukken bijgeleverd en de borstels zijn volledig anders. Ik heb daarentegen geen idee waarom.. dienen ze voor bepaalde programma's? Het zou handig zijn dat dit ergens vermeld wordt. Voor de rest is het apparaat zeer gemakkelijk te gebruiken. Met 1 klik kan je een ander programma nemen. Alles is zeer duidelijk en intuïtief te gebruiken. De batterij gaat ook zeer lang mee.
In het algemeen vind ik dit toestel zeer aangenaam. Het is een echt modern toestel dat qua design, gebruik en resultaat echt top is. We hebben nog een andere elektrische tandenborstel maar deze laat ik nu volledig naast me liggen. Voor mij telt nu enkel de DiamondClean

Pluspunten

• goede resultaten
  • mooi design
  • weinig lawaai
  • lange batterijduur
  • gemakkelijk te gebruiken

Minpunten

• onwennig gevoel bij het 1e gebruik

Hidzer 09-11-2016 Product paar weken in bezit

Uitstekende Tandenborstel!

Voorheen gebruikte ik een Oral B elektrische tandenborstel.
Dus ook een elektrische tandenborstel, desondanks had ik bij de tandarts altijd wel iets. zeker mijn tandvlees gaf altijd problemen. Ik was dan ook heel blij dat ik deze mocht testen!

Ik gebruik de Philips Sonicare DiamanondClean nu een aantal weken. De tanden voelen super glad/schoon na gebruik. (tandartsgevoel) De eerste indruk van hoe het product eruit ziet was geweldig. De tandenborstel straalt één en al kwaliteit en luxe uit. Super handig is de duidelijke en makkelijke gebruiksaanwijzing plus dat de tandenborstel meerdere functies heeft. Alle functies voor een goede mondverzorging. In de doos zit veel extra's 4 opzettandenborstels, reisetui wat tevens een oplader is, een glas waarin je de borstel ook kunt opladen en mondwater. Tot nu toe bevalt hij super, zelf vind ik het ook fijn dat je wat mee kunt bewegen met het poetsen dus zoals een normale tandenborstel. De timer is super handig om de 20 seconden geeft hij aan dat je in die hoek van je mond lang genoeg gepoetst hebt. De tandenborstel kan erg lang zonder opgeladen te moeten worden dit is voor mij een groot pluspunt zo hoef je hem weinig op te laden en hoef je je weinig zorgen te maken dat hij leeg is. En anders wordt het tijdig aangegeven met een trilling en het batterij tekentje begint oranje te kleuren.

Al het bovengenoemde maakt mijn/onze eerste indruk zeer goed! Ik gebruik hem met veel plezier en heb al meerdere mensen verteld over deze Philips tandenborstel. Zeer zeker een echte aanrader!

Pluspunten

• Luxe uistraling
  • Handig in gebruik
  • Lange batterijduur