Oral-B Oral-B Genius 8900 Elektrische Tandenborstel Powered By Braun X2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B Oral-B Genius 8900 Elektrische Tandenborstel Powered By Braun X2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Professioneel poetsen doe je met de Genius 8900 Oral-B Powered By Braun X2. Deze elektrische tandenborstel voorziet je namelijk van informatie over je poetsgedrag, zo word je bijvoorbeeld meteen gewaarschuwd als je te hard drukt. Er gaat op dat moment een rood lampje branden en de snelheid wordt vertraagd. Deze innovatieve functies heeft de Genius 8900 Oral-B Powered By Braun X2 te danken aan zijn ingebouwde sensoren. Ook maakt de tandenborstel gebruik van een app en je smartphone-camera. Verder kent deze elektrische tandenborstel vijf verschillende standen, zoals bijvoorbeeld Daily Clean en Gum Care, waarmee je je tandvlees kunt masseren.

Nienke 05-10-2017

Bij het uitpakken was ik behoorlijk overdonderd van de hoeveelheid spullen maar na plaatsen viel et weer mee .poetsen is een technologisch feestje app aan en poetsen .zelf ben ik nogal haastig in het poetsen maar nu heb ik het idee dat ik echt alle plekje wel gehad heb . Ik ben benieuwd of ik die app volgende week nog steeds gebruik nu vind ik het nog leuk maar het vraagt nogal wat tijd

Pluspunten

• Je kunt geen enkel plekje vergeten

Minpunten

• Tijd

erikhoning 05-09-2017

tandenpoetsen 2.0

Sinds een week heb ik deze tandenborstel. Wat een openbaring, zeg.
Ik poetste al jaren met een Oral-B tandenborstel (ook niet het goedkoopste model op zich), maar die begon nar jaren goede en trouwe dienst minder te worden, tenminste, de accu.
Dus toch maar besloten om een nieuwe te kopen.
Dat werd de Genius 8900.
Wat een verschil zeg.

Op de standaard stand poetst deze al veel krachtiger en beter. En op de 'turbostand' is t nog veel beter. Je merkt echt overduidelijk een groot verschil.
En hoe geinig om te koppelen met je foon. Instellen en koppelen is een fluitje van een cent. Iets meer moeite kostte het om de foon op de goede hoogte in de badkamer op de muur te krijgen, maar toen ook dat gelukt was.... Een openbaring. Alsof de tandarts meekijkt met poetsen. Geloof echt dat ik nu beter dan voorheen mn tanden poets.
De andere standen (o.a. voor tandvlees, whitening) zijn ook fijn, vooral die voor t tandvlees (met het zachte borsteltje).

Niet verwacht dat tandenpoetsen zo anders kon.

Voor zover ik kan beoordelen na een week gaat ook de accu lang mee. Gebruik m nu intensief al meer dan een week op 1 lading. Ben benieuwd op de langere termijn...

Sorry, mondhygieniste...

Pluspunten

• verschillende poetsprogrammas
  • lange accuduur
  • duur, maar is t wel waard

Minpunten

• prijs

Peters 04-09-2017

Schoner ga je je tanden niet krijgen

Ik poets al een aantal jaren elektrisch met de goedkoopste modellen. Maar toch wist zich tandplak te vormen en zat ik om het half jaar weer bij de mondhygiënist om grondig tandplak te verwijderen. Dat moest anders dus kocht ik een meer geavanceerde elektrische tandenborstel. Uiteindelijk kwam ik bij deze uit.

Voor de hogere prijs verwachtte ik een betere tandenborstel en die kreeg ik ook; Met de verschillende opzetstukjes kan ik mijn tanden nu uitgebreider behandelen dan ooit. Je voelt daadwerkelijk dat je tanden brandschoon zijn na een poetsbeurt. Er zijn verschillende poetsstanden in te stellen die je combineert met een ander opzetstuk. De tandenborstel geeft goede feedback. Via een puls voel je dat je je borstel van kwadrant moet wisselen zodat je elke plek van je gebit goed poetst.Het voelt na een poetsbeurt nu alsof ik bij de mondhygiënist ben geweest.

Om jezelf extra te stimuleren om grondig te poetsen kun je een app downloaden, je telefoon in de bijgeleverde houder plaatsen en je tanden poetsen d.m.v. een app die via Bluetooth-verbinding verbonden is met je tandenborstel. Deze app geeft je exacte instructies waar en hoe lang je moet poetsen. Deze app is wat mij betreft wel wat overbodig en werkt ook niet zo heel goed. Je moet namelijk met je gezicht recht voor je toestel staan zodat je frontcamera kan registeren waar je poetst en of je lang genoeg poetst. Als je je hoofd echter een beetje kantelt om een bepaalde hoek te kunnen poetsen, krijg je al een melding dat je gezicht niet goed zichtbaar is. De app is dus niet zo praktisch en wat mij betreft overbodig. De app heb ik hierdoor zelden gebruikt.

Het design van de tandenborstel past goed in moderne badkamers thuis. Het straalt een 'premium-look' uit. Het straalt uit dat je tandenpoetsen uiterst serieus neemt. Met behulp van de Oral-B app kun je de ring, net onder je borstel, een kleur naar keuze geven. Deze licht dan op tijdens het poetsen. Heel fancy! Ook voelt de tandenborstel heel degelijk en stevig. Het bijgeleverde bakje voor opzetstukjes staat bij mij echter in de kast. Deze voelt wat goedkoop aan en ziet er heel plastic uit. Bovendien neemt het toch net dat beetje extra ruimte in bij je wasbak die je ook voor andere dingen kunt gebruiken.

Al met al een prima tandenborstel die heel makkelijk in het gebruik is. Een uitgebreidere behandeling voor je tanden kun je in je eigen huis niet krijgen. De borsteltjes verwisselen zeer makkelijk en ook de verschillende standen (bijv. whitening, grondig poetsen, pulse) zijn met een druk op de knop te wisselen. En werkt heel soepel. Ook als je te hard poetst krijg je een waarschuwingskleur te zien op je telefoon. Verkeerd poetsen is dus verleden tijd.

Pluspunten

• Poetst extreem grondig
  • Strak design

Minpunten

• Bluetoothfunctie is overbodig snufje
  • Prijs. Toch aan de dure kant.

Louisa 04-09-2017

Super tandenborstel

Ik heb erg gevoelig tandvlees, dat snel gaat bloeden. Moet ook altijd de allerzachtste tandenborstel gebruiken. Maar hoe goed ik ook poetste, het tandplak werd niet altijd goed verwijderd.
Met de Oral B Genius 8900 is dat nu afgelopen. Wat een fijne tandenborstel. Ik gebruik de sensitive borstel en de sensitive stand en voelde na de eerste keer al meteen dat mijn tanden veel schoner en gladder waren. De timer geeft elke 30 seconden aan zodat je precies weet wat je nog moet doen binnen die 2 minuten. Ook gaat er een rood licht branden als je te hard drukt. (dat is voor mij heel goed) Hij heeft verder verschillende standen zoals de whitening, die gebruik ik een paar keer per week met speciale tandpasta en de speciale borstel en zie al echt verschil. Ook handig dat je je tandvlees kan masseren. Ik heb echt het idee nu na een kleine week al duidelijk verschil te merken is.
Met de vele extra’s zoals reisetui, opbergbakje voor de borstel en een houder voor je telefoon (via bluetooth en een speciale app kan je je persoonlijke poetsresultaten bijhouden)
Bovendien heb je er een 2e body bij voor je partner/kind.
Oke het is even een aanschaf maar dat win ik terug met minder bezoekjes aan de mondhygiëniste.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Veilig voor je tandvlees
  • Verschillende poetsstanden
  • Verschillende borstels
  • Moderne uitstraling

Efenco 03-09-2017

Super tandenborstel

Mijn oude Oral-B was dringend aan vervanging toe, dus tijd voor een nieuwe. Ik had geen andere verwachtingen, dan wat mijn oude tandenborstel kon bieden. Enige eis voor een nieuwe tandenborstel was voldoende rotaties per minuut en een timer. Na de eerste poetsbeurt met de Oral-B Genius 8900 was ik al helemaal verkocht. Ik heb hem pas een paar dagen en vraag me af waarom ik deze niet eerder had aangeschaft. Hij geeft een tandartsschoon gevoel. De tandenborstel heeft meerdere standen, waaronder pro clean en whitening. Mooi is de stand massage om je tandvlees extra te verzorgen of voor de momenten dat je last hebt van gevoelig tandvlees. Schakelen tussen de verschillende standen gebeurt eenvoudig via een drukknop. Hij ligt goed in de hand en ziet er strak uit. Hij heeft verder een bluetooth functie. Ik verwacht dit snel zelf niet meer te gebruiken, maar voor de kids werkt dit perfect. Via de Oral B app kunnen ze goed zien waar ze hebben gepoetst. Poetsen is weer leuk. Heb nog nooit met zoveel overgave een product aangeraden.

Pluspunten

• Poetsresultaat
  • Stimulerend voor kinderen
  • Verschillende standen

Ilona88 11-08-2017

Fijne tandenborstel!

Heerlijke tandenborstel! Ik merk dat mijn tanden echt heel schoon aanvoelen na het poetsen, hij ziet er ook nog eens super uit.
Het enige, best wel grote nadeel, is dat de tandenborstel via de app niet gekoppeld wordt.
Het werkt helaas niet met mijn LG G5.

Pluspunten

• Heerlijk schone tanden!

Minpunten

• Slechte, tot geen verbinding

RFB85 11-08-2017

Uitstekende borstel, fijn in gebruik

Na jaren met dezelfde borstel gepoetst te hebben toch maar belsoten om een nieuwe te nemen. En zeer blij dat deze het is geworden. DE borstel is zo fijn, heerlijk om mee te poetsen. Meerder verschillende standen om te poetsen, de een zoeft nog fijner langs je tanden dan de andere. Of de verschillende modus daadwerkelijk ook een verschillend effect hebben durf ik niet te zeggen. Het fijne er aan is dat als je tanden gevoeliger zijn je een lichtere stand neemt en dan kan je nog steeds prettig poetsen.
Daarnaast is het een mooi totaalpakket, wat het geld waard is. De reisetui, het borstelbakje, allemaal handige extra's. Ik ben dan ook zeer tevreden met de borstel. Door deze extra's staat het allemaal ook weer veel netter in mijn badkamer, mooi opgeruimd.
De app heb ik nog niet gebruikt, daar kan ik nu nog niets over zeggen.

Pluspunten

• Verschillende standen
  • Extra's

yigit17 09-08-2017

Poets heel erg goed

Ik heb vorige week de Oral-B Genius 8900 ontvangen. tijdens het openmaken van de doos was ik al heel erg onder de indruk omdat er veel meer dingen bij zaten dan ik verwachte. Zoals 3 verschillende opzetborstels en een houder voor de smartphone. De eerste keer dat ik er mee ging poetsen was ik zeer onder de indruk. Ik dacht meteen van wauw dit is wel heel apart. Ook heb ik alle functies al uitgeprobeerd. Het is erg fijn dat er verschillende functies op zitten. Ook gaat er een rood lampje branden als je te hard drukt. Dat vind ik ook een hele fijne detail. Er zit een opbergdoos bij voor onderweg. Deze is zeer handig gemaakt doordat je twee opzetborstels erin kwijt kunt. Over het geheel is het een fantastisch product die zeker naar behoren werkt. Ik zou het zeker aanraden aan familie en vrienden.

Pluspunten

• Accuduur
  • accesoires

Maaike28 09-08-2017

Leuke manier van tandenpoetsen

Ik kamp al een tijd met tandvlees problemen. Deze tandenborstel geeft mij de mogelijkheid om een speciaal geschikt, wat zachtere borstel, mijn tandvlees aan te pakken. Er zit bijvoorbeeld ook een borsteltje bij die je tanden mooi polijsten. Perfect voor een wittere uitstraling!

De toegevoegde Bluetooth functie, maakt het tot een leuke gadget. De zin om je tanden goed schoon te houden wordt veel leuker als je via de positiedetectie kunt bij houden hoelang je een bepaald deel van je mond aan het poetsen bent. Enig minpunt is dat je niet altijd gesignaleerd wordt, waardoor de app na 30 sec gaat aangeven dat je niet meer in beeld bent geweest.

Aangezien het twee elektrische tandenborstels bevat, hebben mijn man en ik onze eigen. De tandenborstel kan je voorzien van een leuk kleurtje als je het verbind met de app. Zeer handig om de twee borstels uit elkaar te houden.

Een etui om je borstel en twee losse opzetstukken mee te nemen. Vooral handig als je op vakantie gaat. Zo blijft je borstel netjes en raak je je opzetstukjes niet snel kwijt.

Pluspunten

• Twee elektrische tandenborstels
  • Verschillende opzetstukjes
  • Handige app om vorderingen bij te houden
  • Etui voor de borstel

Minpunten

• Positieprotectie niet heel secuur