Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9172 wit, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 108 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9172 wit, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Mr. T 13-05-2020

Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9172 defect na 3 jaar

Ruim 2 jaar goed gedaan. Goed resultaat en uitstekende accuduur. In het derde jaar begonnen de kuren (soms vanzelf aan gaan), in het begin nauwelijks merkbaar (een keertje in de paar weken). Aan het einde van het derde jaar bijna dagelijks. Ik heb het handvat toen goed schoongemaakt en een paar maanden geen last meer gehad.
Sinds kort springt hij constant aan. Aangezien het een sonicare is, maakt het daarbij behoorlijk wat geluid. Voor een product dat voor ongeveer €150,- over de toonbank gaat, is een levensduur van 3 jaar te kort.

Pluspunten

• Accuduur
  • Instellingen
  • Veel keuze in type opzetborstel
  • ligt fijn in de hand

Minpunten

• prijs
  • degelijkheid
  • Opzetborstels relatief duur
  • Opzetborstels niet "overal" te koop
  • geluid, erg luid

Eddie 02-11-2017
  • Product gekregen

Helaas werkt maar 6 maanden

Een kleine 3 jaar geleden, nadat mijn vorige Sonicare na een jaar of 5 was versleten, een nieuwe gekocht. Binnen 3 maanden was het apparaat kapot. Oplaadbare batterij helemaal opgeblazen. Philips reageerde snel en stuurde een nieuwe. 4 maanden later: hetzelfde probleem. Volledig opgeblazen batterij, apparaat werkt niet meer. Philips reageerde goed en sportief. Weer een nieuwe. Na 6 maanden: weer opgeblazen batterij. Philips niet meer blij. Uiteindelijk weer een nieuwe gestuurd met waarschuwing deze keer: "Garantie is 24 maanden na de eerste aanschaf verlopen. Heb je hetzelfde probleem, heb je pech". Deze keer een andere, de HX9182/32 ontvangen. En jawel, 2 maanden nadat de garantie op de 1e Sonicare is afgelopen, zelfde euvel! Dit is dus duidelijk een constructiefout/slecht product. Al jaren. Echt triest dat 4 van dezelfde toestellen van € 130,- niet een paar jaar normaal werken. En allemaal exact dezelfde fout hebben. Een vervangend toestel kan er bij Philips niet meer af. Ik mocht het doen met een lang niet kostendekkende tegoedbon.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Prijs
  • Kwaliteit
  • Garantie

Bert 27-11-2016

Prima investering in je gezondheid

Kwaliteitsproduct. Echt een beter poetsresultaat dan mijn oudere OralB. Ik ben zwaar onder de indruk!
Volgens mij is het instapmodel goed genoeg - maar dat kan ik nu niet meer beoordelen. Ik weet niet of ik al die verschillende instellingen ga gebruiken nml.

Pluspunten

• Resultaat
  • Ergonomie

Minpunten

• Te duur
  • Te veel onnodige features

Cornelis 18-11-2016

Mooi en funtioneel

Heftig, ligt goed in de hand, je voelt dat het goed is.
Het gebruik is een genoegen op zich, aangenaam reinigende werking, lekker schoon en fris!

Monique Straathof 31-05-2016

Fijne tandenborstel

Fijne tandenborstel met veel standen. Ideaal voor bijvoorbeeld gevoelige tanden of voor wanneer je aanslag wilt verwijderen. Philips heeft goede verbeteringen doorgevoerd in de borstel, deze is iets groter waardoor je een groter tandoppervlakte kunt reinigen.

Cald 29-05-2016

Geweldige tandenborstel!

Na tijden altijd een vrij standaard elektrische tandenborstel in mijn bezit te hebben, toch maar eens een sonicare aangeschaft. Ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is, het geeft een ongelooflijk schoon gevoel! Absolute aanrader!

Roy 18-04-2016

Philips Sonicare HX9172/14

Philips Sonicare poetst prettig en heeft voldoende verschillende menu keuzes. Handig is de automatische 2 min poets indicator. Batterij nog niet goed kunnen testen, pas net in bezit. Vorige Sonicare ging binnen jaar al kapot, hoop nu meer 'geluk'. Zijn relatief dure apparaten, dus ga nog wel een naar klantenservice bellen.

SD 17-04-2016

Perfect apparaat

een mooi ontworpen tandenborstel. Strak uiterlijk. Door de 9 verschillende standen zit de juiste er altijd wel bij. Poets, net als de verpakking zegt, grondig maar zacht. Ideale opzetborsteltjes om tandvlees + tanden goed te reinigen. Met de UV reiniger zijn na elke keer poetsen de borsteltjes weer schoon! Top apparaat, zeker aan te raden.

DT 25-03-2016

Goede gebitsreiniging

Voordat ik de Sonicare ging gebruiken had ik een elektrische tandenborstel van een ander merk; al vanaf de eerste keer dat ik de Sonicare gebruik merk ik dat mijn tanden schoner zijn en ik minder last heb van tandplak (ook mijn mondhygiëniste zag het verschil). De tandenborstel heeft verschillende standen en de batterij gaat lang mee.

robvg1990 20-02-2016

Ik heb voorheen altijd een Braun tandenborstel gehad maar deze Philips tandenborstel is net zo fijn. Mijn tanden voelen heel schoon en glad aan na het poetsen. De batterij gaat lang mee en ook de case om te reizen is erg fijn. Ik zou dit product dus zeker aanbevelen!

Odiee1 19-02-2016

Fijne tandenborstel. Direct na het tandenpoetsen heb je al een schoon en glad gevoel bij je tanden. 3 standen om te poetsen. Heel makkelijk in gebruik. Makkelijk mee te nemen op vakantie door de bijgeleverde opberger.

deenigeechteklaas 18-02-2016

Ik heb deze tandenborstel nu 2 weken in gebruik, en ik ben er erg tevreden over. Hij is makkelijk ik gebruik. De gebruiksaanwijzing is makkelijk te lezen.
Het verschil is snel te merken. De trillingen van het apparaat zijn wel wat anders dan ik bij mijn vorige borstel had.

De ingebouwde timer is lekker makkelijk , na ongeveer 30 seconden voel je een trilling waardoor je weet dat je van quadrant moet wisselen, na 2 minuten gaat de borstel automatisch uit (clean-stand). De white en deep clean stand geven de borstel iets extra's, met de white stand krijg je extra tijd voor de voortanden en in deep clean heb je meer tijd per quadrant.

De opbergetui is makkelijk om de tandenborstel mee te nemen, maar daarin past niet de UV-cleaner.

tijmenze 17-02-2016

Prettige tandenborstel om mee te poetsen. Tanden voelen ook goed schoon. Handig ook met UV reiniger. De verschillende standen op het apparaat zijn niet onderscheidend, ik voel het verschil niet. Het poetsen voelt door de trilling wel anders als ik gewend was, maar dat went snel. Kortom een prima tandenborstel.

samantha88 17-02-2016

Ik heb deze tandenborstel nu ongeveer 3 weken in gebruik, en ik ben er erg tevreden over. Hij is makkelijk ik gebruik en heeft een duidelijke handleiding.
Al na de eerste keer gebruik merkte ik verschil, mijn tanden voelen een stuk schoner dan voorheen, toen ik met een handtandenborstel poetste.
Erg handig vind ik de timer, na 30seconden voel je een trilling waardoor je weet dat je van quadrant moet wisselen, na 2 minuten gaat de borstel automatisch uit (clean-stand). De white en deep clean stand geven de borstel iets extra's, met de white stand krijg je extra tijd voor de voortanden en in deep clean heb je meer tijd per quadrant.
De UV cleaner is een leuke gadget, maar ik kan niet zeggen dat ik er echt een verschil door merk. Ik heb tot nu toe wekelijks mijn opzetborstel hierin gezet, maar ik merk dus eigenlijk geen pluspunten hiervan.

Whink 16-02-2016

Het is een krachtig borstel die grondig schoonmaakt. Er zitten veel opties op de borstel, daardoor kan iedereen de borstel afstemmen op zijn eigen poets behoeften. Verder is het een robuuste borstel die goed in de hand ligt.

moluna 12-02-2016

Elektrische tandenborstel met fijne grote borstelkop. Reinigt goed en komt ook op de lastige plekken in je mond. De tandenborstel geeft duidelijk aan wanneer een bepaald gebied in de mond lang genoeg is gepoetst.

De tandenborstel ziet en degelijk uit en de UV reiniger is erg prettig.

Jammer dat de borstel een vervelend zoemgeluid maakt tijdens het poetsen.

Lipgloss 12-02-2016

Ik heb altijd een hekel gehad aan tandenpoetsen, maar met deze borstel gaat het veel makkelijker. Niet in het minst omdat de 2 minuten die je volgens de tandarts hoort te poetsen eigenlijk helemaal niet zo lang zijn. Met behulp van de indicator die een piepje geeft wanneer je na 30 sec van quadrant moet veranderen, ben je zo klaar. Ik was ook binnen 2 dagen van mijn bloedende tandvlees af. Hiervoor heb ik met name een normale tandenborstel gebruikt. Ik heb ergens ook een oude Oral B liggen, maar daar was ik ook heel gauw mee gestopt. Van de druksensor op deze Sonicare heb ik nog niet heel veel gemerkt, maar waarschijnlijk is mijn druk al die tijd wel juist geweest en valt er weinig te corrigeren. Het is niet een goedkope tandenborstel, maar het oog wil ook wat en hij staat prachtig in je badkamer. Het design is echter niet het belangrijkst, het gebruiksgemak staat bij mij op 1 en na het doorlezen van het boekje wees alles eigenlijk voor zich. Het is ook een redelijk stevig apparaat, een paar keer omvallen heeft geen enkele schade opgeleverd. Gelukkig maar, gezien de prijs. (Op de Philips-site site is hij 189, elders rond de 160. Hoe dan, Philips?) De opzetborstels zijn ook al rond de 10. Ik heb het apparaat nu 3 weken, dus ben nog niet echt aan alle opties en functies toegekomen. Met name de reiniger heb ik niet gebruikt, gewoon onder de kraan houden is vooralsnog voldoende. Maar het allerbelangrijkst is voor elkaar: schone, frisse tanden in een mum van tijd.

hkleinemulder 12-02-2016

Goed reinigende tandenborstel. Ben al bekend met de simpelere versie. Heb voor deze gekozen vanwege uv-licht reiniging en dat hij aangeeft dat je te hard drukt. Mijn tanden voelen echt schoner aan met een sonische tandenborstel. De titanium versie heeft een deepclean functie waardoor ze superglad aanvoelen.

The Cyberdude 11-02-2016

Ik krijg de kans van Philips om deze tandenborstel vier weken uit te testen. Voor mij een nieuwe ervaring want ik kende de tandenborstels van Philips nog niet. Ik gebruik al jaren een Oral B tandenborstel van Braun. Daar had ik niets over te klagen dus ik was benieuwd wat Philips te bieden had. In de doos zit de tandenborstel zelf in een mooie grijze kleur met geborsteld wit paneel, reis etui, reislader, twee verschillende opzetborstels, een thuislader met daarbij een UV borstelreiniger, korte handleiding en garantiekaartje. De tandenborstel zelf ziet er mooi uit. Het heeft twee kleine knopjes met led indicatie en een grote aan/uit knop.
Een knopje om de sterktes (laag, medium, hoog) in te stellen en een knopje om verschillende poetsbeurten (Clean, Deep Clean en White) in te stellen. De tandenborstel ligt lekker ergonomisch in de hand en is vrij licht. Het opladen duurt enige tijd wat zichtbaar is aan de drie led lampjes op het apparaat. De led lampjes geven ook een indicatie voor de resttijd (drie lampjes aan is ongeveer drie weken poetsen. Als de accu bijna leeg is gaat er een oranje led lampje branden. De geluidsproductie is in vergelijking met mijn Braun een stuk luider maar niet hinderlijk. Het poetsen met deze tandenborstel was in het begin erg wennen. De poetsbewegingen zijn veel intenser dan bij de Braun. Bij de Braun draait de ronde borstel heen en weer en bij deze tandenborstel lijkt het meer op hele korte trillingen. Het resultaat is echter erg goed. Mijn tanden en tandvlees zien er na een paar weken goed uit. De tanden en kiezen worden erg mooi schoon en glad. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de verschillen tussen Clean, Deep Clean en White niet erg kan merken maar dat kan persoonlijk zijn. De verschillen in sterktes zijn wel duidelijk aanwezig. Als je te hard poetst met de borstel geeft de tandenborstel een trilling in het handvat dat je iets rustiger moet drukken. Je krijgt tijdens het poetsen na ongeveer dertig seconden een toontje dat je naar een volgend gedeelte van je gebit moet gaan om dit te reinigen. Handig. Na twee minuten stopt de tandenborstel vanzelf. Je kan hem als je nog niet klaar bent gewoon weer aanzetten natuurlijk. De opzetborstel plaatsen en afnemen gaat vrij zwaar maar dat zal wel nieuwigheid zijn. Op de thuislader zit een soort kastje met een UV lamp waar je de opzetborstel in kunt zetten om deze te reinigen van bacteriën. Leuk, maar of ik dat nu veel zal gebruiken? Deze tandenborstel kost natuurlijk wel een bak geld (€190,- adviesprijs), in de winkel ongeveer €165,- maar hij is het geld wel waard. De opzetborstels kosten ongeveer €10,- adviesprijs per stuk dus dat is ook een aardig bedrag. In het geheel ben ik zeer tevreden over deze tandenborstel en ik denk dat Philips een nieuwe klant erbij heeft!

Peter

kmarije 08-02-2016

Ontzettend prettige tandenborstel. Als je van een 'gewone' tandenborstel afkomt is het even wennen. Het geluid is in het begin opvallend maar dat went snel. Het valt me op dat mn tanden echt schoon aanvoelen na het gebruik van de tandenborstel. Heel prettig. Ik merk nu ook dat ik toch vaak te hard poets. De tandenborstel geeft het aan als je dat doet. Ik heb de tandenborstel twee weken meegenomen op vakantie en zonder opladen ging ie met gemak twee weken mee. Netjes opgeborgen in de 'reiskoffer' was mijn tandenborstel klaar voor gebruik. Doordat je de borsteltjes kan schoonmaken met het uv-licht doe je er alles aan om je tandenborstel schoon te houden. Kortom een hele fijne tandenborstel.

Griebel 08-02-2016

Hele schone, frisse en gladde tanden. De tandenborstel doet echt goed zijn werk, ik ben er heel blij mee. Ik zie dat mijn tanden zelfs witter zijn geworden. Het belangrijkste vind ik de frisheid en het schone gevoel van mijn tanden

Triple 07-02-2016

Na een periode een Oral B tandenborstel gebruikt te hebben toch maar weer een Philips Sonicare gekozen. Het verschil tussen deze twee is voor mijn gevoel enorm. Mijn tanden voelen echt schoon aan na het poetsen met de Sonicare. De verschillende standen zijn voor mij niet nodig, de borstel staat ingesteld op de hoogste stand en daar blijft hij staan. Maar voor een nieuwe gebruiker is het wel prettig als je op een lagere stand kunt beginnen.
Aan het geluid (lijkt op een zoemende mug) en het gevoel (kriebelt) wen je heel snel. Wat vooral opvalt is dat je tanden glad en schoon aanvoelen en dat ook gedurende de dag blijven, ongeacht wat je eet of drinkt.
De UV cleaner voor de borstels staat stof te happen, deze was voor mij niet nodig geweest. Af en toe maak ik het borsteltje goed schoon met heet water en een beetje baking soda. Werkt net zo goed.
De tandenborstel heeft een mooi design en ligt goed in de hand.

Het enige wat ik hoop is dat deze wat langer meegaat dan een jaar. Ik heb dus eerder Sonicare tandenborstels gehad en met een beetje geluk gingen ze kapot in de garantieperiode (want dan krijg je een nieuwe) maar ze gingen ook kort na de garantieperiode stuk en dan heb je pech.
Samengevat: fijne tandenborstel die je tanden echt schoonmaakt, maar wel heel prijzig. Zeker als ze maar een jaar meegaan. Maar dat gezegd hebbende hoop ik echt dat Philips dit aspect verbeterd heeft, want iedere keer kom ik weer terug bij Sonicare. Het schone gevoel wat deze tandenborstel geeft is ongeëvenaard vergeleken met reguliere elektrische tandenborstels.

Sjaam 07-02-2016

Erg fijne en goede tandenborstel. Hij ligt goed in de hand en is erg gebruiksvriendelijk. Mijn tanden worden echt heel erg schoon en voelen zeer glad aan na het poetsen.
Er zitten drie verschillende standen op de tandenborstel en een indicatielampje voor de batterij.
Ook de meegeleverde UV reiniger is erg makkelijk te gebruiken. Je zet je borsteltje erin en zet hem aan en na 10 min is je borsteltje schoon en klaar voor gebruik.

Kortom een hele fijn borstel

Sjaam 07-02-2016

Erg fijne tandenborstel. Ligt lekker in de hand en maakt je tanden perfect schoon. Krijg er hele gladde tanden van. Er zitten verschillende standen op, white, deepclean wat erg fijn is..het borsteltje is groot om alle tanden goed te raken en klein genoeg om achterin ook te kunnen poetsen.
Het meegeleverde UV cleaner is ook zeer gebruiksvriendelijk. Je doet je borsteltje in de houder, zet hem aan en binnen 10 min is het borsteltje ontsmet en klaar voor gebruik.

Kortom, ik ben zeer te spreken over deze tandenborstel

Sammiertje 07-02-2016

e tandenborstel is zeer grondig in werking. Na iedere poetsbeurt heb ik het gevoel dat mijn tanden gereinigd zijn door de tandarts. Ligt lekker in de hand en het apparaat oogt ook heel mooi.