Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9172 wit, grijs / duo pack - Reviews

grondige reiniging, whitening
Timer
Snelheid instelbaar
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 108 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9172 wit, grijs / duo pack op Kieskeurig.nl.

Mr. T 13-05-2020

Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9172 defect na 3 jaar

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9172

Ruim 2 jaar goed gedaan. Goed resultaat en uitstekende accuduur. In het derde jaar begonnen de kuren (soms vanzelf aan gaan), in het begin nauwelijks merkbaar (een keertje in de paar weken). Aan het einde van het derde jaar bijna dagelijks. Ik heb het handvat toen goed schoongemaakt en een paar maanden geen last meer gehad.
Sinds kort springt hij constant aan. Aangezien het een sonicare is, maakt het daarbij behoorlijk wat geluid. Voor een product dat voor ongeveer €150,- over de toonbank gaat, is een levensduur van 3 jaar te kort.

Pluspunten

• Accuduur
  • Instellingen
  • Veel keuze in type opzetborstel
  • ligt fijn in de hand

Minpunten

• prijs
  • degelijkheid
  • Opzetborstels relatief duur
  • Opzetborstels niet "overal" te koop
  • geluid, erg luid

BBS1 24-12-2019

Bonne brosse à dents

Geschreven voor: Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9172 wit, grijs / duo pack

Facilité d’utilisation - petit bémol: pas de support pour les brosse sur le petit chargeur et pas de moyen d’identification de la brosse si plusieurs personnes utilisent le même type de brosse

Ediiewalli 05-06-2019

Goede tandenborstel maar gaat snel stuk

Ik heb nu al twee keer een nieuwe tandenborstel moeten kopen omdat het ijzeren plaatje niet goed contact lijkt te maken met de opzetborstel.

Poetst verder goed en is gemakkelijk in gebruik.

bas12345 10-02-2019

na anderhalf jaar defect , toch bat kapot laad niet meer

Wel een goede borstel alleen voor anderhalf jaar bruikbaar wel kostbaar.
Laadt niet meer op , defect

abedul 10-12-2017

Hij doet het nog, maar .......!

Bijna 3 jaar in gebruik, maar al tamelijk snel begon de metalen plaat waar de bedieningsknopjes in zitten krom te staan. Ook de coating van de metalen plaat vertoont corrosie (?) beschadigingen. Hebben het apparaat steeds uitsluitend met vochtig doekje schoongemaakt na elke poetsbeurt, en niet onder stromend water zoals in de gebruiksaanwijzing stond. Overigens wel vreemd dat een apparaat dat onvermijdelijk met vocht/water in aanraking komt, blijkbaar niet nat mag worden! Droog poetsen van tanden is toch onmogelijk??? Wonder boven wonder doet hij het nog wel, maar voor alle zekerheid toch maar een nieuwe tandenborstel gekocht.

Eddie 02-11-2017
  • Product gekregen

Helaas werkt maar 6 maanden

Een kleine 3 jaar geleden, nadat mijn vorige Sonicare na een jaar of 5 was versleten, een nieuwe gekocht. Binnen 3 maanden was het apparaat kapot. Oplaadbare batterij helemaal opgeblazen. Philips reageerde snel en stuurde een nieuwe. 4 maanden later: hetzelfde probleem. Volledig opgeblazen batterij, apparaat werkt niet meer. Philips reageerde goed en sportief. Weer een nieuwe. Na 6 maanden: weer opgeblazen batterij. Philips niet meer blij. Uiteindelijk weer een nieuwe gestuurd met waarschuwing deze keer: "Garantie is 24 maanden na de eerste aanschaf verlopen. Heb je hetzelfde probleem, heb je pech". Deze keer een andere, de HX9182/32 ontvangen. En jawel, 2 maanden nadat de garantie op de 1e Sonicare is afgelopen, zelfde euvel! Dit is dus duidelijk een constructiefout/slecht product. Al jaren. Echt triest dat 4 van dezelfde toestellen van € 130,- niet een paar jaar normaal werken. En allemaal exact dezelfde fout hebben. Een vervangend toestel kan er bij Philips niet meer af. Ik mocht het doen met een lang niet kostendekkende tegoedbon.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Mogelijkheden

• Kwaliteit
  • Garantie

chrisvox 04-09-2017

prettig in gebruik en super schone tanden

mijn 3e Sonicare en dan nu de luxe versie. Heb nog niet alles uitgeprobeerd maar de eerste dagen bevallen al uitstekend

bastiaanj 29-07-2017

mooi design, prima resultaat

Mooie en praktische vormgeving, alleen de prijs van een reserveborstel is in verhouding veel te hoog.

DRSB 27-05-2017

Snel kapot

In twee jaar tijd twee maal defect, nu omdat de borstel spontaan begint te werken. Zoals vannacht om 2 uur, een hels kabaal door het hele huis. De aan en uit-knop zit vast met zeepresten die niet te verwijderen zijn.

remco82 20-05-2017

Wereld van verchil, top!

Gemakkelijk in gebruik, schoon gevoel na het poetsen, gedegen borstel oppervlak dito een normale tandenborstel met de snelheid en werking van een elektrische tandenborstel. top apparaat!

Bert 27-11-2016

Prima investering in je gezondheid

Kwaliteitsproduct. Echt een beter poetsresultaat dan mijn oudere OralB. Ik ben zwaar onder de indruk!
Volgens mij is het instapmodel goed genoeg - maar dat kan ik nu niet meer beoordelen. Ik weet niet of ik al die verschillende instellingen ga gebruiken nml.

Pluspunten

• Resultaat
  • Ergonomie

Minpunten

• Te duur
  • Te veel onnodige features

Cornelis 18-11-2016

Mooi en funtioneel

Heftig, ligt goed in de hand, je voelt dat het goed is.
Het gebruik is een genoegen op zich, aangenaam reinigende werking, lekker schoon en fris!

Monique Straathof 31-05-2016

Fijne tandenborstel

Fijne tandenborstel met veel standen. Ideaal voor bijvoorbeeld gevoelige tanden of voor wanneer je aanslag wilt verwijderen. Philips heeft goede verbeteringen doorgevoerd in de borstel, deze is iets groter waardoor je een groter tandoppervlakte kunt reinigen.

Cald 29-05-2016
  • Product maand in bezit

Geweldige tandenborstel!

Na tijden altijd een vrij standaard elektrische tandenborstel in mijn bezit te hebben, toch maar eens een sonicare aangeschaft. Ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is, het geeft een ongelooflijk schoon gevoel! Absolute aanrader!

Frans0061 26-05-2016

Product voldoet aan mijn wensen

Tandvlees lijkt nu, na plm. 3 weken poetsen schoner aan te voelen.
poetsprestatie voor de tanden en kiezen is heel goed

Roy 18-04-2016

Philips Sonicare HX9172/14

Philips Sonicare poetst prettig en heeft voldoende verschillende menu keuzes. Handig is de automatische 2 min poets indicator. Batterij nog niet goed kunnen testen, pas net in bezit. Vorige Sonicare ging binnen jaar al kapot, hoop nu meer 'geluk'. Zijn relatief dure apparaten, dus ga nog wel een naar klantenservice bellen.

SD 17-04-2016

Perfect apparaat

een mooi ontworpen tandenborstel. Strak uiterlijk. Door de 9 verschillende standen zit de juiste er altijd wel bij. Poets, net als de verpakking zegt, grondig maar zacht. Ideale opzetborsteltjes om tandvlees + tanden goed te reinigen. Met de UV reiniger zijn na elke keer poetsen de borsteltjes weer schoon! Top apparaat, zeker aan te raden.

DT 25-03-2016
  • Product kwartaal in bezit

Goede gebitsreiniging

Voordat ik de Sonicare ging gebruiken had ik een elektrische tandenborstel van een ander merk; al vanaf de eerste keer dat ik de Sonicare gebruik merk ik dat mijn tanden schoner zijn en ik minder last heb van tandplak (ook mijn mondhygiëniste zag het verschil). De tandenborstel heeft verschillende standen en de batterij gaat lang mee.

Anissa 22-02-2016

Aucun regret !

Voici plusieurs semaines que j'ai la chance d'utiliser cette brosse à dents. J'avoue que j'étais sceptique au début parce que j'avais déjà essayé des brosses à dents électriques et je n'ai jamais été satisfaite. Je me suis cette fois ci obligée à tenir le coup !
Et... Je suis aux anges !
Après quelques début plutôt hilarants (j'en mettais partout dès que je tournais la brosse dans un sens ou l'autre), je me suis finalement habituée à la manipuler et je dois dire que c'est un réel plaisir d'avoir cette impression de dents plus propres ! En tout cas, elles sont plus lisses, comme si je sortais de chez le dentiste. Et après plus d'un mois d'utilisation deux fois par jour, j'ai même la sensation que mes dents changent de couleur.
Je trouve particulièrement pratique le système de bip qui prévient quand il faut changer de côté à brosser, ainsi que le fait de pouvoir choisir la puissance. Personnellement, selon les jours et mon humeur, j'avais envie de quelque chose de plus puissant, ou pas...
De plus, j'ai eu l'occasion d'observer des brosses à dent d'une autre marque et j'ai remarqué qu'à force d'être utilisées, une sorte de liquide pas très ragoutant s'échappait du mécanisme à la base des poils. Ici, ce n'est pas le cas ! Grâce à la forme de la brosse mais également à l'assainisseur UV, j'ai l'impression que ma tête de brosse est neuve à chaque fois que je l'utilise !
Si vous hésitez, franchement, passez le pas ! Cette brosse est géniale !

robvg1990 20-02-2016

Ik heb voorheen altijd een Braun tandenborstel gehad maar deze Philips tandenborstel is net zo fijn. Mijn tanden voelen heel schoon en glad aan na het poetsen. De batterij gaat lang mee en ook de case om te reizen is erg fijn. Ik zou dit product dus zeker aanbevelen!