Philips Sonicare FlexCare Platinum HX9172 - Reviews

Poetsstand
grondige reiniging, whitening
Timer
Snelheid instelbaar

Beoordeling op basis van 128 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

BastiaanJ 29-07-2017

mooi design, prima resultaat

Mooie en praktische vormgeving, alleen de prijs van een reserveborstel is in verhouding veel te hoog.

DRSB 27-05-2017

Snel kapot

In twee jaar tijd twee maal defect, nu omdat de borstel spontaan begint te werken. Zoals vannacht om 2 uur, een hels kabaal door het hele huis. De aan en uit-knop zit vast met zeepresten die niet te verwijderen zijn.

remco82 20-05-2017

Wereld van verchil, top!

Gemakkelijk in gebruik, schoon gevoel na het poetsen, gedegen borstel oppervlak dito een normale tandenborstel met de snelheid en werking van een elektrische tandenborstel. top apparaat!

Bert 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

Prima investering in je gezondheid

Kwaliteitsproduct. Echt een beter poetsresultaat dan mijn oudere OralB. Ik ben zwaar onder de indruk!
Volgens mij is het instapmodel goed genoeg - maar dat kan ik nu niet meer beoordelen. Ik weet niet of ik al die verschillende instellingen ga gebruiken nml.

Pluspunten

• Resultaat
  • Ergonomie

Minpunten

• Te duur
  • Te veel onnodige features

Cornelis 18-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooi en funtioneel

Heftig, ligt goed in de hand, je voelt dat het goed is.
Het gebruik is een genoegen op zich, aangenaam reinigende werking, lekker schoon en fris!

Monique Straathof 31-05-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne tandenborstel

Fijne tandenborstel met veel standen. Ideaal voor bijvoorbeeld gevoelige tanden of voor wanneer je aanslag wilt verwijderen. Philips heeft goede verbeteringen doorgevoerd in de borstel, deze is iets groter waardoor je een groter tandoppervlakte kunt reinigen.

Cald 29-05-2016 Product maand in bezit

Geweldige tandenborstel!

Na tijden altijd een vrij standaard elektrische tandenborstel in mijn bezit te hebben, toch maar eens een sonicare aangeschaft. Ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is, het geeft een ongelooflijk schoon gevoel! Absolute aanrader!

Frans0061 26-05-2016

Product voldoet aan mijn wensen

Tandvlees lijkt nu, na plm. 3 weken poetsen schoner aan te voelen.
poetsprestatie voor de tanden en kiezen is heel goed

Roy 18-04-2016 Product paar dagen in bezit

Philips Sonicare HX9172/14

Philips Sonicare poetst prettig en heeft voldoende verschillende menu keuzes. Handig is de automatische 2 min poets indicator. Batterij nog niet goed kunnen testen, pas net in bezit. Vorige Sonicare ging binnen jaar al kapot, hoop nu meer 'geluk'. Zijn relatief dure apparaten, dus ga nog wel een naar klantenservice bellen.

SD 17-04-2016 Product paar dagen in bezit

Perfect apparaat

een mooi ontworpen tandenborstel. Strak uiterlijk. Door de 9 verschillende standen zit de juiste er altijd wel bij. Poets, net als de verpakking zegt, grondig maar zacht. Ideale opzetborsteltjes om tandvlees + tanden goed te reinigen. Met de UV reiniger zijn na elke keer poetsen de borsteltjes weer schoon! Top apparaat, zeker aan te raden.

DT 25-03-2016 Product kwartaal in bezit

Goede gebitsreiniging

Voordat ik de Sonicare ging gebruiken had ik een elektrische tandenborstel van een ander merk; al vanaf de eerste keer dat ik de Sonicare gebruik merk ik dat mijn tanden schoner zijn en ik minder last heb van tandplak (ook mijn mondhygiëniste zag het verschil). De tandenborstel heeft verschillende standen en de batterij gaat lang mee.

robvg1990 20-02-2016 Product paar weken in bezit

Ik heb voorheen altijd een Braun tandenborstel gehad maar deze Philips tandenborstel is net zo fijn. Mijn tanden voelen heel schoon en glad aan na het poetsen. De batterij gaat lang mee en ook de case om te reizen is erg fijn. Ik zou dit product dus zeker aanbevelen!

Odiee1 19-02-2016 Product maand in bezit

Fijne tandenborstel. Direct na het tandenpoetsen heb je al een schoon en glad gevoel bij je tanden. 3 standen om te poetsen. Heel makkelijk in gebruik. Makkelijk mee te nemen op vakantie door de bijgeleverde opberger.

Odiee1 19-02-2016

Echt schone tanden

Deze Philips Sonicare geeft echt een schoon gevoel. Direct na het poetsen voelen de tanden glad en schoon. Makkelijk in gebruik. Je kunt 3 programma's kiezen, poetsen, witte tanden en intens poetsen. Werkt allemaal prima. Handig reisdoosje zit erbij. Op die manier kun je de tandenborstel eenvoudig meenemen op vakantie.

deenigeechteklaas 18-02-2016 Product paar weken in bezit

Ik heb deze tandenborstel nu 2 weken in gebruik, en ik ben er erg tevreden over. Hij is makkelijk ik gebruik. De gebruiksaanwijzing is makkelijk te lezen.
Het verschil is snel te merken. De trillingen van het apparaat zijn wel wat anders dan ik bij mijn vorige borstel had.

De ingebouwde timer is lekker makkelijk , na ongeveer 30 seconden voel je een trilling waardoor je weet dat je van quadrant moet wisselen, na 2 minuten gaat de borstel automatisch uit (clean-stand). De white en deep clean stand geven de borstel iets extra's, met de white stand krijg je extra tijd voor de voortanden en in deep clean heb je meer tijd per quadrant.

De opbergetui is makkelijk om de tandenborstel mee te nemen, maar daarin past niet de UV-cleaner.

tijmenze 17-02-2016 Product paar weken in bezit

Prettige tandenborstel om mee te poetsen. Tanden voelen ook goed schoon. Handig ook met UV reiniger. De verschillende standen op het apparaat zijn niet onderscheidend, ik voel het verschil niet. Het poetsen voelt door de trilling wel anders als ik gewend was, maar dat went snel. Kortom een prima tandenborstel.

samantha88 17-02-2016 Product maand in bezit

Ik heb deze tandenborstel nu ongeveer 3 weken in gebruik, en ik ben er erg tevreden over. Hij is makkelijk ik gebruik en heeft een duidelijke handleiding.
Al na de eerste keer gebruik merkte ik verschil, mijn tanden voelen een stuk schoner dan voorheen, toen ik met een handtandenborstel poetste.
Erg handig vind ik de timer, na 30seconden voel je een trilling waardoor je weet dat je van quadrant moet wisselen, na 2 minuten gaat de borstel automatisch uit (clean-stand). De white en deep clean stand geven de borstel iets extra's, met de white stand krijg je extra tijd voor de voortanden en in deep clean heb je meer tijd per quadrant.
De UV cleaner is een leuke gadget, maar ik kan niet zeggen dat ik er echt een verschil door merk. Ik heb tot nu toe wekelijks mijn opzetborstel hierin gezet, maar ik merk dus eigenlijk geen pluspunten hiervan.

Sam1988 17-02-2016

Prima tandenborstel

Cyberdude18 16-02-2016

Prima tandenborstel

Product een paar weken in bezit
Ik krijg de kans van Philips om deze tandenborstel vier weken uit te testen. Voor mij een nieuwe ervaring want ik kende de tandenborstels van Philips nog niet. Ik gebruik al jaren een andere tandenborstel. Daar had ik niets over te klagen dus ik was benieuwd wat Philips te bieden had. In de doos zit de tandenborstel zelf in een mooie grijze kleur met geborsteld wit paneel, reis etui, reislader, twee verschillende opzetborstels, een thuislader met daarbij een UV borstelreiniger, korte handleiding en garantiekaartje. De tandenborstel zelf ziet er mooi uit. Het heeft twee kleine knopjes met led indicatie en een grote aan/uit knop. Een knopje om de sterktes (laag, medium, hoog) in te stellen en een knopje om verschillende poetsbeurten (Clean, Deep Clean en White) in te stellen. De tandenborstel ligt lekker ergonomisch in de hand en is vrij licht. Het opladen duurt enige tijd wat zichtbaar is aan de drie led lampjes op het apparaat. De led lampjes geven ook een indicatie voor de resttijd (drie lampjes aan is ongeveer drie weken poetsen. Als de accu bijna leeg is gaat er een oranje led lampje branden. De geluidsproductie is in vergelijking met mijn Braun een stuk luider maar niet hinderlijk. Het poetsen met deze tandenborstel was in het begin erg wennen. De poetsbewegingen zijn behoorlijk intens. Bij deze tandenborstel lijkt het op hele korte trillingen. Het resultaat is echter erg goed. Mijn tanden en tandvlees zien er na een paar weken goed uit. De tanden en kiezen worden erg mooi schoon en glad. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de verschillen tussen Clean, Deep Clean en White niet erg kan merken maar dat kan persoonlijk zijn. De verschillen in sterktes zijn wel duidelijk aanwezig. Als je te hard poetst met de borstel geeft de tandenborstel een trilling in het handvat dat je iets rustiger moet drukken. Je krijgt tijdens het poetsen na ongeveer dertig seconden een toontje dat je naar een volgend gedeelte van je gebit moet gaan om dit te reinigen. Handig. Na twee minuten stopt de tandenborstel vanzelf. Je kan hem als je nog niet klaar bent gewoon weer aanzetten natuurlijk. De opzetborstel plaatsen en afnemen gaat vrij zwaar maar dat zal wel nieuwigheid zijn. Op de thuislader zit een soort kastje met een UV lamp waar je de opzetborstel in kunt zetten om deze te reinigen van bacteriën. Leuk, maar of ik dat nu veel zal gebruiken? Deze tandenborstel is wel behoorlijk prijzig maar hij is het geld wel waard. De opzetborstels zijn ook niet echt goedkoop maar over het geheel ben ik zeer tevreden over deze tandenborstel.

Peter
0 Reacties Reageer op deze review

Bibi75 16-02-2016

Goede Tandenborstel

Mooie set, die compleet geleverd word. met een reis doosje en 2 borstels. Makkelijk in gebruik netjes afgewerkt en goed poetsresultaat