Philips HX8332/01 SoniCare AirFloss Pro wit, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 184 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HX8332/01 SoniCare AirFloss Pro wit, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Han 05-12-2018

Philips Airfloss ultra

De airfloss ultra als ze het doen geweldig ,maar ze zijn zo stuk waardeloos in 8 maanden tijd de derde ik hoop dat deze het blijft doen, wel van Philips iedere keer een ander gekregen ,dus bon goed bewaren.

Kees 13-03-2017

Helaas snel kapot

Het apparaat werkt best aardig. Vergeleken met het normale stoken met een tandenstoker komt het resultaat wel in de buurt. Het voelt ook niet onprettig aan hoewel ik wel mijn mond wat gesloten moet houden anders zit mijn hele spiegel onder het mondwater. Het grote nadeel van de airfloss pro vind ik de levensduur. Bij mij was hij binnen een maand defect! Dat is toch wel een teleurstelling. Hopelijk wordt de garantie goed uitgevoerd en krijg ik een nieuwe die langer mee gaat.

Pluspunten

• Flost best goed.
  • Voelt prettig aan
  • mooi model

Minpunten

• Levensduur erg kort bij mij, 1 maand
  • mondwater spuit alle kanten op

Mloes 17-11-2016

Perfect voor gevoelig tandvlees!

Allereerst is de Airfloss een super mooi, chique en erg opvallend ding voor in de badkamer! Na het opladen direct in gebruik genomen. De keus is met water of mondwater flossen, nu met water begonnen. Moet zeggen, het werkt voor gevoelig tandvlees perfect, doet geen zeer en bloed ook niet na het flossen, echt heel fijn! Anderzijds heb ik nog niet echt het idee dat het zo goed werkt, echt schoon voelt zeg maar als bij een tandenstoker of flossdraad. Wie weet is dat wel het geval met gebruik van mondwater. Al met al zeker positief, zeker omdat het flossen nu geheel pijnloos is!

• Pijnloos
  • Keuze water of mondspoeling

Minpunten

• Klein reservoir

Mariposa 16-11-2016

Flossen wordt een makkie

De eerste keer voelt het wat vreemd aan. Maar je gaat al snel merken dat het een schoon en fris gevoel geeft in je mond. Het apparaat is ook zeer makkelijk te bedienen. Hopelijk hoef ik nu niet meer zo'n pijn te lijden bij de mondhygienist

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Janssen 12-11-2016

Schoon gebit, slechte kwaliteit

Apparaat aangeschaft toen 1e generatie net op de markt kwam op aanraden van mijn tandarts. Werkt fijn om implantaten / brug goed schoon te houden (naast poetsen!). MAAR: dit apparaat en z'n 4 (!) opvolgers hebben het nooit langer dan 4 maanden uitgehouden. Door handig gebruik te maken van garantievoorwaarden heeft vervanging en upgrade naar latere versies me nooit veel gekost. Ook de nieuwste apparaten zijn van inferieure kwaliteit. Het laatste apparaat is nu ook kapot, deze keer omdat hij gevallen is. Dit was te voorspellen want deze producten lijken ontworpen om zo snel mogelijk van de wastafelrand af te vallen. Philips, de maat is vol. Het product is al die jaren niet verbeterd, ondanks reviews van andere gebruikers die deze problemen al vanaf het begin melden. De mondhygiëniste adviseerde me vorige week om ragers te gebruiken en geen apparaat.

Pluspunten

• Maakt goed schoon, ook na het poetsen

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Slecht ontwerp, valt om

cassilenelopes 11-11-2016

Philips Sonicare Airfloss HX8332/01 geen succes

Ik heb veel producten van Philips in mijn huis, deze zijn kwalitatief, functioneren prima met een net design maw
deze producten zijn naar mijn volle tevredenheid!

Maar dan nu de Philips Sonicare Airfloss HX8332/01 na ruim een week testen,

Het product wordt geleverd in een nette doos, alles is goed en netjes verpakt in plastic en de set is compleet. Het product oogt kwalitatief en robuust.

Alvorens gebruik heb ik de handleiding gelezen, de video op de website van The Insiders bekeken, het apparaat volledig opgeladen en (mint) mondwater in het reservoir gedaan zoals voorgedaan op de promotie video.

Maar dan nu de werking,

Ik heb hem ingesteld op maximaal vermogen, de 3 voudige burst en de spuitkop geïnstalleerd conform de handleiding.

Uw mond openhouden (conform de promotievideo) tijdens het Airflossen in stand 3 is Not Done, want u kunt vervolgens uw badkamer reinigen!
Het mondwater spuit echt alle kanten op.

Ik ben dan ook blij dat ik het product voor de eerste keer onder de douche heb gebruikt.

En ik kan u verzekeren mint mondwater op uw gezicht en over uw lichaam is geen prettig gevoel,
ik moet er niet aan denken als ik mijn kleren nog aan zou hebben, dit zou aardig wat vlekken genereren.

Een ander nadeel is het reservoir want het is erg compact, inhoudelijk heb ik het 3 keer moeten bijvullen met mondwater
voor een volledige gebitsreiniging, buiten dat dit enigszins kostbaar is, is het ook tijdrovend.

Na een volledig gebitsreiniging met de Philips Airfloss heb ik nog steeds niet het "schoon" gevoel als met gewoon flossen.

Ook moet de spuitkop om de 6 maanden vervangen worden.

Resumerend,

Dit is absoluut geen aanrader, het product is kostbaar in aanschaf en onderhoud (spuitkop), tijdrovend, onhandig,
en heeft een te klein reservoir en geeft mij geen schoon gevoel na een volledige behandeling.

Ook heb ik niet ervaren dat de Philips Airfloss effectief is tegen bloedingen en het tandvlees versterkt.

Minpunten

• Het mondwater spuit echt alle kanten op
  • Kostbaar
  • Tijdrovend
  • Te klein reservoir
  • Weinig effectief

annemarie2u 11-11-2016

Een innovatie in flossen!

De Sonicare Airfloss: Wat een prachtig apparaat voor een simpele handeling als flossen. Philips laat zien dat ze innovatief aan de slag zijn gegaan om op dit gebied een doorbraak te creëren.

Het eerst wat opvalt is het simpele maar mooie slanke design van het apparaat. Met de toevoeging van twee borstelkopjes kunnen mijn man en ik ieder hygienisch gebruik maken van het apparaat. Na 24 uur opladen kun je aan de slag.

Het apparaat is te gebruiken met water en mondwater naar eigen keuze. Mijn persoonlijke voorkeur heeft het gebruik van water, omdat ik direct merkte dat dat uitstekend schoonmaakt. Als gevolg van het iets wat klein reservoir heb je dan geen probleem van het vullen van het vakje als je wat water knoeit.

Het apparaat is eenvoudig in het gebruik. Door het aanzetten van de aanknop en het drukken op de actieknop komt er direct een krachtige straal uit de flosser. Dat is wel even opletten want het water spuit er krachtig uit. Het is van belang bij gebruik goed je mond te sluiten, om te voorkomen dat alles uit je mond spuit.

De eerste keer had ik door de Airfloss best veel last van bloedend tandvlees, des te meer een teken dat ik het apparaat goed kon gebruiken. Echter dit bloeden nam af na iedere keer dat ik het apparaat gebruikte. Nu heb ik helemaal geen last meer van bloedend tandvlees. Je merkt dus echt: ik ben goed bezig voor mijn tanden!

Het belangrijkste punt: de ruimte tussen mijn tanden is schoon geworden, het werkt echt als een goede flosser die mijn tanden grondig reinigt, zonder schade aan te richten (iets wat met andere flostechnieken wel vaak het geval is). Het apparaat is handzaam, eenvoudig in gebruik en ziet er mooi uit.

Concluderend: Het is een prettige flosser, mooi en gemakkelijk in gebruik. Het doet wat het beloofd en is een perfecte aanvulling op het tandenpoetsen voor een complete mondverzorging. Ik ben bijzonder tevreden over het resultaat en ben heel erg blij met deze aanschaf. De prijs is wel wat aan de hoge kant vind ik, maar dat is het zeker waard als je ziet wat je er voor terug krijgt.

Pluspunten

• frisse mond
  • schoon gevoel

Minpunten

• prijs

Michelle 10-11-2016

Snel en makkelijk flossen

Elke keer dat ik bij de tandarts kom, krijg ik op m'n kop dat ik weer niet dagelijks geflost heb. Gewoon flossen kost veel tijd en doet zeer. De AirFloss daarentegen, is de perfecte oplossing voor mij. Ik gebruik 'm elke avond en is ontzettend makkelijk in gebruik. Het apparaat heeft 3 verschillende standen en is te gebruiken met water en met mondspoelmiddel. Ik geef hierbij de voorkeur aan mondspoelmiddel omdat je daarna nog een frisser gevoel in je mond hebt. Ik merk ook echt dat mijn tandvlees minder rood is nu ik dagelijks de AirFloss gebruik. Kleine tip: Doe wel je mond dicht als je 'm gebruikt, anders zit heel je spiegel onder :-)

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • kost slechts een minuutje

McLaura78 10-11-2016

Flossen is geen straf meer!

k was neutraal tegenover de AirFloss, maar heel benieuwd. Ik heb last van tandplak en van geïrriteerd tandvlees en moest van de mondhygiënist interdentale ragers gebruiken. Vreselijk vind ik dat, en ik ben blij met de AirFloss. Geen pijn, en kan gelijk mondwater gebruiken. De verschillende standen maken het makkelijk meerdere keren te "spuiten", waardoor het lekker efficiënt is. Het reservoir is makkelijk te vullen door de grote opening. Wel het opzetstuk goed aandrukken, anders gaat het mondwater alle kanten op! De handleiding is duidelijk.
Na enkele weken gebruik voelt mijn tandvlees gezonder! De Tongue Care kit heb ik nog niet gebruikt.
Volgende week mag ik weer naar de mondhygiënist, ik ben benieuwd of hij ook tevreden is :)

Nikita 09-11-2016

Nooit meer flossen

Voor de eerste keer de Philips sonicare airfloss gebruikt. Het apparaat ziet er groot uit maar ligt goed in de hand. Is niet ingewikkeld in het gebruik maar is zeker wel even wennen. De duidelijke gebruiksaanwijzing helpt je in ieder geval goed op weg.
Het spuitmondje moet je tussen de tanden plaatsen en als je dan op de knop drukt komt er met druk water en lucht uit het spuitmondje. Dit moet ervoor zorgen dat het gebied tussen de tanden gereinigd wordt. Of dit op langer termijn net zo goed werkt als de traditionele flosdraad weet ik nog niet maar het voelt alsof de ruimte tussen mijn tanden goed gereinigd wordt.
Ik ben nu al fan van de Airfloss! Het is velen malen eenvoudiger in gebruik dan het flossen met een draad of borsteltje. Het bespaart veel tijd, en dat vind ik persoonlijk erg prettig aangezien ik voor het slapen geen zin heb in een uitgebreid poets en flosritueel.

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Elsemiek 07-11-2016

Makkelijk flossen!

Wij poetsen al een tijdje met de Philips Sonicare. Daarbij gebruiken wij nu ook de Philips Sonicare Airfloss Ultra. Een heel gebruiksvriendelijk apparaat om snel tussen je tanden te 'flossen'. Je bent echt binnen een minuut klaar en het geeft een schoon gevoel. In het begin is het even wennen. Het water spuit met een hoge druk tussen je tanden door. Wanneer je het spuitstukje niet helemaal goed afsluit tussen je lippen, spat het alle kanten op wanneer je tussen je voortanden flost. Dat is dus even een puntje van aandacht. Verder een mooi en makkelijk apparaat!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Esther 07-11-2016

handig alternatief voor flossen!

Ik gebruik nu enige tijd de Airfloss, als alternatief voor gewoon flossen. Daar ben ik nooit zo goed in, ook niet om consistent bij te houden. Met dit apparaat is alles veel makkelijker! Ik vind het nog lastig om het resultaat te beoordelen (tandplak is immers niet meteen weg...) maar het apparaat is supermakkelijk in gebruik en past goed in mijn dagelijkse poetsroutine, waardoor ik het ook niet meer vergeet. Na het flossen een fris gevoel, en steeds minder last van bloedend tandvlees. Zeker dus het idee dat het helpt. Blij mee. PS Na een paar dagen deed het apparaat het niet meer, dan zit er waarschijnlijk 'lucht' in. Een paar keer het kopje ervan af halen en het is opgelost.

Pluspunten

• fris gevoel
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• waterreservoir zou groter mogen zijn

Brpaauw 04-11-2016

Goede aanvulling op mondverzorging hele gezin

Ik heb de Sonicare Airflosh nu twee weken in gebruik. Voorafgaande aan de testperiode was ik een onregelmatige flosser. Vond het ook vaak een (bloederig) gedoe. Maar nu...ik durf wel te stellen dat de airflosh het meest favorite apparaat in huis is. Meerdere keren per dag gebruiken mijn man en ik het apparaat. Het geeft, met name met gebruik van mondwater, een heel schoon en fris gevoel. De kracht van de lucht is goed en effectief en het bijvullen is eenvoudig. Ik merk zelfs dat mijn tandvlees gezonder is doordat het niet meer bloed. Ik gebruik zelf alleen stand drie. Bij stand 1 en 2 voelt het alsof het niet voldoende doet.

Minpunten zijn dat je eerst een goede houding met je mond moet vinden. In het begin "schoten" we overal mondwater naar toe. Daarnaast zou het prettiger zijn als er een uitknop op zou zitten. Nu spuit het mondwater nog wel eens rond bij het schoonmaken of opbergen. Een reisettui zou er aan bijdragen dat het apparaat makkelijker mee te nemen is. Dit zou tot de standaard uitrusting moeten behoren.

Al met al ben ik enthousiast over de airflosh. Zelfs mijn kinderen gebruiken hem regelmatig waardoor zij dus meteen een goede basis hebben om hun tanden en tandvlees gezond te houden. Het is een goede aanvulling op de persoonlijke verzorging en ik raadt iedereen aan hem te gebruiken.

Pluspunten

• draagt bij aan gezond tandvlees
  • stimuleert tot flossen
  • tanden voelen schoon

Minpunten

• geen aan- uit knop
  • zeer gevoelige spuitknop
  • geen reisettui

MichaelW 04-11-2016

Geweldig apparaat! Flossen zonder vervelend flosdraad

Wat een geweldig en bijzonder apparaat de Philips Sonicare Airflosser, vooral de manier waarop het werkt! Vooraf had ik geen idee wat ik hiervan moest verwachten. Flossen zonder flosdraad, hoe dan? Maar met één druk op de knop wordt er een kleine hoeveelheid water en lucht tussen de tanden gespoten. De eerste keer kan dit even schrikken zijn. Je kunt hierbij aangeven of je 1,2 of 3 spuitjes wilt achter elkaar. Ik gebruik dit apparaat nu al een paar weken en het resultaat is erg goed. Je merkt duidelijk dat het werkt, kleine stukjes etensresten vliegen tussen je tanden of kiezen vandaan en het tandvlees gaat op sommige plekken bloeden. Echt een aanrader wanneer je geen zin hebt om veel tijd te besteden aan het flossen met flosdraad! Bovendien kun je er ook nog voor kiezen om mondwater (bijvoorbeeld Listerine) te gebruiken i.p.v. normaal water. Dit maakt de mondreiniging echt helemaal compleet en geeft een nog frisser gevoel.

Frances 04-11-2016

Flossen wordt leuk!

Wat een leuke manier om te flossen! Na het ophalen van het pakket, heb ik het apparaat meteen opgeladen. Je kunt kiezen of je er water in doet of mondwater. Ik heb voor dat laatste gekozen. Er past alleen niet heel veel in het daarvoor bestemde reservoir, dat is best klein. Het is makkelijk, snel en ik houd er een superfris gevoel aan over. Geen gedoe meer met draadjes die klem komen te zitten tussen je tanden of die afbreken. Ik merk dat mijn tandvlees er baat bij heeft, het voelt gezonder aan en bloed veel minder. Kortom, voor luie mensen zoals ik, die het veel te veel gedoe vinden om op de reguliere manier te flossen, is dit apparaat zeker de moeite van het kopen waard! Heel makkelijk te integreren in je poetsritueel!

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Snel

Minpunten

• Klein reservoir

bazz1982 03-11-2016

gezond en fris gebit

Flossen is met de Sonicare gewoon leuk om te doen. Geen bloedend tandvlees meer en na enkele minuten een schoner en een voelbaar frisser gebit. Het geeft een zeer fris gevoel in de mond en nu hij naast de tandenborstel staat wordt het flossen nooit meer vergeten.

Pluspunten

• fris gebit

Minpunten

• waterreservoir had groter gemogen

Annet 02-11-2016

Als ik de airfloss gebruik voelt het daarna heerlijk fris! En vooral schoon! Ik zet hem wel op handmatig want met 3 "pufjes" achter elkaar zit mijn mond vol met mondwater of mijn spiegel zit eronder

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Voelt heerlijk schoon en fris

Bart 31-10-2016

fris gebit, na tandenstoker

Als je goed je tanden hebt gepoetst, maar er zitten nog wat restjes tussen je tanden, dan is het een fijn apparaatje. Ik vul hem zelf graag met Listerine voor een nog schoner effect. Het apparaat hoef je niet vaak op te laden, ligt goed in de hand en heeft een krachtige straal. Toch zou de straal iets krachtiger mogen zijn, want sommige nauwe ruimtes tussen mijn tanden komt de straal niet doorheen. Ik krijg er een fris gevoel van.

Pluspunten

• schoon fris gebit
  • korte laadtijd
  • gebruikersgemak

Minpunten

• niet heel krachtige straal

Wilbert 21-10-2016

Het gevoel ná een tandartsbezoek maar dan iedere dag!

M'n indruk na twee dagen flossen met de AirFloss Ultra is zeer positief. Ben onder de indruk van het gemak en het frisse gevoel na een "AirFloss"-beurt.

In de verpakking: een oplaadstation, twee opzetstukken en de AirFloss zelf. Na de aanbevolen 24 uur opladen kun je starten met flossen. Je klikt het opzetstuk op het apparaat en kunt na het vullen gelijk aan de slag.

FLOSSEN VS. AIRFLOSSEN

Ik heb een gebit waarbij de kiezen vaak moeilijk bereikbaar zijn met gewoon flossen, en ook staan mijn tanden redelijk dicht op elkaar. Dat maakt flossen met een flosdraadje vaak pijnlijk zoniet onmogelijk. Met de Airfloss gaat dit gemakkelijker. Je hebt het apparaat alleen maar tussen twee tanden of kiezen in te zetten en 1x op de knop te drukken. Vrijwel direct gaat er een luchtstroom met microwaterbolletjes tussen je tanden wat een schoon gebit oplevert.

Opgepast! Airflossen kan verslavend werken ;-) Ik was geen hele regelmatige flosser maar nu wordt het leuk (en makkelijk) om te flossen dus ik zal dit zeker vaker gaan doen. Daar zal mijn tandarts ook blij van worden.

MONDWATER

Ik heb de AirFloss Ultra ook met mondwater geprobeerd. Dat werd aanbevolen voor een nog frisser effect. Dat bevalt ook zeer goed! Al met al ben ik zeer lovend over de werking, het gemak en het frisse gevoel van de AirFloss Ultra. Het reservoir is makkelijk te vullen met mondwater of water, maar is wel snel vol. Ook is het maar genoeg voor 1 flosbeurt. Je kunt het aantal spuitjes instellen op 1, 2 of 3. Ik heb 'm standaard op 3 voor het maximale effect. Volgens de handleiding is de batterij dan wel sneller leeg, maar de AirFloss gaat standaard terug in de oplader dus dit zal je niet merken.

TIP VOOR PHILIPS

Soms komt het eens voor dat je per ongeluk op de bovenste knop drukt terwijl het opzetstuk niet in je mond zit. Dat levert humoristische situaties op waarbij het water even alle kanten opspuit :-) 't Is even wennen om het apparaat eerst uit te zetten voordat je het aan de bovenkant vasthoudt. Wellicht kan een sensor die ziet of je het apparaat in je mond hebt dat oplossen. Of een andere plaatsing van de knop op het apparaat. Al met al niet hinderlijk, maar wel even wennen.

CONCLUSIE

Iedereen die regelmatig wil flossen maar er niet altijd aan toekomt - een no-brainer, gelijk aanschaffen! Het kost maar maximaal 60 seconden per dag. Al met al maakt dit apparaat z'n beloftes waar. Ik flos nu vaker en heb een schoner gebit!

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitverhouding
  • Handig en simpel in gebruik
  • Fris gebit

Minpunten

• Positie van de flosknop

KaatjeZ 19-10-2016

Super fijn apparaat

Sonicare airfloss pro is handig is gebruik, het werkt snel en is super fijn..
Je tanden worden goed schoon en flossen is nog nooit zo makkelijk geweest

Pluspunten

• Werkt snel en zorgvuldig
  • Handig in gebruik

Bart 25-05-2016

Philips Airfloss

Extra appararaat voor het verzorgen van je gebit wat onomstotelijk laat zien wat je achterlaat met 'gewoon' (elektrisch) poetsen!! Het geeft een super fris en schoon gevoel!

desire 21-05-2016

Een goed apparaat

ik vind het een goed apparaat handig te gebruiken en ik vind dat er genoeg water in kan ook vind ik handig dat er mond water in kan alleen jammer dat je hem niet onder de douch kan gebruiken :P

Hans 13-05-2016

werkt goed bloeden tandvlees wordt minder.
maakt som wel raar geluid.
water regelmatig bij vullen 2 keer per poets beurt

MM 13-05-2016

Goede aanvulling

Dit is een goede aanvulling op het poetsen. Makkelijk te gebruiken en met gebruik van mondwater heerlijk fris gevoel.

Susan 10-05-2016

Erg prettig in gebruik. Zeker in vergelijking met de voorgaande airfloss. Fijn is het grotere waterreservoir, de continue flos mogelijkheid en de drievoudige straal!