Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231 - Reviews

Poetsstand
standaard/clean
Timer
Laadstation

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231 op Kieskeurig.nl.

craftsmen 09-04-2015

Gladde, schone tanden!

Een fijne tandenborstel die heerlijk schoonpoetst. Het is even wennen aan de manier van trillen van het borsteltje, maar dat wende bij mij snel.

De Philips Sonicare heeft een SmartTimer die de tandenborstel na twee minuten automatisch uitschakelt. Ook heeft deze tandenborstel een zogenaamde 'Quadpacer' (ook een soort timer) die om de 30 seconden een klein piepje geeft. Dit helpt om je tanden heel systematisch te poetsen en geen plekken te vergeten.

Het is prettig dat je de Philips Sonicare niet dagelijks hoeft op te laden. Ik heb nog niet getest hoe lang de tandenborstel zonder opladen meekan, maar dat is zeker langer dan bij andere elektrische tandenborstels die ik heb gebruikt. Een klein oranje knipperend lampje geeft aan wanneer je de tandenborstel moet opladen.

Het enige nadeel vind ik de manier waarop de tandenborstel in de hand ligt. Hij schiet mij soms gewoon uit de vingers. Het handvat is vrij glad. Volgens mij is dat simpel te verhelpen door bij een volgende versie het handvat wat stroever te maken. Het is voor mij overigens geen reden om de tandenborstel niet aan te raden want de poetsresultaten zijn zeer goed!

Flore1178 02-04-2015

Een prima tandenborstel en zeker voor dit bedrag.
Heel handzaam, licht van gewicht en in vergelijking met mijn oude tandenborstel bijna geruisloos.
Ik heb hem na aankoop helemaal opgeladen en poets er nu al ruim een week mee (2 keer per dag), de batterij is nog altijd niet leeg.

Kleine borstel, snel in zijn beweging en prettig in gebruik.

Ik ben er blij mee.

marijke 27 15-04-2015

Sinds enkele weken gebruik ik de tandenborstel. Ik heb er aan moeten wennen maar het bevalt me steeds beter. Ik moest wennen aan de trillingen en het geluid van de bostel en ook de grip op de borstel. Even wennen maar nu prettig in het gebruik.

aneole 12-04-2015

Sinds twee weken gebruik ik deze tandenborstel van Philips. Ik ben er erg tevreden over. Mijn tanden voelen schoner en hij is erg makkelijk in het gebruik. Daarnaast bloed mijn tandvlees helemaal niet meer – dat is heel fijn! De batterij lijkt ook goed te zijn, ik heb hem nog niet op hoeven laden ondanks zeer regelmatig gebruik. Al met al een goed product!

Smitser 18-01-2019

Prettige ervaring

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Ik ben erg tevreden over de manier van poetsen. Vind het zelf prettiger dan de ronddraaiende kop van de concurrent.

Jufjoke 12-10-2018

Na korte levensduur toch weer voor een Sonicare gekozen

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Dit is inmiddels mijn vierde Sonicare. De vorige had ik sinds april 2017 in gebruik. Ineens houdt hij er dan mee op. Vermoedelijk laadt hij dan niet meer goed op. Ik denk door vocht. Er loopt na verloop van tijd vocht in de binnenkant waardoor hij kapot gaat. Omdat ik echter hele goede ervaringen heb met het poetsen koop ik toch maar weer een nieuwe.
Ik heb de oude aan de bezorger mee teruggegeven om te laten reclycen maar nu denk ik dat ik misschien nog garantie zou hebben gehad.

Shareone 01-09-2018

Fijne compacte tandenborstel

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Fijne kleine borstelkop, komt overal bij en tussen, had iets meer kracht mogen hebben. Ergonomisch ook fijn in gebruik, mooie lichte kleur. Op de onderkant staat alleen een ander artikel nummer dan het product nummer. Dat vind ik onduidelijk met het nabestellen van losse borstelkoppen.

GertV 23-08-2018

Doet wat het beloofd. Werkt prima!

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Je kiest voor ronde borstels bij het andere merk of voor de vertrouwde rechte tandenborstel bij Philips. Ik kies al jaren voor de rechte sonische tandenborstel die mij altijd uitstekend voldoet.

Content 12-07-2018

Zoveel aangenamer

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Deze Tandenborstel gekocht als vervanging van onze oude Electrische tandenborstels
Maar dit is veel prettiger en schoner makkelijk te hanteren .
Went supersnel

EusdeBeus 21-06-2018

HX6232/02 lijkt goed.

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Helpt enorm bij het poetsen. Na 1 maand ermee gepoetst te hebben was de de mondhygiëniste niet erg onder de indruk, maar ik moet zeggen dat ik er pas 1 maand mee aan de gang was en het tandplakleed was aan aangericht. Haar advies was om airfloss-opzetstukken erbij te gebruiken. Ben benieuwd over 4 maanden.
Het feit dat ik dit product niet aanbeveel heeft niets met het product te maken maar dit komt omdat ik wel, indien gevraagd, mijn ervaring meedeel, maar nooit iets aanbeveel.

Philipsfan109 26-05-2018

goede tandenborstel

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Ben erg tevreden over deze aankoop.Heb voorheen een oral B gehad.maar daar was de batterij duur van veel te kort.Deze gaat gemakkelijk 2 weken mee.

Jpp77 21-04-2018

Prima produkt

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Het was even wennen,en duurde wel even voor beide tandenborstels volledig opgeladen waren.maar toen dat eenmaal zover was ......wat een genot dit apparaat.
Vrijwel geluidloos en een mooi design.

Biankaatjuh 20-04-2018

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Fijn in gebruik, alleen jammer dat je er meteen nieuwe opzetborstels bij moet kopen, omdat er kinderopzetborstels bij zitten

Jantsje39 10-03-2018

Superschoon gevoel

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Via mijn Kerstpakket een Sonicare tandenborstel aangeschaft. Wat een verademing! Eerst wel even wennen aan het mondgevoel maar wat poetst dit de tanden schoon! Niet te vergelijken met andere elektrische tandenborstels! Ik ben om en wil nooit neer anders!

Illevar 06-03-2018

Gladde wittere tanden

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Voor het eerst een elektrische tandenborstel van Philips. Sonicare, andere poetsbeweging dan ik gewend was. Meer een hele snelle trilling dan dat ik een borstelbeweging bemerk.
Tanden veel gladder, schoner en witter.

Helga 11-02-2016
  • Product half jaar in bezit

6,5
Dit is mijn derde Philips Sonicare en de batterij was al na vijf dagen toe aan oplading. Eerst dacht dat ik dat went wel maar helaas. Gebeld met Coolblue en ik moest de borstel opsturen (zonder kosten) om de klacht te onderzoeken. Enkele dagen later werd er een nieuwe tandenborstel afgeleverd!! Geweldige service! Ben alleen nieuwsgierig naar het verschil met de tandenborstel HX6231.

Helga 06-04-2016

Moet helaas constateren dat Philips er vanuit gaat dat je maar 1 keer per dag je tanden poetst. Op de doos staat dat je veertien dagen zonder problemen kunt poetsen, in werkelijkheid is dit slechts 10 dagen. Bij twee keer per dag is het dus maar vijf dagen, jammer want op vakantie gaan zonder oplader is dus geen optie.

Ludwina60 04-02-2016

Schonere tanden, goede accu met een sonicare

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Ik ben heel blij met mijn Sonicare tandenborstel. Het is in aanvang wel even wennen maar als je de slag te pakken hebt poest hij heel schoon. Wel was het zoeken naar opzetbostels maar heb intussen via het internet de juiste besteld voor een eerlijke prijs. De accu is na een week half leeg en ik poest zeker 3x per dag.

burgemeester 28-04-2015

goed

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Moest even wennen aan de lengte. Is iets langer dan mijn vorige. Borstel is voor mijn gevoel wel wat klein. Ben zeker tevreden.

lucas1308 13-04-2015

Prima tandenborstel, net als de vorige sonicare

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Als vervanger van m'n vorige sonicare. In begin even wennen omdat deze geheel van 'plastic' is, m'n vorige had een 'rubberen' handgreep, maar na 2 weken poetsen helemaal om. Werkt prettig, ideeal de timer.

Rein56 13-04-2015

Prima resultaat!!

Geschreven voor: Philips Sonicare 2 Series plaque control HX6231

Sinds enkele weken overgestapt op de Sonicare 2 en het resultaat mag er zijn. Veel minder last van plak. Moest even wennen aan de geluiden maar verder alleen maar lof. Philps the best there is!!!