Oral-B PRO 5000 Elektrische Tandenborstel wit, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 103 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B PRO 5000 Elektrische Tandenborstel wit, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

AnPF 15-09-2016

Mooie tandenborstel maar binnen 2 jaar stuk

Het is een hele fijne tandenborstel, maar in zo'n 1,5 jaar begaf de accu het al; net toen ik een pakket van 8 nieuwe opzetborstels had gekocht. Ik mocht hem testen voor Lekker in het Leven en heb hem dus niet gekocht, maar als ik er € 100 of meer voor had betaald had ik nu flink gebaald; dan is het wel erg duur poetsen in vergelijking met een handtandenborstel die je zo'n 4x per jaar vervangt....

Pluspunten

• Hele gladde tanden
  • Goed poetsresultaat

Minpunten

• Bloedend tandvlees blijft
  • Accu erg snel kapot
  • Dure opzetborstels

Delfzieltje 10-06-2015

Ik gebruik de borstel nu ruim 3/4 jaar en ben nog steed zeer tevreden. Nooit gedacht dat ik zo enthousiast over elektrisch poetsen zou worden. Ik hoop wel dat Oral-B iets aan het lang opladen gaat doen want dat vind ik wel een minpunt. Voor de rest is deze tandenborstel zeker een aanrader.

Delfzieltje 19-02-2015

Ik gebruik deze tandenborstel nu een half jaar en ik wil niet anders meer.
Enige minpuntje is dat het opladen lang duurt. Ik ga niet weer terug naar mijn gewone tandenborstel.

Consument Nicole 08-11-2014

Het valt eigenlijk niet mee , twee minuten lang poetsen, zo bleek. Maar met de bijgeleverde timer met smiley, probeer je voor de 2 1/2e minuut te gaan, 5 sterren! En niet alleen ik, maar de jongens ook :-).
Deze tandenborstel poetst goed schoon, mijn mondhygiëniste zag duidelijk een verschil in aanslag na een maand poetsen en toen gebruikte ik alleen nog de bijgeleverde sensitive borstel om mijn tandvlees te laten wennen aan elektrisch poetsen. Als het goed is, ziet ze over een half jaar ook een drastisch verschil in aangegroeid tandsteen nu ik de cross action opzetborstel dagelijks gebruik. Ik vind de Oral B pro tandpasta ook echt heerlijk, die gebruikte ik al langer.

Tandenpoetsen is met deze Oral B borstel een feestje geworden, omdat je er de hele dag gladde tanden en een fris gevoel aan over houdt, aanrader dus!

Laawra 03-11-2014

Erg fijne tandenborstel voor het hele gezin!
Wij hebben de Oral B Pro 5000 nu een paar maanden en zijn helemaal om! De borstel zorgt voor super schone tanden, ook daar waar je met een handtandenborstel lastig bij komt. Je tanden voelen heerlijk glad aan en de druksensor zorgt ervoor dat je niet te hard poetst. Dit bleken we met de handtandenborstel wel te doen. Resultaat na een maand of twee poetsen is minder gevoelige tanden en daar waar mijn tandvlees wat omhoog getrokken was begint het weer wat te zakken, fijn!
Onze hele gezin, inclusief zoon van 2 poetst met de borstel en we zijn allemaal even blij.
De timer/klok is ook ideaal. Je weet zeker dat je lang genoeg poetst (borstel trilt ook even als je naar een andere kwadrant toe moet) en we hebben een klok in de badkamer, erg makkelijk!
Kortom, wij zijn helemaal om en gaan nooit meer terug naar een gewone tandenborstel.

mvdplaats 01-11-2014

Ik heb de Pro 5000 ongeveer twee maanden in huis.
Er zit een handig klokje bij, die je als badkamerklokje kunt gebruiken, maar hij geeft ook precies aan wanneer je 2 minuten hebt gepoetst.
Verder zit er een sensor op die rood op gaat lichten wanneer je te hard poetst. Dit wordt dan ook op de display van het klokje aangegeven.
Ik heb een heerlijk schoon en glad gevoel na het poetsen. En dit gevoel blijft de hele dag! Echt een aanrader!

Delfzieltje 31-10-2014

Ik heb de Pro 5000 nu bijna 2 maanden. Ik ben zeer tevreden. Ik heb een schoner, gladder, frisser en witter gebit dankzij de Pro 5000. Ik gebruikte voor deze elektrische tandenborstel een reguliere borstel.
De cross action opzetborstel is mijn favoriet. Enige nadeel is dat als de batterij / accu leeg is, deze er lang over doet voordat hij weer opgeladen is. Eenmaal opgeladen kun je er wel weer 7 á 8 dagen 2 x per dag mee poetsen.

Marionvd 30-10-2014

Ik heb deze tandenborstel nu ongeveer twee maanden in gebruik. Het bevalt zeer goed. Hij is makkelijk in gebruik. Door middel van de bijgeleverde timer weet je precies hoelang en waar je moet poetsen. De poetssensor geeft aan als je te hard poetst. Zeker ook aan te raden voor kinderen. Het geeft mooie schone en witte tanden1

Henny1983 30-10-2014

Sinds ik met de oral b pro 5000 mijn tanden poets zijn mijn tanden stuk schoner. Ze zijn zelfs witter aan het worden.
Mijn tandvlees ziet er stuk beter uit en bloed niet meer.

Mimi18 29-10-2014

Sinds ik deze elektrische tandenborstel gebruik zijn mijn tanden écht 'tandartsschoon', zoals de reclame al belooft. Mijn tanden blijven ook veel langer schoon.Ik heb altijd met een gewone handtandenborstel gepoetst en ik ben aangenaam verrast.
De Oral B pro 5000 heeft een leuke timer die precies aangeeft welk gedeelte je moet poetsen en hoelang. De borstel heeft verschillende standen, de gewone, een sensitive en een pulserende, tevens geeft de tandenborstel dmv een rood lampje aan dat je teveel druk uitoefent. Heel prettig want ik ben er zo achter gekomen dat ik altijd te hard poetste.
Ik ben heel tevreden over deze borstel.
Ik vind de prijs kwaliteit verhouding redelijk.

sien81 29-10-2014

Ik heb deze fantastische tandenborstel nu 2 maanden in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden over. Mijn gewone tandenborstel kan niet op tegen deze nieuwe vriend. Ik merk echt een verschil, geen tandplak meer op mijn tanden na het poetsen. Daarnaast verneem ik in de loop van de dag ook minder tandplak op mijn tanden. Daarnaast is de smart guide ideaal. Hij geeft precies aan, hoelang je nog moet en hoe langer je poets, des te meer sterren. Daarnaast krijg je als het het echt goed doet een knipoog. Dat is toch fijn starten 's ochtends vroeg! Dit motiveert echt. De mondhygiënist was dan ook zeer tevreden over hoe schoon mijn tanden waren 2 weken geleden.

ronaldbeuk 29-10-2014

Al jaren aan het poetsen geweest met een elektrische tandenborstel en nu de oude kapot was, toch uiteindelijk maar weer een nieuwe. Wat een wereld van verschil! Heb veel meer het idee dat ik echt aan het poetsen ben. Daarnaast geeft de indicator van het te hard poetsen goed aan dat ik af en toe te hard aan het poetsen ben/was. Dit zal dus op een gegeven moment ook niet meer gebeuren.

ronaldbeuk 29-10-2014

ambassadeurmarlous1981 29-10-2014

negatieve punten kan ik niet noemen, echt een geweldige tandenborstel.
positief is het gebruiksgemak, het poets resultaat en de timer die precies verteld hoe lang je elk gebied moet poetsen

sylviamb 29-10-2014

Iedereen wil graag negatieve punten lezen, maar die heb ik niet. Wie dus nog twijfelt, echt waar: koop deze tandenborstel!!
Mijn gebit voelt schoner en gladder aan dan tevoren.
Je kunt een week poetsen met 1xladen (2x p.d.) en volgens mij zijn mijn tanden iets witte geworden:)

astridsss 28-10-2014

Ik heb deze tandenborstel nu een paar maanden. Wat een kracht!! Mijn tanden hebben nooit eerder zo glad gevoeld na het poetsen. De handige timer geeft precies aan hoe lang je per deel van je mond moet poetsen. Er zit niet alleen een timer op de tandenborstel zelf, maar er zit ook een display bij dat je aan de muur kunt hangen. Zo kun je steeds zien hoe lang je per deel van je mond nog moet. Zo poets je overal even lang. Heel handig en de tijd blijkt op die manier zo om. Ook handig is de druksensor die rood kleurt als je te veel druk zet.

essiearwen 22-10-2014

Wauw! Echt een tandarts schoon gevoel!
Ik mag sinds een paar weken deze tandenborstel samen met de tandpasta van oral b testen. Ik gebruik het opzetborsteltje cross action.
Wat een poetsplezier heb ik nu. Voorheen had ik echt moeite om 2 minuten te poetsen, maar nu is dat soms te kort. de tandenborstel zoemt als je moet wisselen van kwadrant en iets langer als je klaar bent. Je krijgt een smiley en sterren voor het poetsen en stiekem merk ik dat ik toch echt wel 5 sterren en een blije smiley wil.
Ik drink veel thee, waardoor ik bruine aanslag had tussen de tanden. Dit is echt nagenoeg weg.
Mijn tanden zijn en voelen schoner. Echt alsof je bij de tandarts bent geweest, maar nu elke dag thuis.
Lang gelden heb ik ook wel een ander (goedkoper) model gehad, maar deze is met de verschillende poetsstanden en veel beter. Ik kan nu thuis mijn tanden polijsten :)

Jorieke-N 21-10-2014

Laat ik beginnen met de positieve punten. De Oral-B pro 5000 poetst je tanden lekker schoon. De verschillende standen zijn erg handig (bijvoorbeeld voor tandvlees poetsen). Het systeem waarbij je kunt zien hoe lang je al poetst is erg fijn (en de sterren die je krijgt als je het goed doet zijn stiekem erg leuk). Ook fijn is dat de tandenborstel aangeeft als je te hard poetst.
Nadelen vindt ik dat het snoer van de oplader onpraktisch kort is. Ook onpraktisch (maar dat is natuurlijk niet beperkt tot de Oral-B pro 5000) is dat je je tong er niet mee kunt poetsen. Voor mensen met een pacemaker is hij ook niet erg geschikt (moet 15 cm afstand houden).

havercoe 15-01-2015

Waarom kan je je tong er niet mee poetsen?????

mamalydia 16-10-2014

Ik mag sinds een paar weken gebruik maken van dit product en ik vind het echt ontzettend goed!
Dit is wat ik goed vind:
- Mooi ontwerp
- Tandarts schoon gevoel
- Verschillende borsteltjes met verschillend effect
- Verwijderd meer tandplak
- M`n tanden voelen veel gezonder en steviger
- Handige extra`s
- Erg handige timer die je begeleid bij het poetsen
- Gebruiksvriendelijk
- Tand voor tand poetsen
- Tussen elk kiertje en gaatje

Ik ben er super blij mee, en wil niet meer anders. Ik blijf bij electrisch poetsen! Zou het anderen zeker aanraden.

kaar70 15-10-2014

Wauw, wil niet anders meer poetsen.

Ik gebruik de Oral-B Pro 5000 een aantal weken.
De batterij gaat lang mee, en wat erg handig is, is het rode waarschuwingslampje voor het geval je te hard drukt. Poetsen is makkelijk en efficiënt, tevens zit er een handige reis case bij.
Er zijn verschillende standen. S'Ochtends poets ik sensitive, en in de avond op de reguliere stand.
Er zitten 3 verschillende borstels bij. Elk voor een specifiek doel.
Als je te hard op je gebit drukt gaat er een waarschuwingslampje aan.
De verpakking bevat ook een reis case maar vind ik geen must.

Hannekie 15-10-2014

Ik gebruik sinds een maand deze tandenborstel en ben er erg tevreden mee!
Hij poetst je tanden heel goed schoon, doordat hij elke tand afzonderlijk kan poetsen.
In het begin is dat even wennen, omdat je niet moet "poetsen", maar de borstel op elke tand stil moet houden. Maar na een paar dagen ben je eraan gewend en ben je zo blij met het resultaat!
Je tanden worden echt veel schoner en glimmen je tegemoet ;-)
Ook blijft het schone gevoel de hele dag, omdat er geen vuil aan je tanden kan hechten omdat ze zo glad gepolijst zijn.
Handig is, dat er verschillende standen op de tandenborstel zitten, "gewoon" poetsen, zachtjes poetsen voor gevoelige tanden en gevoelig tandvlees, en polijsten, om je tanden nóg gladder te maken.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet nodig, je tanden worden al zo schoon van het gewone poetsen!
De smartguide die er ook bij zit is erg handig om je poetstijd in de gaten te houden, maar de tandenborstel geeft dit ook aan tijdens het gebruik, elke 30 sec. laat hij weten dat er een halve minuut verstreken is en je dus een "kwadrant"(kwart van je gebit) gepoetst zou moeten hebben.
er zit ook nog een handige travelcase bij, handig om je tandenborstel en opzetborsteltjes schoon en veilig in je koffer te kunnen doen.
Overall ben ik heel erg blij en tevreden met deze tandenborstel, en vind het een echte aanrader!
enig minpuntje is voor mij de hoge prijs.

Ellles 13-10-2014

Sinds een aantal weken heb ik de Oral-b pro 5000 en ik vind hem geweldig. Je moet hem wel behoorlijk lang opladen maar dan heb je ook wat. Hij doet het daarna lekker lang en blijft snel voordat hij ineens stopt en je hem weer moet opladen. Er zijn 3 standen, gewoon lekker snel, polijsten of voor gevoelige tanden/ tandvlees. Als je te hard drukt dan geeft de sensor dat aan dmv een rode lichtflits en het even stoppen van de tandenborstel. Mijn tandvlees is er behoorlijk van opgeknapt. Er zit een timer/ klokje bij dat je goede poetsgedrag beloont met "diamantjes" en een smiley. Vooral de kinderen vinden het een sport om 5 diamantjes te halen. Mijn tanden voelen toch weer veel schoner dan met mijn bijna 10 jaar oude Oral-b dus ik vind dit een goede investering en zeker een aanraden. Mijn enige negatieve punt is dat hij een wat grote oplaadunit heeft voor in mijn badkamerkastje maar dat komt eigenlijk vooral doordat ik de 4 borsteltjes erbij wil laten liggen. Een mooi geheel!

kammi02 12-10-2014

Mijn gebit is nooit eerder zo schoon geweest!

Ik gebruik de Oral-B Pro 5000 inmiddels twee weken, en kan iedereen met zekerheid vertellen dat dit een van de beste aankopen zal zijn voor je gebitsverzorging.

De batterij gaat lang mee, en wat erg handig is, is het rode waarschuwingslampje voor het geval je te hard drukt. Poetsen is nooit eerder zo makkelijk en efficiënt geweest en tevens zit er een handige reis case bij.
Persoonlijk vind ik de verschillende standen ideaal. In de ochtend zet ik hem op sensitive, en in de avond op de reguliere stand.

In mijn pakket zaten zelfs drie borstels! Als ik de handleiding mag geloven kan ik iedere borstel drie maanden gebruiken. Super handig, en helemaal niet duur.

PS: De display is ontzettend handig, en tijdens het douchen kan ik tevens de tijd in de gaten houden!

Pluspunten:
Veel standen
Display
Waarschuwingslampje op de borstel
Batterij
Reis case

Minpunt:
Eenmaal gebruikt, wil je niet meer terug naar een ouderwetse tandenborstel

1972oktober 11-10-2014

Het is een fijne lichte tandenborstel met veel poetsmogelijkheden. Of je deze echter in de praktijk veel gebruikt is de vraag. De smartguide is ook handig als klok op de badkamer.
Tanden voelen superglad aan na gebruik.
Waardige opvolger van de pro expert tandenborstel die ik 8 jaar lang heb gebruikt.

Maartje1987 11-10-2014

De Oral-B Pro 5000 laat je tanden na een poetsbeurt heerlijk glad achter. De tandenborstel zou 100% meer tandplak moeten verwijderen ten opzichte van een handtandenborstel en ik heb ook echt het gevoel dat de Oral-B Pro 5000 deze belofte waarmaakt.
Een pluspunt is de ingebouwde poetssensor; de pulserende beweging van de tandenborstel stopt meteen als je teveel druk uitoefent. Ideaal voor mensen met gevoelige tanden/gevoelig tandvlees.
Wat ik verder erg fijn vind aan de Oral-B Pro 5000 is dat je 4 soorten borsteltjes kunt kopen. Zo is er voor ieder wat wils. Zelf vind ik het borsteltje voor wittere tanden en het CrossAction borsteltje erg fijn. Deze wissel ik met elkaar af in gebruik.

Bij de Oral-B Pro 5000 wordt ook een zogeheten 'wireless smartguide' geleverd. Voor veel mensen zou dit heel goed een uitkomst kunnen zijn, aangezien deze smartguide je helpt bij het poetsen. Wat ik hierbij wel jammer vind is dat de tandenborstel zelf niet aangeeft welke poetsstand je gebruikt, dit vind ik een gemiste kans bij deze tandenborstel. Wat ik ook een minpuntje vind is dat de batterij vrij snel leeg gaat naar mijn idee. Vaker opladen dus.

Tenslotte krijg je bij de Oral-B Pro 5000 verschillende handige accessoires; een houder voor op je wastafel waarin je je oplader, borsteltjes en borstel kwijt kunt en een handige reisetui. Super handig!