Oral-B PRO 5000 Elektrische Tandenborstel

Braun Oral-B Vitality Sensitive

Poetsstand
sensitive, standaard/clean, grondige reiniging, gum care, whitening
Laadstation

Philips Sonicare HealthyWhite HX6732/37

9,1

AnPF 15-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Mooie tandenborstel maar binnen 2 jaar stuk

Het is een hele fijne tandenborstel, maar in zo'n 1,5 jaar begaf de accu het al; net toen ik een pakket van 8 nieuwe opzetborstels had gekocht. Ik mocht hem testen voor Lekker in het Leven en heb hem dus niet gekocht, maar als ik er € 100 of meer voor had betaald had ik nu flink gebaald; dan is het wel erg duur poetsen in vergelijking met een handtandenborstel die je zo'n 4x per jaar vervangt....

Pluspunten

• Hele gladde tanden
  • Goed poetsresultaat

Minpunten

• Bloedend tandvlees blijft
  • Accu erg snel kapot
  • Dure opzetborstels

Delfzieltje 10-06-2015 Product half jaar in bezit

Ik gebruik de borstel nu ruim 3/4 jaar en ben nog steed zeer tevreden. Nooit gedacht dat ik zo enthousiast over elektrisch poetsen zou worden. Ik hoop wel dat Oral-B iets aan het lang opladen gaat doen want dat vind ik wel een minpunt. Voor de rest is deze tandenborstel zeker een aanrader.

Delfzieltje 19-02-2015 Product half jaar in bezit

Ik gebruik deze tandenborstel nu een half jaar en ik wil niet anders meer.
Enige minpuntje is dat het opladen lang duurt. Ik ga niet weer terug naar mijn gewone tandenborstel.

Consument Nicole 08-11-2014 Product kwartaal in bezit

Het valt eigenlijk niet mee , twee minuten lang poetsen, zo bleek. Maar met de bijgeleverde timer met smiley, probeer je voor de 2 1/2e minuut te gaan, 5 sterren! En niet alleen ik, maar de jongens ook :-).
Deze tandenborstel poetst goed schoon, mijn mondhygiëniste zag duidelijk een verschil in aanslag na een maand poetsen en toen gebruikte ik alleen nog de bijgeleverde sensitive borstel om mijn tandvlees te laten wennen aan elektrisch poetsen. Als het goed is, ziet ze over een half jaar ook een drastisch verschil in aangegroeid tandsteen nu ik de cross action opzetborstel dagelijks gebruik. Ik vind de Oral B pro tandpasta ook echt heerlijk, die gebruikte ik al langer.

Tandenpoetsen is met deze Oral B borstel een feestje geworden, omdat je er de hele dag gladde tanden en een fris gevoel aan over houdt, aanrader dus!

Laawra 03-11-2014 Product kwartaal in bezit

Erg fijne tandenborstel voor het hele gezin!
Wij hebben de Oral B Pro 5000 nu een paar maanden en zijn helemaal om! De borstel zorgt voor super schone tanden, ook daar waar je met een handtandenborstel lastig bij komt. Je tanden voelen heerlijk glad aan en de druksensor zorgt ervoor dat je niet te hard poetst. Dit bleken we met de handtandenborstel wel te doen. Resultaat na een maand of twee poetsen is minder gevoelige tanden en daar waar mijn tandvlees wat omhoog getrokken was begint het weer wat te zakken, fijn!
Onze hele gezin, inclusief zoon van 2 poetst met de borstel en we zijn allemaal even blij.
De timer/klok is ook ideaal. Je weet zeker dat je lang genoeg poetst (borstel trilt ook even als je naar een andere kwadrant toe moet) en we hebben een klok in de badkamer, erg makkelijk!
Kortom, wij zijn helemaal om en gaan nooit meer terug naar een gewone tandenborstel.

mvdplaats 01-11-2014 Product maand in bezit

Ik heb de Pro 5000 ongeveer twee maanden in huis.
Er zit een handig klokje bij, die je als badkamerklokje kunt gebruiken, maar hij geeft ook precies aan wanneer je 2 minuten hebt gepoetst.
Verder zit er een sensor op die rood op gaat lichten wanneer je te hard poetst. Dit wordt dan ook op de display van het klokje aangegeven.
Ik heb een heerlijk schoon en glad gevoel na het poetsen. En dit gevoel blijft de hele dag! Echt een aanrader!

Delfzieltje 31-10-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb de Pro 5000 nu bijna 2 maanden. Ik ben zeer tevreden. Ik heb een schoner, gladder, frisser en witter gebit dankzij de Pro 5000. Ik gebruikte voor deze elektrische tandenborstel een reguliere borstel.
De cross action opzetborstel is mijn favoriet. Enige nadeel is dat als de batterij / accu leeg is, deze er lang over doet voordat hij weer opgeladen is. Eenmaal opgeladen kun je er wel weer 7 á 8 dagen 2 x per dag mee poetsen.

Marionvd 30-10-2014 Product maand in bezit

Ik heb deze tandenborstel nu ongeveer twee maanden in gebruik. Het bevalt zeer goed. Hij is makkelijk in gebruik. Door middel van de bijgeleverde timer weet je precies hoelang en waar je moet poetsen. De poetssensor geeft aan als je te hard poetst. Zeker ook aan te raden voor kinderen. Het geeft mooie schone en witte tanden1

Henny1983 30-10-2014 Product maand in bezit

Sinds ik met de oral b pro 5000 mijn tanden poets zijn mijn tanden stuk schoner. Ze zijn zelfs witter aan het worden.
Mijn tandvlees ziet er stuk beter uit en bloed niet meer.

Mimi18 29-10-2014 Product paar weken in bezit

Sinds ik deze elektrische tandenborstel gebruik zijn mijn tanden écht 'tandartsschoon', zoals de reclame al belooft. Mijn tanden blijven ook veel langer schoon.Ik heb altijd met een gewone handtandenborstel gepoetst en ik ben aangenaam verrast.
De Oral B pro 5000 heeft een leuke timer die precies aangeeft welk gedeelte je moet poetsen en hoelang. De borstel heeft verschillende standen, de gewone, een sensitive en een pulserende, tevens geeft de tandenborstel dmv een rood lampje aan dat je teveel druk uitoefent. Heel prettig want ik ben er zo achter gekomen dat ik altijd te hard poetste.
Ik ben heel tevreden over deze borstel.
Ik vind de prijs kwaliteit verhouding redelijk.

sien81 29-10-2014 Product maand in bezit

Ik heb deze fantastische tandenborstel nu 2 maanden in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden over. Mijn gewone tandenborstel kan niet op tegen deze nieuwe vriend. Ik merk echt een verschil, geen tandplak meer op mijn tanden na het poetsen. Daarnaast verneem ik in de loop van de dag ook minder tandplak op mijn tanden. Daarnaast is de smart guide ideaal. Hij geeft precies aan, hoelang je nog moet en hoe langer je poets, des te meer sterren. Daarnaast krijg je als het het echt goed doet een knipoog. Dat is toch fijn starten 's ochtends vroeg! Dit motiveert echt. De mondhygiënist was dan ook zeer tevreden over hoe schoon mijn tanden waren 2 weken geleden.

ronaldbeuk 29-10-2014 Product paar weken in bezit

Al jaren aan het poetsen geweest met een elektrische tandenborstel en nu de oude kapot was, toch uiteindelijk maar weer een nieuwe. Wat een wereld van verschil! Heb veel meer het idee dat ik echt aan het poetsen ben. Daarnaast geeft de indicator van het te hard poetsen goed aan dat ik af en toe te hard aan het poetsen ben/was. Dit zal dus op een gegeven moment ook niet meer gebeuren.

ronaldbeuk 29-10-2014 Product paar weken in bezit

ambassadeurmarlous1981 29-10-2014 Product paar weken in bezit

negatieve punten kan ik niet noemen, echt een geweldige tandenborstel.
positief is het gebruiksgemak, het poets resultaat en de timer die precies verteld hoe lang je elk gebied moet poetsen

sylviamb 29-10-2014 Product maand in bezit

Iedereen wil graag negatieve punten lezen, maar die heb ik niet. Wie dus nog twijfelt, echt waar: koop deze tandenborstel!!
Mijn gebit voelt schoner en gladder aan dan tevoren.
Je kunt een week poetsen met 1xladen (2x p.d.) en volgens mij zijn mijn tanden iets witte geworden:)

astridsss 28-10-2014 Product maand in bezit

Ik heb deze tandenborstel nu een paar maanden. Wat een kracht!! Mijn tanden hebben nooit eerder zo glad gevoeld na het poetsen. De handige timer geeft precies aan hoe lang je per deel van je mond moet poetsen. Er zit niet alleen een timer op de tandenborstel zelf, maar er zit ook een display bij dat je aan de muur kunt hangen. Zo kun je steeds zien hoe lang je per deel van je mond nog moet. Zo poets je overal even lang. Heel handig en de tijd blijkt op die manier zo om. Ook handig is de druksensor die rood kleurt als je te veel druk zet.

essiearwen 22-10-2014 Product maand in bezit

Wauw! Echt een tandarts schoon gevoel!
Ik mag sinds een paar weken deze tandenborstel samen met de tandpasta van oral b testen. Ik gebruik het opzetborsteltje cross action.
Wat een poetsplezier heb ik nu. Voorheen had ik echt moeite om 2 minuten te poetsen, maar nu is dat soms te kort. de tandenborstel zoemt als je moet wisselen van kwadrant en iets langer als je klaar bent. Je krijgt een smiley en sterren voor het poetsen en stiekem merk ik dat ik toch echt wel 5 sterren en een blije smiley wil.
Ik drink veel thee, waardoor ik bruine aanslag had tussen de tanden. Dit is echt nagenoeg weg.
Mijn tanden zijn en voelen schoner. Echt alsof je bij de tandarts bent geweest, maar nu elke dag thuis.
Lang gelden heb ik ook wel een ander (goedkoper) model gehad, maar deze is met de verschillende poetsstanden en veel beter. Ik kan nu thuis mijn tanden polijsten :)

Jorieke-N 21-10-2014 Product maand in bezit

Laat ik beginnen met de positieve punten. De Oral-B pro 5000 poetst je tanden lekker schoon. De verschillende standen zijn erg handig (bijvoorbeeld voor tandvlees poetsen). Het systeem waarbij je kunt zien hoe lang je al poetst is erg fijn (en de sterren die je krijgt als je het goed doet zijn stiekem erg leuk). Ook fijn is dat de tandenborstel aangeeft als je te hard poetst.
Nadelen vindt ik dat het snoer van de oplader onpraktisch kort is. Ook onpraktisch (maar dat is natuurlijk niet beperkt tot de Oral-B pro 5000) is dat je je tong er niet mee kunt poetsen. Voor mensen met een pacemaker is hij ook niet erg geschikt (moet 15 cm afstand houden).

mamalydia 16-10-2014 Product paar weken in bezit

Ik mag sinds een paar weken gebruik maken van dit product en ik vind het echt ontzettend goed!
Dit is wat ik goed vind:
- Mooi ontwerp
- Tandarts schoon gevoel
- Verschillende borsteltjes met verschillend effect
- Verwijderd meer tandplak
- M`n tanden voelen veel gezonder en steviger
- Handige extra`s
- Erg handige timer die je begeleid bij het poetsen
- Gebruiksvriendelijk
- Tand voor tand poetsen
- Tussen elk kiertje en gaatje

Ik ben er super blij mee, en wil niet meer anders. Ik blijf bij electrisch poetsen! Zou het anderen zeker aanraden.

kaar70 15-10-2014 Product paar weken in bezit

Wauw, wil niet anders meer poetsen.

Ik gebruik de Oral-B Pro 5000 een aantal weken.
De batterij gaat lang mee, en wat erg handig is, is het rode waarschuwingslampje voor het geval je te hard drukt. Poetsen is makkelijk en efficiënt, tevens zit er een handige reis case bij.
Er zijn verschillende standen. S'Ochtends poets ik sensitive, en in de avond op de reguliere stand.
Er zitten 3 verschillende borstels bij. Elk voor een specifiek doel.
Als je te hard op je gebit drukt gaat er een waarschuwingslampje aan.
De verpakking bevat ook een reis case maar vind ik geen must.