Waterpik WP-900 wit, blauw, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Waterpik WP-900 wit, blauw, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Stella Hagen 12-01-2015

De waterpik was eenvoudig te installeren. Apparaat oogt degelijk. Ik heb 'm meteen uitgeprobeerd. De tandenborstel werkt geweldig. Na het poetsen spoel en spuit ik mijn gebit schoon voor een nog beter resultaat. Vooral erg fijn tussen tanden en kiezen. Geen plak meer tussen de tanden en kiezen. Bovendien een heerlijk schoon, glad en glanzend gebit. Enige nadeel is dat het apparaat vrij veel ruimte in beslag neemt. Maar dat wist ik natuurlijk van te voren.

Lia van Bemmel 16-09-2014

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van de waterpik WP-900. De electrische tandenborstel is geweldig!! zo ook de waterflosser. Als je ze allebei hebt gebruikt heb je het gevoel alsof je zo van de tandarts of mondhygiëniste komt. Het enige nadeel is dat je in je badkamer, in de buurt van je wastafel een groot plateau moet hebben met electrische aansluiting om de waterpik op te zetten. Hij neemt namelijk nogal wat ruimte in beslag.

Luroos 01-09-2014

Sinds een paar weken kunnen wij in dit huishouden gebruik maken van de Waterpik Complete Care WP-900. Dit apparaat wordt geleverd met een duidelijke handleiding zodat je meteen aan de slag kunt.

Jammer genoeg is het snoer aan de korte kant en het zou wat mij betreft ook wat handiger zijn als je de waterflosser net als de tandenborstel zou kunnen opladen en dan gebruiken op de door jou gewenste plek in huis.
Ook is het even wennen dat je de knop moet indrukken om de waterstraal te stoppen.

In het begin is het raadzaam om met een lagere stand te oefenen (stand 3 à 4), want de waterstraal is behoorlijk hard maar daardoor ook bijzonder effectief!
Het kind met de vaste draadjes aan zijn gebit kan nu eindelijk alles grondig reinigen en overal bijkomen, en het gehannes met flossdraad is voor iedereen verleden tijd.

Over de tandenborstel ben ik ook tevreden, al zou het nóg fijner zijn geweest als er in de behuizing ruimte was geweest voor minimaal 4 opzet-tandenborstels, voor elk gezinslid één.
De maat van de tandenborstels is prima: voor kinderen of volwassenen met een kleine kaak voldoet de kleinste, voor anderen is juist de grootste weer prettiger.

Al met al is de Waterpik WP-900 een aanwinst voor een goede mondverzorging!

Jan Baesjou 31-08-2014

Ik gebruik reeds vele jaren tot grote tevredenheid een elektrische tandenborstel en een waterflosser.
De Waterpik Waterflosser WP900 icm elektrische tandenborstel die ik sinds kort in gebruik heb is desondanks een openbaring.
De tandenborstel met sonische werking, geheel anders dan een roterende ronde borstel, geeft een veel beter gevoel van intense reiniging en schoon gebit tijdens en na de poetsbeurt. Dit geldt met name bij gebruik van de hoge snelheid. Bij de lage snelheid is een goede massage van het tandvlees een feit. Er zijn twee typen borstelopzetstukken meegeleverd, een groot en een klein, die elk in voorkomende situaties goed van pas komen. De grote voor grondige poetsbeurten, de kleine voor subtieler behandeling en tandvleesmassage; althans die combinaties bevallen mij het beste.
De Waterflosser is in 10 standen qua kracht van de straal instelbaar. Ik gebruik de hoogste stand die in combinatie met de pulserende straal een grondige schoonmaak van de ruimten tussen de tanden/kiezen en onder implantaten bewerkstelligt. In een test eerst de oude waterflosser met hogedrukstoten gebruikt en daarna de Waterpik waarbij tot mijn verbazing de Waterpik alsnog etensresten wist te verwijderen…
Als gezegd worden er voor de tandenborstel twee typen borstels meegeleverd. Voor de Waterflosser worden twee jettips (de meest gebruikte) en daarnaast nog een drietal tips voor specifieke toepassingen meegeleverd. Wat ik daar wel jammer vind is dat er wel een tip voor behandeling van beugels wordt geleverd, die ik liever vervangen zou zien voor de wel beschikbare, maar niet geleverde tongschraper. Deze kan separaat worden aangeschaft. De wel meegeleverde hulpstukken geven de mogelijkheid voor specifieke behandeling. Met name met de ‘pik pocket tip’ is goede reiniging van de pockets bij de tandhalzen mogelijk. Iets wat anders alleen door de mondhygiënist€ kan worden gedaan.
Het waterreservoir voor de Waterflosser is lekker groot; zeker bij gebruik van stand 10 is het prettig dat daarmee voldoende gebruikstijd beschikbaar is. Ook handig is het aparte reservoir voor de hulpstukken.
Ook is er aan gedacht een hardplastic etui voor op reis mee te leveren, bestemd voor de tandenborstel inclusief twee borstels.
Het zou handig zijn als opzetstukken en borstels van een kleurcode konden worden voorzien zodat meerdere gezinsleden van het ene apparaat gebruik kunnen maken. Als de batterij van de tandenborstel leeg is houdt het apparaat er ook abrupt mee op. Dat is wel lastig als je midden in een poetsbeurt zit. Voordeel is wel dat de kracht van het borstelen niet langzaam achteruit gaat, maar tot ’batterij leeg’ op vol vermogen blijft functioneren. Ook haal ik de beloofde batterijduur (ca 14 poetsbeurten = 1 week gebruik) niet, maar kom ik (nog) tot circa de halve gebruiksduur. Dat zou nog kunnen oplopen, maar als dat zo blijft is dat lastig indien de tandenborstel wordt meegenomen op reis. Dan zou een losse oplader een handige toevoeging zijn.
Al met al kan ik niet anders zeggen dan dat ik zeer positief ben over de gebruiksmogelijkheden en resultaten van dit apparaat. Een echte aanrader.

Cindy en Ronald 26-08-2014

Handig apparaat voor het verzorgen van het gebit. Alvorens te poetsen spoel je etensresten er al uit op plaatsen waar je met de borstel niet goed kunt komen en wat met flosdraad niet zo makkelijk gaat. Een lekker fris gevoel waarna je je tanden kunt poetsen. Het is wat groot en hebt dus ruimte en een stopcontact nodig wat niet iedereen heeft bij de spoelbak. In het begin is het even wennen om het water vanuit je mond weg te laten lopen zonder wat te kliederen. Met name kinderen vergeten dan de knop in te drukken om het water te 'knijpen'. Handiger was het geweest om de knop in te moeten drukken om de volle straal te gebruiken en dan los te laten om het dus te 'knijpen' De tandenborstel voldoet al is de grote borstel voor mijn gevoel ook wat te groot. De kleinere die er bij zit is wat dat betreft fijner. Al met al ben ik positief gestemd over het apparaat.

wesleyvonk86 25-08-2014

De Waterpik WP-900 maakt flossen voor mij veel prettiger dan de traditionele flosdraad of tandestoker. Deze tevredenheid ontstaat door het feit dat de WP-900 een beter eindresultaat geeft ten opzichte van andere methodes. Zelf gebruik ik de WP-900 met bronwater of kraanwater in combinatie met mondspoelwater, dit zorgt ervoor dat je tanden nog beter worden gereinigd.

Ook heeft de WP-900 enkele nadelen. Het apparaat is vrij groot en heeft hier door aardig wat ruimte nodig op je wastafel. Ook moet bij gebruik van de WP900 één stopcontact vrij zijn, want deze heb je altijd nodig. Voor mensen met een beperkt aantal stopcontacten in de badkamer kan dit als een nadeel gezien worden. Voor een beginnende gebruiker van de WP-900 zal het in het begin even wennen zijn en ervaart u hier en daar veel spatwater, maar naar dagelijks gebruik krijgt u dit steeds meer onder de knie. Ondanks de kleine nadelen is het resultaat van de WP-900 tijdens het flossen super.

Flossen is niet meer vervelend om te doen en kost ook minder tijd. Ik ben daarom zeer tevreden over dit product.