Philips Sonicare DiamondClean HX9352

Oral-B Genius 8000N Silver Elektrische Tandenborstel Powered By Braun

Oral-B Genius 8000N Silver Elektrische Tandenborstel Powered By Braun Best Reviewed okt 2018
9,1 (21)

Oral-B Oral-B Genius 10000N White Elektrische Tandenborstel

Oral-B Oral-B Genius 10000N White Elektrische Tandenborstel
8,5 (20)
Bekijk alle Elektrische tandenborstels

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 182 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Jochems 16-03-2017

Fijn systeem, praktisch voor op reis en gewoon cool design!

Ik gebruik deze tandenborstel nu bijna 2 jaar. Na verschillende Braun tandenborstels toch tot de conclusie gekomen dat het Sonicare systeem van Philips veel fijner werkt. Deze HX9352VP gebruik vooral op reis. Ik vlieg elke week, soms wel 2x, en deze borstel is nu na twee jaar nog steeds betrouwbaar. Ondanks het gooi en smijtwerk met mijn koffer...

De beschermende hoes draagt daar denk ik aan bij. Daarnaast is het gelijk een handige lader. Alhoewel de lader met het glas voor thuis wel veel cooler is :)
De accu houd het zeker een week of 2-3 uit. Alleen wanneer je altijd de tweede stand (extra sterke vibratie/anti tandsteen) dan is het na 2 weken wel op. Omdat de hoes gelijk een lader is, en je altijd wel een USB adapter bij de hand hebt, zit je dan niet op je hotelkamer met een elektrische tandenborstel die ineens niet meer zo elektrisch is.

Het enige minpuntje is dat je niet zo makkelijk de zwarte opzetborsteltjes kunt vinden...

Ik lees in een paar reviews over teleurstellende betrouwbaarheid. Ik kan na bijna twee jaar alleen maar zegen dat hij er nog als nieuw uitziet, de accu duur niet af lijkt te nemen en hij altijd werkt. Ondanks de mishandeling die hij tijdens mijn reizen elke keer weer te verduren krijgt.

PS: nooit gedacht dat ik ooit nog eens een review over een tandenborstel zou schrijven :)

Pluspunten

• erg fijn poets systeem
  • Betrouwbaar
  • cool design
  • Accu na 2 jaar nog steeds top

Minpunten

• zwarte opzet borstels lastig te krijgen

Claudia 25-06-2016
  • Product jaar of meer in bezit

top product

In het begin even wennen aan het geluid, maar daarna alleen maar fijn en goede resultaten. Zelf heb ik hem dus al een tijdje, nu een zwarte versie gekocht voor mijn man.

FrankVteZ 30-10-2018

Poetst goed, maar zeer korte levensduur

Zoals er al veel reviews geschreven zijn: de tandenborstel poetst goed.
Lastig is om een ander menu te selecteren, aangezien je dit moet doen terwijl de borstel aan staat. M.a.w. de spiegel zit vol met de spetters omdat je wil kijken op welke reinigingsmenu hij nu weer staat.
Even aanzetten en daarna weer uit wil ook niet - dan gaat hij verder het menu door en moet je eerst 5 menus doorwandelen. Dus na het spoelen onder de kraan zit ook de spiegel weer vol met de spetters.

Maar nu na exact 2,5 jaar is hij er plots mee gekapt. Het motortje werkt nog wel, maar absoluut geen poetsbewegingen meer.
Na contact met de support van Philips werd er een "coulance korting" op een nieuwe geboden van 30% op de webshop van Philips.
Maar in de gewone winkel is deze (of andere tandenborstels) al goedkoper zonder de "coulance korting".

Samengevat:
De tandenborstel werkt goed, als hij het doet. Hou wel rekening mee dat deze tandenborstel EUR 75/jaar kost aan vervanging.
Aangezien er technisch geen verschil zit in dit type of de nieuwere types, verwacht ik bij de aanschaf van de nieuwe zeker geen langere levensduur. En de hoeveelheid spelfouten bij de specificaties van de nieuwere types doen bij mij het vertrouwen in een kwalitatief goed product zeker NIET toenemen.
Oftewel: ik pak mijn oude van de concurrent maar weer uit de kast :(

Carrick 30-07-2018

Opzetborstels maken extreem hard geluid

De Philips Sonicare DiamondClean tandenborstel ziet er prachtig uit en wordt geleverd met een mooi oplaadglas (innovatief) en een reisetui. Middels een USB-aansluiting in de reisetui kan de tandenborstel ook daarin worden opgeladen. Ontzettend handig voor op reis! Het apparaat werkt eenvoudig en het gebit wordt perfect gereinigd. Middels het oplaadglas duurde het de eerste keer wel 48 uur voordat de tandenborstel volledig was opgeladen, het zou fijn zijn als dit wat sneller ging. Al met al is het voor mij de perfecte elektrische tandenborstel, op een ding na.

Het grote nadeel aan de Sonicare tandenborstel is dat de DiamondClean opzetborstels (en andere originele Sonicare opzetborstels) na ongeveer een week gebruik een ontzettende herrie gaan maken. Het geluid komt van de metalen ring die onderin de opzetborstel zit. Die metalen ring gaat na verloop van tijd (gemiddeld na ongeveer een week gebruik) losser zitten in het opzetborsteltje. Je kunt er zelf niets aan zien of voelen, je merkt het alleen als je de Sonicare tandenborstel hebt ingeschakeld. Zodra de tandenborstel wordt aangezet gaat het metalen ringetje onderin de opzetborstel “trillen” en wordt er dus een heel hard, constant geluid geproduceerd. Het is dat ik mijn tanden goed wil poetsen, maar zou door het geluid juist minder lang mijn tanden willen poetsen.

De Philips Sonicare DiamondClean tandenborstel is niet mijn eerste Sonicare tandenborstel, dezelfde ervaring met het extreem harde geluid van bepaalde opzetborstels had ik al toen ik nog de Philips Sonicare FlexCare+ gebruikte met de volgende soorten opzetborstels:
- InterCare Standaard opzetborstels
- Sonicare opzetborstel voor tandplakverwijdering
- Sonicare AdaptiveClean opzetborstels
- Sonicare DiamondClean Standaard opzetborstels

Het probleem met het harde geluid heb ik nooit ervaren met de (erg simpele) Sonicare ProResults Standaard sonische opzetborstels. Helaas verwijderden deze opzetborstels relatief weinig tandplak en sleten ze veel sneller dan de hierboven vermelde opzetborstels. Ik heb altijd de originele opzetborstels van Philips gebruikt en dacht dat het vervelende geluid met deze nieuwe Sonicare DiamondClean tandenborstel niet meer zou optreden. Dit is helaas wel het geval, wat ik eigenlijk niet van zo’n luxe elektrische tandenborstel verwacht.

Er wordt aangeraden om opzetborstels na 3 maanden gebruik te vervangen, echter komt het harde geluid al erg snel na het in gebruik nemen van een nieuwe, originele Sonicare opzetborstel tevoorschijn (gemiddeld na een week).

De Philips Sonicare DiamondClean tandenborstel en accessoires zijn dus perfect, afgezien van het irritante geluid waar je iedere ochtend mee wakker wordt door de Sonicare opzetborstels. De opzetborstels zijn onlosmakelijk verbonden aan de gehele productervaring. Gezien de hoge verkoopprijs van de vervangbare opzetborstels lijkt het mij toch mogelijk om die metalen ring in de onderkant van de opzetborstel, die het geluid veroorzaakt, te vervangen door een geluidsarm materiaal of door de metalen ring beter te bevestigen aan de opzetborstel.

Door deze uitgebreide ervaringen met verschillende Sonicare opzetborstels zou ik dit product niet aanbevelen. Daarom geef ik de algemene waardering en prestatie binnen de productwaardering helaas slechts 1 ster. Het gebruiksgemak en design zijn wat mij betreft uitstekend.

memyselveandy 30-04-2018

Geweldig apparaat, Rolls Royce van de tandenborstels

Tanden worden zeer schon, verschillende standen doen het perfect
Minpunt - aanvullende borstels los zijn mijn inziens alleen in het wit te krijgen.

Bianca Edwin Lisz 11-10-2017

poetst zeer goed en lange accuduur

Voor wij deze borstel gebruikten gebruikten wij de oral b pro.
Onze persoonlijke mening is dat onze tanden schoner en beter gepoetst aanvoelen dan met de oral b pro. ook heb ik het idee dat je overal beter bij kan. Onze dochter (8jaar oud) poetst beter haar tanden dankzij de timer. ook geeft de borstel aan wanneer je van quadrant moet verwisselen zodat je geen plekje overslaat.

Zelf merk ik dat ik vaker mijn tanden poets dan voorheen, en denk er dan ook aan om een tweede aan te schaffen voor beneden zodat ik niet steeds naar boven hoef te gaan om mijn tanden te poetsen.

het oplaadglas is mooi om te zien!

Pluspunten

• poetst grondig
  • Handige timer
  • kinderen poetsen beter

Minpunten

• kinderen wordt hiermee poetsen pas vanaf 8 jaar

nielv 01-10-2017

Beste elektrische tandenborstel

Bij openen viel direct het heel mooie design op. Er zijn verschillende borstels voor verschillende doelen. Ik koos voor wittere tanden. Het poetsen is heel aangenaam, veel minder agressief dan mijn vorige tandenborstel. Met de app voor de smartphone kan je zien welk gebied je moet poetsen en hoe lang, dit maakt het poetsen minder saai. Je kan kiezen uit 3 verschillende snelheden. Hij voelt ook heel fijn aan om vast te houden, voelt niet als plastic. Wat heel tof is, is het bijgeleverde glas dat als oplader dient voor de tandenborstel, eveneens mooi design. Na het poetsen voelen mijn tanden heel glad en mooi aan. Beste tandenborstel ooit!

Robiaski 23-09-2017

Poetst fantastisch

Tandenborstel poets zeer goed schoon met veel verschillende programma's. De duurzaamheid van de batterij vind ik niet goed want nu stopt mijn derde exemplaar door een accuprobleem. Het kan toeval zijn maar drie keer op rij is teveel voor een gerespecteerd bedrijf als philips.

Marlike 27-08-2017

hele fijne tandenborstel en gaat al lang mee

Mijn man en ik hebben beiden op aanraden van mijn tandarts een paar jaar geleden een sonicare gekocht, nadat we daarvoor de elektrische tandenborstels van Braun gebruikten. Deze zijn echt veel fijner; veel beter poetsresultaat en poetst gewoon prettiger. Na het poetsen veel meer het schone, gladde tandengevoel. We gebruiken ze nu een paar jaar en we hebben er nog nooit problemen mee gehad. Onze dochter heeft nog een elektrische kindertandenborstel, maar zeer binnenkort krijgt ze een beugel en dan hebben we haar ook een eigen sonicare beloofd. (want ze gebruikt nu al geregeld onze tandenborstel met een eigen opzetborsteltje, omdat ze onze borstels zo fijn vindt)

Pluspunten

• veel schonere tanden
  • elke 30 seconden een lichte trilling

TheSee 24-07-2017

Niet te repareren

Fijn apparaat maar met kinderen of een ongeluk waarbij men het apparaat per ongeluk laat vallen dan is deze niet meer te repareren.

mn22 24-07-2017

Fijne tandenborstel, levensduur helaas veel te kort

Fijne tandenborstel om mee te poetsen. Poetsresultaat is zonder meer beter als van de tandenborstels van de grootste concurrent. Ook een mooie borstel om te zien.

Helaas gaf het eerste exemplaar na ruim een jaar de geest. Deze is probleemloos onder garantie vervangen. Het tweede exemplaar heeft het nog geen jaar uitgehouden. Nu is de garantietermijn van twee jaar helaas verlopen.

Kortom, levensduur is ronduit teleurstellend. De borstel van de concurrent heb ik na ruim twee jaar maar weer uit de kast gepakt en deze werkt nog probleemloos.

Communie12 15-06-2017

Veel te korte levensduur

Tot vorig jaar de derde (!) Sonicare versleten. Poetsen is er fijn en comfortabel. Borsteltjes wel erg duur.
Echter gaf de Sonicare er de weer de brui aan na drie nieuwe. Garantie beperkt binnen 2 jaar. De verwachte economische levensduur is niet in overeenstemming met de prijs.
Ben overgestapt naar de concurrent.

RudolphJ 13-06-2017

Fantastisch poetsresultaat, helaas maar van te korte duur

Een geweldig apparaat dat de tanden daadwerkelijk schoner poetst dan welk alternatief dan ook. Qua gebruiksgemak verre van ideaal: gezien het feit dat de aan/uit knop tegelijkertijd ook als menuknop fungeert om de poetsstand te selecteren kun je het apparaat niet snel (binnen een aantal seconden) aan- en vervolgens weer uitzetten. Je moet dan met die ene knop het complete menu doorlopen alvorens het apparaat uitschakelt. Wat ik kwalijk vind is dat ons apparaat na twee jaar de geest gaf. Het werd keurig onder garantie vervangen, maar nu heeft het vervangende apparaat het binnen 12 maanden opnieuw begeven. En dan blijkt dat Philips geen garantie of coulance meer kent. Al met al een fantastisch apparaat dat gezien de beperkte levensduur erg kostbaar is gebleken. De beperkte levensduur i.c.m. de aanschafprijs is de reden dat ik dit apparaat liever niet aan zou bevelen.

Tat69 20-04-2017

korte levensduur

2 tandenborstels gekocht. Beiden na minder dan 2 jaar kapot, maar konden helaas de aankoopbon niet meer vinden. Al na heel kort gebruik (+/- 6 maanden) leek de 'kracht' sterk achteruit te gaan en ging de batterij nog maar zo'n 5 dagen mee.
Inmiddels zijn beide handvatten 'overleden'.
Uiteindelijk dus behoorlijk teleur gesteld voor een pittige prijs.

Sid72 15-04-2017

Na iets meer dan 2 jaar kapot..

Stoer uitziende tandenborstel. De zwarte borstelkoppen zijn niet/moeilijk te bestellen. Het apparaat is wat onhandig in gebruik: tussentijds uitzetten kan alleen als je alle andere modi doorloopt. Dun handvat en valt snel uit je handen.
Na 27 maanden was het apparaat al kapot. Uiteraard net buiten de garantietermijn.

Anoniem 21-03-2017

Dankzij het lezen van reviews, welke meestal lovend zijn, ben ik er ook aan begonnen en het is zo. Deze tandenborstel poetst schoon. Dit werkt!. Even wennen aan het kietel gevoel. Nu weet ik wat Sonicare is.

Michiel 15-03-2017

Gaat te kort mee

In december 2014 mijn eerste exemplaar gehad. Poets prima en is fijn in gebruik, ligt lekker in de hand maar helaas niet erg duurzaam. In juni 2016 was die al stuk. Deze is toen vervangen door Philips, maar helaas de nieuwe is nu (maart 2017) alweer stuk. En Philips zegt nu dat het buiten de garantie is. Dus voor een topmodel heel erg kort. Ik vind het belachelijk kort. Ik ben verbaasd over de vele positieve beoordelingen hier op de site.

Minpunten

• gaat kort mee

janny2017 20-01-2017

jammer dat deze net na de garantie het niet meer deed

goede prestatie, alleen jammer dat deze net na de garantie het niet meer deed.
Dan is deze wel erg duur. Totaal 2 versleten, ivm aanschaf een goedkopere sonicare gekozen.
Je merkt dan wel het verschil

mjpjbex 07-01-2017

Mooie tandenborstel, poetst erg goed, korte levensduur

Het is zonder meer de mooiste tandenborstel te koop en poetst erg goed, maar hij is duur in gebruik. Losse borstels zijn duur en de unit zelf gaat veel te kort mee. Nu de 3e, met aarzeling, gekocht. Als deze het ook weer net na de garantie begeeft, dan was dit de laatste Sonicare. Ook niet geheel overtuigd dat de 'single button' goed ontworpen is, tandpastaresten hopen zich na verloop van tijd achter de knop op en maakt bediening lastiger.

mayring 25-12-2016

uitstekend

Hele goede tandenborstel. Is al mijn derde maar voor het eerst een zwarte.. De eerste witte was in 2008. Deze stopte er plots mee en ik kreeg een nieuwe (garantie). De 2e is 2 weken geleden stuk gegaan. na wissel van een borstel scheurde de aansluiting.. Is nog mee te poetsen maar maakt een vreselijke herrie.. Dus een nieuwe besteld...