Philips Sonicare DiamondClean HX9352 - Reviews

Poetsstand
standaard/clean
Timer
Laadstation

Beoordeling op basis van 177 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Jochems 16-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Fijn systeem, praktisch voor op reis en gewoon cool design!

Ik gebruik deze tandenborstel nu bijna 2 jaar. Na verschillende Braun tandenborstels toch tot de conclusie gekomen dat het Sonicare systeem van Philips veel fijner werkt. Deze HX9352VP gebruik vooral op reis. Ik vlieg elke week, soms wel 2x, en deze borstel is nu na twee jaar nog steeds betrouwbaar. Ondanks het gooi en smijtwerk met mijn koffer...

De beschermende hoes draagt daar denk ik aan bij. Daarnaast is het gelijk een handige lader. Alhoewel de lader met het glas voor thuis wel veel cooler is :)
De accu houd het zeker een week of 2-3 uit. Alleen wanneer je altijd de tweede stand (extra sterke vibratie/anti tandsteen) dan is het na 2 weken wel op. Omdat de hoes gelijk een lader is, en je altijd wel een USB adapter bij de hand hebt, zit je dan niet op je hotelkamer met een elektrische tandenborstel die ineens niet meer zo elektrisch is.

Het enige minpuntje is dat je niet zo makkelijk de zwarte opzetborsteltjes kunt vinden...

Ik lees in een paar reviews over teleurstellende betrouwbaarheid. Ik kan na bijna twee jaar alleen maar zegen dat hij er nog als nieuw uitziet, de accu duur niet af lijkt te nemen en hij altijd werkt. Ondanks de mishandeling die hij tijdens mijn reizen elke keer weer te verduren krijgt.

PS: nooit gedacht dat ik ooit nog eens een review over een tandenborstel zou schrijven :)

Pluspunten

• erg fijn poets systeem
  • Betrouwbaar
  • cool design
  • Accu na 2 jaar nog steeds top

Minpunten

• zwarte opzet borstels lastig te krijgen

Claudia 25-06-2016 Product jaar of meer in bezit

top product

In het begin even wennen aan het geluid, maar daarna alleen maar fijn en goede resultaten. Zelf heb ik hem dus al een tijdje, nu een zwarte versie gekocht voor mijn man.

Marlike 27-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

hele fijne tandenborstel en gaat al lang mee

Mijn man en ik hebben beiden op aanraden van mijn tandarts een paar jaar geleden een sonicare gekocht, nadat we daarvoor de elektrische tandenborstels van Braun gebruikten. Deze zijn echt veel fijner; veel beter poetsresultaat en poetst gewoon prettiger. Na het poetsen veel meer het schone, gladde tandengevoel. We gebruiken ze nu een paar jaar en we hebben er nog nooit problemen mee gehad. Onze dochter heeft nog een elektrische kindertandenborstel, maar zeer binnenkort krijgt ze een beugel en dan hebben we haar ook een eigen sonicare beloofd. (want ze gebruikt nu al geregeld onze tandenborstel met een eigen opzetborsteltje, omdat ze onze borstels zo fijn vindt)

Pluspunten

• veel schonere tanden
  • elke 30 seconden een lichte trilling

TheSee 24-07-2017

Niet te repareren

Fijn apparaat maar met kinderen of een ongeluk waarbij men het apparaat per ongeluk laat vallen dan is deze niet meer te repareren.

mn22 24-07-2017

Fijne tandenborstel, levensduur helaas veel te kort

Fijne tandenborstel om mee te poetsen. Poetsresultaat is zonder meer beter als van de tandenborstels van de grootste concurrent. Ook een mooie borstel om te zien.

Helaas gaf het eerste exemplaar na ruim een jaar de geest. Deze is probleemloos onder garantie vervangen. Het tweede exemplaar heeft het nog geen jaar uitgehouden. Nu is de garantietermijn van twee jaar helaas verlopen.

Kortom, levensduur is ronduit teleurstellend. De borstel van de concurrent heb ik na ruim twee jaar maar weer uit de kast gepakt en deze werkt nog probleemloos.

Communie12 15-06-2017

Veel te korte levensduur

Tot vorig jaar de derde (!) Sonicare versleten. Poetsen is er fijn en comfortabel. Borsteltjes wel erg duur.
Echter gaf de Sonicare er de weer de brui aan na drie nieuwe. Garantie beperkt binnen 2 jaar. De verwachte economische levensduur is niet in overeenstemming met de prijs.
Ben overgestapt naar de concurrent.

RudolphJ 13-06-2017

Fantastisch poetsresultaat, helaas maar van te korte duur

Een geweldig apparaat dat de tanden daadwerkelijk schoner poetst dan welk alternatief dan ook. Qua gebruiksgemak verre van ideaal: gezien het feit dat de aan/uit knop tegelijkertijd ook als menuknop fungeert om de poetsstand te selecteren kun je het apparaat niet snel (binnen een aantal seconden) aan- en vervolgens weer uitzetten. Je moet dan met die ene knop het complete menu doorlopen alvorens het apparaat uitschakelt. Wat ik kwalijk vind is dat ons apparaat na twee jaar de geest gaf. Het werd keurig onder garantie vervangen, maar nu heeft het vervangende apparaat het binnen 12 maanden opnieuw begeven. En dan blijkt dat Philips geen garantie of coulance meer kent. Al met al een fantastisch apparaat dat gezien de beperkte levensduur erg kostbaar is gebleken. De beperkte levensduur i.c.m. de aanschafprijs is de reden dat ik dit apparaat liever niet aan zou bevelen.

Tat69 20-04-2017

korte levensduur

2 tandenborstels gekocht. Beiden na minder dan 2 jaar kapot, maar konden helaas de aankoopbon niet meer vinden. Al na heel kort gebruik (+/- 6 maanden) leek de 'kracht' sterk achteruit te gaan en ging de batterij nog maar zo'n 5 dagen mee.
Inmiddels zijn beide handvatten 'overleden'.
Uiteindelijk dus behoorlijk teleur gesteld voor een pittige prijs.

Sid72 15-04-2017

Na iets meer dan 2 jaar kapot..

Stoer uitziende tandenborstel. De zwarte borstelkoppen zijn niet/moeilijk te bestellen. Het apparaat is wat onhandig in gebruik: tussentijds uitzetten kan alleen als je alle andere modi doorloopt. Dun handvat en valt snel uit je handen.
Na 27 maanden was het apparaat al kapot. Uiteraard net buiten de garantietermijn.

Anoniem 21-03-2017

Dankzij het lezen van reviews, welke meestal lovend zijn, ben ik er ook aan begonnen en het is zo. Deze tandenborstel poetst schoon. Dit werkt!. Even wennen aan het kietel gevoel. Nu weet ik wat Sonicare is.

Michiel 15-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Gaat te kort mee

In december 2014 mijn eerste exemplaar gehad. Poets prima en is fijn in gebruik, ligt lekker in de hand maar helaas niet erg duurzaam. In juni 2016 was die al stuk. Deze is toen vervangen door Philips, maar helaas de nieuwe is nu (maart 2017) alweer stuk. En Philips zegt nu dat het buiten de garantie is. Dus voor een topmodel heel erg kort. Ik vind het belachelijk kort. Ik ben verbaasd over de vele positieve beoordelingen hier op de site.

Minpunten

• gaat kort mee

janny2017 20-01-2017

jammer dat deze net na de garantie het niet meer deed

goede prestatie, alleen jammer dat deze net na de garantie het niet meer deed.
Dan is deze wel erg duur. Totaal 2 versleten, ivm aanschaf een goedkopere sonicare gekozen.
Je merkt dan wel het verschil

mjpjbex 07-01-2017

Mooie tandenborstel, poetst erg goed, korte levensduur

Het is zonder meer de mooiste tandenborstel te koop en poetst erg goed, maar hij is duur in gebruik. Losse borstels zijn duur en de unit zelf gaat veel te kort mee. Nu de 3e, met aarzeling, gekocht. Als deze het ook weer net na de garantie begeeft, dan was dit de laatste Sonicare. Ook niet geheel overtuigd dat de 'single button' goed ontworpen is, tandpastaresten hopen zich na verloop van tijd achter de knop op en maakt bediening lastiger.

MGRG 25-12-2016

uitstekend

Hele goede tandenborstel. Is al mijn derde maar voor het eerst een zwarte.. De eerste witte was in 2008. Deze stopte er plots mee en ik kreeg een nieuwe (garantie). De 2e is 2 weken geleden stuk gegaan. na wissel van een borstel scheurde de aansluiting.. Is nog mee te poetsen maar maakt een vreselijke herrie.. Dus een nieuwe besteld...

Blaatschaap 27-11-2016

Mooi en praktisch!

De sonicare ziet er mooi uit, wel echt een design voor vrouwen. Het opladen in/via het glas gaat heel handig en staat ook nog eens mooi in de badkamer. Het in gebruik nemen gaat heel eenvoudig. De eerste twee dagen poetsen was het wel een vreemd gevoel in je mond, maar nu ik er aan gewend ben, poetst het super. Volgens het boekje zou de tandenborstel na opladen 3 weken mee moeten gaan. De eerste keer heeft de Sonicare dit gehaald, nu gaat het lampje van de batterij na 2 weken gebruik branden, maar dit is geen probleem voor mij.
De verschillende opties zijn gemakkelijk te kiezen en de timer functioneert prima. Mocht je per ongeluk onder het poetsen de Sonicare uitzetten, dan onthoudt het apparaat waar je gebleven bent en gaat verder met z'n programma.
De Sonicare is gemakkelijk schoon te houden en door het glas geen vieze plakrandjes, die bij mijn oude oral-B wel het geval waren...
Al met al een fijne tandenborstel die je tanden ook echt schoner poetst.

Louise 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Super schoon

Fijn in gebruik, de verschillende standen zorgen voor een super schoon gevoel. Design ziet er goed uit. Eerst even wennen is het wel. Pas na 5 dagen kietelde het niet meer tijdens het poetsen.

Whitelover 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fijn apparaat

Maakt de tanden super schoon! Fijn in gebruik, jammer dat de accu's zo snel kapot gaan. Maakt de tanden witter.

Pluspunten

• Wittere tanden

Minpunten

• Accuduur

Bxrt 21-11-2016

Voor mensen die veel reizen,de oplaad/USB reisetui is super

Voor mijn werk ben ik veel op reis (vlieg 2 tot 4x per week). De fijne elec. tandenborstel laat ik vaak thuis omdat je verschillende stopcontacten hebt in verschillende landen, zware toilettas en geen handige reiscase.

Deze tandenborstel is super door z'n oplaadetui. Ik heb hiervoor verschillende elect. tandenborstels gehad die of een etui hadden die ging scheuren of zo zwaar was dat het niet geschikt was voor handbagage. Philips heeft altijd slimme originele uitvindingen en dit is weer zo ontzettend goed bedacht. De case is licht, is mooi afgewerkt en heeft een USB lader ingebouwd. Het beste ontwerp ooit! De tandenborstel zelf heeft een strak design en staat beeldschoon op je wasbak in een oplaad-glas. Iedereen die op bezoek komt heeft het erover en wil er ook één bestellen.

Ben er heel blij mee, helemaal omdat ik nu in Indonesië gewoon mijn tanden kan poetsen zoals thuis.

KK 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Friends recommend it to me! This Philips Sonicare electric toothbrush provides optimal cleaning between teeth and along the gumline for improved gum health in just two weeks. And this toothbrush also with Sensitive Mode: Gentle, yet thorough cleaning for sensitive gums. It's quite good for my sensitive tooth

RCH 01-11-2016

hoge snelheid, goede accuduur, zeer uitgebreid

Deze tandenborstel maakt tanden glad, kan zeer snel poetsen, polijsten en nog veel meer. De accu gaat lang mee. De bijgeleverde etui oplader is tof en de oplader met glas is handig.