Oral-B Professional Care 1000 Elektrische Tandenborstel wit, blauw

• Test panel 8.4 mei 2014

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B Professional Care 1000 Elektrische Tandenborstel wit, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Peter 27-09-2018

Na 5 jaar nog steeds goed!

Eigenlijk de perfecte tandenborstel, na 5 jaar dagelijks gebruik is de (NI-MH) accu in opgeladen staat nog steeds goed voor 1 week poetsen voordat het apparaat weer op de lader moet. Voor mijn kinderen, die hadden kinder oral-b's waarvan de accu's wel op waren, nu de nieuwe variant van mijn tandenborstel, met Li-ion accu gekocht ( Pro 2 2000N ), benieuwd of die accu ook zo duurzaam zal blijken. Zelf ga ik nog ff met deze Professional Care 1000 door.

Pluspunten

• Poestskwaliteit
  • Duurzaamheid

klumpk 07-09-2015
Lekker mee geborsteld maar nu, 1,5 jaar verder, is de accu steeds sneller leeg. Opladen duurt vaak een hele dag. Een miskoop!

(Ik heb de accu goed verzorgd dus daar ligt het niet aan. Zo'n accu zou toch langer mee moeten gaan.)

Dawson 02-09-2014
Aan de ene kant een fijne tandenborstel, aan de andere kant een brok ergernis. Qua poetsen doet hij het goed, je doet redelijk lang met de opzetborstels, erg fijn dat hij aangeeft wanneer het poetsen genoeg is.

Hij is nu wat ouder dan 1,5 jaar en merk dat ik maar 4x kan poetsen met het apparaat of hij stopt en het rode lampje gaat branden dat de accu leeg is. Voorheen kon ik er ongeveer een week (2 maal daags) mee doen, nu nog geen 2 dagen. Het opladen duurt lang, tussen de 8-15 uur voordat hij zelf aangeeft dat accu goed is. Dit is mijn 2e Oral-B waarvan ik nu echt niet blij ben. De vorige heeft het zeker een jaar of 8 volgehouden, deze stopt er nu al mee. Het is dat ik me aankoopbon niet meer kan vinden anders had ik teruggegaan naar de winkel.

Conclusie: poetsen doet ie goed, maar het opladen en uithouding van accu is een ramp!

DairyBeat 24-05-2014
Ik heb al een aantal van dit type tandenborstel versleten!

Het ding poetst prima, de storende intervalpauzes elke 30 seconden neem ik maar op de koop toe, de zéééér langzame oplaadtijd ook, de degelijkheid is ook (te) goed, maar..., daarom kiest Braun bewust ervoor dat die oplaadbare batterijen niet vervangen kunnen worden, want dan kan die na een paar jaar de prullenbak in.

Konden de batterijen wel vervangen worden, dan zou de gebruikstijd ervan met vele jaren toenemen, echter dat wil Braun niet natuurlijk..., dat is niet economisch voor hen, er moet wel geproduceerd en verkocht en winst gemaakt worden!!!

E.P. van Vliet 10-08-2015

even googelen op youtube en je vind een eenvoudige handleiding om de accu te wisselen.

hollandesia 15-05-2014
Ik heb de Oral-B PC1000 hebt getest voor het Kieskeurig.nl Testpanel. Wat ik opvallend vond is de verpakking en de aantrekkelijke design van de elektrische tandenborstel. Op de verpakking kan je de informatie vinden over dit product. Binnen de verpakking vind je een ergonomisch handvat met een oplaadbare Ni-MH batterij met een oplaadindicator, 1x Precision Clean opzetborstel, een draagbare oplader.
Door zijn design en het materiaal van de handgreep glijd je tandenborstel zeker niet uit je hand tijdens het poetsen. De waterbestendige handgreep past prima in je hand. Hij is elektrisch veilig en je kunt hem gebruiken in de badkamer.
Bovendien heeft de Oral-B PC1000 4x30 sec timer (2-minuten timer) en een poetsdruksensor op de hendel (dat oplicht als je te hard poetst).
Wat ik minder prettig vond is de rotaties en pulsaties van de borstel die ik irritant vond. Ik heb een gevoel gekregen alsof ik als bij een tandarts ben.
Hoewel in de beschrijving van dit product staat dat het voor een zachte behandeling van tanden en tandvlees zorgt, zou ik de Oral-B PC 1000 aan die mensen met gevoelige tanden/tandvlees niet aanbevelen, omdat er veel bloed van mijn tandvlees na het poetsen kwam. Niettemin heb ik wel een prima resultaat gekregen, de tandplak was snel en (bijna) 100% verwijderd.

sandrine1 14-05-2014
Ik heb deze tandenborstel getest voor Kieskeurig.
Het is een prima, eenvoudige, makkelijk te bedienen tandenborstel.

Suuz84 14-05-2014
Oral-B PC1000 is een mooi en strak model wat makkelijk in gebruik is.
Zelf heb ik ondervonden dat na een week er al zichtbaar verbetering was bij mijn tanden.
Zo had ik minder gevoelig tandvlees en waren mijn dan een stuk witter.
De enige minpunten die ik ondervonden heb zijn alleen dat het indicatie lampje nog al fel is en de aanschaf prijs redelijk hoog ligt.
Kwa gebruik is hij zeker aan te raden ook voor kinderen want je ondervind plezier bij het poetsen.

dens70 12-05-2014
Erg fijn om met deze Oral-B te poetsen. Ik mocht 'm 3 weken testen (Testpanel) en we zijn met z'n allen 'om'. We hebben er een paar aangeschaft!

Accuduur is zeer lang en in een paar uur weer opgeladen.

Mijn tanden zijn nog nooit zo glad geweest, het voelt allemaal erg lekker en schoon aan. Poetsen op moeilijk bereikbare plekken is makkelijk doordat het ronde borsteltje niet zo groot is.

Mijn zoon heeft de tandenborstel hard laten vallen en werkt nog zoals het hoort en ook geen beschadiging te zien. Degelijk ding!

Borsteljes zijn makkelijk te verwijderen waardoor alles goed schoon te maken is.

tesdro 12-05-2014
Ik mocht deze tandenborstel testen voor het Kieskeurig.nl testpanel. De tandenborstel is prettig in gebruik en heeft veel mogelijkheden zoals een poetsdruksensor, intervallen van 30 seconden, een rood lampje wanneer je moet opladen en je ziet wanneer de tandenborstel klaar is met laden. De tandenborstel maakt je tanden goed schoon en het geeft een fris gevoel. De tandenborstel ligt lekker in de hand en heeft een modern design. Ik zou hem iedereen aanraden, want het is gewoon een topper.

servie66 12-05-2014
Hallo allemaal,
Ik heb de laatste maand de Oral-B Professional Care PC1000 WOW getest voor Kieskeurig.nl Testpanel.
En ik moet eerlijk zeggen ik ging er van tevoren van uit dat er niet veel verschil zou zijn als de goedkopen electrische tandenborstel die ik op dat moment gebruikte maar daar had ik het toch wel heel erg mis mee.
Het is een mooie design en ligt zeer goed in de hand.
Als deze is opgeladen gaat die lang mee er zit een 2 minuten timer op (4x30sec) dat is handig zodat je er overal gelijk verdeeld mee poets en als je er te hard op druk dan gaat het rode lampje branden van de druksensor zodat je niet te hard poets en ook je tandvlees niet beschadigd, dat was voor mij ideal want het bleek dat ik toch te hard op mijn borstel drukte en dat zo mijn tandvlees aantaste.
Het geeft je na het poetsen een frisse,glade en schone mond.
Zeker met die 40.000 pulserende bewegingen en 8.800 poetsbewegingen per minuut wordt je gebid zeker schoon.
Dus na deze zeer zorgvuldige test kan ik deze
Oral-B Professional Care 1000 WOW zeer goed aanbevelen en zegge dat je waar voor je geld krijg en een zeer goed product.
Mvg.Servie

Brenda84 12-05-2014
Oral-B PC1000 hebt ik mogen testen voor het Kieskeurig.nl Testpanel.

De tandenborstel ligt goed in de hand en is zeer degelijk en licht. Ook kleine kinderen kunnen hem goed hanteren.

Er zit één enkele stand op deze tandenborstel, dat vind ik jammer. Je tanden zijn na een poetsbeurt zeer goed gereinigd. Enkel vind ik dat de geavanceerde uitvoeringen de tanden nog schoner aanvoelen.
Het verschil met een handtandenborstel is eigenlijk niet te vergelijken dat is bij beide een enorm verschil.

Ik raad daarom ook iedereen aan om over te stappen op elektrisch poetsen.

Nadeel met alle tandenborstels is dat de accu zeer snel op is. En dat het lang duurt voordat deze weer is opgeladen.

bruja 12-05-2014
Ik heb deze tandenborstel als testpanellid mogen testen en het is een hele goede tandenborstel zeker voor het geld!De functies van de timer en druksensor zijn heel handig en je kunt ruim een week poetsen zonder op te laden.Het enige minpunt is dat er geen borstelhouder bijzit voor meerdere borstels als je met het gezin er gebruik van maakt maar ik wil nooit meer anders dan elektrisch poetsen,kortom een top tandenborstel!

10us 09-03-2014
Poets al jaren met Oral-B tandenborstels. Deze is sneller dan de 600 en dat bevalt goed. Lawaai valt echt mee. Houdt prettig vast want is iets slanker dan de 600. Aanrader is het kleine puntige borsteltje om tussen je tanden te borstelen. Over de degelijkheid toch een klacht. Bij mij gaan deze borstels maar 3 tot 4 jaar mee. Toch blijft het de beste borstel voor mij!

HarryWesterhuis 06-12-2013
Ik was al 15-20 jaar naar volle tevredenheid aan het poetsen met een Oral B electrische tandenborstel. Inmiddels een oud model tandenborstel dus. Hij was af en ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe. In overleg met m'n tandarts besloot ik te kiezen voor het model 1000. Uiteidelijk was het goedkoopste adres de Blokker. Ik ben blij verrast door het poetsgedrag van de tandenborstel. Heerlijk gewoon. Roterend, pulserend met een tempo waar ik van op kijk. Ook de "dunne" grip is stukken handzamer dan die van m'n oude model. Kortom m'n complimenten voor dit model.