Waterpik WP-100 wit, blauw - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Waterpik WP-100 wit, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Ludo 03-05-2020

Wat een apparaat, je voelt het verschil

Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Voelt superdegelijk aan, goede grip en er zijn (betaalbaar) reserveonderdelen voor te krijgen. Ik heb even getwijfeld over een draadloze variant, maar de hogere druk heeft me tot deze unit doen besluiten. Andere modellen met hogere nummers heb ik wel bekeken maar zag geen functioneel verschil. Ik las overigens over de sterke gewichtsafname van de nieuwere modellen: ik verkies deze. Na een keer flossen voel je het verschil: echt heel degelijk; wel even wennen met al het water, maar voelt zuiver. Beter dan flosdraad of een ragger (die ik ook al jaren gebruikte: nu thuis niet meer vermoed ik)

Pluspunten

• kracht/druk
  • gewicht
  • watercapaciteit
  • eenvoud van bediening

Minpunten

• slangetje had wat langer gemogen

gaag 09-11-2019

lang in gebruik + tip!

Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Minstens 10 jaar geleden, na ontstekingsproblemen in mijn mond, dit apparaat gekocht. bevalt goed. Heb juist vandaag een nieuwe in gebruik genomen omdat de waterdruk na jaren gebruik toch wel terugloopt, zit inmiddels op stand 10. En een vleugel van het houdertje op het apparaat al een tijdje is afgebroken. De tip; gebruik je andere hand om het slangetje niet te scherpe hoek te laten maken met het spuitje. Ik heb inmiddels al de derde spuit met slang in gebruik. zijn te koop voor p.m. 13,- Dat mensen zo'n wpik weggooien door een gescheurd slangetje? Effe internet checken!
En het is ook nog es een mini hogedrukreiniger! Gootsteenputje bijv.

Pluspunten

• betrouwbaarheid
  • effektief - schone mond

Nicole 26-08-2018

Heel makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Op aanraden van de tandarts deze waterflosser gekocht. We waren bang dat het een heel geknoei zou worden maar dat valt reuze goed mee. Het makkelijke is dat er bovenop een bakje zit voor de hulpstukken, zodat ieder zijn eigen hulpstuk bij de hand heeft. Hij wordt hier gebruikt door iemand met een prothese, met een beugel en gewoon voor de tanden goed zuiver te krijgen, en allemaal heel tevreden. Hij wordt ook echt gebruikt, dus gemakkelijk in gebruik anders zou hij er binnen de kortste keren voor niks staan maar dat is dus duidelijk niet het geval. Tot nu toe heel tevreden!

Pluspunten

• Bakje voor hulpstukken
  • Niet te groot
  • Voldoende inhoud voor water
  • Makkelijk in gebruikk
  • Hulpstukken makkelijk te verwisselen

Ien 01-06-2017

nog geen dag spijt

Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Apparaat nu ruim twee jaar in bezit en het is en blijft een fijn en goed apparaat. Ik heb in die tijd een beugel gehad en de Waterpik is de redding voor mijn gebit geweest. Geen gaatjes! Je spoelt alle achtergebleven voedselresten weg en de speciale borsteltjes helpen daar nog eens extra aan mee. Nog elke dag blij met de Waterpik en aangezien ik Kieskeurig vaak gebruik, weet ik hoe belangrijk eerlijke reviews zijn. Je moet wel iets verwarmd water gebruiken (of minuutje in apart bakje in de magnetron)

Pluspunten

• verwijdert achtergebleven voedselresten
  • minder tandplak
  • onmisbaar bij een beugel
  • handige borsteltjes

Minpunten

• hooguit het geluid

Frans den Oudsten 09-02-2017

Een fantastisch apparaat

Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Ik heb sinds een jaar of 8 a 9 twee gebitsprotheses onder en boven op implantaten. Goed onderhoud is daarom een must. Dat doe ik dan ook met een elektrische tandenborstel, raggers en de monddouche.

9 jaar geleden heb ik een Waterpik Ultra aangeschaft. Gemiddeld heb ik hem al die jaren zo’n 1 a 2 X per dag gebruikt. Meteen na aanschaf gaf het onderbreekknopje op de steel al problemen, hij schoot niet of moeilijk terug waardoor de waterstraal onderbroken bleef, ook na los laten. Gebeld met Waterpik die meteen aanboden het apparaat terug te sturen wat dan echter als consequentie zou hebben dat ik hem een tijdje kwijt zou zijn. Daarom besloten hem niet terug te sturen omdat je dat knopje eigenlijk niet nodig hebt. De aan- en uitknop op het apparaat zelf is voldoende.

Gedurende de volgende periode van 9 jaar heeft het apparaat zonder problemen gewerkt. Grandioos!!! Het is een fantastisch apparaat gebleken die zijn werk 9 jaar lang op een goede manier heeft gedaan. Ik heb berekend dat ik hem gedurende die 9 jaar meer dan 5000 keer moet hebben gebruikt zonder een enkel probleem, geen gescheurde slangetjes ….. helemaal niets.

Maar, aan alle goede dingen komt een eind. Aan het eind van de 9 jaar zag het ding er niet meer uit, er zat een barst in het watervulbakje en het apparaat zelf begon aan de onderkant te lekken, althans er kwam water onder het apparaat uit. Toen bovendien het motertje spontaan met wisselende toerentallen begon te werken zag ik wel in dat het eind nabij was. Graag had ik de 10 jaar vol gemaakt maar ……….. helaas.

Een paar weken geleden en al in 2017 heb ik zodoende een nieuwe aangeschaft, te weten een Waterpik Ultra Black WP-112 Waterflosser Monddouche en die gebruik ik nu en al weer naar volle tevredenheid.

Ik wil de fabrikant graag langs deze weg een groot compliment maken. Het apparaat ziet er misschien wat fragiel uit maar hij heeft zijn werk gedurende 9 jaar op een goede manier en storingsvrij gedaan. Nogmaals, een fantastisch apparaat!!

Pluspunten

• doet zijn werk fantastisch
  • storingsvrij

Frans den Oudsten 30-05-2017

Kieskeurig vroeg mij een nieuwe review te schrijven aan de hand van mijn aanvullende ervaringen. Dat doe ik echter niet maar volsta met deze aanvulling. Het nieuwe apparaat doet het nog steeds fantastisch. Ik las bij de andere commentaren het commentaar van iemand dat je hem regelmatig moet ontkalken. Ik heb dat met mijn oude apparaat echter nooit gedaan en toch heeft deze het 9 jaar volgehouden. Maar, misschien had het apparaat langer meegegaan als ik dat wel zou hebben gedaan. Bovendien las ik dat iemand de moter van een oud apparaat in een nieuwe machine had geplaatst omdat het motertje zwakker was dan voorheen. Ik begrijp dat niet helemaal enerzijds omdat dat volgens mij niet zo is maar anderzijds dat als dat wel zo zou zijn dan nog is de waterstraal regelbaar zodat je een zwakke moter kunt compenseren door de straal wat harder te zetten. Maar ik herken het probleem eigenlijk helemaal niet. Hij functioneert bij mij prima en ik heb ook een nieuw apparaat.

Waterpik WP-100 15-12-2016

Waterpik WP-100 Waterflosser

Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Gebruikte al jaren met veel plezier de Waterpik WP-100. Nu was het oude apparaat aan vervanging toe en hebben wij dezelfde weer aangeschaft. Maar wat bleek: Er zit een andere, veel stillere motor is die veel minder krachtig schoonmaakt. Wij hebben dit probleem zelf kunnen oplossen door de oude motor in het nieuwe apparaat te zetten, maar eigenlijk zou Waterpik hier iets aan moeten doen, anders heb je er niets aan!

J van Braam 27-11-2016

Doet wij hij moet doen, echter.....

Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Het product op zich werkt goed maar na ca 3/4 jaar begint de lekkage van het waterreservoir.
Bij het los nemen en het vullen daarna komt er veel water uit de rubber afdichting.
Zit nu te klooien om het reservoir te vallen met een glas water, niet echt handig.
Losse afdichtingsrubber is, bij mijn weten nergens te koop. Zo'n los rubbertje van ca. € 1.00 mag toch geen probleem zijn. Op div websites kom je dit probleem tegen en de oplossing zou zijn; rubbertje los nemen en tussen je vinger weer soepel maken. Ik kan je vertellen dat dat een zinloze actie is nog los van het feit om het terug te plaatsen.

W. Zirkzee 24-08-2016

Goede aankoop, minder tandsteen!

Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Ik heb de Waterpik WP-100 nu enkele maanden in bezit, en heb gewacht met een review tot de tandarts controle. Ik gebruik de Waterpik dagelijks, zo'n 2-3 keer per dag. Conclusie na tandarts controle: veel minder tandsteen dan in al die jaren ervoor! (note: ik heb jaarlijkse tandarts controle i.p.v. halfjaarlijks, aangezien ik nog geen gaatjes heb en verder ook niets mankeer aan het gebit, m.u.v. tandsteen).
Dit is de eerste keer in jaren dat de tandarts op slechts 1 plek wat tandsteen moest weghalen, dit was afgelopen 10 jaar beduidend meer.
De Waterpik is een prima apparaat, mits je 'm goed gebruikt en regelmatig (1x per maand) ontkalt. Vooral het ontkalken is erg belangrijk, ik heb gemerkt dat de tip anders moeizamer in/uit de houder gaat.
Ook de eerste keren is het wat wennen in gebruik, je spuit jezelf en/of de keuken/badkamer al snel onder met water :-) . Maar als je het eenmaal in de hand hebt, is de Waterpik gewoon heel prettig.
Begin de eerste week vooral niet gelijk op waterkracht stand 10, maar bouw het wekelijks op vanaf stand 2, en elke week één stand erbij. Het tandvlees zal moeten wennen aan de ferme waterstraal. Ik ben zelf in week 2 iets te enthousiast geweest en van stand 2 naar stand 6 gegaan, vervolgens ging mijn tandvlees ietwat ontsteken. Doe mij dus niet na hierin en bouw het rustig op ;-).
Zoals hierboven al genoemd: ontkalk de Waterpik regelmatig, dan heb je er lang plezier van. Ik las hier in enkele reviews over de wat matige kwaliteit van materiaal, en ja, hier ben ik het wel mee eens, het voelt allemaal wat goedkoop aan. Ik vind de prijs voor dit apparaat, alleen om die reden, aan de hoge kant. De Waterpik doet daarentegen wel veel goed, getuige een positieve tandarts :-) .

Pluspunten

• Minder tandsteen
  • Schoner gebit

Minpunten

• Prijs/kwalliteit

John 02-12-2016

In de VS koop je de WP-100 voor omgerekend zo'n €40
Je opmerking over de prijs is dan ook zeer terecht.
Ik begrijp niet waarom we hier in Europa zo veel meer voor dit soort dingen moeten betalen. OK, we betalen 21% BTW maar dan nog kom je uit op een bedrag onder de €50
Waar gaat die andere €30 naar toe dan?

AmpTech 30-09-2015
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Het ding doet wat hij moet doen. Hij haalt 'spul' tussen je tanden weg dat er na het poetsen toch nog blijft zitten. De tandarts gaf zelfs een tandvleescompliment...! Je moet wel nog flosdraad blijven gebruiken want waar kiezen elkaar raken komt hij niet. Groot nadeel is dat het de kwaliteit erg slecht is. Na verloop van tijd breken de stukken plastic en het slangetje droogt uit en breekt af. Moeilijk te repareren want het handvat is niet open te krijgen zonder te breken en daarna weer lijmen. Daarnaast wordt hij erg vies van al het spattende water en andere dingen. Na anderhalf jaar maar weggegooid maar ik mis hem wel...!

driebees 01-10-2015

Het slangetje breekt inderdaad na een of enkele jaren. Je kunt voor tien euro een nieuwe bestellen. Zie daarvoor de reacties bij de review van Ton Beek d.d. 29-08-2014.
Verder lijkt het me normaal dat je het ding regelmatig met een vochtig doekje schoonmaakt en zo nu en dan doorspoelt met een oplossing met schoonmaakazijn. Dat doe je toch ook met je koffiezetapparaat?

Moppersmurf50 21-10-2014
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Had hem gekocht aantal jaar geleden en nooit gebruikt. Via tandarts doorverwezen naar mondhygiëniste die mijn tandvlees maar belabberd vond. Herhaalafspraak na 4 weken. Ik ben vervolgens begonnen met waterpik en waar ik eerst altijd bloedend tandvlees had was dit binnen een paar dagen weg. Bij 2e bezoek was de mondhygiëniste aangenaam verrast. Al gaf ze aan dat de waterpik prima helpt maar dat het niet plak kan voorkomen dus advies om borsteltjes te gebruiken er naast.
Als je hem gebruikt zie je wat er allemaal, zelfs na goed poetsen, nog uit komt aan kleine stukjes etensresten. Het lijkt allemaal omslachtig (vond ik ook vandaar eerst nooit gebruikt) maar je went er zo aan. Masseer ook altijd mijn tandvlees met de straal en ben er zeer tevreden over.

Ton Beek 29-08-2014
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Op 20-11-2012 deze waterpik gekocht. Na enkele dagen/weken een review schrijven heeft in principe niet zoveel zin. Het gaat om een langere periode van gebruik om een artikel echt objectief te kunnen beoordelen. Natuurlijk heeft deze waterpik, gelukkig, maanden achtereen voldoende goed gewerkt. Echter deze week ontstond er een scheurtje in het slangetje net onderaan bij douchehouder voor de opzetstukken. Jammer, dan is het dus over en uit. Apparaat is niet meer te gebruiken want het water spuit dan natuurlijk door dat scheurtje midden in de gezicht en over de wastafel en spiegel. Geen lol hoor. Voor de rest werkt het apparaat maar met een kapot slangetje kun je het apparaat van zo'n 70 tot 80 euro in de kliko gooien. Zonde dus. In feit is het meer dan schandalig dat een dergelijk apparaat van een inferieur verbindingsslangetje is voorzien. Waarom geen rubberen slangetje in plaats van zo'n voor dergelijk gebruik ondeugdelijk plastic slangetje. Zoiets moet jaren zonder problemen perfect functioneren. Een fabrikant die zijn artikelen van dergelijk materiaal voorziet kan voor degelijkheid niet meer scoren dan een 1. Omdat ik toevallig wat handig ben heb ik de houder maar opengebroken (openschroeven kan niet) het kapotte stuk slang verwijderd en opnieuw vastgemaakt. De houder wordt nu met plakband bij elkaar gehouden en werkt weer.

driebees 22-09-2015

Beste Ton,
Ik heb het zelfde probleem gehad en baalde er net zo veel van als jij. Dat was dan wel na meer dan twee jaar gebruik. Maar ja ik was zo blij met dat apparaat dat ik toen een complete nieuwe heb gekocht. Niet veel later kwam ik er achter dat je voor 10 à 13 Euro een nieuw slangeltje met handvat kunt kopen bij veel webwinkels. Het slangetje aan de WP 100 vastmaken is heel gemakkelijk en dan kun je er weer meer dat twee jaar mee verder!

1020rob 21-01-2015

Hallo Ton,

Er is een apart setje te koop voor € 9,95 op tandenborstel.com.

Wim

carolina_e 24-04-2014
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Water flosser maakt echt je tanden schoon . Is zeer simpel in gebruik .maar maakt mijn tandvlees niet strker , hiervoor moet ik nog steeds stokken . Maar de flosser vind ik wel een aanrader . Binnen twee a drie minuten zijn je tanden schoon zelf bij de moeilijkste hoeken van je gebit is het goed bereikbaar

marike123 18-04-2014
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Mijn tandvlees is echt met sprongen vooruit gegaan (paradontites). Ook was het apparaat kleiner dan ik in eerste instantie dacht dus hij kan gewoon op de wastafel staan. Ben er echt heel erg tevreden over.

dinyfluit 31-03-2014
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Ik gebruik hem nu een aantal maanden en ben nog steeds dik tevreden. Alles wat ik niet weg krijg met een tandenstoker krijg ik hier nog mee weg. Het is een aanrader om te kopen

tervje 27-03-2014
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

In eerste instantie waren wij er niet zo bijster tevreden over. Maar nu er na een tijdje aan gewend te zijn, moeten wij toch zeggen dat het heel goed bevalt. Tandvlees ziet er stukken beter uit, tanden doen geen pijn meer en zien er stralend uit. Het is even een handigheidje maar daar raak je snel aan gewend. Dus ik zeg...super

Just jongeleen 06-02-2014
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Zonder het lezen van gebruiksaanwijzing (!!) direct gebruikt, door mijzelf, mijn vrouw en dochter (9 jaar). Allemaal direct dezelfde dag spontaan nog een keer gebruikt, een heerlijk schoon en fris gevoel.

Danilaban 08-01-2014
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Zowel mijn man als ik hebben de Waterpik in gebruik. Beiden omdat we bij de mondhygiëniste lopen. Het apparaat is erg eenvoudig te gebruiken. De grote hoeveelheid opzetstukken is handig en alles klikt goed in elkaar. Het past perfect.
1 tankje is voldoende voor 1 flosbeurt, na de gewone poetsbeurt. Je weet precies wanneer je klaar bent en je hebt echt het gevoel dat je gebit goed schoon is. Ook het feit dat je met lauw water kunt werken maakt het voor gevoelig tandvlees erg prettig. Wij zijn nu veel sneller klaar dan met een draadje en hebben het gevoel dat we meer resultaat boeken.

AGR37 02-01-2014
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Ik vind de waterpik waterflosser ideaal, hij is heel fijn in gebruik maar het allerfijnste is
dat ik geen flosdraad meer nodig heb.
Bij de waterflosser heb je geen bloedend tandvlees meer en na gebruik een heerlijk fris gevoel in je mond,
je kan na gebruik je tanden poetsen en je bent er helemaal klaar voor.
Ik moest toevallig van de week naar de tandarts en kreeg een compliment dat mijn gebit er zo netjes verzorgd
uitzag geen tandplak meer aanwezig.
Hij is gebruiks vriendelijk je kan zef bepalen hoe hard het water je tanden schoon sproeit want je kunt hem
in verschillende standen zetten en er zitten veel accessoires bij voor tandplak voor als je een beugel
hebt of een plaatje, enz.
Ik ben geweldig blij met mijn waterflosser en wil niet anders meer.

carolina_e 28-12-2013
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

is eventjes wennen maar werkt zeer doeltreffend. Tanden worden zeer schoon en tandvlees word versterkt

Manouk16 27-12-2013
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Bij ons thuis wordt er te weinig geflost, simpelweg omdat het zo'n (onsmakelijk) gedoe is met draadjes. Met de waterflosser gaat dit een stuk prettiger en het resultaat mag er ook wezen. Fijn zijn alle soorten borstels en opzetstukjes. Meerdere mensen binnen het gezin maken er gebruik van en hoewel we geen beugels meer hebben kan ik me voorstellend dat het daarvoor helemaal een uitkomst is.

wietskebo 21-12-2013
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

De straal moet op stevig, anders heb ik t gevoel dat t niet veel doet. Dan houd ik mn mond weer dicht - vol - weer open - spetters in t rond ;(
De bediening van de uit-knop met 1 hand vind ik niet erg handig.
't Is niet echt mijn ding. Maar met krachtige straal heeft ie n behoorlijke uitwerking.

K4run 19-12-2013
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Even wennen, maar heerlijk voor je tanden. Tanden voelen fijn schoon na gebruik. Andere opzetstukken dan de standaard (bijv het borsteltje) is iets lastiger in gebruik, omdat de bovenkant van de waterflosser dan rondjes blijft draaien. Dit kan je wel verhelpen door een vinger tegen de bovenkant aan te houden, maar dan is schakelaar voor tijdelijk niet spuiten weer minder makkelijk te bedienen.
Dus wij gebruiken het liefst het standaardopzetstuk

Merk wel dat ik de waterflosser niet dagelijks gebruik. Kost toch 5 min extra tijd voor het tandenpoetsen.
Maar als ik m gebruik dan vind ik het erg prettig. Je tanden voelen echt schoner.

Nosreti 15-12-2013
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Wat een super apparaat. Perfect schoon gebit. Er blijft niets meer achter omdat de straal naar behoefte kan worden aangepast. Lekker groot waterreservoir. En fijn dat dit apparaat geen lege accu kent. Gewoon op het net aansluiten. De verschillende opzetstukken werken goed. Geen gedoe meer met eindeloos flossen en raggertjes die mijn tandvlees beschadigen. Een heerlijk frisse mond. De tong id. ook heel prettig te reinigen met deze waterpik/flosser. Voor mij een topproduct

bonzobrok 11-12-2013
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

super apparaat werkt teminste echt goed door waterstraal,erg tevreden ermee.dit is iets wat werkt mijn sonicare werkte echt niet

dinyfluit 11-12-2013
Geschreven voor: Waterpik WP-100 wit, blauw

Ik ben er dik tevreden mee als ik de waterpik gebruikt heb voelt mijn mond lekker fris en schoon. Het is alleen jammer dat hij nogal veel lawaai maakt. Het liefst gebruik ik hem voordat ik naar bed ga. Voor de andere mensen in huis is dat niet zo prettig.
Verder kan ik hem erg aanbevelen ik ben er erg blij mee

dinyfluit 11-12-2013

Ik ben vergeten er bij te zetten dat het water niet te koud moet zijn maar zo'n beetje op lichaam temperatuur, is het heel goed te doen. Ik heb wat tandvlees problemen en daar is hij heel prettig voor omdat je echt alles goed schoon krijgt. Met een tandenstoker of met flossen krijg je het niet zo goed schoon als met dit apparaat