Philips DiamondClean Prestige HX9992/12 Elektrische tandenborstel met SenseIQ - Reviews

• Test panel 8.1 mei 2021
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips DiamondClean Prestige HX9992/12 Elektrische tandenborstel met SenseIQ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

k************@r******** 14-09-2021

Mooie tandenborstel met matige werkende app

Philips heeft mij gevraagd om een review te plaatsen op hun website.
Philips geeft aan dat ze zowel positieve als negatieve reviews plaatsen.
Helaas weigert Philips de onderstaande review te plaatsen omdat deze niet voldoet aan hun richtlijnen.
Dan maar hier de review.

Mooie tandenborstel met matige werkende app

De tandenborstel ziet er mooi uit en poetst ook fijn. De app waar deze tandenborstel flink op leunt is echter verre van perfect. De app detecteert welk deel van je tanden je aan het poetsen bent, maar dit werkt niet lekker. Wanneer ik mijn voortanden van mijn boven of ondergebit poets, maakt het niet uit hoe ik de tandenborstel houdt, hij detecteert dat nauwelijks. Kortom de app geeft aan dat je na het poetsen je voortanden opnieuw moet poetsen. Wat ik nu dus doe is mijn tandenborstel zo houden dat de app het wel detecteert. Maar dan poets ik dus niet mijn voortanden,maar andere tanden. Niet handig voor een tandenborstel die volledig op de app leunt. Kan nergens een optie vinden om de tandenborstel te calibreren. Blijkbaar is dat er niet. De accuduur is redelijk, maar ik haal net 2 weken met 2x per dag 2 minuten poetsen. Op internet lees ik mensen die 2x zo lang halen met de accu. Hoe ze dat doen is mij een raadsel. Mooie tandenborstel maar zoals ie nu werkt echt het geld niet waard.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Poetst goed
  • Mooie oplader

Minpunten

• Leunt enorm op de app die maar matig werkt
  • Detecteert niet goed waar je poetst
  • Slechte prijs kwaliteit verhouding

r***************@a***** 10-09-2021

Ook na maanden gebruik een aanrader

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

Ik gebruik de Sonicare nu een paar maanden. Ben nog steeds zo enthousiast als in het begin. De borstel werkt nog steeds prima. Groot voordeel vind ik dat je de borstel niet vaak hoeft op te laden. Kan hem zeker een week of 8 gebruiken zonder op te laden. Met de verschillende standen kan iedereen de gewenste draaisnelheid kiezen. Gewoon een goed product dat ik iedereen aanraad.

Pluspunten

• Esthetisch mooi
  • Ligt prettig in de hand
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• iets te luidruchtig

Frank vdS 24-05-2021

Tanden poetsen 2.0; een tandenborstel met bluetooth..

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

Een prachtige tandenborstel met veel mogelijkheden.
Als eerste het uitpakken van de verpakking: de tandenborstel is verstuurd in een stevige doch exclusieve verpakking. In 1 oogopslag zie je de luxe uitstraling van de tandenborstel en het reis-etui. Alle toebehoren zijn bij geleverd zoals een 5 volt USB lader, standaard met laadstation, reis-etui met laad mogelijkheid en bijbehorende kabel en natuurlijk de tandenborstel en opzetstuk.
Na het uitpakken als eerste de tandenborstel opgeladen tot vol, de software gedownload wat eenvoudig ging via een QR-code zodat je gelijk de juiste applicatie hebt. Na het downloaden en installeren van de software dien je nog in te loggen wat kan naar keuze met je Googleaccount of e-mailadres. Het koppelen via Bluetooth gaat eenvoudig.

Tijdens de initialisatie van de software worden de standaard waardes ingesteld die je als je wil eenvoudig in de app kan aanpassen, zoals bv de felheid van het poetsen, masseren tandvlees, 'witheid' en extra aandachtsgebieden.

De eerste keer poetsen; direct na de eerste keer poetsen werd ik door de tandenborstel i.c.m. de software gewezen op de niet juiste manier van poetsen op sommige plekken van mijn gebit. Ik was op sommige plekken aan het schrobben als of ik een handtandenborstel gebruikte in plaats van een elektrische. Grappige is dat ik al jaren elektrisch poets maar nu voor het eerst gewezen wordt op de verkeerde manier van poetsen.

In het verloop van de week merkte ik dat je wel rechtop moet staan in plaats van voorovergebogen boven de wasbak; de tandenborstel registreert anders niet goed in welk kwadrant van je gebit je aan het poetsen bent en dat zie je in de app. Dit is even wennen.
Het stroomverbruik is na anderhalve week ongeveer 50%. De sonische bewegingen van de tanden borstel zijn sterker als dat ik mij weet te herinneren van mijn vorige Philips tandenborstel. Wanneer je te hard drukt tijdens het poetsen wordt je gecorrigeerd door een korte trilling in het handvat die duidelijk anders is als de trilling voor het wisselen van kwadrant.

Ik heb geen gebruik gemaakt van de automatische aanpassing van intensiteit maar heb gekozen voor de beste reiniging van mijn gebit (op aanraden van de app) waardoor de tandenborstel drie minuten op de hoogste intensiteit poetst.

Gevoelsmatig heb ik het idee dat deze tandenborstel mijn gebit gladder maakt als mijn andere elektrische borstel. Dit zou te maken kunnen hebben dat de tandenborstel in combinatie met de app je wijst op gebieden die je niet voldoende gereinigd heb en daar door langer als twee minuten aan het poetsen bent en dat dit het gladdere effect geeft.

Ik weet niet of ik deze tandenborstel zou kopen voor het bedrag wat nu gevraagd wordt. Ik zie wel de meerwaarde van de app in combinate met de app, maar zou dit langer moeten gebruiken om te kijken of het de euro's waard is.

Pluspunten

• algehele uitstraling
  • bluetooth en app; controle van poetstechniek.
  • aanpassen in app
  • gladder gevoel van gebit.

Minpunten

• kost best veel geld..

Merretje 23-05-2021

Mooie elektrische tandenborstel, werkt super!

Wat een prachtige elektrische tandenborstel is dit, qua looks en nog belangrijker; de werking. Het design is strak, modern en chique blauw gekleurd. Er wordt tevens een kleine etui met oplader bijgeleverd, handig en ook wel verwacht, gezien de prijsklasse. Na installatie van de app heb ik als eerste actie de instructie-filmpjes bekeken en deze waren kort en duidelijk. Hij werd opgeladen geleverd en ik kon meteen aan de slag. Dat was een nieuwe ervaring gezien ik nog niet had kennisgemaakt met de sonische technologie. Ik was gewend nogal te schrobben en de borstel vrij 'onachtzaam en wild' door mijn mond te bewegen. Nou, met deze borstel doe je dat dus niet, je wordt via de app meegenomen in een route door je mond en hierdoor ging ik heel bewust poetsen, met aandacht en beleid, goed voor iemand met gevoelige tanden. Elke keer poets ik met behulp van de app, om op deze manier goed bij de les te blijven, geen gedeeltes over te slaan en extra aandacht te geven aan een paar plekjes met verkleuringen. Mijn tanden voelen schoner en ik zie dat de vlekjes iets zijn verminderd, fijn! De volgende test volgt binnenkort bij de tandarts, ik ben benieuwd of zij ook verbeteringen waarneemt. Een aantal maal gebeurde het dat ik geen juiste feedback kreeg via de app over het poetsen (het aantal minuten), de verbinding was goed, en ik weet niet hoe dit kwam, dus dit is wellicht een verbeterpunt.
Mijn algehele conclusie is: dit is een elektrische tandenborstel 3.0 ervaring.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • licht-gewicht
  • door app en feedback bewuster poetsen
  • gebit voelt schoner, gladder

Minpunten

• feedback via de app klopte niet altijd

Juliette Peperkamp 23-05-2021

Echt een aanrader

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

Ik ben zeer tevreden over deze elektrische tandenborstel. Ik had al een elektrische tandenborstel, deze kost wel meer maar werkt ook vele malen beter dan mijn huidige tandenborstel. Om te beginnen met het uiterlijk van de tandenborstel, deze ziet er heel chic en strak uit ook vanwege de champagnekleur. Je krijgt ook nog een mooi oplaadreisetui meegeleverd zodat je je luxe tandenborstel veilig kunt vervoeren. Dit is alleen nog maar het uiterlijk van de tandenborstel. Maar wat een fijne tandenborstel is het! Het maakt mijn tanden veel beter schoon en ze voelen heerlijk glad aan na een poetsbeurt. De tandenborstel zelf is niet rond maar heeft de vorm van een gewone tandenborstel en bereikt daardoor moeiteloos alle lastige plekken. De tandenborstel is heel makkelijk in het gebruik en ligt lekker in de hand. De tandenborstel past zelf de intensiteit en de poetsstand aan en dat is echt heel erg prettig en makkelijk. Ik heb niet eerder een tandenborstel gehad met zoveel mogelijkheden en snufjes maar het werkt echt perfect. Het downloaden van de app is ook heel makkelijk en niet veel werk. En echt ongelooflijk wat voor feedback je krijgt na je poetsbeurt. Het is echt een aanrader!! Het heeft mij echt geholpen om mijn tanden nog beter te poetsen. Ik dacht al dat ik dat deed maar door het gebruik van deze tandenborstel met bijbehorende app word je nog beter gewezen op je poetsgedrag. Kortom deze tandenborstel is zijn geld meer dan waard!

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • reinigt grondig
  • mooi uiterlijk
  • handige app

a72 23-05-2021

Super tandenborstel, zeker een aanrader

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

Ik mocht deze tandenborstel testen via Kieskeurig. De tandenborstel heeft een luxe uitstraling en de kleur is mooi. De bijgeleverde beschrijving is kort, dus het is handig om de volledig handleiding online te bekijken/downloaden. Hier staat alles duidelijk in beschreven, zodat je direct kan beginnen. De app die je kan downloaden en gebruiken is heel duidelijk en super om te gebruiken. Je ziet hier je poetsgedrag en geeft verbetertips. De tandenborstel ligt goed in de hand en is licht. Je kan kiezen uit verschillende standen, wat prettig is. Deze tandenborstel maakt het gebit heel goed schoon. het geeft een fris en schoon gevoel na de poetsbeurt. Ik zou deze tandenborstel zeker aanraden!

Pluspunten

• schoon gebit
  • resultaat
  • makkelijk in de hand
  • app

Luna90 23-05-2021

Prachtige tandenborstel, maar het poetsen is even wennen

Uiterlijk
Wat meteen opvalt aan deze tandenborstel en voor mij eigenlijk gelijk het grootste pluspunt is, is hoe mooi die is. Hij ziet er nog chiquer uit dan op de afbeeldingen te zien is, en is echt een eyecatcher in de badkamer. Hij is ook erg licht, wat zowel fijn in de hand ligt als handig is voor het meenemen op vakantie. Daarvoor is ook gelijk het reisetui echt een top toevoeging. Naast dat ook die er erg chique uitziet, kun je ‘m ook nog eens gebruiken om onderweg op te laden, wat een grote pro is (dan hoef je namelijk ook niet een extra oplader mee te nemen, maar kun je gewoon die van je telefoon gebruiken).

App
Ik vind de App een leuke extra, maar het voegt toch minder toe dan ik had verwacht. Het synct alleen als je bluetooth aan staat, waardoor je echt bewust je telefoon er bij moet pakken tijdens het poetsen.

Opladen
De oplader is echt geweldig, in plaats van zo’n lelijk wit ding met een pinnetje, is ie volledig draadloos (of nou ja, hij zit natuurlijk wel in het stopcontact, maar werkt verder zoals een draadloze telefoon oplader). Je zet je tandenborstel er zonder na te denken op elke avond, zodat je nooit meer met een lege tandenborstel zit. Dit voegt enorm toe aan hoe mooi die in de badkamer staat ook.

Poetsen
Dat is wel het enige jammere; ik vind ‘m niet zo lekker poetsen. Ik poets al jaren elektrisch met een ander merk, en kan aan het vibrerende van deze Phillips niet echt wennen. Het maakt ook veel meer geluid. M’n tanden voelen wel harstikke schoon, maar ik merk dat ik er steeds wat eerder mee stop omdat ik het getril niet zo fijn vind.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Reisetui en oplader

Minpunten

• Vibratie

Robert Peperkamp 23-05-2021

Aanrader voor een mooi gebit

Geschreven voor: Philips HX9992 bruin

Wat een uitstekende tandenborstel! De prijs is zeker niet laag, maar is het het meer dan waard. Buiten het feit dat de sonicare 9900 er esthetisch mooi uitziet, ligt deze ook nog eens heel fijn in de hand.

De sonicare is zeer krachtig, je hoeft de borstel maar heel losjes vast te houden en deze doet zijn werk. Heel handig dat er verschillende standen op zitten en dat na elke 20 seconden de borstel heel eventjes stopt, zodat je niet hoeft te tellen hoe lang je aan het poetsen bent.

Makkelijk dat de sterkte en intensiteit van het poetsen automatisch wordt afgestemd op je poetsgedrag. Wat hierbij kan helpen is de Philips Sonicare App. Ontzettend handig om tijdens het poetsen al tips te krijgen over je poetsgedrag. Als je klaar bent met poetsen zie je het resultaat in de app. Alle onderdelen komen hierin terug. Qua tijd, poetsdruk, dekking, greep, schrobben etc.

Zoals gezegd is dit een krachtige borstel. De batterij werk prima tnt. Ik heb hem 2 weken geleden na ontvangst opgeladen en is nu nog net zo krachtig als in het begin.

Om de borstel mee op reis te nemen zit er een praktische etui bij met usb aansluiting.

Het enige minpuntje vind ik het geluid. Deze is wat mij betreft aan de harde kant.
Verder een uitstekende borstel die ik iedereen zou aanraden.

Pluspunten

• Krachtigheid
  • Gebruikersopties
  • Langdurig krachtige batterij
  • Handige App met tips

Minpunten

• Geluid

Inge 22-05-2021

Gebruiksvriendelijke tandenborstel met luxe uitstraling!

De Philips Sonicare Prestige heeft een hele luxe uitstraling. De donkerblauwe matte metallic kleur van de tandenborstel gecombineerd met de koperkleurige accenten maken het een echte eyecatcher. De bijgeleverde reisetui maakt het compleet. Niet alleen heeft deze een luxe uitstraling, ik vind het ook een heel groot plus punt dat je de tandenborstel in het reisetui op kunt laden. Hierdoor kun je de tandenborstel niet alleen veilig en hygiënisch meenemen op reis, je hebt zo ook altijd je oplader bij je.

De tandenborstel ligt erg fijn in de hand en is een stuk lichter dan ik gewend ben van andere elektrische tandenborstels. Je kunt intensiteit op 3 standen instellen, wat aangegeven wordt met lampjes. De senseIQ, registreert hoe je poetst, hier word je ook visueel op attent gemaakt doordat er een lampje gaat knipperen. Paars voor als je druk niet goed is en oranje als je schrobt. Dit geeft ook al aan dat poetsen met deze sonische tandenborstel heel licht en makkelijk is. Je hoeft als het ware alleen de borstel over je tanden te leiden.

De tandenborstel is via bluetooth te verbinden met de Philips Sonicare App. De in gebruik name van zowel de tandenborstel als de app zijn erg gebruiksvriendelijk. Er zijn veel instelmogelijkheden waaronder ook de persoonlijke aandachtspunten zoals tandplakophoping, bloedend tandvlees, mogelijke gaatjes etc. Ook de poetsduur is via de app in te stellen. Tijdens het poetsen geeft de tandenborstel 6x een tril signaal om te verplaatsen naar een ander poetsvlak. Dat is een makkelijke reminder onder het poetsen ook als je de app niet gebruikt. Als de ingestelde poetsduur verstreken is schakelt de tandenborstel automatisch uit.

Mijn tanden voelden gladder aan na het poetsen met deze tandenborstel en voor mijn gevoel werkt deze ook effectief tegen (koffie) aanslag op de tanden. Ook is er een verbetering opgetreden in de gevoeligheid van mijn tandvlees. Het gebruik van de app voor het effectief poetsen vergt enige oefening en loopt ook niet helemaal synchroon met de tandenborstel. De app kan een aanvulling zijn, maakt het poetsen in het begin wel omslachtiger. Voordeel is dat je naar eigen behoefte de app wel of niet kunt gebruiken, al kun je dan waarschijnlijk niet het optimale gebruiksgemak eruit halen.

Pluspunten

• Luxe en degelijke tandenborstel
  • Reisetui met geïntegreerde oplader
  • Poets advies
  • Persoonlijke instelmogelijkheden

Minpunten

• App loopt niet helemaal synchroon

Laura 22-05-2021

prima tandenborstel, maar moet nog geoptimaliseerd worden

De doos heeft een strakke vormgeving en het plaatje klopt ook met wat je ziet als je de doos openmaakt. De tandenborstel en accessoires vind ik een luxe uitstraling hebben. De behuizing voelt zacht en houdt prettig vast. In een bijgeleverde etui kun je de tandenborstel en borstelkop doen, makkelijk om op die manier mee te nemen op reis en daarnaast vind ik het ook hygiënischer dan los in een toilettas doen. Het etui heeft een stekkeraansluiting, waarmee je tandenborstel in het etui kan opladen. Dit maakt hem onderscheidend ten opzichte van andere tandenborstels die ik gebruikt heb.

Op de tandenborstel zitten 3 standen, zichtbaar in de vorm van een knop met 3 bolletjes. Afhankelijk van de stand geven er 1, 2 of 3 licht. Deze knop zit vlak onder de aan/uitknop. Je kunt de snelheid veranderen door hierop te drukken. Ik merk dat ik vooral in het begin wat moeite heb om deze knop te bedienen, omdat de knop niet uitsteekt of voelbaar is. Het is zoeken naar de juiste druk van mijn vingers waarop de tandenborstel reageert. De feedback van de knop krijg je via een piepje, en de 3 lichtgevende bolletjes. Tijdens het poetsen kan ik de knoppen niet zien. Hierdoor komt het wel voor dat ik de aan/uit knop per ongeluk indruk in plaats van de snelheid wijzig of er gebeurd niks omdat ik naast de knoppen druk.

Het is prettig dat de tandenborstel drie standen heeft. Ik heb zelf last van wat terugtrekkend tandvlees en op gevoelige plekken vond ik het fijn om de tandenborstel op een lagere stand te zetten.

Door de vorm van de borstelkop kom je zeer gemakkelijk bij je achterste tanden. Dit is een voordeel ten opzichte van andere tandenborstels die ik heb geprobeerd. Wel liggen de haartjes van de borstelkop vrij ver uit elkaar, waardoor ik mij soms afvroeg of op elke plek echt goed genoeg gepoetst is.

Bij de app die je kunt installeren voor deze tandenborstel is het grappig dat je hulp krijgt bij het tandenpoetsen. De app ziet alleen niet waar je bent tijdens het poetsen, dus die wijst bijvoorbeeld links boven aan, maar als je rechts boven poetst zie je op het plaatje de tanden links boven witter worden. Hij geeft je dus meer een opdracht wat je moet doen, in plaats van dat je feedback krijgt wat je gedaan hebt.

De app heeft een teller, die van 2 minuten afloopt naar 0. Hierin zou elke sectie van je gebit aan bod moeten komen. Echter, soms sloeg hij delen over waardoor je in die 2 minuten dus niet overal geweest bent. Je krijg dan een ‘ herkansing’, in de vorm van extra tijd om je overgeslagen delen te poetsen. Dit was echter niet altijd toereikend om in de app al je tanden ‘ wit te krijgen’. Hierdoor lijkt het dan alsof ik niet goed genoeg gepoetst had. Na de herkansing is het namelijk klaar en kun je de prestatie niet meer verbeteren. Als je hierna opnieuw begint, dan start er weer een nieuwe sessie.

Ook geeft de app bij het starten telkens aan dat ik de tandenborstel op de lader moet zetten en daarna er af voordat deze start met de poetssessie. Ik heb het een paar keer meegemaakt dat als ik de tandenborstel er weer af haalde dat de app niet gelijk al startte toen ik ging poetsen. Met name als je onderweg bent en alleen het etui meehebt is het vervelend om de tandenborstel weer in de oplader te moeten stoppen om de poetssessie-functie in de app te starten.

Ik merkte dat ik de app na een paar dagen poetsen wel gezien had. Dit heeft er ook mee te maken dat mijn telefoon vrijwel altijd ’s avonds leeg is en tijdens het tandenpoetsen gelijk aan de oplader gaat waardoor ik deze dus niet meer in de buurt van de wastafel heb liggen. Daarnaast weinig ruimte om mijn telefoon neer te leggen, dit is wel echt belangrijk omdat poetsen me je telefoon in de hand niet te doen is.

Wat ik vervelend vind bij deze tandenborstel, is dat deze tijdens het poetsen soms zomaar stopt. Ik heb geprobeerd mijn handen anders te plaatsen omdat ik dacht dat misschien mijn vingers op de knop drukte, maar dit bleek niet het geval te zijn. Dit komt tot nu toe bij elke keer tandenpoetsen voor.

Als ik kijk naar de prijs en kwaliteit verwacht ik wel voor deze prijs dat een tandenborstel niet uit zichzelf stopt tijdens het poetsen. Ook denk ik dat de app nog te optimaliseren is in het gebruik en dat de knoppen op de tandenborstel nog betere feedback kunnen geven. De uitstraling is wel passend bij de prijs, ik had wel gelijk het idee dat het een luxe apparaat is met bijbehorende accessoires zoals het etui waar je de tandenborstel in kan doen en deze gelijk oplaad.

Pluspunten

• Luxe uitstraling
  • Borstel komt goed bij de achterste tanden
  • Handige etui met oplaadfunctie
  • Houdt prettig vast

Minpunten

• Stopt uit zichzelf tijdens het poetsen
  • App werkt nog niet optimaal
  • Feedback van de knoppen kan beter
  • App verveeld snel

Rutger 22-05-2021

Fantastische tandenborstel, absolute aanrader.

Een strak design. Zodra je het aanraakt lichten er blauwe lampjes op en verbindt die met de app. Hierin kan je allerlei dingen naar wens instellen, zodat het naar ieders wens is of wat je wil bereiken met elke poetsbeurt. Je kan zelfs instellen waar je begint en ook qua intensiteit en het programma. Alles wijst zichzelf.
De tandenborstel geeft om de zoveel tijd een tijdsindicatie aan wat een prettige feedback is.
Hij maakt stukken minder lawaai dan mijn vorige elektrische tandenborstel.
Na elke poetsbeurt krijg je een overview te zien van en eventuele tips. Dit maakt het erg inzichtelijk.
Ook de oplader en de hoes is prachtig vormgegeven.
Ik heb het idee dat deze tandenborstel stukken beter reinigt, veel meer omwentelingen maakt en prettiger werkt dan welke tandenborstel ook in het verleden.
Hiermee wordt tandenborstel haast leuk.
Al met al een fantastisch product!

Pluspunten

• Strak design
  • Goede werking app
  • Reiniging
  • Verschillende programma's
  • Feedback

Minpunten

• App zou nog beter kunnen