Oral-B iO - 9n - Elektrische Tandenborstel Wit Powered By Braun - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Beste deals -3% prijsdaling
  • Test panel 8.9 jul 2020
  • DEC 2021
Bekijk 5 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Sylvio 11-02-2024

Vol met Schimmel brokken in de IO schacht

De elektrische IO borstel poetst fijn. Ik moest even wennen omdat deze iets groter is. En de trillingen zijn anders. Mijn gebit voelt schoon, verder prima.

MAAR DAN! Ik poets nu ongeveer 6 maanden met de IO. Routinematig spoel ik de borstel en handdruk na elk gebruik goed af op aan en onder stromend water. Vervolgens altijd afschudden van overtollig water, goed drogen en rechtop staand. Borstel apart te drogen.

SCHRIK NIET: opeens zag ik iets zwarts op de schacht van de bovenkant van duet handstuk. Ik dacht dat het een beetje zwart was enkel aan de bovenkant van de schacht. Ik schrok me rot en werd er misselijk van hoeveel zwarte rommel, gewoon klonten en brokken aan zwarte rommel er in de gehele schacht waar de borstel op zit. Dat is ruim 2 cm rondom de gehele schacht. Ik heb het met een tandenstoker schoon gemaakt. Ik was erg lang bezig en de rommel hield niet op.
Dit heeft niets te maken met onhygiënisch gebruik. Door de ruimte in de schacht kan gewoon schimmel vormen. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed voor je is. Hierdoor raken de opzet stukken ook sneller beschimmeld.

Dit had beter in de handleiding aangegeven kunnen worden, en dan zuiverings tabletten of zakjes meegeleverd kunnen worden.

Ik overweeg weer terug te gaan naar de oude versie, omdat daar geen rommel tussen kan zitten. Wel in de holte van de borstel, dan maar eerder vervangen. Maar bij de IO is dat niet te doen. Desnoods dan maar weer ouderwets naar de hand tandenborstel, dat is vele malen schoner.

IK RAAD DE ORAL B IO NIET AAN. Qua prijs niet, levensduur niet en vooral de hygiëne niet.

Pluspunten

• Poetst fijn
  • Ligt goed in de hand
  • De oude oral B is beter

Minpunten

• Schimmel in de schacht, onhygiënisch
  • Schimmel in de opzet stukken
  • Duur

Klant 16-11-2023
  • Product gekregen

Ruimte tussen kop en apparaat geeft schimmel

Ik was uiteraard erg blij zo'n mooie, goede tandenborstel te krijgen. Toen ik zag wat hij kost schrok ik echter enorm. Ook nieuwe borsteltjes zijn niet te betalen! Wat ik vooral heel jammer vind, is dat ondanks goed uitspoelen en drogen er schimmel ontstaat in het apparaat. De kop sluit niet goed genoeg aan op het apparaat, waardoor er toch water doorgeen blijft sijpelen. Deze schimmelvorming is wel het laatste wat je wil in een tandenborstel! Echt heel vies! Voor zo'n hoge prijs zou ik meer verwachten. Ik zie de meerwaarde niet in vergelijking met de oudere modellen. De app gebruik ik niet.

Pluspunten

• Poetst fijn
  • Geeft aan of je te hard/zacht poetst

Minpunten

• Veel te duur
  • Geeft makkelijk schimmelvorming
  • Nieuwe borsteltjes duur

Jeroen 23-08-2023

Poetst goed maar ook kwalen

Gekocht om dat hij goed aanbevolen stond ik heb hem nu ongeveer 2 à 2,5 jaar hij viel regelmatig uit terwijl hij voor het poetsen op 68% stond soms ook van de lader dat hij niet aan wilde nu wil hij helemaal niet meer aan en er lijkt vocht/water in het beeldschermpje te staan contact opgenomen met braun ik kan hem nu opsturen voor controle en als het een fabrieksfout is wordt hij gerepareerd/vervangen als het iets anders is dan krijg ik reparatie/controle kosten in rekening gebracht ik vind het wel slecht dat hij eigenlijk zo snel stuk is aangezien hij niet goedkoop was hij poetste wel super toen hij goed was

Pluspunten

• Poetsen

Minpunten

• Slechte levensduur
  • Toch niet waterdicht

d************@h********** 24-05-2023

Accu direct na opladen leeg

Tandenborstel op aanraden tandarts gekocht. In eerste instantie: wow! Echter, na 4 maanden gelijk na het opladen op 0. Opgestuurd, vervangend gekregen. En nu 6 maanden later, precies zelfde probleem.... Erg teleurgesteld. Te meer omdat als ie het diet, het een erg fijne grondige tandenborstel is.... Kijk nu toch maar om naar een andere tandenborstel. Deze is wel erg duur op deze manier :-(

Pluspunten

• Grondige poetsbeurt

Minpunten

• Accus direct leeg
  • Erg duur

j*********@g******** 07-04-2023

De poets functie is prima echter moet hij continu op de lader, langer dan 2 dagen zonder opladen is niet mogelijk. Tandenborstel is nog geen 3 maanden oud.

Pluspunten

• Poetst fijn

Minpunten

• Erg snel leeg

m*************@g******** 25-01-2023
  • Product gekregen

Ik vind de oral b ik een waardeloos product na drie maanden ging hij van vier weken gebruiken zonder opladen naar twee tot vier dagen. En dit was niet mijn eerste oral b die zo slecht was. De eerste maanden doen ze het goed maar daarna is het elke week opladen geblazen. En dat voor een product dat naar verhouding erg duur is.

Pluspunten

• Eerste drie maanden goed

Minpunten

• Na drie maanden elke twee tot vier dagen opladen
  • Borstels zijn hartstikke duur

MG 31-12-2022

Slechte service ORAL-B
Ik heb 2 jaar terug een Oral-B iO 9N voor € 297,-- gekocht, de garantie is 3 mnd verlopen.
Het apparaat is kapot, laadt niet meer op.
Contact opgenomen met Oral, helaas kunnen niets
doen. Advies om een nieuwe te kopen, omdat reparatie duurder zal uitvallen. Konden mij wel een kleine korting geven, ongeveer 10 procent.
Wat een top service een tandenborstel van € 297,--,
die na 2 jaar al kapot is. En dan aangeven dat zij niets kunnen doen. Ik had eerder jaren lang Philips gebruikt, en daar was ik echt dik tevreden over.
Vooral het service bij Philips was gewoon top.
Ben zeer teleurgesteld in Oral.

Datum van ervaring: 29 december 2022

V**O.kl****en@l**e.com 28-10-2022
Fijne tandenborstel die aangeeft wanneer je te hard of te zacht poetst. Enorm tevreden.

Rick 26-08-2022

Teleurstellend product en customer support

Ondanks vele positieve reviews ben ik zeer teleurgesteld....in eerste instantie doordat er een lek in de tandenborstel zat waardoor olie in mijn mond kwam en in tweede instantie dat de customer support hier volledig aan voorbij ging en begon over schimmel.

Voor deze prijs verwacht ik een beter product en zeker serieus genomen te worden bij klachten. Voor mij in ieder geval nooit meer iets van Oral.

Pluspunten

• goede app

Minpunten

• duurzaamheid (olie lek)
  • customer support
  • prijs

Georgsee 06-01-2022

Dit is een goede elektrische tandenborstel.

Ik heb voor de Oral-B IO 9 N zwart elektrische tandenborstel gekozen omdat Oral een goed betrouwbaar merk is, in de beschrijving staat dat het tandplak goed verwijderd, ik heb helaas veel last van tandplak vorming op mijn tanden. Na het 2 weken gebruikt te hebben voelt het na
De tanden poetsen aan alsof ik bij de mondhygiëniste ben geweest. Ik ben alom tevreden over deze aankoop.

Pluspunten

• Poetst goed
  • Licht goed in de hand

Minpunten

• Oplader is wankel

Joyke 20-10-2020

Mooie tandenborstel om te zien. Poets prima. De poets-app
Is leuk maar waardeloos. Hij geeft goed gepoetste tanden aan die nog geen borstel gezien gezien hebben en je poets aan een kant de vulling er bijna vanaf en de app geeft aan dat je aan de andere kant aan het poetsen bent. Uiteindelijk toch gelikt, geeft hij aan dat je te lang gepoetst hebt. Ja daaaafg, na een week ben ik klaar met de app.

Pluspunten

• Poetsen
  • Vormgeving

Minpunten

• Waardeloze poets app
  • Te weinig houdertjes voor tandenborstelopzet (2)

JDupont 12-10-2020

Ik gebruik de elektrische tandenborstel nu een aantal weken en het werkt heel goed. De tandenborstel is fijn in het gebruik en het duurt meer dan een week voordat ik de borstel weer moet opladen. De borstel heeft meerdere poetstanden en is dus ook zeer geschikt voor mensen met gevoelige tanden en tandvlees.
De borstel heeft sensors aan de bovenkant die opkleuren wanneer je goed poetst of juist te hard.

Pluspunten

• kwaliteit

Dimitri B. 25-08-2020

Dit is de toekomst van tandenpoetsen!

Mag ik dit nog een tandenborstel noemen, of noem ik het eerder het meest fantastische speelgoed voor volwassenen van het jaar 2020? Ik denk dat ik voor mijzelf voor de laatste optie dien te gaan. Ik hou van een proper gebit, maar kijk best hard tegenop deze dagdagelijkse taak. Deze revolutionaire tandenborstel brengt daar zonder twijfel verandering in. Zowel de verpakking, de kwalitatieve materialen, als de 'stof' die je vasthoudt zijn niet te vergelijken met welke elektrische tandenborstel dan ook. De tandenborstel is vrij makkelijk in te stellen met de Oral-B-applicatie voor je smartphone (eveneens een zeer leuke extra voor zij die houden van controle en cijfers, waaronder ikzelf). Tot mijn grootste verbazing was het stille geluid van deze tandenborstel, de zeer correcte opvolging van de 3D-tracking, en het aangename gevoel in mijn mond. Ik heb deze tandenborstel nu enkele dagen in gebruik, maar merk meteen verschil aan mijn tandvlees en algemene netheid van mijn gebit. Ik hou enorm van technologie, maar had nooit verwacht dan een tandenborstel zo ver zou kunnen geraken, wat een topper dus. Ik kan ongeveer 12 keer poetsen met één volle batterij. Het kleuren OLED-scherm geeft perfect weer hoeveel % batterij je nog hebt. Opladen gaat op 1-2-3 en neemt amper 2-3 uurtjes in beslag (dan spreek ik over van 0-100%). Door het testen van dit product ben ik meteen overtuigd van dit knap staaltje technologie, en ga ik voor geen andere tandenborstel meer. Als leuke extra zit er ook een luxueuze reisetui in de verpakking die niet alleen de tandenborstel en het borsteltje zelf beschermt, maar ook eenvoudig de tandenborstel kan opladen.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Poetskwaliteit
  • 3D-tracking
  • Kwalitatieve materialen
  • Oral-B-applicatie

Minpunten

• Geen minpunten

janjaapjuh 08-09-2020

Hoe heeft u het product mogen testen?

mell92 21-08-2020

Slimste tandenborstel!

Wat een super mooi strak design, door het ontwerp was ik eigenlijk stiekem al verkocht! Eindelijk een tandenborstel die me alles kon vertellen. Het leuke er aan is dat je niet alleen de taal en licht kan aanpassen voor je eigen maar ook nog eens dat je met de app alle info hebt vanwege de 3D tracking van jou gebit. Tijdens het testen van deze tandenborstel viel op hoe licht gewicht deze borstel is maar ook gebruiksvriendelijk. Tussen poetsstanden wisselen is nog nooit zo gemakkelijk geweest als ook de ingebouwde timers. Mijn vorig exemplaar moest ik maar liefst een volle dag laten opladen voor ik terug een volle batterij had, dit pracht exemplaar MAAR 3 uurtjes en je kan er terug tegen! Het is een kleine investering voor dit pracht toestel maar je haalt het er meer als dubbel uit.

Pluspunten

• Oplaadsnelheid
  • Info app
  • aanpasbaar licht

Minpunten

• Geen!

Olivia 19-08-2020

Futuristische en goede tandenborstel

Ik ben echt verschoten van de kwaliteit van dit toestel. Het display is prachtig en de app werkt perfect. Ik word stap voor stap begeleid in het volledig poetsen van elke tand! Ik denk dat ik nog nooit zo volledig heb kunnen poetsen, en dat voel ik nu dagelijks aan mijn tanden. Ik ben deze tandenborstel nu 3 weken aan het gebruiken en ik wil niet meer terug. De app, display, het design en de magnetische oplader stralen top kwaliteit uit. Beste tandenborstel dat ik ooit heb gebruikt!

Pluspunten

• App
  • Batterij

Aline Strobbe 03-08-2020

Aangenamer poetsen met een high-tech tandenborstel

Ondertussen heb ik deze tandenborstel een drietal weken in gebruik. Ik herinner me nog heel goed het gevoel toen ik hem uit de verpakking haalde. Hij zag er direct anders uit dan de andere gekende tandenborstels. Een mooi design, zwart wat toch wat meer uitstraalt dan een witte tandenborstel en de speciale knop. Ik had er direct hoge verwachtingen van. De tandenborstel heeft ook een reisettui en een oplader die tevens geavanceerder is. Enkel een plaatje waar je de borstel moet opzetten, geen gepruts meer op het zoals de andere tandenborstels in te pluggen. Bij het gebruik van de tandenborstel valt direct het geluid op. Dit is veel stiller dan je gewend bent. De borstel draait ook anders. De borstel heeft verschillende standen die je kan gebruiken. Eerst probeerde is de gewone stand maar hier had ik direct op verscheidene plaatsen bloedend tandvlees. Met de very sensitive stand stelt dit probleem zich niet meer (niet onbelangrijk: ik heb wel gevoelig tandvlees). Ik was dan ook eerst kritisch gezien ik met mijn oude tandenborstel nooit problemen had. Maar na twee weken is mijn mening hier dan ook bijgedraaid. De borsel is aangenaam in gebruik, en ik heb het idee dat hij wel wat beter poetst. Verder is het ook zeer handig dat de borstel aangeeft hoeveel percentage hij nog heeft. Geen gedoe met de borstel die leeg geraakt en plots uitvalt. Je weet direct wanneer je hem het best oplaadt. De batterijduur is meer dan voldoende en iets beter dan een andere tandenborstel. Verder geeft hij ook aan of je goed aan het poetsen bent door een groene rand. Dit helpt wel om te weten of je goed bezig bent. Ook de timer op de borstel is een handigheid. Ik weet dat ik geen twee minuten poets maar op deze tandenborstel zie je de seconden aantikken waardoor je toch net dat duwtje krijgt om naar twee minuten te gaan. De app werkt trouwens ook heel goed. Ik moet meegeven dat ik hem in het begin wel vaak gebruikte maar nu echter amper. Je hebt een idee hoe je moet poetsen, welke zones je goed doet, welke je vergeet enz. Maar het is toch een gedoel om altijd die GSM bij de hand te hebben. De enige minpuntjes die ik zelf ondervind, is dat de kop vrij speciaal is en dus niet compatibel met de andere koppen van Oral B en dat ik de prijs toch wel net iets te duur vind.

Pluspunten

• Stille tandenborstel
  • Veel standen
  • High-tech
  • Stijlvol

Minpunten

• Kop niet compatibel met andere oral B
  • Duur

BiancaJ 03-08-2020

Super innovatieve tandenblrstel

De doos van deze tandenborstel openen was een feest op zich. De tandenborstel ziet er strak uit. Het opbergdoosje om de tandenborstel in te doen was een leuke verrassing. Zeer handig om de tandenborstel mee te nemen op vakantie. Tijdens het testen alle snufjes kunnen ontdekken. Buiten het feit dat deze tandenborstel uitstekend poetst, heeft hij nog leuke snufjes. Zo is er een app waarmee je jouw tandenborstel verbind. Deze app houdt bij wanneer je poetst, hoelang en waar je poetst. Hij laat zien welke tanden je het meest of het langst poetst. En geeft advies hoe je beter kan poetsen. Echt geweldig. Daarnaast staat er een klokje op de tandenborstel die laat zien hoelang je al aan het poetsen bent. Zeer gemakkelijk. Ik dacht voor het testen dat elke elektrische tandenborstel ongeveer hetzelfde zou zijn. Maar niets is minder waar. Wat een verschil. De oral-b io serie 9N black is de Ferrari van de tandenborstels. Super toestel, ik ben er super blij mee ne kan niet meer zonder.

• Innovatief

Chicolas02 31-07-2020

Professioneel gevoel

Na verschillende jaren elektrisch te poetsen, stapte ik een aantal jaren terug naar een klassieke tandenborstel. Toch was dit al die tijd niet wat het moest zijn. Ondertussen heb ik een aantal weken de oral-B iO 9n. Na dit toestel een tijdje te kunnen testen, kan ik maar 1 ding zeggen... ONGELOFELIJK . Bij het openen van de verpakking, zie je meteen dat het hier om een andere klasse van tandenborstel gaat. Strak design, mooie opbergdoos met externe batterij en een mooi display waarop je door de verschillende programmas kan bladeren. Dagelijks programma, whitening, frisse adem... Innovatief en enorm efficiënt. Tijdens het poetsen heb je een indicatielampje dat aangeeft of je al dan niet te veel druk zet. Voor mezelf is dit een enorme hulp aangezien ik gevoelig tandvlees heb. Bovendien kan je de duurtijd van je poetsbeurt bijhouden! Nooit meer te kort poetsen dus! Daarnaast kan je de tandenborstel linken met een applicatie. Hier krijg je omnieuw een overzicht over de verschillende opties. Zeer aangenaam en een grote motivatie om goed te poetsen. Als je veel belang hecht aan je gebit, moet je voor de Oral-B iO 9n gaan. Dit toestel is in geen enkel opzicht te vergelijken met een klassieke elektrische tandenborstel. Zowel het design als performance zorgt voor een professioneel gevoel.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Extra's
  • Applicatie
  • Performance

Minpunten

• Kopstukken niet overal verkrijgbaar

Cedric 30-07-2020

Fijn poetsgevoel voor een beter resultaat

Tijdens het testen van dit product, was ik aangenaam verrast over de baanbrekende vernieuwing van deze tandenborstel. Wat onmiddellijk opvalt is dat de tandenborstel een stuk stiller is tegenover eerdere modellen. De borstel beweegt namelijk veel subtieler door zogenaamde microtrillingen wat je ook duidelijk voelt tijdens het poetsen. Het geeft echt een zalig, sterk poetsend gevoel.

Wat ik vooral heel goed vind aan de iO tandenborstel is dat er een OLED-scherm op de tandenborstel zit waardoor je heel snel de tijd kan zien. Verder kan je daar ook visueel scrollen tussen de verschillende modi.

De tandenborstel poetst echt fijn, en ik heb de indruk dat deze ook veel beter poetst. Samen met de app kan je heel goed zien waar je beter moet poetsen. De ring zelf wordt groen als je voldoende druk uitoefent, zo kan je nooit meer te hard of te weinig druk geven. Verder doe je ook heel lang met de batterij.

Verder wordt deze borstel geleverd in een luxueus uitziende doos, samen met een magnetische oplader en een reiscase.
Ik kan deze borstel zeker en vast aanbevelen.

Pluspunten

• Fijn poetsgevoel
  • Lange accuduur
  • App

Dannyh070 29-07-2020

Een volwaardige elektrische tandenborstel

Sinds een aantal weken gebruik ik de oral b IO 9. Hij wordt geleverd met een reisetui, draadloze magnetische oplader en docking station. Hij is zwart van kleur met een klein display die aangeeft op welke poetsstand hij staat, een timer en geeft middels een trilling aan dat je moet veranderen naar een ander gebied van het gebit zodat je geen tanden overslaat. Je hebt zeven poetsstanden die je handmatig tijdens het poetsen kan instellen. Aan de bovenkant van de tandenborstel bevind zich een ring die opkleurt wanneer je goed poetst of te hard. Je kan de tandenborstel koppelen aan de oral b app om je poetsgedrag te bepalen en om te zien welke gebieden je hebt overgeslagen.
Ik ben zeer tevreden over het poetsresultaat en raad de tandenborstel ook zeker aan. Houdt er wel rekening mee dat de bijpassende borstel niet universeel zijn met de andere oral b tandenborstels.

Pluspunten

• Verschillende poetstanden
  • Magnetische oplaadstandaartd
  • batterijduur
  • Display

Minpunten

• Geluid van de tandenborstel
  • Borstels niet universeel met andere oral b

Anoniempje3800 28-07-2020

De tandenborstel die ik onlangs heb mogen testen heeft mij aangenaam verrast. Het model heeft een klassieke look die denk ik iedereen wel kan appreciëren en ook de travel case is een handige accessoire. De batterij duur was ook zeer goed en je kan gemakkelijk meerdere dagen zonder opladen. De opties maken het gemakkelijk om de tandenborstel naar jou wil te personaliseren en er is voor ieder type wel iets. Of iedereen zoveel opties nodig heeft is een andere kwestie. Persoonlijk gebruik ik maar 2 van de 7 opties dus moet je je wel afvragen of het de prijs waard is voor jou. Als laatste is de app een leuke extra, maar de nauwkeurigheid is niet optimaal. Wel helpt het met meer bewust te poetsen en zal je zo zeker een beter resultaat hebben. Over het algemeen ben ik dus wel tevreden.

Minpunten

• Prijs

HelenaE 28-07-2020

Super tandenborstel

Tot op heden had ik een basis elektrische tandenborstel, die doet wat hij moet, maar sinds ik de Oral-B iO 9N tandenborstel heb kijk ik er iedere dag opnieuw naar uit om mijn tanden te poetsen. Ik heb de black versie getest en vind deze uitvoering (incl. gekleurde lichtgevende ring) echt zeer mooi. Het toestel is zeer stil en trilt zacht, maar zeker voldoende krachtig. Via de display en de Oral-B app kan je traceren welke tanden je poetst en waar nog extra poetswerk nodig is. Verder kan je op verschillende standen poetsen (bv. sensitive voor personen met gevoeliger tandvlees). De batterij gaat lang mee en is opgeladen in ongeveer 3u tijd via de praktische reisetui of de magnetische oplader. Na het poetsen voelen mijn tanden zeer proper en glad, net zoals je van de tandarts komt.

Pluspunten

• Accuduur
  • Oplaadtijd
  • Resultaat

Youss 27-07-2020

Vanaf de eerste poetsbeurt geweldig!

Wat me gelijk opviel aan de tandenborstel nadat ik hem uit de verpakking haalt, is dat hij een mooi en luxe design heeft en erg licht in de hand voelt. Bij het eerste gebruik merkte ik direct dat ook het geluid dat deze tandenborstel maakt een stuk minder is dan mijn vorige elektrische tandenborstel (wat ook een Oral-B was van ongeveer één jaar oud). Voor het poetsen kan je kiezen uit diverse instellingen, waartussen je makkelijk en snel kan wisselen. Zo heb je een instelling voor o.a. gevoelige tanden, intensief poetsen en dagelijks poetsen. Ik heb zelf snel geïrriteerd tandvlees en merkte dat met het gebruiken van de 'sensitieve' stand ik bij het poetsen daar geen last meer van had. Ook merkte ik dat de tandenborstel mijn tanden erg goed schoonmaakte, ik had na het poetsen een fijn en schoon gevoel in mijn mond. Ook merkte ik bij het gebruiken van deze tandenborstel dat ik bijna niet meer hoefde te stoken, dat in tegenstelling tot mijn vorige elektrische tandenborstel. Bij het gebruik geeft de tandenborstel ook aan als je te hard op met de borstel op je tanden drukt.

App
De tandenborstel biedt de mogelijkheid om ook gebruik te maken van een app, maar natuurlijk kan je de tandenborstel ook gebruiken zonder het gebruik van de app. Bij het gebruik van de app kan je tijdens het poetsen zien welke gebieden je 'goed' gepoetst heb en welke gebieden je nog moet poetsen. Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat ik mijn onderkant erg lang poets en mijn bovenkant te kort. Daarnaast heeft de tandenborstel ook een timer die na 2 minuten een trilling geeft dat eigenlijk in die tijd je je tanden gepoetst kan hebben. Dit zorgde ervoor dat ik beter ging poetsen en ook bewust alle gebieden goed gepoetst wou hebben.

Accuduur
Ik merk bij het gebruik dat de accuduur vrij lang meegaat, ik poets al gauw 3 keer per dag en vaak net wat langer dan de 2 aanbevolen minuten en alsnog gaat de tandenborstel een week mee. Wat ik een klein minpunt vind is dat hij niet tijdig aangeeft dat opladen nodig is, pas als hij praktisch op is geeft de tandenborstel aan dat hij opgeladen moest worden.

Conclusie
Het is een geweldige tandenborstel die voor iedereen geschikt is, ik merk dat ik door de tandenborstel beter ben gaan poetsen. Ook merk ik dat ik minder last van mijn tandvlees heb en een heel stuk minder hoef te stoken en flossen. Het is echt een ''premium'' tandenborstel, helaas daardoor wel aan de prijzige kant.

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Tanden voelen schoner aan
  • App die aangeeft welke gebieden je poetst
  • Diverse poets instellingen
  • Mooi design, voelt licht en lekker in de hand

Minpunten

• Prijzig
  • Geeft niet tijdig aan opladen is nodig

Aksiram 27-07-2020

Erg luxe en mooie Oral-B iO Series

Erg verrast over deze tandenborstel! Toen ik de doos opende was ik wel onder de indruk van deze borstel. Zo wat een luxe! Moest wel even zoeken naar de gebruiksaanwijzing want deze zat helemaal onderin de doos. De tandenborstel heb ik een paar weken gebruikt en was even wennen, maar ben eigenlijk alleen maar positief over deze borstel met zelfs 7 poetsstanden. Deze standen allemaal geprobeerd en vond het resultaat goed. Ook niet veel lawaai en de Sensitive stand ook handig voor gevoelige tanden. Deze is ook heel zacht. Bij de white stand was er wel iets meer lawaai en beetje gesputter. Het effect was best goed. Intense ook meer lawaai en wat gesputter. Wel een superschoon resultaat. De timer ook zeer handig. Ook komt er dan een smiley in beeld wel grappig. Als je even snel je tanden wilt poetsen verbaas je je er wel over dat 2 minuten toch iets langer is dan ik dacht. Daarom wel ideaal zo'n timer. De oplaadtijd was ook niet zo lang binnen 3 uur opgeladen. Kon de borstel een week gebruiken en dan was die leeg. Duidelijk op het display te zien hoe vol de accu nog is. Zeer tevreden over deze mooie en luxe tandenborstel. Alleen vind ik de prijs wel erg hoog voor zo'n tandenborstel.

Pluspunten

• heel schoon gebit
  • 7 standen
  • display
  • timer

Minpunten

• erg prijzig

Victor Catry 27-07-2020

Super intense en stralende ervaring!

Wat een intense nieuwe ervaring heb ik mogen ervaren bij het testen van dit nieuwste product uit de Oral-B familie. Deze nieuwe Oral-B tandenborstel geeft een hele nieuwe ervaring aan het poetsen en heeft een mooi elegant zwart design. Het leuke aan dit model is dat je direct ziet via een handige app waar je nog intenser mag poetsen en de app heeft daarnaast nog tal van andere leuke futures voor een nog intensere poetservaring. Ik ben zelfs meer gaan poetsen door het aangename en efficiënt poetsritueel dat ik ervaar met deze Oral-B io 9 tandenborstel. Echt een aanrader voor een leuke stralende poetservaring!

Pluspunten

• Handige app
  • Verschillende poetsmogelijkheden
  • Snel opgeladen
  • Handige opbergkit
  • Knap design