Oral-B iO Series 8 zwart, paars / duo pack - Reviews

standaard/clean
Extra Body
Pack
duo pack

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 63 reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B iO Series 8 zwart, paars / duo pack op Kieskeurig.nl.

9,1

FerryL 03-08-2020

Geweldige borstel!

Geschreven voor: Oral-B iO Series 8 zwart, wit / duo pack

Je wordt 's ochtends wakker en je wilt eigenlijk gelijk je tanden gaan poetsen. Waarom? Omdat deze innovatieve high-tech tandenborstel het tandenpoetsen veel leuker maakt!
Want als je hem al ziet, of vasthoudt, dan kijk je naar een uniek apparaat met een mooi design. Het borsteltje zet je eenvoudig op de handvat en je kiest eenvoudig 1 van de poetsstanden. Met of zonder app, die overigens heel fijn en prettig werkt, tijdens het poetsen weet je precies waar je aan toe bent. Door het gebruik van de app merk je ook gelijk dat deze unieke borstel is uitgerust met een sensor die
precies meet hoe, wat en waar je poetst. Hiermee kan hij je adviseren om nog beter te gaan poetsen. Zonder app trilt de borstel zodat je precies weet aan welke van de 4
zones je kunt beginnen, aan het einde van de 2 minuten een duidelijke lange trilsignaal. Maar de app is absoluut een geweldige extra tijdens het poetsen, en wordt dan ook zeker aangeraden! Leuke bijkomstigheid is het kiezen van je eigen kleur led-ring op de borstel. En dan niet te vergeten dat je deze gerust mee kunt nemen door middel van de bijgeleverde reisetui. Hiermee kun je gemakkelijk je tandenborstel overal mee naar toe nemen. En thuis heb je nog eens een leuk houdertje voor je borsteltje. Hoe leuk is dat?En de gebruiksduur is uitstekend! Je kunt hier enkele dagen lang mee poetsen en in percentages kun je zelfs eenvoudig aflezen van het duidelijke display hoe lang deze nog mee kan. En als je dan toch moet opladen, dan is er een klein minpuntje. De borstel staat op de oplader, waardoor deze best instabiel staat. Heb hier voorlopig nog geen hinder van ondervonden. Maar bij het testen ben ik er achter gekomen dat deze borstel het poetsen van je tanden absoluut leuker maakt. Ik ben daarom ook zeer tevreden hiermee en zou deze meer dan aanraden! Absoluut een borstel die verder helpt naar perfect schone tanden!

Lars Verschuren 03-08-2020

Oral-B iO Series 8S

Geschreven voor: Oral-B iO - 8s - Elektrische Tandenborstel Wit Powered By Braun wit

Na 3 weken de Oral-B iO Series 8S tandenborstel te hebben getest, wil ik niet anders meer. Ik poetste voorheen enkel met een handtandenborstel, omdat ik elektrische poetsen niet fijn vind door de trilling in je hand en gezicht. Deze Oral-B iO Series 8S tandenborstel heeft bijvoorbeeld veel minder trillingen in je hand, mond en gezicht.

De app die bij deze tandenborstel gebruikt kan worden, was op het eerste zicht super gaaf. Helaas merkte ik na een paar weken gebruiken dat bijvoorbeeld het bijhouden van waar je gepoetst hebt in je mond niet precies genoeg is. In de app zijn meer opties waar je persoonlijke adviezen krijgt om je mond hygiëne te verbeteren.

Het ontwerp van de tandenborstel is mooi en netjes afgewerkt.

Na 5 dagen grondig gebruik, was de batterij van de tandenborstel leeg. Het volledig opladen duurde ongeveer 2 uur.

Pluspunten

• Stil in de hand
  • Meerdere functies
  • Snel opgeladen
  • Leuke app

Minpunten

• Duur
  • App werkt niet precies

Lndd 03-08-2020

Super fijne tandenborstel

Geschreven voor: Oral-B iO Series 8 zwart, wit / duo pack

Hallo nieuwe favoriete tandenborstel. Tijdens de eerste dag van testen merkte ik gelijk al verschil. Niet alleen is dit een mooie tandenborstel (wie had ooit gedacht dat een tandenborstel mooi kon zijn) en laadt hij snel op, hij poetst erg fijn! Ik gebruik zelf veel de sensitive stand voor mijn gevoelige tandvlees, maar er zitten veel verschillende standen op. Samen met de app die vertelt of je wel alle kanten hebt gehad heb ik het gevoel dat mijn gebit echt veel schoner is.

Pluspunten

• Batterij gaat lang mee
  • Meerdere standen
  • Poetst schoon

Lelystad 03-08-2020

Mijn tanden zijn echt schoner!

Geschreven voor: Oral-B iO Series 8 zwart, wit / duo pack

Ik poetste altijd mijn tanden goed, dacht ik, maar bij de tandarts viel dat toch vaal tegen. Vandaar dat ik erg enthousiast was over de functie om op m'n telefoon mee te kunnen kijken en zo echt overal lang genoeg te poetsen. En dit werkt ook echt veel beter dan ik had kunnen bedenken. Ik gebruik de tandenborstel nu bijna een maand en mn tanden zijn voelbaar schoner. De tandenborstel is gebruiksvriendelijk en de batterij gaat erg lang mee, ik ben er heel blij mee!

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Poetst heel goed schoon
  • Overzicht in de app

Teuni 01-08-2020

Prima poetser

Geschreven voor: Oral-B iO Series 8 zwart, wit / duo pack

Modern design deze luxe tandenborstel,ligt goed in de hand.
Met verschillende poetsfuncties,zelf in te stellen op het display. Het koppelen
Met de app lukte niet.
Ik mocht dit produkt testen,fijn met zachte borstel voor gevoelig tandvlees.
Bij het poetsen voelt je een trilling,dan verplaats je de borstel weer in je mond. 2 min timer. Op de display zie je hoeveel energie je gebruikt.
De oplader is strak met magneet,
Inclusief etui ,een aanrader.

Pluspunten

• Sterke batterij
  • Makkelijk reinigen

Minpunten

• Prijzig
  • Koppeling met app lastig

Wimpelke93 29-07-2020

Goede technologie in een mooie nieuwe tandenborstel!

De nieuwe Oral-B iO Series is voor mij als snufjesman weer een leuke nieuwe uitvinding. Tandenpoetsen met een app voor je neus is een plezier, maar ook een klein schermpje op je tandenborstel en ‘hulp’ ook als je niet de app open hebt is een goede toevoeging aan de nieuwe tandenborstel. De app overigens houdt goed je resultaat van het poetsen in de gaten en verteld je welke hoekjes je nog niet zo goed hebt gepoetst. Het design van de tandenborstel ziet er erg smooth uit en heeft zo min mogelijk kiertjes waar kalk kan ontstaan (vooral de onderkant en de oplader), dus makkelijk schoon te houden. Tijdens het testen merkte ik ook dat het opladen snel verloopt - helaas wel met een lampje die fel schijnt tijdens het opladen – en maakt de borstel een nieuw soort trillingen waardoor tandplak op een soepele manier - zonder dat je mond helemaal trilt dus – je tanden schoon. Verder is het plaatsen op de houder ook een mooie en strakke toevoeging waardoor de borstel ook mooi staat in je badkamer.

Pluspunten

• Leuke nieuwe functies
  • Werkt samen met een app
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• Fel licht bij het opladen

xWieke 27-07-2020

Top tandenborstel!

Sinds enkele dagen deze tandenborstel in het bezit. Werkt goed naar behoren. Qua uiterlijk is het een strak design met een schermpje wat licht geeft als je hem aanraakt. Ziet er direct stijlvol uit in de badkamer! Ook geeft hij de tijd aan op het scherm zodat je altijd lang genoeg poetst, pluspunt. Verder kun je verschillende standen aangeven voor de manier van poetsen. Bij het whiten merkte ik toch wel direct verschil en had ik het idee dat deze tandenborstel beter schoonmaakt dan anderen. Ook de oplaadtijd is vrij kort én hij gaat lang mee qua batterijduur. In 2 weken tijd nog geen enkele keer moeten opladen! Je kunt deze ook verbinden met de Oral-B app, echter ondersteunde mijn telefoon deze app helaas niet.
Toch is dit zeker een aanrader. Ik ben er tevreden mee!

Pluspunten

• Strak design
  • Verschillende standen

Minpunten

• Oral B app kan niet op elke smartphone

Naomi 26-07-2020

Topproduct! Luxe en gemakkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Oral-B iO Series 8 zwart, wit / duo pack

Een enorm fijne tandenborstel! Met het luxe digitale scherm zie ik makkelijk welke stand ik wil met poetsen, hoe ver ik ben met poetsen en of het goed is verlopen. Via de Oral B App geeft dit nog meer verduidelijking. Hier zie ik ook wanneer ik klaar ben en of ik goed poets. Tijdens het testen van de tandenborstel ervaarde ik enorm veel positieve punten. Zo is het makkelijk in gebruik en is er de mogelijkheid om ook een stand te kiezen voor gevoelig tandvlees, waar ik erg blij mee ben. Hiernaast vind ik het opladen ook een pluspunt. De oplader werkt magnetisch en is makkelijk in gebruik. Binnen een korte tijd is mijn tandenborstel weer volledig opgeladen en kan ik hem overal mee naartoe nemen. Hij ging ook lang mee met 1 keer opladen. Kortom: ik wil niet meer terug!

Pluspunten

• Mooi en makkelijk digitaal scherm
  • Combineren met de app
  • Oogt luxe
  • Geen hard geluid
  • Snel opgeladen

Minpunten

• De knopjes waren even wennen aan het begin

Ben N 23-07-2020

Een goed apparaat! Een aanrader.

Geschreven voor: Oral-B iO Series 8 zwart, wit / duo pack

Een mooi uitziende en lekker in de hand liggende tandenborstel, inclusief opzetborsteltje, een handig reis-etui en ook nog een mooie houder voor je opzetborstels.
Je hebt de keuze uit 6 poets-standen, die je naar eigen wens kunt instellen.
Het meerkleurige en interactieve digitale display maakt het apparaatje af.

Via een app kun je je toestel verbinden met Bluetooth, waarmee je tijdens en na het poetsen advies kunt krijgen voor de perfecte poetsbeurt. Je kunt zien waar je verbeterpuntjes nog liggen, en dat is alleen maar mooi meegenomen. Je leert snel hoe hard je zelf nog moet drukken, en dat is wel zo fijn voor je tandvlees.
De toestellen beschikken over een timer, zodat je weet hoe lang je poetst.
Na een poetsbeurt voelt je gebit alsof je net bij je tandhygiënist bent geweest. Heerlijk!
Ik ben er erg blij mee dus!
De accu is top! Ik heb nog niet weer hoeven opladen, dus klopt ‘t dat je zeker 14 dagen kunt gebruiken, voordat je weer moet opladen.

Pluspunten

• Compleet
  • 6 poetsstanden
  • Lange accuduur en snel op te laden

Minpunten

• Prijzig, maar het absoluut waard
  • Het duurt even om de eigen voorkeur te bepalen

Anoniem 22-07-2020

Mooie tandenborstel

Geschreven voor: Oral-B iO Series 8 zwart, wit / duo pack

Ik gebruik altijd al een elektrische tandenborstel van Oral B, maar moet zeggen dat het design van deze tandenborstel er heel luxe uitziet. Simpel en mooi. Je kan kiezen uit 6 poetsstanden. Ik heb nog niet alle 6 standen gebruikt, dus heb nog geen favoriet, maar ik ga ze nog wel allemaal uitproberen. Er is ook een app beschikbaar bij deze tandenborstel, je kan de tandenborstel via bluetooth verbinden met de app. Dan kan je precies zien op de app hoe goed je je tanden hebt gepoetst en ook hoelang. De tandenborstel poets goed, het geeft meer trillingen, daar moet ik wel aan wennen, omdat ik altijd gewend ben aan roterende tandenborstels. Tanden voelen wel schoon aan na het poetsen. Opladen gaat via de magnetische oplader, ook dit is anders dan de tandenborstels die ik altijd heb gebruikt, maar opladen hiermee gaat wel een stuk sneller. Hoe lang de batterij meegaat, moet ik zelf nog even ervaren. Ik heb de tandenborstel namelijk nog niet zo heel lang in bezit.

Stacey W 21-07-2020

Vernieuwend

Ik gebruik deze tandenborstel slechts enkele dagen. Maar wat is het een fijn ding. tijdens het testen viel mij op dat deze een stuk minder geluid maakt. De opzetborstels zijn ook anders dan ik gewend ben. Een display zit erop en deze geeft aan hoelang je nog moet poetsen. Na het poetsen verschijnt een smiley of het goed genoeg was. Door middel van kleuren geeft de tandenborstel aan of je te hard, te zacht of juist perfect poetst.
De app is een leuk iets erbij maar niks voor mij.
De tandenborstel laadt snel op en klikt magnetisch op de oplader.
Er zitten vele verschillende mogelijkheden op zoals tongreiniging en tandvleesreiniging.

Clint 21-07-2020

Moderne Tandenborstel

Vorm/uiterlijk
De tandenborstel voelt iets lichter dan de Oral-B 10100S die ik hiervoor gebruikte en maakt een meer solide indruk. Er zijn erg weinig naden en hoeken te zien, wat het geheel er chique uit laat zien. Zowel de zwarte als de witte variant die worden geleverd zien er indrukwekkend uit, zeker met het OLED scherm dat in de tandenborstel is verwerkt en totaal niet opvalt.

Oplaadstation en accessoires
In de doos vind je naast de zwarte Oral-B iO tandenborstel een bewaarcase, oplaadkabel, een opzetborstel en een houdertje om andere opzetstukjes in te bewaren. Tijdens het testen heb ik het idee gekregen dat de batterij enorm lang mee gaat.

Het oplaadsysteem is helemaal veranderd, er zit geen groot gat meer in de tandenborstel waar de lader in past. Daarvoor in de plaats is een magnetisch plaatje gekomen waar je je tandenborstel op moet zetten. Het ziet er mooi uit, maar heb wel het idee dat dit de stabiliteit niet ten goede komt, ik ben bij het gebruiken van de badkamer al een aantal keer bang geweest dat ik hem op de grond zou stoten van de houder, want ik heb het idee dat dat een stuk makkelijker gaat.

Tandenpoetsen
Om je tanden te poetsen beschikt de Oral-B over een hoop verschillende poetsstanden die de borstel op verschillende manieren laat bewegen. Het poetssysteem zit totaal anders in elkaar en maakt veel minder herrie dan de vorige versies van de Oral-B tandenborstels, dat maakt de hele poetservaring een stuk prettiger heb ik gemerkt. De druksensor en het herkennen van de poetsmethode gaat in de meeste gevallen wel goed, soms heb ik nog het idee dat niet elke beweging en zone die wordt gepoetst ook echt goed wordt herkend, maar omdat het software betreft denk ik dat dit met een update nog preciezer wordt.

Verder ligt de tandenborstel lekker in de hand tijdens het poetsen en is de feedback die je via het OLED scherm en de ring op de tandenborstel krijgt erg prettig. Ik merk dat ik toch wel oplet wanneer de tandenborstel aangeeft dat ik op bepaalde plekken te hard of te zacht druk. Het heeft er in de eerste dagen dat ik de tandenborstel gebruikte direct voor gezorgd dat ik beter oplet wat ik doe, wat een stuk beter lijkt te zijn voor mijn gebit.

Poetsen en de app
Ten opzichte van de vorige Oral-B tandenborstels die ik gebruikte waarbij je de camera moest gebruiken om daadwerkelijk je poetsbewegingen te kunnen volgen, is dat bij dit model niet meer het geval. Dat is een enorme verbetering, omdat dit betekent dat je niet continu je telefoon in de buurt hoeft te hebben als je aan het poetsen bent omdat de resultaten in de tandenborstel zelf worden opgeslagen en de feedback al op het display te zien is. Als je de app wel tijdens het poetsen gebruikt kun je je telefoon op elke gewenste plek neerleggen en hoeft hij niet meer met een zuignap tegen je spiegel.

Verder is de aanmeldprocedure erg eenvoudig en is de tandenborstel in mum van tijd gekoppeld. De feedback in de app is een stuk uitgebreider dan op de tandenborstel zelf, wat er ook echt voor zorgt dat je je poetsmethode kunt evalueren. Het is leuk om naderhand nog even naar je prestaties en resultaten te kijken, het voelt bijna als een spelletje om de 100% score voor dekking en druk te halen.

Conclusie
Al met al heeft Oral-B met deze tandenborstels een compleet nieuwe poetservaring weten neer te zetten die daadwerkelijk bijdraagt aan een betere poetsmethode en een schoner gebit. Het OLED scherm op de tandenborstel ziet er niet alleen mooi uit maar is ook tijdens het poetsen erg functioneel, net zoals de andere feedback mechanismen op de tandenborstel en in de app. Ik ben dan ook zeer tevreden met deze tandenborstel en zou hem zeker aanraden op het moment dat je gecoacht wilt worden je tanden (nog) beter te poetsen.

Pluspunten

• Accuduur

Steve Horstermans 21-07-2020

Goede elektrische tandenborstel.

Tijdens het testen van deze elektrische tandenborstel heb ik gemerkt dat het een goede tandenborstel is.
Ten eerste vind ik het een mooi design dat mooi is afgewerkt, het OLED-display is bijvoorbeeld erg mooi/leuk. Ook kan je met deze tandenborstel je tanden op de juiste manier poetsen, het geeft bijvoorbeeld aan wanneer je te hard poetst door middel van een lichtindicator. De batterijduur is prima, hij is bij mij nog nooit onder de 80% gekomen. Je kan denk ik ongeveer 1 week met de batterij doen. De oplaadtijd is ook lekker kort, binnen 1-3 uur is hij weer volledig opgeladen.
Ik vind de app wel grappig, ik heb zoiets nog nooit eerder gezien.
Tijdens het poetsen kan je zien waar je aan het poetsen bent, dit is nog niet helemaal foutloos, maar ik verwacht dat dit misschien nog wel wordt opgelost aan de hand van software updates.
Ook krijg je andere tips te zien en kan je nieuwe routines toevoegen, zoals de whitening van je tanden.
Het enige minpunt van de tandenborstel vind ik de prijs. Ik vind de prijs nog wel aan de hoge kant voor een elektrische tandenborstel.

• Veel functies
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Prijzig

Jill Peters 21-07-2020

Goede prestaties!

Deze tandenborstel doet wat hij beloofd!
Een mooi design, fraai kleurenschermpje waarin je veel verschillende poetsopties (zoals super sensitive, tandvleesverzorging e.d.) kunt kiezen, een koppeling naar een app die je motiveert nog beter te poetsen, een ledlampje die aangeeft of je te hard poetst, en nog veel meer!
Een complete tandenborstel die voor mij tandenpoetsen gemakkelijker en prettiger heeft gemaakt door de interactiviteit.

Pluspunten: Interactie middels de app; Design; Batterijduur en oplaadtijd

SandraM01 21-07-2020

Top tandenborstel, het echte schone, na de tandarts gevoel

Geschreven voor: Oral-B iO Series 8 zwart, wit / duo pack

Het echte schone na de tandarts gevoel

Eindelijk een tandenborstel die mij het gevoel geeft alsof ik bij de tandarts een mondreiniging heb gehad. Heerlijk schoon glad mondgevoel ook tussen de tanden. Mijn tandvlees moest even wennen maar gaat nu super.
De Oral-B iO serie 8N ziet er luxe en up to date modern uit. Hij poets anders als mijn oude elektrische borstel en maakt echt heel veel verschil. Veel schoner en gladder voelen mijn tanden aan tijdens het testen van de borstel. De borstel maakt minder geluid (als mijn oude) en maakt gebruik van (micro) trillingen waardoor je tandvlees en tanden vele malen schoner worden. (ook tussen de tanden) Ik heb het idee dat mijn tandsteen minder is geworden maar moet ik de afspraak met de tandarts voor afwachten.
De borstel maakt gebruik van verlichte kleuren waardoor je kan zien of je tijdens het poetsen te hard of te zacht poest, groen is goed, rood te hard en wit te zacht. Er zitten veel verschillende standen op de borstel om goed te poetsen, o.a. daily clean, whitening, sensitieve, super sensitieve, massage van je tandvlees en voor je tong te cleanen.
De borstel is super snel opgeladen met de magnetische oplader en gaat lekker lang mee. Op het display kan je zien hoeveel power je borstel nog heeft. Na het poesten geeft je borstel aan of je goed gepoetst heb en hoe lang. Ook kan je in een App precies bijhouden wat je gedaan hebt en waar je nog met verbetering zou kunnen poetsen, super handig!
Er zit een mooie luxe reisetui bij waarin je alles netjes kan opbergen en hygiënisch kan meenemen op vakantie.

Pluspunten

• super schoon gebit
  • komt echt tussen je tanden
  • snel opgeladen en gaat lang mee
  • verschillende poets programma's
  • App

Paul 20-07-2020

Super tandenborstel

Een week geleden heb ik deze tandenborstel mogen ontvangen om te testen. Tot nu toe ben ik er heel tevreden over. Het apparaat is zeer prettig in gebruik.
Design ziet er supermooi uit. Superstrak en zonder vervelende randen.
Door de magnetische oplader is de borstel zeer snel opgeladen en hij heeft ook een hele lange gebruiksduur.

De iO 8s kun je ook gebruiken samen met de oral B app op je telefoon.
A.i. herkent uw poetsstijl en begeleidt u om iedere dag beter te poetsen.

En tja, de prijs is wat hoger, maar dan heb je ook wat! Aanrader dus!

N 20-07-2020

Geweldig!

Ik heb deze elektrische tandenborstel nu al een paar dagen en ben er heel erg tevreden mee! De tandenborstel ziet er heel luxe en modern uit! Mijn tanden voelen geweldig na het gebruiken van deze tandenborstel. Ik ben ook blij dat de tandenborstel geen lawaai maakt en makkelijk te gebruiken is. De tandenborstel heeft veel verschillende mogelijkheden zoals de oral b app, en dat vind ik er zo leuk aan. De tandenborstel is behoorlijk duur maar ik heb het er wel voor over, ik raad dit product iedereen aan!

Pluspunten

• Luxe
  • Mooi gebit

Chantalvl 20-07-2020

Mooie, fijne slimme tandenborstel

Ondanks dat het "gewoon" een tandenborstel is, is het openen  van de doos al een beleving. Een chique uitstraling, mooi en netjes ingepakt. Wauw! In de doos zitten naast de tandenborstel een magnetische oplader, reisetui en houder voor extra opzetborsteltjes.

Om de tandenborstel ook op tech vlak te gebruiken, kun je gebruik maken van de applicatie. Middels blue tooth, maak je verbinding met je telefoon en tandenborstel.  Ondanks dat er staat: zet je tandenbostel aan om verbinding te maken, ben ik echt even bezig geweest. Met aan, wordt in deze bedoeld poetsstand aan. Ik dacht dat met aan, de blootooth bedoeld was.

Tijdens het testen van het poetsen icm met de applicatie was is bljj verrast! Ik ben nog gewend de "oude" oralb, die voor mijn gevoel enorm trilt.  Ik poetste dan ook met de sonicare tot voor kort. Maar wat een geweldige tandenborstel is dit! Een heel prettig mondgevoel. Fijne borstelkop en de body ligt lekker in de hand. Leuk om op de app te zien waar je poetst, en wat goed genoeg is gepoetst. Met de diverse standen, voor ieder wat wils.
Met timer, en waarschuwing wanneer je te hard drukt. Dat laatste is fijn! Te hard drukken veroorzaakt snellere slijtage van je borstel en laten die net vrij prijzig zijn.
Op dit moment vind ik dit dan ook een minpunt. De verkrijgbaarheid en prijs van de opzetborstels de "oude" passen hier namelijk niet op.

Het oplaadmechanisme vind ik een groot pluspunt. Mijn oude borstel zet je op een oplaadpinnetje. Deze is magnetische en zet je er zo op. Geen gepriegel. Ook heeft deze body een dichte hard plastic onderzijde, geen viezigheid die erin of op. Even afspoelen en hij blijft schoon!

Het oog wilt ook wat! De borstel is mooi vormgegeven. Voelt fijn en oogt chique!
Leuk dat je de ring een zelfgekozen kleur kan geven! Een mooie schermpje waar je je programma kan kiezen, maar ook de timer opziet.

Ook zonder de applicatie is dit een fijne tandenborstel. Maar met de app maakt het wel leuk! Een slimme tandenborstel zou je het kunnen noemen. :-)

Een aanvulling: het opzetstuk is flink breed aan de onderzijde tov mijn oude tandenborstel. Ondanks dat de vormgeving mooi is, vind ik dit na een paar keer testen niet prettig. het opzetstukje is zo groot, dat tandpasta uit mijn mond sijpelt tijdens het poetsen. Misschien een kwestie van wennen? Gezien het verdere gebruikersgemak en de prettige poetsmanier ga ik nog wel even door met deze borstel. Wel goed om rekening mee te houden voor aanschaf.

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • Schoon mondgevoel

Minpunten

• Grote borstel kop

eevv 20-07-2020

Het nieuwe poetsen

Sinds kort gebruik ik deze nieuwe tandenborstel van Oral B. Dit is echt een geheel nieuwe variant en de werking van de tandenborstel is heel anders. Qua vormgeving viel me bij het uitpakken van de verpakking al op dat het een compleet nieuw design is. Ook de opzetborstel en accessoires zijn compleet anders dan mijn oude tandenborstel en daarom ook niet compatibel. Deze tandenborstel maakt een stuk minder geluid en reinigt naar mijn idee nog beter mijn tanden. Bij aanraking verlicht het scherm en zegt je goedendag. Daarna kan je de tandenborstel instellen qua taal, kleur ring en of je gaat voor whitening of bijv. tandvleesreiniging of poetsen met gevoelige tanden. Verder telt de tandenborstel op het scherm mee met de tijd en tussendoor krijg je kleine vibraties als je op bijvoorbeeld 1 minuut poetsen zit. Als je keurig 2 minuten poetst, krijg je een vrolijke smiley afgebeeld. De gekleurde ring geeft ook aan of je goed druk zet en bij te hard drukken kleurt deze rood. Na iedere poetsbeurt geeft het scherm aan hoeveel percentage batterij er nog over is. Ook het opladen werkt erg prettig en snel. De app is ook echt een handige toevoeging om je beter te helpen met poetsen. Deze registreert heel goed je poetsbewegingen en geeft je tips. Ook kun je daar zelf nog routines als flossen en mondwater aan toe voegen om je mondverzorging volledig te maken. Oral-B heeft het poetsen echt opnieuw uitgevonden met de IO series. Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• nog slimmer poetsen
  • weinig geluid

Annely1979 19-07-2020

Moderne tandenborstel

Deze tandenborstel van Oral B heb ik nu een week in gebruik. De tandenborstel ziet er mooi strak uit, helaas vind ik hem te glad in mijn hand tijdens het poetsen, er zit geen grip op, wat ik bij mijn oude tandenborstel erg fijn vond omdat de tandenborstel toch nat wordt tijdens het poetsen. Tijdens het testen van deze tandenborstel viel mij op dat de tandenborstel weinig geluid maakt dat vind ik zeker een pluspunt. Maar maar het om gaat is natuurlijk het poetsresultaat, deze is zeker wat ik er van verwachtte. Mijn tanden voelen lekker schoon en glad aan na het poetsen. De app die er bij hoort is leuk maar voegt voor mij niks toe dus ik denk dat ik deze niet veel ga gebruiken.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Gladde tanden na het poetsen
  • Weinig geluid

Minpunten

• Handvat wordt glad tijdens het poetsen