Oral-B iO - 7n - Elektrische Tandenborstels Wit, Duopack - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 4 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Maarten Koek-van Maris 06-08-2023

Prima tandenborstel, maar Bluetooth werkt niet

De tandenborstel poets fijn, maar tijdens het poetsen lekt het wel fors. Ligt ook goed in de hand. Echter de Bluetooth functie is slecht. Heel af en toe krijg ik contact met te app. Als ik mijn telefoon opnieuw opstart, dan lukt de verbinding wel. Ik heb een nieuwe Samsung Galaxy en dus een nieuwe Oral-B IO. De klachten over de Bluetooth verbinding zijn niet nieuw, gezien de reviews op Google play. In de handleiding staat een telefoonnummer, als ik die bel, dan krijg in 1800 nummerinformatie voor 1€ per minuut. Het blijkt het Amerikaanse nummer te zijn, men heeft dus niet de moeite genomen om het nummer van de Nederlandse klantenservice te vermelden, als die al bestaat. Op de website kan je ook geen contact krijgen met Oral B om je klacht te deponeren. Op de Android app staat een e-mail adres van de ontwikkelaar Proctorcamble@gmail.com, en dat e-mail adres wordt niet bemand, ik krijg een mailtje terug dat ik naar de website moet. Een Engelse website vol met cookies en loops voordat je bij de contactpagina kan komen, die vervolgens weer je terugstuurt naar… de contactpagina. Product is aardig, maar klantenservice is heel slecht.

Pluspunten

• Prima borstel
  • Schoon gebit

Minpunten

• Bluetooth
  • Klantenservice
  • Lekt bij het poetsen over je hand

Marieke 24-05-2021
  • Product gekregen
Prachtige en effectieve borstel maar vind vervelend dat er gaatjes in de borstelkop zitten waardoor het lekt als je poetst.

Twan 18-10-2020

Top!

Dit is een erg fijne tandenborstel. De houder ligt goed in de hand en het beeldscherm is overzichtelijk. De batterij gaat ongeveer een week mee, als je het 2x per dag gebruikt. Het is sneller leeg dan ik gewend ben, maar het opladen gaat wel extreem snel. Je kunt ook de app gebruiken van Oral-B. Het voordeel daarvan is dat je ziet wanneer je voldoende in een bepaald gebied poetst, maar ook de druk tijdens het poetsen. Het is een dure tandenborstel, maar het is de investering zeker waard!

Pluspunten

• Houder
  • App
  • Etui

Julia 28-08-2020

Voor de design liefhebber

Een hi-tech tandenborstel, zo werd deze omschreven bij de lancering. Dat klopt helemaal! Door het mooie design zet je deze tandenborstel het liefst gewoon bij je wastafel om te pronken. Je moet wel speciale opzetstukjes kopen. Er zit een schermpje op de tandenborstel dat aangeeft hoelang je al aan het poetsen bent en hoe goed je hebt gepoetst. Het schermpje is tijdens het poetsen zelf niet zo goed te zien, daarom kijk ik op de app mee naar de tijd. Super handig! Ook geeft de tandenborstel telkens een signaal als er 30 seconden voorbij zijn. Zo wordt het bijna onmogelijk om korter dan 2 minuten te poetsen. Mijn tanden voelen net zo schoon als wanneer ik naar de mondhygieniste ben geweest, heerlijk! De batterij gaat lang mee en opladen is ook geen straf met de luxe bijgeleverde oplader.

• Techniek

Toon 26-08-2020

luxe tandenborstel

Ik heb sinds enkele weken de Oral B iO Series 7S in gebruik en ben er erg tevreden over. De tandenborstel is lichter dan mijn vorige en reinigt mijn gebit beter. Ik heb minder last van tandplak en mijn tanden voelen gladder aan. Ik vind het een uitkomst dat je m.b.v. een app kunt zien je poetsresultaat ziet. De tandenborstel laat snel op en heeft een mooi design. Een aanrader!

Pluspunten

• mooi design
  • handige app

Minpunten

• dure borstel

Maria 17-08-2020

Optimale mondverzorging!

Vergeleken met mijn oude elektrische tandenborstel heeft deze zoveel voordelen: allereerst de timer die aangeeft of je al klaar bent met poetsen of niet, de verschillende programma's waaruit je kunt kiezen en zo de beste zorg voor jouw tanden kunt regelen (in mijn geval door zwangerschap snel bloedend tandvlees de zachte opzetborstel is een uitkomst!), batterij gaat ongeveer 2 weken mee, oplaadtijd is kort, opbergdoosje voor als je op reis gaat is ook erg handig. Klein nadeeltje: ik heb nu een andere oplader dan de rest van het gezin, waardoor we er nu 2 in de kast hebben liggen. Daarnaast is het gebruik van de app niet alleen handig voor mij, maar ook de kinderen kijken mee en zien hoe lang ze op welke plek moeten poetsen. Kortom: fijne borstel met luxe uitstraling die zorgt voor optimale mondverzorging.

Pluspunten

• Verschillende programma's
  • Gentle care opzetborstels
  • Batterij gaat lang mee

Daniel 07-08-2020

Oral B tandenborstel

Ik heb deze tandenborstel van Oral-b mogen testen. Wat mij als eerste opviel was het mooie led scherm waarop je kan instellen hoe je wilt poetsen. Zo kun je voor iedere gebit het gewenste poetsbeurt instellen. Ook de borstel is anders dan zijn voorganger, de kwaliteit van de borstel is erg hoog. Tijdens het poetsen geeft het apparaat aan of je met de juiste kracht poetst. Ook de app kun je hierbij goed gebruiken om te zien of je alle tanden goed hebt gepoetst. De oplaadtijd is erg kort en de duur van een volle batterij is tenminste 2 weken op basis van 2 keer per dag poetsen. Kortom een geweldige tandenborstel die je naar een hoger niveau van poetsen brengt doormidden van de app en diverse opties die je hebt op de borstel. Ik dacht dat ik altijd goed poetste maar nu met deze borstel ben ik erachter gekomen dat ik te kort poetste, te hard en niet alle tanden goed poets!

Pluspunten

• Gebruik van app
  • Batterij duur
  • Mooie led scherm
  • Geeft aan of je te hard poetst

Minpunten

• Geen enkele

Silke 07-08-2020

Alsof je elke dag bij de tandarts bent

Geweldige tandenborstel, ik kan niet anders zeggen! Ik ben positief verrast over de enorme kracht waarmee deze tandenborstel je tanden schoonmaakt. De eerste keren was het gevoelig (je kunt hiervoor ook de sensitive stand gebruiken) en moest ik wennen aan de hardheid van het ORALB borsteltje. Maar wauw, het is elke dag alsof ik van de tandarts kom. Mijn tandsteen is zichtbaar afgenomen. Ik kan niet anders zeggen dat mijn tandhygiëne enorm verbeterd is door deze borstel.

Pluspunten

• Glad gevoel
  • Haalt tandsteen weg

Minpunten

• Duur product
  • Dure borsteltjes

Karin214 06-08-2020

Super tandenborstel

Wat een fijne tandenborstel hij is veel stiller dan de voorgaande modellen, ook zitten er verschillende functie op deze heb ik na een paar dagen testen allemaal kunnen gebruiken. Het lijkt net of ik bij de Mondhygnieste vandaan kom ,hij poetst veel beter dan mijn oude borstel ook vind ik het model erg aantrekkelijk en ligt fijn in de hand. Ook vind ik de app erg fijn zo kun je zien wanneer je borsteltje vernieuwd moet worden, of waar je nog wat beter moet poetsen.

Pluspunten

• Stiller
  • Grondigere schoonmaak

Minpunten

• Prijs

Martine 05-08-2020

Super tandenborstel

Sinds kort maak ik gebruik van de Oral-B iO serie 7W en wauw wat een stap vooruit is dit. Hiervoor gebruikte ik ook al een elektrische tandenborstel maar dit is toch wel een grote stap vooruit.
De tandenborstel heeft een elegant en slank design met een mooie mat witte finish. Door het subtiele gewicht kan je hem wel stevig in de hand houden maar wordt het niet ongemakkelijk tijdens je poetsbeurt. Vrijwel mijn gehele leven heb ik al moeite met de druk die ik uitoefen tijdens het poetsen met alle gevolgen van dien maar sinds ik gebruik maak van deze tandenborstel is dat eigenlijk verleden tijd; met een mooie gekleurde ring die rood kleurt bij te hard drukken of groen bij de perfecte poetsdruk.
Verder beschikt de tandenborstel over verschillende standen die via het mooie OLED-scherm gekozen kunnen worden hierdoor kun je de tandenborstel personaliseren aan wat jij fijn vindt. Ondertussen heb ik de tandenborstel pas 1 keer hoeven opladen sinds ik hem 2 weken geleden in gebruik heb genomen, de accuduur is dus zeer sterk verbeterd vergeleken met vorige modellen. Het oplaadstation dat is bijgeleverd werkt magnetisch en dit maak het toch allemaal net iets eleganter ook al heeft hij hier niet lang opgestaan na ongeveer een uurtje of drie was hij alweer compleet opgeladen.
Hoewel de bovenstaande punten het al een mooie tandenborstel maken is het mooiste aan deze tandenborstel de functies in combinatie met de app, dit werkt via bluetooth en hierdoor worden er meerdere inzake voor je inzichtelijk zoals de eerdergenoemde poetsdruk alsook de dekking van je gebit als je poetst zodat je live kunt zien of je bepaalde delen niet te weinig aandacht hebt gegeven! Tevens kun je doelen instellen waardoor je ergens naar toe kunt werken wat handig is als je bijvoorbeeld gauw last hebt van slechte adem of het lastig vindt om dagelijks te poetsen.
Het enige nadeel is dat de tandenborstel maar aan 1 app/telefoon gekoppeld kan worden hierdoor is hij dus niet te delen met je partner als die zijn of haar eigen opzetborstel zou hebben, wellicht iets voor een toekomstig model.
Al in al is dit een prachtige tandenborstel waar ik nog lang een mooie witte glimlach van op mijn gezicht ga houden!

Minpunten

• Prijzig
  • Tandenborstel kan maar aan 1 app/telefoon koppelen

moniekdeoet 05-08-2020

Fijne luxe tandenborstel

e technologie staat niet stil. Ook niet bij de electrische tandenborstels. Steeds weer wordt het verbeterd en als je denkt dat het niet luxer kan, dan kan het toch. Deze tandenborstel is daarvan het bewijs. De tandenborstel heeft zelfs een scherm waarmee hij met je comminiceerd. Je kunt zelf ook een kleur kiezen die bij jou als persoon, of je stemming past. Allemaal leuke extra's die het tanden poetsen weer wat leuker maken. Je kunt er ook een app voor downloaden waarmee je nog beter inzicht krijgt in het poetsen van je tanden. De borstel kijkt en poetst met je mee via de app, en zo kan je meekijken of je het goed doet en wat nog beter kan.

Tijdens het testen van de tandenborstel was ik verrast. Het geluid is zachter dan dat ik van een elektrische borstel gewend ben en hij ligt erg prettig in de hand. Ik heb steeds een erg lekker glad gebit na het poetsen door de snelle rotaties. Persoonlijk laat ik de borstel altijd op de oplader staan als ik hem niet gebruik, maar hij kan zeker een aantal dagen mee zonder hem op te laden.

Wat ik persoonlijk minder goed vind, en daarom ook de 4 sterren, is dat deze lijn een ander soort oplader heeft. Ook zijn er een nieuw type opzetborstels voor gemaakt. Ik vind de tandenborstel zelf en de opzetborstels vrij prijzig om te kopen. Deze moet toch elke 3 maanden vervangen worden. Ook poetsen er binnen mijn gezin meer mensen met een elektrische oral b tandenborstel met een andere oplader. Ik vind het niet praktisch dat er dan meerdere type opladers in de badkamer staan en mee moeten op vakantie.

Pluspunten

• mooi design
  • luxe gevoel
  • glad gebit

Minpunten

• Prijzige borstel en opzetstukjes

Francisco 04-08-2020

Het nieuwe ‘digitale poetsen’!

Heb je iets met apps dan wordt het saaie tandenpoetsen een waar feest! Tijdens het poetsen neemt de app, die je eerst download uit de AppStore, je mee in de eerste uitdaging. 100% dekking van je hele gebit tijdens het poetsen.
Eenmaal de nieuwe borstel opgeladen, wat overigens niet lang duurde(!), ben ik de app gaan downloaden, zo gevonden. De app en de functies op het digitale scherm op de borstel heb je zo onder de knie. Want dat doet Oral B leuk, tijdens t poetsen wordt op de app je gebit weergegeven en waar je wel en niet hebt gepoetst. Ook hoe lang je poetst. Bij 100% dekking ontvang je je eerste medaille! Daarna ook bij nog meer activiteiten. Verder kun je nog uitdagingen instellen zoals frisse adem, etc.
De accu gaat lang mee, ondanks dat de borstel trilt en licht weergeeft. Verder heeft de borstel een mooi design, staat mooi design en het led scherm geeft duidelijk de functies weer, ook tijdens gebruik van de app communiceert de borstel met good night, etc. :) Oplaadtijd is overigens kort.
De borstelkop die er standaard bij zit reinigt uitgebreid en komt op alle plekken. Een echte aanrader voor wie een keer anders wil (leren) poetsen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • App werkt direct

Limootje 04-08-2020

Fijne tandenborstel

Wat een prachtige tandenborstel! Hij staat supermooi in onze badkamer. Mijn dochtertje is uiteraard helemaal blij dat ze zelf een (roze) lichtje kan kiezen.

Ik heb de tandenborstel nu een tijdje getest en merk een aantal dingen:

- de batterij gaat sneller op dan ik had verwacht. Gelukkig zit er een snelle oplader bij die er ook nog eens mooi uit ziet, dus als de batterij op lange termijn lang meegaat, vind ik dat verder geen probleem.
- mijn tanden zijn schoner dan met de vorige tandenborstel die ik had. Dat vind ik een groot pluspunt, want dat is dus goed voor mijn mondgezondheid.
- de app is een leuke toevoeging. Jammer dat hij via Bluetooth werkt, want dat heb ik niet standaard aan. Daardoor heb ik in een paar weken pas 2x de app gebruikt als coach. Ook denk ik dat er nog wel wat winst te behalen valt als er meer feedback op komt. Zo staat er dat je met swipen de poetsstanden kunt wisselen, maar op de tandenborstel blijft het gewoon staan zoals het stond. En je kunt (voor zover ik weet) niet per persoon een coach hebben. Wat betekent dat als mijn partner de borstel gebruikt, die resultaten ook mijn score bepalen. En dat is jammer voor de motivatie.
Wat vind ik wel fijn aan de app? Dat je gevraagd wordt of je bijvoorbeeld bloedend tandvlees hebt en hebt geflost. Zeker dat laatste zorgde ervoor dat ik bijna elke avond floste, ook al zag ik het maar 1x. Daar ben ik dus erg blij mee!

Ook is het superhandig dat je kunt zien waar je wel en niet goed hebt gepoetst. Zowel voor mijzelf als voor mijn oudste dochtertje, die nog wel eens te snel wil poetsen.

Voor mij is de sensitive stand met de gentle care borstel wel de fijnste, met de whitening en de gewone borstel kreeg ik last van pijnlijk tandvlees. Met sensitive niet, en door de poetsdruk feedback gaat dat nog steeds goed.

Dat vind ik trouwens een hele nuttige toevoeging, want daar had ik altijd discussies over met mijn partner.

Tot slot: ik heb daadwerkelijk schonere tanden en flos nu veel vaker. Daarom vind ik het erg fijn dat ik ermee kan poetsen!

• Schone tanden
  • App coaching voor bijv. Flossen
  • Zelf kleuren kiezen
  • Laadt snel op

Minpunten

• App werkt alleen als Bluetooth aanstaat
  • App heeft geen individuele scores

Super fijne tandenborstel 03-08-2020

Super strakke tandenborstel

Wat een hypermoderne tandenborstel is dit zeg! Nieuwere opzetborstels die wat groter zijn. Een fijn design waardoor de tandenborstel fijn in de hand ligt en meteen al een knipoog geeft als je hem aanraakt. Ik ben enorm blij dat ik deze tandenborstel heb mogen testen.
De tandenborstel gaat opgeladen bijna 2 weken mee, en de poetskwaliteit is enorm goed. Zelfs de oplader is fijntjes en en binnen 3 uur een opgeladen tandenborstel.
Met behulp van de app zie je precies hoe je poetst, de tandenborstel zelf geeft ook aan dmv een verlichte ring of het goed gaat. Het is fijn dat je verschillende poetsstanden kunt gebruiken. En de smiley op het digitale display, die maakt het toch wel af.

• Snel opgeladen
  • Poetskwaliteit

DebbieKet 02-08-2020

Super fijne tandenborstel

Tandenpoetsen was nog nooit zo makkelijk! Met 5 verschillende smart modes is er altijd wel 1 die op dat moment het beste bij je aansluit. Ik heb dit product mogen testen en ben hier zeer tevreden over! Strak design, makkelijk in gebruik en een super gaaf display (welke ook laat zien hoelang je poetst!) zeker een aanrader!

• Gemak

Ilona 02-08-2020

Tandenborstel die het poetsen leuker maakt

Ik heb de iO7W elektrische tandenborstel van Oral-B nu twee weken in huis. Toen ik de doos opende vond ik de behuizing/design van de tandenborstel iets wat goedkoop overkomen en zo voelt het ook aan. Deze eerste indruk heeft snel plaats gemaakt voor een nieuwe ontdekking voor de technische snufjes die deze tandenborstel heeft.

De tandenborstel is zelf al ‘SLIM’ gemaakt. Er zit een klein digitaal schermpje op de tandenborstel die de poetsduur aangeeft en na het tandenpoetsen een smiley laat zien (bijv. een teleurgestelde smiley als er poetsduur te kort is). Ook wordt op het digitale schermpje van de tandenborstel het batterijpercentage van de tandenborstel getoond, handig! Dit helpt bij de keuze om de tandenborstel op te laden of niet (om zo de levensduur van de batterij te optimaliseren. Daarnaast kan op het digitale schermpje gekozen worden voor de verschillende standen bij het tandenpoetsen.

Het digitale schermpje is dus zeker een pre. Het helpt bij de beleving van tandenpoetsen. Je kan dus veel meer halen uit je poetsbeurt.

De performance van de tandenborstel is zeer goed. De tandenborstel laat verschillende lichtjes zien tijdens het tandenpoetsen. Deze verschillende kleuren licht laten zien of je te hard, te zacht of precies goed poetst (druk op je tanden/tandvlees). Zo word je tijdens het gebruik van de tandenborstel continue getriggerd je tanden optimaal te verzorgen.

De tandenborstel is opvallend stiller dan eerdere versies elektrische tandenborstels. Dit vind ik een zeer grote vooruitgang, omdat ik mijzelf eerder vaak irriteerde aan het, indringende, hard, geluid.

Daarnaast kan ook gebruik worden gemaakt van de Oral-B app waarop o.a. de poetsresultaten weergegeven worden. De app kan onder andere helpen bij het inzichtelijk maken van het poetsritme (hoe vaak per dag), de kwaliteit van de poetsbeurten en de verschillende tandvlakken die geraakt zijn.

De batterij gaat ongeveer 20 volledige poetsbeurten mee. Een weekendje weg met de tandenborstel zou dus kunnen volstaan zonder het meenemen van de lader.

Pluspunten

• Interactief
  • Te koppelen met telefoon
  • Tanden voelen perfect schoon aan
  • Vele poetsstanden

Minpunten

• Oogt wat goedkoop

Mana1994 31-07-2020

Mooi design!

Sinds twee weken maak ik gebruik van de Oral-B iO serie 7W tandenborstel en ik ben enorm tevreden!

Te beginnen bij de doos waar de elektrische tandenborstel in verpakt zit. Een mooie verpakking met een luxe uitstraling. De verpakking bevat een iO7-handvat met ultimate clean opzetborstel, een premium reisetui, oplader en opzetborstelhouder.

De tandenborstel zelf heeft ook een mooie luxe uitstraling met een goed afleesbaar display. De tandenborstel is niet zwaar en ligt prettig in de hand.

Voor de Oral-B iO serie 7W tandenborstel zijn verschillende opzetborstels verkrijgbaar. Zo is de Ultimate Clean opzetborstel voor een volledige reiniging en het verwijderen van tandplak. De Gentle Care opzetborstel is speciaal ontworpen voor het reiniging van gevoelige zones en tandvlees. Deze heb ik getest. Een zachte poetservaring en na het poetsen voelen je tanden en tandvlees professioneel schoon aan.

Het interactieve display op de tandenborstel geeft essentiële informatie weer: inclusief poetsstanden en herinnering voor het vervangen van de de borstelkop. Het displaytje begroet wanneer je hem opstart en beloont je met een glimlach als je goed hebt gepoetst.

De Oral-B iO serie 7W heeft 5 slimme poetsstanden: Dagelijkse reiniging, Gevoelig, Tandvleesverzorging, Intense reiniging en Whitening. De slimme poetsdruksensor signaleert rood, wit of groen om te waarschuwen of u te hard, te zacht of met de juiste hoeveelheid druk poetst. De tandenborstel trilt naar iedere 30 seconden. Ideaal om te weten hoe lang je aan het poetsen bent.

Je kunt de tandenborstel via Bluetooth synchroniseren met de Oral-B-app. In de app is af te lezen waar in je mond je aan het poetsen bent en hoe goed je deze zones poetst. Ook is in de app af te lezen hoeveel druk je uitoefent.

Het oplaadsysteem is magnetisch. Erg praktisch en goed schoon te houden. De magnetische lader heeft een vergrendelbare stabiliteit en kan de tandenborstel in slechts 3a 4 uur tijd opladen. De batterijduur is opvallend goed! De tandenborstel hoeft slechts 1x per anderhalve week opgeladen te worden, met 3x per dag ruim 2 minuten tandenpoetsen.

Pluspunten

• App
  • Gemakkelijk schoon te maken
  • Snel opgeladen
  • Lange batterij duur

Mier3 28-07-2020

Innovatieve tandenborstel

Deze nieuwe Oral-B elektrische tandenborstel is zeer innovatief. De tandenborstel ligt fijn in de hand. De accuduur gaat, in vergelijking met zijn voorgangers, een stuk langer mee. Het vernieuwde laadstation staat fraai op je badkamer. Wat een handige toevoeging is, zijn de kleurindicatoren die groen of rood kleuren wanneer je goed of te hard poetst. De bijgeleverde reisetui is handig om de tandenborstel veilig en schoon op te bergen, wanneer je op vakantie gaat. Mijn tanden voelden nog nooit zo schoon en fris na het tanden poetsen. Ik zal de nieuwe Oral-B tandenborstel zeker aanreden.

Pluspunten

• Handige accessoires
  • Gebruiksgemak
  • Fraai laadstation

Minpunten

• Prijs

Mariekeoss 28-07-2020

Veel opties en toch makkelijk in gebruik.

Deze tandenborstel ziet eruit als een gewone tandenborstel maar dat is schijn. Er zitten allerlei verschillende poetsmogelijkheden in waartussen je heel makkelijk kunt switchen. Uiteraard heb ik ze allemaal getest! Zo vind ik het erg fijn om een keer per week de intense stand te gebruiken omdat je tanden dan eigenlijk licht gepolijst worden. De sensitieve stand is fijn om je tong voorzichtig een keer mee te nemen.
Het gebruik van de app is erg gemakkelijk en je krijgt feedback bij iedere poetsbeurt zonder dat je voor de camera hoeft te poetsen. De chique doos om je tandenborstel mee op reis te nemen is een leuke extra. Eenmaal opgeladen gaat de tandenborstel lang mee.

Pluspunten

• Mooi en ligt fijn in de hand
  • Makkelijk aan te melden bij de app

Fisla 28-07-2020

Een andere poetservaring

De iO 7W series is een model met een mooi, modern, maar bovenal handig design. Het product heeft een poetsdruksensor, dat geeft aan als je te hard of te zacht poetst doormiddel van het OLED-display, dat kleurt dan rood of groen. De tandenborstel heeft meerdere poetsstanden, waaronder whiten en sensitive. In vergelijking met de oudere modellen was de eerste paar dagen een beetje wennen, omdat de tandenborstel anders trilt (zachter). Ook heeft het product een heel lange batterijduur, ik heb de tandenborstel nu voor een week gebruikt en is na een keer opladen pas kwart leeg, ook heeft het product een korte oplaadtijd, vooral als je het vergelijkt met de oudere modellen! De Oral-B app kan je met dit apparaat koppelen en geeft advies over je poetssterkte en poets efficiëntie, dat is zeer leerzaam en geeft een positief effect af.

Pluspunten

• mooi design
  • batterijduur
  • veel poetsopties
  • kwaliteit

Minpunten

• prijzig
  • andere opzetborstels nodig

Danielle Beukman 27-07-2020

Mooi design, prettig in gebruik

Afgelopen twee weken heb ik deze tandenborstel kunnen testen en ben ik er achter gekomen dat het een fijn apparaat is. Het design is ontzettend mooi, je kan zelfs verschillende licht kleurtjes kiezen, het kopje van de tandenborstel past op het opzetstukje, het apparaat is goed schoon te houden en de trillingen/draaiingen van de tandenborstel zijn prettiger dan mijn vorige tandenborstel. Een nadeel is dat de kopstukjes wel echt heel erg anders zijn dan die van de gemiddelde elektrische tandenborstel, zijn dus erg specifiek om aan te schaffen. Ook goed te koppelen aan je mobiel. Je kan dan letterlijk zien wat je allemaal al hebt gehad met poetsen en het wordt dan steeds witter. Leuk om eens uit te proberen. Op de tandenborstel zelf zit een timer en na elke halve minuut geeft het een seintje om te gaan wisselen van kant. Als je het geld voor een elektrische neer wilt leggen is dit absoluut een aanrader!

• App/Bluetooth
  • Fijne draaiing
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• Speciale kopjes

Biebelke 26-07-2020

Mooie borstel, fijne app!

Design
De verpakking straalt luxe uit. Het wekt meteen de indruk dat je kwaliteit koopt. Rustig, met een beetje bling, de benodigde informatie en strakke kleuren. Als je de verpakking vervolgens uitpakt voelt het echt als een cadeau aan jezelf. De tandenborstel heeft een modieus design. Strak wit met een modern scherm.

Gebruik
Tandenborstel ligt lekker in de hand en voelt degelijk aan zonder zwaar te zijn. Er zitten slechts twee knoppen op die verrassend makkelijk navigeren door het menu. Elke stand heeft een andere 'trilling', dit merk je tijdens het poetsen. Hoewel je na elke stand niet veel verschil voelt, voelen je tanden met glad en schoon aan, De standen kunnen niet harder of zachter worden gezet, maar je kunt wel tussendoor tussen de diverse standen switchen. De tandenborstel maakt een vrij hard geluid. Je kunt het beste met de (bad)kamerdeur dicht poetsen.

App
Ik vond het meteen prettig dat je geen account hoeft aan te maken om de app te gebruiken. Dit kan uiteraard wel. De borstel maakt gebruik van bleutooth om te verbinden met de telefoon/app. Dat was binnen 2 seconden gebeurd. De app heeft toestemming nodig tot je locatie om de verbinding te kunnen maken.

De app houdt vrij goed bij waar je met de tandenborstel in je mond beweegt en hoeveel druk je uitoefent. Je kunt meteen een 'proefrun' doen waarmee je een beeld van je poetsroutine schetst. Daarnaast kun je aangeven of je ook flost, te tong reinigt of je mond spoelt.

Je kunt diverse routines plannen die je aan een schema houden om een doel te bereiken. Doelen zoals 'Gum health' en 'een frisse adem' bijvoorbeeld, maar ook een Orthodontische verzorging routine.

De uitdagingen (achievements) zijn op zich wel leuk en stimuleren een goede reiniging van de mond. Ik vraag mij echter wel af waarom er een uitdaging bij zit die verwacht dat je 5 dagen tussen 0:00 uur en 3:00 uur s'nachts poetst. Maar goed, dat zal vast wel eens voorkomen na een drukke avond.

Pluspunten

• App kan zonder account
  • Diverse standen

Minpunten

• Niet stevig op de lader
  • Maakt veel geluid

Marianne van de Werken - Elzen 26-07-2020

Een innovatieve tandenborstel

Waar ik me bij Oral-B steeds weer over verbaas, is hoe ze elke keer opnieuw een tandenborstel weten te ontwikkelen die toch weer meerwaarde heeft ten opzichte van zijn voorganger. Twee jaar geleden startte ik met (toen) een van de nieuwste modellen en nu testte ik de iO 7S. Dit model blijkt nog weer net iets beter. Zo synchroniseert hij via bluetooth met de Oral-B-app en hierdoor houdt hij precies bij waar in je mond je aan het poetsen bent en geeft hij informatie over de poetsdruk. Ook mijn vorige tandenborstel synchroniseerde met de app, maar dan kon je enkel bijhouden hoelang je aan het poetsen was en nu dus ook hoe goed je poetst. Voor mij was dit een eyeopener, omdat ik blijkbaar bepaalde plekken in mijn poetsroutine oversloeg. De tandenborstel trilt na 30 seconden, maar als je poetst met de app aan, dan doet hij dit niet. Dit vind ik wel jammer, want je probeert toch ‘blind’ te poetsen en pas naar de app te kijken hoe goed je gepoetst hebt als je voor je gevoel klaar bent. Zo’n trilling helpt je om op tijd over te schakelen naar een ander deel van je mond. De tandenborstel geeft geregeld een melding hoe vol de batterij nog is, zodat je tijdig kunt gaan opladen. Met een volle batterij doe ik, met 2x 2,5 minuut poetsen per dag, meer dan een week.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Tijdsindicatie
  • Synchroniseert met de app

Minpunten

• Te veel mogelijkheden

E.J. 26-07-2020

Next level tandenborstel

Deze tandenborstel tilt het tandenpoetsen naar het volgende level, een tandenborstel die je met een app allerlei nuttige info geeft en je stimuleert om nog beter te poetsen en met een goed doordacht design. Met de app wordt je d.m.v. medailles die je kunt verdienen gestimuleerd en je krijgt o.a. informatie over wanneer je de borstel moet vervangen en hoe goed je hebt gepoetst.
Je kunt verschillende poets-instellingen kiezen d.m.v. het ingebouwde OLED display op de tandenborstel en krijgt door de kleurenring op de borstel te zien of je te hard of juist te zacht poetst. Er zijn verschillende opzetborstels verkrijgbaar, de Ultimate Clean opzetborstel is voor een doeltreffende reiniging en verwijdering van tandplak en de Gentle Care is speciaal ontworpen voor reiniging van gevoelige zones en tandvlees.
Qua accuduur valt op dat je de borstel maar eens per week op hoeft te laden, dat is ook mooi meegenomen. Het opladen zelf is ook in een paar uur gebeurd.

Ik heb deze borstel nu 2 weken en ben er erg tevreden over

Pluspunten

• poetst goed
  • stiller dan mijn oude borstel
  • de terugkoppeling over je poetsgedrag in de app
  • lange accuduur en snel opladen

Minpunten

• geen

Henny 26-07-2020

Gebruiksvriendelijke tandenborstel

Ik heb de Oral-B 7s tandenborstel nu ruim een week in gebruik.
Poetsen bevalt erg goed. De juiste druk op de tanden wordt aangegeven en de 2 minuten timers stimuleert om langer te poetsen. Ik had al een oude elektrische tandenborstel. Kan nog weinig verschil in resultaat zien van mijn gebit. Maar het poetsen zelf is veel fijner.
Tandenborstel is mooi en ligt lekker in de hand.
Na ca. 18 poetsbeurten is de batterij nog voor 30% gevuld.
Ik kan niet goed overweg met de app.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Prettig bij het poetsen
  • Geen ribbels dus goed schoon te houden
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Gebruik van de app