Oral-B Genius X 20000 Luxe Edition Elektrische Tandenborstel Antracietgrijs Powered By Braun - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B Genius X 20000 Luxe Edition Elektrische Tandenborstel Antracietgrijs Powered By Braun op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Harry Lichtendonk 01-10-2019

Maak van poetsen een spelletje

Het klinkt als een reclame, maar mijn tandarts raadde mij aan om elektrisch te gaan poetsen, Ik heb een onregelmatig gebit wat volgens mijn tandarts niet altijd goed schoon was, ondanks mijn regelmatig poetsen.

Ik gebruik nu de Genius X 20.000 luxe editie titanium grijs. Bij het openen van de verpakking ben ik er even voor gaan zitten om te kijken wat er allemaal in de verpakking zat en waar het voor diende.

Allereerst de tandenborstel zelf: deze heeft maar liefst 6 verschillende poetsstanden waarvan zelfs één om je tong te reinigen. Maar het mooiste vind ik de bluetooth waarmee je de tandenborstel verbind met een app op je telefoon. Hierdoor wordt het poetsen een uitdaging. In de app zie je namelijk welke tanden goed gepoetst zijn en welke nog niet. Het is eenvoudig om op deze manier alle tanden en kiezen goed te poetsen, maar de uitdaging ligt er in om dit binnen 2 minuten te realiseren. Is mij nog niet gelukt. Dit maakt van het tandenpoetsen bijna een spelletje, waardoor je zonder moeite lang genoeg poetst. Ook registreert de tandenborstel of je te hard drukt. Dit zie je op de tandenborstel zelf doordat het blauwe bluetooth lampje rood wordt en je ziet het in de app.

Verder zat in de verpakking: 4 borstels, een lader en een reisetui. Dit reisetui is ook nog eens voorzien van een accu en een usb aansluiting, zodat je in het reisetui je tandenborstel en via de usb ook je telefoon kunt opladen als dat nodig is. Overigens gaat de accu van de tandenborstel bijna twee weken mee en is hij voorzien van een batterij indicatie.

Persoonlijk vind ik de adviesprijs erg hoog, maar als je let op aanbiedingen, dan ligt deze tandenborstel voor iedereen binnen bereik. Zelf heb ik hem gratis gekregen om te testen, wat gezien het advies van mijn tandarts erg goed uit kwam.

Ik kan deze tandenborstel dan ook zeker aanbevelen, zeker als u kinderen in huis heeft die niet van tandenpoetsen houden. Welk kind houdt nu niet van een spelletje op de telefoon

Pluspunten

• lange gebruiksduur batterij
  • ligt goed in de hand
  • Bluetooth verbinding met app
  • maakt van poetsen een uitdaging

Minpunten

• prijs

J.Schipper 28-09-2019

Mooie luxe tandenborstel

Heb de Oral-B Genius X 20000 nu een tijdje in gebruik en deze bevalt uitstekend. De verschillende borstel functies die aanwezig zijn op het apparaat zijn zeer handig, Je kunt kiezen bij gevoelig tandvlees voor een rustig draaiende optie zodat het niet pijn doet tijdens het poetsen . Daarnaast zit er een handige reiscase bij waar de tandenborstel in kan worden opgeborgen én opgeladen middels een kabeltje.
Ook kan je met de app je poetsbewegingen goed in de gaten houden en zie je waar je langer of korter moet poetsen.

Heb dit product mogen testen en ben onwijs blij dat ik deze tandenborstel nu in mijn bezit heb. Een echte aanrader.

Pluspunten

• design
  • gebruik
  • functies

Minpunten

• prijs

EdwardR 28-09-2019

Goed product. Ik ben om

Deze tandenborstel ziet er niet alleen mooi uit, maar werkt ook top. Ik stond altijd wat sceptisch tegenover poetsen met een elektrische tandenborstel, maar ben na een paar weken testen (ik mocht dit product gratis uitproberen) wel om. Je tanden en kiezen voelen echt gladder.

• Compleet pakket

Minpunten

• Ietwat lawaaierig

Madie V 26-09-2019
  • Product gekregen

Luxe tandenborstel

Wat een heerlijke tandenborstel! Ik poets al ongeveer 2 jaar met een elektrische tandenborstel maar de Genius X 20000 gaat nog een stapje verder voor een schoon gevoel. Toen ik hoorde dat ik deze gratis mocht gaan testen werd ik al enthousiast. Er zitten namelijk een hoop functies op het toestel waar ik erg benieuwd naar was, zo is er een “whitening” optie en een “tongpoets” functie. Ik heb al langere tijd een vieze smaak in mijn mond en mede door deze functie ben ik er nu vanaf. De overige functies gebruik ik eigenlijk niet maar ik kan me voorstellen dat dit echt een uitkomst kan bieden bij mensen die problemen hebben met het poetsen van hun tanden. Zo is er bijvoorbeeld ook een app die je poetsadvies geeft. Ik ben dan ook super tevreden. Het enige nadeel vind ik dat je maar 1 gebruiker kunt koppelen aan de app. Voor de prijs van het toestel zou het fijn zijn al je 2 gebruikers zou kunnen instellen. (Het borsteltje wisselen is namelijk geen moeite)

Pluspunten

• Schoon gevoel
  • Meerdere standen
  • Poetsadvies via app

Minpunten

• Iets te prijzig voor 1 gebruiker

roelf 26-09-2019
  • Product gekregen

Super fijne tandenborstel maar wel prijzig

De Oral-B Genius X 20000 bevalt uitstekend. Met de verschillende functies die aanwezig zijn op het apparaat zijn andere hulpmiddelen tegenwoordig overbodig.
Je kunt kiezen bij gevoelig tandvlees voor een rustig draaiende optie zodat het niet pijn doet tijdens het poetsen . Daarnaast zit er een handige case bij waar de tandenborstel in kan worden opgeborgen én opgeladen middels een kabeltje.
De app werkt wel goed maar is niet altijd even acuraat.

Ik heb dit product mogen testen en ben onwijs blij dat ik deze tandenborstel nu in mijn bezit heb. Een echte aanrader dus! Zelf zou ik deze prijs er normaal niet voor betalen maar nu weet ik zeker dat het het waard is.

Pluspunten

• Vele standen
  • Lange batterij duur

Minpunten

• Icoontjes aan verkeerde zijde

Cindy 25-09-2019

Een fijne elektrische tandenborstel. Het is net even wat luxer dan een standaard elektrische tandenborstel. Zo kan je middels bluetooth verbinden met je telefoon middels een app. De app registreert hoe je poetst etc. Ik heb het een paar keer gebruikt, maar of ik het in de toekomst zou blijven gebruiken weet ik niet. Het is in ieder geval wel leuk dat het erop zit. Verder is het handig dat je verschillende poetsstanden heb van zacht tot hard. Ga je op reis of een weekend weg, dan is de case die erbij zit erg handig!

Wat ook erg leuk is dat je hem kan aanschaffen in de kleur die je zelf wil inplaats van standaard wit of zwart, maar ook rosegoud.

Ik heb hem mogen testen. Ik weet niet of ik hem zou kopen zonder bijvoorbeeld een korting. Ik vind hem nog best prijzig.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veel functies

Minpunten

• prijzig

Miranda V 14-09-2019

Prijzig maar echt een supertandenborstel

Ik ben al heel lang gewend aan electrisch poetsen met Oral B en dacht dat ik prima poetste. Maar nu ik deze Genius X gebruik blijkt dat ik nog wat aan mijn poetsgedrag kan verbeteren. Deze genius X kan via Bluetooth communiceren met een app op de telefoon en registreert exact welke tanden en gebieden je wel of niet goed poetst. Hoe het werkt weet ik niet precies maar de app weet precies waar je niet of te hard hebt gepoetst. Overigens waarschuwt zowel de tandenborstel als de app wanneer je te hard poetst met rood licht. Het wordt poetsen met een spelelement. Poets tot je 100% poetsdekking bereikt

De tandenborstel heeft 6 verschillende standen. Hard en zacht, maar ook voor de tong, whitening, gevoelige tanden en tandvleesverzorging. Kortom voor de hele mondhygiëne.
Nu ik deze tandenborstel een paar weken gebruik merk ik duidelijk verschil. Minder vaak bloedend tandvlees bijvoorbeeld. De tandenborstel heeft er voor gezorgd dat ik mijn poetsgedrag heb veranderd. De app is een handige poetshulp.
Naast de gewone oplader en het opbergbakje voor een paar extra borsteltjes zit er ook een reisetui met geïntegreerde USB aansluiting bij om zowel tandenborstel als telefoon op te laden. Deze tandenborstel heeft een batterij met groot vermogen en kan je rustig een week op vakantie gebruiken zonder op te laden. Je kan je telefoon veilig in de etui plaatsen terwijl je poetst.
Verder heeft de borstel een aantal verschillende kleuren verlichting in te stellen via de app. Niet interessant voor het poetstesultaat.
Kort samengevat ben ik heel content met deze tandenborstel. Hij heeft me verbaasd en verbeterd.

Ik heb deze tandenborstel ontvangen om te testen maar moet zeggen dat hij mijn verwachtingen echt heeft overtroffen. Hij is duur, maar echt een Superhandige tandenborstel. Laat alle oudere versies ver achter zich.

Pluspunten

• Lange batterijduur
  • Echt een hoger segment electrisch poetsen
  • Poetscoach

Minpunten

• Prijs

Jacqueline K 14-09-2019

Luxe tandenborstel

De tandenborstel werd geleverd in een mooie luxe doos die tegen een stootje kan. De inhoud bestaat uit de tandenborstel, 1 oplader, 1 reisetui en 4 Cross action opzetborstels. In de reisetui is plek voor 2 opzetborstels zodat iemand anders ook met de tandenborstel kan poetsen. De reisetui kan opgeladen worden met de bijgeleverde oplader en er is nog een USB aansluiting om de telefoon op te laden.

Voorheen had ik een tandenborstel met 2 standen, tandvlees en normaal poetsen. Maar deze heeft er 6. Voor elk probleem is er wel iets. Doordat de tandenborstel op licht als je te hard drukt en dat voorkomt verdere problemen . De kleur hiervan is in te stellen in de app die je moet downloaden. Wat wel wennen is is dat je de stand van de tandenborstel pas kan veranderen als deze aan staat. Dus als je de tong reiniging wilt doen moet je eerst het hele rijtje af met standen.

De app is heel erg makkelijk in te stellen zonder dat je hoeft in te loggen met een wachtwoord. Ook is deze makkelijk in omgang en er staan ook diverse mondverzorgingsroutines in. Degene die ik het meest gebruik zijn de Gum Guard en de anti-tandplak routine. Mijn gebit is sinds ik met deze tandenborstel poets al een stuk vooruit gegaan. De app houdt ook precies bij waar je poetst en zo vergeet je geen plekje meer. Enige nadeel van de app is dat deze niet op de achtergrond draait dus je hem tijdens gebruik altijd aan moet laten staan.

Mijn gebit gaat hier wel flink op vooruit. Ik merkt dat mijn tandvlees nu al minder snel bloedt en dat ik minder gevoelige tanden heb. Eerlijk gezegd is mij dat het geld wel waard. Het voordeel was ook dat ik deze tandenborstel gratis mocht testen in ruil voor mijn mening.

Pluspunten

• Luxe tandenborsten
  • Veel standen
  • Effectief

Minpunten

• Grote reisetui

Kevin M 11-09-2019

Zeer luxe tandenborstel.

Wauw, de Oral-B Genius X 20000 wordt geleverd in een zeer luxe verpakking. Bij het uitpakken viel mij op hoeveel aandacht aan dit product is geschonken en dat kun je ook goed merken. Eenmaal opgeladen kun je gebruik maken van 6 verschillende standen, denk hierbij aan een massage stand, maar ook een turbo modus. Zelf gebruik ik eigenlijk alleen maar de standaard stand en zeer af en toe de turbo.

Wanneer je hem met de Oral-B app hebt gekoppeld kun je ook zien wat elke stand doet. Erg prettig. Ook geeft de tandenborstel aan wanneer je teveel druk uitoefent. Bijgeleverd wordt een mooie reiscase met ingebouwde oplader. Hier is plek voor 2 borsteltjes en een tandenborstel. Bij de tandenborstel worden 4 borsteltjes meegeleverd met verschillende kleurringen zodat je ze uit elkaar kan houden.

Wat erg leuk is, is de Fun Zone app van Oral-B, hier kun je punten verdienen met poetsen en nieuwe camerafilters ontgrendelen. Zo zie je jezelf poetsen in de jungle of als dier. Erg leuk voor kinderen. Je kan via de app de kleurring van je tandenborstel verkleuren. Zo heeft mijn vriendin een roze kleur, en ik blauw! Zelf heb ik sinds ik het product gratis heb mogen testen er elke dag gebruik van gemaakt.

Ik merk dat ik beter mijn tanden poets en dat mijn gebit schoner aanvoelt. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• App
  • Veel functies
  • Luxe

Minpunten

• Zonder app onduidelijke functies

Matthijs66 06-09-2019

fijne tandenborstel

Na 3 weken gebruik ben ik zewel wat pluspunten als minpuntjes tegengekomen. In vergelijking met mijn oude borstel gaat deze veel sneller (meer poetsbewegingen) en geeft ook een veel beter poetsresultaat. Mijn tanden glimmen weer zoals het hoort. Het handvat heeft verschillende functies, dagelijks schoon, proclean, maar ook voor de mensen met gevoelige tanden en tandvlees is er een geschikte stand. De app is makkelijk te gebruiken, geinig is het om de kleur van de lichtgevende ring te kunnen wijzigen. Wat mij met name goed bevalt is de druksensor die er in zit, de ring wordt rood wanneer je te hard poetst. Ik vind het trillen wanneer je moet wisselen van kant irritant. Ik poest blijkbaar langer dan de benodigde 2 minuten, en dan gaat hij om de 30 seconden trillen. Dit is wel in te stellen, en bij gebruik van de app gelijktijdig met het poetsen doet hij dit niet. Er zit een mooi hardplastic reisetui bij waar je je tandenborstel netjes in kan meenemen, bijkomend voordeel is dat hij dan ook gelijk weer oplaad. (misschien wel wat groot voor in de toilettas?) De beschreven 12x poetsen na 1x volledig opladen heb ik helaas niet kunnen halen, maar dit heeft wellicht ook te maken met het eerder genoemde langer poetsen dan de 2 minuten. (totale tijd 24 minuten poetsen klopt wel redelijk) Ik heb hem gratis mogen testen en heb er omdat het zo goed beviel ook een gelijkwaardige voor mijn vrouw aangeschaft. Op het moment van ontvangst vond ik de vraagprijs best fors. Ik wil hem echter niet meer kwijt.

Pluspunten

• veel poestbewegingen
  • met app
  • mooi reisetui
  • veel verschillende functies

StefanH 06-09-2019

Mooie tandenborstel, is erg luxe verpakt en ziet er erg mooi uit. De zwarte glanzende en matte kleur maakt het af. Er zitten 6 standen op maar gebruik eigenlijk maar 1 stand. Maar kan begrijpen dat mensen liever andere standen willen voor comfort. Erg blij ben ik ook met de houder die wordt meegeleverd, zo is hij makkelijk om mee te nemen, en je kan zelf de tandenborstel in de case opladen. Er zitten 4 borstels bij dus je kan hem gelijk delen met je partner of gezin.

Ik heb dit product gratis mogen ontvangen en gebruik hem sinds dien elke dag, ook maak ik gebruik van de app. Ik weet echter niet of de kosten van deze tandenborstel het waard zijn, het blijft namelijk een tandenborstel. Maar met alle extra functie en ‘luxe’, kan ik begrijpen dat men hier voor kiest.

Pluspunten

• 4 borstels
  • Meeneemverpakking
  • Luxe uitstraling

Floris122M 04-09-2019

De oral B Genius tandenborstel is naar mijn idee een enorm goede tandenborstel. Ik heb hem nu ongeveer 2 weken gebruikt en ik ben zeer positief over mijn poetservaringen. De (4) meegeleverde borsteltjes poetsen enorm fijn en voelen zacht aan. De draaibeweging van de borstel voelt ook erg prettig bij mijn tanden. Wat een compleet nieuwe ervaring voor mij was, is de app die je bij de tandenborstel kunt installeren! Op deze app kun je allerlei prestaties behalen met je tandenborstel. Het allerbeste wat aan deze app is, is dat je kunt zien waar je nog meer moet poetsen tijdens je poetsbeurt, en je krijgt een notificatie wanneer je te hard aan het poetsen bent. Daarnaast houdt de app een timer bij zodat je makkelijk aan die 2 minuten per poetsbeurt kunt komen. Ik heb dit product gekregen, maar ik zou het zeker aanraden aan iedereen om te kopen die op zoek is naar een tandenborstel die je helpt je gebit te verbeteren.

Pluspunten

• Zachte borsteltjes
  • Batterij gaat lang mee

Rob V 20-08-2019

Prachtig in resultaat en uitdagend met de app

Zo'n vijftien jaar geleden kreeg ik m'n eerste elektrische tandenborstel. Dat was al een wereld van verschil ten opzichte van een normale handtandenborstel. Sindsdien heb ik nog een aantal elektrische tandenborstels gehad die allemaal min of meer evengoed waren. Nu heb ik sinds een kleine week deze Oral-B Genius X 20000 in gebruik en wat een giant leap is dit! Oké, het is aan de prijzige kant, maar het resultaat is verbluffend. M'n tanden voelen zo schoon aan! Daarnaast werkt de app als een zonnetje (ik gebruik een iPhone). De tandenborstel wordt met bluetooth verbonden en laat je zien (echt verbluffend accuraat) welk gedeelte van je gebit je nog niet voldoende hebt gepoetst. En dat is nog maar een basisfunctie op dit apparaat. Er zijn verder instellingen voor je tong, tandvlees, etc. In de doos vind je o.m. een laadstation, vier opzetborstels, een (zeer) luxe reisetui die tevens kan laden. Zijn er dan alleen maar voordelen? Nou, de prijs is fors, dat is onmiskenbaar, en ongeveer 3x de prijs die ik voor m'n vorige elektrische tandenborstel heb betaald. Het poetsen met de app open op je telefoon is echt zo'n feestje, gecombineerd met een meer dan uitmuntend poetsresultaat, zou je best kunnen zeggen dat de forse prijs gerechtvaardigd is. Wat ook erg leuk is zijn de achievements die je kan behalen in de app. Tandenpoetsen is een feest geworden! In het kader van een producttest heb ik de Oral-B Genius X 20000 gratis mogen ontvangen. Daar ben ik erg blij mee en ik kan gerust zeggen dat m'n volgende elektrische tandenborstel er in ieder geval een wordt met zo'n app die precies laat zien welk deel je wel of niet goed hebt gepoetst, ongeacht de prijs. Het werkt echt briljant!

Pluspunten

• App met poetstracking
  • Verblufffend poetsresultaat
  • Veel poetsopties (tong, tandvlees, etc.)

Minpunten

• Prijs

Thijs NB 20-08-2019

Zeer uitgebreide tandenborstel met veel opties

Zeer goed poetsende elektrische tandenborstel met een aantal nuttige standen zoals tongreiniging en een stand voor het verwijderen van resten tussen de tanden. De app en bleutooth verbinding is een grappige aanvulling, in de praktijk ga ik dat niet zo veel gebruiken. Min puntje is dat je alleen tussen standen kan wisselen als hij aan staat. Ik mocht deze tandenborstel gratis uitproberen, maar van de tandenborstels die ik in het verleden gebruikt heb is dit zeker de beste die ik gehad heb. Ook fijn dat er direct 4 borstels met een eigen kleur bij zit en een mooie reisetui en losse lader.

Pluspunten

• Veel standen zoals tongreiniging
  • Etensresten verwijderstand
  • Luxe laad etui

Minpunten

• Standen wisselen tijden poetsen