Sparta M8i LTD (dames/2016) blauw, zilver

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,3

71wil 11-06-2016 Product paar weken in bezit

Altijd al een yamaha moter willen rijden

Fiets met ondersteuning geweldig mooie kleur stelling grijs met blauw.
Wat betreft fiets comfort ook prima naar wens ,dit in vergelijking met mijn vorig elektrische fiets uit 2009 overigens geen sparta .
De fiets wordt iedere dag gebruikt voor woonwerk verkeer, dus ook achter op 2 zijtassen voor de boodschappen
Ook dit is geen probleem. Overigens was ik al gewent dat de fiets standaard op de vertrouwde plek zat gewoon bij de trappers. Betreft opladen accu iedere keer de stekker er in is even wennen, maar gaat prima.
Kortom mooie kleur en voldoet aan de verwachting.

GRN 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Sparta M8i 2017 voorkant heel onstabiel!!!! Wordt erkend

Vorige maand fiets gekocht. Na 8 jaar ebike rijden zonder val nu al in 2e week. Sparta had al meer klachten over voorkant. Heeft onderdeel afgezonden en is gemonteerd. Nu is het beter.
Motor vreet stroom. Gemiddeld 1 1/2% per km (2e stand) bij accu van 400. (E 150 extra betaald). Kom bij zuinig rijden uit op plm 60km. (ben recreant fietser 18 km p.u.)

Minpunten

• voorkant fiets
  • hoog verbruik accu

Peter Z 03-08-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mooie goede fiets, maar geluid!!

Vorig jaar een Sparta M8i gekocht, en in tegenstelling wat ik vaak lees maakt de motor behoorlijk veel lawaai! Je hoort de tandwielen in de motor duidelijk gieren. Alleen als je in de hogere versnellingen fietst (6, 7 of 8), dan is de motor stil. Fiets je rustig met anderen die een fiets hebben zonder ondersteuning, of met een kindje voorop en fiets je dus ongeveer 15 km/uur in 3e of 4e versnelling, dan giert de motor als een gek. Het is een Ion met een Yamaha motor en wat zij gedaan hebben met die tandwielen, is niet te begrijpen. Ondanks de goede wil van mijn fietsenmaker wordt mij gemeld dat het lawaai bij deze motor hoort. Als ik stiller wil fietsen, is het advies om dan maar sneller te fietsen in een hogere versnelling!

Pluspunten

• Stevige fiets
  • Goed afgewerkt
  • Stil mits er snel gereden wordt

Minpunten

• Motor maakt veel lawaai bij rustig rijden