Gazelle CityZen Speed (heren) zwart

Bekijk alle Elektrische fietsen

Tom - Woerden 09-06-2017

Lekker snel voor woon-werkverkeer

Ideaal is de snelheid die je met deze fiets makkelijk haalt. Top snelheid 45 km/u, maar mijn gemiddelde is 35 km/u. Scheelt dagelijks 20 minuten reistijd op de 40 km per dag.
De fiets is wel heel sportief en wat spartaans, met weinig luxe. De handvatten zijn te klein, van kunststof en niet ergonomisch gevormd, maar gewoon cylinders op een geheel recht stuur.
Hydraulische schijfremmen werken prima en heb je ook wel nodig bij hoge snelheid.
De motor ondersteunt prima, de display is wat simpeler dan op mijn voorgaande e-bike van Sparta. Motorgeluid hoor je niet (... door het overheersende windgeruis?)
De grootste uitdaging is het zoeken van een oplossing voor het windgeruis bij hoge snelheid, maar er schijnen een hulpmiddelen voor te zijn (zoek op 'Spoilerz' of Çat-ears'.
Voor de recreatieve ritten met mijn vrouw blijf ik bij mijn comfortabele Sparta ION. :)

Pluspunten

• Snelheid
  • Remmen

Minpunten

• Handvatten
  • Windgeruis bovende 30 km/u
  • maximale framehoogte van 61cm

Gerard 08-09-2018

Prima

Nu bijna een jaar in bezit, ik ben 1.96 m en met frame maat van 61 prima te doen. Als eerste de accu omgeruild voor een 500w heb je nodig. Tevens 2 snelladers waarvan 1 thuis en 1 op mijn werk. Kosten 179,- extra maar met onderhandelen heb ik deze na genoeg er bij gekregen. Ook extra verlichting I.v.m. Snelheid hoog licht en soms de bochten niet goed ziet. (Led via internet besteld). Fiets schakelt goed, geruisloos, zadel vervangen mij te hard.remmen goed. Snelheid goed, maar er zijn snellere. Gemiddelde snelheid 36-38km/u over 30km, tot 45km trapondersteuning actieradius 35 km bij vol vermogen. Bij regen of nat wegdek krijg je behoorlijk wat water van de voorband. Bosch motor prima. Een kleinere tand wiel extra zou prima zijn. In de zwaarste versnelling draait het nog als een koffie molen, ik moet wel zeggen dan rij je wel 42/43 km/u. Prijs goed maar met extra verzekering kom je toch rond €2500,-. In vergelijking met andere toch €1000,- goedkoper. Echt nadeel is de trilling van het stuur niet dat je het zo merkt maar je krijgt wel witte vingers.

Pluspunten

• Schakelen,remmen,fietsmaat,motor

Minpunten

• Verlichting voor
  • Bij nat weg dek veel water van de voorband
  • Witte vingers door trilling stuur
  • Zadel

M.C.R van't voort 23-08-2017

Zeer handige Elektrische fiets.

De speed pedelec waar uw wel wat aan heeft want ik had hem in de Veluwe getest want daar doet ie wat er van verwacht wordt. Hij rijdt als een zonnetje.

Pluspunten

• Het trekt lekker snel op!
  • Het rijdt als een zonnetje!