Gazelle CityZen Speed (heren/2017) zwart - Reviews

Plaatsing motor
trapas
Modeljaar
2017

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

M.C.R van't voort 23-08-2017

Zeer handige Elektrische fiets.

De speed pedelec waar uw wel wat aan heeft want ik had hem in de Veluwe getest want daar doet ie wat er van verwacht wordt. Hij rijdt als een zonnetje.

Pluspunten

• Het trekt lekker snel op!
  • Het rijdt als een zonnetje!

Tom - Woerden 09-06-2017

Lekker snel voor woon-werkverkeer

Ideaal is de snelheid die je met deze fiets makkelijk haalt. Top snelheid 45 km/u, maar mijn gemiddelde is 35 km/u. Scheelt dagelijks 20 minuten reistijd op de 40 km per dag.
De fiets is wel heel sportief en wat spartaans, met weinig luxe. De handvatten zijn te klein, van kunststof en niet ergonomisch gevormd, maar gewoon cylinders op een geheel recht stuur.
Hydraulische schijfremmen werken prima en heb je ook wel nodig bij hoge snelheid.
De motor ondersteunt prima, de display is wat simpeler dan op mijn voorgaande e-bike van Sparta. Motorgeluid hoor je niet (... door het overheersende windgeruis?)
De grootste uitdaging is het zoeken van een oplossing voor het windgeruis bij hoge snelheid, maar er schijnen een hulpmiddelen voor te zijn (zoek op 'Spoilerz' of Çat-ears'.
Voor de recreatieve ritten met mijn vrouw blijf ik bij mijn comfortabele Sparta ION. :)

Pluspunten

• Snelheid
  • Remmen

Minpunten

• Handvatten
  • Windgeruis bovende 30 km/u
  • maximale framehoogte van 61cm