Giant Prime E+1 power (dames/2015) zwart - Reviews

45, 50, 55 cm

5,6

ebkoster 21-09-2015 Product half jaar in bezit

4,7
We hebben 2 dames fietsen gekocht met het laatste fietsproject eind 2014. Nu 11 maanden in heb bezit.
Door de goede recensies van de voorganger van deze e-bike 2014 deze fietsen gekocht Helaas is deze versie e+1 power 2015 echt een fiasco.
Bij onze fietsen zijn de beide achterwielen al vervangen doordat al 4 spaken zijn afgebroken.
De bout van de zadel in de zadelpen is afgebroken tijdens het fietsen door slecht materiaal gebruik volgens de fietshandelaar.
Piepende voor en achter remmen. Is inmiddels vervangen en opgelost.
Fietsen zijn al 3 keer terug geweest waar ze gekocht zijn. Goede service van deze bekende rijwielhandelaar. Nu worden ze voor de 4de keer opgehaald omdat de versnelling telkens verloopt waardoor je doortrapt. Nu worden de van beide fietsen de versnellingen op het stuur vervangen.

We zijn overgestapt van 6 jaar Sparta black edition line met een accu in het frame omdat de actieradius voor ons te laag was.
Helaas de actieradius bij de Giant op de power stand met een accu van 500 watt komt ook niet overeen wat in de brochure wordt opgegeven. We kunnen hooguit 65 a 70 km mee fietsen op de power stand bij een gewicht van 63 kilo en onder normale weersomstandigheden. Bij veel wind wordt dit teruggebracht naar 50. Voor woon werk verkeer waren deze 2 fietsen gekocht vanwege hun grote afstand.

ebkoster 21-09-2015 Product half jaar in bezit

5,7
Mooi zwart design dat is het enige positieve.
Fietsen nog geen 1 jaar oud.
De kwaliteit van de prime e + 1 power 2015 is echt middelmatig. We hebben 2 dames fietsen gekocht nog net voor het laatste fietsproject en er mankeert echt alles aan.
Zwakke achter wiel 4 spaken al gebroken in totaal van de 2 fietsen. Achterwielen zijn geheel vervangen.
Bout van de zadel aan de zadelpen afgebroken tijdens het fietsen.
Versnellingen verlopen telkens waardoor je doortrapt.
Voor remmen en achter remmen die piepen zijn inmiddels vervangen.
Lak beschadigd snel als je fietstassen erop plaatst. Nu speciale beschermers gekocht.
Accu 500 watt Power stand max 65 km bij normaal weersomstandigheden en gewicht 63 kilo.
De motor is wel stil en mooi afgewerkt onder de trap as.
Het frame is niet zo stabiel als bij een motor in het frame.
Hiervoor altijd sparta black edition gehad. Dit waren stevige fietsen nooit problemen mee gehad. Weggedaan vanwege de vaste accu in het frame en te lage actieradius.

MaartenWarm 04-08-2015 Product paar weken in bezit

6,3
Wij hebben 7 jaar op een Giant Twist met twee accu's gereden. Dat waren prima fietsen met goede ondersteuning. Wij dachten er goed aan te doen twee nieuwe Giant E Power te kopen. Het is een grote teleurstelling geworden. De fiets is eigenlijk alleen maar te gebruiken op de hoogste ondersteuning. De lagere standen geven te weinig ondersteuning bij een lange rit. Fietsen zonder ondersteuning is veel te zwaar. Omdat de fiets slechts is te gebruiken op Sportief (hoogste ondersteuning) is de actiradius slechts ongeveer 70 km.
De promotie van deze fiets is niet in overeenstemming met de werkelijkheid. Wij zouden graag onze oude Giant Twist fietsen terughebben. Daar hebben we 7 jaar met genoegen op gefietst.