Mail mij als er prijzen beschikbaar zijn

Gazelle Orange Innergy (dames / 2008) dames / 46

Giant Entour E+ magnesium / dames / S / 2018

Giant Entour E+ steel grey / dames / L / 2018

Giant Entour E+ steel grey / dames / L / 2018
Bekijk alle Elektrische fietsen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 52 reviews die zijn achtergelaten voor de Gazelle Orange Innergy (dames / 2008) dames / 46 op Kieskeurig.nl.

6,9

Feikje 24-07-2009
  • Product kwartaal in bezit

Sinds 8 Mei 2009 de eigenaar van een Chamonix Innergy. Binnen 3 weken moest de fiets retour naar de dealer omdat de trapondersteuning was uitgevallen.
De dealer kon dit probleem niet zelf verhelpen dus werd de fiets opgestuurd.: Bijna ZES weken is die weggeweest.
Bij terugkomst bleek een afdekkapje te ontbreken welke zou worden opgestuurd ( 3 weken later nog steeds geen kapje gezien) Na 6 plezierige fietskilometers valt de trapondersteuning echter wéér uit en komt op 'r display: ERR2 te staan. Omdat we weinig vertrouwen in de dealer hadden zijn we op zoek gegaan naar een dealer in onze woonplaats.
Echter:niemand wil de garantie en service overnemen!
Tot nu toe alleen maar doffe ellende met deze fiets waarmee tot nu toe slechts 46 km is gefietst.
Hoezo??? Fiets van het jaar 2009???

Elly59 10-11-2009
  • Product half jaar in bezit

Na 1 jaar sparen en overwegen welke electrische fiets ik zou kopen, wekte de gazelle orange
innergie (fiets van het jaar)mijn belangstelling.
Na een duidelijke uitleg van mijn handicap,geen kracht en inspanning te kunnen leveren,werd mij toch de boven genoemde fiets verkocht.
Van april tot september is het
een en al ergernis geweest.
Een lek bij de lamp?,geen trap ondersteuning(viel ten tij en ten ontij uit),de accu was niet goed op te laden, de streepjes op het display gingen hun eigen weg maar niet de goede,ik trapte me een ongeluk en moest steeds de zware fiets meenemen.
De ongemakken lagen aan mij,ik kreeg dat menigmaal te horen. Problemen zouden ze oplossen. Van de paar weken dat ik de fiets heb kunnen gebruiken,zijn het onplezierige tochtjes geweest.Tenslotte terug naar de fabriek.
Toen hij terug kwam (na 3 weken) heb ik hem na een kwartier weer terug gebracht.
De ondersteuning was heel ver te zoeken.
ECHT WAAR DE MISKOOP VAN DE FIETS VAN HET JAAR!!!!!

Danielle1976 06-10-2009

Ik heb na lang wikken en wegen besloten om toch de gazelle innergy 2009 aan te schaffen, en ik kan alleen maar zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Het enige nadeel is dat als ik mijn dochter achterop heb, ik na 3 dagen mijn accu op moet laden.. maar verder heb ik er al ruim 80 kilometer naar volle tevredenheid op afgefietst

Leskart 21-04-2009

---------- update review 21-04-2009 ----------
Ik heb ook problemen gekend met mijn Gazelle, maar nadat hij terug is geweest en met de nieuwe software rijdt hij perfect. Stottert ook niet meer als je bij de 25 km/u in de buurt komt, maar kan weer lekker doorrijden (woonwerk).
Ik was hem na een aantal problemen spuugzat geworden, maar ben nu weer helemaal blij. 650 km zonder problemen. De capaciteit van de accu zou nog wel iets beter kunnen (35-40 km), als dit maar niet ten koste gaat van het fijne rijden wat hij nu doet.

---------- oude review 09-03-2009 ----------
Ik ben ook weer aan de beurt. Ik heb de fiets sinds 2 januari j.l. Na 2 weken de sensor bij het achterwiel kapot. Dit is verholpen en daar na 6 weken echt heel lekker op en weer gereden naar mijn werk. Bij de eerste servicebeurt na 2 maanden is de software vernieuwd. Daarna ging het rijden steeds schokkerig met regelmatig inhouden ook als de 25 km/u nog niet was bereikt. Vandaag is de ondersteuning er helemaal mee gestopt. Dus zonder ondersteuning terug. Raar is wel dat er een blokje van mijn volle accu is verdwenen, terwijl ik totaal geen ondersteuning heb gekregen. Morgen maar weer kijken of ik tijd vrij kan maken om weer naar de fietsenmaker te gaan.

Hoitzing 03-10-2009
  • Product jaar of meer in bezit

In dec 2008 een gazelle innergy gekocht, in 2009 is de accu,display,sensor bij achterwiel venieuwd zonder resultaat steeds schokkerige ondersteuning en veel te weinig kilometers op een acculading na bellen met gazelle techn dienst bleek dat er op mijn fiets oude software aanwezig was 1.25 deze software laten updaten naar de nieuwste type 1.47 en alle problemen zijn opgelost, hij rijdt nu perfect.
Waarom krijgen gazelle innegy bezitters niet automatisch bericht als er nieuwe software beschikbaar is dan zijn m.i.z. veel problemen te voorkomen

cwolther 30-09-2009
  • Product maand in bezit

Na alle reviews gelezen te hebben heb ik besloten de Gazelle Innergy 2009 aan te schaffen uitgaande van de gedachte dat hoge bomen veel wind vangen. Op een of andere manier komen de genoemde klachten bij mijn fiets niet voor. Kortom een prachtfiets.
Sinds een week of zes in gebruik en daar ca 1400 km tot volle tevredenheid mee afgelegd.

C.Onstwedder

henkuitkampen 24-09-2009
  • Product jaar of meer in bezit

Eindelijk heeft mijn fietsenmaker besloten om de fiets terug te sturen naar de Gazellefabriek.
Ik ben zeer benieuwd hoe hij terug komt.
Met 2 accu's haalde ik met moeite 78 km!
Display viel uit, ondersteuning viel uit,enz, enz.
Toch blijf ik vertrouwen op de goede afloop !
wordt vervolgd ( over ongeveer 3 weken,hoop ik !

hen uitk ampen 21-07-2009

7,3
---------- update review 21-07-2009----------
ik heb de fiets nu een jaar en heb een 2e accu aangeschaft een paar maanden geleden. toch haal ik met 2 opgeladen accu's slecht een totaal afstand van 70 km !!!
Dat is veel te weinig, maar wat kan ik er aan doen.
hen

---------- oude review 14-10-2008 ----------
advies gevrag van TWC Teising of andere gebruikers.
De acculampjes van mijn Innergy branden tijdens het opladen alleen heel even in het begin en verder helemaal niet.
Ook is bij het rijden bij 1.5 km 1 streep weg, bij 11km 2 strepen, bij 22km 3 strepen weg, no. 4 gaat weg bij 26 en leeg is de accu bij ongeveer 48 km
Is dat normaal of toch een reden om een nieuwe accu te eisen ?
graag uw gewaardeerde en specialistische reactie
op dit podium van gebruikers van de Innergy.

Guus Ongeluk 29-06-2009
  • Product jaar of meer in bezit

Ik (man, 79 kilo) heb sinds augustus 2008 een Gazelle Innergy, nu ruim 2.100 km op de teller, en ik heb bijna alle problemen die hieronder te lezen zijn ook gehad:
-erg zwaar trappen zonder ondersteuning
-boven de 25 kilometer niet te komen (de 8e versnelling was niet te gebruiken)
-actieradius niet boven de 32 km (met enkel in de ecostand rijden).
-Snelheidsmeter die bij in constant tempo trappen spontaan van 17 km/uur naar 32 km/uur sprong (en weer terug) waardoor de ondersteuning steeds wegviel en wat erg onrustig reed.

De fiets is door de dealer al diverse keren bijgesteld + voorzien van nieuwe software. Ook is hij al een keer teruggeweest naar de fabriek waar nieuwe onderdelen zijn geplaatst. Hij is nu bijna goed, de sterke afremming vanaf 25 km is weg, ik kan eindelijk de 8e versnelling gebruiken en de snelheidssprongen van de snelheidsmeter zijn teruggebracht naar maximaal 4 km per uur (bijv. van 22 naar 26 km/uur in een fractie van een seconde, ook als je niet trapt).

Maar……………………
-de actieradius is nog steeds niet best, maximaal 34 km (met enkel in de ecostand rijden)
-als de accu op is, dan lijkt het nog steeds of de remmen aanlopen, je trapt ontzettend zwaar wat erg vermoeiend is. De accu dan even loskoppelen wat op de Gazellesite staat helpt niet.

De dealer zou weer contact opnemen met Gazelle en horen wat er nu nog aan gedaan kan worden. Maar dat is alweer 5 weken geleden, en ik heb nog niets gehoord. Als ik dit van te voren had geweten, dan had ik nooit voor deze fiets gekozen! Vooral die tekortschietende actieradius is in tegenspraak met de geadverteerde 50-75 km. Ik moet nu na elk fietstochtje opladen omdat zonder ondersteuning domweg niet prettig te fietsen valt.

Wie die uitverkiezing “Fiets van het jaar 2009” heeft verzonnen is niet goed snik!

sdouma 17-06-2009

5,7
---------- derde review 17-06-2009----------
Chamonix Innergy is weer terug.
Bijna alles wat een fiets elektrisch maakt is vervangen.
Wat een verschil geen geschok meer rond de 25 km/h.
Het remmen van de motor boven de 25 km/h is er uit je kunt nu probleemloos 30 km/h fietsen.

Met dank aan de fietsenmaker die nu volgehouden heeft bij Gazelle.

Wel vreemd dat Gazelle alleen onder druk bereid is problemen op te lossen.

Als de actieradius ook nog beter is ben ik dik tevreden.

---------- tweede review 28-05-2009----------
Chamonix Innergy logeert weer bij de fietsenmaker.

Vastlopen display moet nog steeds opgelost en de ondersteuning valt ook weer regelmatig weg.

Tijdelijk een probleemloze Sparta ION in bruikleen.
Actieradius is ook veel beter dan de Innergy.

Onbegrijpelijk dat dit de Fiets van het jaar is.

---------- eerste review 24-05-2009 ----------
Sinds december in bezit binnen 2 dagen trapsensor stuk.
Vanaf 2 blokjes weinig ondersteuning meer.
Als de accu bijna leeg is blijft het display hangen (soms ook een paar kilometer eerder) de laatst gereden snelheid en kilometers blijven dan in beeld staan en de ondersteuning stopt alleen te resetten door diplay of accu even te verwijderen.
Zou opgelost moeten zij na nieuw display updates enz.
Bechermkapje accu stekker is al na 1 keer laden lam regenwater kan er nu zo in lopen.

orangbelanda 14-06-2009
  • Product maand in bezit

Helaas moet ik de negatieve beoordelingen van de Gazelle onderschrijven. Ik heb een paar dagen gereden met de Gazelle (wel een lekker lichte fiets!) maar inderdaad, wanneer 2 blokjes overblijven, lijkt het wel alsof de fiets niet meer ondersteunt.

Gelukkig was de dealer in Almere zo vriendelijk om zonder morren de fiets in te ruilen. Na bijbetaling van 150 euro reed ik weg op een Sparta ION XGT. Echt een wereld van verschil! Actieradius prima, ondersteuning meer dan goed. Vooral bij het fietsen over een hoge brug merk je hoe gemakkelijk het gaat. Bij de Gazelle moest ik nog flink trappen, bij de Sparta gaat het (bijna) vanzelf.

Bij de Gazelle leek het alsof je alleen maar ietsje lichter fietste, een versnellinkje hoger zeg maar. En dat in de boost-stand.
De Sparta geeft mij een flinke duw vooruit!

Hij is wel voor mijn gevoel een stuk zwaarder. Dit komt denk ik door de gewichtsverdeling, want volgens het boekje is hij maar een paar kilo zwaarder.

Resumerend: ik had na een paar dagen geweldige spijt van de aankoop van de Gazelle. De inruil voor de Sparta bleek een gouden greep! Ik fiets nu fluitend brug op en af! Het enige onderdeel dat bij de Gazelle beter is, is de fietsbel. Die is bij Gazelle mooi geintegreerd en bij de Sparta een klein flutding van 2 euro. Maar ja, het gaat om de ondersteuning!

PPBelg 03-06-2009

---------- update review 03-06-2009 ----------
Gisteren (met volle acculading) en vandaag (zonder bij te laden) een heel snelle rit van 30 km elk gedaan met de Oranje Innergy. De laatste 8 km heb ik vandaag zélf moeten trappen wegens accu leeg. Bij snelle ritten tegen de 25 per uur aan gaat de batterij sneller leeg wat mij logisch lijkt. Ik haal er dan maar 50 km radius uit. Houd ik de snelheid zo gemiddeld rond de 18 tot 20, of doe ik aan slenterwerk, dan rijd ik gegarandeerd 65 tot 70 km ver. Prachtig.
De fiets rijdt echter héél zwaar met alleen maar beenondersteuning. Je zou bijna gaan kiezen voor een reservebatterij maar wàt is die duur.
Ik merk telkens dat het display nukken vertoont eens de batterij bijna op is. Mijn tripafstand valt o.a. op nul. Bovendien geeft het rijgemiddelde waarden aan die mij doen denken aan de wérkelijk gereden afstand in verhouding tot tijd. Je rijdt bv. 20 km ver in één uur tijd en dus zou dat 20,00 moeten zijn, maar daarna staat de fiets bv. drie uur stil en je krijgt vervolgens een rijgemiddelde op het display van nul komma zoveel. Lijkt mij een minpunt.
Al bij al, en dat ondervond ik vandaag toen ik zelf aan het trappen moest, is mijn fiets nog steeds geen miskoop. Integendeel.
Bovendien, een buurvrouw verderop in de straat heeft mij zien rijden. Zij blijkt identiek dezelfde fiets reeds een jaar geleden gekocht te hebben. Zij is al even entoesiast als ik.

---------- oude review 26-05-2009 ----------
Zonder enig opzoek- of nadenkwerk kocht ik de Oranje Innergy model 2009. Pas nu lees ik hier de kritieken erop. Dit brengt mij even aan het schrikken want het blijft een dure investering.
Ik moet echter bekennen dat ik sinds de aankoop van de fiets, twee weken geleden, uit elke acculaadbeurt vanaf de eerste keer minstens 65 km afstand haal. Ik kan zelfs nog verder maar als het laatste accublokje gaat pinken is het voor mij tijd om huiswaarts te keren en hang ik de accu een ganse nacht aan de lader. Deze herlaadprocedure ga ik alleszins nog een tijdje handhaven tot wanneer de accu ingereden is (na ongeveer 10 volledige herlaadbeurten). Daarna laat ik hem toppen.
Hoofdzakelijk fiets ik in de eco-stand, maar af en toe laat ik enkele kilometers de boost in werking voor de kick. De standen zijn fabrieksinstellingen en daar ga ik niets aan laten veranderen.
De fiets rijdt prachtig. Je moet hem ook een beetje leren kennen want motorisch heeft hij af en toe lichte nukken (en rukken) en wilt hij eens springen (of inhouden) zoals een wilde bok maar dat valt te leren. In feite weet ik nu al wat hij gaat doen als ik dit of dat doe.
Drie minieme opmerkingen die vitterij kunnen zijn, maar die mij toch storen. Het zwarte rubberen afdekplaatje op de accu-ingang, waar hij geladen wordt, is knudde. De diameter mocht een beetje minder zodat hij degelijk afsluit en geen water binnenlaat. Het display vertoont teveel speling in zijn zitting wat afbreuk doet aan de kwaliteit ten opzichte van de rest van de fiets. De spaken in het wiel staan op sommige plaatsen lichtjes gebogen en lopen dus niet recht zoals het hoort.
Voor de rest : hij nodigt steeds uit om er op de meest comfortabele manier mee te gaan fietsen (wat dan ook gebeurt).

Rietje100 16-05-2009

4,7
Wat een gelukvogels !
Bij onze 2 fietsen is het nog steeds hopeloos. Afstandsbereik hooguit 30 km. En zodra het derde blokje brandt is de ondersteuning nagenoeg weg. Blokje 2 hebben we nog nooit gezien want van drie springt die naar (knipperend) 1. En dan wordt het trappen moeilijker dan een bakfiets. De motor lijkt weleen bergrem. Vier servicebeurten hebben ook niet geholpen. Gazelle weet zelf geen raad.
In hun FAQ's staat zelfs: neem de accu maar los om geen motorweerstand te krijgen.
Graag weer inruilen tegen normale fietsen.

sier 60 23-04-2009

6,7
ik heb een paar maanden deze fiets, maar voldoet niet.
accu is na 35 km leeg.
als de accu 2 streepjes minder is doet de motor schokkerig rijden en remt de motor de fiets ook als ik de ondersteuning uitzet moet je erg zwaar trappen. de nieuwe software die er op is gezet heeft geen verbetering gebracht
hij is nu naar de fabriek, ik hoop dat het dan beter gaat.

peterjan 17-04-2009
  • Product jaar of meer in bezit

Na alle negatieve reviews ook eens een positieve review.
Mijn fiets rijdt prima vooral na de update begin dit Jaar waarbij de ondersteuning pas bij 25 Km/H wegvalt.
Jammer is wel dat de fiets boven 25 Km/h zeer zwaar rijdt (lijkt alsof de motor afremt).
Ik vind de Gazelle Innergy de mooiste fiets met ondersteuning !
Hopenlijk komen er nog wat updates dat boven 25 Km/H de motor niet afremt.

liaenjoop 14-04-2009

---------- update review 14-04-2009 ----------
heb mijn Gazelle nu inmiddels zo'n 2 maanden terug. Kan niet anders zeggen dan dat hij het na de grote revisie prima doet. Heb inmiddels ruim 1000 km gereden.
Dus na alle problemen ben ik NU dik tevreden.
Hopen dat dat zo blijft.
Heb trouwens van Gazelle een bloemetje gekregen om alle narigheid een beetje te verzachten.

---------- oude review 26-02-2009 ----------
antwoord aan TJ62: volgens mijn dealer staat hij op 45-80, dus de standaard ondersteuning.
Ik heb trouwens toch weer problemen met mijn fiets. Ga er nu toch aan denken om hem in te leveren en mijn geld terug te vragen.

jan d 64 13-04-2009

---------- derde review 13-04-2009 ----------
zo zie je maar de reactie van gvv., de fietsenmaker speeld een belangrijke rol, want mijn inziens zijn de fietsen perfect. wij hebben er twee van mantel uit arnhem en een probleempje is daar zo verholpen inmiddels 3800 km mee gefiets tussen de 45en 55 km met een volle accu

---------- tweede review 03-03-2009 ----------
wij hebben onze fietsen met 2800 km een tweede beurt gegeven, ze hebben gelijk een nieuwe update gahad en fietsen er nu 58 km mee in de eco met een gewicht van 80 kg
en hebben er inmiddelsnu 3300 km mee gefiets, voor de update hadden we wel eens last dat de display wegviel,dan haalde we de display en de accu even los en het probleem was over,een kennis van ons heeft een sparta ion en haald er 30 km mee,dus hoe ga je met de fiets om,en de FIETSENMAKER moet er ook wel verstand van hebben, ik geloof dat het daaraan ook nog wel eens ,mankeert, en ook zijn er volgens mij ook een hoop h.h.z.bij,wij hebben in iedergeval reuze plezier van onze gazelle. en ze hebben ook nog een normaal vlot model

---------- eerste review 11-10-2008 ----------
zijn er personen die positieve berichten hebben over de gazelle innergy, wij hebben er twee en 2300 km meegefiets.
enkele malen ondersteuning uitgevallen omdat de disply op een hobbelig weg kontakt met motor verliest, maar voor de rest geen problemen

T. Nies 12-04-2009

6,7
---------- tweede review 12-04-09 ----------
Onze 2 fietsen zijn voor 3 weken terug naar Gazelle geweest. Ik had niet op verbeteringen gerekend, maar ik moet zeggen dat ze nu flink verbeterd zijn. Bij 1 fiets is zowat alles vernieuwd wat met de electro te maken heeft: display, accu, motor, sensor, e.d. Bij de andere alleen een sensor.
Resultaten:
- beide lopen zonder ondersteuning veel lichter dan eerst. Niettemin: niet als een gewone fiets. Toch een positieve verbetering.
- de actieradius is van 40 naar 58 km gegaan. Daar doen we het mee.
- het laatste blokje stelt weer wat voor: eerst 0 km en nu 8-14 km. Dit is voldoende als waarschuwing.
- het eerste blokje is nog steeds na 2 km verdwenen. Ook het average getal klopt nog steeds helemaal niet b.v. 0,3. De andere gegevens kloppen wel: snelheid, tripafstand, totaalafstand.
Er zou nog een oplossing komen middels nieuwe software voor de indicatie van het accuvermogen. Die blijkt er nog steeds niet te zijn.
Hoewel we nog slecht 200 km hebben gefietst, is ons vertrouwen toegenomen. Hopenlijk blijven de fietsen goed.
Het kan dus wel.

---------- eerste review 12-10-08 ----------
Reactie op MQN dd. 6-10-08.
Ik sta er van te kijken dat u een nieuwe display (u schrijft: nieuwe computer) en 3 andere voorwielen (met motor) heeft kunnen uitproberen.
Bij 25 km/u of daaromtrent (dus ook bij 23) is de ondersteuning minimaal.

gvv 10-04-2009
  • Product jaar of meer in bezit

Geweldige fiets wij hebben er alleen 2 eentje gekocht maar koop hem niet via internet want je hebt de service van de dealer wel nodig.

37 tot 42 km en dan houdt het echt wel op. Maar dan rijden we wel seeds in de 8ste versnelling en zoeven 25 km per uur.

Oplossing, Gazelle tassen en een extra accu. Tja dan wordt het toch wel een dure grap maar geen seconde spijt!

Imddels 3500 km gereden. 1 keer sensor kapot gegegaan ( van 1 fiets) en die is binnen 20 minuten vervangen door de fietsenmaker

Guus Ongeluk 26-10-2009

---------- update review 26-10-2009 ----------
Op 29 juni had ik mijn onvrede geuit over mijn Gazelle Orange Innergy.
Eind augustus is mijn fiets voor de 2e keer terug gegaan naar Gazelle en 2 weken geleden kreeg ik hem terug. Accu is vervangen, voorwiel is vervangen, krachtlezer in het achterwiel is vervangen.

En nu heb ik na 14 (!) maanden eindelijk de fiets die ik hoopte te kopen. Hij loopt heerlijk licht, ook zonder ondersteuning, het heen en weer vliegen van de snelheidsmeter, en daardoor het steeds wegvallen van de ondersteunig is verdwenen, en het belangrijkste: de eerste drie keer leegrijden van de accu leverde 51, 51 en 62 km op. Het dubbele van de maximale 32 km die ik eerste haalde.

het heeft even geduurd, maar gelukkig hebben ze eindelijk de oorza(a)k(en) van de problemen kunnen localiseren en verhelpen.

---------- oude review 29-06-2009 ----------
-erg zwaar trappen zonder ondersteuning
-boven de 25 kilometer niet te komen (de 8e versnelling was niet te gebruiken)
-actieradius niet boven de 32 km (met enkel in de ecostand rijden).

Maar……………………