Stella Livorno Superior FDST grey / dames / 48 / 2021 - Reviews

• Best Reviewed 2 keer sep 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten voor de Stella Livorno Superior FDST grey / dames / 48 / 2021 op Kieskeurig.nl.

RodeJo 17-10-2020

Mooie en degelijke fiets.

Geschreven voor: Stella Livorno Superior FDST storm grey / dames / 48, 53, 57 / 2021

Ik heb de fiets op 25 mei 2020 gekocht en is afgeleverd op 25 september 2020.
Het wachten is altijd vervelend voor wat dan ook en ga hier niet verder op in.

De eerste 100 km zitten er op voor woon werk verkeer en op de vlakke weg fietst deze geweldig. Ik moet voor mijn werk 2x een klim maken onder een aquaduct door en dan is de fiets een ander verhaal. Terugschakelen naar een lagere versnelling en de ondersteuning opschalen van 3 naar 5 en je kunt nog met enige moeite bovenkomen. De motor geeft dan een futloze indruk.
Ook viel mij op dat bij het starten (in de 2e versnelling) vanuit stilstand de fiets je op de “rem” zet. Heel vreemd als je denkt ik ga nu opstappen en geef kracht om op snelheid te komen.

Misschien is dit exemplarisch en zal dit ook zeker bij de 1e service beurt aangeven bij de monteur.
Ik heb ook de zwaardere accu gekocht 17,5 Ah en 630 Kw vooral omdat de actieradius ruimer werd.
Na 85 km (de accu heb ik voor gebruik volledig opgeladen) waren alle lampjes uit en op de display stond nog 12 km te gaan. Ik kan op het werk de fiets laden en heb daar de fiets aan de stroom gezet. Mijn dienst zat er na 7 uren op en dacht dat de accu wel vol zal zijn. Helaas de 7 uren waren onvoldoende om de accu volledig op te laden en kwam uit op 3/4 van de capaciteit (112 km)

Misschien dat het nog bijtrekt als de fiets langer in gebruik is, dit is ook pas mijn 1e 100 kilometers natuurlijk, maar toch ik las dit niet in ander beoordelingen van dezelfde fiets.

Ik zal deze beoordeling dan ook als “voorlopig” bestempelen.
In maart 2021 heb ik de fiets een half jaar en zal dan nog eens een beoordeling achterlaten en eventueel de verbeteringen of verslechteringen duidelijk hierin vermelden.

Pluspunten

• Degelijke fiets
  • Netjes afgewerkt
  • Hydraulische schijfremmen
  • Fietsverlichting

Minpunten

• Futloze motor
  • Remmend effect bij begin vanuit stilstand

George van Cranenbroek 18-06-2020

Fietst erg goed en een sterke accu

Geschreven voor: Stella Livorno Superior FDST storm grey / heren / 48, 53, 57 / 2021

Erg fraaie fiets en goed afgewerkt. Goede hydraulische schijfremmen van Shimano en Shimano Nexus 8 versnellingsnaaf. Dat in combinatie met een voorwielmotor en een optionele 630W/U accu maakt dat ik ongeveer een actieradius van 120 km haal in ondersteuningsstand 4 van de in totaal 9 ondersteuningsstanden. Dus al 15 maanden en al bijna 4000 km zeer tevreden over deze fiets en zijn goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Goede sterke accu
  • Goede hydraulisch bediende schijfremmen
  • Mooie afwerking
  • Prima ondersteuning

RINUS 18-06-2020

Betrouwbare fiets

Geschreven voor: Stella Livorno Superior FDST confetti gold / dames / 48, 53, 57 / 2021

Deze fietsen voor mijn vrouw en mij , zijn prima voor onze doeleinden geschikt.
De accuduur is ookvoldoende voor onze uitstapjes.
wij hebben deze fietsen nu zo,n 3 jaar in gebruik en de enige gebeurtenis is naar de dealer gereden voor de service beurt.
Dus al die jaren prima voldaan aan onze wensen en inmiddels hebben wij er ongeveer 9000 km mee gefietst, had meer kunnen zijn maar wij hebben nog allebei een fiets voor dagelijks gebruik
kortom het is een goede keus van ons geweest

rena ugahary 09-03-2021

soepel en krachtig

ben een wielerfanaat , reeds 70 jaar gepasseerd met klein betje ondersteuning welkom vooral met tegen wind, volgens mij heb ik een goed keus gemaak door stella e Bike te nemen.
Mischin overeen jaar of twee ruil ik voor een nieuwere e Bike van stella met een futuristische ontwikkeling. maar ik wil nu mij huidige e Bike laten na kijken jaarlijkse onderhoud . nieuwe testcenter in scheveningen. succes

Pluspunten

• rijeigenschap
  • ondersteuning
  • stabiel
  • remmen uitstekend

Minpunten

• achter licht slechte contact
  • zij standaard vaak los de schroeven

Rob 04-02-2021

Kwaliteits e-bike met goede rijeigenschappen.

Laat ik heel eerlijk zijn, de 1e ervaring was nou niet aanbevelingswaardig. Vorig jaar mei 2020 de e-bike gekocht en eind september 2020 pas geleverd.
Achteraf gezien had dit natuurlijk te maken met de Corona perikelen en dat plotseling iedereen een e-bike wou zodat men toch naar buiten kon bewegen.

De Stella fabriek kon er gewoon niet tegen aan produceren.
De productie is nu weer genormaliseerd en de levering is aangepast aan de vraag en dat is nu rond de 3 a 4 week na bestelling.

Inmiddels heb ik er 600 km woon werk op zitten en de fiets doet het prima. Comfortabel en fijne remmen en ondersteuning. Ook een pluspunt is de verlichting die voor en achter op de accu stroom werken, zodat losse AA batterijen tot het verleden hoort.

Een opmerking wil ik wel even plaatsen: als je een klimmer in je route hebt bijvoorbeeld een aquaduct, viaduct is het aan te bevelen om de ondersteuning in de stand “sport” te zetten. Hierdoor geeft de motor zijn volledige 250 Nm vrij wat een goed krachtige ondersteuning geeft “berg opwaarts”. De ander 2 standen “efficiënt en Hybride “ geeft maar de helft aan kracht af, dus 125 Nm.
Dat werkt prima op een vlakke weg en rustig vertrekken in de stad tussen de gewone fietsen in.
De afstand die ik met de accu kon behalen was maximaal 85 km. Als je dit als uitgangspunt neemt wordt je niet teleurgesteld. De folder geeft namelijk 185 km maximaal aan. Dat is alleen mogelijk als je met wind in de rug bergafwaarts rijdt (!)

Ook de 1e (gratis) service beurt is goed verlopen, deskundige monteur die naar mijn ervaringen luisterde en antwoord gaf op de vragen. Ook de up-date van de software werd keurig uitgevoerd en een niet vermelde rammelende ketting werd keurig hersteld.

Inmiddels heeft mijn echtgenote ook dezelfde fiets besteld en komt rond week 6 aan.

Staar je ook niet dood op de “kortingen” en acties. Zoek je goede kwaliteit e-bike dan neem je de bijbehorende prijs er gewoon bij. Mijn ervaring met de 1e onderhoud is ook zeker positief en de monteur is kundig. Dus daar krijg je ook geen “buikpijn” van.

En laten we ook eerlijk zijn, wat voor merk je ook koopt bij welke winkel dan ook, er zitten altijd ervaringen bij die teleurstellend zijn. En dat zal bij Stella niet anders zijn.

Maar ik kan met mijn ervaring gerust zeggen dat het prima kopen en onderhouden is bij Stella.

Pluspunten

• Kwaliteit e-bike
  • Hydraulische remmen
  • Voor en achterverlichting gaat via de accu.
  • Fiets voelt ook heel degelijk aan.
  • Onderhoud deskundig uitgevoerd

Minpunten

• Actieradius Accu komt niet overeen. (Minder)
  • Laadtijd accu minimaal 8 uren bij lege accu
  • Max motorkracht alleen in sportstand

W van Polen 28-09-2020

Prima fiets

Prima fiets niet zwaar en makkelijk te berijden, ruim voldoende sterke accu. fietst prettig met goed instelbare ondersteuning en duidelijk display

Pluspunten

• makkelijk op en afstappen
  • gewoon een fijne fiets

Arie 25-09-2020

erg goede accuduur, prima scherm , fijne fiets, goed zadel

Dit is mijn 5e electrische fiets en de beste. Vind het heerlijk om er tochten mee te maken ook door de duinen. De fiets is op mijn lengte prima aangepast. En na de ervaring met mijn vorige Stella fiets weet ik dat de service uitstekend is. Bij de aankoop overigens ben ik prima geholpen door de vestiging Rijnsburg.

Pluspunten

• accu
  • hoogte
  • beter aansluiremmentpunt acculader

E. Hidding 12-09-2020

Goede prijs kwaliteit

Geschreven voor: Stella Livorno Superior FDST brilliant silver / 48 / 2021

We hebben twee fietsen gekocht ( unisex L en unisex M). Fietsen zijn keurig afgewerkt en rijden voortreffelijk. Ze scoren technisch gesproken eigenlijk een 10 maar de slechte leverbetrouwbaarheid en communicatie hierover zetten mijn eindoordeel op 9.

Ik raad kopers aan een harde leverdatum te garanderen, met boete clausule op elke dag te laat leveren. Dan zal Stella moeten toegeven wat de werkelijke levertijd is (niet 5 weken maar plm 10 weken). In mijn geval zijn de fietsen besteld op 13 Juni, met levering op 20 Juli. De levering is 3 keer uitgesteld naar 3 Augustus, 17 Augustus en uiteindelijk 1 September. Hierdoor is onze geplande Augustus-fietsvakantie in "het water" gevallen.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit
  • Comfortabel fietsen
  • Moderne look (kleurstelling)

Minpunten

• Leverbetrouwbaarheid
  • Lange wachttijden stella customer support

Tineke den Ouden 10-09-2020

Fijne fiets

Wij hebben de eerste 2 nu 3 jaar en 5000km gefietst, vorig jaar er 2 bijgekocht voor op de camping , alleen terug geweest voor service beurten

Pluspunten

• Goede service
  • Goede accu,s

Minpunten

• Vierkant frame kan geen honden tuig aan

T. Bakker 09-09-2020

Perfecte e-bike

Perfecte fiets met zeer degelijke afwerking voor zijn prijsklasse. Actieradius is naar verwachting. We hebben inmiddels ruim 2000km gefietst deze zomer, zonder enig probleem. Ik kan Stella en deze e-bike zeker aanraden.

Pluspunten

• Afwerking
  • Specificaties
  • Automatische verlichting
  • Prijs-kwaliteit

Henk 27-08-2020

Prima fiets voor redelijke prijs

Samen 2 Stella Livorno's met voorwielmotor gekocht in Nunspeet bij Stella. Beiden nu rond de 10000 km op gefietst en geen problemen. Zonder batterij wegen ze 21 kilo dus samen kunnen ze prima op de drager. Met 640 wat batterijen waren we 3200 euro kwijt met 2 gratis fietstassen.
Gratis servicebeurt na 1 jaar.
Prima service van Stella!

Pluspunten

• Ligt van gewicht
  • 10000 km zonder problemen
  • Goede service

Peeters 25-09-2020

Brochure vermeld verkeerde weergave

Leverings termijn 5 dagen ( 5weken ), tot 150 km actieradius ( upgrade 185km) ,wij hebben twee fietsen omgewisseld gekregen door een verkeerde levering hebben wij minder waardige fietsen moeten bestellen met upgrade accu max af te leggen afstand 152km, Adviseur aan huis zijn niet te vertrouwen achter hun computer, vermelden andere fietsen die we wilden ,daardoor hebben 5 weken op de eerste moeten wachten en vier weken omwisseling na weken mails, nu volgende teleurstelling geven niet de voldoende assistentie in de bergen moet steeds op max anders te voet

Pluspunten

• Mooie fietsen

Minpunten

• Assistentie in de bergen met upgrade accu
  • Vaste display
  • lange oplaadtijd
  • Oplader wordt gloeien warm !

F. Van de Vecht 24-09-2020

Goede accuduur, overzichtelijk scherm

Fantastische fiets, zou niets anders meer willen. Hiervoor een andere gehad, wat een verschil.
Goede ondersteuning, accu gaat lang mee, gebruik hem dagelijks voor boodschappen en kleinkinderen naar school brengen. De auto wordt bijna niet meer gebruikt.
En een goede service!

Pluspunten

• Goede ondersteuning bij elke hoogte
  • Accu gaat lang mee
  • Goede service

Cindy 15-09-2020

Goede aankoop

Meerdere fietsen uitgeprobeerd.
Deze fiets fietste het lekkerste.
Meeste waarde voor je geld. Stevige fiets geruisloze motor. Veel standen om te schakelen.
Heb je nog nooit een e bike gereden ga dan voor een midden moter. Geeft meer stabiliteit.
Ik zelf rijd al 3 jaar een e bike met voorwiel motor en dan scheelt het wel 500 euro. En ben het al gewend. Dan dus zonde van je geld

Pluspunten

• Stevig
  • Goede garantie
  • Veel stapjes ondersteuning

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Karolien 29-08-2020

Simpel bedienbare mooie fiets

Dit is mijn 2e stella fiets... ik had nog een oude albatros en deze was nog goed maar wilde een zwaardere batterij en uiteindelijk toch weer voor een nieuwe verbeterde versie ben gezwicht! En geen spijt. Langere stuurpen erin laten plaatsen zodat ik nog rechter op zit ivm mijn handicap.
Mooie kado aan mezelf gegeven en ben heel blij.

Pluspunten

• Mooi strak model en met leer afgewerkt
  • Super sterke batterij

Minpunten

• Nog niet gevonden

H van den Heuvel 27-08-2020

Stella Livorno FDST model 2021

Geweldige fiets met alle mogelijke opties betreft de ondersteuning en bedieningsgemak.
Verder zit er daytime running licht op de fiets waardoor je ook overdag beter zichtbaar bent.
Fiets is keurig afgewerkt met hoogwaardige produkten.
Heb 2 knieprotheses en met deze fiets kan ik lekker op pad om te genieten van de mooie natuur in ons landje.
De prijs kwaliteit verhouding van de fiets is prima.
Service van Stella is tot nu toe prima verlopen.
Heb gekozen voor damesmodel, ben 60 + dus ga voor handig in gebruik.
Fiets voldoet aan alle verwachtingen en ik beveel deze fiets dan ook aan.
Natuurlijk zullen er ook andere fietsen zijn die kwalitatief nog beter zijn, maar in deze prijsklasse beslist een aanrader.
Ik weet wel ik heb er een nieuwe vriendin bij, en haar naam is STELLA.

Pluspunten

• Mooie afwerking
  • Voelt degelijk aan
  • Dagrijverlichting
  • Duidelijk display

Minpunten

• Tot nu toe nog geen