Pegasus Siena E7F Plus dark blue grey matt/black matt / lage instap / 50 / 2021 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Pegasus Siena E7F Plus dark blue grey matt/black matt / lage instap / 50 / 2021 op Kieskeurig.nl.

Annelies 09-03-2021

Een heerlijke, veilige allround-fiets

Geschreven voor: Pegasus Siena E7F Plus dark blue grey matt/black matt / lage instap / 50 / 2021

Deze fiets mocht ik 10 weken testen, waarvoor ik geen betaling kreeg.
Ik heb privé ervaring met andere merken, en bij iedere fiets denk je: als ik dit of dat geweten had dan zou ik verder hebben gezocht. Bij deze fiets waren mijn gedachten: ik heb de ideale fiets voor mij gevonden, maar ik moet testen. Wees kritisch.
Het gewicht is laag dus makkelijk wendbaar de kleine schuur in en op de auto plaatsen is geen probleem.
Bidon plaatsen; deze is geïntegreerd in voorframe.
Accu uit de fiets halen was een dingetje maar vaseline bracht de oplossing.
Een lege accu opladen duurt rond de 6 uur, maar dan kun je rekenen op minimaal 80 km tot 140km afhankelijk van je ondersteuningsniveau. In de eco-stand geeft een volle accu 160 km range aan.
Display is duidelijk, overzichtelijk en de aangegeven afstand was hetzelfde als de GPS-afstand op de smartwatch. De display geeft ook aan of je versnelling hoger of lager moet d.m.v. pijltje. De richting van pijltje correspondeert niet met pijltjesrichting op het versnellings-handvat. (Maar dat went snel)
Sturen geen probleem; de iets bredere banden geven je meer stabiliteit. Of je nu snellere bochten op asfalt of door het losse zand moet, je kunt het aan.
Alle boodschappen haal ik per fiets. Volle fietstassen halen niets weg van die stabiliteit!! Als ik een fietstas aanhaak springt de snelbinder weleens los. Drie verschillende merken fietstassen kun je op meerdere manieren aanhaken. Dus meerdaagse fietstochten met bepakking zijn goed mogelijk op deze fiets.
Een ding zou ik veranderen als het mijn fiets was: een betere standaard. De fiets viel regelmatig om.

Deze Pegasus gaf mij 'vleugels' en ik vind het jammer dat ik hem moet inleveren.

Pluspunten

• laag ingewicht
  • lange accuduur
  • goede wegligging
  • veel zitcomfort

Minpunten

• standaard voldoet niet

s**a@g**l.com 14-05-2021

Aanrader. Fijne fiets!

Ik vond het een hele fijne fiets. Het fietsen op zich was comfortabel vergeleken met andere fietsen waar ik ook op heb gereden. Lange ritten zijn best te doen. Het zadel voelt wel een beetje hard aan maar niet zo erg dat het heel erg onplezierig wordt. Ik heb vele kilometers kunnen rijden zonder mij zorgen te hoeven maken of ik de terugweg wel zou halen. De wegligging is goed. Het sturen gaat soepel. Ook de ondersteuning en de versnellingen laten zich soepel bedienen. Alleen wanneer je van een plotselinge hoogte, bv een stoepje, af rijd stopt alles. Dan moet je de fiets helemaal uit doen en opnieuw opstarten voor je weer normaal de ondersteuning hebt. Dat is mij 2x overkomen. Je moet het alleen even weten anders denk je dat de fiets stuk is. Er is geen zadelvering, maar eerlijk gezegd heb ik die niet eens gemist. De fiets ziet er eigenlijk gewoon uit maar de prestaties liggen hoog.

Pluspunten

• Goede ondersteuning
  • Goede versnelling
  • Soepel rijden
  • Comfortabele fiets

Minpunten

• Iets te kleine handvatten
  • Te korte standaard