Batavus Finez E-go® Power Exclusive blauw / heren / 61 - Reviews

Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Batavus Finez E-go® Power Exclusive blauw / heren / 61 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Recreatie fietsers 07-07-2022

In maart jl 2 Batavus Finez fietsen aangeschaft. De km stand is nu 2500 km per fiets. Dit is het 4e stel elektrische fietsen sinds 10 jaar en de eersten van het merk Batavus. De fietsen rijden ligt en de ondersteuning en aceradius (met 500wh accu) is goed. Echter de totale afwerking en materiaalkeuze (o.a roestvorming op de schijfremmen waar de remblok de schijf niet raakt, bekabeling etc) vergeleken bij onze voorgaande fietsen en een fiets van deze prijsklasse verdient zeker niet de hoofdprijs. Een afdekklep van de accu sprong na een paar kilometer spontaan los (bleek een lipje afgebroken) geen probleem een nieuwe ontvangen. Inmiddels zijn we met 1 fiets 3 afdekkappen verder waarschijnlijke oorzaak de accu steekt te ver naar boven en hierdoor ontstaat spanning op de afdekkap met zijn kwetsbare sluiting boven en lipjes aan de onderzijde. Tijdens de eerste service beurt bleek dat de accu toch niet verder in de uitsparing kan zakken dus gewoon zo maar doorgaan.
Tijdens vervoer met de auto fietsendrager borg ik de kappen met een extra riem erom anders zal deze zeker een keer onderweg worden verloren. Qua uiterlijk ziet de fiets er mooi uit en rijden zoals eerder aangegeven ook best wel goed.

Pluspunten

• Fiets naar behoren

Minpunten

• Afwerking
  • Afdekkap accu
  • roestvorming

t**8@g**l.com 26-03-2022

KLEPJE V DE ACCU VERLOREN ONDERWEG

Vorige week deze fiets gekocht bij bij de fiets voordeelshop te Amersfoort a 3100 euro!
Vandaag met het mooie weer een 1e tochtje op gedaan a 25 km, fiets reed heerlijk maar onderweg vloog 2 x het af dek klepje van de accu door een windvlaag er af!
Niet normaal als je even harder fietst ben je hem kwijt of rijd je er over heen!
Wie heeft hier nog meer last van?
En fietsvoordeel shop reageerd niet op hun mails? Erg jammer en slecht als je een dure fiets hier heb gekocht ! Mijn e mail adres tkok1408@gmail.com

Minpunten

• Accu klepje

Nicolaas 21-09-2021

Die het zelf

Prima fiets met goede verlichting maar hier en daar slecht afgewerkt. Bekabeling aan het stuur geforceerd bevestigd. Zelf maar verandert. Accudeksel een paar keer verloren door slechte bevestiging. Kan makkelijk verholpen worden door een veertje te plaatsen aan de binnenzijde van het schuifje. Ook de accu drukt tegen het deksel. Ook hier simpel te verhelpen door een vulplaatje in de kop van de accu waardoor deze dieper in het frame komt te liggen. Zou Batavus eigenlijk zelf moeten uitvinden gezien de prijs van de fiets. De fiets zelf rijdt prima en ligt stabiel op de weg. Heb wel een zwaardere accu genomen om minder snel op te laden en langere ritten te kunnen maken.

Annelies 12-05-2021

Een krachtpatser

Deze fiets mocht ik 10 weken testen. Deze krachtpatser mag er zijn met zijn "belt" en zijn prachtige achterlicht dat een grote V-grondreflectie geeft. Het voorlicht is al rijdend te stellen b.v. wat verder weg op een donker bospad.
5 dagen met volle bepakking rijden doet geen afbreuk aan de kracht van de motor. Verschillende merken fietstassen zijn goed aan te haken.
In de Limburgse heuvels had ik om een 16% helling op te fietsen niet de volle ondersteuning nodig en had nog 2 schakelmogelijkheden over.
Met een vol opgeladen accu kom je makkelijk meer dan 100 km weg, ook als je redelijk vaak ondersteuning gebruikt b.v. met veel tegenwind.
Uithalen en terugplaatsen van de accu gaat eenvoudig. Alleen het afsluitklepje is een aanfluiting voor een fiets als deze krachtpatser; viel er verschillende keren onder het rijden af. Daarom achter op de auto maar een bandje om de klep gedaan.
Wie lange afstanden wil fietsen in regen en wind maakt met deze fiets een goede keus.

Pluspunten

• belt aandrijving
  • achterlicht met grondreflectie (zeer veilig)
  • zeer grote actieradius

Minpunten

• klepje van de accu kan loskomen

Olaf Westerbeek 09-03-2021

Fiets getest

Deze fiets heb ik 10 weken uitgeprobeerd en mijn conclusie is dat het een fijne fiets is in gebruik. Het display is makkelijk in gebruik. Met deze accu kon ik een flinke actieradius bereiken. De trap ondersteuning was prima. De schijfremmen werken prima met droog weer, met regen en vuil vond ik de rem capaciteit matig.
Het opladen van de accu ging goed ook als de accu verwijderd was van de fiets.
Alleen het laadpunt op het frame had van mij lager gekund.

Pluspunten

• Actieradius
  • Bediening gemak
  • Rij comfort

Minpunten

• Klepje om de accu te verbergen
  • Schijfremmen bij slecht weer
  • Laadpunt op het frame

Koos Verstappen 13-10-2020

heel stabile fiets ook voor grote mensen

Geweldige fiets. Heb er ruim 2 uur op proef gefietst. Vering perfect. Ondersteuning een dikke 10.
Zal er de komende jaren veel plezier aan beleven.

kampjvd 20-08-2020

Batavus Finez E-go Power Exclusive matzwart

Prima e-bike zonder ketting (aandrijving met ‘belt’). Fiets met 8 versnellingen rijdt fantastisch en zit prima. Goede ondersteuning en accu (400w) zorgt voor bereik van meer dan 100km (eco- of tourstand). Goede prijs-kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• Belt ipv ketting- minder onderhoud
  • Prima ondersteuning
  • Bosch technologie!

Minpunten

• Accu afdekplaat 1.0 wankel (vervangen door 2.0)

Tom Wollaars 18-06-2020

Goede complete display uitstekende schijfremmen

Heb de fiets sinds 3-05-20 in huis heb er in een maand 1000 km mee gereden ,
TOP bike, een aanrader!
Tom Wollaars

Pluspunten

• zeer goede rijeigenschappen
  • Laser achterlicht grondprojectie [veilig]
  • Zijn geld helemaal waard

Minpunten

• Geen minpunt gevonden