Cortina E-U4 Transport roze / dames / 57 / 2021 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Cortina E-U4 Transport roze / dames / 57 / 2021 op Kieskeurig.nl.

Ivonne 18-06-2020

Betaalbare kwaiteits e-bike Cortina u-4 (2018)

Geschreven voor: Cortina E-U4 Transport jet black matt / dames / 61 / 2021

Deze fiets sprong gelijk in het oog door de mooie kleuren (blauw-bronzen versie), nette afwerking, stevigheid en lage prijs (voor een e-bike).
Verder kan er enorm veel op vervoerd worden, makkelijk voor wat boodschapjes of even uw kind van school halen.
Over de accu (niet de standaard meegeleverde, maar het type zwaarder) heb ik niet te klagen. Genoeg voor een heerlijk fietstochtje tot zo'n 60 km. Afhankelijk van de ondersteuningsmate.
Hij heeft doordat hij een voormotor heeft wel wat extra aandacht nodig in een bocht (snelheid minderen op voorhand) en ik zou hem ook niet gebruiken om in Limburg de hoogste heuvels te beklimmen. Maar voor het vlakke polderlandschap met af en toe een heuveltje of fietserstunnel is dit een prima fiets.
Enorm veel keuze in versnellingen (7) en instellingen van trapondersteuning. Dus ook goed op tempo aan te passen wanneer je met anderen onderweg bent.
Hij is nu 2,5 jaar oud en ik zit nu net over de 3000 km. De accu heeft er ongeveer 35 laadbeurten opzitten (voor kleine eindjes gebruik ik de trapondersteuning vaak niet eens).
Ik ben zeer tevreden over deze fiets zijn prijs/kwaiteitsverhouding.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Stevige fiets
  • goeie accu
  • comfortabele fietshouding met groot, zacht zadel
  • Stevig bagagerek aan de voor- en achterkant.

Minpunten

• Krasgevoelig door matte lak
  • niet geschikt om te toeren in de heuvels
  • zwaar om op te tillen bv achter op de auto

Ivonne 23-07-2021

Goede fiets voor de Nederlandse paden

Geschreven voor: Cortina E-U4 Transport jet black matt / dames / 61 / 2021

Inmiddels ongeveer 4 jaar in het bezit van deze fiets. De fiets doorgeschoven naar mijn dochter omdat ik zelf de optie wilde langere fietstochten te maken en heb nu een fiets met middenmotor.
Mijn dochter is enorm blij met de fiets. Ze gebruikt hem voor naar school, werk en de stad te fietsen. Meestal niet meer dan 25 km per dag. De actieradius ligt rond de 40 km bij gemiddelde trapondersteuning. Hij is onlangs terug naar de fietsenmaker geweest voor een onderhoud. Verder nog geen grote kosten aan gehad.
Accu en lader zijn nog in topstaat. Wordt steeds volledig geladen wanneer de accu rond de 23% is gezakt of eerder wanneer er een lange tocht gepland staat.
Durft van 17% vol opeens te 'vallen' naar 5%. Maar dat heeft hij altijd al gehad. Wanneer je met je auto op reservetank overgeschakeld zakt deze ook veel sneller dan wanneer je net hebt getankt.
Af en toe eens een rammeltje door een los schroefje, na aandraaien opgelost. Standaard wel al vervangen, daarvan was de veer op.
Ik (en mijn dochter) zijn tevreden van de prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Rijcomfort

Minpunten

• Voorwielmotor is instabieler dan middenmotor
  • Zware fiets

Diana 29-01-2021

Mooie fiets met veel mankementen

Geschreven voor: Cortina E-U4 Transport neutral grey matt / dames / 57 / 2021

Ik heb een U4 alektrische transportfiets. Eerste periode veel bij de fietsenmaker. binnen een jaar de lader kapot. met 3.5 jaar de accu (XXL) deels kapot 69% met 4.5 jaar helemaal kapot. Mijn fiets staat in een verwarmde schuur en wordt elke maand bijgeladen. 5694 KM mee gefietst. Dit is volgens Cortina normaal.

Pluspunten

• mooie uitstraling

Minpunten

• slechte kwaliteit
  • Accu gaat niet lang mee