Giant DailyTour E+ dames / S / 2021 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Giant DailyTour E+ dames / S / 2021 op Kieskeurig.nl.

maarten7 10-10-2021

Geen automatische ondersteuning als je veel wind tegen hebt

Geschreven voor: Giant DailyTour E+ dames / M / 2021

Wij hebben deze fiets gekocht omdat wij er al een Giant E-Bike hadden maar ander type.
Deze Giant Daily Tour E+1 BD gekocht omdat deze fiets alles heeft wat mijn vrouw zocht.
Sportief maar toch ook robuust brede wielen, stil, kwaliteit en heel belangrijk automatische ondersteuning. Met de mogelijkheid om ook manueel de ondersteuning aan te sturen.
Het automatisch aan sturen van de ondersteuning bij veel tegenwind, doet hij dat niet.
Wel als je een heuveltje opgaat geeft hij die automatische ondersteuning.
Terug geweest naar de dealer nagekeken en die zegt zelf ondersteuning aansturen als je tegenwind hebt.
Heel bijzonder. Werk wel heuvel op maar niet bij veel tegenwind.
Hierdoor voldoet deze fiets niet aan onze verwachting en hebben spijt van onze aankoop.
We gaan kijken of we deze fiets kunnen terug geven.

Pluspunten

• Grote accu
  • Wielen
  • Stabiel
  • Hydraulische schijfremmen
  • Aandrijfriem

Minpunten

• Geen automatische ondersteuning bij tegenwind

Femke 12-08-2021

Werkt zoals verwacht. Grote accu. Riem ipv ketting. Automatische ondersteuning maar ook handmatig te regelen. . Schijfremmen. Daglichtverlichting
Ben erg tevreden. Er zit alles op wat je wenst. Enige kritiek is dat hij wat zwaar is, maar dat zijn ze bijna allemaal als ze deze opties hebben en een middenmotor en accu in de stang weggewerkt.

maarten7 10-10-2021

Hallo Femke wij hebben 14 dagen deze E-bike. Maar voldoet niet aan de verwachtingen. De automatische ondersteuning werkt niet als je veel wind tegen hebt. wat is jou ervaring?

e**r@h**l.com 13-05-2021

stoere en stijl volle fiets

Geschreven voor: Giant DailyTour E+ dames / M / 2021

De Giant DailyTour E+ dames heeft mij verrast met een paar dingen.
Het begon met het display, heel helder en duidelijk te lezen.
Ook is er een usb C aansluiting om je mobiel of fiets navigatie aan te sluiten.
Er is een chip geplaatst voor het terug vinden van de fiets.
De mogelijk heden zijn volgens mij eindeloos maar helaas is mij dat niet duidelijk geworden door gebrek aan een gebruiksaanwijzing.
na een paar weken kwam ik tot de ontdekking dat er ook een app is om de ondersteuning aan te passen en je route te plannen.
Zoals de app nu is heb je er niet veel aan maar wel leuk dat het er is.

Giant DailyTour E+ ziet er geweldig uit door zijn mate zwarte kleur, stoere uiterlijk en afwerking.
Het is een dames model waar ik op reed en ik ben een man. Het zadel heb ik voor de test na een paar dagen vervangen voor mijn eigen zadel, maar ik denk dat het wel een goed zadel is voor de dames😊

De lage instap is ook wel fijn het is toch een Ebike en die zijn wat zwaarder dan een gewone fiets.
Maar dat maakt de fiets niet minder stoer.
Door dat het frame wat groffer maar met wijnig opvallende naden een mooie verschijning om naar te kijken.
Ook heeft deze Giant DailyTour E+ verstelbare stantdaard kan handig zijn.
Grip heeft deze fiets ook, in de vorm van de banden maar ook de handvaten.
Die volen goed met of zonder handschoenen.

Mijn eerste rit vond ik al fijn en na een kleine passingen aan het zadel heb ik heel comfortabel naar mijn werk gereden.
In de sneeuw, regen en wind Kon de ondersteuning het het aan.
De moter is stil en heeft geen moeite om ook nog bagage mee te trekken.

Het opladen duurt even maar dat komt door de grote 600 watt accu.
bijna 3 uur als de accu 20% over heeft.
Maar dan kun je wel 67 km op de hoogste ondersteuning.

Het stuur Kan je aan passen naar de houding die ik wil, met een inbus sleutel dat wel.
De grootste afstand die ik heb afgelegd met de Giant DailyTour E+ is 75 km.
Ik was comfortabel toen ik van huis ging en ook bij thuis komst.
Dat kwam door de mee verende zadelpen en voorvork.
En de brede banden hebben ook een bijdrage gehad.

Het enig min punt vind ik de bagagedrager, die is te smal.
En de accu is niet los van de fiets op te laden. is toch wel een must in nederland.

Pluspunten

• Comfort
  • Stile motor
  • Giant app
  • Goede accu
  • Helder en duidelijk dispplay

Minpunten

• Smalle bagagedrager
  • Accu alleen op de fiets laden
  • Geen gebruiks aanwijzing

maarten7 10-10-2021

Hallo e**r@h**l.com wij hebben 14 dagen deze E-bike. Maar voldoet niet aan de verwachtingen. De automatische ondersteuning werkt niet als je veel wind tegen hebt. wat is jou ervaring?

Eric 10-10-2021

Goede dag,

Ik heb de fiets in alle weers omstandigheden getest maar niet bij stevige wind tegen. En dan heb ik over windkracht 6 of meer. De ondersteuning werkte wel in mijn test periode, alleen je moet vlink mee trappen bij windkracht 6 of meer.

maarten7 10-10-2021

Bedankt voor je reactie .
Het is heel raar dat hij met veel wind tegen niet automatisch de ondersteuning kan gebruiken.
We gaan er verder mee ik houd jullie op de hoogte.

Groet Maarten

Martine 11-03-2021

Stoere, sportieve fiets

Geschreven voor: Giant DailyTour E+ dames / M / 2021

Heerlijke fiets voor zowel langere tochten als woon-werkverkeer. Allereerst ziet de fiets er fantastisch uit, stoer mat zwart, sportief frame. Een fiets om zo op weg te fietsen. De bediening werkt intuïtief, en het geïntegreerde display biedt ruim voldoende informatie over actieradius, ondersteuningsniveau, km-stand, snelheid etc. Het zadel, voor mij toch snel een pijnpunt, is zeer comfortabel, ook al lijkt het op eerste gezicht wat hard.
Op de laagste trapondersteuning kan ongeveer 130km worden gefietst. Dat neemt vanzelfsprekend af wanneer voor zwaardere ondersteuning wordt gekozen (5 niveaus in totaal). Ik heb veel in de duinen gefietst en heb het mezelf daar makkelijk gemaakt door hogere ondersteuning te gebruiken. De ondersteuning is meer dan voldoende, vooral wanneer wordt teruggeschakeld naar een lagere versnelling.
Het opladen van de accu gaat binnen redelijke termijn. Ik heb hier geen echte studie van gemaakt. Tijdens het opladen kan het oplaad-niveau niet worden gecheckt (display kan niet worden aangezet tijdens opladen).
De fiets is redelijk zwaar maar het lukte goed deze over de drempel te tillen en binnen te stallen.

Pluspunten

• Stoer uiterlijk
  • Sportieve fiets
  • Zeer goed zadel
  • Goede prestaties
  • Uitgebreid display

Minpunten

• korte snelbinders, weinig rek
  • Behuizing van accu (kunststof) kraakt af en toe

maarten7 10-10-2021

Hallo Martine wij hebben 14 dagen deze E-bike. Maar voldoet niet aan de verwachtingen. De automatische ondersteuning werkt niet als je veel wind tegen hebt. wat is jou ervaring?

Martine 10-10-2021

Hi Maarten, dat is vreemd, zou wel moeten werken. De batterij loopt met wind wel harder leeg. Ik zou even langs de dealer gaan, succes!

Martine 10-10-2021