Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021 - Reviews

• Best Reviewed feb 2021
  • Test panel 9 feb 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten voor de Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021 op Kieskeurig.nl.

René van Zuiden 13-02-2021

Mooie en degelijke e-bike

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Deze fiets heb ik gekregen via Kieskeurig.nl om deze voor hen te reviewen.
Ik word niet betaald door Kieskeurig of Amslod voor deze review en ook is mij niet de fiets als eigendom gegeven in ruil voor een (positieve) review.
Getest model: Wellington MRX-600 van Amslod

De fiets zou door Amslod afgeleverd worden aan huis op een zaterdag rond 13.30, handig is dat de chauffeur desgewenst even een half uur voor aankomst belt, rond het afgesproken tijdstip was de chauffeur ter plekke.
De fiets werd uitgeladen en door de chauffeur voorzien van trappers en het stuur werden goed gezet. Dit was nodig, omdat de fiets letterlijk uit de doos geleverd wordt. Het voordeel is, dat de vrachtwagen efficiënt kan worden geladen, wat goed is voor het milieu, en de fiets kan tijdens transport niet gemakkelijk beschadigen.
Het afleveren door de vriendelijke chauffeur verliep al met al prima.
De chauffeur gaf aan dat het opladen nogal nauw luisterde en dat klopt. Als je de stekker van de oplader in het stopcontact steekt, gaat een groen lampje knipperen. Zodra je de andere kant aansluit op de accu (als je hem niet goed aansluit) gaat het groene lampje constant branden waardoor het lijkt of er opgeladen wordt. Na een tijdje priegelen ging het lampje rood branden ten teken, dat hij daadwerkelijk aan het opladen was. Als je dat eenmaal weet geeft het opladen geen problemen meer.
Het opladen nam een uur of 6-7 in beslag. Voor het opladen kun je ongeveer aanhouden, 15% per uur. Een snellader was wel fijn geweest! Mijn eigen elektrische fietsaccu is in ongeveer 3-4 uur opgeladen.

De algemene indruk van de fiets is op het eerste oog, goed. Het gekleurde display maakt indruk. Het display is goed overzichtelijk met een logische indeling.
Het klokje op het display vind ik ook erg handig, op deze manier hoef je niet steeds op je horloge te kijken. Een temperatuuraanduiding zou nog een leuke toevoeging zijn, zodat je direct kunt zien of het al dan niet glad is op de weg.
De USB aansluiting op de fiets is ook handig om bijvoorbeeld je telefoon op te laden.

Het fietsen zonder ondersteuning (zonder accu) is heel goed te doen dus als je accu onverhoopt eens leeg is, kun je nog zonder al te veel moeite terug fietsen.
Ik fiets dagelijks 40 km naar en van mijn werk en op de eco stand verbruikte de accu ongeveer 15% van zijn vermogen, maar hierbij zijn landschap (heuvelachtig of niet) en weersomstandigheden (harde wind of windstil) uiteraard wel van invloed. Het is in elk geval wel zo, dat de accu zuinig omgaat met de energie en dat is natuurlijk erg prettig. Verder valt op, dat de motor erg geruisloos zijn werk doet!
Het model dat ik mocht testen had 8 versnellingen en 10 ondersteuningsniveaus dus er zit voor elk iets bij dat hem/haar het best bevalt.

De fiets rijdt erg comfortabel doordat voorvork en zadelpen verend zijn en dat is vooral erg fijn op hobbelige fietspaden.
De pedalen zijn enigszins glad als ze nat zijn en dat is met name vervelend bij het wegfietsen vanuit stilstand en het zadel zit niet fijn, maar dat is persoonlijk.
Het remlicht, dat gaat branden als je de rem inknijpt, is ook een goede toevoeging en verhoogt de veiligheid.
Het belletje dat er standaard opzit draagt zeker niet bij aan de veiligheid, het is bijna niet te horen en die zou ik dan ook direct vervangen voor een fatsoenlijk exemplaar.
De motor geeft veel kracht, meer als bijv de Bosch motor. In de praktijk betekent dit dat je gelijk goede ondersteuning hebt en ook dat de motor krachtig is.

De verlichting is dik in orde. Aan de voorzijde ruim voldoende als je op donkere landweggetjes fietst en achterzijde is ook erg helder.
De automatische verlichting reageert heel adequaat, als je een donker tunneltje inrijdt gaat de verlichting snel aan, zodra je er weer uitkomt gaat het licht weer uit.
De verlichting gaat in principe automatisch aan als het donker wordt, maar kan ook handmatig aangezet worden.

De jasbeschermers en kettingkast zijn fijn en helaas lang niet altijd meer standaard op een nieuwe fiets.
Als je fietstassen met haken hebt, kun je die waarschijnlijk niet gebruiken op deze fiets door de vorm van de bagagedrager. Amslod levert wel fietstassen die geschikt zijn voor de bagagedrager. Dubbele fietstassen die over de bagagedrager heen gaan zouden geen probleem moeten zijn.

Vier weken is natuurlijk te kort om iets over de duurzaamheid te kunnen zeggen, maar het is een mooie fiets om te zien en hij rijdt erg prettig. Ik zie mezelf hier wel op fietsen, maar zou dan wel de pedalen en het zadel veranderen.
Ik vond het erg leuk om deze fiets 4 weken te mogen gebruiken en te reviewen en hoop dat een eventuele koper iets heeft aan deze review.

Pluspunten

• Kleurendisplay
  • Krachtige middenmotor
  • Accuduur

Minpunten

• Pedalen
  • Bel
  • Zadel

R. Versteegen 27-08-2020

service

De service is bar slecht ik wacht al 5 maanden op een handrem dat die stuk is
Ondanks bellen en mailen en veel beloven heb ik deze handrem nog steeds niet gekregen.

Leon 11-06-2020

Uitstekende fiets

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit een uitstekende fiets vind. Onze keuze viel hierop bij vergelijkende proefritten. We hebben hem nu ongeveer 2 maanden. Hij rijdt soepel en is erg stabiel. De middenmotor is nagenoeg geruisloos. De remmen zijn heel goed. Voor zit een schijfrem, die meestal alleen op duurdere fietsen is te vinden. Over de aftersales service hebben we niets te klagen: prompte reacties.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Duidelijk kleurendisplay met veel opties
  • Uitstekend zadel
  • Grote accu-capaciteit

Minpunten

• Tot nu toe niet ontdekt

Wim Steenbergen 13-04-2021

Prima fiets voor een goede prijs : echt een aanrader !

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Zelf heb ik de fiets met de 7 versnellingen, maar ik vind dit echt een prima fiets. Vorige was een fiets met voorwiel aandrijving, even wennen, maar met midden motor moet je dus echt zelf ook wat doen, heeft trapkracht ondersteuning. Verder oogt deze fiets echt goed, compleet en netjes afgewerkt heeft een duidelijke display die ook bij fel zonlicht prima leesbaar blijft.

Pluspunten

• Mooie duidelijke display
  • Goede prijs / prestatie verhouding
  • Standaard remlicht
  • Automatische verlichting inschakeling

Minpunten

• Nog niet wat kunnen ontdekken

Herman 22-03-2021

Uitstekende fiets, zonder tekortkomingen

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Ik heb de fiets nu ongeveer een maand en al enkele heerlijke fietstochten gemaakt. Een prima fiets, nagenoeg geluidloze middenmotor. Ik hoef geen Gazelle, Batavus, Sparta of ander bekend merk. Deze Amslod is minstens zo goed en compleet. IK heb nog geen minpuntje gevonden.

Pluspunten

• Accuduur
  • Stille motor
  • Display mooi en goed lees- en bedienbaar
  • Trapondersteuningstanden top
  • Remmen werken top

Minpunten

• Nog niet gevonden

Louise R 19-02-2021

Fijne fiets, mooi duidelijk scherm.

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Verschillende folders aangevraagd maar die van Amslod sprong er echt uit. Betere accu, mooi model en goede service. Ik ben echt heel tevreden.

Pluspunten

• Goede accu.
  • Duidelijk scherm.

Lianne 14-02-2021

Ranke, slanke krachtpatser

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Een ranke, slanke sportief uitziende fiets !
Krachtige , gemakkelijke te bedienen, ondersteuning in Eco en Sportstand ( 2x5 ondersteuningsniveau’s )
Deze fiets heeft een goede en zeer stabiele wegligging. Ook vanuit stilstand of zonder ondersteuning trapt hij heel licht.
Zowel rechtopzittend als bij een sportieve zit , zeer comfortabel, mede door verende zadelpen en verende voorvork.
Helder en duidelijk kleurendisplay
Kortom ; zeer complete licht trappende alleskunner!

Pluspunten

• Grote accu ,600 Watt
  • Remlicht
  • Krachtige stille middenmotor
  • Kleurendisplay met USB aansluiting

Minpunten

• Slechts 1 frame maat in deze uitvoering
  • Dagteller resetten , teveel handelingen
  • Accu oplaadklepje erg kwetsbaar

Jan Sanderman 14-02-2021

Omvangrijke accu-capaciteit absolute bonus

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Ik heb deze e-bike een maand lang getest, onder bepaald winterse omstandigheden. Ten opzichte van mijn eigen (ouder type) e-bike (van een ander merk) was het een enorme stap in de goede (lees: optimale) richting. De 600 Kwh capaciteit van de accu maakt het namelijk voor iemand, die áltijd met maximale ondersteuning fietst (dus in de ‘sport’ stand), een 'dream come true'.

Dat zit zo: voor mijn werk maak ik dagelijks 25 km (enkele reis). Zonder bij te laden 'redde'' ik het met deze Armslod e-bike - in de sport stand . Ongekend!

Zijn er ook minpunten?
Zeker wel. Al is dat uiteraard áltijd gerelateerd aan de persoon’s gewicht en fietsstijl. Ik fiets (naar mijn werk) grotendeels in een gebied waar niet één lantaarnpaal staat. En ik daarmee dus volledig aangewezen ben op de fietsverlichting. Daarvoor vond ik met name de verlichting aan de voorzijde van deze e-bike wat ondermaats. Ik heb daarom een extra 'lantaarn' op het stuur geplaatst. Voor de dagelijkse gebruiker, die zijn of haar kilometers voornamelijk binnen de bebouwde kom maakt, speelt dit ‘probleem’ uiteraard niet!

Over verlichting gesproken: wat absoluut een voordeel is, wanneer je de (voor / achter) rem inknijpt, het achterlicht vanzelf gaat knipperen. Wel zo handig voor het achterop komend verkeer!

Een futiliteit is (misschien) dat het (in mijn geval) wat onhandig is, wanneer je op volle snelheid ligt - en je (bijvoorbeeld) een rotonde nadert - je de pedalen daarom gemakshalve even 'stil' houdt – de snelheid gelijk drastisch mindert. En er (om zo te zeggen) door de motor van de fiets automatisch geremd en daarmee snelheid geminderd wordt. Dát had – wat mij betreft – niet gehoeven.

Buiten deze futiliteiten is deze Amslod Wellington MRX-600 een absolute aanrader. Niet alleen qua fietsgemak en comfort, souplesse en ‘ausdauer’. Ook het feit dat de kettingkast prima bescherming biedt, met name tegen de winterse neerslag van de afgelopen weken, is een bonus. Ook het feit dat zowel het stuur als het zadel (zelfs voor de meest onhandige kluns, zoals ík er óók een ben) erg simpel op de juiste hoogte is in te stellen, is uiterst prettig!
Een absolute must voor mij is dat de accu afneembaar is. Al was het alleen al uit het oogpunt van diefstalpreventie. Onder huiskamer temperatuur opladen is sowieso aan te bevelen. Dat komt op lange termijn de accu ten goede. Om je een voorbeeld te geven: met mijn huidige e-bike rijd ik nog steeds met dezelfde accu, die (in 3 jaar tijd) amper aan power en capaciteit ingeboet heeft.

Oplaadtijd van de 600 Kwh accu van de Amslod Wellington MRX-600 is uiteraard wat langer dan je misschien gewend bent. Maar, wat wil je ook, als je er (bij ‘normaal’ gebruik) op soepele wijze 100+ kilometers mee kunt afleggen. Al speelt daarbij je eigen lichaamsgewicht en de weersomstandigheden (lees: tegenwind) ook een bepalende rol.

Aan te bevelen is om de eerste 2 á 3 keer de accu volledig leeg te rijden en eerst dán volledig op te laden. Dat komt de houdbaarheid en ‘ausdauer’ zeker ten goede! Overigens, een volledig lege 600 Kwh accu heeft ongeveer 4 uur nodig, voordat ie ‘vol’ is. In mijn geval - een werk ’nacht’ van doorgaans 5 uur - ruim afdoende!

Resumerend: ik zou (als ik jou was) deze Amslod Wellington MRX-600 gelijk online bestellen. Zou je wat mij betreft volledig risicoloos – en zónder vooraf te bekijken - kunnen doen!

Pluspunten

• accu capaciteit
  • solide en veilige fiets

Minpunten

• verlichting voorzijde
  • Hou je pedalen stil? Remt motor automatisch

G.Hofland 12-02-2021

mooi afgewerkte fiets. geruisloze accu. rijdt gewoon perfect

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Ik vind meteen prima fiets en een hele fijne moter. ook op bospaden prima maar daklaat de ketting wel eens tegen de kast maar dat kan bij gesteld worden.Met flink remmen duurt het
wel even voor dat de motor er weer inkomt. Maar is geen probleem. bijzonder is het dat de motor geruisloos is.
heel fijn dus dat zijn die 2 minpuntjes. fine instelling rijdt het best op eco 3/4 of spert 2/3!

J kempinga 09-02-2021

Heer kempinga

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Heb 2 e bike gekocht met midden motor bervallen ons zeer goed ook de verlichting vinden we zeer gemakkelijk gaat vanzelf aan als het donker wordt ook de actieradius klopt precies wat ze vertellen bij amslod en 1 woord top.

John Berndsen 09-02-2021

York mtx 600 Web only

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Ik heb er nu ongeveer 150 km op gefietst en het bevalt mij prima, ik heb altijd een hekel aan fietsen gehad. Maar er is nu een nieuwe periode aangebroken dat ik fietsen op de e-bike nog leuk ga vinden ook.
De fiets voelt degelijk en zeer stabiel aan, goede proefrit kunnen maken, in mijn eigen straat.

Pluspunten

• stabiel
  • fiets gemakkelijk

Minpunten

• nog niet ontdekt

Janta 07-02-2021

Geweldige fiets!

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Ik had de kans om deze fiets 4 weken uit te proberen en ik vind het een geweldige fiets, Stuurt makkelijk, hele fijne en goede ondersteuning met verschillende standen en niet zo immens zwaar. ik heb hem getest met windkracht 6 en 7 en in temperaturen onder nul en in al deze omstandigheden kwam voor mij de fiets prima uit de test. ik had hem liever getest met mooi weer maar dat is omdat ik dat zelf prettiger vind, de fiets gaf niks om de slechte omstandigheden, deed gewoon wat hij moest doen.

Pluspunten

• prima ondersteuning
  • rijdt geweldig
  • niet zo immens zwaar
  • mooi om te zien

Minpunten

• Waardeloze bel

Gerda 07-02-2021

super fijne fiets

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Wat heb ik toch een fijne fiets gekocht, super blij mee!
Fiets iedere dag een rondje en tot nu toe met veel plezier. Accu hoeft niet iedere keer geladen te worden, die gaat lang mee. En geen geluidje of rammeltje te horen, zelfs geen gezoem van de accu.
Advies en proefrit waren ook goed, niet opdringerig maar wel goed advies.
Tja, wat moet ik er nog meer over zeggen. 100 % genieten elke dag, een aanrader dus👍

Pluspunten

• geluidloos
  • fijne bediening, duidelijk schermpje

Cees 06-02-2021

Dit had ik veel eerder moeten doen!

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Mijn conditie gaat achteruit en daarmee verdwijnt het plezier in fietsen. Met mijn nieuwe Amslod is het plezier helemaal terug. De elektrische fiets rijdt bijzonder licht, ook zonder ondersteuning en daarnaast oogst ik alom bewondering vanwege het fraaie uiterlijk. Na de perfecte aflevering heb ik al enkele proefritten gemaakt en ik voel me nu al volkomen vertrouwd met mijn voordelige aankoop.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Grote actieradius
  • Rijdt superlicht
  • Gunstig geprijsd

Minpunten

• Kan ik echt niet vinden

JoMu 22-12-2020

Mooi kleurendisplay en remlichten

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Uitstekende demo met een uitgebreide testrit (halve dag) op meerdere modellen. Goede prijs/kwaliteit verhouding en prima service. Ik heb gekozen voor de Amslod Wellington MX-600 grijs (middenmotor) Gekocht op 4 juni 2019.

Pluspunten

• kleurendisplay
  • remlichten
  • krachtige middenmotor
  • sterke accu
  • makkelijk verstelbare onderdelen

Minpunten

• tamelijk zwaar

P. van Baak 29-10-2020

Tevreden koper

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

In mei de Wellington 7-speed launch edition gekocht.
Fiets is fraai en luxe afgewerkt.
Tot nu toe rij ik met plezier elke dag een 20 km.
Ondersteuning geeft veel voldoening, zeker de sport stand is zo nu en dan zeer effectief.

Pluspunten

• Sterke middenmotor van 43V
  • 600W accu
  • Prima ondersteuning
  • Luxe afgewerkt
  • 3 jaar volledige garantie

Minpunten

• Zadel zit hard.
  • 8-speed voor deze prijs geen luxe
  • Standaard geen snellader

JoB 24-09-2020

Amslod Wellington

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Mooi afgewerkt, sterke motor, veel ondersteuningsniveaus, sterke accu waardoor grote actieradius, gemakkelijk te bedienen, schakelt prettig

Pluspunten

• Sterke middenmotor
  • Grote actieradius
  • Sterke accu
  • Mooi afgewerkt

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

AnneTon 21-07-2020

Goede accu duur makkelijke bediening

Geschreven voor: Amslod Wellington MRX-600 quantum silver / dames / 2021

Simpel het viaduct op .goede zit .
veel km op een accu lading .
de bediening is eenvoudig .
Ook het display werkt goed en geeft veel info
Het remlicht is een goed idee

Pluspunten

• Accu
  • Bediening
  • Remlicht