Gazelle Grenoble C380 HMB eclipse black mat / heren / 61 / 2020 - Reviews

middenmotor
Soort fiets
stadsfiets
Type motor
Bosch Performance Line 3.0 (65 Nm)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Gazelle Grenoble C380 HMB eclipse black mat / heren / 61 / 2020 op Kieskeurig.nl.

Henk 08-03-2020

Geweldig degelijk en mooi afgewerkt

Geschreven voor: Gazelle Grenoble C380 HMB eclipse black mat / dames / 57 / 2020

Dit is echt een geweldig degelijk en comfortabele stads/tour fiets, mooi afgewerkt met A merkt onderdelen o.a. Bosch Ebike systeem Performance Line 65Nm standaard PowerTube 400W accu, hydraulische velgremmen Magura en de echt super traploos schakelende enviolo versnellingsnaaf.
De accu is uitneembaar en heel mooi ingebouwd in het prachtig afgewerkte frame. Door de middenmotor zit het gewicht in het midden van de fiets waardoor de fiets heel stabiel is.

Pluspunten

• Top kwalietijd
  • Prachtig afgewerkt frame
  • Sterke 65Nm motor
  • Ook geschikt voor heuvel achtig gebied

Minpunten

• Prijs vervangende accu €749,00 500Watt
  • Alleen in zwart leverbaar

Henk 26-06-2020

Met 500Watt accu update gemiddeld 115km berijk

Mijn vrouw ik hebben de fietsen nu ongeveer een half jaar in bezit, met als optie een 500W accu waarmee wij per lading een gemiddelde afstand van 115 km halen bij gebruik voor b.v. boodschappen doen maar ook voor toertochten er staat nu ruim 900 km op de teller, echt een super stabiele fiets, stille krachtige motor goed doseerbare hydraulische velgremmen, super mooi afgewerkt frame alle onderdelen zijn van een A merk echt top kwaliteit maar vooral de Enviolo traploze versnellingsnaaf van de Gazelle Grenoble C380 HMB is een hoogstaand stukje techniek waar we heel erg blij mee zijn, heel makkelijk schakelen in alle omstandigheden ook heuvel op en bij stilstand, een dingetje waar beide fietsen last van hebben is een krakende/knerpende accu in het frame, maar we hebben de fietsen bewust bij de plaatselijke fietsenmaker gekocht zodat dit euvel bij de eerste service beurt die volgende week wordt uitgevoerd kan worden opgelost.
Wij gaan jaren lang plezier van deze comfortabele fietsen te hebben, dat is zeker, sinds Gazelle onderdeel van auto importeur Pon Leusden is kan je zien dat er veel geïnvesteerd is in de ontwikkeling van nieuwe modellen en technieken

Pluspunten

• Stabiel design frame
  • Dikke Swalbe banden voor goede wegligging
  • Enviolo versnellingsnaaf
  • Bosch systeem 65Nm motor
  • Afwerking met uitsluitend A merk onderdelen

Minpunten

• Prijs accu
  • Nog niet met tandriem leverbaar

Johan J 18-06-2020

Ideale reisgenoot

Geschreven voor: Gazelle Grenoble C380 HMB eclipse black mat / heren / 57 / 2020

We gingen verhuizen en de afstand woon-werk bedraagt nu 14 km. De omgeving is landelijk, met een voldoende goed fietspad. De wens om voornamelijk naar het werk te kunnen fietsen kon in de praktijk worden gebracht. Omdat het oog ook wat wil, koos ik voor een fiets met geintegreerde accu. Dan vallen er veel fietsen af, maar er blijven voldoende over. Veel revieuws gelezen, tests opgezocht, en ik wilde per se bij een fysieke winkel kopen. Juist vanwege het intensieve gebruik en de service. Dan betaal je ook iets meer, maar dat is een keuze. Intussen staat er ruim 1500 km op de teller, en heb ik een opzetstuur gemonteerd. Ik kan wel zeggen dat het mijn ideale reisgenoot is. De Grenoble wordt voornamelijk gebruikt voor woon-werk verkeer maar inmiddels ook voor tochtjes in de vrije tijd, samen met vrouwlief, die inmiddels ook een e-bike heeft. Ik heb verder nog de aanpassing gedaan om een vaste zadelpen te monteren ipv een verende. Door de vering gaat er ( veel ) trap-energie verloren, zo heb ik dat tenminste bij mijn vorige fiets ( geen e-bike) ervaren. De Grenoble fiets geweldig ! Ligt stabiel op de weg , stuurt bijna vanzelf en geeft veel vertrouwen. Dit heeft ook te maken met de uitstekende remmen. De motor, 65 Nm sterk, is erg stil en doet zijn werk onopvallend. Mijn standaard tempo is ongeveer 26 km/h en dus zit ik vaak tegen het maximum aan. Bij ca 27 km/h houdt de ondersteuning op. Ik ben me aan het orienteren op iets wat ervoor kan zorgen dat de ondersteuning iets langer doorgaat. Maar dat is persoonlijk. De service en het contact met de rijwielhandelaar is uitstekend.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Rijgedrag
  • Remmen
  • Motor
  • Kwaliteitsgevoel

Minpunten

• Prijs ( maar ja... )