Gazelle Orange C8 HMB sienna mat / dames / 57 / 2020 - Reviews

middenmotor
Soort fiets
stadsfiets
Type motor
Bosch Active Line Plus 3.0 (50Nm)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Gazelle Orange C8 HMB sienna mat / dames / 57 / 2020 op Kieskeurig.nl.

Hannamarie 19-07-2020

Je blijft erop gietsey

Geschreven voor: Gazelle Orange C8 HMB black mat / heren / 65 / 2020

Onze eerste elektrische fietsen. Na uitgebreid internet onderzoek en bezoeken experience centers kwam de Gazelle bij ins bovenaan onze lijst. Het Gazelle Experience Center in Groningen had ons prima advies gegeven en daarna zijn we op ziek gegaan naar een goede fietsenzaak. Geen moment spijt gehad, de sensoren zorgen ervoor dat je het gevoel hebt normaal te fietsen, alleen veel makkelijker. Super afwerking en comfort, de zwaardere accu’s een goede keuze. Alleen onze auto’s zijn ontevreden: we doen veel meer op de fiets

Pluspunten

• Afwerking
  • Handelbaarheid
  • Beteik

Minpunten

Wolbers 17-07-2020

Top of the top

Geschreven voor: Gazelle Orange C8 HMB black mat / dames / 46 / 2020

Solide, sportief ogende fiets met erg goede wegligging, supergoeie accu en prima gelzadel waar je heerlijk op zit.

Pluspunten

• Sportief
  • Solide

Jos 24-06-2020

Gazelle is niet zo goed als ze zelf denken

Geschreven voor: Gazelle Orange C8 HMB black mat / heren / 61 / 2020

Mijn vrouw en ik hebben beide een Gazelle Orange C8 HMB gekocht. In een dames- (kleur sienna) en heren (kleur mat zwart) uitvoering met de zwaarste (platinum) accu.
Daarvoor hadden we ook E-bikes van Gazelle, de Orange C8 HM uitvoering. Deze bevielen op zich goed en hadden ook een sterke (70 Nm) motor. Nadeel was dat ze, m.n. bij de accu. nogal rammelden. Hier heb ik Gazelle meermalen over benaderd, zonder enig resultaat.
Na 3 jaar, vonden we het tijd voor nieuwe fietsen, dit werden de Gazelle Orange C8 HMB dus, in de nieuwe uitvoering. Deze fietsen zijn stiller qua rammel, en voelen wat stabieler aan. Wel had ik na 80 km al trappers die uit elkaar vielen (garantie) en tot 2x toe een los achterwiel (gerepareerd). De afwerking van deze fietsen is niet hoogstaand. Ook de ondersteuning is met 50nM minder dan bij de vorige, vooral heuvel/brug op en bij tegenwind is dit te merken. De turbostand voegt niet veel toe aan ondersteuning.
De matte lak van deze fietsen is uitermate gevoelig voor beschadiging in m.i. zelfs slecht en niet geschikt voor fietsen. Na slechts een paar maal gebruik van een kwalitatief goede fietstas, en nu nog maar slechts ca 250 km gereden, is de lak al beschadigd en vertoont hier en daar al slijtplekken. Deze matte lak is nagenoeg niet netjes bij te werken. Ook niet met de lak die (relatief duur) via Gazelle gekocht kan worden (dit is geprobeerd). In mijn optiek, moet de lak van een fiets tegen een stootje kunnen, deze (matte) lak doet dat dus zeker niet!
Dan nog iets over Gazelle; dit bedrijf is moeilijk te benaderen en blijkt in mijn ervaring niet gevoelig voor 'customer feedback'. Het interesseert ze niet. Ze denken zelf dat ze een betere kwaliteit product leveren dan werkelijk het geval is. Ik zou het zelfs arrogant kunnen noemen, maar dit is wel wat gebruikelijk voor bedrijven die onder de Pon holding vallen. Dit is erg jammer en zou zoveel beter kunnen. Zeker voor een Nederlands bedrijf. Gazelle heeft een 'naam' in positieve zin, maar vraag me af of dit nog wel terecht is.
Kopen we nog een keer Gazelle producten ?

Pluspunten

• redelijk stil
  • nette fiets

Minpunten

• relatief duur
  • afwerking
  • kwaliteit lak
  • ondersteuning heuvel op en tegenwind
  • turbostand voegt nauwelijks toe

Conny 23-06-2020

Comfortabele zit, daardoor goede houding

Geschreven voor: Gazelle Orange C8 HMB sienna mat / dames / 49 / 2020

Wij zijn 2x naar het testcentrum geweest, beide keren kwamen we op deze heerlijke fiets uit. Hij geeft goede trapondersteuning, de accu gaat lang mee. Een comfortabele zithouding, hierdoor is het relaxt fietsen. Kortom hij beviel zo goed dat mijn man en ik dezelfde fiets hebben gekocht en een vriendin, na een rit op mijn fietst, er ook 1 heeft gekocht en er ook enthousiast over is.

Pluspunten

• Trapondersteuning
  • Zithouding
  • Accu gaat lang mee