Sparta M8i darkblue/silver / lage instap / 53

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sparta M8i darkblue/silver / lage instap / 53 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,2

o********@z************ 30-05-2023

Zeer slechte kwaliteit sparta e bike m8i

In 2019 2 stuks sparta e bike M8i mer midden motor en ion accu en moter gekocht. Nu na 4 jaar doffe ellende en heel vaak kapot van accu , motor , bedieningspaneel en controller welke foutmeldingen steeds terug gaan en kapot gaan zijn we deze rotzooi eigenlijk spuugzat. Heel onbetrouwbaar als je een fiets weekend of dergelijke voekt of afspreekt met andere koppels om te gaan fietsen moeten we het steeds afzeggen omdat een van de twee fietsen stuk is . Ook afgelopen pinksterweekend voor de derde keer de controller stuk. Fietsenmaker had weer geen reserve e bike om te gebruiken. Dus weekend weer naar de klote.

Pluspunten

Minpunten

• Slechte motor ion
  • Slechte accu ion
  • Slechte bedienings kastjes van ion
  • Slechte controllers

Marianne 13-05-2021

Fiets met veel problemen

Zeer slechte fiets !! Van het begin af aan steeds foutmeldingen. Dus vaak naar de fietsenmaker. Na 3 jaar “aum” kapot. Hoge reparatiekosten. Nu na 5 jaar en 1 maand weer steeds haperingen en uiteindelijk foutmelding 08. Motor kapot !!! Heb er nu meer dan genoeg van. Voor mij geen Sparta meer. Bovendien maakt de motor veel lawaai en is de fiets instabiel. Bij beetje scherpe bocht moet je afstappen anders ga je onderuit.

Pluspunten

Minpunten

• Om de haverklap storingen
  • Luidruchtige motor
  • Instabiel
  • Na 5 jaar en 1 maand motor kapot
  • Kortom slechte en onbetrouwbare fiets !

Peter Z 03-08-2017

Mooie goede fiets, maar geluid!!

Vorig jaar een Sparta M8i gekocht, en in tegenstelling wat ik vaak lees maakt de motor behoorlijk veel lawaai! Je hoort de tandwielen in de motor duidelijk gieren. Alleen als je in de hogere versnellingen fietst (6, 7 of 8), dan is de motor stil. Fiets je rustig met anderen die een fiets hebben zonder ondersteuning, of met een kindje voorop en fiets je dus ongeveer 15 km/uur in 3e of 4e versnelling, dan giert de motor als een gek. Het is een Ion met een Yamaha motor en wat zij gedaan hebben met die tandwielen, is niet te begrijpen. Ondanks de goede wil van mijn fietsenmaker wordt mij gemeld dat het lawaai bij deze motor hoort. Als ik stiller wil fietsen, is het advies om dan maar sneller te fietsen in een hogere versnelling!

Pluspunten

• Stevige fiets
  • Goed afgewerkt
  • Stil mits er snel gereden wordt

Minpunten

• Motor maakt veel lawaai bij rustig rijden

GRN 07-12-2016

Sparta M8i 2017 voorkant heel onstabiel!!!! Wordt erkend

Vorige maand fiets gekocht. Na 8 jaar ebike rijden zonder val nu al in 2e week. Sparta had al meer klachten over voorkant. Heeft onderdeel afgezonden en is gemonteerd. Nu is het beter.
Motor vreet stroom. Gemiddeld 1 1/2% per km (2e stand) bij accu van 400. (E 150 extra betaald). Kom bij zuinig rijden uit op plm 60km. (ben recreant fietser 18 km p.u.)

Minpunten

• voorkant fiets
  • hoog verbruik accu

71wil 11-06-2016

Altijd al een yamaha moter willen rijden

Fiets met ondersteuning geweldig mooie kleur stelling grijs met blauw.
Wat betreft fiets comfort ook prima naar wens ,dit in vergelijking met mijn vorig elektrische fiets uit 2009 overigens geen sparta .
De fiets wordt iedere dag gebruikt voor woonwerk verkeer, dus ook achter op 2 zijtassen voor de boodschappen
Ook dit is geen probleem. Overigens was ik al gewent dat de fiets standaard op de vertrouwde plek zat gewoon bij de trappers. Betreft opladen accu iedere keer de stekker er in is even wennen, maar gaat prima.
Kortom mooie kleur en voldoet aan de verwachting.